PDA

Bekijk de volledige versie : Je eigen mening over ....



Jordé den Tenter
16-02-2003, 12:32
Deze thread gaat over dat je wel eens een eigen mening heb over een film die bijvoorbeeld 10 oscars wint maar jij vind dat hij die hele maal niet verdiend of andersom.

Ik heb er een paar:

Moulin rouge:
Vond ik helemaal niks terwijl de meesten mensen hem te gek vonden

Titanic:
Had van mij een oscar mogen winnen.

LOTR I:
Die had wel 10 oscars mogen winnen vind ik.

The ShawsHank Redeption:
Had 7 nominaties maar had er van mij 15 kunnen krijgen en mogen winnen een echte oscar film.

Pearl Harbour:
Vond ik te gek! , hij was misschien wat langdradig maar het was het waardt terwijl 80 % van de mensen het een zwakke ***film vond.

Spiderman:
Het is een aardige film maar ik vind het nou niet de "topper" van het afgelopen jaar.

As Good As It Gets:
Schitterende film die had er 11 mogen hebben i.d.p.v Titanic.

Rickje
16-02-2003, 13:16
Moulin Rouge: Niks aan !
Ik hou niet van zingen en dansen en romantiek in een film.

Titanic: Van mij mocht hij nog meer Oscars krijgen want dit was best een goeie film.

LOTR1: Goeie film en zeker spannend. Vol avontuur en langdurige gesprekken. Topfilm!

The Shawshank redeption: Nooit gezien maar ze zeggen dat hij wat weg heeft van the Green Mile en die vond ik heel goed.

Pearl Harbor: Puike film vol met explosies en actie. Ook veel gesprekken en romantiek maar daar keek ik dan niet naar.
Sommige mensen hebben geen smaak :p

Spiderman: Had er meer van verwacht. Kan er mee door.

As good as it gets: Nooit gezien. Maar lijkt mij wel een goede film.

Nathan Strik
16-02-2003, 13:30
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones: Matig verhaal, matige effecten, Yoda is niet mooi gelukt als CGI-wezen, kortom ik had er veel meer van verwacht en ik snap niet dat mensen deze beter vonden dan The Phantom Menace.

Spider-Man Voor mij als Spidey-fan een dream come true, voor veel mensen een tegenvaller. Okay so the story is predictable, so what? De vertolkingen van de acteurs zijn gewoon 1:1 met de comic figuren.

A.I.: Nee, Spielberg heeft dat einde er niet bij verzonnen. Nee, dat waren GEEN aliëns op het eind en JA dit is één van de beste films ooit. Een prachtig verfilmd modern sprookje.

Moulin Rouge: Normaal kun je me gillend horen wegrennen bij musicals, maar deze greep me bij de strot en liet me niet meer gaan. Eén van mijn toppers uit de collectie.

Meet Joe Black: Iedereen vond hem saai. De regisseur heeft er ook inderdaad een handje van om ieder shot net ff langer te laten duren dan veel mensen prettig vinden. Maar de drama en romantiek (I´m a sucker for that stuff) zijn ongeëvenaard.

Joan of Arc: The Messenger: Braveheart kan wat mij betreft niet op tegen dit geweldige staaltje vakmanschap van Luc Besson. Veel mensen kijken je vragend aan als je deze film noemt en zelf diegenen die hem gezien hebben vonden hem soms verwarrend. Aftitelingen kijken helpt (Dustin Hoffman speelt "The Conscience", 'het geweten' dus en geen duivel...) Een prachtige film met een echte kippenvel score van Eric Serra. (Ik krijg nog steeds rillingen in dat stuk met de Douphin als Jeanne haar visioenen vertelt.)

Zo, dat waren er een paar... meer volgt vast wel. ;)

Jordé den Tenter
16-02-2003, 13:37
[B]A.I.: Nee, Spielberg heeft dat einde er niet bij verzonnen. Nee, dat waren GEEN aliëns op het eind en JA dit is één van de beste films ooit. Een prachtig verfilmd modern sprookje.

Meet Joe Black: Iedereen vond hem saai. De regisseur heeft er ook inderdaad een handje van om ieder shot net ff langer te laten duren dan veel mensen prettig vinden. Maar de drama en romantiek (I´m a sucker for that stuff) zijn ongeëvenaard.


Meet Joe Black vond ik zelf ook wel een goede film met leuke momenten (Zoals hij bijv. Jamaicaans accent heeft).
En A.I. vond ik echt helemaal niets dacht echt dat het een goede toptitel zou gaan worden door de regisseur(s) (spielberg en het was Kubricks idee) maar vond het niks,. maar gelukkig is spielberg de "touch "niet kwijt (Catch me.. + Minority ...)

Ludo Keeris
16-02-2003, 13:52
Deze thread gaat over dat je wel eens een eigen mening heb over een film die bijvoorbeeld 10 oscars wint maar jij vind dat hij die hele maal niet verdiend of andersom.

Ik heb er een paar:

Moulin rouge:
Vond ik helemaal niks terwijl de meesten mensen hem te gek vonden
Vind ik geweldig! Verwachtte er niets van maar voor mij een verrassing in positieve zin!

LOTR I:
Die had wel 10 oscars mogen winnen vind ik.
'k ben waarschijnlijk een van de weinigen die deze film "wel aardig" vind. Geen slechte film, maar niet zo fantastisch zoals velen 'm vinden.


The ShawsHank Redeption:
Had 7 nominaties maar had er van mij 15 kunnen krijgen en mogen winnen een echte oscar film.

Briljante film. Voor mij dé film.

Spiderman:
Het is een aardige film maar ik vind het nou niet de "topper" van het afgelopen jaar.
Ben ik helemaal met je eens

As Good As It Gets:
Schitterende film die had er 11 mogen hebben i.d.p.v Titanic.
Goede film, hoewel Jack Nicholson soms wel erg loopt te schmieren.

Geert Jan Alsem
16-02-2003, 14:03
Pearl Harbor: Puike film vol met explosies en actie. Ook veel gesprekken en romantiek maar daar keek ik dan niet naar.
Sommige mensen hebben geen smaak :p
In ieder geval geef je het zelf toe. ;)
Mijn god wat een slechte film was dat. Midden in de oorlog vallen de EVIL Japanners ons leger aan? WAT LAF! Er zit niks anders op: we zullen een atoombom moeten gooien bovenop Japan.
Uit welk land komt deze film ook maar weer? Amerika? Japan? Ik weet het niet meer zeker omdat de film zo mooi objectief en realistisch is. :rolleyes:
Om over de regie nog maar niet te spreken trouwens.

Star Wars Episode 1 vond ik ook beter dan 2.
Beetje hetzelfde als met episode 4 en 5 denk ik. Veel mensen vinden 5 beter omdat er veel spanning en sensatie inzit ofzo. Naar mijn idee is episode 4 gewoon een betere film.

A.I. vond ik ook gewoon een geweldige film, in tegenstelling tot velen. Beetje te hoog gegrepen voor de gemiddelde filmkijker blijkbaar. Hoe iemand OOIT op het idee is gekomen dat dat aliens zijn op het laatst begrijp ik echt niet.

Jordé den Tenter
16-02-2003, 14:08
Star Wars Episode 1 vond ik ook beter dan 2.
Beetje hetzelfde als met episode 4 en 5 denk ik. Veel mensen vinden 5 beter omdat er veel spanning en sensatie inzit ofzo. Naar mijn idee is episode 4 gewoon een betere film.



Dit vond ik dus juist niet vond deel een zwaar tegenvallen en deel 2 was veel beter naar mijn inzien.
En natuurlijk halen deel 1 en 2 nooit het niveau van 4, 5 en 6.
Als ik er cijfers voor zou moeten geven waren dit ze
1 = 7
2 = 8
4 = 10+
5 = 10
6 = 9

Ghast
16-02-2003, 14:10
A.I.: Nee, Spielberg heeft dat einde er niet bij verzonnen. Nee, dat waren GEEN aliëns op het eind en JA dit is één van de beste films ooit.



WOAHAHAHAHAHAHA wat een giller.

Jeroen Denissen
16-02-2003, 14:45
Spiderman vind ik gewoon erg gaaf ! Iedereen die er kritiek op heeft : Hoe had je dit beter kunnen verfilmen ?

The Shawshank Redemption vind ik supersaai....komt niet in de buurt van de grootsheid van The Green Mile.

AI vond ik zo ontzettend slecht. Dat einde is gewoon veel te lang uitgerekt......maar ik kan dat jochie ook gewoon niet uitstaan..weet niet precies waarom. Daarom vond ik The Sixth Sense ook niets.

Ghast
16-02-2003, 14:49
The Shawshank Redemption vind ik supersaai....komt niet in de buurt van de grootsheid van The Green Mile.

Nee en TGM was niet langdradig he ?

Art
16-02-2003, 14:57
Er zijn heel wat juweeltjes die niet beklad zijn met het Oscar-goud :o Een Oscar is een mooie prijs maar niet echt eentje waar je veel waarde aan moet hechten. Maar laat ik nu eens even meedoen met deze thread en een normaal antwoord geven op de vraag. The Usual Suspects had van mij overladen mogen worden met Oscar-goud. En waarom? Enkel alleen om deze schitterende film meer aandacht te geven, want zo hoort een film te zijn ;)

M Balje
16-02-2003, 14:57
Titanic: 3 ipv 11
Harry Potter deel 1: 2 of 3
LOTR 1: 3 (Heb de film niet gezien)

Die Another Day:
De gouden framboos voor de Cameo van Madonna.

Spiderman: 1

Jordé den Tenter
16-02-2003, 15:09
LOTR 1: 3 (Heb de film niet gezien)

Dan mag je ook niet oordelen!

RobW
16-02-2003, 15:16
Titanic is inderdaad ver overschat!

Spiderman is gewoon goed, ken je altijd kijken zonder er bij hoeven na te denken, gewoon 2 uur puur vermaak!

LOTR is gewoon GOED!

A.I., dat einde was gewoon net te veel, het moest eindigen bij dat gedeelte dat dat reuzenrad op Haley viel, ik deed toen ook al men jas aan.

mradem
16-02-2003, 16:38
Er zijn heel wat juweeltjes die niet beklad zijn met het Oscar-goud :o Een Oscar is een mooie prijs maar niet echt eentje waar je veel waarde aan moet hechten. Maar laat ik nu eens even meedoen met deze thread en een normaal antwoord geven op de vraag. The Usual Suspects had van mij overladen mogen worden met Oscar-goud. En waarom? Enkel alleen om deze schitterende film meer aandacht te geven, want zo hoort een film te zijn ;)

Zeker weten!! Echt een goede film is dit.

En basic instinct heeft 2 nominaties gehad maar dat is mijns inziens te weinig. Zou Sharon Stone alleen al 5 geven :D Joke.

WitteGijt?
16-02-2003, 17:05
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones: Matig verhaal, matige effecten, Yoda is niet mooi gelukt als CGI-wezen, .

Spider-Man


Ik moet eerlijk zeggen dat ik de effecten in Spiderman ook nou niet helemaal van top niveau vond, op sommige momenten zelfs slecht. verder prima film hoor, maar dan vond ik action yoda toch iets mooier dan de iets te soepele spiderman :).

Mark de Jong
16-02-2003, 17:23
A.I.: Nee, Spielberg heeft dat einde er niet bij verzonnen. Nee, dat waren GEEN aliëns op het eind en JA dit is één van de beste films ooit. Een prachtig verfilmd modern sprookje.

Volledig mee eens. Toppertje (y)

Jordé den Tenter
17-02-2003, 18:17
Ik heb er weer een paar om over te discuseren:

Starship Troopers:
Werd door velen beschouwd als een mindere film (op het niveau van Verhoeven).
Ik vind het een geweldige film!
Spektakel, Aktie, SF alles in een en prachtig samengevoegd.

Die Hard I
Had van mij echt wel 8 oscars mogen krijgen

Silence Of The Lambs:
Kreeg 5 oscars.
Vind ik een echte klassieker met alles wat een thriller met zo een cast zou moeten hebben.
Ik vind het dus weinig wat de film heeft gehad zat meer in de buurt van 10.

The Deer Hunter:
Kreeg er 5.
Ik vind ook dit een schitterende film die er meer had mogen krijgen.

Tremors:
Vinden vele een "zure" film die nergens op slaat.
Ik hou hier wel van en vind het dan ook een hele goede film.

Scarface:
Dit is eigenlijk geen discussie over mogenlijk maar misschien zijn er members die hem niet als een van de beste films aller tijden beschouwen.

Spielberg:
Dit gaat eigenlijk ergens anders over maar wie vind eigenlijk dat spielberg al veel eerder een Oscar hed mogen krijgen?
Zoals voor JAWS.

JDT

Joost v.d. Ham
17-02-2003, 18:37
Ik vind het hele Oscar gebeuren irritant, al die Film-maatschappijen die veel geld pompen in de reklames om zo in het zicht te komen van de Oscar-jury.

Persoonlijk vond ik het bijvoorbeeld belachelijk dat Ellen Burnsteyn geen Oscar kreeg voor haar rol in Requiem voor a Dream, toch wel de beste performance die ik ooit heb gezien in een film.


Ook de oscar's van vorig jaar (Denzel W. en Halle B.) vond ik zwaar overschat.

Tommy Brok
18-02-2003, 08:59
Star Wars: Episode I Vind er niks aan, vond er totaal geen spanning in zitten! Alles gaat veel te gemakkelijk allemaal, alle laser stralen worden teru geslagen enzo! Verder gaat het van de ene gebeurtenis in de andere, beetje overdreven vind ik het allemaal!

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones: Grote spektakel film maar vond ook deze niet echt veel aan, de CGI ziet er niet geweldig uit, vooral als ie op die bike rijd,:(!

Tremors Vind dit echt een geweldige film, erg leuke humor en erg luchtig geacteerd allemaal! Heb 'm sinds kort op DVD,:D!

Starship troopers Ook deze film vind ik helemaal te gek, goeie aktie en het ziet er allemaal erg strak uit! Moet deze nog steeds aanschaffen!

A.I. Vond er niks aan, Pinokkio in een nieuw jasje over een robot die een jongetje wil zijn! Totaal niet aan mij besteed deze film!

Pearl harbor Goeie film, vind hem in het begin ook niet langdradig (wat je veel mensen hoort zeggen) en de aktie ziet er erg strak uit!

Gangs of New York Iedereen spreekt vol lof over deze film, vind hem wel leuk om een keer gezien te hebben maar that's it! Kan me moeilijk voorstellen dat het er in die tijd zo aan toe ging en kan me daardoor ook helemaal niet in de film inleven!

Spider man Erg goeie aktiefilm met mooie special effects, een van die films die je door de vele aktie kunt blijven zien! Net zoals ik met The Matrix heb, die kan ik blijven zien!:D

Tommy

Jordé den Tenter
18-02-2003, 13:34
[Tremors Vind dit echt een geweldige film, erg leuke humor en erg luchtig geacteerd allemaal! Heb 'm sinds kort op DVD,:D!

Starship troopers Ook deze film vind ik helemaal te gek, goeie aktie en het ziet er allemaal erg strak uit! Moet deze nog steeds aanschaffen!

A.I. Vond er niks aan, Pinokkio in een nieuw jasje over een robot die een jongetje wil zijn! Totaal niet aan mij besteed deze film!

Wij zitten met deze op een lijn wat je met de meeste mensen niet kan zeggen over deze films.

brucebikkel
18-02-2003, 13:42
spiderman was gewoon power rangers met een groot butget!
en dat pak van de goblin!!! te slecht dat heeft voor mij erg veel verpest, en zo denderend waren die actie scenes ook weer niet....

Jordé den Tenter
18-02-2003, 13:48
spiderman was gewoon power rangers met een groot butget!
en dat pak van de goblin!!! te slecht dat heeft voor mij erg veel verpest, en zo denderend waren die actie scenes ook weer niet....
Ik vond Goblin niet slecht gemaakt,Spiderman niet een hele goede topfilm maar wel 10 keer zo goed als de power rangers en dat ligt na mijn inzien niet alleen aan het budget maar ook aan het verhaal, en de aktiescene's van LOTR II vond ik schitterend één van de mooiste ooit gemaakt.

brucebikkel
18-02-2003, 13:50
hoe kun je in de naam van god dat pak van the green goblin mooi vinden??????

Martijn Beunk
18-02-2003, 14:48
Dat heb ik inderdaad nou ook met Moulin Rouge!!!

Wat mij betreft hadden Shawshank Red. en The Green Mile alle oscars wel mogen winnen!!

La Vita e Bella met die irritante nerveuze italiaan vind ik ook zo'n film, die niet eens genomineerd had mogen worden.

Gladiator had van mij ook wel meer oscars mogen krijgen...echt top!!!!!!!!

Jordé den Tenter
18-02-2003, 18:59
Dat heb ik inderdaad nou ook met Moulin Rouge!!!

Wat mij betreft hadden Shawshank Red. en The Green Mile alle oscars wel mogen winnen!!

La Vita e Bella met die irritante nerveuze italiaan vind ik ook zo'n film, die niet eens genomineerd had mogen worden.

Gladiator had van mij ook wel meer oscars mogen krijgen...echt top!!!!!!!!
Gladiator had inderdaad wel wat meer oscars mogen winnen maar ja er was ook aardige tegenstand.

Coen P.
18-02-2003, 19:23
ik vond dat vorig jaar de Oscar voor beste mannelijke hoofdrol naar Russell Crowe (a beautiful mind) ipv Denzel Washington (training day) had moeten gaan...

gr. Coen

Werner
18-02-2003, 23:32
Een paar van mijn favoriete afwijkende meningen:

* Moulin Rouge: Misschien goed te genieten op speed, maar ik werd er zeeziek van. Bovendien een klef romantisch verhaaltje, waarbij je blij bent dat die vrouw eindelijk sterft. En Nicole Kidman is en blijft een lelijke vrouw. Nah!

* 2001, A Space Odyssey: Ik houd erg veel van SF, maar hier ben ik toch bijna in slaap gevallen, wat me anders zelden overkomt.

* Erin Brokovich: Voordien was ik niet overtuigd dat Julia Roberts kon acteren. Nadien nog steeds niet. Ondanks dat iedereen het tegendeel beweert. Straf...

* Grease: Voor mij nog altijd hét ultieme voorbeeld wat niet in een film mag zitten: barbiepoppen, johnny's en een zingende Travolta. In dezelfde categorie keilen we er Dirty Dancing dan ook maar bij: slappe kost voor meisjes in hun pubertijd van maximaal 15 jaar.

* Sneeuwwitje: De magie van de jaren '30 zal voor mij een altijd gesloten deur blijven.

* The Usual Suspects: Was leuk voor één keer, maar achterhaald.

* E.T.: Ik werd eertijds al zot van al die kinderen op school die met zo'n lichtgevend poppetje kwamen aanhossen en meenden dat ze het speelgoed van hun leven hadden gevonden...

* Pulp Fiction. Zal wel een schitterende film zijn, maar is me veel te gewelddadig.

En anderzijds...

* Planet Of The Apes 2001: Door iedereen afgekraakt, maar een behoorlijk stevige portie actie, lekkere donkere Tim Burton-fantasieën én één van de meest onwaarschijnlijk spannende slotscènes

* Hannibal: Niet echt smakelijk, maar heerlijk spannend. 'nuff said

* Atlantis: Ondanks de bakken kritiek toch een betere Disney, samen met Treasure Planet. Geef mij maar de nieuwe stijl

* Bicentennial Man: De ideale Isaac Asimov-evocatie!

* Dungeons & Dragons: Door sommige bestempeld als de slechtste film aller tijden. Maar ik kan er nog héél veel slechtere noemen.

* Mission To Mars: Mooie fotografie, meeslepend verhaal goede SF tout court.

* Robin Hood met Kevin Costner: aan de eerste film waar je met je vrouw naar toe geweest bent, hou je sowieso een aangename herinnering over, ongeacht de film. Overigens zijn The Postman en zelfs Waterworld binnen het post-apocalyptische genre zeker geen slechte films.

En The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring had meer en belangrijkere Oscars moeten krijgen (Ian McKellen!). De Academie is nog steeds niet rijp voor fantasy, en herkennen nog geen meesterwerk in dat genre wanneer het in hun k**** bijt.

Nathan Strik
19-02-2003, 08:28
Ik heb ook weer diep gegraafd en nog wat afwijkende meningen in mijn achterhoofd gevonden... ;)
The Big Lebowski (Iedereen verklaart me voor gek, maar ik vond het nu niet bepaald een giller)

The Blair Witch Project (Eerste keer is wel geinig, maar daarna heb je het ook wel gezien, ik vond deel twee beter)

Akira (Zeker heel knap gemaakt, maar de tekenstijl sprak me niet zo aan en het verhaal ook niet eigenlijk, beste Anime ooit? Nah, geef mij maar Ghost in the Shell...)

En in positieve zin...

Tim Burton´s Planet of the Apes (Bijna iedereen vond het helemaal niks en misschien komt het omdat ik het origineel niet heb gezien, maar ik vond het weer een prachtig staaltje Burtoniaans vakmanschap. En het einde was ik trouwens wél zeer te spreken over, beetje vreemd misschien, maar wel lekker)

Donnie Darko (Okee, deze heeft wel meer fans, maar toch ken ik nog heel veel mensen die er niks aan vonden. Ik vind het een meesterwerk, maar wie ben ik? ;))

Pi (Pi, van ons aller Darren Aronofski die we nog kennen van het meesterlijke "Requiem for a Dream". Niet zo geweldig als RFAD, maar toch een erg meesterlijk in elkaar gezet filmpje. En ik houd niet eens van wiskunde, maar dit was wel intrigerend.)
Zo, dat was het weer voorlopig... :)

Hans De Bisschop
19-02-2003, 08:36
Titanic
Moulin Rouge


Beiden konden voor mij evengoed genomineerd worden voor slechtste film .... 10 oscars voor Titanic was er mij 11 te veel ... ik vond het dan ook schandalig dat zulk een idiote film (en das mijn visie natuurlijk) evenveel oscars kon krijgen als een echte filmklassieker zoals Ben-Hur ....

Joost v.d. Ham
19-02-2003, 09:28
Moulin Rouge

fantastische film die ik keer op keer kan kijken.

Planet of the Apes 2001

Niet echt boeiend, beetje vaag einde

The Fast and the Furious

Verschrikkelijk slechte film, slecht ge-acteerd en belachelijk verhaal.

Gone in 60 sec.

Net zoals eigenlijk alle N.Cage films, vond ik ook hier echt helemaal niets aan.

Requiem for A Dream

Mijn mening is dat dit toch echt de beste film van de afgelopen jaren is.

Gabriel B.
19-02-2003, 10:23
The Matrix
Zwaar overroepen.
Het plot is bijlange niet zo origineel als sommigen wel denken.
De acteurs kunnen (of mogen) voor geen meter acteren (in deze film).
De freeze-frames met draaiende camera zijn terug te vinden in elke zichzelf respecterende actie-anime. (Toegegeven, voor de eerste keer zo practig uitgewerkt in live action).
De freeze-frames, met als bedoeling een beeld te benadrukken (ook ontleend uit anime), missen hun doel compleet omdat er teveel in beeld te zien is.

Jordé den Tenter
19-02-2003, 10:33
[QUOTE]Originally posted by joost83
[B]Moulin Rouge

fantastische film die ik keer op keer kan kijken.

Planet of the Apes 2001
Niet echt boeiend, beetje vaag einde

The Fast and the Furious
Verschrikkelijk slechte film, slecht ge-acteerd en belachelijk verhaal.

[B]Gone in 60 sec.[B]
Net zoals eigenlijk alle N.Cage films, vond ik ook hier echt helemaal niets aan.
[QUOTE]
Ik vind the FATF en Gone in ... wel heel erg goed en ik vind POTA tot het einde wel een goede film is er eigenlijk iemand die een goede verklaring daarvoor heeft want ik meerdere dingen gehoord en weet het nog niet echt.

Joost v.d. Ham
19-02-2003, 18:30
Donnie Darko

Beste film die ik in 2003 gezien heb, zonder twijfel.

Three Kings

geweldige film, die me keer op keer kan boeien. zeer origineel.

Training day

Kon mij dan weer helemaal niet boeien.

Star wars/Trek

Ik moet de eerste persoon die me kan vertellen wat hier nou zo fantastisch aan is nog tegenkomen.

Lord of the Rings

Mooie film, leuk om te hebben maar nooit zal dit 1 van mn favorieten worden. Deel 2 trekt me dan ook helemaal niet, ik zie hem wel eens op dvd.

pavko
20-02-2003, 12:05
En basic instinct heeft 2 nominaties gehad maar dat is mijns inziens te weinig. Zou Sharon Stone alleen al 5 geven :D Joke.

Waaronder: the Oscar for Best Dress in a Movie

pavko
20-02-2003, 12:14
Spider man[/B] Erg goeie aktiefilm met mooie special effects, een van die films die je door de vele aktie kunt blijven zien! Net zoals ik met The Matrix heb, die kan ik blijven zien!:D


ehhhh, vrij naar Pulp Fiction:

Pavko: Whoa... whoa... whoa... stop right there. The Matrix, and Spiderman ain't even the same fuckin' thing.
Tommy: Not the same thing, but it's the same ballpark.
Pavko: It ain't no fuckin' ballpark either. Look maybe your Spiderman differs from mine, but Spiderman, and The Matrix, ain't the same fuckin ballpark, it ain't the same league, it ain't even the same fuckin' sport. Spiderman don't mean shit.

Roberto G
06-03-2003, 02:51
the lord of the rings verdiend gewoon zoveel oscars als er te verdelen zijn, gewoon een super film waar ik iedere keer weer kippenvel van krijg.

Nathan Strik
06-03-2003, 08:09
the lord of the rings verdiend gewoon zoveel oscars als er te verdelen zijn
Hehe, zou wel een beetje raar zijn als hij ALLE mogelijke Oscars zou winnen, die voor "beste korte film" zie ik hem niet snel krijgen. ;)

georgestobbart
06-03-2003, 08:56
The Matrix
Zwaar overroepen.
Het plot is bijlange niet zo origineel als sommigen wel denken.
De acteurs kunnen (of mogen) voor geen meter acteren (in deze film).
De freeze-frames met draaiende camera zijn terug te vinden in elke zichzelf respecterende actie-anime. (Toegegeven, voor de eerste keer zo practig uitgewerkt in live action).
De freeze-frames, met als bedoeling een beeld te benadrukken (ook ontleend uit anime), missen hun doel compleet omdat er teveel in beeld te zien is.
wat jij zegt slaat dus echt helemaal nergens op! Hoezo kan de cast van de matrix niet acteren? Argumenten graag (want bij mij komen ze toch goed over) en die freeze-frames was in die tijd echt vernieuwend. De eerste keer dat ik 'm zag vond ik de film gewoon vet, de tweede keer ging ik meer op het verhaal letten en die bleek ook best goed te zijn. Voor mij had the matrix dus sowieso een award moeten krijgen voor de special effects (hééft de matrix eigenlijk een award gewonnen??)

Nathan Strik
06-03-2003, 10:46
(hééft de matrix eigenlijk een award gewonnen??)
Tadaa: http://us.imdb.com/Tawards?0133093 ;)

se7en
06-03-2003, 16:06
WoooW ... :shock: wist niet dat Matrix een Oscar had :shock:

en ik vind The Lord Of The Rings wel 15 Oscars verdient ....
beste verhaal op de planeet (als je de boek hebt gelezen)

en TiTanc is best wel een goede film jah maar 7 Oscars .... wel te veel ...
en ik hoop dat Matrix Reloaded wel meer krijgt ...
en Revelution nog meer Oscars ...:D

mjlfadriaans
06-03-2003, 16:51
Hi,

Mijn smaak komt ook vaak niet altijd overeen met wat het gros ervan vindt. Is op zich niet erg, ik blijf gewoon leuk vinden wat ik leuk vind. paar voorbeelden van dingen die ik dan weer wel erg goed vind en die buiten de algemene smaak vallen:

- Star Wars Episode 1: Veel slechte dingen over gehoord, toch vind ik het een erg goeie film. Ik geniet elke keer weer als ik hem bekijk.

- Mission to Mars: Wederom zo'n zelf type film. Ik hou wel van dit soort avonturenfilm, redelijk goed SF verhaal, ik vond het plot in ieder geval erg mooi gevonden.

- Godzilla: Soms begrijp ik echt niet waarom er zo'n kritiek op een film is, deze is er zeker eentje van. Ik hou op zich toch wel van dit soort films, connectie's met Jaws, Anaconda, Alligator mogen dan ook gemaakt worden, allemaal films die mij wel liggen. Laatst Eight Legged Freaks gekocht, op zich is het acteerwerk in die film wel erg B, misschien wel bijna Z te noemen, maar in dit geval moet ik toegeven dat ik de spinnen zo mooi gemaakt vond, dat ik hem gewoon kocht.

- Ik heb inmiddels ook al een paar films die toch wel lekker wegkijken qua Special Effects, rampenfilms o.a. sommige met betere verhalen dan de andere, maar ik kijk er wel graag naar. Films als Twister, Volcano.

- Blade II: Hoor ik ook mindere verhalen over, heb hem gezien .... dat vind ik nu weer wel een goeie film. Net als Blade 1, leuk verhaal en coole actie. Nu alleen geen Blade III meer, daar is dit de held niet voor, of je moet echt een SUPERgoed verhaal verzinnen.

Over Star Wars in het algemeen kijk ik zeker naar het verhaal. Sommigen kunnen er erg over zeuren, maar hoe verschillend of hoe veeeeeel beter waren die andere Star Wars films dan qua verhaal? Het is een groot verhaal, daar kijk ik naar. Uiteindelijk bevallen ze me allemaal gewoon, en ja ik was misschien als een van de weinigen fan van JarJar, so what? Sommige mensen zeuren te veel over films die over het algemeen toch beter zijn dan het gros wat er gemaakt wordt. Het is en blijft gewoon een goeie SF-film, sommigen hebben iets te hoge verwachtingen en stellen te hoge eisen .... ik geniet van films, ga niet ieder klein detail afkraken, het blijft vermaak, als iets je niet vermaakt, bewijs jezelf dan een dienst en kwel je er niet langer mee :-).

Marco

Timothy
21-03-2003, 10:52
The Matrix
Zwaar overroepen.
Het plot is bijlange niet zo origineel als sommigen wel denken.
wat jij zegt slaat dus echt helemaal nergens op! Argumenten graag (want bij mij komen ze toch goed over) en die freeze-frames was in die tijd echt vernieuwend. De eerste keer dat ik 'm zag vond ik de film gewoon vet, de tweede keer ging ik meer op het verhaal letten en die bleek ook best goed te zijn.

Ok, als iedereen eens in zijn X-men collectie wil graven, dan kom je Het Verbond Van Phalanx (the Phalanx Covenant) tegen. Dan hoef je daarna echt niet meer te zeggen dat The Matrix nou zo origineel was. (Hoor ik daar iemand vragen om voorbeelden, OK)
- De mensheid is overrompeld door een Robot vijand, en daarna in kokons gestopt.
- De Phalanx staan allemaal met elkaar in contact.
- De mensen in de kokons (en degenen die worden opgenomen in Phalanx) krijgen een mooier beeld van de wereld te zien dan dat er werkelijk is.
- Er is een kleine verzetsgroep met speciale krachten (enkele X-men) die deze mensen wil bevrijden.
- De Robots die speciaal zijn ingesteld om de verzetsgroep te stoppen heten Sentinels (komen niet voor in de Phalanx verhaallijn, maar niettemin gejat uit X-men)...

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het wel een vette film, maar ik vind hem gewoon niet zo origineel als de meeste mensen denken...

Maarten van Krimpen
27-03-2003, 17:22
Titanic is goed!!!!! Het is heel terecht dat deze film heel veel Oscars heeft gewonnen! :mrgreen: Maar ik vind het heel, heel jammer dat "Crossroads" een paar anti-Oscars heeft gewonnen. Prima film, ondanks een paar kleffe Amerikaanse momenten. En Britney was helemaal niet slecht! Weet je welke film ik duf vond? Star Wars Episode 2: Attack of the Clones! Belachelijke computerfilm! Klassieker? NOT!! :twisted: :twisted: :confused:

Jordé den Tenter
22-07-2005, 14:21
War Of The Worlds, ook zo'n film die veel te veel roem kreg, en het niet wist waar te maken (naar mijn menig dan).

Maarten van Krimpen
22-07-2005, 14:30
En Air Bud is een leuke film!!!! :evil:

Jeroen D
22-07-2005, 15:01
Hannibal

Geweldige film !! Veel te veel negative reacties op deze film vind ik.

Richard B.
22-07-2005, 15:41
Op de een-of-andere manier moet ik dit de laatste paar dagen vaak posten (niet alleen op dit forum btw) maar Pulp Fiction is ZWAAR overschat. :)

Om nog maar ff een paar van dat soort controversiele meningen te dumpen:
- mjlfadriaans heeft gelijk als ie zegt dat Godzilla best wel een goeie film is in z'n genre. Een hele leuke actie-spektakel-film met mooie effects en een heel effectief verhaal.
- ik heb het al vaker gezegd maar The Shawshank Redemption en The Green Mile zijn beiden erg matige films die absoluut niet de waardering verdienen die ze krijgen. Misschien wel de meest overschatte films OOIT.
- Waterworld was een erg amusante film. Geen meesterwerk maar deze film heeft absoluut niet de kritiek verdient die het gekregen heeft.
- Gangs of New York was saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.....
- Monsters Inc. is een van de slechtere animatiefilms die ik de laatste jaren gezien heb. Technisch heel mooi maar verder gewoon vervelend.
- Lock, Stock and Two Smoking Barrels en Snatch deden me echt helemaal niets toen ik ze zag. Ik zeg niet dat het slechte films zijn maar ik vond ze erg saai.

Morgen meer van dit soort meningen. :wink:

Seth__Gekko
22-07-2005, 16:07
Blade III is een lekkere film, lekker snel, lekkere actie, lekkere wapens, lekkere vrouwtjes.

Harry stadman
22-07-2005, 16:20
Dat had ik nu met Magnolia;

Was deze week bij onze zuiderburen op de tv(belgië dus) en vond hem niet echt super. Het is zeker een goede film maar ik snap de hype niet helemaal. :wink:

Mischien heb ik al teveel erg goede of zelfs betere films in deze genre gezien. :? :wink:

Ik vind ook dat de tomb raider films tekort wordt gedaan. Zeker het tweede deel is van een hoger niveau en zeker zeer vermakelijk!

Harry stadman
22-07-2005, 16:25
Op de een-of-andere manier moet ik dit de laatste paar dagen vaak posten (niet alleen op dit forum btw) maar Pulp Fiction is ZWAAR overschat. :)

Om nog maar ff een paar van dat soort controversiele meningen te dumpen:
- mjlfadriaans heeft gelijk als ie zegt dat Godzilla best wel een goeie film is in z'n genre. Een hele leuke actie-spektakel-film met mooie effects en een heel effectief verhaal.
- ik heb het al vaker gezegd maar The Shawshank Redemption en The Green Mile zijn beiden erg matige films die absoluut niet de waardering verdienen die ze krijgen. Misschien wel de meest overschatte films OOIT.
- Waterworld was een erg amusante film. Geen meesterwerk maar deze film heeft absoluut niet de kritiek verdient die het gekregen heeft.
- Gangs of New York was saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.....
- Monsters Inc. is een van de slechtere animatiefilms die ik de laatste jaren gezien heb. Technisch heel mooi maar verder gewoon vervelend.
- Lock, Stock and Two Smoking Barrels en Snatch deden me echt helemaal niets toen ik ze zag. Ik zeg niet dat het slechte films zijn maar ik vond ze erg saai.

Morgen meer van dit soort meningen. :wink:

Snatch erg saai? zeker geen humor. :wink: Die film zit vol met verborgen humor! Smoking barrels vind ik persoonlijk iets minder dan snatch.

The Shawshank Redemption en the green mile zijn emotionele fiilms, mischien dat ze daarom wat sneller worden gewaardeerd?

Harry stadman
22-07-2005, 16:32
Titanic is goed!!!!! Het is heel terecht dat deze film heel veel Oscars heeft gewonnen! :mrgreen: Maar ik vind het heel, heel jammer dat "Crossroads" een paar anti-Oscars heeft gewonnen. Prima film, ondanks een paar kleffe Amerikaanse momenten. En Britney was helemaal niet slecht! Weet je welke film ik duf vond? Star Wars Episode 2: Attack of the Clones! Belachelijke computerfilm! Klassieker? NOT!! :twisted: :twisted: :confused:

Titanic vind ik weer niet echt geweldig. :? :wink:

Tim k
22-07-2005, 17:13
En basic instinct heeft 2 nominaties gehad maar dat is mijns inziens te weinig. Zou Sharon Stone alleen al 5 geven :D Joke.

Waaronder: the Oscar for Best Dress in a Movie

Ja, zéér sexy jurk en toch was er bijna niets te zien....van de jurk dan..

Cinemaniac
22-07-2005, 17:47
Positief:

Underworld
Heerlijk amusante actie-horror. Wellicht niet origineel, maar wel erg onderhoudend.

The Godfather Part III
Ik las ergens dat Coppola dit derde deel nooit had mogen maken. Okay, hij haalt natuurlijk niet het niveau van z'n voorgangers, maar hij is veel beter dan de meeste sequels die ooit zijn uitgebracht.

Indiana Jones and the Temple of Doom
Volgens velen het minste deel uit de reeks, maar wat mij betreft is het net zo'n klassieker als Raiders en Last Crusade.

Negatief:

Chariots of Fire
Overladen met diverse filmprijzen, w.o. de Oscar voor Beste Film. Terecht? ABSOLUUT NIET!!! Er bestaat geen saaiere film dan deze!

The Punisher
Ik ben een fan van de comics en ik wachtte al jaren op een echt goede Punisher-film. De Dolph Lundgren-versie uit 1987 was niet slecht, maar viel wel tegen. Maar het is een meesterwerk vergelijken met die Thomas Jane-flop. Wat een teleurstelling! Bagger met de hoofdletter B!

Richard B.
22-07-2005, 17:55
Positief:

The Godfather Part III
Ik las ergens dat Coppola dit derde deel nooit had mogen maken. Okay, hij haalt natuurlijk niet het niveau van z'n voorgangers, maar hij is veel beter dan de meeste sequels die ooit zijn uitgebracht.

Ben ik het mee eens. En om er nog een schepje bovenop te doen: Sofia Coppola is lang niet zo slecht als men vaak beweerd. Ze speelt de rol van Mary Corleone een tikkeltje droog maar ze is toch zeker wel goed. (y)

zetmoon
22-07-2005, 18:43
WoooW ... :shock: wist niet dat Matrix een Oscar had :shock:

en ik vind The Lord Of The Rings wel 15 Oscars verdient ....
beste verhaal op de planeet (als je de boek hebt gelezen)

en TiTanc is best wel een goede film jah maar 7 Oscars .... wel te veel ...
en ik hoop dat Matrix Reloaded wel meer krijgt ...
en Revelution nog meer Oscars ...:D

Even voor de goede orde:
Titanic kreeg 11 Oscars en nog eens 3 nominaties.
Die hadden ook wel verzilverd mogen worden:
Kate Winslet, Gloria Stuart, Make-up dame.

Uiteraard heeft Titanic al zijn Oscars verdient, in dat jaar had de film
in alle categorien geen enkele competitie.
-Regie: uiteraard
-Beste camerawerk: logisch
-Beste filmmuziek en song: zonder twijfel
-Special effects: welke film dan?
-Beste geluid: vanzelfsprekend
-Beste kostuums: ook inkopper
enz.

Of Titanic ook de beste film was, is natuurlijk aan smaak onderhevig, maar toch...

Pearl harbor is alleen te verteren tijdens de aanval zelf, de rest van de film
is bedroevend!

Ago
22-07-2005, 22:40
Cidade de Deus verdiende 5 Oscars :x

1der
22-07-2005, 22:55
Dreamcatcher
Ik snap echt niet waarom iedereen hem so slecht vindt! Ik heb me echt prima vermaakt met deze, naar mijn mening, erg goede film!

Webby
22-07-2005, 23:01
Dreamcatcher
Ik snap echt niet waarom iedereen hem so slecht vindt! Ik heb me echt prima vermaakt met deze, naar mijn mening, erg goede film!

Prima CGI ook! :shock: :?

1der
22-07-2005, 23:09
Dreamcatcher
Ik snap echt niet waarom iedereen hem so slecht vindt! Ik heb me echt prima vermaakt met deze, naar mijn mening, erg goede film!

Prima CGI ook! :shock: :?

Bedoel je nou juist wel goede CGI of juist niet? :oops: :wink: :P :roll:

miT
23-07-2005, 15:03
Ik volg de Oscars opvallend weinig, maar toch...ff wat reactie op dingen hier en een paar titels die ik meot noemen.

Moulin Rouge. Gemengde gevoelens over, in principe is de zwartste, meest haatvolle plek in mijn hart gereserveerd voor musicals, maar Luhrmann heeft toch wel een hele mooie sijl en de film heeft een goede cast. Zonder het (overdreven romantische) gezang zou het echt een fantastische film zijn, nu waarschijnlijk nog net aanschaf waardig.

Titanic. Sommige mensen vinden het de beste film ooit, andere de noemen het de slechtste, allebei is het onzin (zelfs subjectief, kan gewoon niet :wink: ) het is een aardig middelmatige Hollywood film, zitten mooie dingen in, zitten ook hele foute dingen in. Hoe dan ook, de Acadamy had 'm met rust moeten laten, hoe duur ie ook was.

LOTR had nergens prijzen voor hoeven winnen, behalve de special effects mss. Van de grote prijzen had ik regie voor TTT misschien nog acceptabel gevonden, omdat de grote vechtscenes (zoals bij Helmsdeep of hoe het ookalweer heet) vast moeilijk zijn om goed in beeld te brengen. FOTR had geen scenes van dit formaat en in ROTK was het niet nieuw meer (en minder sterk wat mij betreft), voor de rest vond ik de films best mooi (vooral door de setting), maar buitengewoon overschat, vooral ROTK, die vaak als beste wordt genoemd, maar ik persoonlijk het minste vondt. Maar hoe dan ook vindt ik het schandalig (om maar even niet te overdrijven :) ) dat de laagste notering van de trilogie in de IMDB top 250 nr 14 is (en dat is dan net weer TTT, die ik het beste vond) Ze hadden wat mij betreft zeker niet bij de eerste 100 gezeten.

Joan of Arc: The Messenger. Ik vond deze film op momenten best leuk, maar hij werkte niet echt. Er zitten veel actie-comedy elementen in (behalve op eht eind), zoals kenmerkend voor Besson, die op zich best leuk waren, maar absoluut niet paste bij het verhaal, gezien het nogal serieus onderwerp is. Nou kan dat ook zijn omdat ik als atheïst nogal ethische bezwaren had tegen deze film, die vol zit met religieus fundamentalisme en nationalisme. Hoewel Joan of Arc door Jovovic(sp?) neergezet lijkt te worden als iemand die ze niet allemaal op een spreekwoordelijk rijtje heeft, wordt dit op het eind weer teniet gedaan, doordat ze toch de verheven heldin van het verhaal blijft. Een soortgelijke film (zelfde tijd, stijl, setting, cast), met een ander onderwerp had ik best goed kunnen vinden.


Pearl Harbour is echt een vreselijke, verschrikkelijke, walgelijke, afschuwlijke film! De daadwerkelijke aanval is nog wel aardig, maar verder...De film barst van de extreem over-gedramatiseerde en over-geromantiseerde momenten, waar een voor de rest leuke film in het laatste kwartier misschien mee weg zou kunnen komen. Maar in deze film zitten er al echt 3 van die momenten in eht eerste half uur. Daarnaast is eht gewoon pure propaganda, vergelijkbaar met Triumph des Willens, alleen dan fictie en zonder de sterke techniek. De film is niet voor niks (deels) gefinancieerd door de Amerikaanse staat. Bagger, bagger en nog eens pure bagger.


verder:


Lost in Translation. Een simpelweg prachtige film en wat mij betreft een van de beste films ooit, als al niet de beste. Het verhaal is simpel, maar mooi en vol diepgang en op momenten erg grappig. De belangrijkste personages zijn goed uitgewerkte ronde persoonlijkheden en worden feilloos neergezet door Bill Murray en Scarlett Johansson. Het camerawerk is simpelweg onbeschrijfelijk, echt prachtig en de muziek is erg mooi. De combinatie hiervan zorgt voor een prachtige, sfeervolle en interessante film. Hij kreeg een oscar voor het scenario, maar had ze wat mij betreft ook meoten krijgen voor de regie, het camerawerk , beste acteur, beste actrice en beste film.

The Virgin Suicides. Nu ik het toch over films vcan Sophia Coppola heb, The Virgin Suicides is ook bij de oscars geheel over het hoofd gezien (zie ik niet op IMDB), terwijl dit ook een erg mooie, boeiende film is.

Garden State: Ook deze film is volledig over het hoofd gezien bij de oscars, ondanks de uiterst positieve ontvangst op filmfestivals. De film is zeker niet foutloos, maar toch erg mooi, grappig en (op het eind na) en origineel. Ik vind dat Zach Braff toch zeker een nominatie verdiende voor het script en de regie. En Natalie Portman moet ook een oscar krijgen, kan me niet schelen waarvoor, als het maar niet Star Wars is.


Zo zie je maar dat je de Acadamy Awards niet te serieus moet nemen, net als alle andere awards eigenlijk :)

Hoe dan ook, kudo's voor degene die deze thread is begonnen, is lekker, even meningen spuien, hehe...

Anonymous
23-07-2005, 16:04
Ik vind A Clockwork Orange een hele slechte film. Terwijl ik The Shining, Full Metal Jacket en Eyes Wide Shut ( allemaal Kubrick ) wel helemaal geweldig vind.

Titanic: vind ik persoonlijk het meest romantische stukje film ooit. ( btje sucker for romance :) ) maar welke film had die Oscars dan moeten winnen dat jaar? Ik denk dat deze film ( vooral als je hem in de bios hebt gezien ) nogal een inpact kan hebben.

Jurassic Park: een van de beste films allertijden in mijn ogen:) ( anderen kotsen deze film uit, weet ik zeker ) maar deze heeft toch een speciaal plekje bij mij. Maar ik was 9 en hield van dino's , dus ja ;)

Hotse
23-07-2005, 16:05
Ik vind A Clockwork Orange een hele slechte film. Terwijl ik The Shining, Full Metal Jacket en Eyes Wide Shut ( allemaal Kubrick ) wel helemaal geweldig vind.



Ik heb precies hetzelfde! De andere films uit de Kubrick collectie (meer heb ik niet) heb ik allemaal ook gezien en die vond ik helemaal super.

JCL
23-07-2005, 17:03
De grootste verbazing had ik nog wel bij Master and Commander, dat was echt een bagger film, ik houd best van diepgaande verhalen e.d. A Beautiful Mind (ook met Paul en Russel) was een echte topper maar Master and Commander stelde mij diep teleur.

Wat ik ook niet snap is waarom The Matrix nooit veel meer oscars heeft gekregen, voor script, beste film, beste manlijke hoofdrol (neo) en beste bijrol (Morphius of Smith).

pieter bond
23-07-2005, 17:05
LOTR:ROTK:Overbombastisch
Closer:Geen Oscar voor Clive Owen?
Ed Wood:Geen Oscar-nominatie voor Depp?
The Matrix:Goed maar om hem nou een topper te noemen? :?
Fargo:Redelijk,niet meer,niet minder
Saving Private Ryan:Een erg knappe eindscene maar dan begint de film wat te verminderen.
American History X:Geen Oscar voor Norton

Jordé den Tenter
23-07-2005, 17:06
De grootste verbazing had ik nog wel bij Master and Commander, dat was echt een bagger film,
Ben ik het het mee helemaal eens.

miT
23-07-2005, 17:09
LOTR:ROTK:Overbombastisch
Closer:Geen Oscar voor Clive Owen
Ed Wood:Geen Oscar-nominatie voor Depp


HEHEHEEEEEEEE, ik heb Ed Wood - helaas - nog niet gezien, maar er dient altijd een oscar nominatie voor Depp te zijn.

Signed, fanboy.

:wink:

Ago
23-07-2005, 17:11
De grootste verbazing had ik nog wel bij Master and Commander, dat was echt een bagger film, ik houd best van diepgaande verhalen e.d. A Beautiful Mind (ook met Paul en Russel) was een echte topper maar Master and Commander stelde mij diep teleur.

Wat ik ook niet snap is waarom The Matrix nooit veel meer oscars heeft gekregen, voor script, beste film, beste manlijke hoofdrol (neo) en beste bijrol (Morphius of Smith).

smaken verschillen, veel mensen vinden M&C wel mooi.

The Matrix kan niet alle prijzen binnenslepen, er kwamen nog meer topfilms uit dat jaar (American Beauty, Fight Club, The Sixth Sense, The Green Mile, etc)

pieter bond
23-07-2005, 17:12
Wat ik ook niet snap is waarom The Matrix nooit veel meer oscars heeft gekregen, voor script, beste film, beste manlijke hoofdrol (neo) en beste bijrol (Morphius of Smith).

Een Oscar voor Keanu Reeves?Dan hadden ze beter een houten plank de Oscar cadeau gedaan.

spielberg_rules
23-07-2005, 17:44
Saving Private Ryan:Een erg knappe eindscene maar dan begint de film wat te verminderen.


Dat krijg je met de aftiteling.... :wink:

Je zult waarschijnlijk de beginscène bedoelen. Maar deze opmerking vind ik één van de grootste cliché's. Natuurlijk is die beginscène subliem en alleen al die scène is filmgeschiedenis. Maar de rest van de film gaat het helemaal niet zo bergaf als velen beweren. Vind het grote onzin, want er zitten nog vele memorabele scenes in, die het natuurlijk niet halen bij de opening, maar daarom echt niet slecht zijn. Integendeel, het stijgt nog ver boven bijna alle oorlogsfilms uit.

Movie Maniac
23-07-2005, 18:35
helemaal mee eens. SPR is echt niet slecht na het sublieme begin, alleen het begint is gewoon een enorme impact, maar de rest is ook erg goed. Vooral de onderliggende boodschap vind ik prachtig en kan de jeugd nog wat van leren.

Goed geacteerd, sublieme scenes, prachtig gefilmd. Laatst nog The longest day gezien, prima camerawerk, maar geen verhaal (slechts aaneengeschakelde gebeurtenissen, alleen het begin heeft wat story).

Nee, SPR is een van de betere oorlogsfilms. Zullen er vast meer zijn, maar deze is ECHT niet slecht.

Ago
23-07-2005, 18:38
helemaal mee eens. SPR is echt niet slecht na het sublieme begin, alleen het begint is gewoon een enorme impact, maar de rest is ook erg goed. Vooral de onderliggende boodschap vind ik prachtig en kan de jeugd nog wat van leren.

Goed geacteerd, sublieme scenes, prachtig gefilmd. Laatst nog The longest day gezien, prima camerawerk, maar geen verhaal (slechts aaneengeschakelde gebeurtenissen, alleen het begin heeft wat story).

Nee, SPR is een van de betere oorlogsfilms. Zullen er vast meer zijn, maar deze is ECHT niet slecht.

Band of brothers gezien? super!

Jeroen D
23-07-2005, 19:20
Ik vind Keanu Reeves helemaal niet slecht spelen in The Matrix.
Het is geen super acteur maar hij doet z'n werk goed. Hij speelt vol overtuiging en hij past gewoon in de film...........

spielberg_rules
23-07-2005, 19:21
Tuurlijk Band of Brothers gezien. Maar geen Bob zonder Saving Private Ryan. En bovendien is Bob buiten klasse. Dat is echt een uniek project en torent hoog boven al het andere uit... Maar ook dat doet niks af aan de kwaliteiten van Saving Private Ryan...

Ago
23-07-2005, 21:02
Ik vind Keanu Reeves helemaal niet slecht spelen in The Matrix.
Het is geen super acteur maar hij doet z'n werk goed. Hij speelt vol overtuiging en hij past gewoon in de film...........

tuurlijk, hij is niet slecht, maar een Oscar voor die rol zou belachelijk zijn

TheGodfather
23-07-2005, 23:43
Saving Private Ryan
Door zo veel mensen de hemel in geprezen maar ik vond m echt niet zo speciaal. De openingsscene is super, maar daarna wordt t snel een sentimenteel drama dat verschrikkelijk voorspelbaar is.IMHO (beat me if you want to :twisted:) wordt de oorlog als "omhulsel" gebruikt om een slap drama te vertellen.
Echt geen topper dus...

1101
23-07-2005, 23:52
Ik vind de Oscars maar een politiek gebeuren.

Ten eerste omdat Halle Berry de oscar kreeg voor beste actrice en Denzel Washington voor beste acteur, beide in één jaar op het juiste tijdstip ivm racisme, te midden van nominaties voor zwakbegaafden en ethnische groepen vertolkende acteurs. Niets meer dan een politiek statement dat wellicht alleen maar een zoethoudertje is.

Ten tweede omdat de LotR-trilogie aanvankelijk lauwtjes werd ontvangen en na het derde deel ineens alle nominaties verzilverde. Of vergulde, so to speak. Dat is meer dan frappant.

Ten derde omdat Bill Murray de prijs voor beste acteur had moeten winnen in Lost in Translation, niet alleen omdat hij heel goed was, maar vooral omdat de hele film een beetje genegeerd lijkt.

Ik vind het gewoon niet leuk meer....

TheGodfather
24-07-2005, 00:00
But that`s not what this topic is about ;)

Mike Derksen
24-07-2005, 00:17
Saving Private Ryan
Door zo veel mensen de hemel in geprezen maar ik vond m echt niet zo speciaal. De openingsscene is super, maar daarna wordt t snel een sentimenteel drama dat verschrikkelijk voorspelbaar is.IMHO (beat me if you want to Twisted Evil) wordt de oorlog als "omhulsel" gebruikt om een slap drama te vertellen.
Echt geen topper dus...


Daar ben ik het helemaal mee eens.

Verder vind ik LOTR 3 een zwakke film. Terwijl de andere twee delen veel beter waren, krijgt deze alle eer (oscars) toegewuift.

1101
24-07-2005, 00:37
But that`s not what this topic is about ;)
Sorry, rush of the moment.

1101
24-07-2005, 00:45
Ik vind Keanu Reeves helemaal niet slecht spelen in The Matrix.
Het is geen super acteur maar hij doet z'n werk goed. Hij speelt vol overtuiging en hij past gewoon in de film...........

tuurlijk, hij is niet slecht, maar een Oscar voor die rol zou belachelijk zijn

Ik hoorde ergens dat Keanu Reeves in The Matrix niets anders doet dan zijn enige talent uitbuiten: continu verbaasd om zich heen kijken. :)
Daar ben ik het wel enigszins mee eens. Het acteren in TM vind ik niet bijzonder, het is veel te overdone. Dat vechten ook, zo houterig. En Agent Smith, afgezien van het feit dat het een supervet karakter is, doet me wel erg denken aan de overarticulerende Batman Begins... [sorry, zal er niet meer aan refereren]

Richard B.
24-07-2005, 00:58
Ok, nog een mening. Always van Steven Spielberg is een van de beste films die hij heeft gemaakt. Beter dan bijv. Jaws en Saving Private Ryan. Om nog maar niet te spreken van War of the worlds, wat echt een van zijn top 3 zwakste films is (samen met Hook en 1941).

JCL
24-07-2005, 10:13
Ik vind Keanu Reeves helemaal niet slecht spelen in The Matrix.
Het is geen super acteur maar hij doet z'n werk goed. Hij speelt vol overtuiging en hij past gewoon in de film...........

tuurlijk, hij is niet slecht, maar een Oscar voor die rol zou belachelijk zijn

En een oscar voor Russel Crowe voor Master and Commander niet? Zoals al gezegd, die hele oscars zijn maar een politiek spelletje.

spielberg_rules
24-07-2005, 10:28
Ik vind de Oscars maar een politiek gebeuren.

Ten eerste omdat Halle Berry de oscar kreeg voor beste actrice en Denzel Washington voor beste acteur, beide in één jaar op het juiste tijdstip ivm racisme, te midden van nominaties voor zwakbegaafden en ethnische groepen vertolkende acteurs. Niets meer dan een politiek statement dat wellicht alleen maar een zoethoudertje is.

Ten tweede omdat de LotR-trilogie aanvankelijk lauwtjes werd ontvangen en na het derde deel ineens alle nominaties verzilverde. Of vergulde, so to speak. Dat is meer dan frappant.

Ten derde omdat Bill Murray de prijs voor beste acteur had moeten winnen in Lost in Translation, niet alleen omdat hij heel goed was, maar vooral omdat de hele film een beetje genegeerd lijkt.

Ik vind het gewoon niet leuk meer....

Ben het hier ten dele mee eens. Dit geldt overigens niet alleen voor de Oscars, ook op festivals in Europa (Cannes, Berlijn,...) is dit het geval. Desalniettemin kan het belang van de oscars (en andere prijzen) niet onderschat worden. Hoewel er soms onterechte winnaars zijn, zijn de films die winnen nooit slecht. Ze zijn gewoon niet de beste, maar daarom ook niet slecht. Andere Oscars zijn dan weer volledig terecht en kunnen een enorme steun betekenen voor filmmakers (van regisseurs tot scenaristen,...) Om maar een voorbeeld te geven: de Oscars voor Alexander Payne en Charlie Kaufman dit jaar zijn een ongelofelijk goede zaak, omdat onafhankelijke filmmakers gesteund worden in hun films en gemakkelijker geld zullen kunnen los krijgen. Dit geldt niet alleen voor de winnaars. Zo waren er bijvoorbeeld veel nominaties voor PT Anderson voor Magnolia, wat hem geen windeieren heeft gelegd (hij is 'hot' sindsdien). Hetzelfde geldt voor de nominatie van de films van Spike Jonze, de Oscar voor Sofia Coppola, de nominaties voor Fernando Mereilles (City of God), de oscars voor Almodovar,.... En ga zo maar door. Hun films pakken welliswaar niet de grote buit binnen, en daar komt het onrechtvaardige (vaak politieke aspect) van de Oscars bovendrijven. Toch zijn ze wel degelijk belangrijk omdat ze onafhankelijke filmmakers altijd steunen. Om nog maar even een laatste voorbeeld te noemen, Martin Scorsese heeft nooit een Oscar gewonnen. Grote schande, maar Scorsese, gentleman zelve, is de Academy nog altijd enorm dankbaar voor de steun die ze hem betuigde met The Last Temptation of Christ. Terwijl die film genadeloos werkt afgekraakt door vele critici, nomineerde de Academy Scorsese voor Beste Regie, iets wat de man als een enorme steun ervaarde (op het juiste moment) en iets wat zijn carriere ook kon gebruiken.
Over de discussie Murray/Penn kun je eindeloos doorgaan, ze hadden gewoon allebei een beeldje moeten krijgen die avond, voor mij was het een onmogelijke keuze.

Kortom, je hebt gelijk als Oscars politiek zijn en dat er onterechte winnaars zijn (die het merendeel van de prijzen wegkapen). Anderzijds zijn de grote winnaar nooit echt slecht, en smaken verschillen nu eenmaal ook. Bovendien zijn de Oscars wel degelijk belangrijk voor de carrières van belangrijke talenten en onafhankelijke filmmakers. Hetzelfde geldt natuurlijk voor festival als Cannes, Berlijn, Sundance,... Voor mij zijn de voordelen van iets als de Oscars dan ook een stuk groter dan de nadelen, omdat er bijna niets te verliezen valt (een nominatie is al goud waard) en bijna altijd iets te winnen...

spielberg_rules
24-07-2005, 17:24
Return of the King

Het einde van Return of the King duurt helemaal niet te lang naar mijn mening. Dat is ook weer zo een cliché geworden (hier ben ik weer met mijn cliché's). Het einde zou te lang kunnen zijn voor 1 film, maar hier gaat het om het einde van een 10 tot 12 uur durende trilogie, bestaande uit een doorlopend verhaal. Logisch dus dat het einde veel langer duurt naar mijn mening. Het einde kwam zelfs nog gehaast over, dus ik kan de langere versies van de film wel appreciëren, ook een langer einde.

Anonymous
24-07-2005, 17:29
Nog even over de Oscar van Halle Berry.

Die zou nog niet uitgenodigd mogen worden voor een auditie voor welke film dan ook! Laat staan een Oscar!

Geef Scorsese, Depp of Pitt dan maar een keer een Oscar

Jaap22
24-07-2005, 18:30
Return of the King

Het einde van Return of the King duurt helemaal niet te lang naar mijn mening. Dat is ook weer zo een cliché geworden (hier ben ik weer met mijn cliché's). Het einde zou te lang kunnen zijn voor 1 film, maar hier gaat het om het einde van een 10 tot 12 uur durende trilogie, bestaande uit een doorlopend verhaal. Logisch dus dat het einde veel langer duurt naar mijn mening. Het einde kwam zelfs nog gehaast over, dus ik kan de langere versies van de film wel appreciëren, ook een langer einde.

Het mag dan wel een cliché zijn, maar ik vind het einde weldegelijk te lang. Ten eerste door een paar fade-outs, waardoor je telkens het gevoel krijgt nu is het afgelopen. Ten tweede omdat ik het einde persoonlijk niet emotioneel genoeg vind om echt te boeien. Ik had het boek nog nooit gelezen; ik wist dus niet hoe het allemaal zou eindigen, maar ik vind het veel te braaf. Van mij had [spoiler:855e4e6d63]Frodo in het lava mogen vallen om het allemaal een goede lading drama mee te geven[/spoiler:855e4e6d63], maar hiermee zal ik Tolkien-fans wel weer tegen de schenen aan trappen. Ik kreeg niet een traan in mijn ogen of iets dergelijks en het einde geeft me niet genoeg voldoening. Ik vond [spoiler:855e4e6d63]de dood van Boromir, King Theoden en de zelfdmoordpoging van Faramir[/spoiler:855e4e6d63] een 10x grotere emotionele waarde hebben dan het einde.

Mathieu Ghekiere
24-07-2005, 18:42
Ik vind dat Titanic wat te vaak wordt afgekraakt.
Het is blijkbaar mode geworden om hem slecht te vinden.
Ja, het is geen filmisch meesterwerk, en er zitten inderdaad een boel foute dingen in, maar het is wel erg meeslepend gemaakt en gewoonweg heel degelijk gemaakt.
Trouwens, ik ken weinig films van 3 uur lang waarin je het nooit merkt dat hij zo lang duurt.

Pearl Harbour? Spectaculaire aanval, maar daar blijft het bij. Dan mag Michael Bay eens kijken naar Titanic over hoe je het OPRECHT maakt.

En iemand vroeg of hij de enigste was die vond dat Spielberg al veel eerder een oscar had moeten krijgen. Antwoord: nee je bent zeker niet de enigste. Spielberg heeft de mensheid veel filmklassiekers geschonken, maar het leek alsof hij té veel succes had volgens mij, en dat de mensen van de Academy jaloers waren ofzo.
Het feit dat niet al zijn films erg 'diep' zijn, wil nog niet zeggen dat je zijn filmisch talent - dat torenhoog uitsteekt - mag negeren.
En Jaws is inderdaad - naar mijn mening - een van de beste films ooit. Damn, hoe de jonge Spielberg zo die spanning wist op te bouwen.

Nuja, fanboy van Spielberg die spreekt, dus misschien geen zo'n enorm objectieve mening.
Saving Private Ryan: ow, omdat de rest van de film geen zo'n bruut geweld meer bevat is dat minder? Nee, ik vond deze film sterk door de hele lijn.
Artificial Intelligence: volgens mij is deze film onderschat. Hij is geen meesterwerk, omdat hij te onevenwichtig is, maar er zit veel in, en het(vooral Amerikaanse) publiek was er niet klaar voor, voor zo'n film van Spielberg. In Europa werd hij beter ontvangen.
(btw: ik kan wel kritisch zijn tegenover de man ook hoor: The Terminal en 1941 zijn beiden erg erg erg zwak naar mijn mening).

Mouling Rouge: heb ik van genoten. Eerste keer wel wat teleurgesteld omdat ik even ontroerd verwachtte te zijn als bij Romeo+Juliet van Baz Luhrman, die me echt sprakeloos achterliet, maar dat was niet zo. Maar de film blijft enorm goed, en net dat naïeve geloof in de liefde is zo mooi, en past ook bij het hoofdpersonage van Christian.

LOTR: De eerste film blijf ik de beste vinden. Deze film blijft de meest epische van de 3 vind ik (de lange reis, verschillende obstakels en zo) en telt de mooiste scenes vind ik (vooral die emotionele climax met Sam die in het water springt).
De 2de en 3de vond ik erg goed hoor, maar de 3de vind ik vooral ENORM overschat. De film is wat saai op momenten, en leek soms wat té over te komen. En ik vond sommige delen overgeacteerd (vooral Denethorn of hoe heet hij, de plaatsvervangende troonbewaarder van Gondor).
Nu, de eerste had wat meer mogen winnen, maar deze trilogie blijft wel een lagere plaats verdienen vind ik in de imdb top. (btw over die top: finding nemo hoger dan ET????)

Verder had Requiem for A Dream veel meer nominaties en oscars verdiend, en had Edward Norton zeker moeten beloond worden in American History X.

De oscars zijn geen absolute leidraad (de film die wint is inderdaad vaak niet de beste), maar zoals iemand al schreef, je mag het belang er van niet onderschatten, en ook de waarde niet.
Want ook al is het vaak incorrect, vergeet niet dat de leden van de Academy wel allemaal mensen zijn die al heel lang meegaan in het beroep en zeker geen misbaksels als The Fast and the Furious gaan nomineren voor een oscar.

Maarten van Krimpen
25-07-2005, 08:48
Blade Runner gezien. Ik heb me een beetje ingelezen en inmiddels weet ik wel ongeveer welke diepere gedachtes erachterschuil gaan, maar de film...echt te saai gewoon.

JCL
25-07-2005, 09:50
Return of the King

Het einde van Return of the King duurt helemaal niet te lang naar mijn mening. Dat is ook weer zo een cliché geworden (hier ben ik weer met mijn cliché's). Het einde zou te lang kunnen zijn voor 1 film, maar hier gaat het om het einde van een 10 tot 12 uur durende trilogie, bestaande uit een doorlopend verhaal. Logisch dus dat het einde veel langer duurt naar mijn mening. Het einde kwam zelfs nog gehaast over, dus ik kan de langere versies van de film wel appreciëren, ook een langer einde.

helemaal mee eens, ik heb z'n hekel aan films die geen fatsoenlijk einde hebben, neem nou eeen film als National Treasure, ok die kerel heeft heel erg veel geld gekregen maar dan houd het verhaal ook op... Laat dan ook zien hoe hij de erkenning krijgt voor zijn vondst etc erg jammer altijd!

Richard B.
25-07-2005, 15:44
Na het zien van Andrei Rublev lijkt ELKE andere film die ik zie oppervlakkig en nep. Deze film is zo goed dat het hem lukt om m'n plezier van film in het algemeen te verpesten. :( :shock:

Burning Fish
25-07-2005, 16:57
Amélie; ook al kreeg ie goede recensies is het toch jammer dat de film zo weinig erkenning heeft gehad.

Face/Off; verdient een betere DVD release! :x

Goodfellas; Ok, dat is al een behoorlijk erkende, maar toch wil ik hem er nog even tussen zetten. :P

Boondock Saints; prachtige film die jammer genoeg onder omstandigheden uit de bioscoop gehaald werdt. Jammer, want het is een geweldig mooie film.

Bound; eerste film van de Wachowski's. Een meesterwerk met ook hier een ronduit belabberde DVD-uitgave. :evil:

En om ook nog even te klagen... :)

Pulp Fiction; een van de meest saaie films die ik ooit heb gezien. Deze verdient bij lange na niet al de aandacht die hij krijgt. Geef mij dan maar een meesterwerk als Reservoir Dogs of Kill Bill. Ook Jackie Brown was beter.

1101
25-07-2005, 17:00
Boondock Saints; prachtige film die jammer genoeg onder omstandigheden uit de bioscoop gehaald werdt. Jammer, want het is een geweldig mooie film.

Wat waren die omstandigheden dan?

mark t
25-07-2005, 17:11
Boondock Saints; prachtige film die jammer genoeg onder omstandigheden uit de bioscoop gehaald werdt. Jammer, want het is een geweldig mooie film.

Wat waren die omstandigheden dan?Schietpartij Columbine High School.

1101
25-07-2005, 17:25
Boondock Saints; prachtige film die jammer genoeg onder omstandigheden uit de bioscoop gehaald werdt. Jammer, want het is een geweldig mooie film.
Wat waren die omstandigheden dan?Schietpartij Columbine High School.

Dat soort acties vind ik zo lomp. Wel heel erg duidelijk geval van 'als het kalf verdronken is'. Tweede optie is 'respect voor de nabestaanden', maar daarvoor een film, fictie nota bene, uit de zalen halen vind ik een beetje overtrokken. Riekt naar hypocrisie.

Roland
25-07-2005, 17:32
T2 : Had van mij meer beeldjes mogen krijgen.

Alive : Hele goede spannende/dramatische film.

De eerste Seagal films worden ook door iedereen afgekraakt.Ik kan er met plezier naar kijken voor een avondje lekkere actie.

Starship Troopers: Een van de beste sf ooit gemaakt.Muziek/actie/sfx allemaal perfect.

Scarface : Top film.Dat is simpel. Pacino/DePalma/Bauer/Muziek/Acteerwerk is allemaal top

Joost v.d. Ham
25-07-2005, 20:37
Romeo and Juliet: Absoluut een van mijn favoriete films, deze heb ik jarenlang weggestopt omdat ik er een totaal verkeerd beeld van had (titanic achtig dacht ik ;)).....hoe blij ben ik dat ik deze toch een kans gaf.
Moulin Rouge Musicals? bah! Dat waren mijn woorden een paar jaar geleden, wat een verassing was deze film. De eerste veertig minuten wordt je volledig van je stoel geblazen van al het spektakel...fantastisch vormgegeven!
Punch-drunk Love: Meest ondergewaardeerde film van de afgelopen jaren in mijn ogen, doet zelfs het fantastische Magnolia hier en daar verbleken. Visueel verbluffend. Een top-film met een schitterende rol van Adam Sandler.
Simon: Hoe goed de Nederlandse film kan zijn bleek vorig jaar toen deze topper uitkwam, geen film die mij zo kan raken zowel op het komische als het emotionele vlak.
K-PAX Zelden zo'n sfeervolle film gezien, elke keer als ik nu het deuntje hoor krijg je hetzelfde gevoel als toen ik de film voor het eerst zag, herlijk. Een film die ik eindeloos kan kijken.
Requiem for a Dream Moderne cinema op z'n best, een film die ik best vaak kijk en het einde verbluft mij elke keer. Hoe vaak ik het ook kijk het komt altijd zo hard aan. Kippevel alleen al als ik er aan denk.
Seven Eigenlijk kan ik hier exact hetzelfde schrijven als bij de film hierboven. De ontknoping komt -ook al weet ik het door en door- zo ontzettend hard aan. Geniaal gecast en geacteerd. De film ademt vanaf de eerste seconde de juiste sfeer. Echt een meesterwerk!

LotR Prachtige start met The Fellowship, een epische film vol gevaar en boeiende scene's, een goed vervolg die ik pas na een keer of drie gekeken te hebben echt goed ging waarderen en een voor mij tegenvallend slot. Hoe sterk de eerste twee films opgebouwd werden hoe fout het ging bij de derde waar verschillende verhaallijnen niet of nauwelijks uitgewerkt werden en een aantal zomaar uit de lucht kwamen vallen.
Star Wars: Leuke actiefilms, meer ook niet. Ik behoor tot de groep die pas voor het eerst een starwars film zag toen episode 1 uitkwam. Eerlijk gezegd heb ik de hele hype niet zo begrepen, ik bedoel de eerste drie zijn als actie-flick prima te pruimen, zeker in de tijd dat ze uitkwamen. De nieuwe drie zijn zwaar ondermaats. Zelfs ook al is vrijwel iedereen het hiermee eens, toch worden de zes samen de hemel in geprezen...misschien heb ik het wel niet begrepen.
Memento
Leuke film, goed bedacht. Maar als je de gimmick weghaalt blijft er weinig over. Deze film wordt in mijn ogen zwaar overschat. Mensen bedenken enorme complot-theorieën terwijl alles (misschien wel te veel) overduidelijk wordt uitgelegt in de film.


Dit is wel de lange quick-reply van mij ooit ;)

jan smets
25-07-2005, 20:52
Ik vindhet werkelijk een grof schandaal dat Titanic 11 oscars won evenveel als Ben-Hur terwijl Titanic nog niet aan de hielen van Ben-Hur reikt.

Chris Taylor
25-07-2005, 21:25
Saving Private Ryan:Een erg knappe eindscene maar dan begint de film wat te verminderen.


Dat krijg je met de aftiteling.... :wink:

Je zult waarschijnlijk de beginscène bedoelen. Maar deze opmerking vind ik één van de grootste cliché's. Natuurlijk is die beginscène subliem en alleen al die scène is filmgeschiedenis. Maar de rest van de film gaat het helemaal niet zo bergaf als velen beweren. Vind het grote onzin, want er zitten nog vele memorabele scenes in, die het natuurlijk niet halen bij de opening, maar daarom echt niet slecht zijn. Integendeel, het stijgt nog ver boven bijna alle oorlogsfilms uit.

hier ben ik het helemaal mee eens. in tegenstelling tot veel andere oorlogsfilms is SPR ook nog eens superauthentiek. alles klopt; badges, kleding, wapens enz. geweldig werkelijk.

maar ik heb hier nog een film die ik echt niet zo leuk vond als vele anderen wel vonden; eternal sunshine of the spotless mind. vanmiddag gezien met mijn vriendin en beiden vonden het op zich wel een leuke film , maar niet meer dan dat. vond het bij tijd en wijlen een best wel vage film. maar he, das helemaal een eigen mening en snap dat velen onder jullie dit toch best een hele goede film vinden.