PDA

Bekijk de volledige versie : TV Updaten ???



frankS
21-10-2001, 15:05
Hallo allemaal,

Ben in het bezit van een 4 jaar oude Philips breedbeeld-tv PW9513, mijn broer heeft een nieuwe 9525 en nu schieten bij mij de tranen in mijn ogen als ik zijn beeld zie,wat een plaatje !!!
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de software van mijn TV te updaten?? waardoor de beeldkwaliteit verbeterd ,of zeg ik nu iets stoms !
Wie helpt ???


Groeten Frank

Alex van den Berg
21-10-2001, 17:47
of zeg ik nu iets stoms !Vragen zijn nooit stom... antwoorden kunnen dat wel zijn... :D

Maar om kort te zijn: Ik vrees dat de kwaliteitsverbeteringen vooral afhankelijk zijn van nieuwe hardware technieken.
De software van een TV zorgt eigenlijk alleen voor de bediening en de controle en afregeling van de hardware.

Arnold van Oostrum
21-10-2001, 19:15
Het is bekend dat televisies in de loop der jaren achteruit gaan in beeldkwaliteit. Nu zal dit met jouw 4 jaar oude televisie niet zo snel gaan. Maar een klein verschil zal hier zeker door veroorzaakt worden.
Het belangrijkste verschil zit hem in de beeldbuis. In jouw televisie zit een zgn. blackline s beeldbuis, maar in de nieuwe van je broer zit een geheel nieuwe Real Flat beeldbuis. Voeg daarbij nieuwe digitale verbetertrucjes en dat veroorzaakt een wereld van verschil in de beeldkwaliteit.