PDA

Bekijk de volledige versie : Yamakasi



HiddeV
07-02-2003, 17:11
Omdat er geen recensie is op dvd.nl, dus ook geen reactie op de film/dvd, weet ik dus niet of deze film de moeite en geld waard is om te kopen, dus misschien iemand die deze film heeft gezien, vertel het maar....

Rob P.
07-02-2003, 17:47
Het verhaal is denk ik wel bekend?
In het kort gaat het over een groep franse hangjongeren die voor 'de fun' door middel van halsbrekende acrobatische toeren uit te halen, gebouwen beklimmen om ook op die manier de plaatselijke politie een beetje te provoceren. Op een dag besluit een broertje van een vriendin van die groep (of een neefje, ik weet niet meer) ze na te doen en valt zo uit een boom en komt in het ziekenhuis terecht. De jongen heeft een operatie nodig die niet te betalen is. Omdat de groep acrobaten zich verantwoordelijk voelen, besluiten ze om bij enkele directeurs/chirurgen van het ziekenhuis in te breken. Om vervolgens de operatie te betalen met het geld van het ziekenhuis zelf.

Het is op zich een leuke film. Goeie Soundtrack overigens. Maar ik moet zeggen dat ik ook een documentaire over deze straatartiesten had gezien. En dat zag er vreemd genoeg spectaculairder uit als de film. Ik had meer acrobatiek en spectaculaire stunts veracht, want dat is het enige wat deze film boven het gemmidelde uit zou kunnen tillen, en jammer genoeg is dit aspect niet ver genoeg uitgewerkt. Als cijfer is het voor mij een klein 6-je.:)

Gabriel B.
07-02-2003, 19:21
Originally posted by Rob Peters
[B]Als cijfer is het voor mij een klein 6-je.
Een correct cijfer.
De potentiƫle kijker mag zich zeker laten verrassen door de "Luc Besson"-vermelding waarvan gretig gebruik gemaakt word op de hoes.

Patrick Deckard
07-02-2003, 19:25
Ik vond d'r niks aan... en zzzeer vervelend bovendien. zzz

McVirusS
07-02-2003, 21:17
Ik heb deze film vorige week aangeschaft, inderdaad niet verder gekeken dan m'n neus lang is (de naam "Luc Beson" triggert bij mij koopneigingen)...ik vond het best een vermakelijke film, maar meer iets wat je toevalig een keer op TV ziet ofzo, zou 'm niet eens huren dus zeker niet kopen :). (Wasabi daarintegen vind ik dan weer wel leuk :))

HiddeV
07-02-2003, 21:25
Ik heb deze film vorige week aangeschaft, inderdaad niet verder gekeken dan m'n neus lang is (de naam "Luc Beson" triggert bij mij koopneigingen)...ik vond het best een vermakelijke film, maar meer iets wat je toevalig een keer op TV ziet ofzo, zou 'm niet eens huren dus zeker niet kopen :). (Wasabi daarintegen vind ik dan weer wel leuk :))

ik vond wasabi ook een leuke film, op die dvd zit ook een engelse track op

Philippe
08-02-2003, 09:51
Ik vond het een matige film en bij momenten erg langdradig.

Maarten van Krimpen
27-03-2003, 17:31
Super, spannend en heel opwindende achtervolgingscenes!! (y)

Niels Simons
27-03-2003, 17:34
1 keer leuk,deze hoef ik niet nog een keer te zien...

niels

Enzo
28-03-2003, 07:37
ik vond hem zeer vermakelijk 8)