PDA

Bekijk de volledige versie : EMI: The Beatles Anthology 31 maart op DVD



Eric van Ballegoie
19-02-2003, 10:39
EMI: The Beatles Anthology 31 maart op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=756)

hitch_fan
19-02-2003, 14:55
Dit wordt de release van het jaar voor mij. Nog 6 weekjes wachten.

Peter Koelewijn
19-02-2003, 17:04
Voor de echte Beatles fan een goed bericht ga ik zeker kopen hoop op een goede audio kwaliteit.
Nu nog Help! op DVD dan ben ik geheel tevreden, denk niet dat er redelijke concert registraties zijn die op DVD kunnen worden uitgebracht.

NOS wat denken jullie van een DVD-uitgave van de opnames in Blokker en op TV uit (dacht ik) 1965.:D :D :D

Art
19-02-2003, 17:35
Ik ben benieuwd :)

Jelger
23-02-2003, 14:12
Dit vind ik ook wel goed nieuws, ben zeker benieuwd of het wat wordt

WitteGijt?
23-02-2003, 15:33
Voor de echte Beatles fan een goed bericht ga ik zeker kopen hoop op een goede audio kwaliteit.
Nu nog Help! op DVD dan ben ik geheel tevreden, denk niet dat er redelijke concert registraties zijn die op DVD kunnen worden uitgebracht.

NOS wat denken jullie van een DVD-uitgave van de opnames in Blokker en op TV uit (dacht ik) 1965.:D :D :D

Zeker 'n goed bericht voor de beatles fan. Wordt weer geld uitgeven voor mij :).

hitch_fan
23-02-2003, 17:32
denk niet dat er redelijke concert registraties zijn die op DVD kunnen worden uitgebracht.


Er is juist heel veel goed live beeldmateriaal van The Beatles voorhanden; de Anthology zit vol met fragmenten van wat tv-stations in de jaren 60 hebben opgenomen. Probleem is dat Apple altijd toestemming moet geven voor een release en dat (bijna) nooit doet. Als je goed zoekt kun je wel aan (illegale) VHS'jes komen van oa Shea Stadium New York 1965, Japan 1966 en het laatste concert ooit in Candlestick Park San Francisco 1966.

Op DVD zijn verkrijgbaar:
The First US Visit - fascinerende documentaire (Hard Day's Night, maar dan in het echt ;)) van Albert en David Maysles met materiaal van de Ed Sullivan Shows uit 1964 en het eerste concert op Amerikaanse bodem in Washington DC.
The Four Historic Ed Sullivan Shows Featuring The Beatles - 2-disc set met de complete Ed Sullivan Shows uit 1964 en 1965 met in totaal 20x The Beatles live.
Kwaliteit van beide DVD's is zowel qua beeld als geluid zeer goed.

Edit: Let It Be komt waarschijnlijk later dit jaar uit op DVD en daarin zit natuurlijk het allerallerlaatste concert van The Beatles.

Danny Woensdregt
25-02-2003, 00:03
Kijk, hier hebben we als Beatles-fans al een tijdje op zitten wachten :D .
Kunnen eindelijk die grijsgedraaide VHS-tapes de deur uit!
En inderdaad ook gelijk Help! op DVD uitbrengen zou ook zeer welkom zijn!

wjb
06-03-2003, 16:18
Sinds enkele maanden ben ik de gelukkige bezitter van een DVD speler. Dit betekent ook dat ik pas recentelijk op de hoogte ben van het feit dat de ene DVD de andere niet is (ook al gaat het om dezelfde film / muziekopname). Dit gaat dan om regios, ondertiteling, PAL / SECAM etc etc.

Nu heb een vraag. Weet iemand of deze DVD op de nederlandse markt, van nederlandse ondertiteling zal zijn voorzien ? Via www.cdwow.com wordt deze DVD n.l. aangeboden zonder nederlandse ondertiteling. Oftwel is dit weer een andere regio 2 DVD dan degeen welke in nederland verkocht gaat worden ?

hitchberg
13-03-2003, 07:47
weet iemand of ie ondertiteld is, de vhs'jes waren dat niet. Ik kan er op de www niks over vinden.
Na Help!, moet natuurlijk ook Let It Be op dvd nog worden uitgebracht.
Hey, it's a thingie! A fiendish thingie!

Danny Woensdregt
13-03-2003, 23:20
Na Help!, moet natuurlijk ook Let It Be op dvd nog worden uitgebracht
Stond Let it be al niet op de planning voor release binnen afzienbare tijd?

Kiwin
20-03-2003, 02:29
Ik heb net vorige week mijn Anthology videoset verkocht op eBay. Ik ben trouwens zeer benieuwd naar de 5.1 geluidskwaliteit van deze fantastische set. Laagste prijs gezien (tot nu toe) Euro 57,00 en dat valt reuze mee voor een 5-disc box.

wjb
20-03-2003, 08:45
Via WWW.CDWOW.COM wordt deze DVD aangeboden voor € 48,61 (£ 32,99), gratis levering aan huis. Over de dienstverlening CDWOW kan ik tot op heden niets anders dan lovend zijn !

Overigens : Heeft er nu niemand een idee of deze DVD voorzien is van nederlandse ondertitels ? Ik kan er maar niet achter komen. Geen enkele website schijnt uitsluitsel te kunnen geven.[/quote]

hitch_fan
28-03-2003, 12:15
Overigens : Heeft er nu niemand een idee of deze DVD voorzien is van nederlandse ondertitels ? Ik kan er maar niet achter komen. Geen enkele website schijnt uitsluitsel te kunnen geven.[/quote]

Heb hem net gekocht. Box die ik heb is R0 maar heeft geen Nederlandse ondertitels (wel Engels, Duits, Spaans, Frans, Italiaans, Portugees).
Beeldkwaliteit is geweldig. 5.1 geluid is ongelooflijk goed - ik hoor dingen die ik nog nooit heb gehoord.

wjb
28-03-2003, 12:28
Overigens : Heeft er nu niemand een idee of deze DVD voorzien is van nederlandse ondertitels ? Ik kan er maar niet achter komen. Geen enkele website schijnt uitsluitsel te kunnen geven.

Heb hem net gekocht. Box die ik heb is R0 maar heeft geen Nederlandse ondertitels (wel Engels, Duits, Spaans, Frans, Italiaans, Portugees).
Beeldkwaliteit is geweldig. 5.1 geluid is ongelooflijk goed - ik hoor dingen die ik nog nooit heb gehoord.[/quote]


Ik dacht dat ie pas op 31 maart released zou worden ?

hitch_fan
28-03-2003, 15:49
Ik dacht dat ie pas op 31 maart released zou worden ?

Officiele release datum is inderdaad 31 Maart maar winkels krijgen meestal hun spullen al een paar dagen voor de officiele release datum binnen. Een telefoontje vanochtend naar de Van Leest in mijn woonplaats was voldoende om mij snel in beweging te gaan zetten ;).