PDA

Bekijk de volledige versie : geluid



tasso
19-10-2001, 06:55
Wie kan mij helpen.
Ik heb net mijn nieuwe dvd set aangesloten op mijn tv.
Nu heb ik maar 1 scartaansluiting, kan ik nu ook het geluid van mijn tv voor gewone tv progamma's ook via mijn boxen laten gaan.
Ik heb een scart aansluiting bij die set gekregen met daarop een gele ( composiet video) en een rode en witte tulp.
De gele is gebruikt omdat mijn tv bij svideo alleen maar zwart wit beeld gaf.
Mijn tv is te oud werd er gezegd weet iemand of dit waar is.
Ik heb geen svideo aansluiting op mijn tv maar er zat een verloopstekker bij.
van svideo naar scart.
Ik heb wel de rode en witte tulp aangesloten op mijn versterker maar het werkte niet echt.

Léon Bolweg
19-10-2001, 07:03
dat komt omdat er via de scart alleen geluid naar de TV toe kan gaan. Je moet een aansluiting hebben waarvan je het geluid van je TV naar je reciever kan sturen. Dus net andersom!!! Je kan het wel doen als je een videorecorder hebt. Want via die scart wordt er wel geluid uitgestuurd. Maar de vraag is; heb je die??

bmateijsen
19-10-2001, 08:14
Soms heb je nog een audio-uitgang op je TV zitten... Dus een uitgang voor witte en rode tulp.

Als je deze op je versterker/ receiver aansluit.. voila! je hebt geluid van je tv over je boxen...

Als bovenstaande niet het geval is, dan heb je inderdaad een video nodig... (hopelijk niet met mono-geluid) precies dezelfde aansluiting vind je weer op je video.

Heb je bovenstaande helemaal niet... dan is het gewoon pech!

Groet Bjorn

Malle_eppy
19-10-2001, 09:39
je kan ook (als je tv dit heeft) je hoofd telefoon aansluiting gebruiken dus een jack plug naar tulp het enige nadeel hieraan is dat je tv geen geluid meer laat horen maar ja alsof je tv een beter geluid produceerd dan je dvd setje??!!!


succes


mijn dvd collectie

http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=malle_eppy&type=A

Patrick
23-10-2001, 16:47
Wat dacht je van een scartaansluiting die je om kan zetten van input naar output. Kost nog geen f 25,-.

Succes, heb hetzelfde soort probleem gehad

Patrick

Malle_eppy
23-10-2001, 22:36
he uhh tasso hoe heb je het nou opgelost dat wil ik nah wel ffkes weten................

Dadaveke
23-10-2001, 23:17
Koop een nieuwe tv:D