PDA

Bekijk de volledige versie : Vraagje over de SONY STR-DE545



noXS21
21-10-2001, 09:35
Het probleem bij mijn reciever de sony str-de545 is dat als ik door dvd menu's heen wandel de reciever iedere keer van geluidsfoormaat verandert. Bijvoorbeeld bij de extra's dd2.0 en de film dd5.1 dit is wel normaal want alles staat in een ander geluidsformaat op de dvd. Maar er zit zo'n mooi blauw lampje op de reciever dat aangaat bij dd5.1 en als bv. de laagwisseling plaatsvindt of de dvd op een ander geluidsformaat overgaat dan gaat het lampje uit en weer aan en over de speakers hoor je een zacht tikje ik vind dit toch best vervelenend.

Mijn vraag is dus of ik mijn reciever ook op een standaard formaat kan instellen. Ik heb hem nu digitaal verbonden met een coaxiale kabel zou het probleem opgelost zijn als ik hem optisch aansluit?

Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is, zoniet dan zal ik het nog een keer uit proberen te leggen:(

Olaf M.
21-10-2001, 11:11
Hoi,
Dat overschakelen van het geluid is normaal ; de extra's zijn meestal niet in dd / dts opgenomen. Dus dan wordt er naar een ander signaal overgeschakeld.