PDA

Bekijk de volledige versie : Snow White SE!



(Disney)Tom Houben
22-10-2001, 10:03
Bij de FRS hadden ze de Special Edition van Snow White liggen. Het is inderdaad een hoes in "boekvorm", maar hij zit nogal klunglig in elkaar. Er zit een boekje bij (wat ik vorig jaar al gewoon in de winkel had gekocht voor een tientje) en als het goed is zitten de DVD's in een plastic (amaray???) hoesje die samen met dat boekje in het kartonnen "boekhoesje" zit.

starbuck
23-10-2001, 08:48
Klopt, ik heb hem aangeschaft, echt klungelig vond ik de verpakking niet hoor, ik vind het eigenlijk wel heel mooi.

Voor diegenen die nog twijfelen welke versie aan te schaffen zal ik even vertellen wat je krijgt voor die 95,00. Als je zelf alles wilt ontdekken zou ik niet verder lezen***SPOILER*******

Allereerst natuurlijk dezelfde dvd die hier al gereviewd is maar dan zonder "nederlandse inbreng - Ondertitels/stemmen"

Maar toen ik dvd nummer 2 in de speler schoof was het even stil in huize starbuck.....

Wat een fantastische dvd, het begint allemaal met Walt disney himself die de spiegel tevoorschijn tovert. Je komt dan in een menu waarin de spiegel in het midden staat en wordt omringd door 5 gebieden. als je 1 van deze gebieden selecteerd kom je in een bijzonder fraai 3-d geanimeerd submenu. de gebieden zijn:

**sneeuwwitjes wensput...Een schitterend 3d filmpje brengt je naar de bodem van de wensput waar je de volgende keuzes vind:
-biografische tijdlijn van Walt disney
-productie tijdlijn van sneeuwwitje
-Het complete orginele sprookje van sneeuwwitje.door de gebroeders grim ( tekst )
-storyboard uitleg
-storyboard vergelijking met film van drie verschillende scenes

**Het kasteel van de koningin...hier kom je voor het kasteel, als je een keuze maakt uit het menu ga je 3-d ( ala doom) het kasteel door. hier heb je de volgende keuzes
-visuele ontwikkelingsgallerij je loopt hier door het kasteel en komt in een mooie zaal, aan de muur hangen per wand een zestal mooi concepten waarvan sommige de film niet gehaald hebben, deze kan je selecteren en bekijken, vooral de manier waarop je van wand naar wand loopt is indrukwekkend gedaan.
-layout en achtergronden...deze zaal van het kasteel bevat schitterende getekende achtergronden.
-camara en testen...hier vind je onder andere een filmpje van walt Disney himself die uitleg geeft over de nieuwe camera's die hij ging gebruiken, vevolgens ook een keuze die je diezelfde camera laat zien en de verschillende testen die er mee gedaan zijn. ( fraaie historische zwart-wit beelden )
-animatie..als eertse keuze hier een docu over de stemmen van de film met interviews met de jonge dame die sneeuwwitje insprak, is nu een hele oude dame...erg leuk om te zien.
volgende leuke optie laat een docu zien waarin voor het eerst werd getest met live action. Dat wil zeggen: je ziet zwart wit beelden van acteurs die bepaalde bewegingen doen, die dan de animators inspiratie moeten geven.
-karakter ontwerp gallerij...wederom fraai zalen met honderden tekeningen aan de muur met als onderwerp sneeuwwitje, de dwergen, de koningin en de dieren. Net als de voorgaande gallerijen kun je de optie commentaar aanzetten, Je krijgt dan uitleg over een bepaalde tekening. ( te herkennen aan een appeltje in de tekening )

**De kerker van de koningin..wederom een fraai animatie die ons bij de kerker brengt met de volgende keuze's
-concepten...hier kan je kiezen uit drie concepten die de film niet gehaald hebben, en die ook niet gefilmd zijn. Ruw materiaal maar wel erg leuk.
-een docu over het restaureren van de film om hem geschikt te maken voor dvd.

**De mijn van de dwergen...deze animatie voert ons naar de mijn waar we de volgende keuzes vinden met op de achtergrond Dopey die staat te hakken, erg leuk!!
-5 scenes die wel zijn afgemaakt maar uit de film zijn geknipt.
-De orginele begin en eind credits
-Disney door de jaren heen....een hele leuke optie met mini docu's over het concern disney Je ziet hier per decenium wat disney allemaal heeft gedaan. Je ziet fragmenten van alle disney klasiekers, ook fragmenten van de gewone films van disney zoals "splash" en de recent gefilmde "remember the Titans" Beelden van alle disney pretparken etc etc. Elke periode word gepresenteerd door verschillende beroemdheden die wat met disney te maken hebben.

**Het dwergen huisje...Hier vind je een menu waarbij selectie van 1 van de keuzes je voert in het huisje van de dwergen.
-release..fraai zwart wit beelden van de premiere in los angeles.
een overzicht van de merchandise in die tijd en ook nog alle verschillende trailers door de jaren heen.
-publicity..hier vind je een fraaie postergallerij en een plakboek met allerlei foto's en knipsels.
-oude beelden van een rondleiding door de walt disney's studio's en een zwart wit docu over hoe de dinsney filmpjes vroeger werden gemaakt.
-Audio gedeelte....met onder andere een radio programma die de premiere verslaat.met interviews van beroemdheden en muziek uit de film tussendoor( niet een stukje van 30 seconden ofzo maar het hele programma van 30 minuten lang) Ook vind je hier twee liedjes waarvan er 1 de film niet heeft gehaald en verder ook nog radiocommercials en een 'voicerecording session" en nog een stukje met Mickey mouse in de hoofdrol;

Ook bevind zich inderdaad nog een leuk kwalitatief goed boekje van 190 pagina's waarin ook een hoop tekeingen en schetsen staan


Sorry voor het lange verhaal maar zoals jullie zien ben ik nogal enthousiast over het geheel. Eigenlijk schaamteloos dat deze versie niet in het nederlands te verkrijgen is maar goed ik ben zeer gelukkig met deze uitgave, welke met stip in mijn dvd top 3 binnen is gekomen.

Danny
23-10-2001, 09:12
Maar op deze hele fraaie uitvoering staan dus echt geen NL stemmen ?? :(

starbuck
23-10-2001, 09:18
Inderdaad geen enkele stem danwel ondertitel ( alleen engels en portugees )

Het is overigens wel gewoon regio 2.

Tja, als je kleine kinderen hebt is dit wel een groot minpunt, ben je een disney-fan of gewoon liefhebber van tekenfilm in het algemeen dan is deze versie een hele grote absolute must.:)

B-Molson
23-10-2001, 09:18
Dat zijn inderdaad spectaculaire extra features, maar zolang ie niet van goud is, ga ik nimmer 95 pietermannen betalen voor een dvd :)

Groeten
B-Molson

starbuck
23-10-2001, 09:22
De zijkant van de doos is goud.................kleurig:D

Danny
23-10-2001, 09:24
Ik zou hem graag nemen....maar m'n kleine is net 6 jaar.....dat kan niet dus :(

Remco de Swart
23-10-2001, 13:52
Zojuist in Australië besteld voor ongeveer ƒ48,- inclusief verzendkosten. Snow White And The Seven Dwarfs - Deluxe Edition (2 Disc Set). Met daarbij nog een gratis muziek cd met vier liedjes uit de film. Helaas heeft deze versie geen Nederlandse sountrack of ondertitels maar wel de geweldige extra's. En dat voor een lager prijs als de normale standaard Nederlandse editie. Volgens http://www.michaeldvd.com.au/ is de DVD zowel op regio 2 als 4 af te spelen. Dit wordt echter niet bevestigd door http://www.ezydvd.com.au/ waar ik de DVD besteld heb. Maar mij maakt dat niets uit maar als iemand zekerheid wil over de regiocoding laat me het dan weten dan probeer ik het uit zodra ik de DVD binnen heb.

Geert Kranendonk
23-10-2001, 14:06
Ik heb de R4 versie al sinds vorige week binnen, maar ik heb een regiovrije speler, dus ik weet niet zo of hij ook R2 is. In mijn ervaring heeft Michaeldvd meestal gelijk als er bij EzyDVD iets anders staat over een DVD.

Als iemand geinteresseerd is wil ik 'm vanavond meteen wel even in m'n computer steken, dan ben ik er zo achter.

Hij is overigens echt schitterend van beeldkwaliteit, en van de extra's van disc 2 vind ik vooral de deleted scenes geweldig, sommige echt nog helemaal in een soort potloodschets compleet met handgeschreven aantekeningen, maar wel overduidelijk met echt Disney vakmanschap geanimeerd !

Je mist alleen natuurlijk dan wel die schitterende verpakking en het boekje van de UK versie, maar voor 48,- heb je verder wel een identieke 2-disc editie te pakken.....

Nathan Strik
24-10-2001, 17:29
Voor de geïnteresseerden. De speciale regio 2 UK versie van Snow White (die met dat boek) ligt bij verschillende vestigingen van de FRS in de schappen voor ongeveer 94 piekjes. Erg duur, je kunt hem beter bij Play 247 bestellen, maar is wel handig voor de mensen die geen Credit Card hebben.

Oh ja, er was wat twijfel over de 2-disc set bij Play247. Dit is inderdaad de luxe boekversie, maar de afbeelding die je op de site ziet is van de binnenverpakking. Vandaar het misverstand.

starbuck
25-10-2001, 09:29
deleted scenes geweldig, sommige echt nog helemaal in een soort potloodschets compleet met handgeschreven aantekeningen, maar wel overduidelijk met echt Disney vakmanschap geanimeerd !



Jaaaaa, echt mooi, dit is trouwens echt zo'n moment om je slowmotion-funtie van je dvd speler te gebruiken, zie je echt plaatje voor plaatje de scene en kun je ook die aantekeningen lezen.

10 van deze special editions gaan er komen en ik vrees dat ik ze allemaal "moet" hebben. :D

Remco de Swart
25-10-2001, 09:51
Ach volgens planning komen er 10 special editions uit de komende 10 jaar. Dus je kunt nog even sparen:D