PDA

Bekijk de volledige versie : Bereikbaarheids problemen ?



Cenobite
22-10-2001, 20:52
Het forum was moeilijk bereikbaar vandaag . Ik kreeg vanuit twee totaal verschillende locaties volgende foutmelding.

Warning: Too many connections in /usr/local/www/data/dvd.nl/scripts/mysql.php on line 8
Kan geen connectie met database maken. Als herladen van de pagina niet helpt neem dan contact op met de systeembeheerder.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen :D

Olaf M.
22-10-2001, 21:54
Same here.

Zal wel onderhoud /updaten zijn ofzo.

Danny
22-10-2001, 22:17
ook hier......geen zorgen voor ons mbt. de eigen verbinding gelukkig :-)

Koen Crijns
22-10-2001, 22:20
De HWI Group servers, waar dus onder andere DVD.nl en Hardwareinfo.net op draaien, waren vandaag inderdaad ineens zwaar overbelast. Totaal onverwachts overigens! We hadden ineens meer dan 500 gelijktijdje bezoekers, en dat is wat meer dan onze server-park op dit moment kan hebben. Probleem is dat op dit moment een van de twee web-servers defect is. Deze hopen we deze week nog te kunnen fixen, dan zullen de problemen voor de eerste tijd voorbij zijn. Voor de zekerheid gaan we binnenkort ook nog upgraden met een twee database-server.

Cenobite
22-10-2001, 23:56
Thanx for the update... :D

Marty vanluit
23-10-2001, 09:38
Lijkt me een puik plan! Gaat het allemaal wat sneller....

forzavado
23-10-2001, 13:34
Ik moet op deze site vaak twee keer klikken wil ik er een beetje snel doorheen komen. Dit heb ik bij andere sites niet. Kan dat ook hieraan liggen?

Danny
23-10-2001, 16:27
Ik heb zelf nooit dit zo 'erg' ondervonden als nu...
dus dat moet haast wel zou je zeggen.
Voor de rest is altijd alles prima snel.

Alex van den Berg
23-10-2001, 19:16
servers...ineens zwaar overbelast. Totaal onverwachts overigens! We hadden ineens meer dan 500 gelijktijdje bezoekersGoh, da's nog eens een reden om trots te zijn op een crash!! :D

Marco
23-10-2001, 21:39
Dus dat was er aan de hand. Ik kwam maar gisteren niet meer aan bod (zal wel nummer 501 geweest zijn). DVD.nl was voor mij uit het beeld :(

forzavado
24-10-2001, 08:19
Ik zou zeggen op naar de volgende crash!

Koen Crijns
24-10-2001, 10:27
Ter info voor uw allen: de tweede web-server (genaamd Vincent) draait intussen weer probleemloos. Hierdoor heeft web-server 1 (genaam Jules) 't gelukkig weer een stuk minder druk. Er moeten nu toch wel heel erg gekke dingen gebeuren, wil het geheel weer overbelast worden. Hoe onze databaseserver heet mogen jullie zelf nog even bedenken trouwens. ;)

X-IFNS
24-10-2001, 14:24
500 gelijktijdige bezoekers is wel ernstig... Ik weet niet wat er allemaal staat op de servers van de HWI group, maar al eens aan een (D)DoS aanval gedacht. Dat lijkt me niet erg logisch als jullie alleen maar DVD informatie en dergelijke hosten, want daar heeft niemand echt een hekel aan denk ik.

Groet,
HJ

Koen Crijns
24-10-2001, 14:44
De enige twee grote sites zijn DVD.nl en Hardwareinfo.net. Die laatste is overigens wel nog een stuk populairder dan DVD.nl. Een DOS-attack was 't overigens niet: we hebben de log-files doorgespit en al het verkeer kwam echt allemaal van andere IP-adressen, door het hele land verspreid.

Ik ben in ieder geval erg blij dat de tweede webserver weer up-and-running is.

Rob Verhoeven
24-10-2001, 19:40
Laat me raden, database server heet zeker Marcellus :D

Groetsels,
Robbie

Eric van Ballegoie
24-10-2001, 19:52
Rob heeft gewonnen... De database server heet inderdaad Marcellus... Er komt binnenkort een tweede db server en die gaat waarschijnlijk mia heten, Butch is ook nog een optie.

Koen Crijns
24-10-2001, 19:52
Juist, alleen dan met een 's' in plaats van een 'c' ;)

martin
25-10-2001, 20:37
waar ik de laatste tijd wel last van heb zijn als ik een mailtje krijg van een reactie op een topic en ik druk op de link dan werkt het soms wel, maar ook vaak niet.

ik gebruik niet zo lang IE 6.0 zou het daar aan liggen of ergens anders aan, wie heeft raad???

System 3rror
25-10-2001, 20:59
waar ik de laatste tijd wel last van heb zijn als ik een mailtje krijg van een reactie op een topic en ik druk op de link dan werkt het soms wel, maar ook vaak niet.

ik gebruik niet zo lang IE 6.0 zou het daar aan liggen of ergens anders aan, wie heeft raad???

Heb ik ook wel eens last van... maar dat komt vaker (ook bij andere links in andere mailtjes!!) voor bij Hotmail, wat ik dan ook hiervoor gebruik!