PDA

Bekijk de volledige versie : Reminder! Serie 2 van "24" op BBC2 (zondag 16-2)



pavko
15-02-2003, 21:41
Over een paar maanden zal de dvd-box ongetwijfeld weer hoge ogen gaan gooien op de dvd-hitlijsten, maar als je (net als ik) niet kan wachten tot die er eindelijk een keer is kun je vanaf morgenavond, zondag 16-2, weer afstemmen op de BBC 2.

Vanaf dan kun je elke zondag om 23:00 uur weer een episode zien van deze geweldige serie. Zonder al die vervelende reclameblokken en programmawijzigingen :nono: van Urin. En ceefax 888 kan heel handig zijn om helemaal niets van de rappe dialogen te hoeven missen

Veel kijkplezier gewenst....:)

Theo B
15-02-2003, 22:00
Worden de afleveringen later in de week nog herhaald of zijn de uitzendingen eenmalig? Het is natuurlijk wel erg vervelend als je er eentje mist.

pavko
15-02-2003, 22:33
De BBC houdt er de gewoonte op na om eens in de vier weken de afgelopen 4 episodes achter alkaar in de herhaling uit te zenden. Vorig seizoen was dit meestal op een zaterdagavond (laat).

Zo ben ik er vorig jaar zelf op zo'n marathon-herhalingsessie ingerold.

Typisch zo'n serie waar je niets van wil/kan missen.

Ash
16-02-2003, 00:56
Effe een update:

Morgen worden gelijk al 2 episodes uitgezonden op de 2 diverse BBC zenders namelijk BBC 2 en BBC 3 (ik weet niet of dit elke week gaat gebeuren?) gevolgd door een LIVE programma.

24 Sun 16 Feb, 22:00 - 22:50
BBC Two
8.00am-9.00am: (SPOILERS WEGGEHAALD)

24 Sun 16 Feb, 22:50 - 23:35
BBC Three
9.00-10.00am: (SPOILERS WEGGEHAALD)

Pure 24 Sun 16 Feb, 23:35 - 00:05
BBC Three
A live studio discussion programme that invites 24 fans to phone, text or e-mail their shocked reactions, plot analysis and predictions for what could happen next. W/S. Then 60 Seconds.

pavko
16-02-2003, 03:03
Tja,

Da's erg leuk voor de mensen die er over kunnen beschikken, maar ik denk dat er in Nederland niet heel veel mensen zijn die BBC 3 (=BBC Choice) kunnen ontvangen. Voor zover ik weet is dat in GB zelf een dure betaalzender net zoals bijvoorbeeld HBO dat is in de USA.

En dat er twee achter elkaar te zien zijn op die zender heeft maar 1 plaats, De rest van de tijd kun je via BBC Choice hooguit 1 aflevering voorlopen op de rest. (dus weekje eerder ontknoping, maar tegen die tijd heb ik waarschijnlijk al een tijdje de dvd-box van serie 2 in huis :D )

Remco87
16-02-2003, 13:20
Over een paar maanden zal de dvd-box ongetwijfeld weer hoge ogen gaan gooien op de dvd-hitlijsten, maar als je (net als ik) niet kan wachten tot die er eindelijk een keer is kun je vanaf morgenavond, zondag 16-2, weer afstemmen op de BBC 2.

Vanaf dan kun je elke zondag om 23:00 uur weer een episode zien van deze geweldige serie. Zonder al die vervelende reclameblokken en programmawijzigingen :nono: van Urin. En ceefax 888 kan heel handig zijn om helemaal niets van de rappe dialogen te hoeven missen

Veel kijkplezier gewenst....:)


Coool

ik neem het alleen op , omdat ik nog bezig ben met serie 1 op yorin :)

en wat is ceefax 888 ?

pavko
16-02-2003, 14:27
ceefax is de engelse teletekst bij de BBC

Op pagina 888 vind je de ondertitels, wel die voor de doven en slechthorenden dus soms lijkt het een beetje op een Batman-stripverhaal

Bauer slaat Mason.... dus staat er dan "BAM" op ondertitels

telefoon rinkelt----> "telephone rings"

Maar voor de dialogen is het zeker handig om de engelse ondertitels er bij te kunnen hebben.

Remco87
16-02-2003, 15:00
Oooh ja dat is wel beter natuurlijk

alleen jaammer dat je die niet kan opnemen :(

HansD
16-02-2003, 16:41
Even ter aanvulling: Yorin was in eerste instantie van plan om het eerste seizoen van 24 direct te laten volgen door het tweede. Dat gaat helaas niet door vanwege de tegenvallende kijkcijfers waarmee 24 te kampen heeft. Dat betekent in ieder geval nog geen tweede seizoen 24 in maart op Yorin, misschien wel later dit jaar.

Gabriel B.
16-02-2003, 19:30
Staat genoteerd. ;)

RobW
16-02-2003, 19:44
Afgelopen weekend nog eens de laatste 4 uur van de eerste dag bekeken, heb er zin!! 11 uur Nederlandste tijd toch?

pavko
17-02-2003, 00:08
Inderdaad om 23:00 uur nederlandse tijd.

Ik heb net zitten genieten van de eerste aflevering. Het zal wel weer een erg lange en spannende dag worden voor Jack en de zijnen.

Het is alleen een klein beetje een James Bond thema he

Een nucleare bom opsporen en ontmantelen (terwijl je ongetwijfeld een digitaal klokje op de bom de seconden weg ziet tikken)

Oei nog maar 45 seconden!!!! Zou Jack het gaan redden? Het zijn zo veel draadjes! Moet ie de rode of de groene draad doorknippen?(6)

pavko
17-02-2003, 00:15
Even ter aanvulling: Yorin was in eerste instantie van plan om het eerste seizoen van 24 direct te laten volgen door het tweede. Dat gaat helaas niet door vanwege de tegenvallende kijkcijfers waarmee 24 te kampen heeft. Dat betekent in ieder geval nog geen tweede seizoen 24 in maart op Yorin, misschien wel later dit jaar.

Dat heeft Yorin een beetje aan zichzelf te danken. Ik kan me heel wat geschuif herinneren met episodes. Dé manier om mensen weg te jagen. Bovendien zullen er heel wat liefhebbers door de komst van de dvd-box vroegtijdig zijn afgehaakt. Gewoon de box besteld en lekker de laatste uurtjes zonder nare commercial breaks kijken.

(ik zelf zal ook wel voor het einde van de 2e serie de nieuwe boxset bij me thuis laten bezorgen:D )

Werner
17-02-2003, 11:39
Ik heb net zitten genieten van de eerste aflevering. Het zal wel weer een erg lange en spannende dag worden voor Jack en de zijnen.

Heb het ook gezien. De plot lijkt wel erg op die van The Sum Of All Fears, maar qua filmstijl was de aflevering dik in orde! Benieuwd wat het volgende week wordt...

brucebikkel
17-02-2003, 12:42
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by HansD
Even ter aanvulling: Yorin was in eerste instantie van plan om het eerste seizoen van 24 direct te laten volgen door het tweede. Dat gaat helaas niet door vanwege de tegenvallende kijkcijfers waarmee 24 te kampen heeft. Dat betekent in ieder geval nog geen tweede seizoen 24 in maart op Yorin, misschien wel later dit jaar.
--------------------------------------------------------------------------------


straks kom seizoen 2 helemaal niet op de nederlanse TV:(
Of heeft yorin deze serie wel al gekocht ofzo?

Beloved
17-02-2003, 16:13
ik kijk eerst even de eerste serie af voordat ik de tweede wil zien. ik weet niet of ik de enige ben (waarschijnlijk wel :D ) maar ik ben eigenlijk wel een beetje blij als ik ze alle 24 heb gehad. eventjes een dinsdagavondje zonder de video vergeten in te stellen! ik dank rtl 5 voor de zondagavond herhalingen...
maar 24 achtereen (met af en toe een weekje niet :mad: ) is wel even voldoende voor een serie.

Remco87
17-02-2003, 17:06
ik kijk eerst even de eerste serie af voordat ik de tweede wil zien. ik weet niet of ik de enige ben (waarschijnlijk wel :D ) maar ik ben eigenlijk wel een beetje blij als ik ze alle 24 heb gehad. eventjes een dinsdagavondje zonder de video vergeten in te stellen! ik dank rtl 5 voor de zondagavond herhalingen...
maar 24 achtereen (met af en toe een weekje niet :mad: ) is wel even voldoende voor een serie.

Noouw, dat was ik eigenlijk ook van plan maar ik was gewoon te nieuwsgierig dat ik gewoon heb zitten kijken :D

Donovan
17-02-2003, 17:33
Nou heb ik dus gisteren ook gekeken dus maakt het me niet echt veel uit, maar als ik nog niet had gekeken zou ik een paar van jullie best wel verrot schelden na het lezen van deze thread.

DIE SPOILER TAGS ZIJN ER GVD NIET VOOR NIKS :mad:

pavko
18-02-2003, 15:04
Inderdaad om 23:00 uur nederlandse tijd.

Ik heb net zitten genieten van de eerste aflevering. Het zal wel weer een erg lange en spannende dag worden voor Jack en de zijnen.

Het is alleen een klein beetje een <SPOILER> thema he

Een <SPOILER> opsporen en <SPOILER> (terwijl je ongetwijfeld een digitaal <SPOILER> op de <SPOILER> de seconden weg ziet <SPOILER>)

Oei nog maar <SPOILER> seconden!!!! Zou <SPOILER> het gaan redden? Het zijn zo veel <SPOILER>! Moet ie de <SPOILER> of de <SPOILER>?(6)

Volgens mij is bovenstaande (nu even aangepast tekst :eek: ) van mijn hand zo ongeveer het enige dat er in deze draad over de INhoud van 24 geschreven is.

Dat er in deze serie sprake is van een <SPOILER> die moet worden opgespoord blijkt al in de eerste paar minuten van de eerste aflevering. In alle beschrijvingen die je op internet vindt wordt dit gegeven ook gemeld.

De rest van mijn tekst is louter afkomstig uit mijn levendige fantasie en berust op geen enkele wijze op gebeurtenissen die nog moeten gaan plaats vinden in de serie. Ik heb zelf namelijk de serie ook nog niet gezien. Ik refereerde alleen aan legio films waarin er ook een <SPOILER> moet worden opgespoord en <SPOILER> gemaakt.

RobW
18-02-2003, 17:00
Het lijkt me ook wel cool als de <SPOILER> precies op een heel uur zal <SPOILER>, dat wordt een vette cliffhanger.

Staat er zo 00:05 op, en het klokje tilt dan af naar 23:00 uur af ofzo, en dan is het klaar.

Donovan
18-02-2003, 19:17
Het zal wel weer een erg lange en spannende dag worden voor Jack en de zijnen.

dus Jack overleeft het eerste seizoen......

Gabriel B.
18-02-2003, 21:10
Staat genoteerd. ;)
En toch gemist :(
Oh well, ik zal mijn tijd dan maar doorbrengen met de acteurs uit "the West Wing".

Marco
18-02-2003, 23:57
Even ter aanvulling: Yorin was in eerste instantie van plan om het eerste seizoen van 24 direct te laten volgen door het tweede. Dat gaat helaas niet door vanwege de tegenvallende kijkcijfers waarmee 24 te kampen heeft. Het grappige is dat er wel (meer/veel) reclame voor 24 DVD boxset wordt gemaakt. Ben het wel met pavko eens dat Yorin loopt te prutsen met de programmering. Boveniden zendt BBC2 24 in widescreen uit, iets wat Yorin ook had moeten doen. Maar ach daar hebben we DVD's voor :D

Werner
19-02-2003, 00:08
Zondag wordt anders wel een leuke, drukke TV-avond. Eerst op VRT De Mol, dan De Pappenheimers (tussendoortje), daarna Sedes en Belli, en dan overschakelen naar BBC voor 24 en daarna The X-Files.

Dat ik nog zo intens aan het beeldscherm gekluisterd werd moet geleden zijn van de Bereboot-filmnamiddag of zo (anyone?)

By the way, Sandra is de mol. Vraag me niet waarom.

Patrick van Nassau
19-02-2003, 08:56
By the way, Sandra is de mol. Vraag me niet waarom.



Waarom? :D

Maar het is toch echt Stijn hoor :)

Gabriel B.
19-02-2003, 10:42
Dat ik nog zo intens aan het beeldscherm gekluisterd werd moet geleden zijn van de Bereboot-filmnamiddag of zo (anyone?)
Avro's Kinderbioscoop op woensdagnamiddag ? (van eigenlijk zo lang geleden dat ik niet durf toe te geven zo oud te zijn ;) )

Dan the Man
23-02-2003, 00:20
Worden de afleveringen later in de week nog herhaald of zijn de uitzendingen eenmalig? Het is natuurlijk wel erg vervelend als je er eentje mist.

Heb net op de BBC.co.uk/24 site gekeken en daar staat het volgende:
Fans of 24 will be pleased to hear that BBC TWO will be repeating episodes from this new 2nd series.

The first set of repeats will be Episode 1 - 3 on Saturday evening 8th March. Thereafter blocks of three episodes will be repeated every three weeks.

:wink:

Dan the Man
23-02-2003, 00:20
Worden de afleveringen later in de week nog herhaald of zijn de uitzendingen eenmalig? Het is natuurlijk wel erg vervelend als je er eentje mist.

Heb net op de BBC.co.uk/24 site gekeken en daar staat het volgende:
Fans of 24 will be pleased to hear that BBC TWO will be repeating episodes from this new 2nd series.

The first set of repeats will be Episode 1 - 3 on Saturday evening 8th March. Thereafter blocks of three episodes will be repeated every three weeks.

:wink:

Digi-gek
23-02-2003, 17:23
Ik heb de eerste 13 afleveringen van seizoen 2 al gezien (internet, don't ya love it). Uiteraard zal ik niets verklappen maar geloof me, het tweede seizoen is nog BETER dan het eerste seizoen. Het is echt niet te geloven wat Jack Bauer elke week weer beleefd en de cliffhangers zijn nog specatculairder en onverwacht. Kijken dus. Je wilt dit niet missen. :)

brucebikkel
27-02-2003, 00:16
heb net de eerste aflevering van het 2de seizoen van 24 gezien! maar wat ik niet helemaal snapte is waarom jack die gozer doodschoot..walt ofzo?

weet iemand waarom???? :?:

pavko
27-02-2003, 00:20
heb net de eerste aflevering van het 2de seizoen van 24 gezien! maar wat ik niet helemaal snapte is waarom jack die gozer doodschoot..walt ofzo?

weet iemand waarom???? :?:

Het wordt je volgende keer wel duidelijk. Wen er maar alvast aan dat er soms dingen gebeuren in 24 die je eerst niet kunt verklaren maar die later heel logisch of slim blijken.

Alleen steeds weer een week wachten he, dat is best wel vervelend

brucebikkel
27-02-2003, 00:22
yep, en helemaal als je alles zonder ned ondertiteling moet v :lol: olgens:)

Werner
27-02-2003, 01:08
yep, en helemaal als je alles zonder ned ondertiteling moet v :lol: olgens:)

TIP: Als je live kijkt, kan je via teletekst pagina 888 de close captions lezen. Scheelt weer een stuk, en is erg gemakkelijk voor bijv. de eigennamen.

Remco87
01-03-2003, 16:22
:cry:

heb vorige week episode 2 gemist :!:

kan iemand mij vertellen wanneer die weer uitgezonden wordt :?:


- Remco

Jason Bourne
01-03-2003, 17:16
Zoals eerder in de thread wordt aangegeven zal op 8 maart aflevering 1 t/m 3 herhaald worden.

Groetjes,

J.

Marc Raps
01-03-2003, 19:08
Is 24 niet gewoon de coolste serie ooit?

Seizoen 2 wordt echt super. En 24 heeft televisie voorgoed veranderd. Ik weet nog dat ik The Making of The Two Towers zat te kijken, en in plaats van dat er gebruik gemaakt werd van voice-overs, gebruikten ze split-screen, waarbij de kaders naar voren en naar achteren schoven, net als bij 24. Je ziet die stijl overal terug.

Ook het einde van seizoen 1 was zo onverwacht. Zoiets gebeurt normaal nooit. Nog vier daagjes, en dan rennen we naar de winkel voor de box... :D

- Marc, die stiekem hoopt dat de bom echt afgaat en zorgt voor een nieuwe schok in televisieland. :)

Remco87
02-03-2003, 13:26
Zoals eerder in de thread wordt aangegeven zal op 8 maart aflevering 1 t/m 3 herhaald worden.

Groetjes,

J.

oh, dan heb ik er overheen gelezen :)

bedankt

Theo B
02-03-2003, 15:10
Iemand enig idee waarom de BBC de serie nu in 4:3 uitzend? Ik heb begrepen dat de eerste serie wel in 16:9 werd uitgezonden.

Marc Raps
02-03-2003, 15:29
Serie twee is gewoon in 16:9.

Theo B
02-03-2003, 17:31
Serie twee is gewoon in 16:9.

?? Ik heb zelf een 4:3 TV. Ik dacht dat ik alle breedbeelduitzending met zwarte balken zou ontvangen. De BBC-uitzendingen van 24 zijn bij mij op mijn vierkante bak echter beeldvullend (en niet vervormd)???

pavko
02-03-2003, 19:12
Ik meen vorige week toch wel zwarte balkjes aan de onder en bovenkant van het beeld gezien te hebben op mijn 4:3 tv (spaar voor plasma :roll: )

Vanavond maar eens goed opletten..... nog 4 uurtjes

Digi-gek
05-03-2003, 10:53
Serie twee is gewoon in 16:9.

?? Ik heb zelf een 4:3 TV. Ik dacht dat ik alle breedbeelduitzending met zwarte balken zou ontvangen. De BBC-uitzendingen van 24 zijn bij mij op mijn vierkante bak echter beeldvullend (en niet vervormd)???

24 is gewoon breedbeeld bij de BBC2, zoals bijna alle programma's tegenwoordig.

Theo B
05-03-2003, 12:41
Serie twee is gewoon in 16:9.

?? Ik heb zelf een 4:3 TV. Ik dacht dat ik alle breedbeelduitzending met zwarte balken zou ontvangen. De BBC-uitzendingen van 24 zijn bij mij op mijn vierkante bak echter beeldvullend (en niet vervormd)???

24 is gewoon breedbeeld bij de BBC2, zoals bijna alle programma's tegenwoordig.

Vreemd dat het op mijn tv dan 4:3 beeldvullend verschijnt? Kan de kabelmaatschappij daar invloed op hebben? Is het per regio misschien anders (ik woon in Nijmegen). Of moet ik op mijn 4:3 tv iets instellen (16:9 stand geeft vervormd beeld)?

Rob Technoid
05-03-2003, 13:21
Volgens mij wordt ie toch echt 4:3 uitgezonden

Werner
05-03-2003, 13:35
Ik denk niet dat de kabelmaatschappijen daar enige zeggenschap over hebben. 24 is wel degelijk 16:9, alleen niet anamorf, misschien verwar je daarmee. TV-uitzendingen zijn zelden anamorf, omdat anders de bezitters van een gewone TV gaan denken dat iedereen in de media lijdt aan een acute vorm van anorexia nervosa... ;)

Theo B
05-03-2003, 14:10
Ik denk niet dat de kabelmaatschappijen daar enige zeggenschap over hebben. 24 is wel degelijk 16:9, alleen niet anamorf, misschien verwar je daarmee. TV-uitzendingen zijn zelden anamorf, omdat anders de bezitters van een gewone TV gaan denken dat iedereen in de media lijdt aan een acute vorm van anorexia nervosa... ;)

Ik snap het niet. Bij mij op mijn ouderwetse bak ontvang ik 24 in het formaat 1.33:1 en absoluut niet op 1.78:1. Hoe kan het nu dat anderen de serie wel in 1.78:1 ontvangen???

Pepijn Wildbret
05-03-2003, 14:11
Is bij mij idd ook gewoon in 16:9.

Btw, hele coole serie! Season 2 mag er zeker zijn!

Rob Technoid
05-03-2003, 16:46
Nou ik snap er nix van. Ik heb een 16:9 tv maar ontvang 24 seizoen 2 via de BBC toch echt als een fullscreen uitzending. Maw: of correcte aspect ratio met zwarte balkies aan zijkanten of gewoon op superzoom zetten.

Vind het vaag dat anderen hem opeens wel 16:9 ontvangen

Marco
05-03-2003, 17:54
FYI: ook bij mij is de BBC2 voor het grootste gedeelte in 16:9
Althans series die ik volg zoals 24, Taken, Buffy en Farscape.

Misschien ligt het wel aan de kabeldoorweergave?

Digi-gek
07-03-2003, 11:17
Serie twee is gewoon in 16:9.

?? Ik heb zelf een 4:3 TV. Ik dacht dat ik alle breedbeelduitzending met zwarte balken zou ontvangen. De BBC-uitzendingen van 24 zijn bij mij op mijn vierkante bak echter beeldvullend (en niet vervormd)???

24 is gewoon breedbeeld bij de BBC2, zoals bijna alle programma's tegenwoordig.

Vreemd dat het op mijn tv dan 4:3 beeldvullend verschijnt? Kan de kabelmaatschappij daar invloed op hebben? Is het per regio misschien anders (ik woon in Nijmegen). Of moet ik op mijn 4:3 tv iets instellen (16:9 stand geeft vervormd beeld)?

Oh dat kan heel goed ja. Ik woon in Zoetermeer en krijg kabel van Casema. Het kan zijn dat Casema de digitale uitzendingen doorstuurt (die 16:9 zijn) en andere kabelmaatscchapijen de analoge (die 4:3 met hele kleine zwarte randje boven en onder in beeld). Bijna alles wat de laatste 5 jaar is gemaakt wordt door BBC 2 in breedbeeld uitgezonden, zoals 24, The X-Files, Taken, Buffy, Farscape. Zelfs soaps als Nieghbours, Eastenders of gewoon het nieuws ontvang ik in breedbeeld.

Theo B
07-03-2003, 12:31
Dat zou het dan wel verklaren. Balen dus dat ik UPC heb!

Rogier Burghout
10-03-2003, 21:11
Heb net de box van seizoen 1 gekeken en ik moet zeggeb: zeer verslavend!
Heb net trouwens de hele thread pas doorgelezen en ik zie dat ik ep. 1 al gemist heb (de herhaling dan)... :(
Wie kan me een mooi adresje geven om te downen? (behalve kazaa)
Thamx!

brucebikkel
18-03-2003, 11:20
hebben mensen afgelopen woensdag nog naar 24 gekeken??
ik kwam er niet helemaal uit namelijk! wat waren nou de eisen van nina??

spoiler

?????a full presidential pardon in return for her assistance.????

en jack moet haar begeleiden ofzo :?:

kan iemand mij dit uitleggen????

Werner
18-03-2003, 14:38
hebben mensen afgelopen woensdag nog naar 24 gekeken??
ik kwam er niet helemaal uit namelijk! wat waren nou de eisen van nina??

spoiler

?????a full presidential pardon in return for her assistance.????

en jack moet haar begeleiden ofzo :?:

kan iemand mij dit uitleggen????

Nina weet klaarblijkelijk meer over de kopstukken van Second Wave. Nadat die andere in de Panic Room zelfmoord heeft gepleegd, is zijn ook de enige die daar meer informatie kan over verstrekken; in ruil vraagt ze echter om te worden vrijgelaten, schriftelijk bevestigd door Palmer. Palmer heeft daarom Jack opgebeld, omdat dit onder meer inhoudt dat de moordenares van zijn vrouw de facto gratie krijgt.

RobW
18-03-2003, 15:17
Bij mij is het ook gewoon 4:3. Hoewel er bij de eerste minuten van aflevering 4 wel balkjes zichtbaar waren. Ik heb Essent.