PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic PT-L730NTU



terrorpaki
17-02-2003, 13:14
Hai,

Ik heb deze projector aangeschaft en ik wil hem gaan projecteren op een muur. Ik weet dat een scherm het beste is, maar dat krijg ik er nooit in (vriendin). Is daar speciale verf voor te krijgen of is witte latex voldoende?

Thankx,


Terrropaki

PM
17-02-2003, 15:31
Is je muur volledig vlak?
Ik projecteer nu zelf op MDF, wat ik met latex wit geverfd heb (weet ff t merk niet meer)... Werkt best ok, geeft wel een beetje een rode kleuring aan het beeld maar dat is teruggeregeld in de projector.
Ik heb wel doek liggen om een scherm te maken, maar i.v.m. een verhuizing op (hopenlijk) korte termijn heb ik nog geen nieuw scherm gemaakt, maar ik verwacht er wel een redelijke verbetering van...

terrorpaki
17-02-2003, 15:38
De muur is inderdaad vlak. Maar ik had ergens gelezen dat de scherm niet mat wit moest zijn, maar meer mat zilver. Dat had te maken met de licht opbrengst van de projector.
Hoe hoger de lichtopbrengst, hoe "zilverder" de scherm moest zijn. Mijn projector heeft een redelijke lichtopbrengst ( 2200 ANSI lumen)

PM
18-02-2003, 08:10
Nou.. er zijn inderdaad schermen met een soort parel effect. Dit verhoogt de lichtopbrengst door het invallende licht een beetje gebundeld terug te sturen. Dit is speciaal voor projectoren met een lage lichtopbrengst of ruimten met veel omgevingslicht.
Ik zou met een projector met een lichtopbrengst van 2200 lumen zoiezo niet aan zo'n scherm beginnen.. dan krijg je wel heeeeeel erg veel licht van het scherm als je lekker in het donker zit te kijken. (een tijdje naar een felle lamp kijken is ook niet fijn.. en dat effect krijg je dan)
Zoiezo is 2200 lumen wel heel veel... of het moet zijn dat je groot gaat projecteren (3m of groter ofzo) en in een totaal niet verduisterde ruimte...

terrorpaki
18-02-2003, 08:16
Ik ga ongeveer 3,5 m projecteren. En inderdaad 2200 lumen is behoorlijk wat, maar wat moet je als je een top-projector aangeboden krijgt? Maar het beste voor zo'n projector is dus een mat-witte muur?

PM
18-02-2003, 10:20
oh kijk.. dat wordt een leuk beeld! 3,5 m breed... jeetje..
Hoever ga je ervanaf zitten?

Maar even antwoord op je vraag.. het beste is inderdaad mat wit.. als de muur glimt krijg je allerlei effecten die je niet wilt...
Gewoon netjes heel glad mat wit verven..
Als dan later evt. je vriendin overtuigd is kan je voor een echt scherm gaan :)

Succes...

Stitch
22-02-2003, 19:48
Ik heb hetzelfde probleem, muur + soortgelijke vriendin :lol:

En heb een tijdje terug een soortgelijke thread gesteld in deze groep Zwart bij projectiebeeld is geen echt zwart

Ben er nog steeds niet goed uit wat te doen; denk toch aan een goed wandscherm die achter de bank kan vallen. Elektrisch misschien.
Zo'n scherm is een aanschaf voor jaren, die overleeft de projector met glans.

Benieuwd naar je keuze.