PDA

Bekijk de volledige versie : Ring US of JAP ?????????



Marcel den Haan
18-02-2003, 23:22
Ik beide "versies" gezien en ik moet zeggen dat ik de Jap versie beter vind hoewel de US zeker de moeite waard is voor mij.
Hoe denken jullie erover??????????

Ghast
19-02-2003, 01:46
US all the way

JAp sux bigtime

incubus
19-02-2003, 03:14
Het origineel is en blijft het beste... In de Jap versie zit de creativiteit, de Amerikaanse versie bestaat enkel omdat de Amerikanen geen subs willen lezen. De originele ring was al een goede film en DIE film krijgt nu niet de credit en eer die ze verdient. De Jap versie moest gewoon net zoals crouching tiger hidden dragon een volledige cinema-release in Amerika gekregen hebben. Maar de studiobonzen vonden het nodig om dit tegen te houden en maar zelf een "american" versie ervan te forceren. De grootste indruk had de Japanse versie al bij mij nagelaten. De Amerikaanse was niet slecht... maar het nieuwe was ervan af. En ik ben blij dat het nieuwe bij de Japanse was.

Edwin V
19-02-2003, 07:03
Ik heb de US versie nog niet gezien. De Japanse Ring is wel goed maar vind ik een beetje traag, waardoor de spanning wegzakt.

Gabriel B.
19-02-2003, 09:32
Ik verkies de Japanse versie, merendeels wegens de originaliteit en een veel sterker einde dan de US versie. De US versie is minder traag maar maakt de film daarvoor niet beter.

Beloved
19-02-2003, 10:35
Ik vond de US versie beter. Er zat meer vaart in, wat meer spanning, etc. Dus wat meer Hollywood achtig, maar dat betekent niet gelijk dat het slecht is. Erg vermakelijk, alleen de openingsscene was in de Japanse versie beter.

Rogier Burghout
19-02-2003, 10:41
Ik heb gosteren de 2 jap versies gehaald nadat ik maandag de US versie heb gezien. Ben dus benieuwd. M'n bevindingen zal ik wel plaatsen...Alleen jammer dat er alleen op het tweede deel een 5.1 track zit en op de eerste slechts een 2.0....:(

Ronald Dassen
19-02-2003, 16:50
De Japanse versie ga ik binnenkort maar eens bekijken, zeker na het lezen van Dit Artikel (http://www.dvd-home.nl/pers/worldwide.htm#2)

Rob P.
19-02-2003, 17:12
Het origineel is en blijft het beste... In de Jap versie zit de creativiteit, de Amerikaanse versie bestaat enkel omdat de Amerikanen geen subs willen lezen. De originele ring was al een goede film en DIE film krijgt nu niet de credit en eer die ze verdient. De Jap versie moest gewoon net zoals crouching tiger hidden dragon een volledige cinema-release in Amerika gekregen hebben. Maar de studiobonzen vonden het nodig om dit tegen te houden en maar zelf een "american" versie ervan te forceren. De grootste indruk had de Japanse versie al bij mij nagelaten. De Amerikaanse was niet slecht... maar het nieuwe was ervan af. En ik ben blij dat het nieuwe bij de Japanse was.

Well said, Well said..(y)

JayLunar
19-02-2003, 17:57
De Japanse versie ga ik binnenkort maar eens bekijken, zeker na het lezen van Dit Artikel (http://www.dvd-home.nl/pers/worldwide.htm#2)
"Gevreesd wordt dat het Ring-virus met deze release heel Nederland in zijn ban zal krijgen."

Redelijk foute woordkeus van DVD-home, aangezien Ring Virus de titel is van de Koreaanse remake van Ringu.. :D

Jordé den Tenter
19-02-2003, 18:27
Ik heb de US versie nog niet gezien wel al een hele hoop trailers ervan, wel de jappanse gezien maar vond het allemaal een beetje langdradig hoop dat het in de US versie "straight to the point" gaat.

Richard B.
19-02-2003, 23:27
Ik heb het Japanse origineel nog niet gezien en ik denk ook niet dat ik dat voorlopig zal gaan doen. Het is altijd een beetje moeilijk dit soort situaties en ik denk dat ik mijn heel positieve mening over de remake beter niet kan laten 'vertroebelen' door vergelijkingen te gaan maken: uiteindelijk verliest namelijk iedere remake, hoe goed ie ook is, het van het origineel.

Marcel den Haan
20-02-2003, 08:19
Nou vandaag gaat ie draaien dan de US versie, ben benieuwd wat voor meningen er dan nog bij komen.

richard voskamp
20-02-2003, 08:29
ik vind de japanse zwaar traag maar de film is wel goed
maar de us versie van de the ring vind ik veel beter ga hem binnekort bestellen uit america.

Dennis
20-02-2003, 08:55
Heb de Japanse versie afgelopen Maandag gezien en vond het begin wel aardig voor de rest vond ik het maar een saai filmpje en begrijp niet de ophef over deze film, eng is die zeer zeker niet.
De Amerikaanse versie schijnt beter op spanning in te spelen d.m.v. geluidseffecten, zal deze versie dan wel is een keer gaan huren als die uit is op DVD.

Gabriel B.
20-02-2003, 20:35
Persoonlijk denk ik dat ik nog meer van de Japanse versie had kunnen genieten indien ik nooit van de film gehoord had.
Met al de hype rond beide versies verwachtte ik miscchien net te veel.

mark t
22-02-2003, 08:40
Heb de Japanse versie afgelopen Maandag gezien en vond het begin wel aardig voor de rest vond ik het maar een saai filmpje en begrijp niet de ophef over deze film, eng is die zeer zeker niet.
De Amerikaanse versie schijnt beter op spanning in te spelen d.m.v. geluidseffecten, zal deze versie dan wel is een keer gaan huren als die uit is op DVD. Dit kan ik wel bevestigen. De Japanse versie is natuurlijk origineler, en de beweegredenen om een Amerikaanse remake te maken i.p.v. voor de Japanse versie een brede distributie te regelen zijn wat aan de dubieuze kant. Maar de remake is wèl een stuk intenser. Ik had al veel over de Japanse versie gehoord (zo'n beetje elke filmsite op internet prijst hem de hemel in), maar toen ik hem zag vond ik hem gewoon tegenvallen. De sfeer werd zelden echt sinister en de climax was eigenlijk teleurstellend. De remake is een echte upgrade. Bij de Amerikaanse versie kreeg ik pas het gevoel dat mij volgens de vele filmsites al bij de Japanse versie werd beloofd. De spanning wordt beter opgebouwd (hetgeen inderdaad door geluidseffecten versterkt wordt er zijn veel scènes waarin spanning wordt opgebouwd, waarna heel abrupt de volgende scène begint met een 'fel' geluid -het openen van een lade in een archiefkast, het piepen van een klimrek, et cetera), bepaalde scènes hadden meer dan de Japanse versie een 'unheimische' sfeer (zonder blood & guts) en de schaars maar effectief gedoseerde èchte gruwelscènes werkten erg effectief (voor het eerst sinds The Exorcist voelde ik me bij een horrorfilm echt ongemakkelijk en bij vlagen angstig). En met name de climax is een heel stuk effectiever dan de teleurstellende vergelijkbare scène in de Japanse Ring (in de Japanse versie kruipt de vrouw uit het scherm en gebruikt ze 'het boze oog', in de Amerikaase remake komt het beelscherm min of meer tot leven (de vrouw blijft zwart-wit, het 'beeld' van de vrouw is onzuiver en schokkerig -wie schrok er niet toen ze ineens plotseling vlak voor Noah opdook?- en de vrouw ziet er ook wat meer uit alsof ze dood is. Bovendien wordt nergens duidelijk wat Samara nou echt met haar slachtoffers doet).

Vooropgesteld dat beide films hun gebreken hebben, kies ik toch voor de Amerikaanse versie.
De Japanse is origineler om het idee (en bij wijze van contrast omdat de Amerikaanse uit puur commerciële overwegingen is gemaakt), maar de remake is als horror-film effectiever en daardoor beter.

Kasper P.
22-02-2003, 21:43
Vandaag de Japanse gekocht een kijken of het was is.

Isis
22-02-2003, 22:01
Vandaag de Japanse gekocht een kijken of het was is.

Ik heb vandaag óók de japanse versie gekocht(en bekeken!): vond 't toch wel erg goed!
Straks naar de nachtvoorstelling van de amerikaanse versie...ik laat jullie 't nog weten welke mijn favoriet is/wordt...alleen niet meer vannacht vrees ik..;)

Mark de Jong
22-02-2003, 22:06
Vandaag de film binnengekregen van Lex, en ook zojuist bekeken. Film is over het algemeen redelijk traag, maar zeker niet slecht. Einde was wel een beetje freaky :) :D

Binnenkort maar eens de US versie kijken.

Isis
23-02-2003, 02:16
Ik heb vandaag óók de japanse versie gekocht(en bekeken!): vond 't toch wel erg goed!
Straks naar de nachtvoorstelling van de amerikaanse versie...ik laat jullie 't nog weten welke mijn favoriet is/wordt...alleen niet meer vannacht vrees ik..;)

...ben net terug van de U.S.versie...toch ook wel erg goed,m'n vriendin die scheet in 'r broek..
Van te voren had ik gedacht dat de U.S. een slap aftreksel zou zijn van de japanse, maar dat vond ik helemaal niet!
Wél liepen er wat verhaallijnen anders.
Waar ik me vreselijk aan stoorde(maar waar de film niks aan kon doen) was 't publiek; onrustig, lacherig, schreeuwerig...nog nooit zo erg meegemaakt!:(

Kasper P.
23-02-2003, 11:15
Ben nu bezig met de Jap versie te kijken :P

Zaltman
23-02-2003, 14:49
Ik vind de Japanse versie ook beter maar de US remake is zeker niet slecht. Ik vond de "video" in de japanse versie veel mysterieuser/enger en origineel.

Marcel den Haan
23-02-2003, 14:59
[quote=Dennis]
in de Japanse versie kruipt de vrouw uit het scherm en gebruikt ze 'het boze oog', in de Amerikaase remake komt het beelscherm min of meer tot leven (de vrouw blijft zwart-wit, het 'beeld' van de vrouw is onzuiver en schokkerig -wie schrok er niet toen ze ineens plotseling vlak voor Noah opdook?- en de vrouw ziet er ook wat meer uit alsof ze dood is. Bovendien wordt nergens duidelijk wat Samara nou echt met haar slachtoffers doet


Je moet de SFX van de 2 films ook niet vergelijken, dan komt de Jap versie er bijna altijd slechter uit.

Yi-Long
24-02-2003, 08:28
Heb vannacht samen met mijn vriendin de Japanse versie van The Ring gezien en moet eerlijk zeggen dat hoewel het acteerwerk, cinematography etc allemaal goed was, ik het echt geen moment eng of spannend vond. Nu moet ik er bij zeggen dat ik eigenlijk nog nooit bang ben geworden van een horror en/of thriller film (maar als kind was ik wél bang voor die ene rare clown die Bassie en Adriaan altijd volgde in een van de series).
Mijn vriendin vond hem wel een beetje 'spooky' maar ze had het veel enger verwacht.

Ik denk dat horror niet echt mijn genre is.

Roberto G
26-02-2003, 23:29
Ik heb vandaag de Amerikaanse versie van The Ring gezien, en moet zeggen dat het echt een saaie film is , erg voorspelbaar, en totaal niet eng .
De Jappanse versie heb ik nogn iet gezien, maar uit de berichten die ik hier over deze film lees, is deze ook niet echt super.
Ik had echt hele hoge verwachtingen voordat ik de bios instapte, maar die zijn jammergenoeg niet uitgekomen, ik geef deze film een magere 6. :(

Meanrat
27-02-2003, 01:13
Ha die mensen.

Ik denk niet dat ik de US versie in de bios ga kijken. Het is toch al niet mijn stijl films dus het zou zonde zijn. Misschien als de film in de videotheek ligt neem ik hem wel mee. Tot nog toe heb ik alleen maar gelezen dat critici in nederland de remake van deze film wel goed vinden. Voor een remake bedoelen ze dus! "Wat dat betreft kunnen deze twee films goed naast elkaar staan," zeiden ze. Vind ik nogal een goede recensie voor een remake aangezien ze meestal worden afgekraakt!

wat de Japversie betreft, een leuk idee, maar ik vond hem inderdaad ook niet altijd even spannend. Hij is niet traag, maar er gebeuren gewoon niet genoeg enge dingen. Het einde was wel megagoed, maar ja...dan wou je dat de film meer van dat soort enge dingen bezat. Waarom alleen maar het eind?? Komt het einde, denk je...jaa, nu gaat het beginnen...is het het einde...

Zucht!
meaNRat

mark t
27-02-2003, 08:05
[quote=Dennis]
in de Japanse versie kruipt de vrouw uit het scherm en gebruikt ze 'het boze oog', in de Amerikaase remake komt het beelscherm min of meer tot leven (de vrouw blijft zwart-wit, het 'beeld' van de vrouw is onzuiver en schokkerig -wie schrok er niet toen ze ineens plotseling vlak voor Noah opdook?- en de vrouw ziet er ook wat meer uit alsof ze dood is. Bovendien wordt nergens duidelijk wat Samara nou echt met haar slachtoffers doet
Je moet de SFX van de 2 films ook niet vergelijken, dan komt de Jap versie er bijna altijd slechter uit.Waarom niet? Ik vergelijk de films met elkaar, daar horen de SFX bij. Dat de Amerikanen een groter budget hadden is pech voor de Japanners, maar het maakt de film wel beter.

Isis
27-02-2003, 08:18
Ik heb vandaag de Amerikaanse versie van The Ring gezien, en moet zeggen dat het echt een saaie film is , erg voorspelbaar, en totaal niet eng .

Ik had echt hele hoge verwachtingen voordat ik de bios instapte, maar die zijn jammergenoeg niet uitgekomen, ik geef deze film een magere 6. :(

Ongelooflijk!
Ik vond 't juist een ontzettend goede film..nou ja, smaken verschillen! ;)

Martin Zuidervliet
27-02-2003, 09:44
Ik heb alleen de amerikaanse versie gezien, maar ik kan me voorstellen dat de japanse versie beklemmender is aangezien de amerikanen altijd alles moeten voorkauwen voor het publiek en daardoor weinig aan de fantasie overlaten. In het verleden heb ik ook eens de vlaamse film Spoorloos gezien en die was ondanks het gebrek aan effecten ook tien keer beter dan de remake The Vanishing.

Meanrat
27-02-2003, 11:02
Test test test[/SPOILER

Ik zag een spoiler. Een vette spoiler. En die was wel getracht met zo'n tag te verbergen op een manier waarvan ikzelf ook dacht dat dat zou moeten werken, maar hij staat er bij mij picobello op. Ik ben er een tijdje niet geweest hier dus misschien is het veranderd van hoe je een spoiler moet verbergen?

Zelf staat er hier een test boven...als die werkt dan hoef je niet te reageren op dit onzinantwoord. :lol:

([Spoiler]poepiedrollie)
( Ringu sux! )[/list]

Hamilcar54
27-02-2003, 12:44
Ik heb enkel de US versie gezien maar dit is een geslaagde horrorfilm !

R_B
10-03-2003, 14:18
Grote vraag nu blijft.....

Wie heeft de videoband gemaakt?

Enzo
10-03-2003, 14:44
hela.. ik heb ze beide gezien, de japanse heeft de orginaliteit en het karakter de amerikaanse de SFX! en geeft een betere uitleg van de karakters en heeft veel nieuwe scenes (als je de jap hebt gezien)

persoonlijk vindt ik de USA versie beter.. de japanse komt zeker ook niet slecht uit de hoek. hebben jullie die meiden in schooluniform gezien.. ohh pardon ik dwaal even af :wink:

nou maar hopen dat ze ook een deel 2 van de USA versie maken
8)

Enzo
10-03-2003, 14:55
Heb vannacht samen met mijn vriendin de Japanse versie van The Ring gezien en moet eerlijk zeggen dat hoewel het acteerwerk, cinematography etc allemaal goed was, ik het echt geen moment eng of spannend vond. Nu moet ik er bij zeggen dat ik eigenlijk nog nooit bang ben geworden van een horror en/of thriller film (maar als kind was ik wél bang voor die ene rare clown die Bassie en Adriaan altijd volgde in een van de series).
Mijn vriendin vond hem wel een beetje 'spooky' maar ze had het veel enger verwacht.

Ik denk dat horror niet echt mijn genre is.

hee je bedoelt 'de plaaggeest' in bassie en adriaan :D

Rogier Burghout
12-03-2003, 11:18
Spoilers!!!!








Ik vind de US beter, door betere effecten enz. Het einde van de Japanse versie vind ik echter wel beter. In de US versie hoef je alleen een kopie te maken, daarna heb je geen problemen meer. In de Japanse versie MOET je deze kopie ook nog es aan iemand anders laten zien, maw: het houdt nooit op. In de US versie kan dat wel. Dat vind ik de japanse versie toch wel iets extra;s geven. Jammer dat ze dat niet in de US versie hebben togevoegd.

Berry vd Pluijm
13-03-2003, 17:26
SPOILERS!!!



Ik heb het idee dat het verhaal in de US versie nooit stopt.. Die videoband kan altijd in verkeerde handen terecht komen (bijvoorbeeld een terrorist die de hele wereld uit wil roeien.. een hele trage zelfmoordactie, want het duurt een week, maar in die week kun je wel heeeeel veel kopietjes maken.. Je gaat naar de videotheek, je huurt een film of 100 en taped alles over :) Het wordt dan wel weer GEEN zelfmoordactie, dus moet je hem nog 1 keer kijken zonder dat je hem overtaped.. Demn.. ).. Het wordt op deze manier dus erger omdat er meerdere kopieeën zijn.. Ik vraag me af hoe vaak Samara te voorschijn moet gaan komen :P Nah.. In elk geval kreeg ik van de film echt de kriebels... Heb ik lang niet gehad bij een thriller/horror..
Toch nog enkele vragen.. - Wie heeft de videoband gemaakt? (die vraag is al eerder gesteld) en vooral: - Hoe werkt dat telefoon gedoe?!?! Ik snap de ballen niet hoe dat kan werken..
De ontknoping was voor mij een anti-climax.. Ik wist niet hoe het zou moeten aflopen, maar door Samara aandacht te geven door de tape te kopieeren vind ik ergens wel simpel..
Ik heb vanmiddag de Jap versie gekocht (5 euro'tjes) en ga em vanavond kijken.. Ik zal dan eens kijken welke versie beter is, al hoewel het natuurlijk wel jammer is dat ik de SFX versie al gezien heb..

Marcel den Haan
13-03-2003, 18:49
Die vader moet er toch ook wel wat mee te maken hebben want hij vroeg meteen hoeveel kopieen ze had gemaakt, hmmm verdacht, maar idd erg vaag allemaal. WAT is Samara nu eigenlijk, waar komt ze vandaan en hoe komt die band in de wereld en hoe weet ze wanneer iemand hem kijkt?

Berry vd Pluijm
13-03-2003, 21:42
Die vader moet er toch ook wel wat mee te maken hebben want hij vroeg meteen hoeveel kopieen ze had gemaakt,

RING RING! :) jah.. zelfmoord pleeg je ook niet alleen maar omdat je mislukt bent als adoptie-ouder toch?

deeveedeeke
15-03-2003, 08:05
Wel, ik heb de jap. versie ook bekeken en ik moet toegeven dat hij beter was dan ik verwachtte. Dus bij deze krijgt de japanse versie toch goede punten van mij.

De Us versie was ook goed natuurlijk.

Fokkeyou
15-03-2003, 12:28
De Plaaggeest is inderdaad eng ja..... :cry: Ik heb beide versies nog niet gezien maar kan bijna zeker al wel vaststellen dat de Japanse versie beter is, The Ring is vast weer zo'n typische Hollywood remake, alles hetzelfde alleen dan overdreven opgeblazen. En de originaliteit is eraf.

mark t
15-03-2003, 13:56
Ik heb beide versies nog niet gezien maar kan bijna zeker al wel vaststellen dat de Japanse versie beter is, The Ring is vast weer zo'n typische Hollywood remake, alles hetzelfde alleen dan overdreven opgeblazen.Die conclusie is wel erg voorbarig. :nono: Onafhankelijk van je voorkeur voor de Japanse of Amerikaanse versie (nadat je ze wèl allebei gezien hebt), kun je toch moeilijk beweren dat de Amerikaanse versie een slap aftreksel of een overdreven opgeblazen versie van de Japanse Ring is. Beide films hebben hun charme. Ik vond de remake zelfs iets beter.

badtzje
15-03-2003, 14:47
!!!SPOILERS!!!





Ik vond de US versie ook beter, maar het is niet helemaal eerlijk aangezien ik de JAP versie bij iemand thuis had gezien op een niet al te groot scherm en de US versie in de bios.

Maar afgezien daarvan vind ik inderdaad dat de US versie meer uitleg geeft over het hele gebeuren en die misvormde gezichten waren toch wel ff schrikken.

Aan de andere kant vond ik het langzame tempo uit de JAP versie voornamelijk goed werken in de slotscene waar ze uit de tv komt, lekker rustig waggelen (ook als je hem naar de telefoon ziet grijpen, zie je haar op de achtergrond nog steeds rustig waggelen richting de kijker). En ook de video-opname uit de JAP versie vond ik iets meer kippenvelgehalte hebben.

Maar het allermooiste van deze film (en zulke films in het algemeen) is dat je er achteraf over gaat nadenken en dan komt die kippenvel toch wel. Maar dat ligt misschien aan mij (monsters en zo bestaan niet maar geesten zijn maar creepy en moet je niet mee spotten).

georgestobbart
15-03-2003, 16:28
ik heb gister The ring in de bios gezien (en hij was heel goed...en eng) en heb net bij de FRS the ring (japanse versie) gehaald. GA ik vanavond (lees: 's nachts) kijken. Zal morgen dus wel ff posten welke "beter" is

Berry vd Pluijm
15-03-2003, 17:52
Ik heb de Japanse nu ook gezien..

Ik zweer bij de Amerikaanse.. Sommige beelden zijn in de japanse versie mooier in beeld gebracht.. Zeker het einde, wat er realistischer uitziet dan de US versie... Je gelooft het beter..

Ik mis in de Japanse de vaart.. Hij is me te traag..

georgestobbart
16-03-2003, 08:05
Spoilers!!!!








Ik vind de US beter, door betere effecten enz. Het einde van de Japanse versie vind ik echter wel beter. In de US versie hoef je alleen een kopie te maken, daarna heb je geen problemen meer. In de Japanse versie MOET je deze kopie ook nog es aan iemand anders laten zien, maw: het houdt nooit op. In de US versie kan dat wel. Dat vind ik de japanse versie toch wel iets extra;s geven. Jammer dat ze dat niet in de US versie hebben togevoegd.

wat jij zegt klopt dus niet. Bij de Amerikaanse moet je ook een kopie maken en aan iemand anders laten zien. IN de slotscene namelijk gaat de moeder samen met haar kind een kopie maken. Het kind vraagt dan: "maar wat gebeurt er met de mensen die het dan zien" (of iets dergelijks) dus ook in de Amerikaanse moet je het aan iemand anders laten zien. (Denk je echt dat de Amerikanen juist die clou eruit zouden laten?)
Maarre ik heb ook de Japanse versie gezien en moet toegeven dat ik de Amerikaanse veel enger vond (mede door betere special effects) en de japanse maakte geen gebruik van enge gebeurtennissen (zoals het meisje dat uit de t.v. komt: was bij de japanse helemaal niet eng). Dus ik heb liever de Amerikaanse

rveldhuizen
16-03-2003, 16:44
wat jij zegt klopt dus niet. Bij de Amerikaanse moet je ook een kopie maken en aan iemand anders laten zien. IN de slotscene namelijk gaat de moeder samen met haar kind een kopie maken. Het kind vraagt dan: "maar wat gebeurt er met de mensen die het dan zien" (of iets dergelijks) dus ook in de Amerikaanse moet je het aan iemand anders laten zien. (Denk je echt dat de Amerikanen juist die clou eruit zouden laten?)


Niet mee eens. Er wordt helemaal niet gezinspeeld op het moeten laten zien aan anderen. Ze zegt alleen, dat zij een kopie heeft gemaakt en die vent niet. Het feit dat haar zoon refereert aan anderen die de film ook gaan zien, zegt m.i. niet dat zij dat dan moeten veroorzaken; het houdt slechts de mogelijkheid open dat anderen die film ook zullen zien... :?

Caledonians
16-03-2003, 16:47
Heb gisteren de U.S. versie in de bios gezien en ik ben wel onder de indruk van de film. Je moet er niet te veel bij nadenken natuurlijk want er zitten dingen in die niet logisch zijn of onduidelijk blijven maar de spanning zit goed in de film en daardoor vind ik de film toch erg goed! Ben benieuwd naar de Japanse versie, ga ik binnekort maar eens kijken.

Mark de Jong
16-03-2003, 17:07
Volgende week ga ik de US versie maar eens op DVD bekijken... Op zo'n moment is het dan wel weer jammer als je de JAP versie al hebt gezien... :(

Geert Jan Alsem
16-03-2003, 17:57
Ik heb de Japanse versie helemaal gezien en van de US versie alleen de eerste scene.

Nou kan ik dus niet over de hele film oordelen, maar die eerste scene vond ik meteen al slecht in de Amerikaanse versie. Alles wat er goed aan was, waren de dingen die hetzelfde waren als de Japanse versie. De dingen die veranderd waren gingen echt nergens over. Het was te overdreven en verloor daardoor voor mij de engheid.
Dat die TV telkens weer aanging, zelfs toen de stekker er uit was getrokken, was te overdreven. De manier waarop die meisjes elkaar opfokten en bang werden ging ook wat verder dan in de Japanse versie, wat het voor mij meer Scream-achtig maakte; een parodie op zichzelf. En als klap op de vuurpijl kregen we aan het eind van de scene zo'n moment waarop je echt ALLEEN maar schrikt omdat het een hard geluid is, samen met een paar vage plaatjes die door het beeld flitsen. Als je diezelfde beelden met dat geluid in Bambi laat zien zul je ook schrikken. Dit is dus gewoon een truukje om mensen te laten denken dat het een enge film was.

Nouja misschien zitten er in de rest van de Amerikaanse versie nog wel dingen die beter zijn dan in de Japanse, maar ik kan het me haast niet voorstellen.

mark t
16-03-2003, 19:03
Ik heb de Japanse versie helemaal gezien en van de US versie alleen de eerste scene.

Nou kan ik dus niet over de hele film oordelen ... Nouja misschien zitten er in de rest van de Amerikaanse versie nog wel dingen die beter zijn dan in de Japanse, maar ik kan het me haast niet voorstellen.Wie gaat er nou films afkraken zonder ze (helemaal) gezien te hebben? (Je bent de tweede al die dit openlijk verklaart in deze thread) De eerste scène van een film is niet representatief voor een totale film. Ook in dit geval niet. The Ring stijgt duidelijk boven het slasher-triller-genre van Scream uit.

Geert Jan Alsem
17-03-2003, 00:55
Wie gaat er nou films afkraken zonder ze (helemaal) gezien te hebben? (Je bent de tweede al die dit openlijk verklaart in deze thread) De eerste scène van een film is niet representatief voor een totale film. Ook in dit geval niet. The Ring stijgt duidelijk boven het slasher-triller-genre van Scream uit.
Ik kraakte niet de film af, alleen de eerste scene.

Maar aangezien ik sowieso al niet veel interesse had in deze remake, die alleen gemaakt is omdat ze in Amerika niet van buitenlandse films houden, hoef ik de film al helemaal niet meer te zien, nu ik weet dat de eerste scene me niet beviel.

NickV
28-03-2003, 07:32
Heb gisteren de US versie gezien...

Moet zeggen dat ik het ERG spannend vond :shock: Kan voorderest niet oordelen over de japanse versie, maar aangezien die niet zo duur is ga ik die ook nog maar even kijken (als ik dat nog aankan :wink: )

Mark de Jong
28-03-2003, 20:58
Ook ik heb inmiddels beide versies gezien en moet helaas toch bekennen dat ik de US versie beter vind. Het verhaal was iets uitgebreider en anders uitgewerkt, vind ik zelf, en de effecten waren beter (goed, het budget was ook hoogstwaarschijnlijk een stuk hoger dan die van de Japanse versie). Pluspunt bij de Japanse versie vind ik het einde

SPOILER !

als ze dus de TV uit komt lopen (hadden ze toch iets beter aangepakt; zag er freakier uit).

Jeroen Denissen
13-04-2003, 12:29
Gisteren de amerikaanse versie van The Ring gezien.
Heb ook de japanse gezien.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand de japanse beter vind. De japanse versie is naar mijn mening echt bagger en de amerikaanse echt zeer goed. Was zeer verrast !!! Wat een SUPER film ! Dacht dat het weer zo'n typische amerikaanse commerciele film zou worden wat het dus echt niet is.......Geweldige film !

lodi
13-04-2003, 12:35
Na beide films te hebben gezien, moet ik ook bekennen dat mijn voorkeur naar de US remake uit gaat. Met andere woorden : Nu eens een keer een geslaagde remake !

Wesley
13-04-2003, 16:00
Volgens mij is er iets fout gegaan bij de genre keus voor deze film. Het is geen horror, meer een Mistery Thriller. Er is bijna niets engs aan die film. Het enige wat ik eng vond was de Japanse filmopname.
[possible spoiler]






Verder vind ik de Japanse versie veel beter, omdat de verslaggeefster haar zoontje en zijn vader allebei "hoger begaafd" zijn. De casting van The Ring vond ik iets te jong. The Ring had wel een beter acterend zoontje. De geluid effect bij Ringu's filmopname gaven mij iig kippevel. Verder zijn er bij The Ring een paar gebeurtenissen die nergens op slaan (dat paard bijv.). Ik vind Ringu beter, vanwege het mystieke erin, en dat is helemaal verneukt in The Ring naar "The Sixth Sense"-gevoel. Niet leuk :(







[possible spoiler endeth]

riny
29-04-2003, 10:07
de originele japanse Ring vind ik heel erg goed en vreesde het ergste toen ik hoorde van een remake..maar, omdat iedereen er toch zo positief over was heb ik hem gisteren dan toch maar gekeken en... vond hem zelf erg tegenvallen en snap niet waarom er zo positief over wordt gedaan. ondanks het aardige acteerwerk en de mooie beelden en die we voorgeschoteld krijgen blijft het gewoon een typische overbodige hollywood remake... als je het origineel nog niet gezien hebt kan ik me voorstellen dat je hem wel aardig vindt maar ik vond er echt weinig aan. eng vond ik hem al helemaal niet... en die us versie van de videoband is zoals ze zelf al zeggen in de film een aardig studentenfilmpje en is nog niet half zo onheilspellend als de japanse..... origineel kreeg van mij destijds een 9, deze remake een 6

mark t
29-04-2003, 19:35
vond hem zelf erg tegenvallen en snap niet waarom er zo positief over wordt gedaanSmaak... :roll:

riny
29-04-2003, 19:45
vond hem zelf erg tegenvallen en snap niet waarom er zo positief over wordt gedaanSmaak... :roll:

sja, er zijn een hoop mensen die een afkeer hebben van alles wat geen engels klinkt en daarnaast ook nog eens graag alles voorgekauwd willen krijgen... en die hebben dus duidelijk een andere smaak dan ik, daar heb je gelijk in.

de belangrijkste scenes zijn in de remake klakkeloos overgenomen maar allemaal net iets minder goed.

zijn er mensen die het origineel eerst hebben gezien en de remake toch beter vinden? kan het me niet voorstellen maar ja..smaak he....

Ricochan36
30-04-2003, 07:20
Geef mij maar het origineel, ik houd niet van remakes...

The eye gaan ze nou ook remaken in Hollywood, en dat vind ik de beste asian horror film die ik gezien heb, ben benieuwd wat ze daar no weer van gaan maken..

RC

mark t
30-04-2003, 07:46
vond hem zelf erg tegenvallen en snap niet waarom er zo positief over wordt gedaanSmaak... :roll:sja, er zijn een hoop mensen die een afkeer hebben van alles wat geen engels klinkt en daarnaast ook nog eens graag alles voorgekauwd willen krijgen... en die hebben dus duidelijk een andere smaak dan ik, daar heb je gelijk in.Er zijn ook mensen die per definitie alles wat in Amerika wordt opgenomen afkeuren als bagger. En die per definitie alles wat buiten Amerika wordt opgenomen -vooral films uit Azië- ophemelen als meesterwerk. Onzin dus.
Ik heb beide films onbevooroordeeld bekeken -eerst de Japanse Ring en daarna de remake- en ik vond de remake gewoon beter. Het enige wat de Japanse Ring vóór heeft op de remake, is dat het verhaal origineler is. Voor de rest vond ik de Japanse Ring in bepaalde kringen (zie m'n opmerking 'En die per definitie alles wat...') veel te veel gehyped.

zijn er mensen die het origineel eerst hebben gezien en de remake toch beter vinden?Ik dus.

Tossie
30-04-2003, 08:36
Wie gaat er nou films afkraken zonder ze (helemaal) gezien te hebben? (Je bent de tweede al die dit openlijk verklaart in deze thread) De eerste scène van een film is niet representatief voor een totale film. Ook in dit geval niet. The Ring stijgt duidelijk boven het slasher-triller-genre van Scream uit.
Ik kraakte niet de film af, alleen de eerste scene.

Maar aangezien ik sowieso al niet veel interesse had in deze remake, die alleen gemaakt is omdat ze in Amerika niet van buitenlandse films houden, hoef ik de film al helemaal niet meer te zien, nu ik weet dat de eerste scene me niet beviel.

Wat een redenatie zeg, die arrogantie. Het komt uit Amerika, is een remake, dus slecht. Zo jammer, altijd die vooroordelen. Als ik de discussie zo lees hier, is de amerikaanse gewoon net zo goed als de japanse. Alleen omdat de japanse het eerste was en NIET amerikaans is, is ie volgens de 'kenners' beter. Zo makkelijk...

Tossie
30-04-2003, 08:38
vond hem zelf erg tegenvallen en snap niet waarom er zo positief over wordt gedaanSmaak... :roll:sja, er zijn een hoop mensen die een afkeer hebben van alles wat geen engels klinkt en daarnaast ook nog eens graag alles voorgekauwd willen krijgen... en die hebben dus duidelijk een andere smaak dan ik, daar heb je gelijk in.Er zijn ook mensen die per definitie alles wat in Amerika wordt opgenomen afkeuren als bagger. En die per definitie alles wat buiten Amerika wordt opgenomen -vooral films uit Azië- ophemelen als meesterwerk. Onzin dus.
Ik heb beide films onbevooroordeeld bekeken -eerst de Japanse Ring en daarna de remake- en ik vond de remake gewoon beter. Het enige wat de Japanse Ring vóór heeft op de remake, is dat het verhaal origineler is. Voor de rest vond ik de Japanse Ring in bepaalde kringen (zie m'n opmerking 'En die per definitie alles wat...') veel te veel gehyped.

zijn er mensen die het origineel eerst hebben gezien en de remake toch beter vinden?Ik dus.

Oeps, had dit nog niet gelezen. Helemaal mijn mening dus.Gelukkig dat er veel mensen wel door het anti-remake-anti-amerikanisme heen kijken!
De amerikaanse film is voor domme mensen en de films uit azie worden nog met liefde bla bla bla gemaakt.

riny
30-04-2003, 10:15
Er zijn ook mensen die per definitie alles wat in Amerika wordt opgenomen afkeuren als bagger. En die per definitie alles wat buiten Amerika wordt opgenomen -vooral films uit Azië- ophemelen als meesterwerk. Onzin dus.

dat is inderdaad onzin... in amerika worden ook geweldige films gemaakt en in azie wordt ook bagger gemaakt.


Ik heb beide films onbevooroordeeld bekeken -eerst de Japanse Ring en daarna de remake- en ik vond de remake gewoon beter. Het enige wat de Japanse Ring vóór heeft op de remake, is dat het verhaal origineler is. Voor de rest vond ik de Japanse Ring in bepaalde kringen (zie m'n opmerking 'En die per definitie alles wat...') veel te veel gehyped.

ik had tijdens het kijken van de remake niet 1 moment dat onheilspellende gevoel van het origineel. bij iedere belangrijke scene dacht ik steeds 'ja, nu gaat er natuurlijk dit en dat gebeuren' wat natuurlijk ook zo was... vond het gewoon niets toevoegen aan het origineel... had het leuker gevonden als ze er een eigen draai aan hadden gegeven. zie gewoon het nut niet van klakkeloos kopieeren, neem het idee en doe er wat origineels mee...

mark t
30-04-2003, 10:50
ik had tijdens het kijken van de remake niet 1 moment dat onheilspellende gevoel van het origineel. bij iedere belangrijke scene dacht ik steeds 'ja, nu gaat er natuurlijk dit en dat gebeuren' wat natuurlijk ook zo was... Dat de Amerikaanse versie voorspelbaarder is, lijkt me logisch. Vooral als je de Japanse versie al gezien hebt, dan weet je wel ongeveer hoe de vork in de steel zit. Dat is één van de nadelen van remakes.
Bovendien was het moeilijk de 'word of mouth' te vermijden, waardoor het vrijwel onmogelijk is helemaal 'spoilerfree' de bioscoop in te lopen.

Een ander nadeel van een remake is dat de film-makers voor een dilema staan: Wijk je te veel af van het originele verhaal, dan loopt je het risico dat het verhaal te onlogisch/vergezocht wordt. Blijf je te veel trouw aan het verhaal, dan vliegen de verwijten je om de oren dat het niet origineel is. Hetgeen merkwaardig genoeg veel mensen ertoe leidt de film als minderwaardig te beschouwen.

Geert Jan Alsem
30-04-2003, 10:51
Ik kraakte niet de film af, alleen de eerste scene.

Maar aangezien ik sowieso al niet veel interesse had in deze remake, die alleen gemaakt is omdat ze in Amerika niet van buitenlandse films houden, hoef ik de film al helemaal niet meer te zien, nu ik weet dat de eerste scene me niet beviel.

Wat een redenatie zeg, die arrogantie. Het komt uit Amerika, is een remake, dus slecht. Zo jammer, altijd die vooroordelen. Als ik de discussie zo lees hier, is de amerikaanse gewoon net zo goed als de japanse. Alleen omdat de japanse het eerste was en NIET amerikaans is, is ie volgens de 'kenners' beter. Zo makkelijk...

Ja of je legt me even geen woorden in de mond. Misschien deed je het niet expres maar dan moet je wat beter lezen.

Ik zei niet dat alle remakes en alles uit Amerika slecht is. Mijn favoriete films zijn nog steeds Amerikaans.

De reden waarom mijn verwachtingen voor de remake van Ringu zo laag zijn is omdat hij vangwege een idiote reden is gemaakt. Deze remake is namelijk gemaakt omdat de producers dachten dat Amerikanen niet van buitenlandse films houden. In feite hebben ze dus gewoon de Japanse versie nagesynchroniseerd en vervolgens ook maar meteen de beelden opnieuw opgenomen.
Toen ik dus een stukje van de remake keek zag ik ook nog dat ze de film wat "spannender" hadden gemaakt door alles nog wat meer te overdrijven en door de kijker te laten schrikken met plotselinge harde geluiden en flitsen. Dit is dus gewoon een truukje waardoor de film leuker wordt voor mensen die gewoon "lekker willen griezelen" of iets dergelijks, terwijl het de film minder interessant maakt voor mensen die een goede film willen zien.

mark t
30-04-2003, 11:00
De reden waarom mijn verwachtingen voor de remake van Ringu zo laag zijn is omdat hij vangwege een idiote reden is gemaakt. Deze remake is namelijk gemaakt omdat de producers dachten dat Amerikanen niet van buitenlandse films houden.Dat is nou ook weer wat overdreven. Nagesynchroniseerde films en films met een niet-Westerse culturele achtergrond zijn moeilijker te volgen voor Amerikanen. Ze zijn dit niet gewend. Hetzelfde geldt voor India, het land waar jaarlijks de meeste films worden geproduceerd. Ook hier worden buitenlandse films regelmatig in een Westers jasje gestoken. En ook in Japan kunnen ze er wat van. Menig film van de legendarische Akira Kurosawa zijn bewerkingen van buitenlandse toneelstukken/boeken, rijkelijk voorzien van invloeden uit Amerikaanse Westerns. In Japanse setting zijn deze verhalen toegankelijker voor Japaners dan in de originele versie.

Tossie
30-04-2003, 11:04
[quote=Rinkelbeer]Ik kraakte niet de film af, alleen de eerste scene.

Maar aangezien ik sowieso al niet veel interesse had in deze remake, die alleen gemaakt is omdat ze in Amerika niet van buitenlandse films houden, hoef ik de film al helemaal niet meer te zien, nu ik weet dat de eerste scene me niet beviel.

Wat een redenatie zeg, die arrogantie. Het komt uit Amerika, is een remake, dus slecht. Zo jammer, altijd die vooroordelen. Als ik de discussie zo lees hier, is de amerikaanse gewoon net zo goed als de japanse. Alleen omdat de japanse het eerste was en NIET amerikaans is, is ie volgens de 'kenners' beter. Zo makkelijk...

Ja of je legt me even geen woorden in de mond. Misschien deed je het niet expres maar dan moet je wat beter lezen.

Ik zei niet dat alle remakes en alles uit Amerika slecht is. Mijn favoriete films zijn nog steeds Amerikaans.

[quote]


Het was ook wat extremer gezegd dan bedoeld, voor de discussie zeg maar. Het punt wat ik een beetje wilde maken, is dat het zo makkelijk afkraken is en dan vooral omdat iets een remake is of amerikaans. De 'filmliefhebber en kenner' heeft hier nogal eens een handje van. Net zoals de 'echte' muziekliefhebber zo ongeveer alles wat commercieel is, afbrandt.

riny
30-04-2003, 11:07
Een ander nadeel van een remake is dat de film-makers voor een dilema staan: Wijk je te veel af van het originele verhaal, dan loopt je het risico dat het verhaal te onlogisch/vergezocht wordt. Blijf je te veel trouw aan het verhaal, dan vliegen de verwijten je om de oren dat het niet origineel is.

een remake kan ook best origineel zijn zonder dat het onlogisch wordt..goed voorbeeld is takashi miike's 'happiness of the katakuris', een remake van 'the quiet family'.. .. verhaal is praktisch hetzelfde gebleven maar toch heeft hij er een hele originele draai aan gegeven waardoor ik hem minstens zo goed vind als het origineel...

Geert Jan Alsem
30-04-2003, 11:10
Ja ik heb trouwens ook een hekel aan vooroordelen. Het leek misschien een beetje alsof ik bevooroordeeld was, maar ik gaf dus alleen de reden waarom The Ring me niet interessant lijkt.

Maar inderdaad, iedereen die een film niet gaat zien alleen omdat ie uit een bepaald land komt is gek. Noujaaaa behalve dan misschien als het gaat om Nederlandse films. :wink:

Ricochan36
01-05-2003, 08:18
Ja ik heb trouwens ook een hekel aan vooroordelen. Het leek misschien een beetje alsof ik bevooroordeeld was, maar ik gaf dus alleen de reden waarom The Ring me niet interessant lijkt.

Maar inderdaad, iedereen die een film niet gaat zien alleen omdat ie uit een bepaald land komt is gek. Noujaaaa behalve dan misschien als het gaat om Nederlandse films. :wink:

Die film van god los schijnt anders heel erg goed te zijn...

RC

Richard B.
28-05-2006, 22:42
Ik heb eindelijk het Japanse origineel gezien, en ik moet zeggen dat ik beide versies erg de moeite waard vindt. De Amerikaanse versie is m'n favoriet maar wat me opviel is dat er eigenlijk relatief weinig verschil is tussen de twee films: in beide versies wordt de verontrustende sfeer heel goed vastgehouden. De Amerikaanse versie is in ieder geval een hele waardige remake en mag zeker niet afgedaan worden als 'minder'.

Grappig trouwens om in deze thread meerdere keren te lezen dat men de Japanse versie 'te traag' vindt. De Amerikaanse versie is bijna een half uur langer... :lol:

Jeroen D
29-05-2006, 06:23
Japanse : bagger, echt erg slecht. Veel te langzaam en saai.
US : is 1 van m'n favoriete films.

Een wereld van verschil dus :wink:

Aloys
29-05-2006, 06:33
De US vond ik echt één van de slechtste films die ik heb gezien, dus ik hoop voor de JAP dat die versie beter is.

Maarten van Krimpen
29-05-2006, 07:19
Ik heb het een beetje gehad met die vage asian-horror. De Amerikaanse versie zal best commercieel enzow zijn, ik ga toch lekker voor de versie van Gore Verbinski.

Sneaker
29-05-2006, 10:28
Ik vond beide versies erg sterk en beide hadden hun eigen charme. Alleen verkies ik toch voor de Amerikaanse versie omdat die denk ik wat meer identificeerbaar is en het grotere budget duidelijk merkbaar is. Al vond ik het sfeertje in de Aziatische versie erg creepy omdat het wat ongrijpbarer is.

Deel 2 van de Amerikaanse versie was overigens een heel stuk minder. Als horrorfilm geslaagd, maar een Ring film mag je het niet noemen. Nou weet ik wel niet hoe de overige Japanse Ring delen zijn (heb ze wel).

The Ring was overigens wel mijn introductie in de Aziatisch horror, en heb al veel meer aziatische horror gezien die ik allemaal erg sterk vond.

riny
29-05-2006, 10:31
Grappig trouwens om in deze thread meerdere keren te lezen dat men de Japanse versie 'te traag' vindt. De Amerikaanse versie is bijna een half uur langer... :lol:

maar lengte en traagheid heeft toch niets met elkaar te maken?

Jeroen D
29-05-2006, 10:31
Ik vond beide versies erg sterk en beide hadden hun eigen charme. Alleen verkies ik toch voor de Amerikaanse versie omdat die denk ik wat meer identificeerbaar is en het grotere budget duidelijk merkbaar is. Al vond ik het sfeertje in de Aziatische versie erg creepy omdat het wat ongrijpbarer is.

Deel 2 van de Amerikaanse versie was overigens een heel stuk minder. Als horrorfilm geslaagd, maar een Ring film mag je het niet noemen. Nou weet ik wel niet hoe de overige Japanse Ring delen zijn (heb ze wel).

The Ring was overigens wel mijn introductie in de Aziatisch horror, en heb al veel meer aziatische horror gezien die ik allemaal erg sterk vond.

Ik vind die aziatische horror echt helemaal niks. The Ring (japans) vond ik zelfs zo slecht dat ik de remake niet eens wou kijken omdat ik dacht dat het toch niks werd. Ben ik even blij dat ik dat toch gedaan heb.
Zolang er uit de US films als The Hills Have Eyes, Hostel, The Devil's Rejects komen hoor je mij niet klagen.

Sneaker
29-05-2006, 10:40
Vind vooral het beklemmende, vervreemde en nare sfeertje zo goed aan de Aziatische horror films. De onderhuidse spanningen. Enigste waar ik me aan loop te ergeren is dat in beide iedere Aziatisch horrorfilm een meisje met erg lang, zwart haar de hoofdrol lijkt te spelen.

Ednolb
29-05-2006, 10:59
Enigste waar ik me aan loop te ergeren is dat in beide iedere Aziatisch horrorfilm een meisje met erg lang, zwart haar de hoofdrol lijkt te spelen.

Dat heeft met culturele verschillen te maken. In de Aziatische folklore wordt een spook of geest meestal zo afgebeeld, terwijl het hier iets doorzichtigs is of een vliegend laken.

Sneaker
29-05-2006, 11:02
Dat verklaard een hoop. Ergeren is ook wel een groot woord. Het is alleen zo opvallend. Maar wel angstaanjagend. Mijn zussie heeft ook zo lang, zwart haar :mrgreen:.

Maarten van Krimpen
29-05-2006, 13:00
Deel 2 van de Amerikaanse versie was overigens een heel stuk minder. Als horrorfilm geslaagd, maar een Ring film mag je het niet noemen. Nou weet ik wel niet hoe de overige Japanse Ring delen zijn (heb ze wel).


Deel 2 vond ik zelfs niet geslaagd als horrorfilm. Ze hadden het bij deel 1 gewoon moeten laten. Moet trouwens wel bekennen dat ik me rot ben geschrokken bij het einde van Ringu...

Jeroen D
29-05-2006, 14:08
Deel 2 van de Amerikaanse versie was overigens een heel stuk minder. Als horrorfilm geslaagd, maar een Ring film mag je het niet noemen. Nou weet ik wel niet hoe de overige Japanse Ring delen zijn (heb ze wel).


Deel 2 vond ik zelfs niet geslaagd als horrorfilm. Ze hadden het bij deel 1 gewoon moeten laten. Moet trouwens wel bekennen dat ik me rot ben geschrokken bij het einde van Ringu...

Deel 2 was echt te slecht voor woorden. Wat een prul van een film zeg :(

Sneaker
29-05-2006, 14:42
Mijn mening uit een andere thread:


Vandaag naar Ring 2 gekeken. Goede film. Op zichzelf staand. Als vervolg stelt die zwaar teleur. De film stapt af van het verhaal van de band. Het draait nu meer om het meisje dat achter de jongen aangaat. Had een beetje hetzelfde idee als Kruger die mensen niet in de dromen vermoord. Het eerdere verhaal van overleven binnen 7 dagen wordt volledig achter zich gelaten. En dat is jammer want dat maakte het eerste deel voor mij zo spannend.

Toch is deze horrorfilm geslaagd. De film is spannend (niet eng maar spannend), het acteerwerk is weer top-notch. Naomi Watts en het kleine jochie doen het geweldig en ook de andere acteurs doen het erg goed. Daarnaast ziet de film er prachtig uit. [spoiler:e7fd32684b]Vooral de scene in de badkamer met het water dat naar het plafond loopt vond ik erg gaaf gedaan[/spoiler:e7fd32684b].

En lekkere spannende horrorfilm dus met goed acteerwerk die er gewoon erg goed uitziet. Alleen jammer dus dat verhaal niets meer met deel 1 te maken heeft en alleen over Samara gaat en niet over de band. Maar opzich een goede film, maar minder dan deel 1.

Met daarbij nog een toevoeging dat de schikeffecten voorspelbaar waren (in tegenstelling tot het eerste deel).

Lex v/d Moolen
29-05-2006, 17:08
Ik vond de Japanse beter, gaf me een meer onheilspellend en dreigend gevoel.