PDA

Bekijk de volledige versie : The Ring



Bart de Graaf
21-02-2003, 14:00
Gisteren was het dan eindelijk zover! Eindelijk naar The Ring!

Ik was zo benieuwd hoe de Amerikaanse versie zou zijn en na 109 min the ring kan ik niks anders zeggen dan dat ik het een topper vond! De sfeer in de film was gewoon perfect en de spanning was ook echt te snijden. Als ik maar 1 film op dvd mag kopen dit jaar.. dan is het zeker weten The Ring!!!

Maar wat zijn jullie meningen over deze film?

Roland1
21-02-2003, 14:02
Geweldige film.. zat de hele film op het puntje van mijn stoel :)
Als ik een cijfer zou mogen geven, wordt dat een 8.5 :)

FrenkieB
21-02-2003, 14:24
Niet nog een topic voer The Ring!!...HIER (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=18691) kan je je ei ook wel kwijt volgens mij...

En ik houd het bij Ringu..

SchumiFan
21-02-2003, 14:48
paar week geleden was The Ring in de Sneak .. een geweldig spannende film

Yi-Long
21-02-2003, 14:50
Ik ben benieuwd hoe de mensen die de Amerikaanse versie gezien hebben, de Japanse versie vinden als ze die nu ff gaan kopen by de FRS voor 5€ :)
Ik heb zelf geen van beide versies nog gezien maar mijn vriendin koopt hem strax als ze uit haar werk komt dus misschien dat ik hem dan binnekort eens te zien krijg :)

Dennis
21-02-2003, 14:58
De Amerikaanse heb ik nog niet gezien maar de japanse film vind ik op het begin na flink saai.

Roberto G
26-02-2003, 23:35
Heb hem vandaag gezien en hij valt me echt zwaar tegen.
Totaal niet eng, voorspelbaar en saai.
Ook ik had zeer hoge verwachtingen , maar deze zijn heleaas niet uitgekomen, een zeer matige film vind ik, Signs is dan echt veeeel beter .
Wat me ook zo tegen viel was het plotselinge einde. mijn cijfer is een magere 6 voor de toch wel coole video beelden die gebruikt worden.
Nee de titel doet zich geen eer aan .
The lord of the rings heerst.

Karen1977
28-02-2003, 19:59
Ik heb vandaag de Japanse versie gezien (gewonnen bij de verloting van music instructor) en moet zeggen dat ik hem best spannend vond, en dat is voor mij al heel wat, want ik vond bijvoorbeeld the blair witch project geen klap aan! :wink:
Nu vraag ik me af of ik ook nog naar de Amerikaanse versie moet gaan kijken in de bioscoop, aangezien ik daar verschillende verhalen over hoor. Misschien kan ik beter wachten tot hij op dvd uit is?
Ik vond the original ring in zoverre een goede film, dat ik toch wel continu geboeid was. Het is zeker niet een van mijn favorieten, maar ik vond hem zeker de moeite waard. Ik wil nu toch ook wel ring 2 en ring 0 gaan zien.... :D

Karen

Christiaan Sauer
28-02-2003, 22:12
Kickuh film is het! Heb em eergister gezien, en ook ik zat op het puntje van mijn stoel tijdens de film. Ik geloofde eerst niet zo in "spannend vanaf de eerste seconde" , maar dat moest ik toch terugdraaien vrees ik.
Echt een supergave film!

calex
02-03-2003, 16:20
Nou wat er spannend aan is,
is voor mij een raadsel.
En dan heb ik het over de Japanse versie.

Grtz.Henny :cry:

mark t
02-03-2003, 16:31
Nu vraag ik me af of ik ook nog naar de Amerikaanse versie moet gaan kijken in de bioscoop, aangezien ik daar verschillende verhalen over hoor. Misschien kan ik beter wachten tot hij op dvd uit is?
Ik vond the original ring in zoverre een goede film, dat ik toch wel continu geboeid was. Het is zeker niet een van mijn favorieten, maar ik vond hem zeker de moeite waard.De Amerikaanse versie is beter dan de Japanse. De Amerikanen zijn er meer in geslaagd een 'unheimische' sfeer op te roepen, en ze zijn er meer in geslaagd mij de stuipen op het lijf te jagen (heeft m.u.v. The Exorcist nog geen enkele andere film bij mij teweeg gebracht). Advies: Ga hem in de bioscoop zien (en als je hem toch vindt tegenvallen, bespaar je je in ieder geval de kosten voor een dure dvd).

Verdere discussies over de voors en tegens van de beide versies van The Ring kun je ook nog eens in deze thread nalezen: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12060

woltmide
02-03-2003, 21:06
Net The Ring gezien in de bios...en sta er versteld van gewoon! Vond het echt een geweldige film. Nu blijf ik natuurlijk nog wel met een vraag zitten en aangezien ik geen idee heb hoe je dat spoiler gebeuren aan kan zetten waarschuw ik iedereen die de film nog niet heeft gezien om niet verder te lezen. Kan de film namelijk aardig verprutsen!!!

SPOILER SPOILER SPOILER






Ok hier komt mijn vraag, doordat dat vrouwtje samara heeft bevrijdt door de deksel van die put af te halen (en haar laten te begrafen) kon ze nu dus uit de tv komen om die kerel te "vermoorden". Maar hoe heeft samara dat dan in het begin gedaan bij het eerste meisje aangezien die deksel toen nog op de put zat.
Wat ik verder niet snapte was dat dus door het maken van een copie van het origineel je dus niet binnen 7 dagen doodgaat omdat je dan "geluisterd" hebt zeg maar. Maar hoe heb je dan geluisterd, door het te verveelvoudigen? das toch niet echt luisteren!

Ok dit waren mijn onduidelijkheden nog, hopelijk weet iemand ze te verklaren!

grt,
woltmide

Tom Rood
02-03-2003, 21:20
Ik heb hem gister ook gezien.. best spannend ..maar niet wat ik had gehoopt..

Maare wat is eigenlijk het verschil tussne de us versie en de japanse?
Is het einde anders ...beter??

Rob P.
02-03-2003, 22:35
Ik heb hem gister ook gezien.. best spannend ..maar niet wat ik had gehoopt..

Maare wat is eigenlijk het verschil tussne de us versie en de japanse?
Is het einde anders ...beter??

Je vind meer info in deze twee threads:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12060
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=10524

deze thread is namelijk al de derde over dit onderwerp.. :wink:

mark t
03-03-2003, 07:32
SPOILER SPOILER SPOILER






...
Wat ik verder niet snapte was dat dus door het maken van een copie van het origineel je dus niet binnen 7 dagen doodgaat omdat je dan "geluisterd" hebt zeg maar. Maar hoe heb je dan geluisterd, door het te verveelvoudigen? das toch niet echt luisteren! Die eerste vraag is een goede. Ik dacht eigenlijk dat het opgesloten zitten in die put geen beperking is voor Samara. Van de andere kant raakt het zoontje wel erg in paniek als ze hoort dat Samara 'bevrijd' is. Dit is inderdaad raar.
Maar die vraag over het 'luisteren' lijkt me wel te verklaren: Samara wil blijkbaar haar verhaal aan zo veel mogelijk mensen kwijt. Als je het verhaal kent (door naar de band te kijken) en je verspreid het (door een kopie te maken) help je haar blijkbaar hiermee.

woltmide
03-03-2003, 08:39
Ok bedankt Mark T, eigenlijk ook wel logisch nu ik er zo over nadenk. Blijft alleen dat mysterie van die 'bevrijding' staan.

Weet anders iemand toevallig ook een site welke de vragen die deze film oproept behandelt? Dus enige uitleg geeft?

met vr gr,
woltmide

woltmide
05-03-2003, 20:34
niemand?

sleepyhollow
03-04-2003, 20:45
S P O I L E R - A H E A D


























Die eerste vraag is een goede. Ik dacht eigenlijk dat het opgesloten zitten in die put geen beperking is voor Samara. Van de andere kant raakt het zoontje wel erg in paniek als ze hoort dat Samara 'bevrijd' is. Dit is inderdaad raar.
Volgens mij wist het zoontje dat de moorden dan zouden stoppen, maar door het helpen zal het moorden nooit stoppen... een andere verklaring kan zijn dat zij nu veel sneller bij het slachtoffer kan komen... helpt dit je?


Weet anders iemand toevallig ook een site welke de vragen die deze film oproept behandelt? Dus enige uitleg geeft?

Kijk eens op IMDb message board for Ring, The (2002) (http://us.imdb.com/title/tt0298130/board/threads/)
































S P O I L E R - A B O V E

sleepyhollow
15-04-2003, 12:41
niemand?
Krijg je een antwoord, reageer je niet meer! En snap je het nu?

Boullie
26-08-2003, 08:53
Ik vond het een heel enge film, maar qua scenario hangt alles toch met haken en ogen aan elkaar. Het zit vol met onverklaarbare zaken (misschien ligt het aan mij maar soit):

[spoiler:11358c73e3]
- Waarom komt die draad uit de hoofdrolspeelster haar mond als ze aan het bellen is?
- Waarom begint dat paard op die boot plots te flippen? Is het omdat Samara op dat eiland zit en omdat het paard er bang van is? Is het dan niet ongelooflijk toevallig dat de hoofdrolspeelster net getuige is van dit voorval?
- Wat hebben die duizendpoten er mee te maken?
- Waarom is de zoon van de hoofdrolspeelster paranormaal begaafd? Dat is toch een ongelooflijk toeval?
- Wat heeft die "redding" uit de put voor effect als de moorden ook al plaatsvonden toen Samara nog in de put zat
- Wie heeft die tape opgenomen?
[/spoiler:11358c73e3]

Ik verwacht misschien teveel logica van een horrorfilm, maar ik vind het wel wat makkelijk om een griezelige sfeer op te bouwen (het gevoel van "Ik wil weten hoe dit in elkaar zit" want het is verschrikkelijk eng) om dan uiteindelijk met weinig verklaringen voor de dag te komen.

Geef mij dan maar een film als The Others, is even spannend en mysterieus en als je daar de verrassende ontknoping ziet blijkt plots heel het verhaal te kloppen en past de puzzel ineen. Maar ja, voor mij was The Others eerder "Thriller" dan "Horror".

Ik geef wel toe dat de sfeeropbouw en de fotografie prachtig zijn! Ik heb er dus zeker geen spijt van, maar vind de lofbetuigingen op dit forum een beetje overdreven.

maximus
26-08-2003, 09:16
ik vond hem zwaar tegenvallen , er zit echt te veel bullshit in.

Hamilcar54
26-08-2003, 10:40
Boullie,

Ik stel voor dat je de film nogmaals ziet, alle antwoorden op je vragen zitten in de film.

Boullie
26-08-2003, 10:42
Sorry, maar ik heb hem twee keer bekeken om die reden, als je de antwoorden kent mag je ze mij gerust geven!

Enzo
26-08-2003, 11:21
IK WEET ZE NIET ALLEMAAL, MAAR VOLGENS MIJ IS HET DIT:


Ik vond het een heel enge film, maar qua scenario hangt alles toch met haken en ogen aan elkaar. Het zit vol met onverklaarbare zaken (misschien ligt het aan mij maar soit):

[spoiler:6b449549e0]
- Waarom komt die draad uit de hoofdrolspeelster haar mond als ze aan het bellen is?

VOLGENS MIJ IS HET EEN PLUK HAAR VAN SAMARA, HET GLAS KUN JE ZIEN ALS EEN PUT MET DAARONDERIN WATER (ZO WORDT ZE OOK GEVONDEN)
- Waarom begint dat paard op die boot plots te flippen? Is het omdat Samara op dat eiland zit en omdat het paard er bang van is? Is het dan niet ongelooflijk toevallig dat de hoofdrolspeelster net getuige is van dit voorval?
VOLGENS MIJ OMDAT HET PAARD VOELT DAT DE HOOFDROLSPEELSTER GEDOEMD IS DOOR SAMARA
- Wat hebben die duizendpoten er mee te maken?

- Waarom is de zoon van de hoofdrolspeelster paranormaal begaafd? Dat is toch een ongelooflijk toeval?
- Wat heeft die "redding" uit de put voor effect als de moorden ook al plaatsvonden toen Samara nog in de put zat
- Wie heeft die tape opgenomen?
WAS DAT NIET DE VADER VAN SAMARA???
[/spoiler:6b449549e0]

Ik verwacht misschien teveel logica van een horrorfilm, maar ik vind het wel wat makkelijk om een griezelige sfeer op te bouwen (het gevoel van "Ik wil weten hoe dit in elkaar zit" want het is verschrikkelijk eng) om dan uiteindelijk met weinig verklaringen voor de dag te komen.

Geef mij dan maar een film als The Others, is even spannend en mysterieus en als je daar de verrassende ontknoping ziet blijkt plots heel het verhaal te kloppen en past de puzzel ineen. Maar ja, voor mij was The Others eerder "Thriller" dan "Horror".

Ik geef wel toe dat de sfeeropbouw en de fotografie prachtig zijn! Ik heb er dus zeker geen spijt van, maar vind de lofbetuigingen op dit forum een beetje overdreven.

badtzje
26-08-2003, 11:31
IK WEET ZE NIET ALLEMAAL, MAAR VOLGENS MIJ IS HET DIT:

[quote=Boullie]Ik vond het een heel enge film, maar qua scenario hangt alles toch met haken en ogen aan elkaar. Het zit vol met onverklaarbare zaken (misschien ligt het aan mij maar soit):

[spoiler:44384a5e49]
- Wat heeft die "redding" uit de put voor effect als de moorden ook al plaatsvonden toen Samara nog in de put zat

Geen effect dus, want na de redding blijft ze moorden. Maar dat wisten ze niet. Zij dachten gewoon dat Samara "bevrijd" wilde worden. Maar dat kleine mannetje wist wel dat ze haar niet moesten bevrijden.


- Wie heeft die tape opgenomen?
WAS DAT NIET DE VADER VAN SAMARA???

Ik dacht juist dat het dat groepje gasten was die als eerste dood gingen in het begin van de film (waaronder dat nichtje). Die in dat hutje een footballwedstrijd wilden opnemen, maar dus per ongeluk DE tape hadden gemaakt.
[/spoiler:44384a5e49]

quote]

Hamilcar54
27-08-2003, 11:28
mijn interpretatie vd film...




- Waarom komt die draad uit de hoofdrolspeelster haar mond als ze aan het bellen is?

Geen specifieke reden, het is een verwijzing naar het opsluiten van Samara in de instelling, je moet niet teveel proberen te analyseren hoor :lol:

- Waarom begint dat paard op die boot plots te flippen? Is het omdat
Samara op dat eiland zit en omdat het paard er bang van is? Is het dan niet ongelooflijk toevallig dat de hoofdrolspeelster net getuige is van dit voorval?

Rachel is gebrandmerkt door Samara, zie het brandmerk op haar arm, de paarden op de ranch hebben uiteindelijk zelfmoord gepleegd door Samara's aanwezigheid. Ze kan beelden "inbranden" op materialen of in mensen/dieren hun gedachten.

- Wat hebben die duizendpoten er mee te maken?

Ik vermoed dat, net zoals de larven, dat die Samara gezelschap hielden terwijl ze de laatste 7 dagen van haar leven in de waterput doorbracht.

- Waarom is de zoon van de hoofdrolspeelster paranormaal begaafd? Dat is toch een ongelooflijk toeval?

Toch is het zo, vergeet niet dat beide films, de Japanse en Amerikaanse, eigenlijk verfilmingen zijn, de oorsprong is een Japans horrorboek.

- Wat heeft die "redding" uit de put voor effect als de moorden ook al plaatsvonden toen Samara nog in de put zat

de redding was geen redding dat was de twist op het einde ! Want het veranderde niets aan Samara's kunnen om mensen te vermoorden. Rachel dacht met het oplossen van de moord op Samara het moorden zou stoppen (met het horrorcliché dat de ziel rust zou vinden).

- Wie heeft die tape opgenomen?

Samara heeft die "ingebrand" toen die jongeren in de blokhut waren terwijl ze een football match wouden opnemen op die bewuste tape.