PDA

Bekijk de volledige versie : DvD's en oude tv



John Rolfe
19-10-2001, 12:51
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar ik doe het gewoon hier voor nu...

Ik heb een tijd geleden een DvD speler gekocht, de Hiteker BI-606-E, en ik heb hem aangelsoten op mijn "oude" tv. Met oude bedoel ik dat ie ongeveer 10 jaar oud is, zonder teletekst of Scart. Er was geen manier om mijn DvD speler aan te sluiten op mijn tv dus heb ik hem aan mijn VCR gezet die wel aan de tv zit.

Het probleem is dat sommige DvD's nu helemaal niet werken. Het geluid is wel goed maar soms valt het beeld uit of is het helemaal vervormd. Dit heb ik met 3 DvD's (T2 Ultimate Edition, Fight Club, The Matrix). Andere DvD's die ik heb waaronder Scream, The Texas Chainsaw Massacre & American Pie werken gewoon wel goed. Het zijn gewoon die DvD's met veel opties die het niet doen.

Ik heb het nagekeken en het ligt aan het feit dat de speler niet aan de tv aangesloten zit. Nu kan ik wel een nieuwe tv kopen maar ja, dat kost ook weer veel geld.

Heeft iemand ook al zo'n soort probleem gehad of weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Nathan Strik
19-10-2001, 18:22
Ligt aan de Macrovision beveiliging op veel DVD´s. Als je een tijdelijke oplossing zoekt, zou ik deze beveiliging laten verwijderen. Maar als ik jou was zou ik nog even doorsparen voor een TV uit deze eeuw. :D

Alex van den Berg
19-10-2001, 19:32
De kans is groot dat je in winkels waar men elektronische onderdelen verkoopt, ook in het bezit kunt komen van een zogenaamde TV-modulator.
Dit soort apparaatjes kosten een paar tientjes en zijn speciaal gemaakt om videosignalen geschikt te maken voor de antenneaansuiting van een TV.

John Rolfe
20-10-2001, 09:21
De kans is groot dat je in winkels waar men elektronische onderdelen verkoopt, ook in het bezit kunt komen van een zogenaamde TV-modulator.
Dit soort apparaatjes kosten een paar tientjes en zijn speciaal gemaakt om videosignalen geschikt te maken voor de antenneaansuiting van een TV.

En zoiets werkt automatisch of is er een kans dat ie dan nog niet werkt?

Alex van den Berg
20-10-2001, 13:30
90% kans dat 't werkt... :)

John Rolfe
20-10-2001, 22:52
90% kans dat 't werkt... :)

Nou ik heb er eentje gekocht vanmiddag...was wel 99 gulden maar nu werkt alles wel gewoon goed. Bedankt voor de hulp trouwens

Alex van den Berg
21-10-2001, 04:41
Bedankt voor de hulp trouwens Daar zijn we voor op de wereld! Veel plezier!! :)