PDA

Bekijk de volledige versie : Douane



Rene Hurkmans
17-02-2003, 16:49
DOUANE

Vraagje aan het forum.

Dankzij de ervaringen van jullie ben ik de laatste tijd steeds meer DVD's gaan bestelling in Australie. Tot op heden heb ik het niet aangedurft om meer dan 2 DVD's tegelijk te bestellen.

Ik wil nu de Leathal Weapon DC Box gaan bestellen (4 DVD's).

Weet iemand of een dergelijk pakket ongehinderd door de douane komt, of zal hierover invoerrechten moeten worden betaald?

Graag jullie reacties (vooral degenen die de BOB box uit Australie hebben laten komen zullen hiermee ervaring hebben).

Bedankt

BasH
17-02-2003, 16:53
Het ligt er een beetje aan bij wie je bestelt, is mijn ervaring. Een enkel DVD'tje bij Ezy gaat over het algemeen nog wel goed, maar als je grotere hoeveelheden bestelt (lees: boxen) dan verzekeren ze die en doen er een enorme sticker op met de waarde van het pakketje. Voor de douane is het dan een fluitje van een cent om hem eruit te vissen. Mijn ervaring is dat dat 7 van de 10 keer dan ook gebeurt.
Vandaar dat ik mijn BoB-box bij Devoted heb besteld. Van hen kreeg ik een neutraal bruin doosje met daarop 'Software' en 'Gift'. Het zag er een beetje uit alsof het een pakje 'van mijn tante' was. Vandaar ook dat de groene vrienden er met hun vingers af zijn gebleven.

Groeten,

BasH

Rene Hurkmans
17-02-2003, 16:57
Bedankt voor deze reactie.

Met DEVOTED heb ik nog geen ervaringen. Tot op heden heb ik enkel besteld bij EZYDVD en ATLANTIC DVD.

Ik zal deze optie serieus overwegen omdat de box bij DEVOTED net zo duur is als bij EZY.

Ron Gielgens
17-02-2003, 21:10
Ik heb laatst BOB box en The Corrs live in London besteld en goed ontvangen. Ik had deze in een keer bij ezy besteld.
Geen problemen met de duane gehad, ik heb gewoon de prijs betaald welke gevraagd werd.

gr

Ron

seetie
18-02-2003, 07:54
Ik heb vorig jaar bij Ezy meerdere dvd's tegelijk besteld, met een waarde boven de magische vrijstelling van € 22,-. Ik meen dat het iets van € 35,- was. Mijn vrienden van Ezy hadden op de neutrale bruine doos vermeld (er zat een witte Customs sticker op) dat de waarde van het pakket iets van AUD 20,- was (€ 11,-). Dus was er niets aan de hand! :D

Lester Burnham
31-05-2003, 12:04
Ik kreeg gisteren een brief va het postkantoor op schiphol binnen, waar ze om de faktuur van mijn bestelde DVD´s wilden hebben.
Weet iemand hoeveel je moet bij betalen? Het gaat om 2 DVD´s. van bij elkaar ± €35.

Ik heb in ieder geval mijn lesje geleerd, alleen enkele DVD bestellen vanuit Australië.

BasH
31-05-2003, 14:04
Ik heb precies dezelfde brief gehad en braafjes ingevuld wat de werkelijke kosten zijn. Heb nog even overwogen om de bedragen naar beneden af te ronden en dat in het bevestigingsmailtje van Ezy te veranderen, maar ik weet niet wat zij op het pakketje hebben gezet. Afwachten dus hoeveel het gaat kosten. Ik heb wel eens gelezen dat je een paar procenten douane-heffing moet betalen en dan nog eens de 'gewone' BTW-heffing.
Omdat veel mensen op deze manier tegen de lamp zijn gelopen, heb ik het idee dat er nogal wat besteld is bij de laatste pre-order actie. (X-treme Sale). Het kan dus best zijn dat er ineens tientallen pakketjes bij de douane opdoken, en dat zal zijn opgevallen.
Het vervelende vind ik wel, dat ik al mijn bestellingen bij Ezy apart doe. (Dus: 1 DVD bestellen en afrekenen en dan pas de volgende.) Normaal gesproken stoppen ze die dan ook per stuk in een envelop, maar om onduidelijke redenen hebben ze deze keer besloten om ze samen in een envelop te stoppen. Ik denk dat ik daar die brief van de douane aan te danken heb.

Volgende keer beter, groeten,

BasH

Steef
31-05-2003, 14:29
Weet iemand hoeveel je moet bij betalen? Het gaat om 2 DVD´s. van bij elkaar ± €35.
Douanerecht 3,5% x €35,00 = €1,23 (drempel van €10,00; dit hoef je dus niet te betalen)
BTW 19% x €35,00 = €6,65

Let wel Douanerecht en BTW wordt geheven over het bedrag inclusief de portokosten en er geldt een vrijstelling tot het bedrag van €22,00.

Lees meer op http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Harry B.
31-05-2003, 16:19
Met DEVOTED heb ik nog geen ervaringen.
Ik wel! Ik wacht al sinds Januari op 3 DVD's en op mails wordt niet meer gereageert. Wat een ***-bedrijf :evil: