PDA

Bekijk de volledige versie : Opmerking over nieuw forum



Pagina's : [1] 2

Bas de Jong
22-02-2003, 19:09
(Lijkt me handig als iedereen zijn opmerking hieronder plaatst als de Crew dat goed vindt ;))

Ik probeerde net de smilies aan te zetten in m'n profile (die staan standaard uit) maar ik kreeg de melding dat m'n signature te lang was. Er is een maximum van 255 tekens. Zou dat verandert kunnen worden?

(en ja ik weet dat het een tijdje kan duren want ik heb wel een idee van wat je allemaal moet veranderen ;) Doe rustig aan :))


Er is ook geen link meer naar de Private Messages etc.

Alexander de Mol
22-02-2003, 19:14
...ik kreeg de melding dat m'n signature te lang was. Er is een maximum van 255 tekens. Zou dat verandert kunnen worden?
Dat zou wel eens in de nieuwe forumsoftware ingesteld kunnen worden. Hmm...wel handig. ;)

Art
22-02-2003, 19:15
Ik moet echt even wennen aan het nieuwe concept :roll: Maar het ziet er wel beter uit :bier:

Bas de Jong
22-02-2003, 19:15
...ik kreeg de melding dat m'n signature te lang was. Er is een maximum van 255 tekens. Zou dat verandert kunnen worden?
Dat zou wel eens in de nieuwe forumsoftware ingesteld kunnen worden. Hmm...wel handig. ;)
Hmm... vergeet niet dat er waarschijnlijk ook een Database cell geconverteerd moet worden ;) VARCHAR kan maar maximaal 255 tekens aan :(

Kasper P.
22-02-2003, 19:18
Hoe kom ik bij mijn pm's???? :roll: :?:

Luther Hartog
22-02-2003, 19:28
idd...het menu voor je instellingen is erg veranderd, maar over het algemeen ben ik wel tevreden.

Ik heb bij mijn instellingen gezegt dat ik smilies wil zien, maar ik zie ze nog steeds niet hoor :?:

daviddekam
22-02-2003, 19:34
Ik vind het ook vervelend dat de instellingen zijn veranderd vond ik anders erg handig kan dit worden hersteld of niet?

Lex v/d Moolen
22-02-2003, 19:41
Hoe kom ik bij mijn pm's???? :roll: :?:Dat vraag ik me ook al af :)

Mark de Jong
22-02-2003, 19:42
Beetje vreemd, maar wel lekker :D

En ook ik vind het jammer dat de lengte van de signatures maar 255 characters mag zijn.

Edit: en waarom werkt m'n Profiler link niet meer ??

BonzoDuck
22-02-2003, 19:44
Ik vind het prima zo, net alsof alles veel duidelijker, dus wat beeldscherpte betreft dus, is te lezen.

Joost v.d. Ham
22-02-2003, 19:47
Hoe kom ik bij mijn pm's???? :roll: :?:Dat vraag ik me ook al af :)

dit snap ik ook niet nee.

verder ziet alles er super uit hoor.

:lol:

Ronald Dassen
22-02-2003, 19:49
Wel een verandering zo zeg :shock:

wel mooi, vandaar ook dat ik zoveel problemen had om de site te bereiken vandaag

Joost Huizinga
22-02-2003, 19:49
Voor de PB's:
http://www.dvd.nl/forum/privmsg.php?folder=inbox

Ik denk dat er nog een link naar gemaakt moet worden..

Ruud Vorstermans
22-02-2003, 19:49
Ik moet nog wel even wennen aan dit nieuwe concept :o

Ook mijn signature is volgens de mededeling te lang :x

Stitch
22-02-2003, 19:51
Werkt prima en lekker snel.

Pluim voor deze migratie :mrgreen:

Stitch
22-02-2003, 19:53
Werkt prima en lekker snel.

Pluim voor deze migratie :mrgreen:


Was weer supersnel.....behalve de smilies dan! Opties veld smilies geeft geen mogelijkheid tot selectie.

jokey
22-02-2003, 19:54
Erg wennen dit!!! Maar uiteindelijk (na een weekje wennen) zal het wel beter zijn... :)

Ik vind de smilies minder leuk nu, al zijn het er wel ietsje meer. Krijg ze alleen nog niet goed te zien...

En erg jammer dat je niet meer kunt zien of je in een bepaalde thread gepost hebt. (eerst kon je dat zien aan dat zwarte stipje in het envelopje voor de thread)

Verder is het forum nu standaard in resolutie 1024x768?? Normaal gesproken prima voor mij... nu even niet; zit op andere pc met 15" scherm... :(

Dane
22-02-2003, 19:55
Hoe kom ik bij mijn pm's???? :roll: :?:

pb's bedoel je... :D

Tja, het is wel ff wennen natuurlijk. Zoals ik er nu tegen aan kijk vind het op de oude manier er mooier uitzien en overzichtelijker, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van tijd, als het forum op deze manier beter loopt, klasse!

Elwood.

Kasper P.
22-02-2003, 19:59
Hoe kom ik bij mijn pm's???? :roll: :?:

pb's bedoel je... :D

Tja, het is wel ff wennen natuurlijk. Zoals ik er nu tegen aan kijk vind het op de oude manier er mooier uitzien en overzichtelijker, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van tijd, als het forum op deze manier beter loopt, klasse!

Elwood. Ik vind het eigenlijk voor onduidelijker en onoverzichtelijker :(

daviddekam
22-02-2003, 19:59
Ik vind het ook wel even wennen, maar wel jammer dat je de nieuwe reply's/threads niet meer op he homepage verschijnen. Of word hier nog aan gewerkt?

Mark de Jong
22-02-2003, 20:05
Wat ook een probleem is (voor de signatures): links met spaties erin.

Leon Grave
22-02-2003, 20:09
Ik vind het ook wel even wennen, maar wel jammer dat je de nieuwe reply's/threads niet meer op he homepage verschijnen. Of word hier nog aan gewerkt?

wordt idd aan gewerkt..

Matt D
22-02-2003, 20:12
hmm best wel weird, ik vond niets mis aan vorige lay out

daviddekam
22-02-2003, 20:12
Mooi enne Heel erg bedankt :D

Matt D
22-02-2003, 20:16
ik kan mijn persoonlijke berichten niet terugvinden? :(

Nathan Strik
22-02-2003, 20:16
Ik ben er ook heel erg te spreken over, alleen zou ik wel meteen terug willen naar mijn post na het plaatsen van een reactie.

Ook de "Nieuw Onderwerp" en "Nieuw Antwoord" knopjes zien er niet zo afgewerkt uit (witte stipjes rond de randen)

Verder ben ik helemaal tevreden. :)

Leon Grave
22-02-2003, 20:17
Ik vind het ook wel even wennen, maar wel jammer dat je de nieuwe reply's/threads niet meer op he homepage verschijnen. Of word hier nog aan gewerkt?

wordt idd aan gewerkt..

het werkt inmiddels.

daviddekam
22-02-2003, 20:25
het werkt inmiddels.

Dank U!

Matt D
22-02-2003, 20:34
spijtig dat de verjaardagen weg zijn, de datum waarop een gebruiker voor het laatst aanmeldde

ook is het zo dat bepaalde topics op verschillende plaatsen opduiken : mijn topic over aziatische films dat al maanden in filmdiscussies is te vinden staat nu plots ook bij general chat.

daviddekam
22-02-2003, 20:37
Je moet ook ff opletten of je je link moet veranderen waarin je verwijst naar de thread van Rein waarin staat dat je Mega star trader bent ofzo, want de thread is verplaatst moest ik ook ff doen.

Leon Grave
22-02-2003, 20:39
Hoe kom ik bij mijn pm's???? :roll: :?:

Ik heb op de eerste forum pagina aan de rechter bovenkant een extra link geplaats om bij je pm's te komen.

Jaded
22-02-2003, 20:39
Dit is wel heel erg wennen .... !

Persoonlijk word ik een beetje 'misselijk' van de nieuwe lay-out/kleuren/lettertype/de hele zooi.
En dat is niet smaakgebonden ofzo ... ik bedoel het letterlijk.
Mijn ogen doen er pijn van.

Lex v/d Moolen
22-02-2003, 20:44
Ik zou toch graag weer de onderwerpen helemaal links willen hebben ipv het forumonderdeel :?:[/img]

Jelger
22-02-2003, 20:51
Sorry mensen ik vind het oerlelijk, vooral die knoppen van nieuw bericht, nieuw onderwerp. Hoop dat jullie er nog wat aan veranderen

Jaded
22-02-2003, 20:55
Ik mag toch hopen dat de spoiler en de c tag terugkomen?

Matt D
22-02-2003, 20:59
Dit is wel heel erg wennen .... !

Persoonlijk word ik een beetje 'misselijk' van de nieuwe lay-out/kleuren/lettertype/de hele zooi.
En dat is niet smaakgebonden ofzo ... ik bedoel het letterlijk.
Mijn ogen doen er pijn van.

ik moet je jammergenoeg gelijk vinden, is veel veel drukker en doet pijn aan de ogen, de oude forum look had wat rustgevends, zeker in vergelijking met dit

tenzijn ik iets gemist heb : jammer dat er geen poll is geweest of er eigenlijk wel behoefte was aan een nieuwe lay out

Geert Jan Alsem
22-02-2003, 21:06
Ik ben het met Nathan eens:

Ik ben er ook heel erg te spreken over, alleen zou ik wel meteen terug willen naar mijn post na het plaatsen van een reactie.

Ook de "Nieuw Onderwerp" en "Nieuw Antwoord" knopjes zien er niet zo afgewerkt uit (witte stipjes rond de randen)

Verder ben ik helemaal tevreden. :)

Edit: Oh en onderaan de beginpagina van het forum staan ook nog drie van die onafgewerkte knopjes.

En ik kan zo snel geen logout knop vinden...?

Koen Crijns
22-02-2003, 21:14
Complimenten Leon, ziet er zeer goed uit! Morgen ga ik op mijn gemak alles even echt uitchecken...

Voor iedereen: de header klopt idd nog niet helemaal... Gaat z.s.m. gefixed worden!

Kasper P.
22-02-2003, 21:17
ik moet je jammergenoeg gelijk vinden, is veel veel drukker en doet pijn aan de ogen, de oude forum look had wat rustgevends, zeker in vergelijking met dit
Moet ik je helemaal gelijk mee geven veeeeeeeel te druk en onduidelijk :!:

Wizzke
22-02-2003, 21:19
Ik vind het er wel tof uitzien hoor, afgezien van een paar kinderziektes dan. :)

Dees

Art
22-02-2003, 21:21
Ik moet echt even wennen aan het nieuwe concept :roll: Maar het ziet er wel beter uit :bier:
Het ziet er inderdaad beter uit maar dan doel ik op de hoofdpagina maar ik vind de rest onoverzichtelijker :? En ik vind het ook niet echt prettig om mee te werken. Het is misschien wennen maar je doet mij hier eerlijk gezegd geen groot plezier mee :(

Frank J.
22-02-2003, 21:24
Ik heb een 21"beeldscherm (1600 x 1200) en het is allemaal zo heel erg klein geworden nu! :( dat vind ik echt niet zo leuk maarja, moet er maar aan wennen denk ik...
Ook moet ik mn signature weer helemaal veranderen (eerst uitzoeken maar)
Maar verder ziet het er heel mooi uit

GrTZ

Tommy Brok
22-02-2003, 21:25
Net als Jaded ben ik niet zo te spreken over de kleuren, allemaal zo raar licht, ik weet niet hoe ik het moet verwoorden!
Vind het ook onoverzichtelijk, maar we zullen zien hoe ik er over een week over praat,:D!

HiddeV
22-02-2003, 21:26
Mijn smillies werke niet(ik heb ze aangezet!)??? hoe kan dit, kan iemand mij helpen? :?:

Charley Baak
22-02-2003, 21:45
Ik vind het inderdaad ook een beetje te scherp aan mijn oogjes. 8) vooral de 2 witte balken aan de zijkanten, de smiles doen het ook niet en ik vroeg me af waar je je "abonnementen" op bepaalde onderwerpen kunt terugvinden. Je kan wel aangeven dat je je wilt abonneren op een thread, maar waar kun je je lijstje met abonnementen terugvinden? Voorheen kreeg je dit door op instellingen bovenaan je scherm te klikken, nu ga je gelijk naar je persoonlijke instellingen.

Ook kan je in je persoonlijke instellingen niet meer je geboortedatum invullen. Hoe kan iedereen nou zien dat ik jarig ben?? :P

Hij is trouwens wel lekker rap

Alex van den Berg
22-02-2003, 22:02
AAAAAARGH!!! :shock:

Waar ben ik??? :roll:

Leon Grave
22-02-2003, 22:05
AAAAAARGH!!! :shock:

Waar ben ik??? :roll:

wordt aan gewerkt. :roll:

Leon Grave
22-02-2003, 22:07
AAAAAARGH!!! :shock:

Waar ben ik??? :roll:

wordt aan gewerkt. :roll:

ff testen :?

Alex van den Berg
22-02-2003, 22:08
AAAAAARGH!!! :shock:

Waar ben ik??? :roll:

wordt aan gewerkt. :roll:Fijn... Weet ik straks in ieder geval weer waar ik ben.... :D

Ondertussen zal ik samen met Offie maar even achter de schermen neuzen hoe we van de off-topics en de foute avatars afkomen... :D

M Balje
22-02-2003, 22:09
Moet wel mijn 800x600 resolutie veranderen denk ik.
Wil wat grote letter/Cijfers.
Maar het zit er wel goed uit.

Alex van den Berg
22-02-2003, 22:10
AAAAAARGH!!! :shock:

Waar ben ik??? :roll:

wordt aan gewerkt. :roll:

ff testen :?Jouw test werkte nog niet(EDIT: toch wel...), mijn post wel... :D

Jammer dat de al geplaatste smilies niet meteen worden gecorrigeerd... :?:

kruspe
22-02-2003, 22:27
Ik ben tot nu toe nog een beetje de weg kwijt,vooral om onderwerpen terug te vinden waar ik heb gepost.En via de email link kom ik al helemaal niet meer op het forum!!
En volgens mij krijg ik geen pm's meer binnen,Obiman zou er mij eentje gestuurd hebben,maar kan hem niet vinden..... :?

Hilde
22-02-2003, 22:30
Ik ben tot nu toe nog een beetje de weg kwijt,vooral om onderwerpen terug te vinden waar ik heb gepost.En via de email link kom ik al helemaal niet meer op het forum!!
En volgens mij krijg ik geen pm's meer binnen,Obiman zou er mij eentje gestuurd hebben,maar kan hem niet vinden..... :?
En ik vind het ook een beetje chaotisch. Bij veel berichten zie ik mijn avatar niet meer en ik kan ook mijn profile niet openen.

M Balje
22-02-2003, 22:32
De eerste post bij Aanbiedingen meerdere DVD titels. doet het niet,maar is ook de zelfde als de tweede,die het wel doet.

Er is nog iets als je voor de verandering op het dvd.nl logo drukkte ging je naar de index,maar nu ga je naar de index van het forum.

MAD
22-02-2003, 22:40
Mooi werk jongens (meiden?), wordt steeds mooier hier... Complimenten alom aan degenen die er aan gewerkt hebben.

Ga wel mee in de mening van Nathan: doe wat aan je raffelige randjes rond de knoppen (beetje amateuristisch)

En waarom moet het nou PB heten en kon het niet gewoon PM blijven waar iedereen al jaren aan gewend was: "Ik stuur je even een PM uhhh, PB". Had toch in gewoon Nederlands ook Prive Mail of Persoonlijke Memo (dus PM) kunnen betekenen of zo... Het is met PB net zo onduidelijk: Persoonlijke Bullshit? Prive Boodschap (doet mij aan toilet denken)?

En die 255 tekens voor de signature: is dat nou DE manier om de signatures in grootte te beperken. Die van mij was prima (volgens regels Eric!), maar had nu ineens teveel tekens en moest hem toch aanpassen, toen ik mijn avatar aanpaste (hij deed het eerst wel op het niewue forum!)

Wel handig die woonplaats vermelding dadelijk bij koop/verkoop/ruil. Zag het bij anderen, heb hem gelijk even ingevuld en voila.

Rochan
22-02-2003, 22:44
Hoe kan je nu je eigen post editen??? heb het gevonden :roll:

Rochan
22-02-2003, 22:48
Hoe kan je nu je eigen post editen??? heb het gevonden :roll:

Hoe krijg ik mijn profiler weer in mijn signature, want zo vol was mijn signature volgens mij niet :?:

Felix
22-02-2003, 22:50
Het forum gebruikt nu phpBB. Was het hiervoor niet vBulletin? Dan maakt het wat snelheid betreft niet veel uit, maar scheelt wel een hoop geld. Persoonlijk heb ik geen problemen met de indeling want phpBB wordt voor veel forums gebruikt.

Mark de Jong
22-02-2003, 22:55
Hoe kan je nu je eigen post editen??? heb het gevonden :roll:

Hoe krijg ik mijn profiler weer in mijn signature, want zo vol was mijn signature volgens mij niet :?:

Komt door de spaties in de link :)
Misschien dat ze dat ook nog even kunnen fixen :)

kruspe
22-02-2003, 23:04
Als ik een pm,sorry...pb verstuur komt ie in mijn outbox te staan,maar hoe krijg ik hem dan verzonden?????
Hij geeft wel aan dat ie verzonden is als ik op bericht verzenden klik,maar uiteindelijk staat ie dus in de outbox :?

Milan
22-02-2003, 23:28
Ik vind de nieuwe lay-out erg...verwarrend.
Tevens mis ik het tekentje dat je in een thread hebt gereageerd, het zogenaamde 'zwarte puntje in de envelop'. Of ligt dat aan mij?

Gr. Milan

René Groen
22-02-2003, 23:46
Pfff...tis even wennen hoor.
Tot nu toe vind ik dit board nogal druk overkomen, maar zal gewoon een kwestie van wennen zijn :)

PS: Idd zeer jammer dat er geen button is die laat zien dat je binnen een thread al een reply hebt gegeven.

M Balje
22-02-2003, 23:47
Mooi werk jongens (meiden?), wordt steeds mooier hier... Complimenten alom aan degenen die er aan gewerkt hebben.

Ga wel mee in de mening van Nathan: doe wat aan je raffelige randjes rond de knoppen (beetje amateuristisch)

En waarom moet het nou PB heten en kon het niet gewoon PM blijven waar iedereen al jaren aan gewend was: "Ik stuur je even een PM uhhh, PB". Had toch in gewoon Nederlands ook Prive Mail of Persoonlijke Memo (dus PM) kunnen betekenen of zo... Het is met PB net zo onduidelijk: Persoonlijke Bullshit? Prive Boodschap (doet mij aan toilet denken)?

En die 255 tekens voor de signature: is dat nou DE manier om de signatures in grootte te beperken. Die van mij was prima (volgens regels Eric!), maar had nu ineens teveel tekens en moest hem toch aanpassen, toen ik mijn avatar aanpaste (hij deed het eerst wel op het niewue forum!)

Wel handig die woonplaats vermelding dadelijk bij koop/verkoop/ruil. Zag het bij anderen, heb hem gelijk even ingevuld en voila.

Ik wil de mijnen ook op Amsterdam zetten en dan zegt hij inderdaad dat ik een tegrote sig heb.
Terwijl ik al de size code op 1 heb staan en het eerst ook zo was en goedgekeurd.

Lex v/d Moolen
22-02-2003, 23:49
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6368

Deze thread bestaat nu 2x? Deze vond ik in DVD Algemeen :confused:

Lex v/d Moolen
23-02-2003, 00:13
Hoe kan ik een file attachen? Of is dat ook verloren gegaan :?

René Groen
23-02-2003, 00:24
Hoe kan ik een file attachen? Of is dat ook verloren gegaan :?

Zit er niet meer in zo te zien :x

HiddeV
23-02-2003, 00:45
het is zeker ff wennen, is wel mooier maar dat vorige was veel beter, overzichtelijker

Jelger
23-02-2003, 01:11
Ik heb het nog eens bekeken, maar ik vind het allemaal
WAARDELOOS

De berichten zijn te breed voor mijn scherm, en dat valt ook niet te verhelpen door de resolutie en de lettergrootte aan te passen. Verder heb ik geen behoefte aan het lezen van een quote in een quote zijn de smilies veel minder goed, en mis ik de buddy-lijst dat je bij instellingen kan zien wie er online zijn.

WAT EEN ACHTERUITGANG

Jelger
23-02-2003, 01:17
De stijl van het forum past ook helemaal niet meer bij die van de hoofdpagina, maar dat gaan jullie nog veranderen neem ik aan?

En die knoppen http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/lang_dutch/post.gif zijn ook niet mooi.

Oke, ik ben uitgezeurd:D

René Groen
23-02-2003, 01:18
Ik heb ook even naar alles zitten kijken en een beetje zitten afwegen enzo, maar ik vind dit board niet echt een vooruitgang. De enige vooruitgang die ik kan ontdekken is de who's online, maar ook dat gedeelte is niet optimaal. (een reply staat bijvoorbeeld niet als reply in thread x, maar gewoon reply met als link naar de main page)

Alex van den Berg
23-02-2003, 01:19
De berichten zijn te breed voor mijn scherm, en dat valt ook niet te verhelpen door de resolutie en de lettergrootte aan te passen.Misschien zijn er nog wat bugs waar achter de schermen aan wordt gewerkt? ;)
Leon onze wizard, heeft zojuist na het opofferen van een vrije zaterdag voor een werkdag van 13 uur, zijn bed opgezocht...

Verder heb ik geen behoefte aan het lezen van een quote in een quoteDit is geheel aan de quoter... Net als "vroeger" is het nog steeds mogelijk, en zelfs aan te raden, om het onbelangrijke deel van een quote te wissen...
Een quote in een quote is daarentegen wel erg handig om te zien waar men het over heeft.... "Vroeger" moest je daarvoor vaak terugscrollen of zelfs bladeren...

Maar ja... volgens sommigen was vroegâh alles beter :roll: :D

Jelger
23-02-2003, 01:20
Ik heb ook even naar alles zitten kijken en een beetje zitten afwegen enzo, maar ik vind dit board niet echt een vooruitgang. De enige vooruitgang die ik kan ontdekken is de who's online, maar ook dat gedeelte is niet optimaal. (een reply staat bijvoorbeeld niet als reply in thread x, maar gewoon reply met als link naar de main page)

Wat was eigenlijk de reden voor deze vernieuwing? Het staat vast wel ergens, maar ik ga dat nu even niet teruglezen. Maar volgens mij zijn de meesten er niet blij mee :roll:

Alex van den Berg
23-02-2003, 01:20
De berichten zijn te breed voor mijn scherm, en dat valt ook niet te verhelpen door de resolutie en de lettergrootte aan te passen.Misschien zijn er nog wat bugs waar achter de schermen aan wordt gewerkt? ;)
Leon onze wizard, heeft zojuist na het opofferen van een vrije zaterdag voor een werkdag van 13 uur, zijn bed opgezocht...

Verder heb ik geen behoefte aan het lezen van een quote in een quoteDit is geheel aan de quoter... Net als "vroeger" is het nog steeds mogelijk, en zelfs aan te raden, om het onbelangrijke deel van een quote te wissen...
Een quote in een quote is daarentegen wel erg handig om te zien waar men het over heeft.... "Vroeger" moest je daarvoor vaak terugscrollen of zelfs bladeren...

Maar ja... volgens sommigen was vroegâh alles beter :roll: :D

Jelger
23-02-2003, 01:21
Ik heb ook even naar alles zitten kijken en een beetje zitten afwegen enzo, maar ik vind dit board niet echt een vooruitgang. De enige vooruitgang die ik kan ontdekken is de who's online, maar ook dat gedeelte is niet optimaal. (een reply staat bijvoorbeeld niet als reply in thread x, maar gewoon reply met als link naar de main page)

Wat was eigenlijk de reden voor deze vernieuwing? Het staat vast wel ergens, maar ik ga dat nu even niet teruglezen. Maar volgens mij zijn de meesten er niet blij mee :roll:

Jelger
23-02-2003, 01:23
Maar ja... volgens sommigen was vroegâh alles beter :roll: :D

Ik was tevreden zoals het was ja. Komt die buddy-lijst wel weer terug? Die vond ik erg handig.

Alex van den Berg
23-02-2003, 01:23
niet blij mee :roll: Begin bijv. eens om bij instellingen je smilies in te schakelen... ;)

Jelger
23-02-2003, 01:25
niet blij mee :roll: Begin bijv. eens om bij instellingen je smilies in te schakelen... ;)

Even testen hoor:

:D
(6)
(y)
:cool:
:confused:
:p
:(
:)
:bier:
:o
:rolleyes:

Alex van den Berg
23-02-2003, 01:27
Komt die buddy-lijst wel weer terug? Die vond ik erg handig.Geen idee... maar ik denk dat er zeker naar jullie suggesties wordt geluistert. Als het enigszins mogelijk is dan zal er vast weer een buddy-list komen.
Ik moet er dan wel bijzeggen dat daar nog wel wat programmeerwerk aan vooraf gaat wanneer die funktie nog niet bestaat... In dat geval kon het (wegens tijdgebrek) nog weleens een tijdje gaan duren... :(

Jelger
23-02-2003, 01:31
Geen idee... maar ik denk dat er zeker naar jullie suggesties wordt geluistert. Als het enigszins mogelijk is dan zal er vast weer een buddy-list komen.
Ik moet er dan wel bijzeggen dat daar nog wel wat programmeerwerk aan vooraf gaat wanneer die funktie nog niet bestaat... In dat geval kon het (wegens tijdgebrek) nog weleens een tijdje gaan duren... :(

Ik zie het allemaal wel. Wil ik als laatste voorstel nog even om de oude grijns smilie erin te houden, die was zoveel beter http://smiliez.de/images/113.gif

Leon Grave
23-02-2003, 10:54
Wat was eigenlijk de reden voor deze vernieuwing? Het staat vast wel ergens, maar ik ga dat nu even niet teruglezen. Maar volgens mij zijn de meesten er niet blij mee :roll:



Beste DVD.nl bezoekers,
Later deze middag zal het forum van DVD.nl tijdelijk offline zijn. Niet getreurd, want niet veel later zal het forum in een nieuwe vorm weer beschikbaar worden! Vanmiddag gaan we de forum-software namelijk omzetten van vBulletin naar phpBB. De ondersteuning op de vBulleting versie die we nu gebruiken vervalt namelijk binnenkort, waardoor voor ons de keuze tussen upgraden naar vBulleting 3.0 of phpBB overblijft. Wij hebben voor dat laatste gekozen: niet alleen om de forum-software gelijk te trekken met zuster-site Hardware.Info, maar ook omdat we meer vertrouwen hebben in de ontwikkelings-vooruitgang van phpBB.
Je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat het forum dadelijk geheel anders oogt of andere functionaliteit heeft: phpBB biedt zo'n beetje dezelfde functionaliteit als de huidige versie van vBulletin en we hebben ervoor gezorgd dat er qua look-and-feel zo weinig mogelijk veranderd. Één groot voordeel is er wel: het forum is dadelijk volledig 100% in het Nederlands!
Voor ieder die dalijk afkick-verschijndelen krijgt: alvast onze excuses voor het ongemak!
Aanmoedigingsmailtjes kunnen naar leon@dvd.nl!


Dit is dus de reden.

Rochan
23-02-2003, 10:59
Hoe kan je nu je eigen post editen??? heb het gevonden :roll:

Hoe krijg ik mijn profiler weer in mijn signature, want zo vol was mijn signature volgens mij niet :?:

Crew hebben jullie hier al een antwoord op??? :roll:

Jaded
23-02-2003, 11:04
Could not obtain matched posts list

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 144)

SELECT m.post_id FROM phpbb_search_wordlist w, phpbb_search_wordmatch m WHERE w.word_text LIKE 'waslijst' AND m.word_id = w.word_id AND w.word_common <> 1

Line : 294


Bij een zoekopdracht...

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 11:10
Could not obtain matched posts list




Bij een zoekopdracht...

had ik ook al last van

Frank
23-02-2003, 11:10
Could not obtain matched posts list

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 144)

SELECT m.post_id FROM phpbb_search_wordlist w, phpbb_search_wordmatch m WHERE w.word_text LIKE 'waslijst' AND m.word_id = w.word_id AND w.word_common <> 1

Line : 294

Bij een zoekopdracht...

Ik krijg iets soortgelijks bij het plaatsen van een reactie.

Jelger
23-02-2003, 11:13
Ik heb de hele ochtend al problemen met posten. :(Ik kreeg net dit bericht:
Algemene Fout

Could not insert new word matches

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 144)

INSERT INTO phpbb_search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 384448, word_id, 0 FROM phpbb_search_wordlist WHERE word_text IN ('heb', 'hele', 'ochtend', 'problemen', 'met', 'posten', 'bij', 'mij', 'gaat', 'het', 'allemaal', 'langzaam', 'cry')

Line : 242
File : /usr/local/www/data/dvd.nl/dvdphpBB/includes/functions_search.php

Die had ik ook. Je moet dan een nieuw scherm openen, je bericht is namelijk wel geplaatst :roll:

:roll:

:cry:Hoe vaak kun je een quote die gequot is quoten, :D
Could not obtain matched posts list

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 144)

SELECT m.post_id FROM phpbb_search_wordlist w, phpbb_search_wordmatch m WHERE w.word_text LIKE 'waslijst' AND m.word_id = w.word_id AND w.word_common <> 1

Line : 294

Bij een zoekopdracht...

Ik krijg iets soortgelijks bij het plaatsen van een reactie.

IK WEET NIET WAT JULLIE HIERVAN VINDEN, MAAR WAT WAS ER MIS MET DE OUDE QUOTE-FUNCTIE?

M Balje
23-02-2003, 11:13
Could not obtain matched posts list

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 144)

SELECT m.post_id FROM phpbb_search_wordlist w, phpbb_search_wordmatch m WHERE w.word_text LIKE 'waslijst' AND m.word_id = w.word_id AND w.word_common <> 1

Line : 294

Bij een zoekopdracht...

Ik krijg iets soortgelijks bij het plaatsen van een reactie.

Heeft iedereen last van volgen mij.
Uit eindelijk plaatst hij het bericht wel.
Maar krijgen ik en Mad nog andwoord op mijn vraag ? over die Sig.

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 11:14
Als ik iets post geeft ie aan dat ie het niet doet?? de post wordt wel geplaats terwijl de thread niet boven aan de pagina komt....?

Ook telt mijn aantal posts niet door.
Toen ik zojuist een bericht wilde verwijderen (kan dat??) in mn ruilthread verwijderde ik blijkbaar de gehele thread.

VrEeMd.......... :roll:

Leon Grave
23-02-2003, 11:14
Dit zijn dus dingen die ik graag wil weten.
Het blijkt zo te zien dat er een tabel niet helemaal goed is meegekomen tijdens de conversie.. ik ga even kijken wat ik er aan kan doen..

Zoals jullie vast zullen begrijpen hebben dit soort dingen veel meer prioriteit dan of het nou pb of pm moet worden ;)

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 11:28
Toen ik zojuist een bericht wilde verwijderen (kan dat??) in mn ruilthread verwijderde ik blijkbaar de gehele thread.

VrEeMd.......... :roll:

Ja hoor, mijn ruil-thread is weg...... :cry:

mijn fout?

p.s. waar kan ik mn profiel wijzigen..?

Jaded
23-02-2003, 11:30
Fuck die quote's zenne, teveel werk....

Hoe je je profiel dus kunt wijzigen: zoals voorheen bij instellingen.
Misschien dat je het niet kunt bewaren omdat je sig te lang is ... zegt hij bij mij ook. OOK AL IS HIJ BINNEN DE REGELS VAN DE CREW. Maar ik gok dat dat wel zal aangepast worden in tijd (wedden dat de regels ingekort worden ...)

:(

Joost Huizinga
23-02-2003, 11:30
Ik krijg telkens een DEBUG ERROR op het TKA/TKG forum als ik een bericht wil plaatsen of wijzigen.. Hij plaatst hem uiteindelijk wel..

Sander Haarmans
23-02-2003, 11:32
Op zich ziet het er best netjes uit maar ik moet wel heeeel erg wennen, het automatisme is er een beetje vanaf maar dat komt vast wel weer terug :wink:

Philippe
23-02-2003, 11:34
Op zich ziet het er best netjes uit maar ik moet wel heeeel erg wennen, het automatisme is er een beetje vanaf maar dat komt vast wel weer terug :wink:

Is inderdaad even zoeken als je de eerste keer op het vernieuwde forum komt, maar na verloop van tijd zullen we er wel volledig mee vertrouwd zijn.

Leon Grave
23-02-2003, 11:36
Ik heb net van de server beheerders vernomen dat die kapotte search tabel inmiddels gefixed is.

Jaded
23-02-2003, 11:40
"Informatie

Er staan geen reacties in dit onderwerp "

Bij zowat alles waar je op klikt ...

Koen Crijns
23-02-2003, 11:49
Test

Bas de Jong
23-02-2003, 11:53
De link naar een nieuwe pagina verschijnt 1 bericht te vroeg.

Die Test post van Koen stond op pagina 4 maar er stond al een link naar pagina 5. Als je op die link klikt staat er dat er geen berichten zijn in dit onderwerp.

Mijn bericht staat dus blijkbaar ook op pagina 4 maar die link naar 5 staat er nog steeds.

Rochan
23-02-2003, 11:53
Hoe kan je nu je eigen post editen??? heb het gevonden :roll:

Hoe krijg ik mijn profiler weer in mijn signature, want zo vol was mijn signature volgens mij niet :?:

Hoe kan ik mijn profiler weer zichtbaar maken in mijn signature??

expo
23-02-2003, 11:56
Wel,ik vind de Nederlandse vertalingen maar belachelijk.
Verder die PM's moeten gefixt worden.

Bas de Jong
23-02-2003, 11:58
Wel,ik vind de Nederlandse vertalingen maar belachelijk.
Verder die PM's moeten gefixt worden.

De taal kan gewijzigd worden in Engels in je Instellingen

Lang leven het Engels ;)

Jaded
23-02-2003, 12:07
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=763

Geen avatars te zien daar.

Leon Grave
23-02-2003, 12:22
Heb ik net gefixed.

Jaded
23-02-2003, 12:23
Als je een profiel bekeken hebt nadat je deze uit de top zoveel ledenlijst gekozen hebt (waar vroeger de top 10 was), dan krijg je een foutmelding, dat de pagina verlopen is.

Bas de Jong
23-02-2003, 12:25
Nog iets:
Is het mogelijk om weer een link Last Post te krijgen zoals op het oude forum? Ik bedoel dat dus in het Thread overzicht en onder- en bovenaan van een Thread.

lexie
23-02-2003, 12:36
View posts since last visit

komt deze overeen met 'view active topics' of komt deze nog....?

ik hou per definitie niet van verandering, maar ik ben hier pas kort :wink:

Leon Grave
23-02-2003, 12:37
Als er rare dubbele headers en footers op het forum komen kan dat kloppen, ik ben even met het deze dingen bezig.

Bas de Jong
23-02-2003, 13:00
Argh!!!!! Forum in 800x600 resolutie en niet te veranderen!!! :shock: :shock:

Misschien heeft het met de header veranderingen te maken die Leon nu doet maar ik denk ik meld het even.

Koen Crijns
23-02-2003, 13:06
Argh!!!!! Forum in 800x600 resolutie en niet te veranderen!!! :shock: :shock:

Misschien heeft het met de header veranderingen te maken die Leon nu doet maar ik denk ik meld het even.

Ja, Leon is nu de 800x600 en 1024x768 versies aan het maken... Even geduld en dat werkt dalijk weer allemaal als vroeger. ;)

Niels Haasjes
23-02-2003, 13:07
Uhm, vraagje, hoe kom ik nou bij mn User Control Panel..???

Kan het even niet vinden..

Groeten Niels

Nathan Strik
23-02-2003, 13:08
Nog iets:
Is het mogelijk om weer een link Last Post te krijgen zoals op het oude forum? Ja, ik mis deze optie ook. Zeer irritant en tijdrovend om nu handmatig naar het nieuwste bericht te moeten zoeken. Knopje om hier direkt naartoe te springen zou dus zeker geen overbodige luxe zijn. ;)

Bas de Jong
23-02-2003, 13:09
Uhm, vraagje, hoe kom ik nou bij mn User Control Panel..???

Kan het even niet vinden..

Groeten Niels
Gewoon onder Instellingen. Er wordt nu echter aan het forum gesleuteld dus het werkt even niet ;)

Bas de Jong
23-02-2003, 13:10
Wow. Ik heb er ineens meer dan 100 posts bij. 8) :wink:

Remco de Swart
23-02-2003, 13:11
Mijn totaal aantal posts is opeens met meer dan 100 stuks gestegen, nu 460 was ongeveer 350. Op zich niet zo erg maar wel vreemd. :mrgreen: Verder kan ik de pagina instellingen niet openen.

starbuck
23-02-2003, 13:11
volgens mij zijn opeens alle spoilers te lezen??, die eerst verborgen waren.

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 13:19
Mijn totaal aantal posts is opeens met meer dan 100 stuks gestegen, nu 460 was ongeveer 350. Op zich niet zo erg maar wel vreemd. :mrgreen: Verder kan ik de pagina instellingen niet openen.

volgens mij tellen de berichten uit "General Thread" ineens mee,
er zijn forum-leden met een stijging van 3000 posts.

Leon Grave
23-02-2003, 13:29
Het 800*600 / 1024*768 gebeuren werkt.

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 13:35
Is het niet handig om net zoals voor MSN en E-mail een blokje te maken voor dvd-profiler, aangezien de signature-ruimte aanzienlijk verkort is.

M Balje
23-02-2003, 13:39
volgens mij zijn opeens alle spoilers te lezen??, die eerst verborgen waren.

Ja echt.

Piet Marcus vd Meulen
23-02-2003, 13:58
Vraagjes: Hoe is de overgang getest? En waarom niet een paar dagen van tevoren aangeven dat één en ander gaat wijzigen?

Verder, het moet natuurlijk wennen, en de mens is van nature vrij conservatief, maar volgens mij moet dit net zo goed gaan werken :wink:

Piet Marcus vd Meulen
23-02-2003, 13:59
Nog ff wat (en deze blijft moeilijk!), het forum vindt te vroeg dat er een extra pagina zou moeten zijn. Klik je dan op 'last' post, vindt ie geen berichten... D'r gaat volgens mij iets mis bij het berekenen van het aantal pagina's...

Kasper P.
23-02-2003, 14:05
Blijft het zo dat de posts in General blijven meetellen?

Jaded
23-02-2003, 14:06
De kleuren voor de nieuwe tool-balk bovenaan de pagina zijn wat aan de donkere kant, vind ik zelf.
Misschien wat lichter maken?


EDIT: Is ondertussen al gedaan. Nog even wat verticaal centreren?

Steven Maas
23-02-2003, 14:09
Ik moet zeggen dat het al een beetje begint op te knappen. Geen foutmeldingen meer bij het inloggen, posten of PM-men. De layout begint weer terug te komen zoals hij hoort te zijn.
Er begint hoop te gloren. :D
Pluimpje voor de crew voor het harde werk dat verzet wordt hoor. (y)

Jaded
23-02-2003, 14:10
Ik moet zeggen dat het al een beetje begint op te knappen. Geen foutmeldingen meer bij het inloggen, posten of PM-men. De layout begint weer terug te komen zoals hij hoort te zijn.
Er begint hoop te gloren. :D
Pluimpje voor de crew voor het harde werk dat verzet wordt hoor. (y)
Het enige grote dat me nog stoort is dat de lijst met threads zo druk is ... veel te veel op elkaar geplakt.

Lex v/d Moolen
23-02-2003, 14:12
Het is inderdaad al een stuk beter.

Persoonlijk vind ik het symbooltje van bekijk laatste post in thread (http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/icon_latest_reply.gif) een beetje klein. Of ben ik nu de enige?

Jaded
23-02-2003, 14:14
Of ben ik nu de enige?
Waarschijnlijk niet.
Over het algemeen vind ik al nieuwe icoontjes wat aan de kinderachtige en kleine kant ...

Jaded
23-02-2003, 14:16
Nu dat er daadwerkelijk een 6de pagina is aangemaakt (in deze thread) geeft hij geen foutmelding meer en maakt hij er dus niet nog eens een nieuwe pagina teveel aan.

Misschien heb je hier iets aan ... misschien ook niet, ik zeg het maar.

Bas de Jong
23-02-2003, 14:16
Het is inderdaad al een stuk beter.

Persoonlijk vind ik het symbooltje van bekijk laatste post in thread (http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/icon_latest_reply.gif) een beetje klein. Of ben ik nu de enige?

Bestaat dat dan??? (duidelijk antwoord? ;))

Jelger
23-02-2003, 14:16
Of ben ik nu de enige?
Waarschijnlijk niet.
Over het algemeen vind ik al nieuwe icoontjes wat aan de kinderachtige en kleine kant ...








Kijk eens aan ze worden wakker...zullen we elkaar even quoten? :lol:

Als jij niet zo eng wilt lachen :roll:OK...kijk...nu weet iedereen wat ik met deze post bedoel ;)
Kijk eens aan ze worden wakker...zullen we elkaar even quoten? :lol:

Als jij niet zo eng wilt lachen :roll:OK...kijk...nu weet iedereen wat ik met deze post bedoel ;)

Kijk eens aan ze worden wakker...zullen we elkaar even quoten? :lol:

Nee?wat dan?

Als jij niet zo eng wilt lachen :roll:OK...kijk...nu weet iedereen wat ik met deze post bedoel ;)Idd...heel erg overzichtelijk :lol:

En het quoten werkt zeker niet overzichtelijker. Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar het leidt snel tot verwarring

René Groen
23-02-2003, 14:18
Het forum begint weer steeds beter te worden op een paar dingetjes na, maar die zijn al aangegeven.

Topwerk hoor crew, lekker bezig :D

Jaded
23-02-2003, 14:20
In de nieuwe tool-balk mis ik een optie om terug naar de beginpagina te gaan ... misschien een link steken achter het logo bovenaan?

Jaded
23-02-2003, 14:27
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12152


Een test of een foutje?

Koen Crijns
23-02-2003, 14:28
In de nieuwe tool-balk mis ik een optie om terug naar de beginpagina te gaan ... misschien een link steken achter het logo bovenaan?

Die link staat al altijd boven aan het forum: "DVD.nl Forum Index"

Jaded
23-02-2003, 14:29
Die link staat al altijd boven aan het forum: "DVD.nl Forum Index"
Ik bedoel naar de startpagina .... www.dvd.nl

Koen Crijns
23-02-2003, 14:32
Die link staat al altijd boven aan het forum: "DVD.nl Forum Index"
Ik bedoel naar de startpagina .... www.dvd.nl

Die mist inderdaad nog! Gaan we aan werken...

We we sowieso ook zullen maken is dat als je op het DVD.nl logo klikt dan je dan terug gaat naar de DVD.nl frontpage. Maar extra link in het menutje naast 'Uitloggen' is ook geen slecht plan voor de duidelijkheid.

Jaded
23-02-2003, 14:34
De [c]-tag komt toch terug mag ik hopen?
We weten allemaal hoe Eric hier over denkt...

Kan het zijn dat het standaard lettertype anders is??

Koen Crijns
23-02-2003, 14:35
De [c]-tag komt toch terug mag ik hopen?
We weten allemaal hoe Eric hier over denkt...

Kan het zijn dat het standaard lettertype anders is??

Het toevoegen van extra bb-Code is bij phpBB helaas wat lastiger dan bij vBulletin. We zullen zeker even gaan kijken naar de spoiler-tag en andere custom bb-codes, maar dat zijn helaas dingen die iig niet binnen vijf minuten gefixed zijn.

Wordt vervolgd... ;)

Jaded
23-02-2003, 14:38
Om tekst kleiner of groter te maken is ook wat anders ...

size=1
Kiekeboe!
size=3
Kiekeboe!
size=5
Kiekeboe!
size=8
Kiekeboe!
size=10
Kiekeboe!
size=13
Kiekeboe!
size=15
Kiekeboe!
size=18
Kiekeboe!
size=20
Kiekeboe!
Misschien moeten (als dat kan) de waarden wat aangepast worden zodat 1 het kleinst is en 10 het grootst mogelijk?

JeroenDeluxe
23-02-2003, 14:42
ik hoop dat er iets gedaan kan worden aan het posten van een attachment. dit is anders het einde van de raad-je-plaatje-quizzes... :cry:

Jelger
23-02-2003, 14:46
De mogelijkheid om je eigen berichten te kunnen verwijderen, werkt wel het "uppen" van de veilingen in de hand natuurlijk. Ik vind het een goede optie, maar dat is een nadeel.

Jaded
23-02-2003, 14:47
De mogelijkheid om je eigen berichten te kunnen verwijderen, werkt wel het "uppen" van de veilingen in de hand natuurlijk.
Leg eens uit ... ikke ni snappie.

Roep trouwens maar niet te hard dat je je eigen berichten kan deleten ... Eric is daar vrij tegen. :)

Jelger
23-02-2003, 14:49
De mogelijkheid om je eigen berichten te kunnen verwijderen, werkt wel het "uppen" van de veilingen in de hand natuurlijk.
Leg eens uit ... ikke ni snappie.

Roep trouwens maar nie te hard dat je je eigen berichten kan deleten ... Eric is daar vrij tegen. :)

Je plaatst gewoon een bericht, en de volgende dag verwijder je die, en vervang je hem door een identiek bericht. Zo heb je twee keer een up, en lijkt het of je 1 bericht hebt geplaatst

Jaded
23-02-2003, 14:52
Je plaatst gewoon een bericht, en de volgende dag verwijder je die, en vervang je hem door een identiek bericht. Zo heb je twee keer een up, en lijkt het of je 1 bericht hebt geplaatst
Nog niet aan gedacht.
De voordelen van een eigen post te kunnen deleten wegen toch op tegen de nadelen ... vind ik.
Spijtig dat niet iedereen daar zo over denkt ...

Jaded
23-02-2003, 14:54
De mogelijkheid om de threads te sorteren op naam en zo voort is ook weg ... wat de Pricewatch thread héél onaantrekkelijk maakt tegenover vroeger.

Jelger
23-02-2003, 14:54
Je plaatst gewoon een bericht, en de volgende dag verwijder je die, en vervang je hem door een identiek bericht. Zo heb je twee keer een up, en lijkt het of je 1 bericht hebt geplaatst
Nog niet aan gedacht.
De voordelen van een eigen post te kunnen deleten wegen toch op tegen de nadelen ... vind ik.
Spijtig dat niet iedereen daar zo over denkt ...

Ik ben er niet tegen, maar er kan natuurlijk misbruik van gemaakt worden. Het verwijderen van per ongeluk geplaatste berichten is natuurlijk een voordeel, dat scheelt ook een hoop dubbele threads over bijvoorbeeld Lord of the Rings.

Lex v/d Moolen
23-02-2003, 14:55
En waar is de zwarte stip in de enveloppen ten teken dat je in desbetreffende thread al eens gepost hebt?

Jaded
23-02-2003, 15:01
De melding dat er geen posts zijn in de thread is er weer.

Blijkbaar is deze melding er alleen nadat er al wat posts op een pagina staan? De telling van de pagina's loopt precies een beetje voor op het effectief aantal posts?

Does this make any sense?

Rochan
23-02-2003, 15:03
En bij mij doen de emoticons het ook niet meer :( Hoe los ik dit nu op????

Jelger
23-02-2003, 15:04
En bij mij doen de emoticons het ook niet meer :( Hoe los ik dit nu op????

Bij je profiel en dan smilies aanzetten (y)

Jaded
23-02-2003, 15:06
Hier heb je het al .... je kan je eigen bericht niet deleten.


:(

Lex v/d Moolen
23-02-2003, 15:06
De melding dat er geen posts zijn in de thread is er weer.

Blijkbaar is deze melding er alleen nadat er al wat posts op een pagina staan? De telling van de pagina's loopt precies een beetje voor op het effectief aantal posts?

Does this make any sense?Bij mij ook problemen. Er zijn al meer dan 20 berichten in pagina 6, maar pagina 7 is wel aangemaakt, maar leeg...

Lex v/d Moolen
23-02-2003, 15:08
Hier heb je het al .... je kan je eigen bericht niet deleten.

:(Alleen wel als er nog geen bericht achter staat. De juiste oplossing in mijn ogen. (y)

edit test

Rochan
23-02-2003, 15:09
En bij mij doen de emoticons het ook niet meer :( Hoe los ik dit nu op????

Bij je profiel en dan smilies aanzetten (y)

Dat heb ik gedaan, maar ik zie dat op als ik reply op andere threads de emoticons niet verschijnen en op deze thread wel :confused:

Jaded
23-02-2003, 15:09
Hier heb je het al .... je kan je eigen bericht niet deleten.

:(Alleen wel als er nog geen bericht achter staat. De juiste oplossing in mijn ogen. (y)
Ahaaa das wat anders!
Dat is inderdaad goed.

Steven Maas
23-02-2003, 15:13
Dat heb ik gedaan, maar ik zie dat op als ik reply op andere threads de emoticons niet verschijnen en op deze thread wel :confused:Het werkt dan alleen in nieuwe berichten die je plaatst. De oude blijven onveranderd.

Rochan
23-02-2003, 15:17
Dat heb ik gedaan, maar ik zie dat op als ik reply op andere threads de emoticons niet verschijnen en op deze thread wel :confused:Het werkt dan alleen in nieuwe berichten die je plaatst. De oude blijven onveranderd.

Heb het nu eindelijk door :D Bedankt Steven (y)

Marcel den Haan
23-02-2003, 15:26
De links in de emails die ik krijg dat er gepost is in mijn "geaboneerde" threads doen het niet !!!!! :(

Leon Grave
23-02-2003, 15:30
De links in de emails die ik krijg dat er gepost is in mijn "geaboneerde" threads doen het niet !!!!! :(

Zal er naar kijken.

Even een bedankje voor Alexander van Dongen voor het even fixen van de witte randjes rond de post en reply knopjes.

MAD
23-02-2003, 15:41
Even een bedankje voor Alexander van Dongen voor het even fixen van de witte randjes rond de post en reply knopjes.

Kan hij dat bij de Engelse versies ook even doen dan. Ik heb mijn taalinstelling gewoon op Engels staan en daar zitten nog raffelrandjes aan.

Ik kan nu ook weer een PM sturen ipv een PB. ;)
Wel leuk dat je de PB-tjes terug kunt vinden bij je Prive Memo's. Proef ik hier een twijfel om van PB toch PM te gaan maken.
(Wil je niet stangen Leon, jullie doen het fantastisch en ik weet best dat jullie wat beters te doen hebben dan een keuze voor PM of PB)

Klopt het trouwens dat je op het nieuwe forum je eigen threadtitels kan aanpassen?

Peedeepee
23-02-2003, 15:43
Ik kan nog maar moeilijk wennen aan de 'overzichtelijkheid' van de rijen threads....vond ik bij die oude verzie makkelijker....

:oops:

Niels Haasjes
23-02-2003, 15:48
Ik mis toch echt het 'User Control Panel'.. In een keer overzicht op je geaboneerde discussies, geabonneerde fora en ook je persoonlijke berichten. Waarom is dit weggehaald??

Of ben ik gewoon blind en is het er nog gewoon?? :oops:

Groeten Niels

Robert F.
23-02-2003, 15:48
Ik weet niet of dit al eerder behandeld is, maar hoe kun je nu je bericht editen? Ik wil op mijn threat aangeven dat er een dvd verkocht is.

René Groen
23-02-2003, 15:53
Rechtsbovenin, naast quote: http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/lang_dutch/icon_edit.gif

Rogier Burghout
23-02-2003, 16:11
Ziet er wel okee uit. Meteen effe sig testen...:)

Koen Crijns
23-02-2003, 16:50
Nog iets:
Is het mogelijk om weer een link Last Post te krijgen zoals op het oude forum? Ja, ik mis deze optie ook. Zeer irritant en tijdrovend om nu handmatig naar het nieuwste bericht te moeten zoeken. Knopje om hier direkt naartoe te springen zou dus zeker geen overbodige luxe zijn. ;)

Dat zit er al standaard in hoor! Daarvoor moet je op dit icoontje voor een topic-titel klikken: http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/icon_newest_reply.gif

Nathan Strik
23-02-2003, 17:12
Dat zit er al standaard in hoor! Daarvoor moet je op dit icoontje voor een topic-titel klikken: http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/icon_newest_reply.gif
Oeps... :oops: ik had hem al gevonden... stom van me...

Robert F.
23-02-2003, 17:27
Rechtsbovenin, naast quote: http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/lang_dutch/icon_edit.gif
Laat maar. Hij verscheen ineens!!! :roll:

Koen Crijns
23-02-2003, 17:29
De PB-knop is op verzoek gewijzigd naar een PM-kop. En tevens is de 'Terug naar DVD.nl' link vanaf nu aanwezig.

Jaded
23-02-2003, 17:30
Rechtsbovenin, naast quote: http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/lang_dutch/icon_edit.gif
Laat maar. Hij verscheen ineens!!! :roll:
Staat ook enkel naast uw eigen berichten.

Jaded
23-02-2003, 17:37
Hoe zit het eigenlijk juist met onderstaande opties in je Profiel?
Als je het 1ste uitzet en het 2de aan, komt er dan wel een pop-up window als je een nieuwe PM hebt? Ik denk eigenlijk niet, uit ondervinding.
Dus eigenlijk is één van de twee opties overbodig ... niet??

1) Notify on new Private Message

2) Pop up window on new Private Message:
Some templates may open a new window to inform you when new private messages arrive.

Jaded
23-02-2003, 17:49
Nog een futiliteitje:

De kleur van de header komt nog niet overeen met de rest van het forum.

Jaded
23-02-2003, 17:57
En nog eentje:

De omschrijvingen van de verschillende onderdelen van Reacties website is er niet meer.

Jaded
23-02-2003, 18:00
Guess who ....

Misschien is het een idee om de Announcements/Sticky's/... een iets andere achtergrondkleur mee te geven zodat je duidelijk(er) het verschil tussen hen en de 'echte' threads ziet? Is beter voor de overzichtelijkheid ...

Jaded
23-02-2003, 18:04
Ook is de extra toegvoegde Prive berichten-regel overbodig geworden nu de nieuwe tool-balk er is ...

Hans De Bisschop
23-02-2003, 18:10
...ik kreeg de melding dat m'n signature te lang was. Er is een maximum van 255 tekens. Zou dat verandert kunnen worden?
Dat zou wel eens in de nieuwe forumsoftware ingesteld kunnen worden. Hmm...wel handig. ;)
Hmm... vergeet niet dat er waarschijnlijk ook een Database cell geconverteerd moet worden ;) VARCHAR kan maar maximaal 255 tekens aan :(

De lengte van de signature kan langer dan 255 tekens ingesteld worden daar ben ik 200 % zeker van .... ik gebruik het phpBB forumsysteem namelijk zelf al enkele maanden ....

T'Pol
23-02-2003, 18:14
PhpBB is een bekend en redelijk goed forum. Leuk dat jullie zijn overgestapt. Het is wel even wennen aan de knoppen e.d. al kan de dvdcrew natuurlijk ook een eigen ontwerp neerzetten (iets wat ik zou prefereren).

Een minpunt: de lettergrootte. Die mag wel één of twee punten groter want op dit moment is het niet erg prettig lezen in 1600x1200.

Alex van den Berg
23-02-2003, 18:22
Een minpunt: de lettergrootte. Die mag wel één of twee punten groter want op dit moment is het niet erg prettig lezen in 1600x1200.Deze fontgrootte is vrij normaal voor internet gebruik...
Als het bij 1600x1200 te klein wordt, heb je duidelijk een te kleine monitor voor die resolutie... ;)

Je kunt ook (in Internet Explorer) de fontgrootte instellen.
Menu: Beeld / Tekengrootte.

EDIT: Werkt helaas niet op deze site... :(

Hans De Bisschop
23-02-2003, 18:29
Er zou nu misschien ook een echt DVD.nl theme voor het forum kunnen voorzien worden ? Om het wat DVD achtiger :wink: te laten lijken ?

Martin de Goeij
23-02-2003, 19:00
Ziet strak uit, die nieuwe layout...ff Wennen, dat wel :shock: :D

Martin de Goeij
23-02-2003, 19:01
Een minpunt: de lettergrootte. Die mag wel één of twee punten groter want op dit moment is het niet erg prettig lezen in 1600x1200.Deze fontgrootte is vrij normaal voor internet gebruik...
Als het bij 1600x1200 te klein wordt, heb je duidelijk een te kleine monitor voor die resolutie... ;)

Je kunt ook (in Internet Explorer) de fontgrootte instellen.
Menu: Beeld / Tekengrootte.

EDIT: Werkt helaas niet op deze site... :(Alex, ik mis de smilie met het slotje :?: :shock: :?: EN de teller staat weer op de oude stand :roll: :lol:

Alex van den Berg
23-02-2003, 19:07
Alex, ik mis de smilie met het slotje :?: :shock: :?: EN de teller staat weer op de oude stand :roll: :lol:Hoi Martin,
Bij je instellingen moet je het gebruik van smilies aanzetten... Die functie is bij de conversie per ongeluk in de default-uit stand gekomen. Wordt achter de schermen nog aan gewerkt...

De slotje-smily.... tja... die moet je voorlopig nog maar even extern linken... :lol:

En de teller... Wat is daar mis mee? Had je verwacht dat ie weer op nul zou staan? ;)

Jaded
23-02-2003, 19:09
En de teller... Wat is daar mis mee? Had je verwacht dat ie weer op nul zou staan? ;)
Ik denk dat hij wil zeggen dat de Ouwehoer- en andere threads weer meetellen?

Hans De Bisschop
23-02-2003, 19:11
En de teller... Wat is daar mis mee? Had je verwacht dat ie weer op nul zou staan? ;)
Ik denk dat hij wil zeggen dat de Ouwehoer- en andere threads weer meetellen?

Wel komisch om te zien hoeveel posts sommige mensen anders niet gemaakt zouden moeten hebben in de tijd dat het forum offline was :P

Martin de Goeij
23-02-2003, 19:11
Alex, ik mis de smilie met het slotje :?: :shock: :?: EN de teller staat weer op de oude stand :roll: :lol:Hoi Martin,
Bij je instellingen moet je het gebruik van smilies aanzetten... Die functie is bij de conversie per ongeluk in de default-uit stand gekomen. Wordt achter de schermen nog aan gewerkt...

De slotje-smily.... tja... die moet je voorlopig nog maar even extern linken... :lol:

En de teller... Wat is daar mis mee? Had je verwacht dat ie weer op nul zou staan? ;)Ha Alex, ik heb de instellingen al aangepast :D Wat de teller betreft: ik vind het prima zo. :wink: [/quote]

Jaded
23-02-2003, 19:11
Gaan jullie dan serieus verder met de dvd.nl chatbox????

Leek me niet echt een succes.

Martin de Goeij
23-02-2003, 19:12
En de teller... Wat is daar mis mee? Had je verwacht dat ie weer op nul zou staan? ;)
Ik denk dat hij wil zeggen dat de Ouwehoer- en andere threads weer meetellen?Klopt :roll:

Mark de Jong
23-02-2003, 19:12
Hmm... vergeet niet dat er waarschijnlijk ook een Database cell geconverteerd moet worden ;) VARCHAR kan maar maximaal 255 tekens aan :(

Ach, dan maak je er bijvoorbeeld een LONGTEXT veld van. Ruimte zat :lol:

Jaded
23-02-2003, 19:13
Wel komisch om te zien hoeveel posts sommige mensen anders niet gemaakt zouden moeten hebben in de tijd dat het forum offline was :P
Huh?

Martin de Goeij
23-02-2003, 19:15
wel wennen aan dat quote-ding http://www.click-smilies.de/sammlung/spezial/kdchat/rogpen.gif Wie quote wie :? http://www.click-smilies.de/sammlung/spezial/jasons_smilie/dunce.gif

Martin de Goeij
23-02-2003, 19:17
Wel komisch om te zien hoeveel posts sommige mensen anders niet gemaakt zouden moeten hebben in de tijd dat het forum offline was :P
Huh? Dat vat ik ook niet :roll: Ik hoop dat het geilen op je postaantal iig voorbij is hier :nono: http://www.click-smilies.de/sammlung/spezial/jasons_smilie/goofy.gif

Alex van den Berg
23-02-2003, 19:21
Gaan jullie dan serieus verder met de dvd.nl chatbox????

Leek me niet echt een succes.Volgens mij was het vooral geen succes, omdat geen hond wist dat hij bestond... :D
In ieder geval is de chatbox nooit weggeweest en nu voor iedereen goed te vinden... ;)

Alex van den Berg
23-02-2003, 19:23
En de teller... Wat is daar mis mee? Had je verwacht dat ie weer op nul zou staan? ;)
Ik denk dat hij wil zeggen dat de Ouwehoer- en andere threads weer meetellen?Oooooh... Dat is gewoon omdat een hoop basisinstellingen nog standaard zijn... Wordt vanzelf weer anders... :twisted:

Martin de Goeij
23-02-2003, 19:27
En de teller... Wat is daar mis mee? Had je verwacht dat ie weer op nul zou staan? ;)
Ik denk dat hij wil zeggen dat de Ouwehoer- en andere threads weer meetellen?Oooooh... Dat is gewoon omdat een hoop basisinstellingen nog standaard zijn... Wordt vanzelf weer anders... :twisted: Spannend :twisted: :wink:

rosstek
23-02-2003, 19:50
Bij mij werkt het automatisch inloggen niet meer. Als anderen dat ook hebben dan zou dat toch al gemeld moeten zijn, maar ik kan me niet herinneren dat ergens gelezen te hebben.

edit: typo.

Martin de Goeij
23-02-2003, 20:00
Bij mij werkt het automatisch inloggen niet meer. Als anderen dat ook hebben dan zou dat toch al gemeld moeten zijn, maar ik kan me niet herinneren dat ergens gelezen te hebben.

edit: typo.en als je naar de volgende pagina gaat , krijg de dit "Er staan geen reacties in dit onderwerp" :?: :roll: hehe

Rob P.
23-02-2003, 20:18
En hoe zit 't met de spoiler tags??

M Balje
23-02-2003, 20:38
:arrow: Word dat van die Sig's nu nog opgelost ?
Anders ka ik mijn instellingen niet veranderen zodat ik Smilies kan plaatsen.
Omdat ie zegt dat ik een tegrote sig heb volgens de Pc,terwijl voor de verandering het wel mocht.
Ik heb zelfs mijn sig maar op Size 1 staan en is veel kleiner dan die van bv Martin de Goeij,Koen Crijns(dvd-crue,lid) en vele anderen.

Jaded
23-02-2003, 20:50
Ik heb zelfs mijn sig maar op Size 1 staan en is veel kleiner dan die van bv Martin de Goeij,Koen Crijns(dvd-crue,lid) en vele anderen.
Het gaat hem niet over de grootte, maar over het aantal karakters ... als je je sig dus kleiner maakt, dan vergroot je het aantal karakters zelfs nog.

René Groen
23-02-2003, 20:55
Bij mij werkt het automatisch inloggen niet meer. Als anderen dat ook hebben dan zou dat toch al gemeld moeten zijn, maar ik kan me niet herinneren dat ergens gelezen te hebben.

edit: typo.

Rechts van je inlog gegevens staat een vakje die je even aan moet vinken.

Jaded
23-02-2003, 20:56
Kan er iemand me eens uitleggen wat die Gebruikers Groepen eigenlijk zijn??

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 20:58
Ik heb zelfs mijn sig maar op Size 1 staan en is veel kleiner dan die van bv Martin de Goeij,Koen Crijns(dvd-crue,lid) en vele anderen.
Het gaat hem niet over de grootte, maar over het aantal karakters ... als je je sig dus kleiner maakt, dan vergroot je het aantal karakters zelfs nog.

Mijn sig. deed het prima tot ik mijn profile aanpaste en ineens een zeer beperkt aantal tekens mag gebruiken.

Daarom lijkt het mij handig om in plaats van dat MSN-knopje een Collectie-knopje te maken.
Vrij logisch aangezien 99% een link naar zijn/haar collectie heeft.

Rochan
23-02-2003, 21:00
Ik heb zelfs mijn sig maar op Size 1 staan en is veel kleiner dan die van bv Martin de Goeij,Koen Crijns(dvd-crue,lid) en vele anderen.
Het gaat hem niet over de grootte, maar over het aantal karakters ... als je je sig dus kleiner maakt, dan vergroot je het aantal karakters zelfs nog.

Maar als ik een karakter weghaal, dan kan je de link naar je profiler niet openen. Ik heb een spatie staan en als ik die weghaal, dan klopt mijn alias naam niet meer. Dus hoe moet dat dan??

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 21:00
Wat ik zelf wel lastig vind is dat eerst iemands profile(link) bovenaan zijn post stond (toch??) en nu onderaan, ik klik dus steeds op de verkeerde.

M Balje
23-02-2003, 21:04
Ik heb zelfs mijn sig maar op Size 1 staan en is veel kleiner dan die van bv Martin de Goeij,Koen Crijns(dvd-crue,lid) en vele anderen.
Het gaat hem niet over de grootte, maar over het aantal karakters ... als je je sig dus kleiner maakt, dan vergroot je het aantal karakters zelfs nog.

Mijn sig. deed het prima tot ik mijn profile aanpaste en ineens een zeer beperkt aantal tekens mag gebruiken.

Daarom lijkt het mij handig om in plaats van dat MSN-knopje een Collectie-knopje te maken.
Vrij logisch aangezien 99% een link naar zijn/haar collectie heeft.

Goed idee want dat knopje verwijst ook naar je profiel,dubbel op dus eigelijk.

Heb er ff een pol overgemaakt.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12160

Posse
23-02-2003, 21:12
uhm... kan je je eigen topic nog editen..???
als deze vraag inmiddels al gesteld is.. sory... maar ik kan het zo snel niet vinden..

Koen Crijns
23-02-2003, 21:23
Heb er ff een pol overgemaakt.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12160

Zie mij reactie in die topic... De poll is vrij zinloos: we zijn het er allemaal wel over eens dat dat handig is. Zoals ik daar echter heb uitgelegd, is dit geen kwestie van 5 minuten om te maken. Dus wellicht in de toekomst, maar nu nog even niet... ;)

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 22:39
Zoals ik daar echter heb uitgelegd, is dit geen kwestie van 5 minuten om te maken. Dus wellicht in de toekomst, maar nu nog even niet... ;)

Ok, ik riep maar wat.
Heb zelf 0,0 verstand van dat soort dingen :roll:

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 22:47
Eerst kon ik altijd op de index al zien of er nieuwe PM's waren.
Zou dit weer terug gebracht kunnen worden??

Rochan
24-02-2003, 07:47
Goedemorgen Crew,
Ik heb een PM gestuurd, maar die zit nu in mijn Outbox. Nu weet ik dus niet of het daadwerkelijk is verstuurd, want het zit niet in mijn sentbox.
Dus mij vraag klopt het dat een verzonden nieuw PM in de Outbox komt?
En ik heb nog een vraagje, waarom kan ik niet stemmen in de thread van de recensie/reviews. Ik krijg te zien dat ik niet ingelogd ben (en ik ben dus wel ingelogd) :confused:

seetie
24-02-2003, 07:56
Ziet er erg vrolijk uit! Moet er wel even aan wennen, maar is denk ik wel een stuk gebruiksvriendelijker. (y)

Charley Baak
24-02-2003, 09:02
Ik mis toch echt het 'User Control Panel'.. In een keer overzicht op je geaboneerde discussies, geabonneerde fora en ook je persoonlijke berichten. Waarom is dit weggehaald??

Of ben ik gewoon blind en is het er nog gewoon?? :oops:

Groeten Niels

Ik kan hem ook niet vinden, misschien dat we allebei blind zijn? Je kan je overigens nog wel abonneren op een thread. Mijn vraag blijft dus ook: Waar is het overzicht te vinden van je geabonneerde threads en fora? :cry:

Hans De Bisschop
24-02-2003, 09:07
Ik mis toch echt het 'User Control Panel'.. In een keer overzicht op je geaboneerde discussies, geabonneerde fora en ook je persoonlijke berichten. Waarom is dit weggehaald??

Of ben ik gewoon blind en is het er nog gewoon?? :oops:

Groeten Niels

Ik kan hem ook niet vinden, misschien dat we allebei blind zijn? Je kan je overigens nog wel abonneren op een thread. Mijn vraag blijft dus ook: Waar is het overzicht te vinden van je geabonneerde threads en fora? :cry:

Spijitg genoeg is dit iets wat niet standaard ondersteund word door het phpBB systeem .... als de DVD.nl crew dit in het systeem wil kregen dan zullen ze dit stukje (of beter gezegd eigenlijk ... dit serieuze stuk .... php code zelf moeten schrijven ...

Hans De Bisschop
24-02-2003, 09:08
Ik mis toch echt het 'User Control Panel'.. In een keer overzicht op je geaboneerde discussies, geabonneerde fora en ook je persoonlijke berichten. Waarom is dit weggehaald??

Of ben ik gewoon blind en is het er nog gewoon?? :oops:

Groeten Niels

Ik kan hem ook niet vinden, misschien dat we allebei blind zijn? Je kan je overigens nog wel abonneren op een thread. Mijn vraag blijft dus ook: Waar is het overzicht te vinden van je geabonneerde threads en fora? :cry:

Het is dus echt niet zo dat het er is uitgehaald ....het zit gewoon niet in het phpBB pakket in ...

Charley Baak
24-02-2003, 09:09
Ok duidelijk, maar wat ik dan wel vreemd vind is het feit dat je je nog wel kunt abonneren op een thread, maar dat het overzicht van je abonnementen dus niet tevoorschijn 'getoverd' kan worden :?

Hans De Bisschop
24-02-2003, 09:25
Ok duidelijk, maar wat ik dan wel vreemd vind is het feit dat je je nog wel kunt abonneren op een thread, maar dat het overzicht van je abonnementen dus niet tevoorschijn 'getoverd' kan worden :?

ja das inderdaad wel een beetje raar maar ik denk wel dat de bollebozen :wink: die dit systeem hebbn omgezet vrij makkelijk een pagina'tje zullen kunnen schrijven waarin iedereen zijn geabonneerde threads er op na kan slagen ... het zal enkel tijd vragen ...

René Groen
24-02-2003, 09:31
Vind het nog steeds raar dat er bij sommige threads een pagina 2 aangegeven wordt en als je erop klikt dat de pagina dan niet bestaat.

Hans De Bisschop
24-02-2003, 09:48
Vind het nog steeds raar dat er bij sommige threads een pagina 2 aangegeven wordt en als je erop klikt dat de pagina dan niet bestaat.

Dat ligt aan het feit dat er na de laatste post die er staat een nieuwe pagina begonnen zal worden ... dus eigenlijk wordt er dan al een nieuwe pagina voorzien voor de volgende post die gemaakt zal worden alhoewel die pagina nog leeg is ...

Sander Dubbeldam
24-02-2003, 10:34
ziet er best goed uit hoor!

echter een vraag.

voor mij maakt het niet zoveel uit maar nu tellen de posts in general chat weer mee. blijft dit zo of gaan we weer terug naar de vorige oplossing?

Hans De Bisschop
24-02-2003, 10:43
ziet er best goed uit hoor!

echter een vraag.

voor mij maakt het niet zoveel uit maar nu tellen de posts in general chat weer mee. blijft dit zo of gaan we weer terug naar de vorige oplossing?

Ik ben er niet zeker van maar denk wel dat het mogelijk moet zijn om bepaalde categoriën (zoals de onderdelen dan worden genoemd) uit te sluiten voor de telling ... ik ga dat snel eens nakijken op mijn eigen phpBB forum ...

Piet Marcus vd Meulen
24-02-2003, 10:57
Vind het nog steeds raar dat er bij sommige threads een pagina 2 aangegeven wordt en als je erop klikt dat de pagina dan niet bestaat.

Dat ligt aan het feit dat er na de laatste post die er staat een nieuwe pagina begonnen zal worden ... dus eigenlijk wordt er dan al een nieuwe pagina voorzien voor de volgende post die gemaakt zal worden alhoewel die pagina nog leeg is ...

Dit is volgens mij ook niet waar... Ik heb al 's gezien dat er (terwijl er al een nieuwe pagina-link was) nog een aantal berichten op de 'vorige' pagina werden afgedrukt...

Hans De Bisschop
24-02-2003, 11:10
Vind het nog steeds raar dat er bij sommige threads een pagina 2 aangegeven wordt en als je erop klikt dat de pagina dan niet bestaat.

Dat ligt aan het feit dat er na de laatste post die er staat een nieuwe pagina begonnen zal worden ... dus eigenlijk wordt er dan al een nieuwe pagina voorzien voor de volgende post die gemaakt zal worden alhoewel die pagina nog leeg is ...

Dit is volgens mij ook niet waar... Ik heb al 's gezien dat er (terwijl er al een nieuwe pagina-link was) nog een aantal berichten op de 'vorige' pagina werden afgedrukt...

Oh ok dat wist ik niet in mijn geval werd er iedere keer net nog niet een nieuwe pagina begonnen ...waar de fout dan zit is me wel even een mysterie ....

Richard B.
24-02-2003, 12:17
Jemig. Ben je een weekend weg en dan gooien ze meteen het forum overhoop. :)

Het ziet er allemaal strak uit maar het is wel overweldigend al die veranderingen. Jullie horen het nog wel.

Charley Baak
24-02-2003, 12:26
Je ziet nu trouwens ook, indien ingesteld, bij iedere post die je doet je woonplaats onder je naam en je Avatar.... Het maakt mij niet zoveel uit, maar het viel me gewoon op.

Bas de Jong
24-02-2003, 14:02
Net even phpBB geinstalleerd en de maximale grootte van signatures wijzigen is gewoon een optie... 10 seconden werk dus ;) CREW!!!!!! Ik word wanhopig :cry: :wink:

Ooh ja even een test.
:mrgreen:

Point7
24-02-2003, 14:56
Persoonlijk ben ik teleurgesteld in deze lay-out verandering.

Je kan de nieuwe berichten sinds het vorige bezoek niet meer automatisch oproepen/zien. Je gaat nu direkt naar het laatste bericht. D.w.z. dat je telkens terug moet scrollen tot je een bericht tegenkomt dat je bekend voorkomt. Allemaal tijdsverlies. :( :( :(

Mijn Popupkiller sluit nu ook de site als ik op een bericht wil antwoorden.

Het was het handigste forum tot nu toe, maar nu vind ik het even onhandig als alle andere forums die ik om bovenstaande redenen niet echt graag volg.
:( :( :(

Koen Crijns
24-02-2003, 15:09
Persoonlijk ben ik teleurgesteld in deze lay-out verandering.

Je kan de nieuwe berichten sinds het vorige bezoek niet meer automatisch oproepen/zien. Je gaat nu direkt naar het laatste bericht. D.w.z. dat je telkens terug moet scrollen tot je een bericht tegenkomt dat je bekend voorkomt. Allemaal tijdsverlies. :( :( :(



Ja, ik mis deze optie ook. Zeer irritant en tijdrovend om nu handmatig naar het nieuwste bericht te moeten zoeken. Knopje om hier direkt naartoe te springen zou dus zeker geen overbodige luxe zijn. ;)

Dat zit er al standaard in hoor! Daarvoor moet je op dit icoontje voor een topic-titel klikken: http://www.dvd.nl/forum/templates/dvdForum/images/icon_newest_reply.gif

Eerst even deze thread teruglezen, en dan pas klagen a.u.b. ;)

Sander Dubbeldam
24-02-2003, 15:23
de quote functie vindt ik wel iets wat lastig. als je een member quote die ook een andere member quote, krijg je quote in quote. dit zorgt voor ellelange berichten. voorheen 1 quote op de post die je bedoeld gaf meer overzicht.

Edwin vd Zwaard
24-02-2003, 15:23
Weet niet of het al genoemd is, maar ga er niet de hele thread voor doorlezen...

De knopjes van PM etc zitten nu onderaan de post ipv bovenaan.. heb net al 3x een verkeerde persoon een pm gestuurd.. Gaan jullie dat nog terugstellen naar hoe het was ??

Gr.
Edwin

PS en gaan jullie de BB code voor Email nog terugbrengen ?? Zie mijn sig..

Edwin vd Zwaard
24-02-2003, 15:29
Hmm van het mooie (maar niet gratis) vBulletin overgestapt naar het gratis phpBB....

Zitten jullie in geldnood ofzo ?? Ben benieuwd of jullie de gave features die vBulletin zo goed maakten hier ook in kunnen bouwen, anders is het een behoorlijk beroerde keuze geweest...

Koen Crijns
24-02-2003, 15:38
Weet niet of het al genoemd is, maar ga er niet de hele thread voor doorlezen...

De knopjes van PM etc zitten nu onderaan de post ipv bovenaan.. heb net al 3x een verkeerde persoon een pm gestuurd.. Gaan jullie dat nog terugstellen naar hoe het was ??

Gr.
Edwin

PS en gaan jullie de BB code voor Email nog terugbrengen ?? Zie mijn sig..

Die knopje zitten nu inderdaad onder i.p.v boven. Kwestie van wennen denk ik, na een week weet je niet beter meer. ;)

M.b.t. de email BB-code: we gaan z.s.m. even kijken hoe we custom BB-code kunnen maken. Ook i.v.m. de spoiler-tag.

Koen Crijns
24-02-2003, 15:43
Hmm van het mooie (maar niet gratis) vBulletin overgestapt naar het gratis phpBB....

Zitten jullie in geldnood ofzo ?? Ben benieuwd of jullie de gave features die vBulletin zo goed maakten hier ook in kunnen bouwen, anders is het een behoorlijk beroerde keuze geweest...

Geldnood is zeker het probleem niet. We werden nu echter wel gedwongen om over te stappen, aangezien de support voor vB 2 binnenkort vervalt. De keuze werd óf vB 3 of phpBB. We hebben voor dat laatste gekozen om een aantal redenen. Ten eerste om Hardware.Info en DVD.nl gelijk te trekken, ten tweede omdat het updaten van phpBB met eigen hacks een stuk makkelijker was (vB was altijd een probleem als gevolg van de integratie van het forum bij reviews e.d.), het feit dat zelf dingen veranderen makkelijker is (overzichtelijkere code) en het feit dat iemand binnen HWI ook deel uitmaakt van het phpBB developer-team. Dat phpBB opensource (en dus gratis) is, is natuurlijk mooi meegenomen, maar niet de hoofdreden.

vB 2 had inderdaad een aantal features die we nu missen, al heeft phpBB wel weer een paar features die we bij vB 2 niet hadden. We gaan z.s.m. inventariseren welke missende features we wellicht met custom MOD's of juist niet gaan toevoegen.

Bas de Jong
24-02-2003, 16:40
Net even phpBB geinstalleerd en de maximale grootte van signatures wijzigen is gewoon een optie... 10 seconden werk dus ;) CREW!!!!!! Ik word wanhopig :cry: :wink:

Ooh ja even een test.
:mrgreen:
^^^^^^
Overheengelezen? :roll: :wink: *Sniff* Ik mis m'n oude signature :(

Koen Crijns
24-02-2003, 16:53
^^^^^^
Overheengelezen? :roll: :wink: *Sniff* Ik mis m'n oude signature :(

We gaan nog even bedenken wat we met de signatures gaan doen. Maar die beperken op 255 tekens (zoals het nu is) lijkt me persoonlijk geen slecht idee. Dan is het maken van té grote signatures in een klap niet meer mogelijk. Maar goed, we gaan hier nog met de Crew even over overleggen. Tot die tijd blijft met maximum van 255 even van kracht.

Mark de Jong
24-02-2003, 17:01
We gaan nog even bedenken wat we met de signatures gaan doen. Maar die beperken op 255 tekens (zoals het nu is) lijkt me persoonlijk geen slecht idee. Dan is het maken van té grote signatures in een klap niet meer mogelijk. Maar goed, we gaan hier nog met de Crew even over overleggen. Tot die tijd blijft met maximum van 255 even van kracht.

Ik kan momenteel helemaal niets met die signature. Ja, 2 links en dan ben ik klaar. Waarom niet een maximum van 500 tekens ? Lijkt me meer dan voldoende en is iedereen (hopelijk) blij 8)

Bas de Jong
24-02-2003, 17:05
We gaan nog even bedenken wat we met de signatures gaan doen. Maar die beperken op 255 tekens (zoals het nu is) lijkt me persoonlijk geen slecht idee. Dan is het maken van té grote signatures in een klap niet meer mogelijk. Maar goed, we gaan hier nog met de Crew even over overleggen. Tot die tijd blijft met maximum van 255 even van kracht.

Ik kan momenteel helemaal niets met die signature. Ja, 2 links en dan ben ik klaar. Waarom niet een maximum van 500 tekens ? Lijkt me meer dan voldoende en is iedereen (hopelijk) blij 8)
Ja dat heb ik nou ook... Als je je signature een beetje leuk wilt maken door middel van kleur en dan ook nog een korte quote en een link naar je profiler wilt hebben heb je niet genoeg aan 250 tekens. En in mijn geval is m'n signature dan 3 regels lang zoals een aantal weken terug was afgesproken...

Ronald Dassen
24-02-2003, 17:17
:( Ook ik vind dit dus zwaar klote, het maximum van 255 tekens. Eerst heb ik de tekst kleiner gemaakt, omdat je niet meer dan 3 regels mocht hebben, en nu ziet de signature er niet meer uit. Ik had hem met bold bewerkt, en met wat kleurtjes, maar ik heb gelijk m'n link naar co-star trader en een link naar mijn HT set weg kunnen halen. Ook dat was niet genoeg, moest ik dus ook nog de kleuren en alles verwijderen. Dus een paar leuke links zit er niet meer in, zeker omdat de link naar het internet adres zo ongelooflijk lang is, neemt dat al veel tekens in beslag..........héél erg jammer. :(

Robert F.
24-02-2003, 18:16
Er staan geen reacties in dit onderwerp

Nu kreeg ik een email en als ik die doorlink krijg ik dit bericht. Je word dus helemaal niet naar die thread geleid, want van hieruit kan je niks.
Of ligt het aan mij :roll: :?:

Hennie
24-02-2003, 18:19
nee heb ik ook last is in dit topic: Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? pagina 248 is ook leeg bij me :cry:

Camille
24-02-2003, 18:23
Ik vind het forum er ook prima uitzien.

Het is even wennen, maar dat went wel 8)

Veel succes met het upgraden en verbeteren van het forum! (y)

Bas de Jong
24-02-2003, 18:23
nee heb ik ook last is in dit topic: Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? pagina 248 is ook leeg bij me :cry:
Dit probleem is al een aantal maal vermeld. Het is nu waarschijnlijk wel bekend. ;)
Als mensen nu terug lezen zien ze deze tekst hopelijk :)

Mark de Jong
24-02-2003, 18:24
nee heb ik ook last is in dit topic: Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? pagina 248 is ook leeg bij me :cry:

Inderdaad, dat komt toch wel regelmatig voor.

Jaded
24-02-2003, 18:26
nee heb ik ook last is in dit topic: Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? pagina 248 is ook leeg bij me :cry:
Dit probleem is al een aantal maal vermeld. Het is nu waarschijnlijk wel bekend. ;)
Als mensen nu terug lezen zien ze deze tekst hopelijk :)
Maar dat maakt het niet minder irritant!!!

Bas de Jong
24-02-2003, 18:28
nee heb ik ook last is in dit topic: Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? pagina 248 is ook leeg bij me :cry:
Dit probleem is al een aantal maal vermeld. Het is nu waarschijnlijk wel bekend. ;)
Als mensen nu terug lezen zien ze deze tekst hopelijk :)
Maar dat maakt het niet minder irritant!!!
Tuurlijk is het irritant... Dat vind ik zelf ook. Maar het is ook irritant als het tientallen keer opnieuw vermeld word ;)

Jaded
24-02-2003, 18:31
Tuurlijk is het irritant... Dat vind ik zelf ook. Maar het is ook irritant als het tientallen keer opnieuw vermeld word ;)
Nou nee ... de mond loopt over waar het hart van vol is.
Laat wel duidelijk zien wat de leden nog dwarszit.

Bas de Jong
24-02-2003, 18:37
Tuurlijk is het irritant... Dat vind ik zelf ook. Maar het is ook irritant als het tientallen keer opnieuw vermeld word ;)
Nou nee ... de mond loopt over waar het hart van vol is.
Laat wel duidelijk zien wat de leden nog dwarszit.
Goed goed... Het is niet verboden om het nog een keer te posten ;) En het word inderdaad duidelijk dat mensen het irritant vinden. Maar ik denk ik meld het even zodat mensen die het net als ik irritant vinden als iets keer op keer vermeld word niet opnieuw dit probleem posten ;) Maar ga gerust door met het vermelden hoor :) Des te eerder word het hopelijk opgelost.

Jaded
24-02-2003, 19:22
VRAAGJE --->

Is het mogelijk om het icoontje in de tool-balk te veranderen als er nieuwe, ongelezen mail is? Bijvoorbeeld dat het icoontje dan groter en kleiner wordt of van kleur verandert ... in plaats van een pop-up venster.

<--- VRAAGJE

Jaap22
24-02-2003, 20:09
Hoi ik weet niet of hier iets over gezegd is, of dat het nou aan mij ligt. Maar is het niet zo dat alleen nieuwe threads op de eerst pagina te voorschijn komen en niet meer de laatste posts?
Laatste posts vond ik altijd wel handig, want dan kon je gewoon de thread zien waar men het laatst mee bezig is geweest.
Correct me if I'm wrong btw...

daviddekam
24-02-2003, 20:25
Hoi ik weet niet of hier iets over gezegd is, of dat het nou aan mij ligt. Maar is het niet zo dat alleen nieuwe threads op de eerst pagina te voorschijn komen en niet meer de laatste posts?
Laatste posts vond ik altijd wel handig, want dan kon je gewoon de thread zien waar men het laatst mee bezig is geweest.
Correct me if I'm wrong btw...

Volgens mij is het ook zo ja. Heb al geprobeerd en alleen nieuwe onderwerpen komen in het balkje op de homepage te staan. Mischien om upppen tegen te gaan?? Ik vond het ook wel handig, trouwens.

Gabriel B.
24-02-2003, 21:36
Op mijn hotmail adres krijg ik steeds als titel van jullie berichten :"Melding van het plaatsen van een reactie".
Op zich niets mis mee maar dan hou ik nog 2 karakters over om uit te vissen waarover het gaat : Melding van het plaatsen van een reactie - Ou... " en dat is net iets te weinig.
Bestaat de mogelijkheid de berichtgeving ietwat in te korten ?
Thanks.

Voor de rest, zeker niet te klagen hoor.

daviddekam
24-02-2003, 21:52
Op mijn hotmail adres krijg ik steeds als titel van jullie berichten :"Melding van het plaatsen van een reactie".
Op zich niets mis mee maar dan hou ik nog 2 karakters over om uit te vissen waarover het gaat : Melding van het plaatsen van een reactie - Ou... " en dat is net iets te weinig.
Bestaat de mogelijkheid de berichtgeving ietwat in te korten ?
Thanks.

Voor de rest, zeker niet te klagen hoor.

Dat heb ik nou precies hetzelfde. Nu moet ik ze allemaal openen om er alleen maar achter te komen om welke post het nou gaat.........