PDA

Bekijk de volledige versie : Playstation niet op beamer!?



AlexandervanDongen
16-02-2003, 13:27
Ik hoorde zojuist dat de Playstation 1 niet op een beamer aangesloten zou kunnen worden. De playstation 2 echter wel, alleen als er playstation 1 spellen in afgespeeld zouden worden zou deze niet werken.

Even een stukje van de e-mail van dvd-forum member Edewolf:


"Beste Esme, De playstation kan niet worden aangesloten op een beamer. Met vriendelijke groet, Sony PlayStation Klantenservice NL

Weet iemand hoe dit precies zit??

Tom Rood
16-02-2003, 22:06
Vreemd ..

Ik heb een half jaar stage gelopen bij een tv bedrijf in belgie en daar hadden we een beamer op onze kamer..:D en daar kon ik toen prima mijn ps1 op aansluiten!

je kan gewoon de gele cinch plug gebruiken en die aansluiten op de beamer ..
Dus ik zie geen rede waarom het niet zou kunnen...

Ik heb een halfjaar lang elke avond op een scherm van 4 bij 3 meter tony hawk kunnen spelen met vrienden:D
Das erg gaaf!

edewolf
16-02-2003, 22:09
Was dat voor zover je weet een originele playstation of en omgebouwde?

Mijn orginele PSX werkt in ieder geval niet op de Garbo.

Tom Rood
16-02-2003, 22:14
Das een goeie inderdaad!... die van mij was omgebouwd.

Je hebt ook twee verschillende kabels als ie niet omgebouwd is heb je de standaard kabel. als ie wel omgebouwd is krijg je een andere kabel anders worden de spellen zwart wit...

En ik heb toen dus de kabel in gebruik gehad die bij het ombouwen wordt geleverd...

Dus dat zou een punt kunnen zijn .. ookal lijkt me dat gek.

Maar ombouwen is niet zo duur..dus laat dat je niet tegenhouden.

Reem
24-02-2003, 14:25
Mijn (niet-omgebouwde) Playstation 1 werkt gewoon op mijn projector hoor. Via de composiet video ingang aangesloten. Dus ik denk dat er bij jou iets stuk is?

PM
24-02-2003, 14:52
tja... als je gewoon een composiet uitgang hebt moet dat altijd werken lijkt me..

edewolf
26-02-2003, 17:57
Ik begrijp het niet. Sony zelf zegt dat de PSX, PS1 en PS2 niet aangesloten kunnen worden op een beamer, terwijl zij zelf in hun handleiding van de PS2 schrijven hoe je'm kunt aansluiten op een projector. De PS2 werkt dus inderdaad gewoon op m'n Garbo maar de PS1 spelletjes daarin weer niet?!
Conclusie: toch maar een XBOX kopen dus.. :wink:

Ryaco
02-03-2003, 14:11
Conclusie: toch maar een XBOX kopen dus.. :wink:

Zo'n wanhopige aktie hoeft nou ook weer niet...

Als je een beamer wilt gaan kopen, vraag je gewoon of je dit mag uitproberen. Hiervoor moet je wel naar een van de grotere zaken in het land die veel beamers op display hebben.

Ik had dit ook als koopargument en mijn beamer slikt alles:

Playstation 1000 serie, Dreamcast, N64, GameCube, PS2 en zelfs een pc met MAME/Neorage over DVI. Je kunt er zelfs DVD's op afspelen via een DVD speler! :lol:

Success met het uizoeken van een beamer.