PDA

Bekijk de volledige versie : Ken iemand "The Dreamcatcher"?



MAD
16-02-2003, 10:45
Ik ben op zoek naar een film die een aantal jaar geleden (4 a 5) op verscheidende filmfestivals draaide (en geloof ik zelfs bekroont is met Gouden Palm of zo), o.a. op het Filmfestival in Rotterdam. De film heet "The Dreamcatcher" en het is een roadmovie over een jongen die op zoek is naar zijn vader. Onderweg pikt hij een schoffie van een jaar of 16 op die hij tegen wil en dank meeneemt op zijn zoektocht naar zijn vader, die hij uiteindelijk ook vind maar het hier bij laat (hij wil hem niet daadwerkelijk spreken). Er zit ook nog een vaag thema met duiven in en zijn vader had een tatoeage van een adelaar die een duif uit de lucht plukt op zijn arm.
Kent iemand deze film? Weet hier meer info over (regisseur of zo)? Of weet hoe hij heet onder een andere naam? Ben namelijk op zoek naar deze film.
De film was Amerikaans (Engels), speelde ergens in de VS af en ik meende dat de reggisseur uit Frankrijk kwam (hij had in ieder geval ook voor Rotterdam op Franse filmfestivals gedraaid, vertelde de regisseur in zijn interview na afloop van de film). Er speelde geen bekende acteurs in mee. En de regisseur zij dat de gehavende kopie die hij overal liet zien (de film brak tijdens het afspelen in Rotterdam 2x) zijn enige exemplaar was.
Kon de de film niet vinden op de IMBD of enige site voor verkoop van DVD's, maar het kan zijn dat hij later onder een andere naam weer is uitgebracht. Wie?

PS: Het is niet Another Day in Paradise, maar het is wel zo'n soort film.

skin
16-02-2003, 11:48
http://us.imdb.com/Title?0128170

?

M Balje
16-02-2003, 11:55
De Remake komt dit jaar uit.

10 April 2003 in de Nederlandse Bioscoop.
09 April 2003 in de Belgiese Bioscoop.

http://www.darkhorizons.com/2003/Dreamcatcher.htm

MAD
16-02-2003, 12:27
skin: Thanks, die zocht ik inderdaad! Stom dat ik alleen heb gezocht met Dreamcatcher en niet met Dream Catcher als 2 woorden :o

M Balje: bedankt voor je reactie maar dit is een totaal andere film (lees het verhaal op de jouw gegeven pagina er maar eens op na, past totaal niet bij het verhaal hierboven...) ;)

WitteGijt?
16-02-2003, 13:13
M Balje: bedankt voor je reactie maar dit is een totaal andere film (lees het verhaal op de jouw gegeven pagina er maar eens op na, past totaal niet bij het verhaal hierboven...) ;)

Dit is idd ook 'n ander film, nl. 'n verfilming van 'n boek van stephen king :)

Fox
01-08-2003, 19:40
Dreamcatcher?? Die heb ik laatst in de bios gezien, maar aan je omschrijving te zien bedoel je wat anders.....

Mark de Jong
01-08-2003, 19:46
Dreamcatcher?? Die heb ik laatst in de bios gezien, maar aan je omschrijving te zien bedoel je wat anders.....

Heeft toch helemaal geen zin om deze thread weer omhoog te halen ?
En als je goed had gelezen had je al kunnen zien dat deze titel (de remake) al eens vermeld was... :roll:

Alexander V
01-08-2003, 20:21
Fox heeft geloof ik zojuist 20 threads (en dat zijn alleen de threads die ik net bekeken heb) die al meer als een half jaar in de vriezer staan omhoog lopen trappen.... :shock:

Mark de Jong
01-08-2003, 20:25
Fox heeft geloof ik zojuist 20 threads (en dat zijn alleen de threads die ik net bekeken heb) die al meer als een half jaar in de vriezer staan omhoog lopen trappen.... :shock:

Geloof me maar, bij al z'n 100 posts heeft ie oude threads omhoog gehaald... :?
Sommige verschrikkelijk onzinnig.

Fox
01-08-2003, 20:44
Geloof me maar, bij al z'n 100 posts heeft ie oude threads omhoog gehaald...
Sommige verschrikkelijk onzinnig.

Ik heb deze site sinds kort ontdekt, en reageer overal op, wat kan jou dat schelen?

Mark de Jong
01-08-2003, 20:47
Geloof me maar, bij al z'n 100 posts heeft ie oude threads omhoog gehaald...
Sommige verschrikkelijk onzinnig.

Ik heb deze site sinds kort ontdekt, en reageer overal op, wat kan jou dat schelen?

Kijk eens aan, je leest ze toch nog.
Het kan mij niets schelen, maar als je m'n eerste reply in deze thread eens zou lezen, dan heb je misschien wel een idee...