PDA

Bekijk de volledige versie : Oscar nominatie voor Zus & Zo



Reinbo
11-02-2003, 15:28
De inderdaad erg leuke Nederlandse film Zus & Zo is terecht beloond met een Oscar nominatie voor beste niet engels talige film.

Vreemd genoeg is Hable con Ella niet hiervoor genomineerd ondanks nominaties voor Regie en script, dus we hebben nog een kans ook.

van der velden
11-02-2003, 15:34
best leuk dat een nederlandse film weer eens een kans maakt

Art
11-02-2003, 16:44
Ze willen in Hollywood van de film een re-make maken :o Maar ik moet de film nog gaan zien maar ik weet niet of we echt een kans maken :o

patrick_h
11-02-2003, 17:09
Vreemd genoeg is Hable con Ella niet hiervoor genomineerd ondanks nominaties voor Regie en script,

Hable Con Ella is niet ingezonden, dus redelijk logisch dat de film niet genomineerd is.

Rickje
11-02-2003, 18:52
Ik vind Nederlandse films echt niks maar het is wel leuk om te horen dat die Amerikanen geen smaak hebben.

Richard B.
11-02-2003, 20:55
Vreemd genoeg is Hable con Ella niet hiervoor genomineerd ondanks nominaties voor Regie en script, dus we hebben nog een kans ook.

Wat ik ervan begrijp is dat momenteel 'Nowhere in Africa' (de Duitse film) momenteel een beetje wordt gezien als de grootste kanshebber. Ik ken die film niet maar het zegt ook eigenlijk niet zoveel want er treden in deze categorie vaak genoeg verrassingen op.

Miguel Tavares
12-02-2003, 09:53
Het is onbegrijpelijk dat Cidade de Deus (http://us.imdb.com/Title?0317248) (City of God) niet genomineerd is. Echt een van de beste films van het jaar en nu al #205 op de imdb-lijst van de 250 beste films ooit.

Art
12-02-2003, 10:42
Het is onbegrijpelijk dat Cidade de Deus (http://us.imdb.com/Title?0317248) (City of God) niet genomineerd is. Echt een van de beste films van het jaar en nu al #205 op de imdb-lijst van de 250 beste films ooit.
Dat is inderdaad wel apart :o

WitteGijt?
12-02-2003, 10:44
Wat ik ervan begrijp is dat momenteel 'Nowhere in Africa' (de Duitse film) momenteel een beetje wordt gezien als de grootste kanshebber. Ik ken die film niet maar het zegt ook eigenlijk niet zoveel want er treden in deze categorie vaak genoeg verrassingen op.

idd, vorig jaar zou Amelie ook de oscar voor beste buitenlandse film winnen (dacht iedereen), maar toch kwam No Man's land als winnaar uit de bus.

Art
12-02-2003, 10:49
idd, vorig jaar zou Amelie ook de oscar voor beste buitenlandse film winnen (dacht iedereen), maar toch kwam No Man's land als winnaar uit de bus.
Het komt wel vaker voor dat er een verrassing voorkomt :) En nu we het toch over vorig jaar hebben, dat was helemaal eigenlijk een verrassing ;)

Reinbo
12-02-2003, 11:01
Originally posted by patrick_h
[B]

Hable Con Ella is niet ingezonden, dus redelijk logisch dat de film niet genomineerd is.


Dat is dan niet zo slim dan.....

Art
12-02-2003, 11:07
Hable Con Ella is niet ingezonden, dus redelijk logisch dat de film niet genomineerd is.
Daar heb je inderdaad gelijk in :) Spanje had toch Los Lunes al Sol als kandidaat, of niet? :)

Remco Out
12-02-2003, 11:38
Zou wel leuk zijn als weer een Nederlandse film een Oscar wint, maar denk dat de oscar toch naar Nowhere in Africa zal gaan.

Art
14-02-2003, 19:41
Zou wel leuk zijn als weer een Nederlandse film een Oscar wint, maar denk dat de oscar toch naar Nowhere in Africa zal gaan.
Ik ga zelf voor El Crimen del Padre Amaro uit Mexico :)

Art
14-02-2003, 19:42
Ik ga zelf voor El Crimen del Padre Amaro uit Mexico :)
Al hoop ik natuurlijk dat Zus en Zo gaat winnen :)

Gabriel B.
17-02-2003, 21:17
Zou wel leuk zijn als weer een Nederlandse film een Oscar wint, maar denk dat de oscar toch naar Nowhere in Africa zal gaan.
Daar zou ook ik mijn zuurverdiende centjes op inzetten.