PDA

Bekijk de volledige versie : acteerles 6 "de stem"



starbuck
26-02-2003, 09:01
Natuurlijk is de stem van een acteur/actrice erg belangrijk in een film.

Er zijn er echter een paar die je echte stemkunstenaars kunt noemen,

Wat ik van jullie zou willen weten wat je nou een bijzondere prestatie vond in een film aangaande de stem.

denk bijvoorbeeld aan :

*knappe dialecten,

*een acteur/actrice die blijkt te kunnen zingen,

*een film waarin een stem een bijzondere rol heeft,

*wie heeft een vervelende stem/ wie heeft een aagename stem,

etc etc

Ik ben benieuwd.

Sander Dubbeldam
26-02-2003, 09:33
vond dat mel gibson in braveheart wel een aardig schots accent neer zette.

jennifer love hewitt schijnt te kunnen zingen :roll:

In fight club heeft de stem van Edward norton wel bijzonder rule, beetje overal commentator.

ook die van eddie murphy in shrek omdat hij niet zijn kop houdt :D

Buscemi
26-02-2003, 09:40
Leuke thread Starbuck...
Billy Bob Thornton als Karl Childers in Sling Blade. Wat hij daar met zijn stem doet is gewoon klasse.
Op de extra's van Monster's Ball staat trouwens een stukje waar hij een scene uit Monster's Ball acteert met de stem van Karl Childers, zeer amusant.

Buscemi
26-02-2003, 09:50
Er valt me nog eentje in, maar dan negatief:
Brad Pitt (Frankie) in The Devil's Own. Wat een wanprestatie. Niet het acteren, maar z'n Iers accent.

mradem
26-02-2003, 09:52
Tony Montana in Scarface. Evht schitterend hoe die daar praat als een echte Cubaanse gangster.

Sheriff-Rocco
26-02-2003, 10:14
Wat dacht je van James Earl Jones, die kerel heeft ook een goeie indrukwekkende stem.... Star wars, the lion king....

Nicole Kidman in Moulin Rouge, Was echt verbaasd dat ze zo goed kon zingen...

M Balje
26-02-2003, 10:18
Sean Connery en Pierce Brosnan hebben eeen heel afwisselende stem.
Zo kan Pierce Brosnan bv de stem van arnold Zwartjenikker na doen zoals in Die Another Day.
Kijk en hoor maar is naar deze trailer en let op "zet mee up again"
http://www.jamesbond.com/mmpr/video.php?cat=trailers&id=dad&video=2&size=medium&format=qt&content=trailers&window_height=232

Sean Connery kan als hij dat wil heel bekakt Shots stemmetje opzetten,maar ook een heel goede emotinelen stem.

Ronald Stiebolt
26-02-2003, 10:20
Richard Gere (Iers accent) in The Jackal, brrrrrrrrrrrr.........

starbuck
26-02-2003, 10:53
Brent Spinner; lt commander Data uit de Next generation films en serie.

Hij speelt een androide, knap dat hij geen enkele emotie laat horen in zijn stem, altijd dezelfde en monotome toon.

Kaplan
26-02-2003, 20:57
Orson Welles

Sean Connery en Michael Caine samen in the man who would be king

George C. Scott in Patton

Jason Bourne
26-02-2003, 21:30
En dan natuurlijk de stem van anthony hopkins als hannibal in de drie lecter-films.

mark t
26-02-2003, 21:59
Alan Rickman, in meerdere rollen, geeft een perfecte demonstratie van Queen's English.
David Thewlis, in meerdere rollen, laat een perfecte demonstratie van 'plat Engels' horen, zoals bijvoorbeeld Malcolm McDowell dat ooit deed in films als A Clockwork Orange. Plat Engels (o.a. Cockney) blijft overigens erg grappig om te horen. Films als Snatch en Gangster No. 1 zijn alleen al daarom interessant.
Dustin Hofman laat in Dick Tracy ook een 'aparte' prestatie horen :wink:
De vleesetende plant in Little Shop of Horrors (de versie met hilarische bijrollen van Steve Martin en Bill Murray), ingesproken door één van de zangers van Earth, Wind & Fire heeft een wel erg krachtige stem ('FEED ME!!!')
Mike Meyers produceert een aardig onherkenbaar accent in Shrek. Lijkt wel een beetje op het Schotse accent waar Billy Connolly nog wel eens last van schijnt te hebben. Ondanks dat, werd Connolly als Ier gecast in Boondock Saints, waar dan ook de nodige Ierse accenten in te horen zijn.
Het nonchalant/lijzige stemgeluid van Jack Nicholson in menig film is een geweldige ondersteuning van zijn karakter.

In de categorie verrassende zangtalenten schijnen we ons op te kunnen maken voor een film waarin Kevin Spacey een zanger speelt -inclusief zingen. Hij heeft pas geleden al eens geoefend met Elton John tijdens een benefiet-voorstelling.
Daarnaast heb ik nog een obscuur duet van Susan Sarandon met Eddie Vedder van Pearl Jam.

Coen P.
26-02-2003, 22:01
Brad Pitt als "pikey" Mickey in Snatch...

gr. Coen

MAD
26-02-2003, 23:28
Billy Crystal als Mike in Monsters Inc.

Joan Cusack als Jesse in Toy Story 2

zuidelijk accent van Jodie Foster in Silence of the Lambs
of kinder-gebrabbel-accent in Nell

Mel Gibson met Schots accent als William Wallace in Braveheart

Pat Welsh als stem van ET (steek nog een sigaretje op!)

de stem van Alfred Hitchcock (erg amusant en herkenbaar! en hij wordt door vele acteurs uit zijn films altijd in de interviews geimmiteerd!)

voice-over van Harrison Ford in Blade Runner (vond ik nou eens wel mooi!)

de zang van Nicole Kidman in Moulin Rouge

de slechte Engelse imitatie van George Lazenby in On Her Majesties Secret Service

het accent van Bela Lugosi als Count Dracula

de stem van Steve Buscemi: herkenbaar uit duizenden

Tim Roth met apegebrul en gesnuif als General Thade in Planet of the Apes

Art
27-02-2003, 00:27
Die zeker vermeld moeten worden zijn de stem van Kevin Spacey in American Beauty en die van Marlon Brando in The Godfather 8)

Yi-Long
27-02-2003, 01:40
Gollem :)

Lex v/d Moolen
27-02-2003, 17:33
Morgan Freeman mag ook hier wel vernoemd worden, met name de rollen in The Shawshank Redemption en Se7en

Lex v/d Moolen
27-02-2003, 17:43
Sean Connery kan als hij dat wil heel bekakt Shots stemmetje opzetten,maar ook een heel goede emotinelen stem.Alleen een Spaanse naam uitspreken zoals Juan in Highlander brengt hij weinig van terecht, klonk iets van wuan ofzo... :lol:

Felix
27-02-2003, 19:19
Robin Williams, in het bijzonder in de film Good Morning Vietnam.

Gabriel B.
27-02-2003, 19:27
Richard Gere (Iers accent) in The Jackal, brrrrrrrrrrrr.........
Keanu Reeves' (Engels accent) in Bram Stoker's Dracula. ugh.
En tot mijn grote verbazing moet ik dan lezen dat hij gecast werd om John Constantine te spelen in "Hellblazer" naar een comic over een Engelse mysticus. :x

Gabriel B.
27-02-2003, 19:28
Gilbert Gottfried als Iago in Alladin (en in alle films waaraan hij deelneemt).

Gabriel B.
01-03-2003, 11:52
Sean Connery kan als hij dat wil heel bekakt Shots stemmetje opzetten,maar ook een heel goede emotinelen stem.Alleen een Spaanse naam uitspreken zoals Juan in Highlander brengt hij weinig van terecht, klonk iets van wuan ofzo... :lol:
Hier ga ik kwaad bloed mee zetten maar jullie moeten het me maar vergeven :twisted: :wink:
Sean Connery is een fastastische acteur waar meerdere generaties naar opkijken en met een stem om jaloers op te zijn.
maar
Sean Connery heeft maar één enkele stem.
Of hij nu een Russische duikbootkapitein, een Ierse politieagent in 1930's Chicago of een onsterfelijke Egyptisch/Spaanse edelman speelt : al deze personages hebben hetzelfde accent.

Lex v/d Moolen
01-03-2003, 12:00
Sean Connery heeft maar één enkele stem.
Of hij nu een Russische duikbootkapitein, een Ierse politieagent in 1930's Chicago of een onsterfelijke Egyptisch/Spaanse edelman speelt : al deze personages hebben hetzelfde accent.Kan ik wel in meegaan. Ook als vader van Indiana Jones heeft ie dat accent.
Alleen in The Longest Day spreekt hij met een vet Schots accent :)

Gabriel B.
01-03-2003, 12:06
Alleen in The Longest Day spreekt hij met een vet Schots accent :)
Dat zal hem dan wel heel veel moeite gekost hebben. :wink:

Jaded
01-03-2003, 13:22
Moulin Rouge ... Moulin Rouge ... Fuck Nicole Kidman! (Nee mannen, niet letterlijk.)

Ewan heeft een veel betere prestatie kwa zang en acteren neergezet. Waarom wordt hij niet zo de hemel in geprezen voor deze film ... ?

Gabriel B.
01-03-2003, 19:23
Moulin Rouge ... Moulin Rouge ... Fuck Nicole Kidman! (Nee mannen, niet letterlijk.)
Ik mag ook nooit iets. :( :wink:

starbuck
04-03-2003, 10:57
Of je hem nou leuk vind of niet ; Jim Carrey voert toch aardig wat "stemkunstjes" op in "The Mask"

Luther Hartog
04-03-2003, 13:58
Christopher Lee heeft een mooie krachtige en volle stem in The Two Towers

Gabriel B.
04-03-2003, 15:28
Ewan heeft een veel betere prestatie kwa zang en acteren neergezet. Waarom wordt hij niet zo de hemel in geprezen voor deze film ... ?
Minder mooie benen ? :(

starbuck
13-03-2003, 10:00
Er is een Latin actrice die een verschrikkelijke hoge schelle stem heeft, maar ik kan niet meer op haar naam komen, volgens mij speelde ze ooit in een film met Nicolas Cage...?

Martin M.
13-03-2003, 10:20
In een animatie film is het ook goed te horen wat een acteur met zijn/haar stem kan doen. Goed voorbeeld hiervan is mike myers met accent in SHREK

Buscemi
13-03-2003, 10:56
Er is een Latin actrice die een verschrikkelijke hoge schelle stem heeft, maar ik kan niet meer op haar naam komen, volgens mij speelde ze ooit in een film met Nicolas Cage...?
Volgens mij bedoel je Maria Conchita Alonso waar ie mee samen speelt in The Vampire's Kiss :wink:

Frank Gruben
13-03-2003, 11:00
Ik denk dat Rosie Perez wordt bedoelt, speelt de vrouw van Nicolas Cage in "It could happen to you" uit '94.

Verschrikkelijke stem heeft ze (vind ik) ...

Nathan Strik
13-03-2003, 11:02
Topprestaties:

- Brad Pitt als Pikey in Snatch :D
- John Hurt in bijna al zijn werk, mega voice!
- Richard Harris in Gladiator
- James Earl Jones in The Lion King (Mufasa)
- Jeremy Irons in The Lion King (Scar)
- Fran Walsh in Lord of the Rings (zij doet het gekrijs van de Ring Wraiths)
- Tim Allen in Toy Story 1 en 2 (Buzz Lightyear)
- Andy Serkis in The Two Towers (Gollum) My prrrrecioussss...
- John Di Maggio in Futurama (Bender) ("I'll get my own lunar lander... with black-jack... and hookers!!!")

Flopprestaties:

- Chewbacca... Star Wars 4, 5, 6 (wie heeft dát in godsnaam ooit moeten doen?!?)
- Ahmed Best als Jar Jar in Star Wars 1, 2 (Stem is het irritantste, verder is Jar Jar wel ok)
- Mike Myers als Shrek (Sorry, maar ik was niet onder de indruk van deze zachtere versie van zijn Schotse Fat Bastard accent)

Maguffin
13-03-2003, 12:06
Topprestaties:
- James Earl Jones in The Lion King (Mufasa)


Hoe kan je nou Darth Vader vergeten ? Vind ik toch een iets betere prestatie dan Mufasa... maar misschien was Der Vader al genoemd (ben te lui om het hele topic door te lezen :)).

Ik vind de stem van Christopher Lee ook heel erg goed hoor. Zowiezo zijn zware baritone stemmen, die duidelijk articuleren altijd erg fijn om naar te luisteren. Als je er dan nog een Engels accentje aan vastkoppeld... oof.
Ohja in het Frans klinkt het ook erg goed. De professor in "La cite des enfants perdus" klinkt ook erg goed.

Irritante stemmen zijn bijna altijd vrouwelijk helaas.
Van mij mogen ze dan ook bij Jennifer Tilly (Bound) en Mary Steenburgen (Gilbert Grape) de stembanden eruit rukken.

In de voorstukjes die ik van Volle Maan heb gezien, zijn de accenten in die film ook de moeite waard. Halverwege de scenes verandert het Twents heel geleidelijk terug in Goois. Toch knap :).

Maguffin
13-03-2003, 12:11
Ik denk dat Rosie Perez wordt bedoelt, speelt de vrouw van Nicolas Cage in "It could happen to you" uit '94.

Verschrikkelijke stem heeft ze (vind ik) ...

*shudder*
Vreselijk. Zij speelt ook een vreselijk irritant wijf (ja dat is echt geen vrouw hoor) in "White men can't jump".
Nog een kandidaat voor het onderdeel stemband rukken.

Dennis Veldhuizen
13-03-2003, 12:59
jennifer love hewitt schijnt te kunnen zingen


die meid heeft al 4 albums nu joh, en bij der 1e album was ze jonger dan spears was met der 1e album.. veel jonger :P

Buscemi
13-03-2003, 15:18
Ik denk dat Rosie Perez wordt bedoelt, speelt de vrouw van Nicolas Cage in "It could happen to you" uit '94.

Verschrikkelijke stem heeft ze (vind ik) ...
Ik denk..... dat je gelijk hebt :oops:

starbuck
13-03-2003, 15:34
Ik denk dat Rosie Perez wordt bedoelt, speelt de vrouw van Nicolas Cage in "It could happen to you" uit '94.

Verschrikkelijke stem heeft ze (vind ik) ...

jaaaah, klopt , haar stem lijkt op die van de "nanny" , daar wil je ook niet naast wakker worden als je een kater hebt. :D

Gabriel B.
13-03-2003, 18:35
In een animatie film is het ook goed te horen wat een acteur met zijn/haar stem kan doen. Goed voorbeeld hiervan is mike myers met accent in SHREK
Je hebt gelijk wat je zegt over de animatiefilm maar Mike myers vind ik qua stem nu niet echt verbluffend.
Zijn Schots accent vormt 1/3 van zijn stemrepertoire en het is nu niet meteen het meest moeilijk aan te meten soort van accent.

Mijn favoriete stem aller tijden :
E.G Daily : Tommy Pickels in Rugrats, Dizzy Flores in Roughnecks, Mambo in Duckman, Babe in Babe II...
En nog leuk om te zien ook.

BrianB
13-03-2003, 19:23
Ik vond Roger L. Jackson in Scream (hij deed de telefoonstem) toch ook wel erg goed. Verder vond ik Mike Myers als Fat Basterd erg goed. En Kevin Spacey heeft ook een goede stem.

Lex v/d Moolen
13-03-2003, 19:25
Ik weet niet of hij al genoemd is maar Joe Pesci heeft ook een heerlijk accent die hij in verschillende films laat horen (y)

Christiaan Sauer
15-03-2003, 21:14
vond dat mel gibson in braveheart wel een aardig schots accent neer zette.


Ben ik niet helemaal met je eens. Ik zal niet zeggen dat het slecht was, ik zal het hem zeer zeker niet nadoen, maar echt "goed"? Nee. Zeker niet .
Waar basseer ik dat op? Ik heb een jaar in het buitenland gezeten, en mijn gastvader was een schot. Hij en zijn broer woonden sinds een paar jaar in de Verenigde Staten. DAT was pas Schots als ze aan het woord waren. Of als ik heel af en toe hun ouders aan de lijn had. Dat was het echte schots. Mijn gastvader moets ook wel lachen om hun schots, maarja, das ook weer niet helemaal eerlijk.
Maar nogmaals: echt slecht is het ook weer niet. 8)

EDIT: Ik lees net dat je schreef: AARDIG. Ik had niet echt goed gelezen. :?

John
15-03-2003, 21:29
Ik mis in deze lange lijst absoluut Renée Zellweger.

Ik wist niet, voordat ik Bridget Jones ging kijken dat ze Amerikaanse was. Mijn bek viel dan ook open van verbazing toen ik haar in het eerstvolgende interview (volgens mij op dezelfde dvd) met een Amerikaans accent hoorde praten.
Fantastisch gedaan.

En dan mag iedereen het hebben over Mike Myers als Shrek:
Zijn Schotse accent als Fat Bastard, en zeker ook zijn Engels accent als Austin Powers mogen niet onderschat worden.

Ja en hij is al genoemd, maar blijft goed: Brad Pitt met het pikey accent...

En ik kan altijd erg lachen om het Liverpools accent van Robert Carlyle.

Jelger
16-03-2003, 14:19
Leuke thread dit :) Staat Benicio del Toro er al bij? Hand me the keys, you cocksucker! :D

Lex v/d Moolen
16-03-2003, 15:03
John Rhys Davies in de Indiana Jones films

"Indy! They are digging in the wrong place!" :D

Elaine
23-03-2003, 11:48
Leuke thread Starbuck...
Billy Bob Thornton als Karl Childers in Sling Blade. Wat hij daar met zijn stem doet is gewoon klasse.
Op de extra's van Monster's Ball staat trouwens een stukje waar hij een scene uit Monster's Ball acteert met de stem van Karl Childers, zeer amusant.

Billy Bob is echt te gek in SB ik moest echt goed kijjken om te geloven dat hij het was. Maar ja BB lijkt nooit op zichzelf in films, hij zet altijd een goed typetje neer

starbuck
11-07-2003, 14:02
De nederlandse stemmen voor de tekenfilm Sinbad worden gedaan door Bastiaan Ragas en Tooske, ....hoezo drie musketiers

Ben benieuwd hoe deze klinken.

Jaap22
11-07-2003, 14:06
Johnny Dep in Fear and Loathing in Las Vegas

Echt geweldig hoe hij vaag doormompeld

Edwin V
11-07-2003, 14:42
Hoe heet die ex van Chandler Bing in Friends ook al weer. Wat een stem!

Edwin V
11-07-2003, 14:44
Donald Duck (y)

En een hond in een tekenfilm die nogal een raar schor lachje had.

starbuck
11-07-2003, 15:12
Hoe heet die ex van Chandler Bing in Friends ook al weer. Wat een stem!

Maggie--JANICE--Wheeler

http://home.chello.no/~sstgrd/bilder/maggiewheeler.jpg

idd een verschrikkelijke stem :D

Edwin V
11-07-2003, 16:50
Joost Prinsen (Erik Engerd) heeft ook een rot stem vind ik. :?

The Scratcher
11-07-2003, 22:23
De meest sexy stem heeft voor mij toch wel Sharon Stone. En de rest van de dame is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd! 8)

starbuck
12-07-2003, 08:51
De meest sexy stem heeft voor mij toch wel Sharon Stone. En de rest van de dame is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd! 8)

Helemaal mee eens, op de basic instinct dvd staan een paar auditie scenes met Sharon, met een paar lange dialogen en idd een zeer sexy stem en een mooie vrouw ( zeker destijds )

Vro
12-07-2003, 11:58
Niet direct uit een film, maar.. Louise Lasser als Mary Hartman in
de TV soap-satire Mary Hartman, Mary Hartman die in de zeventiger
jaren door de VPRO werd uitgezonden.
Vanwege die stem zou ik haar nog steeds accuut de nek om kunnen
draaien :twisted:

Gr Vro

pavko
18-07-2003, 11:29
Hoe heet die ex van Chandler Bing in Friends ook al weer. Wat een stem!


Ooooooh............. MY................ GOD!!!!!


ehehehhehehehehehehheheheheheheh!

Vreselijk inderdaad

pavko
18-07-2003, 11:34
Leuke thread dit :) Staat Benicio del Toro er al bij? Hand me the keys, you cocksucker! :D


Inderdaad legendarisch..


Ook de volgende acteurs laten altijd een goede indruk achter met hun stem.

Kevin Spacey
Steve Buscemi
Christopher Walken
Jack Nicholson
Samuel L Jackson

Fox
29-07-2003, 20:58
TYGO FERNANDT EN EGBERT JAN WEEBER IN VAN GOD LOS...

HEB ZELF 5 JAAR IN VENLO GEWOOND, MAAR IK SPREEK GEEN WOORD LIMBURGS.......

HEEL KNAP

Sander Haarmans
29-07-2003, 21:17
Jim Carey als "Andy Kaufman" in de film man on the Moon vond ik erg goed gedaan, prachtige rol.

starbuck
25-10-2003, 09:23
En dan natuurlijk de stem van anthony hopkins als hannibal in de drie lecter-films.

idd, Hannibal heb ik net gezien, en mijn kippenvel wordt mede veroorzaakt door die waanzinnig ijzige stem.

En nu de Lion King uit is op dvd klinken de stemmen van Jones en Atkinson zeer prettig uit mijn boxen. :)

starbuck
13-04-2007, 19:54
Ik heb de laatste wat wat Nederlandse nasynch geluisterd van wat tekenfilms, maar ik vind Katje Schuurman eigenlijk best wel een leuke stem hebben voor dit doel, of zou mijn fantasie daar een rol bij spelen:-? :grin:

Dennis Oosterhuis
13-04-2007, 20:29
Ik vind Hugo Weaving een erg charismatisch stemgeluid hebben. :)

Mathieu Ghekiere
14-04-2007, 10:04
Guy Pierce heeft een enorm aangename stem en erg rustgevend. Dat valt vooral op in Memento, waar zijn voice overs vele scenes dragen. Maar in andere films valt het ook wat op, zoals The Proposition.

Albert Kostwinder
14-04-2007, 10:53
Gary Oldman in Bram Stokers Dracula is ook aardig op dreef.....:-)

Evil Hobbit
14-04-2007, 11:46
Mel Blanc, legendarische voice actor van: Bugs Bunny, Daffy, Tweety, Sylvester, Yosemite Sam en vele anderen.

Lex v/d Moolen
14-04-2007, 13:49
Philip Seymour Hoffman als Truman Capote. Echt griezelig goed.

zetmoon
14-04-2007, 13:59
Ik vind dat een acteur/trice zoveel mogelijk met zijn/haar eigen stem moet praten.

Als je een yank in je film wilt hebben kies je een yank acteur en niet een engelsman/vrouw
die zijn best doet om amerikaans te praten.
Gaat vaak fout.

Andersom geldt hetzelfde.
Renee Zellweger als engelse?
Laat me niet lachen.

hstadman
14-04-2007, 14:00
Ik vind Hugo Weaving een erg charismatisch stemgeluid hebben. :)

Vooral in v for vendetta.

Kevin Lottering
14-04-2007, 14:14
Als ik aan goede stem-acteur denk, moet ik altijd meteen denken aan Kevin Conroy.
Oftwel de stem van Batman in Batman The Animated Series!
Wat mij betreft de beste uitvoering van Batman door welke acteur dan ook!!!
(zelfs beter dan Michael Keaton!!)

Daarentegen kan ik dan ook Mark Hamill als The Joker niet vergeten!
Geniaal gewoon!!

Sander D.
14-04-2007, 19:38
Frank Lammers in De Dominee (waar hij Peter Paul Muller in de schaduw zet) en in iets mindere mate in Nachtrit in onvervalst Amsterdams (erg goed voor iemand die oorspronkelijk uit Noord-Brabant komt).

Tevens kan ik erg genieten van de stem van Morgan Freeman (leent zich waanzinnig goed voor voice-overs zoals in Million Dollar Baby bijvoorbeeld)

Verbaast me overigens dat Al Pacino nog niet genoemd is (vind zijn stem met de jaren beter worden) ...

frank_black
14-04-2007, 20:16
Lance Henriksen Vind ik toch wel de allermooiste stem hebben die ik ooit in een film/serie gehoord heb.

Zie hier een filmpje waar ook de voice-over van Lance is:

http://www.youtube.com/watch?v=HLoPpsxb_gI

kippenvel gewoon.

Hayko de Boer
15-04-2007, 10:19
Als ik een acteur met een 'goede' stem moet noemen, kom ik meteen uit bij 'Morgan Freeman'

Karakteristiek, een rustige volle stem en een genot om naar te luisteren. Ik kan me goed indenken dat de man docu's zoals March of the Penguins inspreekt (zelf nog niet gezien). Maar als voice-over bij scene's in The Shawshank Redemption geeft het de (top)film net nog wat extra's...

Ook een bijzondere stem: Fran 'The Nanny' Fine, Lucy 'Xena' Lawless (vooral erg 'off camera')

en een bijzondere vermelding voor Bobcat Goldthwait (Zeff in Police Academy en het konijn in "Unhappily ever after".

Lex v/d Moolen
15-04-2007, 11:03
Ook een bijzondere stem: Fran 'The Nanny' FineBijzonder irritant ja. :twisted:

Shady_Guy
15-04-2007, 15:18
Hier ga ik kwaad bloed mee zetten maar jullie moeten het me maar vergeven :twisted: :wink:
Sean Connery is een fastastische acteur waar meerdere generaties naar opkijken en met een stem om jaloers op te zijn.
maar
Sean Connery heeft maar één enkele stem.
Of hij nu een Russische duikbootkapitein, een Ierse politieagent in 1930's Chicago of een onsterfelijke Egyptisch/Spaanse edelman speelt : al deze personages hebben hetzelfde accent.

Hehe, in The Untouchables probeert hij een iers accent. Op zijn zachts gezecht is het niet helemaal overtuigend... Iemand die me wel heel erg heeft weten te overtuigen van het goed neerzetten van accenten en dialecten is Leonardo DiCaprio. Zijn Zuid-Afrikaans/Rodesisch accent in Blood Diamond is echt heel goed.

Aloys
15-04-2007, 15:24
Philip Seymour Hoffman in Capote
Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon in Walk The Line (zang)

YAH87
15-04-2007, 15:52
Moet dan nog even paar uit de Simpsons cast noemen. Het aantal personages die deze gasten doen op zo'n geinige en geloofwaardige manier is hooguit indrukwekkend;

- Dan Castellaneta,
- Hank Azaria,
- Harry Shearer.

Ook wil ik Christian Bale noemen. Toen ik hem voor het eerst zag zijn films dacht ik dat het gewoon een Yank was. De lad is gewoon Brits. 8)
In The Prestige was het pas de eerste keer dat ik hem met een Brits accent hoorde acteren.