PDA

Bekijk de volledige versie : acteerles 7 "de dood"



starbuck
21-02-2003, 09:34
1 van de meest terugkerende thema's in films is toch wel de dood.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dit onderwerp, bijvoorbeeld.

Welke acteur/actrice heeft in een film zijn/haar overlijden het beste gespeeld. ( en het slechtste )

Bij welk scene waarin iemand overleed moest je een traantje laten.

Wat is de meest rare manier waaop iemand overleed in een film.

etc etc


waarschuwing !!!!!

Dit is natuurlijk een heel gevaarlijk onderwerp wat spoilers betreft, dus vermeld de filmtitel waaover je wat wil posten in de subject regel en als het een cruciale dood is in de film, gebruik dan de spoilerallert.

Veel plezier in deze morbide thread des doods:D

Jaap22
21-02-2003, 09:40
De meest kick ass dood...

scarface

M Balje
21-02-2003, 09:59
De meest kick ass dood... Geen idee hoe je die spoilers voor elkaar krijgt, dus pleur hier maar gewoon effe

SPOILERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR (scarface)
Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat niemand die film ooit heeft gezien.

[Spoiler][spoiler] bij de tweede voor de S moet je nog een / zetten.

Hint voor de Crue om dit in een FaQ tezetten. http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=18628

Jaap22
21-02-2003, 10:05
[Spoiler][spoiler] bij de tweede voor de S moet je nog een / zetten.

Cool thx

Felix
21-02-2003, 10:50
Interessant onderwerp. Mits het goed wordt vertolkt, is de dood het meest emotionele moment van een film. Mij schieten vooral scenes te binnen waarin iemand onverwacht overlijdt, zoals bij American Beauty en One Flew Over The Cuckoo's Nest. Van de laatste had ik het boek al eerder gelezen. Toch blijft de scene bizar en indrukwekkend.

Lex v/d Moolen
21-02-2003, 11:02
Mooie sterfscene vond ik wel die van Boromir in Lord of the Rings.

starbuck
21-02-2003, 11:14
Een van de momenten waar ik even een minuut of 5 erg stil van werd was een moment uit de volgende film "Once were warriors"

het moment dat de dochter des huizes wordt gevonden nadat ze zich heeft opgehangen in de tuin. .

Tijntje
21-02-2003, 11:21
2 sterfscenes die me nu even te binnen schieten en die ik best wel indrukwekkend vond zijn:

- De dood van Jack Dawson in Titanic
- Elias die door de vietcong wordt neergemaaid in Platoon

*edit*
en natuurlijk de executie van John Coffey in [b]The Green Mile[b]

Jelger
21-02-2003, 11:24
De dood van Mufasa in the lion king:D

WitteGijt?
21-02-2003, 12:42
Mij schieten vooral scenes te binnen waarin iemand onverwacht overlijdt, zoals bij American Beauty

Op zich was deze niet onverwacht, 't wordt nl aan het begin van de film al gezegd :).

rveldhuizen
21-02-2003, 12:48
Tja, vele denk ik. Maar gezien het feit dat ik een lieve vrouw en een lieve dochter heb, ben ik wat weekhartiger over de scene uit Gladiator wanneer hij thuiskomt en zijn vrouw en zoon ziet hangen.... Tja, het gevoel van lang weg van huis en dan dat... Dat moet je maar niet projecteren...

Yi-Long
21-02-2003, 12:49
In Stanley Kwan's Rouge, als Leslie Cheung en Anita Mui besluiten samen zelfmoord te plegen omdat ze niet bij elkaar kunnen zijn. Ze voeren elkaar rauwe opium en huggen elkaar, rechtop zittend, en sterven dan.

Lex v/d Moolen
21-02-2003, 12:51
Tja, vele denk ik. Maar gezien het feit dat ik een lieve vrouw en een lieve dochter heb, ben ik wat weekhartiger over de scene uit Gladiator wanneer hij thuiskomt en zijn vrouw en zoon ziet hangen.... Tja, het gevoel van lang weg van huis en dan dat... Dat moet je maar niet projecteren... Doet me gelijk denken aan het einde van Spartacus, waar hij stervend aan het kruis zijn vrouw nog eens ziet en voor het eerst van zijn leven zijn dochtertje ziet Hartverscheurend....

Felix
21-02-2003, 15:18
Originally posted by Felix
Mij schieten vooral scenes te binnen waarin iemand onverwacht overlijdt, zoals bij American Beauty


Originally posted by WitteGijt?
Op zich was deze niet onverwacht, 't wordt nl aan het begin van de film al gezegd :).
:o Het is al weer een tijd geleden dat ik die film in de bioscoop heb gezien. Maar ondanks dat je soms wel weet dat iemand doodgaat in een film, kan het moment dat het gebeurt toch erg onvoorspelbaar zijn.

Coen Vermeer
21-02-2003, 15:19
Ik vond de dood van Al Pacino in Carlitos way erg mooi gedaan.

Felix
21-02-2003, 15:29
Een mooie scene vind ik ook de dood van Don Vito Corleone (Marlon Bardo) in The Godfather

Hanna
21-02-2003, 15:44
de allermooiste dood (doden eigenlijk) is die natuurlijk uit
Romeo and Juliet (heb het nu even over die van Baz Luhrman)!

dat niemand die nog heeft genoemd..:confused:
vooral het verhaal dat daarachter zit maakt het tot iets emotioneels (door de enorme grootheid van hun liefde) en frustrerends (wáárom, tis zo zielig..;))...(y)

Hanna
21-02-2003, 15:46
De dood van Mufasa in the lion king:D

lach jij er maar om:(;)
ik heb er tranen met tuiten om gehuild; net als natuurlijk de dood van bambi's mama! daar word ik soms nog zwetend van wakker..;)

Felix
21-02-2003, 16:09
lach jij er maar om:(;)
ik heb er tranen met tuiten om gehuild
Normaal gesproken heb ik helemaal niets met die mierzoete Disney filmpjes, maar ik moet zeggen dat de Lion King hierop een uitzondering is. Niet dat ik er een traan om laat ... :cool:

Hanna
21-02-2003, 16:15
Normaal gesproken heb ik helemaal niets met die mierzoete Disney filmpjes, maar ik moet zeggen dat de Lion King hierop een uitzondering is. Niet dat ik er een traan om laat ... :cool:

want.. dat doen stoere jongens niet..:confused::confused:??!?

Lex v/d Moolen
21-02-2003, 16:18
net als natuurlijk de dood van bambi's mama! daar word ik soms nog zwetend van wakker..;) Ach ja, dat was ook zo zielig. Heb ik vroeger ook flink om zitten janken in de bioscoop:(

Coen P.
21-02-2003, 16:46
ik pink elke keer een traantje weg als Kenny in Southpark weer het land der levenden verlaat...!

(behalve in de kerstaflevering van seizoen 1 die hij mag volmaken!)

gr. Coen

Iets serieuzer: de dood van Jenny in Forrest Gump, zeker als Forrest dan bij haar graf staat en vertelt hoe nu alles verloopt met hem en little Forrest:(

Richard B.
21-02-2003, 16:59
Meest shockerende dood: die van Terry in Final Destination. Zonder te 'spoilen': ZO snel heb ik er nog geen gezien..

Rochan
21-02-2003, 17:07
De dood van Mufasa in the lion king:D

Vond ik ook heel ontroerend. :(

En bij Once upon an time in the west, waar in het begin een gezin wordt vermoord en als laatste een jongetje:(

mradem
21-02-2003, 18:52
Originally posted by Tijntje


- Elias die door de vietcong wordt neergemaaid in Platoon




Dit vind ik idd ook een zeer bizar moment.

Lex v/d Moolen
21-02-2003, 19:39
Dit vind ik idd ook een zeer bizar moment. Niet zozeer dat de vietcong dat doet, lijkt me logisch dat de vijand hem neerschiet. Echter het schieten van Barnes 10 minuten eerder is dat bizarre moment

Joey Lindeman
21-02-2003, 20:08
Die film met Kevin Costner....
Shiit! ik heb het nou altijd!... naam van de film vergeten.
Misschien dat iemand het weet.
Kevin Costner speelt een aardige crimineel. Samen met zijn gemene maatje ontsnapt hij uit de gevangenis. Dan gijzelt hij samen met zijn maat een Jehova Kindje.
Costner verlost zich van zijn gevangenis maat en gaat op reis richting Alaska met het kind. Costner en het Jehovaatje worden vriendjes. Enz. enz.
Ik zal het zelf ook opzoeken. Maar w ie het weet mag het zeggen.

Alvast bedankt

Lex v/d Moolen
21-02-2003, 20:11
Ik zal het zelf ook opzoeken. Maar w ie het weet mag het zeggen.

Alvast bedankt Perfect World :)

Joey Lindeman
21-02-2003, 20:13
Ahhh. effe een Filmography'tje er bij gepakt.

A Perfect World bedoelde ik.
Zeer ontroerend.:(

Joey Lindeman
21-02-2003, 20:14
Perfect World :)

Bedankt Lex. Je was me voor

Gabriel B.
21-02-2003, 21:43
De dood van Mufasa in the lion king:D
Ow.. touché. Persoonlijk vond ik de off-screen dood van Scar vrij eng voor een Disney film... zelfde geldt trouwens voor de dood van die jager in "Tarzan".

Gabriel B.
21-02-2003, 22:01
Dood die me het meeste aangreep en meteen mijn visie op de "actiefilm" radicaal veranderde : de hospitaalscene in Hard Boiled waarin zowel de slechte als de goede op elkaar vuren met tussen hen in een groep patiënten en tevens uit dezelfde film :de agent die een collega per ongeluk neerschiet.

Yi-Long
21-02-2003, 22:17
Over John Woo films gesproken; Als Mark zijn bootje omkeert om zijn vrienden te gaan helpen, en daarna Kit (Leslie)aanspreekt op zijn gedrag tegen zij broer (Ti Lung)....:)
Nice death :)

MAD
21-02-2003, 23:16
Net zo "mooi" als echt doodgaan: ;)

ET: Het enige niet menselijke wezentje waarvan ik het toch wel erg rot vond dat hij dood was (vooral de speech van Elliot) *snif*
gelukkig leefde hij nog :D Home...Home... (6)

The Abyss: Je zit onder water, je hebt 1 tank zuurstof en 1 van de twee moet tijdelijk dood zodat de ander veilig terugkan en je dan gaat reanimeren. *pfff*
iemand in close up zien verdrinken, blijft wel hangen, na afloop van zo'n film ;)

Braveheart: Als je net aangetrouwde vrouw zo tegen de paal wordt gezet en dan vervolgens haar strot wordt afgesneden. Krijg je toch wel even de kriebels van....

En wat te denken van deze (puur suggestief.... niets te zien, maar behoorlijk creepy):

What's in the box... Come on, Summerset.... Tell me... What's in the box... <Mills..Lay..down..your..weapon> ...Noooo.... What's in the box... Ohhh...Nooo... Tell me Summerset... What's in the box... Noooooo... Nooooo...

starbuck
22-02-2003, 09:26
Een flauwe doch toch wel leuke film, volgens mij de film waarin 1 lijk het vaakst te zien is.:D "weekend at Bernies"

mark t
22-02-2003, 10:43
Schindler's List en The Pianist. Beide films over de holocaust, waarin een heleboel willekeurige executies te zien zijn die mij een erg ongemakkelijk gevoel gaven.
De eindafrekening in Once Upon a Time in the West.
De sterf-scène van Roy Batty in Blade Runner (met een speech die door ons aller Rutger Hauer geschreven schijnt te zijn).
De afrekening met de eerste verkrachter (creperend aan een buikwond) in The Unforgiven. Een ontnuchterende kijk op de 'heroïsche' western.
De dood van Wade in Saving Private Ryan. Indrukwekkender en intenser dan het sneuvelen van massa's anonieme soldaten op het strand van Normandië.
De douche-scène in Psycho.

En voor de vrolijke noot:
Die zielige hondjes (en vissen) in A Fish called Wanda.
De ontploffende gast in het restaurant in The Meaning of Life.
De kat in Boondock Saints.
Het 'ongelukje' in de auto in Pulp Fiction.

Joey Lindeman
22-02-2003, 19:52
Braveheart: Als je net aangetrouwde vrouw zo tegen de paal wordt gezet en dan vervolgens haar strot wordt afgesneden. Krijg je toch wel even de kriebels van

Ik vond de dood van Mel zelf in Braveheart eigenlijk veel indrukwekkender. Met dat symbolische zakdoekje, weet je wel :cry:

Buscemi
23-02-2003, 16:07
Wat ik altijd een prachtige sterfscene heb gevonden, lekker langgerekt, is het sterven van Mr. Orange (Tim Roth) in Reservoir Dogs. Heerlijk zoals die ligt dood te bloeden...

John
25-02-2003, 22:02
The Green Mile....
Moest ik toch wel ff een traantje bij wegvingeren...

M Balje
26-02-2003, 10:23
Sean Connery in You only live twice. (daar moest ik niet bij huilen hoor)
Maar dat is wel een vreemde dood.

Robert F.
26-02-2003, 12:05
Ik vond Jim Carrey wel een mooie dood spelen in The Mask. Volgens mij won hijdaar nog een oscar voor ook :D :D

Kaplan
26-02-2003, 20:50
De eindes van
Wild Strawberries
Spartacus
en Midnight Cowboy

starbuck
16-03-2003, 09:02
Een bewoner van het dorp die wordt gevonden in zijn slaapkamer, aangevallen en vermoord door een heleboel meeuwen en kraaien.

Not a pretty sight; "the Birds"

maximus
16-03-2003, 09:46
SPOILER
SPOILER
SPOILER


en de dood van john travolta in phenomenon dat ie gewoon droog zegt dat het nu gaat gebeuren. best wel intens :cry: :cry:

NickV
16-03-2003, 11:12
SPR: Die duitser die ... (kom niet op zijn naam) neersteekt met zijn mes, terwijl die lullo het twee meter verder op in zijn broek doet :shock:

Jelger
16-03-2003, 14:21
Kevin Costner in A perfect world, Mufasa in the lion king, Bruce Willis in Armageddon :cry:

Timothy
21-03-2003, 10:19
Het einde van Menace II Society.

Ik weet nog dat ik hem met iemand keek die hem nog niet had gezien, die zei:"Oh gelukkig vertelt hij het verhaal, dus dan kan hij niet dood gaan". Ik (die hem al eerder had gezien):"Ja, dat is inderdaad wel jammer dat je dat nu al met zekerheid kan zeggen"

Dan komt zo'n filmpje wel wat harder aan...

Elaine
23-03-2003, 11:59
Een van de momenten waar ik even een minuut of 5 erg stil van werd was een moment uit de volgende film "Once were warriors"

het moment dat de dochter des huizes wordt gevonden nadat ze zich heeft opgehangen in de tuin. .

Same here heel indrukwekkend.
Het einde van dancer in the dark. "This is the next to last song" echt heel goed

starbuck
11-07-2003, 13:58
Een vroege herinnering uit mijn jeugd was de indrukwekkende dood in de tv-film ( nu op dvd ) Sandokan.

[spoiler:4132cec4a8]

Daar liep 1 van de mannen van sandokan het strand op , waarbij hij keer op keer werd neergeschoten door het vijandige leger, en steeds stond hij weer op, dan werd hij weer geraakt, viel neer en weer stond hij op, tot hij vlak voor de commandant van de tegenpartij kwam en daar zijn mes in het zand stak want verder kwam hij niet meer,...

[/spoiler:4132cec4a8]

Edwin V
11-07-2003, 14:34
Christopher Lee speelt toch altijd een mooie sterfscene. Heeft ie natuurlijk ook wel wat ervaring mee ;)

Edwin V
11-07-2003, 14:35
Een vroege herinnering uit mijn jeugd was de indrukwekkende dood in de tv-film ( nu op dvd ) Sandokan.

[spoiler:ba21f24665]

Daar liep 1 van de mannen van sandokan het strand op , waarbij hij keer op keer werd neergeschoten door het vijandige leger, en steeds stond hij weer op, dan werd hij weer geraakt, viel neer en weer stond hij op, tot hij vlak voor de commandant van de tegenpartij kwam en daar zijn mes in het zand stak want verder kwam hij niet meer,...

[/spoiler:ba21f24665]
Precies! Dat was een van de dingen die me nog bijstond van toen... :)

Coen Vermeer
11-07-2003, 18:29
de mooiste dood is al pacino in carlitos way aan het einde. Prachtig.

Ook jim carey in man on the moon moest ik van slikken.

A.J
12-07-2003, 12:47
In Black Hawk Down: Het jongetje dat per ongeluk zijn vader neerschiet.

Fox
29-07-2003, 21:09
DE DOOD VAN EDWARD FURLONG IN AMERICAN HISTORY X....

Sander Haarmans
29-07-2003, 21:27
The Green Mile....
Moest ik toch wel ff een traantje bij wegvingeren...
Precies.... dit vond ik zoooo zieeeeelig :cry:

starbuck
28-02-2004, 19:47
Once upon a time in America weer eens zitten te bekijken, en hier werd een klein jochie uit de bende ven Noodles doodgeschoten. Zijn laatste woorden waren dat hij was uitgegleden.

Nu ik erover nadenk zijn er maar weinig kleine kinderen die doodgaan, althans mischien dat jullie er nog wat weten.???

Bravestarr
28-02-2004, 19:57
Yoda in Return of the jedi

[spoiler:470685f0f3] Sterven, verdwijnen in het niets en nog even wat lekkere filosofische zinnen uitspreken vlak voordat je sterft [/spoiler:470685f0f3]

MisterMe
29-02-2004, 01:20
Bij mij is het een hele lijst :

Saving Private Ryan... [spoiler:6a68b463fb]de dood van Tom Hanks komt zo onverwachts[/spoiler:6a68b463fb]

American Beauty... [spoiler:6a68b463fb]zoals Kevin Spacey sterft met zijn grijns nog op zijn gezicht :)[/spoiler:6a68b463fb]

The Green Mile...[spoiler:6a68b463fb]als je zelfs de bewakers ziet huilen na de dood van die kerel (weet zijn naam niet :S)[/spoiler:6a68b463fb]

The Fellowship of the ring...[spoiler:6a68b463fb]my captain my king :o zo mooi...![/spoiler:6a68b463fb]

Christiaan Sauer
29-02-2004, 02:12
Ik weet niet of die al voorbij gekomen is: maar Gladiator. Het allerlaatste stuk. De laatste paar minuten zijn dat geloof ik. Dat is ook een erg mooie scene. Krijg er elke keer weer kippevel van. Heel mooi gedaan. En natuurlijk de al vaker genoemde Greenmile. Ook behoorlijk pittig...

Reginald
29-02-2004, 08:49
Het einde van la haine vond ik ook wel de moeite (jusqu' ici tout va bien)

Kees Hoekerd
17-06-2004, 13:26
SPR: Die duitser die ... (kom niet op zijn naam) neersteekt met zijn mes, terwijl die lullo het twee meter verder op in zijn broek doet :shock:
Yep,eerste keer dat iemand die ook zegt,ik denk daar ook altijd aan als ik hem kijk.Vind ik zeer indrukwekkend.

Trouwens,de andere ontroerende zijn allemaal wel genoemd.die uit Carlito's way natuurlijk,als hij bijna in de trein is:
[spoiler:91feff8130]Hey,remember me?Benny Blanco from the bronx![/spoiler:91feff8130]

Kees Hoekerd
17-06-2004, 13:36
SPR: Die duitser die ... (kom niet op zijn naam) neersteekt met zijn mes
Mellish 8)

MrPink
17-06-2004, 13:44
In Se7en natuurlijk, het einde

[spoiler:21ca7f1a7f]De seriemoordenaar laat zichzelf doodschieten, de laatste zonde[/spoiler:21ca7f1a7f]

scheur
17-06-2004, 16:43
De scene in th Rock, als de mariniers in het badhuis worden gesnapt en door een misverstand het vuur wordt geopend en alle 'good guys'het loodje leggen.... :evil:

Anonymous
17-06-2004, 18:48
k voelde me ineens heel erg *** toen die twee meiden in thelma and louise het ravijn in rijden en dus doodgaan :?

starbuck
31-07-2004, 13:20
De dood van de Samurai op het einde van de film "The last Samurai"

Mooi en goed gespeeld.

JCL
31-07-2004, 13:28
Zijn wel een aantal indrukwekkende. Boromir is er daar 1 van, Maximus ook zeker in Gladiator.

King Arthur Spoilers!

[spoiler:5fdfd8d8ff]De meest verschikkelijke is die van Lancelot. Eerst helemaal zielig doen en dramatisch is hij aan het doodgaan. Als of er helemaal niets aan de hand is nog even snel een zwaardje gooien en weer terug in de oh wat een drama ik ga dood modus... Heel slecht gedaan![/spoiler:5fdfd8d8ff]

Lex v/d Moolen
31-07-2004, 13:36
Edward Bloom in Big Fish :D

T. van Keeken
31-07-2004, 13:42
Selina Kyle in Batman Returns vs. Patience Phillips in Catwoman...

Dan ga ik toch voor de dood van Selina (ook al wordt ze daarna Catwoman, ze was wel ff dood...)

Catwoman sucked (even off-topic, maar ik moest het kwijt)

JCL
31-07-2004, 13:42
Yoda in Return of the jedi

[spoiler:bd8b48ee1a] Sterven, verdwijnen in het niets en nog even wat lekkere filosofische zinnen uitspreken vlak voordat je sterft [/spoiler:bd8b48ee1a]

Die is idd ook geweldig "Luce there is another ssssssskkkkkkkyyyywalkerrrrrr" en weg is ie die kleine groene man!

Overgens nog een erg goede sterfscene (het houd niet op :P)

In Minority Report als we min of meer zien hoe Anderton zijn zoon kwijt raakt, dat stuk valt nog wel mee, maar als later agetha verteld over die zoon, dat gaat je door merg en been!

Agatha: Dr. Hineman once said, "The dead don't die. They look on and help." Remember that, John.
John Anderton: Agatha...
Agatha: Sean... He's on the beach now, a toe in the water. He's asking you to come in with him. He's been racing his mother up and down the sand. There's so much love in this house. He's ten years old. He's surrounded by animals. He wants to be a vet. You keep a rabbit for him, a bird and a fox. He's in high school. He likes to run, like his father. He runs the two-mile and the long relay. He's 23. He's at a university. He makes love to a pretty girl named Claire. He asks her to be his wife. He calls here and tells Lara, who cries. He still runs. Across the university and in the stadium, where John watches. Oh God, he's running so fast, just like his daddy. He sees his daddy. He wants to run to him. But he's only six years old, and he can't do it. And the other men are so fast. There was so much love in this house.
John Anderton: [sobbing] I want him back so bad.
Agatha: So did she. Can't you see? She just wanted her little girl back. But it was too late. Her little girl was already gone.

Mathieu Ghekiere
31-07-2004, 14:24
SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS


Het einde van Léon vond ik ook heel erg ontroerend, met die prachtige muziek van Eric Serra en en dan die plant...

Euhm, en ook een onbekende film die misschien bij wijze van spreken maar enkele mensen hebben gezien: A Clockwork Mice...
Een britse film over een leraar die op een school gaat lesgeven moet moeilijk opvoedbare jongeren en er een Conrad leert kennen die ook een passie voor lopen heeft. Prachtige film, prachtige muziek, echt spijtig dat die (voor zover ik weet, kzal es checken) nog niet op dvd is uitgekomen...

Misschien geen sterfscénes, maar toch nog ontroerende scenes:
de monoloog van Leonard over zijn vrouw, in dat bed, in Memento
Edward Scissorhands
Requiem For A Dream

Ow, en Dancer in The Dark ook...

Eigenlijk zijn er veel te veel, ongeloofelijk eigenlijk hoe films op je emoties kunnen spelen... daarom bewonder ik het ook zo enorm

yannick
31-07-2004, 14:34
[spoiler:3e6e775d4c]Jezus Christus [/spoiler:3e6e775d4c] in The Passion of The Christ.

JCL
31-07-2004, 15:35
[spoiler:abfb2266a0]Jezus Christus [/spoiler:abfb2266a0] in The Passion of The Christ.

die hoeft niet tussen spoiler tags :wink: :P :bier:

Martin Stanneveld
31-07-2004, 15:40
[spoiler:27013ad1f0]Jezus Christus [/spoiler:27013ad1f0] in The Passion of The Christ.

die hoeft niet tussen spoiler tags :wink: :P :bier:

Dat is idd algemeen bekend lijkt me :P :wink:

Henk van der Weerdt
31-07-2004, 15:43
Originally posted by Tijntje


[spoiler:0d120f63b3]- Elias die door de vietcong wordt neergemaaid in Platoon[/spoiler:0d120f63b3]




Dit vind ik idd ook een zeer bizar moment.

Ik vindt dit een van een meest indrukwekkende momenten die mij bijblijven. Gewoon geweldig, zeker met die achtergrondmuziek erbij....

Cat
31-07-2004, 18:22
Sean Penn in Dead man Walking. [spoiler:3a4e417318]Verschrikkelijk om op die manier dood te gaan......de doodstraf.......[/spoiler:3a4e417318] Maar ja, daar kun je een hele discussie over voeren en da's niet de bedoeling nu.

Verder het doodgaan van Nicolas Cage in Leaving Las Vegas. Mooi gedaan.....

Joe
10-08-2004, 11:24
Once Upon a Time in America [spoiler:586cc5cbbe]Dat jochie[/spoiler:586cc5cbbe]
La Haine [spoiler:586cc5cbbe]prachtig einde, met die politieagent[/spoiler:586cc5cbbe]
Magnolia [spoiler:586cc5cbbe]Geweldig acteerwerk van Jason Robards en Tom Cruise[/spoiler:586cc5cbbe]
Taxi Driver [spoiler:586cc5cbbe]De dood van Keitel en de andere pooiers[/spoiler:586cc5cbbe]
One Flew over the Cuckoo's Nest [spoiler:586cc5cbbe]Het einde[/spoiler:586cc5cbbe]
Mystic River [spoiler:586cc5cbbe]Tim Robbins[/spoiler:586cc5cbbe]
Donnie Darko [spoiler:586cc5cbbe]geweldige muziek erbij[/spoiler:586cc5cbbe]
Schindler's List [spoiler:586cc5cbbe]meisje met de rode jas[/spoiler:586cc5cbbe]

Komische sterfgevallen :lol:

Life of Brian [spoiler:586cc5cbbe]"always look on the bright side of life"[/spoiler:586cc5cbbe]
Pulp Fiction [spoiler:586cc5cbbe]"Man, you shot Marvin in the face!"[/spoiler:586cc5cbbe]

Kevin Baeckelandt
10-08-2004, 11:29
Meest emotionele sterfscene vond ik de scene met John Cofey in The Green Mile

Menno Hagendoorn
10-08-2004, 11:38
In jeepers creepers [spoiler:2ced1e2708] als hij die jongen die hij de hele film al achterna zit, gewoon vermoord en vervolgens door zijn oogkassen naar buiten kijkt, dat gillen wat je daaraan vooraf hoort gaan, gaat door merg en been CREEPY!!! en bovendien had ik dat einde niet verwacht.[/spoiler:2ced1e2708]
[spoiler:2ced1e2708]en de "dood" van bruce willis in the sixth sence, ook heel goed en slim gedaan uiteraard[/spoiler:2ced1e2708]

martini
10-08-2004, 14:05
In jeepers creepers [spoiler:ba59d743a4] als hij die jongen die hij de hele film al achterna zit, gewoon vermoord en vervolgens door zijn oogkassen naar buiten kijkt, dat gillen wat je daaraan vooraf hoort gaan, gaat door merg en been CREEPY!!! en bovendien had ik dat einde niet verwacht.[/spoiler:ba59d743a4]
[spoiler:ba59d743a4]en de "dood" van bruce willis in the sixth sence, ook heel goed en slim gedaan uiteraard[/spoiler:ba59d743a4]

ben het bij allebei helemaal met je eens :D

Bravestarr
10-08-2004, 14:10
Ook wel een mooie; Miles Dyson in Terminator 2 [spoiler:49ef59b9d5]if you gotta go, go with a bang[/spoiler:49ef59b9d5]

skank
10-08-2004, 18:58
Meest emotionele sterfscene vond ik de scene met John Cofey in The Green Mile
idem, stuk uit sixth sense ook

Chris Taylor
12-09-2004, 12:42
jullie hebben allemaal al mooie sterfscenes genoemd. ik voeg er nog ff eentje toe...

john h. miller (tom hanks) in saving private ryan......damn wat een mooie doch erg emotionele scene

Maarten van Krimpen
12-09-2004, 13:07
De meest schokkende vond ik in Boy's don't Cry [spoiler:71c795b29b] ergens op het einde waar die moeder wordt doodgeschoten vlak naast haar 2 jaar oude kindje[/spoiler:71c795b29b].
De grappigtste vond ik in De Lift [spoiler:71c795b29b] de onthoofdingsscene van Gerard Thoolen[/spoiler:71c795b29b]. Echt ontzettend leuk! :twisted: .
Andere scene in De Lift [spoiler:71c795b29b], hoewel dat niet echt een dood is maar je 'alleen' het lijk ziet, is Michiel Kerbosch met Serge Henri-Valcke![/spoiler:71c795b29b] Ik durf die scene echt niet te kijken.
Ook best schokkend, en realistisch, is in [spoiler:71c795b29b] Spetters, de zelfmoord, op het einde.[/spoiler:71c795b29b]

Rops
12-09-2004, 13:42
American History X [spoiler:62e918e0cc]Danny Vinyard - Edward Furlong[/spoiler:62e918e0cc]

starbuck
13-04-2007, 20:05
Een paar fraaie sterfscenes toch wel te zien in "Band of Brothers"

o.a Hooblers einde:(

Dennis Oosterhuis
13-04-2007, 20:31
"Saving Private Ryan" bevat ook een aantal aangrijpende sterfscene's.

Evil Hobbit
13-04-2007, 22:24
In de trend van kindertrauma's als Mufasa en Bambi's moeder, ik heb het altijd heel zwaar gehad bij de sterfscene van:

Platvoets moeder in Platvoet deel 1 (aka; the land before time).

Sander D.
14-04-2007, 19:26
Naam van de film met indrukwekkende sterfscene maar tussen spoilertags gezet. Michael Haneke's Caché

deweb
14-04-2007, 22:22
Edward Bloom in Big Fish :D

Zonder meer uitzonderlijk mooi. Niet dramatisch, maar gewoon verdomd mooi, met aansluitend de begravenis waarop al die mensen samenkomen hem op een bijzondere manier gedenken. Niet droevig, maar echt herrineringen ophalen.

Andere die ik zo 1,2,3 kan bedenken zijn:

Veronica Guerin: Ze wordt vermoord en dan zie je direct dat ze dood is, haar ogen zijn dood en je ziet dat het geen pop is. En dan: het hele land in schok zoals dat in het echt ook gaat. De vader die de zoon verteld dat zijn moeder niet meer is..een hartverscheurend einde!

Lotr: Natuurlijk Boromir eerst nog proberen terug te slaan met alle kracht in zijn lijf en dan hopeloos neervallen met "my captain, my king", en daarnaast toch ook wel Theoden: vanaf het moment dat hij is "bevrijd" wil hij eervol en gedachtevol eindigen..en dat gebeurd ook ondanks dat hij gewoon onder zijn paard komt. Gandalf's eerste dood is ook prachtig: kort, maar krachtig zoals dat gaat

HellBoy: Prof. Broom: hij simpel, maar geweldig gefilmt, geschreven en gemonteerd

PotC1: Barbossa, heel dramatisch en vol schrik. Een eervolle dood voor een badguy met verlangen naar "gewoon" een appel.

King Kong 2005: Eigenlijk deed elke dode me de eerste keer pijn, zo was ik in de film gesleept maar de dood van Kong zelf was toch wel heel knap. Slechts met zijn gezicht laat hij zijn grote hopeloze verdriet zien, tot in elk puntje van zijn gezicht

Mortadelo Y Fillemon/Paling en Ko De "dood" van Mortadelo waar Fillemon werkelijk ongeloofelijk bij huilt en iedereen kijkt van "euh..". Dat hij dan niet dood is maakt niet uit, want de andere doden uit de film vond ik wel genoeg (en ronduit hilarisch!)

Blackadder: Het einde van season 3 waarin Laurie roept ook een sigarendoosje te hebben en ontdekt dat dat niet zo is om vervolgens weer dood neer te vallen, of de eervolle laatste aflevering van season 4 waarin ze allemaal het vuur van de vijand inrennen

Gangs of New York: De dood van Bill the Butcher, op de een of andere reden totaal onverwacht en met die onsterfelijke woorden midden in al die oorlog "I die as a true American!" en vervolgens de bikkelharde waarheid in de epiloog met al die andere dooden

Road to Perdition: De maffia die wordt neergeknalt door Hanks met als laatste woorden van de Don: I always hoped it would be you.

En zo kan ik nog wel een paar uur doorgaan.

Hugo R
15-04-2007, 09:14
Green mile John Coffey

Tim k
15-04-2007, 20:37
De dood van Sean Connery in The Untouchables een echte 'struggle for life' met Ennio Morricone op de achtergrond.

De vader van Jeff Bridges in Blown Away. Ook hier draagt de muziek daar aan bij.

In een hele mooie aflevering van E.R. sterft Ray Liotta. De beste sterfscene die ik ben tegengekomen.

Mick Schouten
16-04-2007, 16:56
Ook onverwacht (niet echt eervol, maar toch onverwacht) Willem, in all stars de serie seizoen 2 aflevering 1, denken ze dat ie een geintje maakt, ligt ie daar de hele middag dood :D... die jongetjes ook ''meneer, kunt u even opzij gaan?'' :D:D:D

en waarom zijn deze nou nog niet genoemd??

in Kill Bill, de dood van Lucy Liu( mooie muziek,kan niet op de naam uit de film komen) en Bill zelf

Casino Royale, Vesper Lynd in die lift waarin ze verzuipt, zo mooi geacteerd..

en natuurlijk Flodder, waarbij opa met z'n rolstoel op de treinrails blijft hangen (ma flodder: dek maar een bord minder op tafel:-D )

Avalan
16-04-2007, 17:19
Sommigen moeten wel eens nadenken hoe ze een spoiler moeten gebruiken. Als je je hele post in een spoiler zet, dan weet de lezer het ook pas nadat hij de spoiler bekeken heeft dat het een spoiler was ! Dus op zijn minst de filmtitel NIET in spoiler zetten ;). Alhoewel je daarmee natuurlijk ook alweer een spoiler weggeeft aan iemand die niet verwacht dat er in die film iemand zou sterven ;).

Anyway.... ik vond de sterfscene in Dancer In The Dark wel aangrijpend.

Wesley
23-04-2007, 12:33
in Children Of Men kwam de dood van Julianne Moore ook heel onverwacht voor mij... en ook zo ineens :|

Coen P.
25-04-2007, 12:19
degene die me bijblijft is de scene in once upon a time in the west met 'Harmonica' en zijn broer

Milan
25-04-2007, 12:44
k voelde me ineens heel erg *** toen die twee meiden in thelma and louise het ravijn in rijden en dus doodgaan :?


En bedankt, die film had ik dus nog niet gezien :evil:

Milan
25-04-2007, 12:46
Voelde me trouwens behoorlijk naar na Leon

denk je dat 'ie goed en wel ontsnapt, wordt 'ie alsnog van achteren neergeschoten door Gary Oldman. Dat 'ie 'm daarna meeneemt is natuurlijk wel weer mooi, maar toch

Edgar Smit
25-04-2007, 13:06
de schooklas in final destination 1.
Titanic de steward die zich realiseerd dat hij toch dood zal gaan en zichzelf door zijn hoofd schiet
final destination 2 de agent die een boomstam dwars door zijn auto krijgt en je het bloed op die boomstam ziet zitten als hij aan de achterkant van de auto eruit komt
Once upon a time in the west op het einde waarbij die gast achter een rots gaat liggen doodgaan omdat hij dat niet in het zicht van een dame wil doen. En harmonika man met zijn broer op zijn nek