PDA

Bekijk de volledige versie : Das Boot



HiddeV
18-02-2003, 17:58
Ik heb de film nog niet gezien, maar ik lees graag jullie reacties over de film.

Lex v/d Moolen
18-02-2003, 18:03
Mooie film over het leven van een Duitse bemanning in de benauwende omstandigheden van een duikboot in de 2e wereldoorlog. Ik denk nog steeds de meest realistische duikbootfilm die er tot heden is.

Jaap22
18-02-2003, 18:07
Ik vind hem ook zeer goed. Tis wel in het Duits, normaal vind ik dat niet echt super (kijk bijna alleen maar films in het Engels), maar bij deze vond ik dat juist veel beter. Natuurlijk kan je hem ook in het engels laten afdraaien, maar dat lijkt me nou echt niks bij deze film. Ik vind het voor die tijd echt super gemaakt en het ziet er nog steeds heel erg goed uit.
U571 vond ik ook goed, maar deze heeft toch iets meer.

Kaplan
18-02-2003, 20:45
Veel beter dan U571
rauwe mannen met baarden in gammele duikboot
zeer realistisch

Marco
18-02-2003, 23:01
Waar ik naar uit kijk, de Superbit versie, die op 4 Maart uitkomt. Ben zeer benieuwd hoe deze SB zal gaan klinken.

Edwin V
19-02-2003, 07:08
Hele goede film. Veel spannender en echter dan U751 om maar eens een voorbeeld te noemen. Ook leuk om de kant van de Duitsers eens mee te maken. En natuurlijk moet je de Duitse track nemen want de Engelse slaat nergens op. Overigens lijkt het soms wel alsof de NL ondertiteling bij de Engelse track hoort.

Gabriel B.
19-02-2003, 09:51
Instant klassieker. (y)

Martijn Beunk
19-02-2003, 12:56
Ik heb de film nog niet gezien, maar ik lees graag jullie reacties over de film.

Gewoon top met een zeer goeie soundtrack!!

Rogier Burghout
19-02-2003, 13:03
Gewoon top met een zeer goeie soundtrack!!

Inderdaad zeer goede film! De duitse track is helaas 2.0 en de engelse 5.1...:( niet echt goede soundtrack dus...

Roberto van Rooijen
19-02-2003, 13:20
Ik vind hem ook zeer goed. Tis wel in het Duits, normaal vind ik dat niet echt super (kijk bijna alleen maar films in het Engels), maar bij deze vond ik dat juist veel beter. Natuurlijk kan je hem ook in het engels laten afdraaien, maar dat lijkt me nou echt niks bij deze film. Ik vind het voor die tijd echt super gemaakt en het ziet er nog steeds heel erg goed uit.
U571 vond ik ook goed, maar deze heeft toch iets meer.

Deze film moet je gewoon in het Duits beluisteren, want de nasynchronisatie in het Engels is ronduit, "scheiße"!

Lex v/d Moolen
19-02-2003, 17:18
Deze film moet je gewoon in het Duits beluisteren, want de nasynchronisatie in het Engels is ronduit, "scheiße"! Inderdaad, want neem nou die aartslelijke machinist van de machinekamer, uit die mond kan je toch alleen maar Duits horen schreeuwen :D

Marco
19-02-2003, 17:52
Inderdaad zeer goede film! De duitse track is helaas 2.0 en de engelse 5.1...:( niet echt goede soundtrack dus... Daarom neem ik de SB versie, deze heeft een Duitse DTS track.

mark9534
19-02-2003, 18:06
Wanneer komt deze SB versie uit ? En dit is al een oude film zullen ze de film opknappen dan voor ze hem op een SB zetten ?

StrayDog
20-02-2003, 04:05
Inderdaad zeer goede film! De duitse track is helaas 2.0 en de engelse 5.1...:( niet echt goede soundtrack dus...

De UK versie (die ik heb :) ) heeft een Duitstalige 5.1 track.

Ludo Keeris
20-02-2003, 10:14
Meesterlijke film, Das Boot. Prachtig ook hoe ze al die renshots door de duikboot hebben gemaakt. Schijnt een heel systeem voor gemaakt te zijn.

Alleen had ik toch wel een ander einde verwacht, maar het geeft wel weer het bizarre van een oorlog aan.

Roberto van Rooijen
20-02-2003, 10:27
De UK versie (die ik heb :) ) heeft een Duitstalige 5.1 track.

Met een Nederlandse sub.???

Alex T
20-02-2003, 10:29
Met een Nederlandse sub.???

Zonder NL subs.....:(

Marco
20-02-2003, 10:50
Wanneer komt deze SB versie uit ?
4 maart.



En dit is al een oude film zullen ze de film opknappen dan voor ze hem op een SB zetten ? Volgende de website The Digital Bits: "a MUCH improved picture over the original release" Hieruit mag ik gaan concluderen dat de film wordt opgeknapt.

Haay1971
20-02-2003, 11:59
Ik heb ook de UK versie gekocht omdat bij Das Boot uiteraard de Duitse track hoort, maar wel in DD5.1 en niet 2.0 ! Dus doe ik er gewoon Engelse ondertiteling bij zodat ik niks mis wanneer ik bepaalde Duitse woorden niet versta. Engels en Nederlands lees ik net zo gemakkelijk, dus dat is voor mij geen probleem :)

Mark_vdH
20-02-2003, 14:50
De aankomende Superbit staat op twee (dvd-9) schijfjes, waardoor sommigen dachten dat het een SB-deluxe was. Maar het is een normale SB, met de film zelf verdeeld over de twee schijfjes.....

Mark_vdH
20-02-2003, 14:54
Ik heb ook de UK versie gekocht omdat bij Das Boot uiteraard de Duitse track hoort, maar wel in DD5.1 en niet 2.0 ! Dus doe ik er gewoon Engelse ondertiteling bij zodat ik niks mis wanneer ik bepaalde Duitse woorden niet versta. Engels en Nederlands lees ik net zo gemakkelijk, dus dat is voor mij geen probleem :) Ik heb ook de UK editie, maar ik vind het zeer irritant dat de ondertitels eigenlijk bij de Engelse dub horen of tenminste aan de hand daarvan zijn gemaakt, en dus niet precies de Duitse track vertalen....

Vooral het "You know we can't take any prisoners", na een uur of twee, is lachwekkend.....

jokey
20-02-2003, 18:18
De aankomende Superbit staat op twee (dvd-9) schijfjes, waardoor sommigen dachten dat het een SB-deluxe was. Maar het is een normale SB, met de film zelf verdeeld over de twee schijfjes..... Oei, da's jammer, maar wel begrijpelijk met zo'n lange film op superbit. Doet me denken aan het "ouderwetse" flipper gedoe. Tijdens de film op moeten staan om het schijfje om te draaien. (in dit geval het schijfje te verwisselen)

Jammer, jammer.......


Maarre...weet er iemand al iets over een evt. R2 superbit??

Jeroen Driessen
21-02-2003, 08:55
Goed nieuws dat van deze film een SB versie komt! Maar....dan moet er wél de Duitse DTS track opzitten en de DC zijn. Dat hij dán over 2 schijfjes wordt verdeeld boeit me niet zo.
Superfilm die écht een goeie behandeling verdient en het Duits stoort me totaal niet.
Ben benieuwd!!

HiddeV
21-02-2003, 19:27
is de versie die bij de FRS ligt slecht dan, die voor 15,99???

StrayDog
21-02-2003, 20:18
is de versie die bij de FRS ligt slecht dan, die voor 15,99???

Die heeft geen Duitstalige 5.1 track.

kruspe
21-02-2003, 23:31
Dus als ik het goed begrijp komt de SB versie ook in nederland uit op 4 maart???

Marco
22-02-2003, 12:00
Goed nieuws dat van deze film een SB versie komt! Maar....dan moet er wél de Duitse DTS track opzitten en de DC zijn.Het is The Director's Cut en het geluid is in Duits DTS 5.1 en DD 5.1. Een Engels DD 2.0 track is ook aanwezig.

Jeroen Driessen
24-02-2003, 12:51
Goed nieuws dat van deze film een SB versie komt! Maar....dan moet er wél de Duitse DTS track opzitten en de DC zijn.Het is The Director's Cut en het geluid is in Duits DTS 5.1 en DD 5.1. Een Engels DD 2.0 track is ook aanwezig.Yep, zag al de R1 versie ergens staan. Maar wil voor deze wél graag de NL versie, aangezien mijn duits niet denderend is en om nu een duitse track met engelse subs te gaan /luisteren bekijken....
Hoop ook dat het beeld een enorme verbetering is zoals ze zeggen :D

Marco
26-02-2003, 19:03
Voor de R2 mensen. Een gerucht in de U.K. Het schijnt dat Columbia Tri-Star de Superbit van Das Boot - The Director's Cut op 12 mei gaat uitbrengen.

Surya
26-02-2003, 21:13
Zeer sterke film, zo min of meer de beste duikbootfilm die ik al gezien heb