PDA

Bekijk de volledige versie : The Godfather IV ????



appie1985
23-02-2003, 17:27
Iedereen heeft weleens de gerucht gehoord over The Godfather IV.
Nou is mijn vraag, wat zouden jullie ervan vinden als ze aan een nieuwe Godfatherfilm beginnen?

RobW
23-02-2003, 17:33
Die is zo een beetje al zeker...helaas!

appie1985
23-02-2003, 17:42
Die is zo een beetje al zeker...helaas!

Oh ja!! :shock:
Dus zijn ze echt van plan een nieuwe film te gaan maken?! :shock:
Ik dacht dat het alleen geruchten waren.

mark9534
23-02-2003, 18:22
Ik zou het er jammer vinden als ze er nog een zouden maken. Ben bang dat dit de Godfather serie niet ten goede komt.

FrenkieB
23-02-2003, 18:38
ai..dit is geen goed nieuws..ik heb net GF deel I weer gezien en beter word het denk ik toch echt niet!

Lex v/d Moolen
23-02-2003, 18:55
Neeee. Mike is een bijna overleden oude man en om hem ging toch de hele saga. Gewoon niet doen :cry:

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 18:56
Ach als het met de originele cast is en zelfde regie heb ik er niets op tegen hoor.

Maar met een kompleet nieuwe familie..... :roll: :cry:

RobW
23-02-2003, 19:48
Als ze het doen, kan die box ook weer vervangen worden. Niet dat ik hem heb, maar goed...

Ik heb een maandje ofwat terug gelezen dat ze bezig waren met het verhaal. Het is nog niet helemaal zeker, maar aangezien er tegenwoordig geen nieuwe(behalven dan nieuwe superhelden en nieuwe sequels) ideen meer zijn in Hollywood...

Jordé den Tenter
23-02-2003, 20:07
Ik zou het zonden vinden omdat de film al bij deel 3 was afgesloten.

Gabriel B.
23-02-2003, 20:53
Lijkt me een film die nooit kan opwegen tegen zijn voorgangers. Zeker niet na zo'n lange hiaat.

Joost v.d. Ham
23-02-2003, 21:03
Is dit al zeker dan?? wie speelt erin?

toch wel jammer, de reeks was duidelijk al afgesloten.

daviddekam
23-02-2003, 21:24
Is dit al zeker dan?? wie speelt erin?

toch wel jammer, de reeks was duidelijk al afgesloten.

Ja idd. dan zou de hele familie vervangen moeten worden of staan er een paar mensen op uit de dood?

Felix
23-02-2003, 22:04
Ze gaan gewoon een aflevering van The Sopranos jatten en noemen 'm dan The Godfather, part IV :lol:

MAD
23-02-2003, 22:12
The Godfather deel 1 was goed. Om het verhaal echt goed af te ronden maakte Coppola een prequel en een sequel in 1 film (Godfather deel 2) die ook erg lang werd. Onder grote druk van Hollywood moest er nog een deel 3 gemaakt worden. Coppola weigerde, maar "they made him an offer he couldn't refuse" ;)
Een deel 4 zou alleen maar uitmelken zijn en ik hoop ook niet dat het oude team zich hier voor leent. Laat ze maar hun deel 4 maken, maar blijf aub dan wel van de nu bestaande serie (en concept) af! En Hollywood: wanneer verzinnen jullie eens iets nieuws. Ben die sequels echt spuugzat!

garialdo
24-02-2003, 11:19
Ik zou het ook niet goed vinden. Deel 3 vond ik al de minste van de trilogie dan kan deel 4 nooit echt iets goeds worden.
En het is helemaal zonde als je thuis de trilogie box hebt staan.

Ron Smeets
24-02-2003, 12:30
Nee, zeer slecht idee. De trilogie is gewoon 'af' daar moet je vanaf blijven, niks meer aan doen! Onzin! En al zeker niet met nieuwe spelers dan slaat het gewoonweg nergens meer op. Ik irriteer me er al aan dat de film gaat komen. Het zou verboden moeten worden! :evil: :evil: :evil:

mark9534
24-02-2003, 12:55
Heeft ook iemand een bewijs dat deze film wordt gemaakt ? Of is het gewoon een fabeltje.

Thijs te Riele
24-02-2003, 17:56
Er schijnt door "de geldschieters" druk op Coppola uitgeoefend te zijn om Deel IV te maken. Coppola weigerde dit in 1e instantie, omdat er geen volledig verhaal/script bestond. De schrijver van deel I t/m III, Mario Puzzo 'sleeps with the fishes' en is dus ook niet in staat een IVe verhaal te schrijven.

Omdat d'r geen IVe deel van de GF geschreven is door Puzzo is, wil Coppola ook geen IVe GF maken, maar hij schijnt dus onder druk van de geldschieters een IVe deel te gaan maken.

Een Godfather Part IV zijnde niet van de hand van Puzzo, lijkt me daarom dus ook geen goed idee, maar ik vrees dat ie er wel gaat komen.

Art
25-02-2003, 03:06
Ik kan mij hier over opwinden :roll: Waarom verder borduren op een stuk filmgeschiedenis? :cry: Is de inspiratie soms op in Hollywood? Een vierde deel van Indiana Jones, een vierde deel van Jurassic Park en ga zo maar door :roll: Ik ben benieuwd hoe ze The Godfather 4 gaan maken en met wie maar of ik er blij mee ben? NEEN :x

Kaplan
25-02-2003, 17:14
Lijkt me een film die nooit kan opwegen tegen zijn voorgangers. Zeker niet na zo'n lange hiaat.

Mee eens en dat gold evenzo voor deel 3

mark t
25-02-2003, 17:18
Mike is een bijna overleden oude manBijna?

Oudgebruiker3
26-02-2003, 19:22
Neeee. Mike is een bijna overleden oude man en om hem ging toch de hele saga. Gewoon niet doen :cry:

Michael Corleone sterft aan het einde van The Godfather III. Het derde deel vond ik trouwens al enigszins teleurstellend; niet alleen ten opzichte van The Godfather en The Godfather II, maar ook als film an sich. Sofia Coppola acteerde ver beneden niveau en het 'verhaal' was ook niet bijzonder spetterend.

De reden waarom I en II zo geweldig zijn is dat er niet één concreet probleem is, zoals bij hedendaagse Hollywood-films, maar dat het gewoon een periode uit het leven van de familie Corleone weergeeft, op een realistische manier - realistischer dan andere mafiafilms.

Als III al zo erg tegenviel kan IV alleen maar nog slechter zijn, dunkt me. Zeker als de plannen van Mario Puzo doorgaan. Iedereen heeft de bonus materials van de Godfather DVD Collection gezien? Puzo heeft het halve script al af, en het speelt zich af in de jaren '20, wanneer Vito de macht grijpt, Santino een gangster wordt en Michael nog een kind is. Ik denk niet dat er iemand Brando, DeNiro en Caan kan overtreffen... Zeker niet Johnny Depp, die er volgens geruchten een grote rol in zal gaan spelen.

Richard B.
26-02-2003, 21:14
Voor meer details over deel 4 moet je maar eens het eind van de commentaartrack van de dvd van The Godfather III beluisteren: daar verteld Coppola er namelijk al het een en ander over.

Ik weet niet of ik er zo om zit te springen. Ome Francis is nou niet bepaald in vorm de laatste paar jaren. Ik ben benieuwd hoe die nieuwe film van hem er uit gaat zien: Megalopolis, die later dit jaar uitkomt (wat ERG twijfelachtig is).

Btw: ik deel de mening niet dat Sophia Coppola zo slecht acteerd in 3. Ze deed het best wel goed. Niet super maar ook niet slecht.

Oudgebruiker3
27-02-2003, 13:17
Btw: ik deel de mening niet dat Sophia Coppola zo slecht acteerd in 3. Ze deed het best wel goed. Niet super maar ook niet slecht.

Nou ja, ik vond 't zo'n beetje de hele film 'net niet'. De scene waarin ze Michael vraagt of ze gebruikt wordt om geld binnen te halen voor de Corleone Foundation vind ik door haar acteerwerk flink omlaag gehaald.

Harry V.
27-02-2003, 21:54
Heb gelezen dat er een schrijver is aangesteld voor een vierde deel, waarmee de familie Puzo kon leven... Coppola zal dan ook wel weer meedoen (zeker als zijn geld weer op is).

Geruchten die ik heb vernomen van een verhaal is dat het ene deel van het verhaal zou gaan over Vincent als de baas in het nu en het andere deel zou gaan over Michael in de tijd dat hij nog aan het opgroeien was.

Dus eigenlijk Godfather II in een nieuw jasje....

Bart
28-02-2003, 16:04
Niet voor 't een of 't ander...maar ik heb gdvrdmme net de BOX besteld...en nu lees ik dit!:shock: Ik ben het hier dan ook absoluut niet mee eens!
In mijn hoofd dwalen nu woorden als; cultuurverkrachting, talentmelkers, parasieten enz. enz.
Ik wacht maar gewoon op mijn eigen box en ga daar maar eens lekker van genieten om me vervolgens nog wat bozer te maken over Deel 4... :x
greetzzz

Lex v/d Moolen
28-02-2003, 17:25
Neeee. Mike is een bijna overleden oude man en om hem ging toch de hele saga. Gewoon niet doen :cry:Michael Corleone sterft aan het einde van The Godfather III.Ja je hebt gelijk :oops: :roll:
In mijn herinnering zie ik hem grijs en bejaard in die tuin zitten rondkijken. Maar daar later sterft ie uiteindelijk inderdaad.

Jelger
28-02-2003, 17:28
Wat zonde is dit nou weer :( Ik ben natuurlijk de eerste die deze film in de bioscoop gaat zien (het blijft tenslotte the godfather, de beste film ooit) maar het moet haast wel op een teleurstelling uitlopen :( En wie gaan er in spelen? Weer Al Pacino? Die is dood. En om nou op Andy Garcia verder te bouwen vind ik ook niet zo'n fantastisch idee :roll:

Lex v/d Moolen
28-02-2003, 17:31
En om nou op Andy Garcia verder te bouwen vind ik ook niet zo'n fantastisch idee :roll:Die is ook dood toch ? :wink:

Jelger
28-02-2003, 17:32
Die is ook dood toch ? :wink:

Heb ik iets gemist tussen deel 3 en 4? :confused:

Lex v/d Moolen
28-02-2003, 17:33
Die is ook dood toch ? :wink:

Heb ik iets gemist tussen deel 3 en 4? :confused:Hij werd toch neergeschoten voor het opera gebouw?

Ik moet ze nodig weer eens gaan kijken :roll:

Jelger
28-02-2003, 17:37
Ik moet ze nodig weer eens gaan kijken :roll:

Andy Garcia wordt als Vincent Corleone de nieuwe Don tegen het einde van deel 3, dus het verhaal zou logischerwijs met hem verdergaan, maar ik ben daar niet echt voor, hij heeft niet echt genoeg charisma om een hele film te dragen vind ik.

En je moet ze inderdaad weer eens gaan kijken ;)

Stitch
28-02-2003, 17:47
Absoluut geen goed idee! The Godfather moet je niets meer aan doen, haalt alleen maar het concept naar beneden.

Tony Soprano is voor mij al de nieuwe Godfather (y)

Kijk maar eens naar de easter egg op de Godfather trilogie box...

Jelger
28-02-2003, 17:48
Kijk maar eens naar de easter egg op de Godfather trilogie box...

Kun je uitleggen waar die zit? :)

Rob P.
28-02-2003, 18:48
XXX

Rob P.
28-02-2003, 18:52
Hij werd toch neergeschoten voor het opera gebouw?


Nee da's Michael's dochter (Gespeeld door Sofia Copolla) :wink:

Bob Hiemstra
02-03-2003, 15:49
Volgens mij zit het zo:
Er komt een vervolg op het boek van mario puzzo's the godfather, dit wordt geschreven door iemand die door de uitgever van the godfather is gevraagd, de naam zou ik zo even niet weten. Geruchten gaan dat paramount de rechten om het boek te verfilmen al gekocht heeft of gaat kopen.

Lex v/d Moolen
02-03-2003, 16:57
Hij werd toch neergeschoten voor het opera gebouw?


Nee da's Michael's dochter (Gespeeld door Sofia Copolla) :wink:Ach ja natuurlijk. Garcia was de bastaardzoon...
Maar goed, ik blijf er bij : GEEN DEEL IV maken

Oudgebruiker3
03-03-2003, 17:52
Waar de Easter Egg te vinden is staat op de easter egg-pagina van DVD.nl. Mocht het allemaal tóch doorgaan, dan ga ik er tóch wel naar toe in de bioscoop, maar ik vrees inderdaad dat het een erg slappe herhaling van Part II wordt...

Harry V.
13-03-2003, 15:23
Rob Peters schreef:
Quote:
Hij werd toch neergeschoten voor het opera gebouw?

Nee da's Michael's dochter (Gespeeld door Sofia Copolla)


Michael werd zelf ook geraakt door een kogel. Kogel kwam alleen terecht in schouder/arm. Neergeschoten: Ja, Doodgeschoten: Nee. De dochter werd in het hart getroffen.

By the way: Voordat een ander erom vraagt: Vincent (Andy Garcia) legt de moordenaar na de aanslag meteen om.

mradem
13-03-2003, 17:08
Ik zou ook geen deel 4 maken. Maak eens een serie van een uurtje of 10 ala Road to perdition ofzo. Echt een prima film die je lekker uit kan bouwen als je wilt. Denk dat je met zó iets de wereld op z'n kop kan zetten :D .