PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is verschil tussen regio's



nomore
10-02-2003, 22:18
Hai,
Ik hoorde vandaag dat ik mijn dvdspeler op vrij simpele wijze regiovrij kan maken. Nu wil ik weten of er veel verschil tussen de regio's zit. Ik heb al aardig wat gelezen maar kom er niet echt uit of het nu de moeite wordt om andere regio's aan te schaffen.

wellicht compleet in het verkeerde vragenlijstje maar ja laat me niet graag in een hokje stoppen :)
groente en fruit!

Jaded
10-02-2003, 22:33
Grootste voordelen van kopen uit andere regio's:
Goedkoper.
Betere releases.
Vlugger beschikbaar van titels.
...

Grootste nadelen van kopen uit andere regio's:
Meestal een gemis van NL subs (niet altijd).
Kans op douane-ondrschepping.

Conclusie:
Heb je geen nood aan Nl subs, dan haal je binnen de kortste keren voordeel uit het kopen van andere regio's.

PS: in het bezit zijn van een credit card is wel noodzakelijk.

Niels Simons
10-02-2003, 22:36
jaded vergeet erbij te zeggen dat je eigenlijk wel een creditcard moet hebben aangezien regio 1 niet in nederland verkocht mag worden,de andere regionen volgens mij ook niet.

regio 2 is nederlands,dat wist je wel denk ik.

maar als je deze vraag stelt mag ik aannemen dat je nog geen 18 bent of zo en dus geen creditcard kan aanvragen...of je bent pas net een week met dvds bezig en leest geen kranten en tijdschriften,dat kan ook nog he.;)

de tijd dat je regio 1 nog in nederland kon aanschaffen(tegen woekerprijzen) is alweer zeker 2 of 3 jaar geleden...

mazzel,niels

EDIT: ik ben zo moe dat ik de laatste regel van jaded haar bericht nog niet eens had opgemerkt,sorry...

mijn post kan dus grotendeels op de schroothoop...

Jaded
10-02-2003, 22:37
jaded vergeet erbij te zeggen dat je eigenlijk wel een creditcard moet hebben aangezien regio 1 niet in nederland verkocht mag worden,de andere regionen volgens mij ook niet.

Kuche kuche ... iets te snel gelezen? :)

Roberto van Rooijen
10-02-2003, 22:38
De kans dat je met regio 1 een DTS track aantreft is groter dan bij regio 2.
Bij regio 2 is het meestal de SE of CE die voorzien zijn van een DTS track, dit omdat er in regio 2 meer ondertitels en meestal meer nasynchronisaties aanwezig zijn, deze kunnen wel op een DVD9 maar dan (meestal) alleen met de DD 5.1 track.
Bij regio 1 (USA/CANADA) is Engels meestal voldoende al willen ze er soms een Spaanse track aan toevoegen.
Wat mij het meeste opvalt aan regio 1 is dat zij vaak wel de moeite nemen om óók films die "geen" blockbuster zijn geweest toch te voorzien van minimaal een DD 5.1 track.

Er zijn mensen op dit forum die je nog veel meer kunnen vertellen over de verschillende regio's.

Zelf vind ik het wel de moeite waard om een regiovrije DVD speler te hebben, al is het alleen maar om de snellere release's. ;)

Niels Simons
10-02-2003, 22:39
net ge-edit waarde medeverslaafde.

oh ja,heb je nog interesse in mr balboa?:D

later,niels

nomore
11-02-2003, 19:53
maar als je deze vraag stelt mag ik aannemen dat je nog geen 18 bent of zo en dus geen creditcard kan aanvragen...of je bent pas net een week met dvds bezig en leest geen kranten en tijdschriften,dat kan ook nog he.;)


niet zo snel aannemen hihi ben geen 18 meer, was het maar zo.

Heb voorheen in een videotheek gewerkt waar we alle films voor nix konden kijken en uiteraard de regiovrije speler ervoor konden gebruiken.
Helaas het feest is nu over, filiaal is gestopt dus dan maar zo'n ding kopen.

Ben pas sinds een paar weken in het bezit van een R2 dvdspeler maar met een beetje klooien wordt ie regiovrij. Nu ben ik me erin aan het verdiepen, want nu moet ik er noodgedwongen mee bezig zijn :)