PDA

Bekijk de volledige versie : hoet heet deze film/serie???



bart1971
24-02-2003, 22:22
Ik ben op zoek naar een film of een serie (misschien een 'korte' serie?). Heeeeeel lang geleden (begin jaren 80?) heeft de Avro het uitgezonden. Ik herinner me er niet veel meer van maar volgens mij ging het over buitenaards leven. De aliens waren zo groot als mensen. Ze droegen witte gewaden en hadden bleke gezichten. Ik kan me een scene herinneren waarin een man op de vlucht was voor een alien. De man had aanvankelijk de voorsprong maar werd later ingehaald door het voertuig van de alien, een soort van zeilboot dat kon varen op zand. Naar mijn weten waren de aliens niet vijandig.

Ik weet dat het allemaal supervaag klinkt maar áls het je egenzins bekend voorkomt, laat het me weten!
Oja, ik weet in ieder geval zeker dat het niet die film met David Bowie is (the man who fell to earth).

Roberto van Rooijen
24-02-2003, 22:45
Ik ben op zoek naar een film of een serie (misschien een 'korte' serie?). Heeeeeel lang geleden (begin jaren 80?) heeft de Avro het uitgezonden. Ik herinner me er niet veel meer van maar volgens mij ging het over buitenaards leven. De aliens waren zo groot als mensen. Ze droegen witte gewaden en hadden bleke gezichten. Ik kan me een scene herinneren waarin een man op de vlucht was voor een alien. De man had aanvankelijk de voorsprong maar werd later ingehaald door het voertuig van de alien, een soort van zeilboot dat kon varen op zand. Naar mijn weten waren de aliens niet vijandig.

Ik weet dat het allemaal supervaag klinkt maar áls het je egenzins bekend voorkomt, laat het me weten!
Oja, ik weet in ieder geval zeker dat het niet die film met David Bowie is (the man who fell to earth).

Bedoel je "V" (het is maar een gok, iets anders van de AVRO kan ik niet bedenken)

bart1971
24-02-2003, 22:54
[quote=

Bedoel je "V" (het is maar een gok, iets anders van de AVRO kan ik niet bedenken)[/quote]

V is het helaas niet :cry:

Nicole Roques
25-02-2003, 03:10
Misschien een simpele suggestie: Probeer navraag te doen bij de AVRO
Daar moet toch iemand de oude programma's kunnen achterhalen op genre.

mark t
25-02-2003, 06:38
Ik ben op zoek naar een film of een serie (misschien een 'korte' serie?). Heeeeeel lang geleden (begin jaren 80?) heeft de Avro het uitgezonden. Ik herinner me er niet veel meer van maar volgens mij ging het over buitenaards leven. De aliens waren zo groot als mensen. Ze droegen witte gewaden en hadden bleke gezichten. Ik kan me een scene herinneren waarin een man op de vlucht was voor een alien. De man had aanvankelijk de voorsprong maar werd later ingehaald door het voertuig van de alien, een soort van zeilboot dat kon varen op zand. Naar mijn weten waren de aliens niet vijandig.

Ik weet dat het allemaal supervaag klinkt maar áls het je egenzins bekend voorkomt, laat het me weten!
Oja, ik weet in ieder geval zeker dat het niet die film met David Bowie is (the man who fell to earth).Misschien lullig om het op te merken, maar ik weet volgens mij wel welke serie je bedoelt, maar niet hoe die heet. Het was een miniserie en de bedoelde scène met die zeilboot speelde zich volgens mij tijdens een zandstorm op een kolonie op een andere planeet af (waarvan men dacht dat die onbewoond was). Speelde hierin niet een van de typische mini-serie-acteurs in mee (Peter Straus, Richard Chamberlain, of zo?). Misschien dat dit een aanknopingspunt geeft om eens op IMDB te neuzen.

bart1971
25-02-2003, 11:24
Misschien lullig om het op te merken, maar ik weet volgens mij wel welke serie je bedoelt, maar niet hoe die heet. Het was een miniserie en de bedoelde scène met die zeilboot speelde zich volgens mij tijdens een zandstorm op een kolonie op een andere planeet af (waarvan men dacht dat die onbewoond was). Speelde hierin niet een van de typische mini-serie-acteurs in mee (Peter Straus, Richard Chamberlain, of zo?). Misschien dat dit een aanknopingspunt geeft om eens op IMDB te neuzen.

Wow, ik denk dat we inderdaad dezelfde serie bedoelen. Da's in ieder geval alweer 1 aanknopingspunt :)

Martijn Beunk
25-02-2003, 16:01
Ik ben op zoek naar een film of een serie (misschien een 'korte' serie?). Heeeeeel lang geleden (begin jaren 80?) heeft de Avro het uitgezonden. Ik herinner me er niet veel meer van maar volgens mij ging het over buitenaards leven. De aliens waren zo groot als mensen. Ze droegen witte gewaden en hadden bleke gezichten. Ik kan me een scene herinneren waarin een man op de vlucht was voor een alien. De man had aanvankelijk de voorsprong maar werd later ingehaald door het voertuig van de alien, een soort van zeilboot dat kon varen op zand. Naar mijn weten waren de aliens niet vijandig.

Ik weet dat het allemaal supervaag klinkt maar áls het je egenzins bekend voorkomt, laat het me weten!
Oja, ik weet in ieder geval zeker dat het niet die film met David Bowie is (the man who fell to earth).

Bedoel je "V" (het is maar een gok, iets anders van de AVRO kan ik niet bedenken)


Nee, bij V hadden ze rode kleding. Heb de serie enige tijd geleden nog gezien.


Enemy Mine misschien???

Ronald Stiebolt
25-02-2003, 17:19
Ignore Avro-modus:

Battlestar Galactica / Dr. Who / Blake's seven?

Edit: toevoeging: Alien nation?

mark t
25-02-2003, 18:53
Enemy Mine misschien???

Ignore Avro-modus:

Battlestar Galactica / Dr. Who / Blake's seven?

Edit: toevoeging: Alien nation?Als ik werkelijk met Bart op één lijn zit (nou ja, lijn, meer een dwaalspoor), dan is het geen van deze series. Het was echt een miniserie. Volgens mij 2, 3, of hoogstens 4 delen. Ik schat dat de serie begin jaren '80 op televisie werd uitgezonden. En de AVRO zou best wel eens de schuldige partij kunnen zijn.

Damn, Bart, nou spookt het ook door mijn hoofd! Je wordt bedankt! :wink:

Lex v/d Moolen
25-02-2003, 19:12
Hitchhiker's guide to the universe misschien ?

Sander Haarmans
25-02-2003, 20:04
Een wilde gok:

Buck Rogers misschien ???

Lex v/d Moolen
25-02-2003, 20:40
Een wilde gok:

Bud Rogers misschien ???Je bedoelt Buck Rogers :)
Maar die is het niet volgens mij

Gabriel B.
25-02-2003, 20:53
Ik ga ook even een poging doen : "Logan's Run" , gebaseerd op de gelijknamige film ?

Gabriel B.
25-02-2003, 20:53
Hitchhiker's guide to the universe misschien ?
Hoog tijd dat ze die eens heruitzenden !!!

Eddy
25-02-2003, 21:42
Bedoel je misschien The Martian Chronicles? Meer info over deze mini kan je vinden op http://us.imdb.com/Title?0080242

Lex v/d Moolen
25-02-2003, 21:49
http://us.imdb.com/Title?0080242Earth sends its first manned probe to Mars in 1999, and a jealous Martian murders the two astronauts when his wife has erotic dreams of meeting them...

Klinkt interessant... :wink:

Eddy
25-02-2003, 21:55
Iets verder onderaan de pagina van het IMDB stond nog het volgende:

The miniseries, based on the book of the same name by Ray Bradbury, is as faithful an adaptation as it could get. Unfortunately, it was a bit bland. Since it was made in the early 1980's, the special effects weren't very good, and the scene where the Martians chase Darren McGavin across the Martian landscape on the sandships comes across as almost comical. I will say this: the people who made the film did the best with what they had.

Met name de sandships across the martian landscape deed me denken aan de eerde genoemde beschrijving in deze thread.

bart1971
26-02-2003, 10:34
Bedoel je misschien The Martian Chronicles? Meer info over deze mini kan je vinden op http://us.imdb.com/Title?0080242

Eddy
dat zou 'em best eens kunnen zijn!!!
Dat verhaal over die sandships zou best wel eens kunnen kloppen. In mijn herinnering zag het er allemaal best wel spectaculair uit voor die tijd en kon het qua special effects e.d. makkelijk de stijd aan met Battlestar Galactica. Alleen jammer dat ik er geen plaatjes van kan vinden en er geen DVD release bestaat:(

Harstikke bedankt voor het zoeken iedereen!