PDA

Bekijk de volledige versie : Eraserhead met extra's te koop bij Lynch.com



Pagina's : [1] 2

Reinbo
01-03-2003, 07:13
Op Lynch.com is eindelijk een special edition van Eraserhead uitgekomen. Hij is alleen daar te bestellen en kost $40.

Rochan
01-03-2003, 09:23
Op Lynch.com is eindelijk een special edition van Eraserhead uitgekomen. Hij is alleen daar te bestellen en kost $40.

En nog een hoop verzenkosten en dan wordt het zker een dure film om aan te schaffen :( Is jammer dat deze versie alleen maar via Lynch.com te bestellen is :(

Mark_vdH
01-03-2003, 13:50
De verzendkosten zijn geloof ik boven de USD 35,- !

Bovendien heeft de dvd volgens mij juist geen extra's....

Eddy
01-03-2003, 17:41
Ik heb gekeken op de site van www.davidlynch.com en zag inderdaad de dvd van Eraserhead, maar ik kon nergens specificaties vinden. Is er misschien iemand die meer weet over welke regiocodering is gebruikt, wat voor extra's er op zouden staan etc?

MAD
01-03-2003, 18:00
Het is nog erger. Om de DVD te bestellen moet je eerst een "member" worden, wat $9,97 per maand kost middels automatische afschrijving van je credit card. Dat komt er dus ook nog eens bij. Ben wel benieuwd naar de DVD, maar als hij commercieel interessant is, komt er vanzelf een "reguliere" Special Edition. Zoiets gingen ze met Lost Highway toch ook doen. Iemand al info over de R1 SE van deze film? (Sorry, een beetje off topic, maar gezien ik hier toch alleen Lynch fans tref...!)

Mark_vdH
01-03-2003, 18:56
Bestellen kan gewoon zonder lid te zijn.

Ik heb net even getest, de dvd kost 39,94 en shipping 35,00 (UPS Worldwide Expedited) of 38,50 (UPS Second Day Air).

Ik heb de "purchase" knop toch maar niet ingedrukt.... :?

EDIT: Voor elke extra dvd betaal je trouwens maar één dollar extra verzendkosten.

Mark_vdH
03-03-2003, 08:20
De specs zijn:

-Anamorphic widescreen (According to the insert)
-R0
-NTSC
-(As usual) NO chapter stops
-Fully (frame by frame) restored video
-UNCOMPRESSED PCM soundtrack(!)
-The video optimizer from the "Shorts" dvd
-Full motion menu's w/ a DELETED scene of Henry's pant leg catching on a dead hairless cat corpse as he tries to wiggle it off(!)
-TWO EXTRAS:
****An HOUR AND A HALF of Lynch talking about the making of Eraserhead! WORTH THE PRICE ALONE! (Shot in the same style as the "Shorts" dvd intros) w/ plenty of photographs and video footage. It's anyones guess as to why this wasn't listed as a feature. Deleted scenes are discussed,(but only the one in the menu is shown) as well as a phone call to Cathrene Coulson. Priceless.
-US Trailer

Rob P.
03-03-2003, 13:54
De specs zijn:

-Anamorphic widescreen (According to the insert)


?? De film is toch in 4:3 geschoten ???

Eddy
03-03-2003, 14:26
De specs zien er goed uit!!! Ik zit nu toch echt heel erg te twijfelen om deze dvd aan te schaffen.

Wat betreft de ratio, volgens de imdb is Eraserhead gefilmd in 1,85:1.

Mark_vdH
03-03-2003, 16:21
De specs zien er goed uit!!! Ik zit nu toch echt heel erg te twijfelen om deze dvd aan te schaffen.
Ik vind e72,50 toch wel een beetje veel voor een film die ik nooit gezien heb....

Als je er bijvoorbeeld tien bestelt ben je "maar" 42 euro per stuk kwijt, mèt de snelste verzendoptie (Express 2-3 days).

Als er iemand voor een gezamelijke inkoopactie is hoor ik het graag, anders laat ik hem denk ik toch maar aan me voorbijgaan..... :cry:

Rob P.
03-03-2003, 16:40
Als er iemand voor een gezamelijke inkoopactie is hoor ik het graag, anders laat ik hem denk ik toch maar aan me voorbijgaan..... :cry:

Ga nog even informeren bij de film speciaal zaakjes, anders doe ik mee.

John
03-03-2003, 18:22
Ben benieuwd....
Ik ga deze thread volgen....

Art
03-03-2003, 18:35
Ben benieuwd....
Ik ga deze thread volgen....
Ik ook :D Als een beetje fan van Lynch mag deze eigenlijk niet in je collectie ontbreken, maar die prijs :(

Rob P.
03-03-2003, 19:23
Ik heb 'm natuurlijk al, maar mèt een interview met Lynch.... :? .....deleted scenes.... :? :? .....€42,-..... :? :? :? ....Nee, ik hou me toch aanbevolen, maar ik ga toch nog eerst eventjes wat prijsvergelijkingen volgen.

se7en
03-03-2003, 20:09
wat voor film is dit eigenlijk ..??

MAD
03-03-2003, 21:39
Als je er bijvoorbeeld tien bestelt ben je "maar" 42 euro per stuk kwijt, mèt de snelste verzendoptie (Express 2-3 days).

Als er iemand voor een gezamelijke inkoopactie is hoor ik het graag, anders laat ik hem denk ik toch maar aan me voorbijgaan..... :cry:

Nou ben ik best een fan van deze man zijn werk, maar dit gaat wel ver... Wacht ten eerste liever op de "gewone" SE, want die zal wel een stuk goedkoper zijn (en misschien wel minstens zo interessant). En ten tweede al doe je zo'n gezamelijke inkoopactie (waar ik, als het interessant genoeg is, soms best wel voor te porren ben) dan zijn de risico's wel erg hoog/vervelend:

-kwijtraken van 10 DVD's t.w.v. €42,-/stuk!
-onderschepping door de douane (groot en duur pakket valt lekker op) waardoor hij nog 25% duurder wordt!
-wie gaat er €420,- voorschieten/terug innen/vooruit innen en ze vervolgens ook nog eens naar 10 man verspreiden (met wederom risico's van kwijtraken enzo)?
-we hebben het nog steeds over €42,- voor 1 (wellicht erg interessant) DVD-tje!!

Chris Howitt
03-03-2003, 22:49
wat voor film is dit eigenlijk ..??

De Lynch der Lynch films :)

Mark_vdH
03-03-2003, 23:23
Als je er bijvoorbeeld tien bestelt ben je "maar" 42 euro per stuk kwijt, mèt de snelste verzendoptie (Express 2-3 days).

Als er iemand voor een gezamelijke inkoopactie is hoor ik het graag, anders laat ik hem denk ik toch maar aan me voorbijgaan..... :cry:

Nou ben ik best een fan van deze man zijn werk, maar dit gaat wel ver... Wacht ten eerste liever op de "gewone" SE, want die zal wel een stuk goedkoper zijn (en misschien wel minstens zo interessant).
Ik weet niks van een "gewone" SE die later uit zou komen.
Heb je daar misschien info van?
In een land waar Lynch de rechten nog niet terugheeft?


En ten tweede al doe je zo'n gezamelijke inkoopactie (waar ik, als het interessant genoeg is, soms best wel voor te porren ben) dan zijn de risico's wel erg hoog/vervelend:De douane is inderdaad erg vervelend, daar had ik nog niet bij stilgestaan....
Kwijtraken lijkt me niet zo'n probleem, omdat het pakketje met UPS Express worden verstuurd, en dus "trackable" is....
42 euro is inderdaad eigenlijk nog gewoon teveel voor een dvd'tje, maar van de andere kant ben ik toch wel erg benieuwd (en heb ik geen zin zo'n film de eerste keer in een inferieure uitgave te zien), en zal de dvd zijn waarde wel enigzins behouden....

Eddy
10-03-2003, 14:24
Ik heb inmiddels twee recensie's gevonden over de Eraserhead-dvd (de versie die dus bij www.davidlynch.com te koop is). Eentje is te vinden bij Mondo Digital (http://www.mondo-digital.com/eraserhead.html), de andere is te vinden op het minder objectieve Lynchnet (http://www.lynchnet.com/eraserhead/dvdreview.html). Het schijnt er goed uit te zien. Maar ja, die prijs....

ries
10-03-2003, 21:53
De specs zijn:

-Anamorphic widescreen (According to the insert)


?? De film is toch in 4:3 geschoten ???

imdb geeft 1.85 : 1 aan, dus niet....

heb 'm inmiddels besteld en kan die crappy r2 4:3 versie de deur uit. Uncompressed PCM, yay.

Ries

Eddy
10-03-2003, 21:57
heb 'm inmiddels besteld en kan die crappy r2 4:3 versie de deur uit. Uncompressed PCM, yay.

Ries

Er staat weliswaar Uncompressed PCM op de hoes, maar het schijnt volgens de eerste recensies gewoon te gaan om DD 2.0.

Nathan Strik
10-03-2003, 22:01
Hmm, gezamenlijk inkopen lijkt me inderdaad een interessante optie. Probleem blijft de prijs en de al eerder genoemde risico´s.

Maar damn... eindelijk een goede DVD van Eraserhead en dat heb je dit... :(

EDIT: Als ik genoeg poen had om 10 van die dingen voor te kunnen schieten had ik met plezier een voorraadje aangeschaft om beschikbaar te stellen via dit forum, maar ik ben een arm studentje... :cry: :cry:

MAD
11-03-2003, 08:55
EDIT: Als ik genoeg poen had om 10 van die dingen voor te kunnen schieten had ik met plezier een voorraadje aangeschaft om beschikbaar te stellen via dit forum, maar ik ben een arm studentje... :cry: :cry:

Je kan natuurlijk beginnen met een lijst van mensen met animo. Dat hij alleen besteld wordt op voorwaarde van vooruit betaling. Dat hij pas besteld wordt als er werkelijk 10 mensen betaald hebben (incl. verz. kosten hier in NL / betaal je niet op tijd dan heb dus 9 boze "forumvrienden"). En het risico willen nemen dat als hij door de douane onderschept wordt dat men dan bijbetaald (degene die dat niet doet is gewoon zijn geld kwijt en krijgt niet eerder zijn DVD eer hij bij lapt / lijkt mij wel zo eerlijk).

Maar wie is er nou zo betrouwbaar dat wij daar allen ons zuurverdiende geld aan toevertrouwen in de hoop dat hij/zij alles eerlijk afhandeld (en niet sowieso douanetoeslag gaat rekenen om zo zijn eigen DVD te betalen) en van het geld niet op vakantie gaat en vervolgens hier meldt dat de DVD's nooit zijn aangekomen??? :shock:

Nathan??? :D

By the way... als arm studentje moet je natuurlijk geen DVD's van €45,- p/st. gaan kopen, anders wordt je nooit een rijk studentje... (6)

We kunnen alvast beginnen om te kijken of er genoeg animo is. Zal maar beginnen dan:

1. Marcel Damen (aka MAD)
2. Nathan Strik

Wie volgt? Ries misschien kun je nog cancellen, dit wordt zeker goedkoper!

jeroenenagnes
11-03-2003, 09:11
Volgens de info op de store site van David Lynch komt de film Eraserhead op 7-4-2003 uit in Duitsland.
Misschien dat hij dan gewoon voor een schappelijk prijsje bij onze burenvrienden te koop is ???


Jeroen & Agnes.

MAD
11-03-2003, 09:37
Volgens de info op de store site van David Lynch komt de film Eraserhead op 7-4-2003 uit in Duitsland.
Misschien dat hij dan gewoon voor een schappelijk prijsje bij onze burenvrienden te koop is ???

Jeroen & Agnes.

Je moet goed kijken naar die data, die Amerikanen draaien altijd de dagen en de maanden om. Hij komt dus pas op 4-7-2003 uit. Maar volgens mij staat er dat ze hem niet aan mensen uit die landen mogen verkopen voor genoemde datum vanwege contractuele overeenkomsten (zal wel met rechten te maken hebben). Denk niet dat hij vanaf die datum daar ineens in de winkels daar te koop is of zo, zal altijd wel via de website blijven gaan. Pfff, je zal in Engeland of Ierland wonen, dan moet je wachten tot 31-8-2008 voordat je hem mag bestellen. Gelukkig staat er niets over Nederland.

Mark_vdH
11-03-2003, 11:27
MAD: voeg mij ook maar toe. :)

Een probleem is ook nog wel de verzending van de gezamelijke besteller naar de anderen. Incl. doosje zal dat toch wel weer zo/n 7-8 euro per dvd extra zijn....hebben we niet iemand in ons midden met een "port betaald" stempeltje thuis...? ;)

Vooruitbetalen aan degene die de bestelling plaatst spreekt voor zich.

MAD
11-03-2003, 11:37
Lijst tot zover (nog geen bericht van Nathan gehad, maar laat hem toch even op de lijst staan ;)):

1. Marcel Damen (aka MAD)
2. Nathan Strik
3. Mark_vdH

ries
11-03-2003, 19:14
heb 'm inmiddels besteld en kan die crappy r2 4:3 versie de deur uit. Uncompressed PCM, yay.

Ries

Er staat weliswaar Uncompressed PCM op de hoes, maar het schijnt volgens de eerste recensies gewoon te gaan om DD 2.0.

heh, zie je wel, was te mooi om waar te zijn...;-) oh well, slechter dan m'n huidige R2 versie kan het niet zijn. En die interviews met Lynch zijn zoiezo al de moeite van de aanschaf waard. Blue Velvet special edition is daardoor ook al een must buy.

Groetjes,
Ries

Nathan Strik
11-03-2003, 22:33
Maar wie is er nou zo betrouwbaar dat wij daar allen ons zuurverdiende geld aan toevertrouwen

<gum, gum>

Nathan??? :D
Sorry voor de late reactie allereerst, heb vandaag een 12-urige dag gedraaid op school.

Ik zou inderdaad graag eventueel mijn creditcard beschikbaar stellen voor deze actie, maar laten we eerst kijken hoeveel mensen er op in gaan schrijven.

Is het beste denk ik om die 9 mensen (ik ben uiteraard nummer 10) hun deel te laten storten direkt op mijn creditcard account, dan plaats ik de bestelling zodra het geld binnen is. Komen er alleen verzendkosten van mijn woonplaats Nunspeet naar de respectievelijke woonplaatsen van de intekenaars bij, maar dat is zeker geen 30 Euro. ;)

Enige probleem is dan eventueel dat Douane-gezeik, maar ja... misschien een risico dat we maar moeten nemen.

Als MAD de lijst bijhoudt, dan hoop ik dat er zich genoeg mensen aanmelden.

De intekenaars krijgen van mij uiteraard dan ook alle correspondentie over de status van de bestelling geforward en als we met zijn allen even gegevens uitwisselen, dan ben ik er zeker van dat communicatie geen struikelblok zal zijn.

Nu nog een stel mensen vinden die dit avontuur aandurven. Misschien weet ik nog wel een kennis die hiervoor te porren is, meer nieuws volgt...

Oh ja, als ik dit avontuur aanga (nog even een nachtje over slapen), dan is mijn eis in ieder geval dat er alleen vaste forumbezoekers mee mogen doen, dus geen koopjesjagers die zich alleen hierom even snel aanmelden als lid. Kwestie van betrouwbaarheid... denk dat dit wel een begrijpelijke zorg is van mijn kant.

Ben benieuwd... :) Zou wel gaaf zijn...

Eddy
11-03-2003, 23:29
Hoewel de prijs van deze dvd (inclusief verzendkosten) extreem hoog was heb ik toch enkele dagen geleden al mijn exemplaar besteld bij de website van Lynch. Ik heb inmiddels een mailtje binnengekregen met de bevestiging dat mijn bestelling 'has been shipped'.
Hoe mooi ook het initiatief om gezamelijk een order te plaatsen voor deze dvd, ik moet deze aanbieding dus aan mij laten voorbijgaan. Ik hoop voor jullie wel dat er genoeg mensen bijelkaar zijn te krijgen om voor een redelijke prijs deze topper binen te halen.
Ik kijk inmiddels uit naar mijn exemplaar dat nu ergens onderweg is. Hopelijk duurt het niet al te lang meer. Ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen van mijn bestelling.

MAD
12-03-2003, 11:51
Nou allemaal inschrijven zou ik zeggen! Nathan, geen koopjesjagers lijkt mij goed en betrouwbaarheid van kenissen zijn natuurlijk voor eigen rekening. Het lijkt mij dan het handigst als je dit zelf afhandeld (en risico hier voor neemt). Laten we afspreken als iemand nog een exemplaar voor kennis/vriend wil, hij/zij dan 2 (of meer) exemplaren besteld/betaald en het onderling zelf regelt. Het is jammer dan verschillende mensen die hier gereageerd hebben inmiddels zelf besteld hebben, anders had de lijst al wat langer geweest. Blijft nu erg triest op 3 man steken. Misschien moeten we over een tijdje eens kijken, wat iedereen zijn uiterste prijs is en of we bv. perse met 10 man gaan bestellen of dat het (bij onvoldoende animo) met 7 of 8 ook al "overkomelijk" is. Het gaat uiteindelijk alleen over het delen van die €35,- verzending...

MAD
12-03-2003, 16:11
Kwam op Ebay al wat aanbiedingen tegen (vaak goedkope bootlegs!). Maar er stond ook een officiele versie voor $60,- (startbod!) aangeboden met wat foto's van het artwork (om iedereen die nog twijfelt alvast lekker te maken). (6)

http://mediaservice.photoisland.com/auction/Mar/2003385791553159515197.jpg

http://mediaservice.photoisland.com/auction/Mar/2003383488634041582748.jpg

http://mediaservice.photoisland.com/auction/Mar/2003386908721499803663.jpg

http://mediaservice.photoisland.com/auction/Mar/2003382728332025145069.jpg

Eddy
12-03-2003, 17:03
Dat ziet er mooi uit! Ik ben blij dat ie van mij al onderweg is. Volgens de laatste gegevens is het pakje nu in Phildelphia.

Nathan Strik
12-03-2003, 17:32
Nou allemaal inschrijven zou ik zeggen! Nathan, geen koopjesjagers lijkt mij goed en betrouwbaarheid van kenissen zijn natuurlijk voor eigen rekening. Het lijkt mij dan het handigst als je dit zelf afhandeld (en risico hier voor neemt). Laten we afspreken als iemand nog een exemplaar voor kennis/vriend wil, hij/zij dan 2 (of meer) exemplaren besteld/betaald en het onderling zelf regelt.
Ja, kennissen en vrienden is uiteraard geen probleem, als het forumlid er zelf voor in wil staan is dat wat mij betreft prima.

Ik heb trouwens vandaag ook een klasgenoot van me weten te interesseren. Hij weet het alleen nog niet 100% zeker, maar het zit er dus dik in dat we weer een man rijker zijn. Ik hoor het deze week nog wel denk ik of hij definitief meedoet.

Eventueel met minder bestellen dan 10 hangt inderdaad even af wat ieders individuele "pijngrens" is, financiëel gezien.

Iedereen morgen dus vragen aan collega´s/medestudenten en we moeten een aardig lijstje bijeen kunnen sprokkelen. Ik zal het morgen ook even aan mijn TV-docent vragen, die is ook wel behoorlijk DVD-verzamelachtig. :)

EDIT: Ik zal ook even informeren of er wellicht crewleden zijn die hier animo voor hebben.

yakhals
12-03-2003, 17:43
Kunnen jullie mij ook op de lijst zetten? Ziet er goed uit!

MAD
12-03-2003, 19:39
Kunnen jullie mij ook op de lijst zetten? Ziet er goed uit!

(y) toegevoegd!

1. Marcel Damen (aka MAD)
2. Nathan Strik (misschien 2 exemplaren ;))
3. Mark_vdH
4. yakhals

Gaat goed zo, de kosten zijn al van $35,- naar max. $9,50 (misschien $7,80) per persoon gedaald. We want more (uhhh... less)!

We moeten wel bestellen voor de oorlog uitbreekt, want dan zal de dollar wel weer gaan stijgen. :mrgreen:

Uitgaande van deze 4 personen ligt de "pijngrens" volgens het GWK nu op €45,- per persoon en laten we zeggen €2,50 per persoon voor de verdere doorversturing binnen Nederland. Bij 10 personen kan dit max. dalen naar €40,40 (+€2,50). Dat we allemaal even weten waar we aan toe zijn. ;)

Nathan Strik
13-03-2003, 15:56
Mijn klasgenoot heeft definitief toegezegd vandaag, dus dat betekent dat we nu een inschrijving voor 5 stuks hebben.

Misschien tekenen er nog meer mensen in, maar de verzendkosten zijn nu in ieder geval door 5-en gedeeld en dat scheelt al een stuk.

MAD
13-03-2003, 16:08
Mijn klasgenoot heeft definitief toegezegd vandaag, dus dat betekent dat we nu een inschrijving voor 5 stuks hebben.

Misschien tekenen er nog meer mensen in, maar de verzendkosten zijn nu in ieder geval door 5-en gedeeld en dat scheelt al een stuk.

toegevoegd! (y)

1. Marcel Damen (aka MAD)
2./3. Nathan Strik
4. Mark_vdH
5. yakhals

De "pijngrens" ligt nu op €43,50 (+ €2,50 verz. NL) per persoon... Going down... :D

Mark_vdH
13-03-2003, 16:43
Mijn klasgenoot heeft definitief toegezegd vandaag, dus dat betekent dat we nu een inschrijving voor 5 stuks hebben.

Misschien tekenen er nog meer mensen in, maar de verzendkosten zijn nu in ieder geval door 5-en gedeeld en dat scheelt al een stuk.

toegevoegd! (y)

1. Marcel Damen (aka MAD)
2./3. Nathan Strik
4. Mark_vdH
5. yakhals

De "pijngrens" ligt nu op €43,50 (+ €2,50 verz. NL) per persoon... Going down... :DIs het niet een beter plan om meteen maar met "UPS Worldwide Express" te verzenden? Kost weinig extra, en dan is het sneller en "trackable". Bovendien passen ze dan ook een stukkie beter op je pakketje en lijkt het me ook beter in geval van eventuele beschadiging aan het pakket....

De extra kosten daarvan zijn USD 3,50, ongeacht het aantal exemplaren.

Vijf exemplaren zijn in mijn ogen trouwens ook wel kostendrukkend genoeg, maar anders kan ik op het andere forum ook nog wel even checken of er een paar betrouwbare handelaren interesse hebben.

Misschien hebben we met een niet al te groot pakket ook nog wel geluk met de douane, met de meeste "nieuwe" winkels duurt het vaak een tijdje eer ze het door hebben. :)

Nathan Strik
13-03-2003, 17:01
Is het niet een beter plan om meteen maar met "UPS Worldwide Express" te verzenden? Kost weinig extra, en dan is het sneller en "trackable". Bovendien passen ze dan ook een stukkie beter op je pakketje en lijkt het me ook beter in geval van eventuele beschadiging aan het pakket....

De extra kosten daarvan zijn USD 3,50, ongeacht het aantal exemplaren.
Wat mij betreft versturen we inderdaad via UPS WW Express, vanwege genoemde voordelen. Kleine extra kosten wat mij betreft geen punt.

En ook het bestellen met 5 man is al een stuk goedkoper en wat mij betreft wachten we vandaag nog even af of er zich nog nieuwe kandidaten aanmelden voor de DVD.

Moeten de andere inschrijvers het hier uiteraard mee eens zijn.

yakhals
13-03-2003, 17:16
Wat mij betreft accoord :lol:

Mark_vdH
13-03-2003, 17:28
Wat mij betreft versturen we inderdaad via UPS WW Express, vanwege genoemde voordelen. Kleine extra kosten wat mij betreft geen punt.

En ook het bestellen met 5 man is al een stuk goedkoper en wat mij betreft wachten we vandaag nog even af of er zich nog nieuwe kandidaten aanmelden voor de DVD.

Moeten de andere inschrijvers het hier uiteraard mee eens zijn.
Ik ben akkoord.

Ik neem aan dat jij het bestellen voor je rekening neemt, Nathan?

De volgende vraag is in dat geval hoeveel geld we aan je overmaken. Een ruim bedrag (incl. eventuele BTW-heffing), zodat je later wellicht wat geld terug moet storten, of het bestelbedrag waarbij we later (als je het pakket ontvangen hebt) de eventuele BTW-heffing en de individuele verzendkosten bijbetalen.....zeg het maar.

Nathan Strik
13-03-2003, 18:10
Ik neem aan dat jij het bestellen voor je rekening neemt, Nathan?

De volgende vraag is in dat geval hoeveel geld we aan je overmaken. Een ruim bedrag (incl. eventuele BTW-heffing), zodat je later wellicht wat geld terug moet storten, of het bestelbedrag waarbij we later (als je het pakket ontvangen hebt) de eventuele BTW-heffing en de individuele verzendkosten bijbetalen.....zeg het maar.
Ja, ik neem de bestelling en de verdere verspreiding binnen Nederland voor mijn rekening. Het is UPS Express, dus ik kan jullie volledig op de hoogte houden van de status van de verzending.

Over dat BTW-verhaal zal ik nog even nadenken, maar ik neig naar de simpelste variant: een standaard bedrag en eventueel nabetalen in het ongelukkige geval van een BTW heffing.

Fijn dat je accoord bent in ieder geval, we wachten nog even af of er zich meer mensen aanmelden. En ook moet ik nog even van mijn klasgenoot afwachten of hij accoord gaat met het nieuwe bedrag. Dus dat horen jullie ook nog.

MAD
13-03-2003, 19:07
Wat mij betreft is UPS WW Express en deze 5 mensen ook accoord! Zoals ik al berekent had kan het toch nog maar hooguit €3,50 dalen bij nog 5 extra mensen, omdat bij elke extra DVD er steeds weer $1,- extra bij de verzending komt. Hoe je het ook wend of keert de DVD zelf blijft $40,- en is dus het duurste).

Ik heb op het andere forum ook nog even een advertentie geplaatst. En ook op dit forum nog even een trhread gestart met daadwerkelijk een oproep voor medebestellers (omdat deze thread begon als een mededeling dat de DVD uit was, toen een discussie werd over de hoge verzendkosten en pas vrij laat een verzameling van medebestellers, misschien zien forumleden hem daardoor over het hoofd ;)).

Stel dan ook voor nog één dag te wachten op eventueel 1 of 2 extra mededingers en dan kunnen we wat mij betreft bestellen (na storting bij Nathan natuurlijk!).

Misschien moeten we ook de verdere verzending door NL even bepalen (en de kosten hieraan). Wat mij betreft mag dit gewoon in standaard bubbelenvelop... Weet alleen niet of het nou een box is of gewoon een DVD doosje (in ieder geval is hij vierkant ipv. de normale keepcase, maar kan de dikte en gewicht moeilijk op de foto's inschatten).

Iemand van deze thread (eddy of ries) hem al binnen, die ons info kan geven??

Eddy
13-03-2003, 19:19
Mijn versie is op dit moment ergens boven de oceaan op weg naar Europa en komt hopelijk over een paar uurtjes aan op Schiphol(?). In ieder geval heb ik hem nog niet binnen. Ik las wel ergens dat het formaat van de verpakking 8' bij 8' zou zijn. Dat komt dus neer op 20 bij 20 cm. Op één van de foto's in deze thread zie je ook de disc in de verpakking staan (Lichaam van Henry met het hoofd van de baby). Die geeft ook wel een redelijk idee van het formaat dacht ik.

Mark_vdH
13-03-2003, 19:25
Eraserhead zit blijkbaar in een 8" X 8" doosje...

Misschien gaat het prima in een bubbeltjesenvelop, maar het lijkt me verstandiger als Nathan daar t.z.t. nog uitsluitsel over geeft.

Omdat ik natuurlijk besef dat we Nathan niet verantwoordelijk zullen/kunnen houden als er iets beschadigd wordt bij de verzending, ga ik op voorhand uit van verzending in een doosje. Ik ga ervan uit dat het niet echt onhandig voor Nathan is, als er iemand een andere verzendmethode prefereert.

Nathan, laat via e-mail/PM maar weten waar het geld naar toe moet. 50 euro lijkt me een mooi rond bedrag, en eventuele afwijkingen kunnen dan voordat je ze naar ons opstuurt nog verrekend worden.

MAD
13-03-2003, 19:33
Ja, 20x20 cm. is wat groot voor een bubeltjesenvelop. Ik had meer het idee dat hij het formaat van een dik CD doosje zou hebben, vandaar...

Wil ook best €50,- overmaken om alle kosten ruim te dekken, maar dat is meer up-to Nathan. Wil hij liever de restbedragen (overschotten) aan een ieder terugstorten (in dit geval maar 3 mensen, klasgenoot niet meegenomen, maar toch... ), of prefereert hij liever een aanbetaling van bijv. €43,- en kleine aanvulling later. Nathan it's up to you...

Nathan Strik
13-03-2003, 19:39
Eraserhead zit blijkbaar in een 8" X 8" doosje...

Misschien gaat het prima in een bubbeltjesenvelop, maar het lijkt me verstandiger als Nathan daar t.z.t. nog uitsluitsel over geeft.

Omdat ik natuurlijk besef dat we Nathan niet verantwoordelijk zullen/kunnen houden als er iets beschadigd wordt bij de verzending, ga ik op voorhand uit van verzending in een doosje. Ik ga ervan uit dat het niet echt onhandig voor Nathan is, als er iemand een andere verzendmethode prefereert.

Nathan, laat via e-mail/PM maar weten waar het geld naar toe moet. 50 euro lijkt me een mooi rond bedrag, en eventuele afwijkingen kunnen dan voordat je ze naar ons opstuurt nog verrekend worden.
Ik zal even kijken wat voor opties er zijn qua verzending. Uiteraard is het verstandig om de versturing binnen NL zo goedkoop mogelijk proberen te houden.
Ik zal uiteraard bij aankomst even de staat van het pakketje checken voordat ik de individuele DVD´s doorstuur. Ik zal voor het bestellen nog met elk van de intekenaars via mail corresponderen, dus wil je een andere verzendmethode, dan hoor ik het van ieder individueel wel.

Zodra ik alles op een rijtje heb horen jullie het. Ik zal morgen ook even definitief vragen aan mijn klasgenoot of hij accoord gaat, maar ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen hiermee.

Morgen dus meer nieuws...

Nathan Strik
13-03-2003, 19:44
En toen had ik al weer nieuws. :D

Ik kan waarschijnlijk speciale bubbelenveloppen regelen van ongeveer 30 bij 25 cm, die kosten mij als het goed is niks, dus ook leuk voor jullie. ;)

En het lijkt me een aardige oplossing voor ons probleem. Iemand op voorhand bezwaar tegen bubbelenveloppen?

Of dit lukt, weet ik (wederom) morgen pas definitief, maar gaat wel lukken met die versturing hoor... ;)

MAD
13-03-2003, 19:46
Ik moet er nog even een nachtje over slapen, maar een vriend van mij wees mij ook op de "Short Films of David Lynch" box die ook in de shop verkocht wordt (wederom $40,-). Ik zou deze natuurlijk ook gelijk kunnen bestellen in hetzelfde pakket (zou dus voor jullie weer schelen in de verzendkosten!), maar dan moet ik in 1 keer €100,- ophoesten, terwijl ik niet eens weet wat voor films het zijn... :shock:

Moeilijk, moeilijk... Misschien krijg ik later spijt dat ik hem niet meteen besteld heb enzo... Maar nog een keer $40,- (+verz.) voor weer maar 1 DVD (waarvan ik de kwaliteit van de inhoud nog moet afwachten)... Pfff... Vandaar dat ik er nog even een nachtje over slaap. Laat het morgen weten. ;)

yakhals
14-03-2003, 06:45
Nog een review: http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_6/eraserhead.html

Ook hier vinden ze hem erg goed.

ries
14-03-2003, 09:04
heb 'm inmiddels besteld en kan die crappy r2 4:3 versie de deur uit. Uncompressed PCM, yay.

Ries

Er staat weliswaar Uncompressed PCM op de hoes, maar het schijnt volgens de eerste recensies gewoon te gaan om DD 2.0.

Hmmm, dvdfile geeft toch echt aan dat er ook een 2 kanaals uncompressed PCM track op staat:

"To deliver maximum fidelity, the restored track is presented uncompressed in PCM 2.0 stereo. Perfect."

http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_6/eraserhead.html

Groetjes,
Ries

Reinbo
14-03-2003, 09:42
Ik heb hem ook maar besteld in combinatie met de shorts valt het best mee 60 $ per stuk. Vroeger betaalde je voor een mooie S.E. Laserdisc soms zelfs het dubbele.

Nathan Strik
14-03-2003, 09:55
Ik heb vandaag even de rekenmachine erbij gepakt en bij benadering zal de prijs per persoon (incl UPS Express en verzending in NL) ongeveer 47 Euro gaan bedragen. Afhankelijk van dollarschommelingen en hoeveel porto ik kwijt ben hier om het door te sturen. Eventuele kleine verschillen kunnen we later wel verrekenen lijkt me.

(Voor mensen die hem komen halen is dat bedrag trouwens 45 Euro)

De 47 Euro is gebaseerd op versturing in grote bubbelenveloppen. Nogmaals: wil je een andere verstuurmethode, dan hoor ik het wel.

In het geval van extra kosten (douane) schiet ik het voor en verrekenen we het later onder elkaar.

Ik zal vanavond aan ieder van jullie een PM sturen met alle details erin.

MAD
14-03-2003, 14:48
Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en het blijft bij de bestelling van alleen de Eraserhead box. Ik heb verscheidende recencies over de Lynch Short Movies box gelezen en die konden mij niet overtuigen in de aanschaf hiervan (hij lijkt mij "wel leuk" maar that's not good enough als iets $50,- moet gaan kosten!).

Maar het gaat dus werkelijk gebeuren! Mooi! Nou kom maar op met dat bank/girorekeningnummer...

Nathan: waar ligt "afhalen bij mij thuis" (qua plaats dan). Dit kon ik in je profile niet vinden... ;)
Nog 1 tip: Past die nieuwe envelop van jou wel door de bus? Anders is het pakketpost / belstuk en betaal je minimaal €5,50 aan zegels!

Nathan Strik
14-03-2003, 15:19
Maar het gaat dus werkelijk gebeuren! Mooi! Nou kom maar op met dat bank/girorekeningnummer...

Nathan: waar ligt "afhalen bij mij thuis" (qua plaats dan). Dit kon ik in je profile niet vinden... ;)
Nog 1 tip: Past die nieuwe envelop van jou wel door de bus? Anders is het pakketpost / belstuk en betaal je minimaal €5,50 aan zegels!
Vanavond krijgen jullie een PM met gegevens... zit nu op school en daar heb ik de gegevens niet bij de hand.

Afhalen is in Nunspeet. Of Zwolle eventueel, waar ik studeer.

Oei, die nieuwe bubbelenveloppen krijg ik vanavond, maar aan de afmetingen af te lezen past hij denk ik niet door de bus. Ik ga nog even kijken hoe we dat oplossen.

Nathan Strik
14-03-2003, 17:29
De PM-etjes zijn verstuurd inmiddels.

Misschien trouwens handig als ik jullie gegevens ook heb. ;)

Ik heb net de bubbelenveloppen bekeken en ze zijn precies op brievenbusformaat, dus kan gewoon standaard via de briefpost gelukkig. ;)

Nathan Strik
14-03-2003, 18:04
PM met gegevens van Mark_vdH is inmiddels binnen.

EDIT: Ook MAD heeft zich inmiddels gemeld.

Mooi trouwens dat er zoveel mensen electronisch overboeken, dat scheelt een stuk, De Postbank staat er namelijk niet echt bekend om dat ze betalingen snel afhandelen.

Kan trouwens ietsje langer duren dan normaal, omdat het ook op mijn creditcard account bijgeschreven moet worden. So be patient... ;)

Nathan Strik
15-03-2003, 13:30
Huidige status:

MAD en Mark_vdH hebben het geld inmiddels electronisch overgeboekt, dat zal denk ik begin van de week als eerste binnen rollen.

Yakhals gaat de boel ook telebankieren

Mijn klasgenoot gebruikt een overschrijvingskaart, zal dus iets langer duren.

Ik verwacht dus dat het deze week allemaal grotendeels binnen gaat rollen.

Nathan Strik
16-03-2003, 20:44
MAD wees me trouwens op het feit dat het kan zijn dat het misschien onmogelijk is voor derden om rechtstreeks op mijn creditcard rekening te storten.

Ik heb dit zelf nooit geprobeerd, maar het zou dus kunnen zijn dat het niet lukt... hmm... even wat anders op verzinnen in dat geval.

MAD
17-03-2003, 08:54
Nathan,

Het is gelukt! Ze zijn bij mij afgeschreven (ondanks dat ze de eerste betaling eerst een dag langer hebben vastgehouden is deze ook alsnog afgeschreven). Toch grappig dat het mogelijk is om het krediet van iemand anders zijn credit card op te hogen! Wat ook best grappig is dat je zo je limiet van je credit card kan verhogen boven de contractwaarde. Stel ik heb €2500,- krediet maar ik wil dit voor bv. een trip naar het buitenland tijdelijk verdubbelen, dan "stort" je dus gewonn €2500,- van giro naar credit card en voila! Blijft vaag.... Maar goed, in dit geval wel handig dus... Succes met de bestelling (Ben geen econoom, maar is het uitbreken oorlog nou juist goed of slecht voor de dollarkoers? ;))

Marcel

Nathan Strik
17-03-2003, 14:52
Het is gelukt! Ze zijn bij mij afgeschreven (ondanks dat ze de eerste betaling eerst een dag langer hebben vastgehouden is deze ook alsnog afgeschreven). Toch grappig dat het mogelijk is om het krediet van iemand anders zijn credit card op te hogen!
Ah, gelukkig. Dan zou het met een dag of twee ook in mijn online rekeningoverzicht te zien moeten zijn.
Inderdaad grappig ja... gelukkig kan het op deze manier, scheelt weer een stap via mijn gewone bankrekening.

Eddy
18-03-2003, 19:26
Vanavond had ik naar Eraserhead kunnen kijken. Vanavond had ik jullie meer kunnen vertellen over de kwaliteit van beeld en geluid. Vanavond had ik jullie meer kunnen vertellen over de extra feature van bijna anderhalf uur waarin David Lynch praat over Eraserhead.
Maar helaas... :(

Ik had het allemaal kunnen doen als ik vandaag thuis was gebleven om het pakje in ontvangst te nemen. Nu moet ik nog een dag wachten...

MAD
18-03-2003, 23:17
Nathan,

Iedereen zijn geld al binnen? Wil je niet opjagen, maar de dollar is de afgelopen 2 dagen met 5 eurocent gestegen en dat zal met oorlog op komst nog wel even zo door gaan. Op een DVD met een bedrag van $40,- is dat al €2,- (en dan hebben we het nog niet over de verzending)! ;)

Eddy,

Jij bent vast net zo benieuwd als wij naar die box. En jij staat morgenochtend vast om 9h00 voor het postkantoor! Dus morgenavond krijgen we toch wel verslag, niet? ;)

Nathan Strik
19-03-2003, 08:36
Iedereen zijn geld al binnen?
Er zijn twee binnengekomen betalingen te zien op het CC-overzicht vandaag (19-03-2003). Aangezien het online CC-overzicht altijd een dag of twee achterloopt zegt dit niet zoveel.
Maar het lijkt er dus op dat in ieder geval jouw betalingen binnen zijn.

Zodra de volgende twee betalingen binnen zijn, ga ik wel alvast bestellen. Gezien de instabiele dollar en het feit dat één van de betalingen met een overschijvingskaart is gedaan lijkt me dat wel verstandig, hoe langer we moeten wachten, hoe minder goed volgens mij.

MAD
19-03-2003, 09:35
Er zijn twee binnengekomen betalingen te zien op het CC-overzicht vandaag (19-03-2003). Aangezien het online CC-overzicht altijd een dag of twee achterloopt zegt dit niet zoveel.
Maar het lijkt er dus op dat in ieder geval jouw betalingen binnen zijn.

(y)

En ik maakte mij nog wel het meeste zorgen of dat het zou lukken. Tsja, hadden we allemaal maar Postbank dan was het zo gepiept... :mrgreen:

Begrijp nou nooit waar dat geld nou altijd blijft (die paar dagen tussen af- en bijschrijving) bij overschrijving van bank naar giro (of andersom). Ze zullen er wel mee speculeren om zo de kosten te dekken. Zag dat de beurs ook weer omhoog schoot, nu er oorlog in de lucht hangt! ;)

Postbank claimt overigens dat het geld wel beschikbaar is, maar nog niet "verwerkt" is. Toch raar dat als je digitaal overmaakt dat er dan toch nog ergens een administratief persoon aan te pas moet komen. Zo heb ik ook zo'n internet spaarrekening van de Postbank en dat duurt ook altijd een paar dagen, maar ze stellen altijd dat de rente loopt vanaf/tot het moment van overschrijving (nou, ga dat maar eens checken!) :D

yakhals
19-03-2003, 09:57
Bij mij is het geld in ieder geval gisteren afgeschreven dus dat zal vandaag of morgen ook wel op de rekening van Nathan staan.

Eddy
19-03-2003, 10:04
Hij is binnen!!! Keurig bezorgd werd het pakje door UPS een kwartier geleden bij mij afgeleverd. En hij ziet er fantastisch uit op het eerste gezicht.
De verpakking was keurig verzorgd. De dvd (in de vierkante 'hoes') was verpakt in een zwarte 'schoenendoos' gevuld met piepschuim. Erg netjes gedaan, maar bovendien goed bestand tegen schokken. Misschien toch een idee voor de gezamelijke bestelling om deze 'schoenendoos' ook te gebruiken voor verdere verzending door Nederland.
De 'hoes' zelf is erg fraai vormgegeven met een papieren cover om de doos heen met de bekende foto van Henry en de titel Eraserhead dvd 2000 (vanwaar 2000?). Door de zijkanten omhoog te klappen kan je het mooie boekwerk eruit halen. De schijf zelf zit in één van de kleppen.
Over beeld en geluid heb ik alleen een eerste indruk gekregen, maar dat ziet fantastisch uit en klinkt als nooit tevoren. Eraserhead ga ik vanavond verder kijken, voor een dergelijke film moet het toch echt helemaal donker zijn vind ik.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in hoe de dvd-hoes er nu toch echt uit ziet, er staan een aantal mooie foto's op deze website (http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=127693&perpage=30&display=&pagenumber=4).

MAD
19-03-2003, 10:17
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in hoe de dvd-hoes er nu toch echt uit ziet, er staan een aantal mooie foto's op deze website (http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=127693&perpage=30&display=&pagenumber=4).

Wow! :shock: Coole uitgave! (y)

Reinbo
19-03-2003, 12:41
IK HEB 'M.

Vandaag binnen gekregen, zowel Eraserhead als de Shorts. Ik moet nog gaan kijken, maar de verpakking en het boekje mag er zijn. (behalve dat het niet tussen de andere DVD's past.

MAD
19-03-2003, 13:02
Eddy, Reinbo,

Ben wel benieuwd hoe lang hij er na bestelling nou over heeft gedaan.

Reinbo,

Is de Short Films box ook zo'n mooie vouwdoos als Eraserhead. Zag de foto's op die site van Eddy en was meteen verliefd! (6)

Eddy
19-03-2003, 13:30
Mijn dvd was gepost op 11 maart in de namiddag vanuit California. Wegens vertragingen (vliegtuig vanuit Philadelphia en vertraging in Keulen) duurde het iets langer dan nodig was. Daar komt ook bij dat de dvd gisteren al bij mij was langsgebracht, maar doordat ik aan het werk was, kon ik het pakje niet aannemen. Kortom, de levering duurde bij mij vijf werkdagen, maar het had eventueel in drie dagen gekund.

Nathan Strik
19-03-2003, 13:41
Bij mij is het geld in ieder geval gisteren afgeschreven dus dat zal vandaag of morgen ook wel op de rekening van Nathan staan.
Rekening houdend met de twee dagen vertraging bij de betaling van MAD, lijkt het me dat ik jouw betaling er morgen wel bij zou moeten zien staan.

Weet Mark_vdH al wanneer het geld bij hem is afgeschreven? Zou dan toch ook één dezer dagen binnen moeten zijn.

Zodra het geld van yakhals en Mark_vdH binnen is gaan we bestellen... :) Ben nu wel erg benieuwd, die foto's zien er erg goed uit.

Reinbo
19-03-2003, 13:59
Eddy, Reinbo,

Ben wel benieuwd hoe lang hij er na bestelling nou over heeft gedaan.

Reinbo,

Is de Short Films box ook zo'n mooie vouwdoos als Eraserhead. Zag de foto's op die site van Eddy en was meteen verliefd! (6)

Vrijdag 14 maart besteld, toen de Euro nog op $ 1.10 stond (Met UPS snel) woensdag 19 maart hier.

Het wachten viel erg mee. Ook geen last van BTW en invoer tax (Ging om twee dvd's, waarde $ 80.) gehad.

shorts zitten ook in zo'n vouwdoos met boekje.

Mark_vdH
19-03-2003, 15:17
Bij mij is het geld in ieder geval gisteren afgeschreven dus dat zal vandaag of morgen ook wel op de rekening van Nathan staan.


Weet Mark_vdH al wanneer het geld bij hem is afgeschreven? Zou dan toch ook één dezer dagen binnen moeten zijn.
Ik heb zojuist mijn Rabo i-bankieren gecheckt, en het geld is er eergisteren (17/3) afgeschreven....

MAD
19-03-2003, 15:28
Ik denk dat het minimaal nog 2 dagen zal duren. Bank naar giro is nooit zo snel en als het van giro naar giro al 2 dagen duurt... ;)

Nathan Strik
19-03-2003, 17:58
Nou, net even gekeken en ze hadden het overzicht al weer bijgewerkt, Mark´s bijdrage is ook geregistreerd. De nieuwe status van de binnengekomen betalingen:

MAD - Eraserhead BINNEN op 17-03-2003
MAD - Shorts BINNEN op 17-03-2003
MarkvdH - Eraserhead BINNEN op 18-03-2003

Het wachten is op de laatste betaling dus. Hopelijk morgen... yakhals, hou je ons even op de hoogte van wanneer het geld bij jou is afgeschreven?

yakhals
19-03-2003, 17:59
Het geld is de 18e afgeschreven. Meteen even gechekt.

yakhals
19-03-2003, 18:01
Trouwens ook via Rabo I-bankieren dus dat zal er dan morgen wel zijn. :)

Nathan Strik
19-03-2003, 18:01
Het geld is de 18e afgeschreven. Meteen even gechekt.Ik zal morgen meteen even kijken, hij zou erbij moeten staan dan.

Mannen, het ziet er heel erg waarschijnlijk naar uit dat we morgen kunnen gaan bestellen. ;)

Eddy
19-03-2003, 20:19
Ik heb net de dvd gezien en het is verreweg de beste versie van Eraserhead die ik tot nu toe heb gezien. Het beeld ziet er buitengewoon mooi uit, hoewel er af en toe toch wel grain is te zien. Ik heb nu ook voor het eerst details gezien die op VHS en de UK DVD helemaal verdwenen in het zwart. Prachtig!
Ook wat geluid betreft is het genieten. Het is dan weliswaar een DD 2.0, maar die mag er absoluut zijn. Het klinkt helder, maar nog altijd dreigend.
Vanmiddag had ik al gekeken naar de extra's. Onder het kopje Stories is een pratende David Lynch te zien in passend zwart/wit die bijna anderhalf uur vol praat over allerlei aspecten van Eraserhead. Oude foto's en zwart/wit videomateriaal(!) zorgen voor uniek beeldmateriaal. Gelukkig vertelt hij niets over de interpretatie of symboliek van de film, dat blijft toch voorbehouden aan de kijker.
Als tweede extra staat er nog de originele trailer op. Ook kan je nog een easter egg vinden, maar wat je daar vind heeft alleen een functie voor de (betalende) bezoekers van de website.
Of deze dvd zijn nogal dure prijs waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik ben in ieder geval erg blij met deze nog steeds zeer verontrustende film!

Mark_vdH
19-03-2003, 20:46
Het menu zelf is toch blijkbaar ook een extra, Eddy, aangezien die naar ik heb begrepen een deleted scene laat zien....

Eddy
19-03-2003, 20:53
Je hebt helemaal gelijk wat het menu betreft. Het is inderdaad een deleted scene waar David in Stories ook nog iets over vertelt. Helaas is het de enige scene die nog overgebleven is van al het materiaal dat uiteindelijk niet is gebruikt.

Nathan Strik
20-03-2003, 15:29
Goed nieuws!!! de betaling van yakhals is inmiddels ook te zien in het CC-overzicht. Ik ga nu naar het station, treintje naar huis pakken en meteen bestellen. :D

I'll keep you guys posted!

MAD
20-03-2003, 17:03
http://www.kurts-smilies.de/kiss2.gif http://www.kurts-smilies.de/huepf.gif http://www.kurts-smilies.de/breakdance.gif http://www.kurts-smilies.de/laola.gif

Nathan Strik
20-03-2003, 17:15
It is done... ;)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Cart.jpg

http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Bill.jpg

http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Done.jpg

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte. Omgerekend is de totaalprijs nu net iets minder dan 45 Euro per persoon, dus hopelijk blijft die dollar lekker stabiel. ;)

Reinbo
20-03-2003, 17:32
Ik heb hem net gekeken. De transfer is erg mooi. Ondanks dat ik de film meerdere malen op VHS gezien had en zelfs een keer een 16 mm print (die acht keer brak) in de bioscoop was het toch een totaal nieuwe ervaring.

Ik wens iedereen die hem besteeld heeft veel kijk plezier.

ries
21-03-2003, 07:33
dvd werd woensdag aangeboden thuis, alleen was ik er niet. Even alternatief adres opgegeven, en als het goed is krijg ik 'm vandaag op m'n werk aangeboden. Met een beetje mazzel staat Eraserhead vannacht op het programma (deze film MOET je 's nachts kijken).

dvd was maandag geshipt, vrijdag daarvoor besteld.

Groetjes,
Ries

Nathan Strik
21-03-2003, 19:54
Goed nieuws!!!! (alweer? ja alweer!) De order is vandaag verscheept. Kreeg net een mail van DavidLynch.com dat de boel onderweg is.

Ik zal van tijd tot tijd even via UPS kijken waar het pakje zich bevindt. En ik houd jullie uiteraard op de hoogte. :bier:

MAD
21-03-2003, 22:34
Als het goed is (uitgaande van de reacties hierboven), moet jij hem dus woensdag, uiterlijk donderdag in huis hebben. Dat wordt dan genieten voor iedereen volgend weekend!

http://www.kurts-smilies.de/laola.gif

Nathan Strik
21-03-2003, 23:32
Als het goed is (uitgaande van de reacties hierboven), moet jij hem dus woensdag, uiterlijk donderdag in huis hebben. Dat wordt dan genieten voor iedereen volgend weekend!
Ja, da´s een redelijk goede schatting. En gelukkig heb ik volgende week een weekje vakantie, alhoewel ik woensdag wel even weg moet, maar er is sowieso altijd iemand hier aanwezig om pakjes aan te nemen. ;)

Nathan Strik
22-03-2003, 11:45
Net even op UPS gekeken waar het pakketje zich bevindt.

Even een update dus van de voortgang van het pakketje: hij is vanuit Laguna Hills, Californië vertrokken en de nieuwste info is dat hij is aangekomen in Louisville, Kentucky waar hij in behandeling is genomen (2:27 AM)

Nathan Strik
22-03-2003, 14:45
Kennelijk is het lekker rap gegaan... vannacht om half 3 was hij nog in Louisville, KY... volgens de nieuwste info is hij om half 2 ´s middags in Apeldoorn aangekomen. :D

De huidige handeling is: "PACKAGE IN CLEARANCE PROCESS", wat dat ook wezen mag... :confused: Bij het hoofdscherm staat status: "exception"... hmm... :?

MAD
22-03-2003, 15:42
De huidige handeling is: "PACKAGE IN CLEARANCE PROCESS", wat dat ook wezen mag... :confused: Bij het hoofdscherm staat status: "exception"... hmm... :?

Dat betekent dat het pakje wordt ingeklaart door de douane, iets dat standaard gebeurt met al dit soort overzeese pakjes. Houd dus je vingers de komende uren gekruist, ofdat ze hem er niet tussen uitpikken om er nog wat "douanebelasting" aan toe te voegen! :roll:
Als hij maandag of dinsdag, Apeldoorn nog niet heeft verlaten, krijg je waarschijnlijk eerst een brief van de douane of je eerst het "restant" wilt storten... :shock: :cry:

En trouwens:


vannacht om half 3 was hij nog in Louisville, KY... volgens de nieuwste info is hij om half 2 ´s middags in Apeldoorn aangekomen.

Was dit half 3 's nachts VS tijd of NL tijd ;)

Eddy
22-03-2003, 15:45
In clearance process betekent volgens mij dat ie bij de douane is, vandaar ook de status van 'exception'. Maar het klinkt goed! Als dit zo door gaat dan hebben jullie hem waarschijnlijk maandag of dinsdag al in huis!

MAD
22-03-2003, 15:51
Dat zeg ik! Was je net voor... ;)

Eddy
22-03-2003, 15:53
Tja, ik typ niet zo snel... :wink:

Eddy
22-03-2003, 15:59
Als hij maandag of dinsdag, Apeldoorn nog niet heeft verlaten, krijg je waarschijnlijk eerst een brief van de douane of je eerst het "restant" wilt storten... :shock: :cry:


Ik heb begrepen dat UPS een 'privé' douanepost heeft die vrij snel werkt. Als er invoerrechten betaald moeten worden dan betaal je die volgens mij rechtstreeks aan UPS, dus de levering zal waarschijnlijk gewoon op tijd zijn.

MAD
22-03-2003, 16:04
Moet ik nou blij zijn met deze "snelle verwerking"? :? :? :D

Nathan Strik
22-03-2003, 16:16
Was dit half 3 's nachts VS tijd of NL tijd ;)
Oei, kweenie.
Ik lees net op UPS dat het pakje is vrijgegeven. Er staat:

"PACKAGE IN CLEARANCE PROCESS;RELEASED BY CUSTOMS. NOW IN-TRANSIT"

Dat dateert van 17:33, dus ik neem aan dat ze niet de Nederlandse tijd aanhouden. :roll:
Misschien Centrale Europese tijd ofzo, want Amerikaanse tijd is het ook niet.

Nathan Strik
22-03-2003, 16:19
Moet ik nou blij zijn met deze "snelle verwerking"? :? :? :DMisschien wel, misschien niet. We hebben nooit zoveel geld in huis, dus is afhankelijk van of ik de eventuele toeslag wel meteen kan voldoen, anders sleep ik die UPS gast aan zijn haren mee naar het dichtsbijzijnde PIN-automaat hoor. ;)

Aangezien hij vrijgegeven is, kan ik er van uitgaan dat er geen extra belasting op komt? Of is dat onlogisch?

MAD
22-03-2003, 16:21
Tis jammer dat ze niet bezorgen op zondag... ;) Maar het gaat in ieder geval allemaal wel lekker snel zo... Hij dadelijk nog eerder binnen dan de credit card afschrijving!

Nathan Strik
22-03-2003, 16:24
Tis jammer dat ze niet bezorgen op zondag... ;) Maar het gaat in ieder geval allemaal wel lekker snel zo... Hij dadelijk nog eerder binnen dan de credit card afschrijving!
Hehe, ja zou best kunnen... want die afschrijving kan ik nog steeds niet in het overzicht zien. Zal morgen of maandag wel pas zichtbaar zijn.

MAD
22-03-2003, 16:29
Misschien wel, misschien niet. We hebben nooit zoveel geld in huis, dus is afhankelijk van of ik de eventuele toeslag wel meteen kan voldoen, anders sleep ik die UPS gast aan zijn haren mee naar het dichtsbijzijnde PIN-automaat hoor. ;)

Aangezien hij vrijgegeven is, kan ik er van uitgaan dat er geen extra belasting op komt? Of is dat onlogisch?

Volgens het verhaal van Eddy klinkt het inderdaad dus onlogisch, gezien het slechts een computerhandeling is ("druk op de knop" zeg maar)...

Denk niet dat ze bij de UPS blijven wachten of zich aan de haren laten meeslepen. :D Toen ik mijn receiver uit Duitsland kreeg via de UPS was ik toevallig niet thuis. Hij werd toen afgegeven bij de Nederlandse Pakketpost. Ik kon toen kiezen: ophalen bij hun magazijn of afspraak maken om opnieuw te laten bezorgen door de Nederlandse Pakketdienst (dat laatste is niet aan te raden gezien ze dan alleen een dag aangeven -niet eens een deel, gewoon een dag- dat ze weer langs komen; dan kan het dus zijn dat je de hele dag zit te wachten!)

Eddy
22-03-2003, 20:58
Ik ben er net achter gekomen dat als er invoerrechten moeten worden betaald dat het dan inderdaad rechtstreeks aan UPS moet worden betaald. Helaas is het iemand overkomen in Schotland. Nu is het zo dat officieel Eraserhead niet eens geleverd mag worden in de UK, dus wellicht heeft het daarmee te maken.
Maar laten we positief blijven. Ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen en volgens mij de anderen ook niet die in deze thread hebben laten weten dat ze hem al thuis hebben.
Oh ja, die ene Schot die dus wel invoerrechten moest betalen vond het zelfs toen nog het bedrag meer dan waard voor deze dvd.

Nathan Strik
22-03-2003, 22:15
Ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen en volgens mij de anderen ook niet die in deze thread hebben laten weten dat ze hem al thuis hebben.
Maar die hadden geen 5 exemplaren van Eraserhead, plus nog een exemplaar van The Shorts besteld. ;) Zo´n pakket valt sneller op lijkt me.

Maar laten we inderdaad positief blijven... de Schotse douane is vast strenger dan de Nederlandse. ;)

Nathan Strik
23-03-2003, 23:15
Oki, dit gaan jullie niet geloven. Ik kijk net nietsvermoedend even (voor de lol, want je verwacht toch niet dat die pipo´s op zondag werken) op UPS, krijg ik dit:

http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/whatthefuck.jpg

Ik heb maar even een screenshotje gemaakt, want ik kon het zelf amper geloven... iemand een idee wat hier de diepere bedoeling achter kan zijn? :confused:

Nathan Strik
24-03-2003, 08:40
Nou, nieuwe screenshot van vanochtend. Na de ping-pong reis lijkt hij nu eindelijk op weg te zijn naar mijn huisje... we gaan het meemaken.

http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/zodasbeter.jpg

MAD
24-03-2003, 08:53
:shock: :shock: :confused: :confused:

Misschien waren ze een box vergeten en moest hij even terug (6)

Nathan Strik
24-03-2003, 08:57
:shock: :shock: :confused: :confused:

Misschien waren ze een box vergeten en moest hij even terug (6)
Ze hebben het pakje gewoon even een leuk weekendreisje gegeven. :lol:

Zo zie je maar weer, het leven is nog niet zo slecht als je een UPS pakje bent. :roll: Verre reizen, charmante UPS dames die je streepjescode beroeren met hun scanners in hun prachtig gemanicuurde handjes... wuivende palmbomen die... okay, zo kan ´ie wel weer. ;) (6)

Eddy
24-03-2003, 09:03
Het goede nieuws is wel dat hij nu 'Out For Delivery' staat. Dus er kan elk moment bij je worden aangebeld... :D

Nathan Strik
24-03-2003, 13:02
Het goede nieuws is wel dat hij nu 'Out For Delivery' staat. Dus er kan elk moment bij je worden aangebeld... :D
Dan is het toch jammer dat ik op dit moment niet thuis ben. ;)
Maar geen nood, ik heb voor plaatsvervangende deurbelbewaking gezorgd. :D

Nathan Strik
24-03-2003, 13:28
Ik krijg net een SMS-je van het thuisfront dat het pakje binnen is. :D
En GEEN douane-toeslag... gelukkig maar.

Ook de creditcardrekening is inmiddels binnen.
Totaalbedrag per persoon is 44 Euro 82 cent, dus we zaten perfect in de buurt met onze schatting van 45 Euro. Ik neem aan dat die 18 cent voor niemand een probleem is?

Ik zal morgen alles naar het postkantoor brengen. Yakhals, laat je nog even definitief weten of je hem op komt halen of dat ik hem op moet sturen? Van de rest neem ik aan dat ze hem gewoon via vadertje PTT willen ontvangen.

Voor afwijkende wensen qua versturing ben ik uiteraard via mail te bereiken, dus schroom niet om dit te doen als je andere wensen hebt. Voorlopig stuur ik alles met de grote bubbelenveloppen.

MAD
24-03-2003, 15:09
http://www.smilies.nl/bounce/huepfenicon111.gif

Moeten we nog bijbetalen of ga je het redden met die €2,- voor de enveloppen en verzending (weet niet hoe zwaar de box is)?

DonnieDarko
24-03-2003, 16:16
wat een tering honden zeg!!!! ik bestel eraserhead + the shorts dvd en ik mag 32 euro betalen..... PFFFF!!!! (niet dat ze het niet waard zijn maar toch..)

Nathan Strik
24-03-2003, 17:11
http://www.smilies.nl/bounce/huepfenicon111.gifMoeten we nog bijbetalen of ga je het redden met die €2,- voor de enveloppen en verzending (weet niet hoe zwaar de box is)?
Ik heb meteen bij thuiskomst even gekeken en helaas passen de verpakkingen niet in een grote bubbelenvelop. :(
Ze zijn net iets te breed en te hoog en veel te dik. Dus het zal wel per pakketpost moeten. Ik vrees dus dat het duurder gaat worden dan 2 Euro, hoeveel het precies is hoor ik morgen wel op het postkantoor.

Ik moet zeggen dat het een prachtige box is trouwens, hieronder wat foto´s om jullie vast lekker te maken. ;)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead01.jpg
De binnengekomen DVD´s, keurig in plastic.


http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead02.jpg
De DVD zit in een stevig kartonnen verpakking met een hoes van slap, glad bedrukt papier. Kijk wel uit bij het eruithalen van de DVD, want het plakkertje op de achterkant laat erg makkelijk lijmresten achter.


http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead03.jpg
Alle content van de set: DVD, verpakking, boekje met info en een kaartje


http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead04.jpg
Op het kaartje een waarschuwende mededeling en de specs. Ik kan inderdaad bevestigen dat het een Dolby Digital 2.0 track is, dus helaas geen LPCM 2.0 track.


http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead05.jpg
Boekje ziet er goed verzorgd uit.


http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead06.jpg


http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead07.jpg

Jaded
24-03-2003, 17:14
Als er een tweede bestelling wordt gehouden, dan wil ik zeker van de partij zijn! :)

Nathan Strik
24-03-2003, 17:40
Als er een tweede bestelling wordt gehouden, dan wil ik zeker van de partij zijn! :)Wie weet... ;)
Ik zat er namelijk zelf erg over te twijfelen of ik ook die short films DVD zou kopen of niet. Ik heb er nu geen geld voor, maar wie weet binnenkort dus weer een gezamenlijke inkoop-actie. Deze beviel goed in ieder geval.

MAD
24-03-2003, 17:44
Damn good looking set! :D


Dus het zal wel per pakketpost moeten. Ik vrees dus dat het duurder gaat worden dan 2 Euro, hoeveel het precies is hoor ik morgen wel op het postkantoor.

Dat kan ik je alvast wel verklappen. Alle paketten tot 5 kg. kosten € 5,50 verzending (en dat is dan nog exclusief de kosten voor een doosje!). :shock:

Las hierboven ergens dat de doos waar ze de hele mik in versturen ook al een mooie stevige doos is. Je mag hem van mij hergebruiken om mijn 2 boxen in te versturen. Als de rest tenminste geen bezwaar heeft... ;) Scheelt in ieder geval weer de kosten van een doosje en ik betaal dan wel evenredig mee voor de andere 2 doosjes (y).
Ik ben soswieso toch goedkoper uit, gezien ik al € 4,- verzendkosten heb betaald en beide boxen nu in 1 pakket gaan.

Ik hoor het wel hoeveel we moeten bijlappen.

Nathan Strik
24-03-2003, 17:56
Las hierboven ergens dat de doos waar ze de hele mik in versturen ook al een mooie stevige doos is. Je mag hem van mij hergebruiken om mijn 2 boxen in te versturen.
Als je evenredig meebetaalt denk ik niet dat de rest hier bezwaar tegen heeft, ik zal de doos straks gelijk even wat kleiner snijden zodat ik hem voor jouw 2 doosjes kan gebruiken.

MAD
24-03-2003, 18:02
Wie weet... ;)
Ik zat er namelijk zelf erg over te twijfelen of ik ook die short films DVD zou kopen of niet. Ik heb er nu geen geld voor, maar wie weet binnenkort dus weer een gezamenlijke inkoop-actie. Deze beviel goed in ieder geval.

Ik zal je helpen met de twijfels. Gezien deze actie mede dank zij jou zo'n groot succes was (tot zo ver althans, de TPG maakt ook nog wel eens wat zoek :?) en voor je inzet, mag jij mijn Short Films box wel even open maken en de inhoud (incl. die van de DVD) even bekijken.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de set bij jou in goede handen is en je hem niet als onderzetter voor een koffiekopje zal gebruiken (maak je geen zorgen, ik ben totaal niet panisch van miniscule krasjes op een DVD, die zitten ook op elke DVD die ik bij de Free Record Shop koop en al de "floaters" die ik van Play.com binnenkrijg!)... ;)

Doe hem voor verzending wel even terug in het plastic zakje, just to be sure... Als alles goed aankomt zal ik je een +je geven bij de Traderslist... (6) (6) (6)

MAD
24-03-2003, 18:06
Las hierboven ergens dat de doos waar ze de hele mik in versturen ook al een mooie stevige doos is. Je mag hem van mij hergebruiken om mijn 2 boxen in te versturen.
Als je evenredig meebetaalt denk ik niet dat de rest hier bezwaar tegen heeft, ik zal de doos straks gelijk even wat kleiner snijden zodat ik hem voor jouw 2 doosjes kan gebruiken.

Koop gewoon 2 doosjes en deel de kosten maar door 3! Tenminste als de rest het daar mee eens is. ;)

Nathan Strik
24-03-2003, 18:27
Ik zal je helpen met de twijfels. Gezien deze actie mede dank zij jou zo'n groot succes was (tot zo ver althans, de TPG maakt ook nog wel eens wat zoek :?) en voor je inzet, mag jij mijn Short Films box wel even open maken en de inhoud (incl. die van de DVD) even bekijken.
Echt super... heel erg bedankt! Ik ben inderdaad rete-nieuwsgierig naar deze films. :D
Ik zal hem vanavond gelijk even kijken dan. Heb net even de verpakking geopend en gelukkig bij jou geen risico op lijmresten bij deze DVD, omdat ze heel slim het kaartje ertussen hadden gestopt. Ik zal ook even bij de andere DVD´s checken hoe het ermee gesteld is, want het is uiteraard zaak dat de boel zo heel mogelijk bij iedereen aankomt.

De DVD zag er in ieder geval geheel kras en lijmvrij uit, dus wat dat betreft geen zorgen, ik zal hem behandelen zoals ik altijd doe met DVD´s, extreem voorzichtig dus. ;)

Mijn reactie hoor je nog, het menu zag er in ieder geval lekker vreemd uit. En trouwens, de soundtrack van de Shorts is wel in LPCM 2.0, dus da´s weer goed nieuws. (y)

Eddy
24-03-2003, 18:39
Laat je ook even aan ons weten wat je ervan vond, Nathan? Ik ben er namelijk ook erg benieuwd naar. The Grandmother heb ik nog ergens op vhs staan, maar de andere shorts zijn mij onbekend.
Het is trouwens mooi en snel gegaan met jullie bestelling! (y)

MAD
24-03-2003, 18:40
En trouwens, de soundtrack van de Shorts is wel in LPCM 2.0, dus da´s weer goed nieuws. (y)

Dat zegt mij niets. Weet eigenlijk niet wat nou het verschil is met DD 2.0... Sterker nog ik hem nog nooit van LPCM 2.0 gehoord. :oops:

Het staat overigens ook niet in de DVD.nl woordenlijst. Deze begrippen begrijp ik nog ;):

http://www.dvd.nl/images/woordenlijst/multi-channel-logos.jpg

Eddy
24-03-2003, 18:43
LPCM is ongecomprimeerd geluid in tegenstelling tot DD. LPCM komt overeen met cd-kwaliteit. Hoewel 'slechts' stereo is het kwalitatief gezien dus wel erg goed.

MAD
24-03-2003, 18:44
Laat je ook even aan ons weten wat je ervan vond, Nathan? Ik ben er namelijk ook erg benieuwd naar. The Grandmother heb ik nog ergens op vhs staan, maar de andere shorts zijn mij onbekend.
Het is trouwens mooi en snel gegaan met jullie bestelling! (y)

Er zou eens een mooie review van deze boxen geschreven moeten worden, maar volgens Nathan mogen er geen R1 DVD's behandeld worden... Jammer toch... Er is zoveel moois op R1 gebied dat we hier in Europa moeten missen (tenminste op R2 gebied dan, iedereen is natuurlijk vrij om wereldwijd te bestellen... (6))

Mark_vdH
24-03-2003, 18:44
Ziet er allemaal perfect uit.

Ik zat er toch al aan te twijfelen om hem voor de zekerheid maar in een doosje op te laten sturen door Nathan, dus daar hoef ik nu ook niet meer over na te denken. ;)

Ook had ik net als MAD zwaar getwijfeld over de keuze om de "Shorts" dvd ook maar aan te schaffen, maar ik heb het in tegenstelling tot MAD toch maar niet gedaan. Ik heb er nu alweer spijt van, dus bij een volgende inkoopactie kun je wel weer op één exemplaar rekenen. :D

Pakketjes tot 5kg zonder extra diensten (b.v. verzekering) kosten inderdaad 5,50 en het doosje toch ook al snel weer 2 euro. Stuur je ze morgen wel alvast op, Nathan, en vertrouw je erop dat wij die paar extra euro's morgen eerlijk overmaken? Anders ga ik vanavond alvast wat geld overmaken... ;)

Eddy
24-03-2003, 18:48
Er zou eens een mooie review van deze boxen geschreven moeten worden, maar volgens Nathan mogen er geen R1 DVD's behandeld worden... Jammer toch... Er is zoveel moois op R1 gebied dat we hier in Europa moeten missen (tenminste op R2 gebied dan, iedereen is natuurlijk vrij om wereldwijd te bestellen... (6))

Dit is echter een regio 0 uitgave! Dat moet toch geen probleem zijn lijkt mij. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de Shorts. En gelukkig maar, want mijn speler is nog steeds niet multi-regio... :(

MAD
24-03-2003, 18:50
LPCM is ongecomprimeerd geluid in tegenstelling tot DD. LPCM komt overeen met cd-kwaliteit. Hoewel 'slechts' stereo is het kwalitatief gezien dus wel erg goed.

Mooi! M.a.w. klinkt dus in ieder geval beter dan DD 2.0 (maar is nog geen 5.1) ;) Dank voor de uitleg... (y)

Mark_vdH
24-03-2003, 18:50
Laat je ook even aan ons weten wat je ervan vond, Nathan? Ik ben er namelijk ook erg benieuwd naar. The Grandmother heb ik nog ergens op vhs staan, maar de andere shorts zijn mij onbekend.
Het is trouwens mooi en snel gegaan met jullie bestelling! (y)

Er zou eens een mooie review van deze boxen geschreven moeten worden, maar volgens Nathan mogen er geen R1 DVD's behandeld worden... Jammer toch... Er is zoveel moois op R1 gebied dat we hier in Europa moeten missen (tenminste op R2 gebied dan, iedereen is natuurlijk vrij om wereldwijd te bestellen... (6))Deze versie is R0, en David Lynch heeft ook "gewoon" de rechten van de film in Nederland, daarom zou er volgens mij niets mis zijn met een review.

Het is in feite een wereldwijde release behalve in die landen waar Lynch de rechten van de film nog niet terug heeft - zie zijn pagina voor een lijstje....

MAD
24-03-2003, 18:54
Dit is echter een regio 0 uitgave! Dat moet toch geen probleem zijn lijkt mij. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de Shorts. En gelukkig maar, want mijn speler is nog steeds niet multi-regio... :(


Deze versie is R0, en David Lynch heeft ook "gewoon" de rechten van de film in Nederland, daarom zou er volgens mij niets mis zijn met een review.

Het is in feite een wereldwijde release behalve in die landen waar Lynch de rechten van de film nog niet terug heeft - zie zijn pagina voor een lijstje....

Jaaaa, Nathan. Hier hebben zij wel gelijk! En laat jij nou als enige crewmember ze nou net allebei gezien hebben... (6)

Ik denk overigens dat er wel meer mensen hier in deze thread bereid zijn om even een review te maken. ;)

MAD
24-03-2003, 19:03
Ik tel hier overigens zomaar weer... 4 (!) potentiele nieuwe kopers voor een volgende bestelling:

Jaded (?)
Nathan (als hij klaar is met kijken (6))
Eddy
Mark_vdH

Nog even een review en je hebt er zo nog een aantal... ;)

Nathan Strik
24-03-2003, 20:01
Zo, wat een hoop reacties ineens. :) Ik zit me kostelijk te vermaken met die shorts, die hoewel vreemd, erg interessant zijn... je ziet echt een hoop elementen uit Lynch' latere werk terug en zeker de moeite waard om vaker te zien dus. Ik heb even een pauze ingelast om hier wat te posten en dan ga ik vrolijk verder met de shorts.

Of er een review van de Shorts en Eraserhead op DVD.nl komt is even afwachten. Ik zal vast aantekeningen maken en screenshots schieten, maar ik wil het eerst even aan Eric voorleggen. Het is R0 en dus lijkt het me geen punt om hem hier te bespreken, maar je weet maar nooit... ik zal het proberen te regelen met Eric in ieder geval.

Die extra verzendkosten zal ik jullie inderdaad voorschieten, geen zin om iedereen langer te laten wachten dan nodig, ik vertrouw er uiteraard op dat ook deze laatste betalingen zonder problemen geschieden.

Goed in ieder geval dat de interesse voor een nieuwe inkoopactie weer aanwakkert. Het is even afwachten of het voor mij financieel haalbaar is om die Shorts DVD te gaan kopen, op dit moment heb ik het geld er even niet voor.

Ik ga weer verder met Shorts kijken, was net klaar met The Grandmother, vooral de inleidende gesprekjes door Lynch himself zijn erg leerzaam.

Jaded
24-03-2003, 21:00
Ik tel hier overigens zomaar weer... 4 (!) potentiele nieuwe kopers voor een volgende bestelling:

Jaded (?)

Yep, zonder twijfel voor zowel Eraserhead als The Shorts.

Was trouwens in de veronderstelling dat het een R1 was ... :(

MAD
24-03-2003, 22:14
Jaded,

Ik weet niet hoe het bij de box van Short Films is, maar op deze bovenstaande foto van een kaartje dat in de box van Eraserhead zit, staat duidelijk "All-Region" (y)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/dvd/Eraserhead04.jpg

Eddy
24-03-2003, 22:19
The Shorts zijn ook regio 0!!!

MAD
24-03-2003, 22:23
Toen ik The Short Films box bij de DVD proflier invoerde gaf hij regio 1 aan (zie hier (http://www.dvdprofiler.com/dvdpro/mycollection/styles/Default/dvd.asp?UPC=0000101023)). Maar ja, die domme Amerikanen vullen bij alles regio 1 in dus dat zegt ook niet alles... :roll:

Nathan Strik
24-03-2003, 23:34
Toen ik The Short Films box bij de DVD proflier invoerde gaf hij regio 1 aan (zie hier (http://www.dvdprofiler.com/dvdpro/mycollection/styles/Default/dvd.asp?UPC=0000101023)). Maar ja, die domme Amerikanen vullen bij alles regio 1 in dus dat zegt ook niet alles... :roll:
De Shorts zijn zeker weten Regio 0, want ik heb hem gewoon op de Regio 2 stand gedraaid vanavond. ;)
Trouwens mijn voorlopige oordeel is dat de inhoud echt zeer de moeite waard is, vooral voor Lynch fans. Er zit enorm vreemd spul tussen, tot nu toe zijn The Grandmother, The Cowboy & The Frenchman en Lumiere mijn favorieten van deze DVD.
Qua beeld- en geluidskwaliteit moet je niet al teveel verwachten, het zijn nu eenmaal films die of op heel oud filmmateriaal zijn gemaakt, of op video zijn geschoten.
De inleidende praatjes van David Lynch zijn echt interessant en vertellen veel over zijn inspiraties achter deze films. Over de inhoud zwijgt Lynch zoals gewoonlijk als het graf.

Conclusie: een unieke verzameling korte films die niet het onderste uit de DVD-kan halen, maar die iedere zichzelf respecterende Lynch-fan eigenlijk in zijn of haar bezit moet hebben.

Ik zal in ieder geval meedoen met een volgende inkoop-actie.
Dan maar even geen sociaal leven deze maand. ;) :lol:
(Ik hoop alleen stiekem dat MAD hem niet leuk vind, zodat ik hem voor een zacht prijsje kan overnemen... LOL :D)

Voorlopige lijst dus:
Jaded (Shorts en Eraserhead)
Nathan (Shorts)
Eddy (Shorts)
Mark_vdH (Shorts)

DonnieDarko
25-03-2003, 08:22
Woohoo!! ik heb ze alletwee binnen :) en ik moet zeggen het zijn echt mooi uitgave's

MAD
25-03-2003, 08:54
(Ik hoop alleen stiekem dat MAD hem niet leuk vind, zodat ik hem voor een zacht prijsje kan overnemen... LOL :D)

Voorlopige lijst dus:
Jaded (Shorts en Eraserhead)
Nathan (Shorts)
Eddy (Shorts)
Mark_vdH (Shorts)

Ik zal er overnadenken..... NIET DUS! (6)

Goh, alweer een lijst voor 5 stuks... Hadden jullie dat nou niet allemaal wat eerder kunnen verzinnen? Had toch behoorlijk kunnen schelen in de verzending... :?

Ik zou eerst nog even een review schrijven (als het mag van baas Eric). Heb je zo nog 5 erbij voor de bestelling. Vooral als iedereen weet dat het R0 is.

En over dat schrale sociale leven... Je kan natuurlijk een American party geven, waarbij jij voor de film zorgt (Eraserhead? :D) en de rest voor de drank. ;)

En trouwens als je nu bestelt, wordt het pas volgende maand van je credit card afgeschreven. ;)

Nathan Strik
25-03-2003, 12:53
Ik zou eerst nog even een review schrijven (als het mag van baas Eric). Heb je zo nog 5 erbij voor de bestelling. Vooral als iedereen weet dat het R0 is.
Die recensies van Eraserhead en The Short Films of David Lynch komen er in ieder geval, Eric was enthousiast. Misschien kan het even duren, maar dat ze er komen is zeker! :D

Ik heb van de Shorts in ieder geval aantekeningen gemaakt gisterenavond en screenshots die ik als basis voor de recensie ga gebruiken.

Ik ga nu even alles in dozen doen. Er kwam vandaag een pakje van Amazon.com binnen waarvan ik de doos mooi kan gebruiken voor versturing naar Mark. Nu de verzendkosten nog... ik ga zo naar het postkantoor... ik houd jullie op de hoogte!

Trouwens kijk bij die Eraserhead DVD echt goed uit met het eruithalen van de DVD, dat stickertje laat erg makkelijk lijmresten achter. Op die van mij zat ook al een klein beetje van die gore troep op de rand. Gelukkig hielp een doekje met reinigingsvloeistof snel. Bij de Shorts hadden ze heel handig het kaartje ertussen gedaan zodat er niks met de DVD kon gebeuren, waarom ze dit bij Eraserhead niet hebben gedaan is me een raadsel. :confused:

cubik
25-03-2003, 13:24
Heel goed plan!

Ik doe mee, en 2 vrienden van me ook.

Dus dat zijn er nog 3 bij!

(y)

Nathan Strik
25-03-2003, 14:00
Ik doe mee, en 2 vrienden van me ook.

Dus dat zijn er nog 3 bij!

(y)
Prachtig, hoe meer zielen, hoe meer vreugd (waar waren al deze mensen tijdens de vorige inkoopactie? ;))

De nieuwe lijst:

1 + 2 Jaded (Shorts en Eraserhead)
3 Nathan (Shorts)
4 Eddy (Shorts)
5 Mark_vdH (Shorts)
6 + 7 + 8 cubik (Ik neem aan 3 maal Eraserhead?!?)

Dat zijn al verzendkosten gedeeld door 8 mensen. :D

Trouwens voor MAD en Mark_vdH: De DVD´s zijn onderweg naar jullie. De verzendkosten zijn gewoon €5,50 pp. omdat ik zelf nog twee doosjes had. (jakhals komt hem waarschijnlijk ophalen)

cubik
25-03-2003, 14:11
Ik wil inderdaad 3 maal eraserhead. Thanx.

MAD
25-03-2003, 14:44
Trouwens voor MAD en Mark_vdH: De DVD´s zijn onderweg naar jullie. De verzendkosten zijn gewoon €5,50 pp. omdat ik zelf nog twee doosjes had. (jakhals komt hem waarschijnlijk ophalen)

Das mooi dan! We hoeven dus maar €3,50 bij te betalen, toch...? En ik zelfs maar €1,50 omdat ik nog 2x€2,- "krediet" had staan. PM even je gironummer, dan maak ik het vanavond nog over (of moeten we het op je credit card account storten?).

Ben benieuwd wat de post ons morgen gaat brengen! (6)

Fantastisch deze actie. Zouden we vaker moeten doen... Ging ook lekker vlot en zo, geen wekenlang wachten...

Nathan Strik
25-03-2003, 16:27
PM even je gironummer, dan maak ik het vanavond nog over (of moeten we het op je credit card account storten?).

Ben benieuwd wat de post ons morgen gaat brengen! (6)

Fantastisch deze actie. Zouden we vaker moeten doen... Ging ook lekker vlot en zo, geen wekenlang wachten...
PM verstuurd. (y)

De post brengt jullie morgen gewoon keurig netjes die DVD´s. Ik heb ze behoorlijk stevig ingepakt, dus een knappe postbeambte die in deze pakjes gaat snuffelen zonder "sporen" achter te laten. ;) (6)

Oh, ik zal jullie allemaal trouwens even een plusje geven in het handelsgedeelte van het forum.

Ging inderdaad lekker vlot en soepel allemaal, boven verwachting snel. Vorige week besteld en nog niet eens een week later krijgt iedereen het pakje al in de bus.

Jaded
25-03-2003, 22:21
(waar waren al deze mensen tijdens de vorige inkoopactie? )
Awel die dachten dat het dus een R1 was ... :)

Nathan Strik
26-03-2003, 08:31
(waar waren al deze mensen tijdens de vorige inkoopactie? )
Awel die dachten dat het dus een R1 was ... :)
Ah, op die bicyclette. ;)

Eraserhead is zeker weten R0, ik heb hem gisterenavond trouwens bekeken en jongens wat ziet die er mooi uit zeg! Prachtige restauratie en ik ben zeer benieuwd naar dat praatje van Lynch...

yakhals
26-03-2003, 10:54
Is al bekend wanneer de recensies van zowel Eraserhead als de Shorts op de site komen :lol: :lol: Ik ben niet ongeduldig of zo hoor :lol:

Nog even iets. Ik heb een Eraserhead aangemaakt voor DVD-profiler. Onder EAN-nummer 1111111111 (10 x 1) omdat hij verder geen nummer heeft. Deze kunnen jullie dus ook gebruiken als Profiler de database heeft ge-update.

Nathan Strik
26-03-2003, 11:42
Is al bekend wanneer de recensies van zowel Eraserhead als de Shorts op de site komen :lol: :lol: Ik ben niet ongeduldig of zo hoor :lol:
Nee dat weet ik niet precies, dat hangt er echt van af. Ik ben nu bezig met een gewone recensie die even af moet.
Van The Short Films of David Lynch heb ik al wel een ruwe recensie klaar die ongeveer 75% af is.
Als het me lukt zet ik in ieder geval de recensie van de Shorts vanavond in de wachtrij. Dan is hij meestal binnen een week wel op de site te zien, maar dat is afhankelijk van hoeveel recensies mijn collega's maken. Even geduld dus nog.

Eraserhead moet ik nog dat praatje van Lynch kijken en daarna begin ik aan de recensie.

DonnieDarko
26-03-2003, 12:50
Is al bekend wanneer de recensies van zowel Eraserhead als de Shorts op de site komen :lol: :lol: Ik ben niet ongeduldig of zo hoor :lol:

Nog even iets. Ik heb een Eraserhead aangemaakt voor DVD-profiler. Onder EAN-nummer 1111111111 (10 x 1) omdat hij verder geen nummer heeft. Deze kunnen jullie dus ook gebruiken als Profiler de database heeft ge-update.


Eraserhead stond al in dvdprofiler... als je op naam zocht kreeg je 3 types 1 daarvan was de 2000 editie van lynch.com

yakhals
26-03-2003, 13:11
Die stond er helaas nog niet in toen ik hem aanmaakte :?

DonnieDarko
26-03-2003, 13:20
Die stond er helaas nog niet in toen ik hem aanmaakte :?


Ach ja kan gebeuren... die shorts of david lynch stond er ook in btw.

Nathan Strik
26-03-2003, 13:44
Voor mensen die hun Lynch collectie graag compleet willen hebben heb ik in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12897) een lijstje gemaakt met de beste DVD-versies van zijn films.

Ik zal die thread nog gaan aanvullen met links en uitgebreide info. Uiteraard kan ik jullie hulp daar ook bij gebruiken. ;)

DonnieDarko
26-03-2003, 13:50
Voor mensen die hun Lynch collectie graag compleet willen hebben heb ik in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12897) een lijstje gemaakt met de beste DVD-versies van zijn films.

Ik zal die thread nog gaan aanvullen met links en uitgebreide info. Uiteraard kan ik jullie hulp daar ook bij gebruiken. ;)

THX!!! daar was ik naar opzoek!

Mark_vdH
26-03-2003, 14:23
http://www.handykult.de/plaudersmilies.de/happy/invasion.gif

Oftewel: Eraserhead is binnen!

Netjes verpakt, de volgende keer wel graag de sport- of strippagina als opvulling, Nathan, i.p.v. al die Irak-ellende... ;)

De box ziet er erg goed uit, en ik had gelukkig geen probleem met eventuele lijmresten. Nadeeltje van zo'n verpakking is natuurlijk wel dat ie meteen de kast ingaat en de dvd zelf in een normale keepcase.

De dvd zelf heb ik alleen even gesampled, om te kijken of ie naar behoren werkte. Ik wacht nog zeker even met kijken tot een donker moment waarop ik zeker weet dat ik niet gestoord ga worden.....

Nathan Strik
26-03-2003, 14:50
Eraserhead is binnen!

<gum> (erase... LOL :D)

De dvd zelf heb ik alleen even gesampled, om te kijken of ie naar behoren werkte. Ik wacht nog zeker even met kijken tot een donker moment waarop ik zeker weet dat ik niet gestoord ga worden.....
Mooi dattie is aangekomen. (y)

En een donker moment is zeker aan te bevelen. ;) Zowel geestelijk als qua lichtomstandigheden.
Trouwens, er staat wel een handige optimizer op om even de brightness van je TV te checken voordat je de film gaat bekijken. Toppie van Lynch. Maar je kunt uiteraard ook gewoon een THX test gebruiken. ;)

Heeft MAD het pakje al binnen?

(PS: vergeet niet om me een plusje te geven in het handelsforum hè ;))

MAD
26-03-2003, 15:01
Mijn vrouw was net even boodschappen doen, toen de pakketpost is langsgekomen.

http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif

Ik had nog zo gezegd: Heel de dag thuisblijven! Maar ja, ze luisteren natuurlijk niet... (6)

Ga proberen of hij al bij het postkantoor ligt, anders moet ik tot morgen wachten.

MAD
26-03-2003, 15:07
Kan hem vandaag niet ophalen bij het postkantoor...

http://www.smilies.nl/cry.gif

Nathan Strik
26-03-2003, 15:13
Mijn vrouw was net even boodschappen doen, toen de pakketpost is langsgekomen.

http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif http://www.smilies.nl/bawling.gif
Ow, da's balen... :( vooral met deze twee juweeltjes. ;)

MAD
27-03-2003, 09:52
http://www.handykult.de/plaudersmilies.de/happy/invasion.gif

Oftwel: Ik heb ze nu (eindelijk) ook in mijn bezit!

Eerste indruk: WOW! Echt elke cent waard die ik er voor betaald heb. Dus voor de mensen die Lynch een warm hart toedragen en nog twijfelen... Je zult er geen spijt van krijgen! Waren er maar meer regisseurs die hun werk zo serieus namen en met zoveel liefde behandelen als Lynch heeft gedaan met deze 2 boxen... Je kan zijn werk helemaal te gek of helemaal niets vinden, maar dit moet je als filmliefhebber waarderen! (y)

Nog even over de verpakking: Aleereerst Nathan, toppie! ;) Dikke + voor jouw verdere versturing (zat nog geen deukje of krasje op de toch kwetsbare boxen) en algehele afhandeling van alles!
Dan de uitvoering van de box: wel een beetje fragiel omschuifhoesje (die overigens ook maar op 1 manier past; dacht dat de box vierkant was, maar blijkbaar dus niet). En inderdaad jammer dat ze Eraserhead niet op dezelfde manier hebben "vastgeplakt" als de Short Films, gezien hij nu ligt te rammelen in de doos. Ik denk dat ik ze maar in een apart plastic hoesje in de box ga bewaren, wel zo veilig... ;)

Mark_vdH
27-03-2003, 10:59
De grootste nachtmerrie van een gezamelijke inkoopactie bij een bedrijf waar je nooit iets besteld heb:

Een defecte dvd binnenkrijgen :(

De film loopt na ongeveer 60 minuten vast - onder het In Heaven lied. Ik heb de film nog wel af kunnen kijken, omdat ie het vanaf 60:35 ongeveer wel weer doet, maar mijn kijkplezier was daarna wel een beetje bedorven...

Ik ga hem zodadelijk nog op wat andere spelers checken, maar het ziet er niet echt goed uit.....

MAD
27-03-2003, 12:36
Heeft het niet te maken met de "layer change"? Ik heb bij sommige DVD's hier een heel enkele keer last van (dat hij even "hikt")... Wel vervelend dit (vooral omdat het ons letterlijk allemaal had kunnen overkomen, kans van 1 op 4 dat jij hem had)... Kan die van mij pas vanavond of zo helemaal kijken, dus kan niet zeggen of het bij mij wel of niet ook zo is. Wellicht krijg je als het een foute pressing is, vast wel een nieuwe, (maar het zal niet eenvoudig zijn, moet ik eerlijk toegeven...) Houdt ons op de hoogte.

Eddy
27-03-2003, 12:40
Het kan niet te maken hebben met de layer change aangezien de hele film op één layer staat. Op de andere layer staat in zijn geheel Stories, het interview met David Lynch. Heb je hem al geprobeerd op een andere speler? Ik hoop voor je dat alles alsnog goed komt.

Nathan Strik
27-03-2003, 12:56
Eerste indruk: WOW!
Mooi dat de boxen binnen zijn. (y) En ze zijn inderdaad prachtig, op dat kartonnen gedeelte waar de DVD in zit na dan. Ik las een tip op het Internet van iemand die de DVD in een slimcase had gedaan die hij in de box stopte. Dat lijkt me wel een veilige methode.

Ik ben trouwens benieuwd wat je van de shorts vind. ;)

Nathan Strik
27-03-2003, 12:58
De film loopt na ongeveer 60 minuten vast - onder het In Heaven lied. Ik heb de film nog wel af kunnen kijken, omdat ie het vanaf 60:35 ongeveer wel weer doet, maar mijn kijkplezier was daarna wel een beetje bedorven...
Ai... :( :( Dat is minder.
Ik heb geen problemen ondervonden, dus ik zou denken dat het een foutief geperste DVD is. Er zitten verder geen zichtbare beschadigingen op de disc?

Ik hoor het ook wel hoe het checken op andere spelers ging. Welke speler heb je? (Merk/model)

Ik zal vast even voor je kijken wat de mogelijkheden voor omruiling zijn, want dit is wel sneu. Ik heb in ieder geval een e-mail adres gekregen van DavidLynch.com waar je misschien wat wijzer van kunt worden:

If you have any questions or need assistance regarding your order, please email support@davidlynch.com

Mark_vdH
27-03-2003, 15:58
Ik heb zelf een Pioneer DV-535, waarmee ik tot nu toe weinig problemen mee heb gehad.

Ik heb de dvd vanmiddag ook op LG en Samsung spelers geprobeerd, en bij de LG waren er geen problemen, maar bij de Samsung was het op dezelfde plaats ook helemaal fout. Ik ga hem straks op nog twee spelertjes uittesten.....

Er zit trouwens wel één kleine beschadiging (krasje) op de disc, maar die zit echt helemaal aan de (buiten)rand, en aangezien er nog ongeveer 25 minuten na het bewuste stuk komen (zonder layer change), lijkt me niet dat dit de oorzaak kan zijn.

Ik heb in ieder geval zojuist aleen kort mailtje naar het door jouw gegeven e-mailadres gestuurd, Nathan, om even te vragen wat hun policies zijn.

Ach ja, kunnen ze de replacement disc toch mooi bij onze volgende collectieve bestelling doen... ;)

MAD
27-03-2003, 16:21
Ik heb zelf een Pioneer DV-535, waarmee ik tot nu toe weinig problemen mee heb gehad.

..knip..

Ach ja, kunnen ze de replacement disc toch mooi bij onze volgende collectieve bestelling doen... ;)

Een collega van mij heeft exact dezelfde Pioneer en zegt dat de layerchange bij hem altijd goed zichtbaar is met deze speler, bij elke DVD (ik weet niet hoe dit normaal bij jou gaat). Maar als de hele film op 1 layer staat, zal het daar wel niet aan liggen.

Ik neem aan dat bij een replacement disk (wanneer er echt sprake is van een foute persing of zo) de kosten voor hun rekening zijn (voor zowel de "heen-" als de "terugreis") ;)

Mark_vdH
27-03-2003, 16:56
Ik heb ooit een dvd gehad die na de layer change kuren kreeg, namelijk The Seventh Seal (Criterion). Op verschillende spelers geprobeerd trouwens. Het erge was dat het probleem pas na bijna een jaar ontstond, waardoor Amazon hem niet meer wilde omruilen (slechts 60 dagen garantie). Gelukkig was Criterion zelf hulpvaardiger, en stuurden ze me een nieuw exemplaar, al heb ik toen niet mijn gemaakte verzendkosten teruggekregen. De andere keren dat ik een dvd terug moest sturen uiteraad wel, maar in het geval van Criterion had ik er geen probleem mee omdat ik blij genoeg was dat zij hem na bijna een jaar nog wel wilden vervangen.....

Mark_vdH
27-03-2003, 17:03
Een collega van mij heeft exact dezelfde Pioneer en zegt dat de layerchange bij hem altijd goed zichtbaar is met deze speler
Wacht even....werk je bij Planet.nl, of heb je daar "slechts" een account?

Ik ken namelijk wel iemand die bij Planet.nl werkt, èn die een Pioneer Dv-535 heeft.................nee wacht, dat zou echt teveel toeval zijn.....

Reinbo
28-03-2003, 10:49
Niet te vroeg juichen. Ik heb zojuist een faktuur van UPS gekregen voor 32,70 euro BTW en invoerrechten over twee dvd's

Nathan Strik
28-03-2003, 11:25
Niet te vroeg juichen. Ik heb zojuist een faktuur van UPS gekregen voor 32,70 euro BTW en invoerrechten over twee dvd'sDat is balen, :( even duimen dat dit bij ons niet gebeurt. ;)

EDIT: Misschien verstandig om de volgende inkoopactie even uit te stellen totdat we duidelijkheid hebben omtrent het BTW-verhaal?

DonnieDarko
28-03-2003, 12:20
Niet te vroeg juichen. Ik heb zojuist een faktuur van UPS gekregen voor 32,70 euro BTW en invoerrechten over twee dvd'sDat is balen, :( even duimen dat dit bij ons niet gebeurt. ;)

EDIT: Misschien verstandig om de volgende inkoopactie even uit te stellen totdat we duidelijkheid hebben omtrent het BTW-verhaal?

Ik denk dat jullie de eerste keer gewoon mazzel hebben gehad ik kreeg ook een factuur van 32 euro nog wat.. die ik aan de man van UPS mocht betalen.... (voor de duidelijkheid ik had eraserhead + the shorts dvd besteld)

MAD
28-03-2003, 12:34
Een collega van mij heeft exact dezelfde Pioneer en zegt dat de layerchange bij hem altijd goed zichtbaar is met deze speler
Wacht even....werk je bij Planet.nl, of heb je daar "slechts" een account?

Ik ken namelijk wel iemand die bij Planet.nl werkt, èn die een Pioneer Dv-535 heeft.................nee wacht, dat zou echt teveel toeval zijn.....

Inderdaad, toeval. Ken niemand bij planet.nl...

MAD
28-03-2003, 12:48
Niet te vroeg juichen. Ik heb zojuist een faktuur van UPS gekregen voor 32,70 euro BTW en invoerrechten over twee dvd's

Jeetje vervelende berichten ineens allemaal. DVD's die niet werken, douanetoeslagen. Ben blij dat ik alles binnen heb en dat het werkt (heb Eraserhead overigens nog niet bekeken).

Heb gisteren een aantal van de Short Films zitten kijken en die vond ik wel lekker "disturbing". Irritante geluidjes met schokkerende beelden, waar je eigenlijk niet voor je plezier naar wilt kijken (bloed kostsende kinderen die het A-B-C opzeggen :shock: ), maar wat een aantrekkingskracht... (6)
Het lijkt soms wel of je naar een videoclip van Marilyn Manson zit te kijken en te luisteren (ook irrantante geluidjes en schokkerende beelden en ook leuk... :D). Misschien zouden die 2 eens moeten samenkomen, dan krijg je pas echt verknipte dingen... (6)

Misschien een tip voor de mensen die de Short Films DVD hebben en bij Six Men Getting Sick (six times) gaan doorzappen (na 3 keer of zo) naar het volgende filmpje. Niet doen! Na de 6e keer komt nog een restant van het interview met David Lynch... Allen dit gezien?? Nathan??

Jaded
28-03-2003, 13:39
Heb gisteren een aantal van de Short Films zitten kijken en die vond ik wel lekker "disturbing". Irritante geluidjes met schokkerende beelden, waar je eigenlijk niet voor je plezier naar wilt kijken (bloed kostsende kinderen die het A-B-C opzeggen :shock: ), maar wat een aantrekkingskracht...
Klinkt interessant in ieder geval.

Mark_vdH
28-03-2003, 17:17
Antwoord van DL.com:


Dear Mark,

We are sorry to hear the DVD arrived damaged. Normally we would make arrangements to have UPS pick the DVD up and have it returned. Unfortunately, we are unable to do so since you live abroad. If you will make arrangements to return the DVD using reasonable means, we will certainly replace it. We will also reimburse you for the shipping charges if you supply us with a receipt. No need to return the entire package, just the disk itself along with a note as to why you are returning it.


Thank you,

DL.com Customer Support
support@davidlynch.com

Ik had in mijn mail niet vermeld dat Eraserhead het op een andere speler wel deed. Zal ik hem maar gewoon terugsturen, en erop rekenen dat ze niet moeilijk gaan doen? Of zal ik eerst nog even uitleggen dat de problemen nogal "spelerafhankelijk zijn?
Of moet ik er gewoon voor zorgen dat ie zeker "defect" aankomt....? :lol:

Nathan Strik
28-03-2003, 18:28
Ik had in mijn mail niet vermeld dat Eraserhead het op een andere speler wel deed. Zal ik hem maar gewoon terugsturen, en erop rekenen dat ze niet moeilijk gaan doen? Of zal ik eerst nog even uitleggen dat de problemen nogal "spelerafhankelijk zijn?
Of moet ik er gewoon voor zorgen dat ie zeker "defect" aankomt....? :lol:
Ik zou het gewoon in dat briefje uitleggen dat hij het op jouw speler niet deed en gewoon terugsturen die disc. Lijkt me erg sterk dat ze moeilijk gaan lopen doen.
Wel erg netjes overigens van ze dat ze alles vergoeden. (y)

MAD
28-03-2003, 20:09
Heb net Erasehead gekeken, maar "In heaven every thing is fine" (y)
Ik heb een Sony DVP NS 705 waar hij het prima op doet. Machtig mooi deze film. Dit wordt echt mijn nieuwe favoriete Lynch! Had er ooit een stuk van gezien op TV, maar dit was wel even wat anders!

Ik heb alweer een hele groep vrienden die staan te popelen voor een nieuwe Lynch avond (Alhoewel dit wel een verknipte manier is om vrienden te entertainen. Zegt in ieder geval al alles over deze greop vrienden (6)).

Vond van de Short Films eigenlijk alleen The cowboy and the Frenchman behoorlijk saai en een buitenbeentje (vond hem zelfs niet eens een beetje interessant). Maar juist de extreem korte filmpjes waren fantastisch vooral het laatste filmpje van maar 50 sec. moet je (wil je!) echt een paar keer zien. Ook The Grandmother moet ik minstens nog een keer of 2 zien voor ik er ook maar iets van begrijp (6). Wel cool! Nooit geweten dat David Lynch naast filmer en regisseur ook nog zo'n goede kunstenaar was.

Nathan Strik
28-03-2003, 21:48
Maar juist de extreem korte filmpjes waren fantastisch vooral het laatste filmpje van maar 50 sec. moet je (wil je!) echt een paar keer zien.
Ja, zeker... ik ben behoorlijk verslaafd geraakt al na 1 keer zien van dat laatste filmpje en heb hem ook een aantal keer gezien. Dat ding gaat echt in je kop zitten. ;)


Ook The Grandmother moet ik minstens nog een keer of 2 zien voor ik er ook maar iets van begrijp (6). Wel cool! Nooit geweten dat David Lynch naast filmer en regisseur ook nog zo'n goede kunstenaar was.
The Grandmother is één van mijn favoriete filmpjes op die DVD. :D En als je geïnteresseerd bent in de kunst van Lynch, dan moet je ook de documentaire "Pretty As a Picture: The Art of David Lynch" eens checken. Hij is o.a. te koop bij DVDBoxoffice (http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?id=E7871A45-1780-4E1E-9B82-C8A09698753E&Class=mvi&wh=MAIN&s=gg&rate=CAD+%2D+1%2E0000&pid=10005288). Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar ik hoor er goede dingen over. Zodra ik die short film box zelf heb, wordt dat misschien wel mijn volgende bestelling. :D

Die klasgenoot van mij die doet trouwens waarschijnlijk weer mee met de volgende inkoopactie, hij wilde er alleen nog even over nadenken. Maar wie weet hebben we dus 9 mensen al. ;)

Jaded
28-03-2003, 21:51
Even vermelden dat ik enkel interesse heb als er geen risico is op een extra rekening achteraf van € 15 per dvd aan douane kosten.
Ze zijn al duur genoeg.

Reinbo
28-03-2003, 22:03
Even vermelden dat ik enkel interesse heb als er geen risico is op een extra rekening achteraf van ? 15 per dvd aan douane kosten.
Ze zijn al duur genoeg.

Je wil Eraserhead of je wil Eraserhead?

Jaded
28-03-2003, 22:14
Er zijn grenzen.
Potentieel € 70/80 voor 2 dvd's is gewoonweg teveel, voor mij.

Reinbo
28-03-2003, 22:17
Er zijn grenzen.
Potentieel ? 70/80 voor 2 dvd's is gewoonweg teveel, voor mij.

Als het tegenzit is het ? 70/80 PER dvd.

Jaded
28-03-2003, 22:20
Als het tegenzit is het ? 70/80 PER dvd.
Goed gelachen als ik dat ga betalen per dvd ... ik verdien ook geen schatten.

Eddy
28-03-2003, 22:33
Jaded heeft wel gelijk natuurlijk, want het zijn erg dure dvd's, ook al deel je de verzendkosten met elkaar. En als er inderdaad een grote kans is op extra kosten in verband met BTW en invoerrechten dan is het helemaal een dure aanschaf. Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel ben geschrokken van de extra kosten die een aantal hebben moeten betalen.
Wat The Shorts betreft daar ben ik nog steeds in geïnteresseerd, maar ik zou wel willen weten wanneer men die van plan is om te bestellen. Na de aanschaf van Eraserhead (en andere zaken) is het financieel gezien voor mij even tijd voor een rust. Ook ik heb niet zulke grote inkomsten, er zit helaas een groot verschil tussen wat je verdient en wat je krijgt. :wink:

Nathan Strik
28-03-2003, 23:47
Even vermelden dat ik enkel interesse heb als er geen risico is op een extra rekening achteraf van € 15 per dvd aan douane kosten.
Ze zijn al duur genoeg.
Helaas is die kans altijd aanwezig. Dus dat risico blijf je houden.

Nathan Strik
28-03-2003, 23:50
Wat The Shorts betreft daar ben ik nog steeds in geïnteresseerd, maar ik zou wel willen weten wanneer men die van plan is om te bestellen.
Ik zat te denken om nog een weekje te wachten en dan te kijken wie definitief meedoet. Ik moet zelf namelijk ook wat financiële rust hebben en even afwachten of er echt geen BTW-heffing komt van de vorige zending. ;)

MAD
29-03-2003, 09:13
Ik zat te denken om nog een weekje te wachten en dan te kijken wie definitief meedoet. Ik moet zelf namelijk ook wat financiële rust hebben en even afwachten of er echt geen BTW-heffing komt van de vorige zending. ;)

Die moet je dan al betalen, voordat je het pakket krijgt. Volgens mij krijg je zelfs het pak niet eens (maar wel een "douane"rekening) als je niet direct aan de koerier kunt betalen...

Nogmaals: Ben blij dat ik ze beiden gelijk heb besteld en ze nu binnen heb... Maar ja, mijn DVD budget ligt momenteel op €100,- tot €150,- per maand, dus dat pastte samen met Silence of the Lambs: Criterion en 2 of 3 goedkope schijfjes (zoals bv. Lost Highway voor €8,10!) nog net (binnen de €150,- dan)... ;)

Nathan Strik
29-03-2003, 10:13
Die moet je dan al betalen, voordat je het pakket krijgt. Volgens mij krijg je zelfs het pak niet eens (maar wel een "douane"rekening) als je niet direct aan de koerier kunt betalen...
Oh, ik dacht dat Reinbo een na-heffing had gekregen, my mistake...

In dat geval wacht ik ff op wat mijn klasgenoot gaat zeggen en dan ga ik hoofden tellen. ;)

Dus even voor de duidelijkheid voor de nieuwelingen de regels die we vorige keer ook hanteerden:

- Je betaalt €50,50 vooruit op mijn creditcardaccount (incl. verspreiding binnen NL via pakketdienst). €45 als je het pakje zelf kunt komen halen in mijn woonplaats Nunspeet, of mijn studeerdomein Zwolle.
- Zodra het geld van alle deelnemers binnen is zet ik de bestelling.
- Er is een risico op een BTW-heffing/invoerrechtenheffing door de douane. Houd hier dus goed rekening mee.
- En tenslotte: geen koopjesjagers a.u.b., wil je iemand van buiten het forum mee laten doen aan de actie, dan sta je persoonlijk in voor die mensen.

Iedereen heeft tot laten we zeggen 5 april (?!?) om na te denken of hij/zij definitief meedoet. Het lijstje nogmaals van alle mensen die interesse hebben getoond:

1 + 2 Jaded (Shorts en Eraserhead) (Doet misschien niet mee)
3 Nathan (Shorts)
4 Eddy (Shorts)
5 Mark_vdH (Shorts)
6 + 7 + 8 cubik (Eraserhead)

Nathan Strik
29-03-2003, 10:17
Kleine dienstmededeling:

Voor al die mensen die twijfelen over of ze The Short Films of David Lynch wel moeten kopen kan ik zeggen dat ze de komende dagen de recensies op DVD.nl maar goed in de gaten moeten houden (hint, hint). ;)

Oh ja, en de DVD´s zijn Regio 0, dus op iedere DVD-speler af te spelen. Controleer wel ff of je TV een NTSC-signaal kan weergeven.

Eddy
29-03-2003, 10:42
Voor de mensen die hun schijfje van Eraserhead in een normale keepcase bewaren is er op deze website (http://www.dvdcoverart.com/dvdcoverart/showitem.php?id=2882) een mooie hoes te downloaden. Ik heb hem zelf al uitgeprint en het ziet er mooi uit!

Voor de hoes van The Shorts kan je hier (http://www.dvdcoverart.com/dvdcoverart/showitem.php?id=3046) terecht.

MAD
29-03-2003, 10:43
Eddy, Reinbo,

Ben wel benieuwd hoe lang hij er na bestelling nou over heeft gedaan.

Reinbo,

Is de Short Films box ook zo'n mooie vouwdoos als Eraserhead. Zag de foto's op die site van Eddy en was meteen verliefd! (6)

Vrijdag 14 maart besteld, toen de Euro nog op $ 1.10 stond (Met UPS snel) woensdag 19 maart hier.

Het wachten viel erg mee. Ook geen last van BTW en invoer tax (Ging om twee dvd's, waarde $ 80.) gehad.

shorts zitten ook in zo'n vouwdoos met boekje.

Reinbo heeft dus wel degelijk een naheffing gekregen. "Keep your fingers crossed", zou ons ook nog kunnen overkomen. Indien dit zo is, lijkt mij verdere acties als deze voor velen van de baan, gezien de DVD's dan €65,- per stuk gaan kosten :shock: :shock: :shock:

MAD
29-03-2003, 10:45
Maak je geen zorgen Nathan, die 2 x €15,- extra heb ik er dan ook nog wel voor over... :wink:

Balen is het natuurlijk wel, begon zo leuk allemaal... :D

Overigens las ik op een ander forum weer het volgende over de soundtrack van Eraserhead:


"Although the soundtrack is listed as PCM Stereo, it is not. Audio cannot be both PCM and Dolby at the same time... "

Nathan Strik
29-03-2003, 11:02
Overigens las ik op een ander forum weer het volgende over de soundtrack van Eraserhead:


"Although the soundtrack is listed as PCM Stereo, it is not. Audio cannot be both PCM and Dolby at the same time... "
Dat klopt, de soundtrack van Eraserhead is Dolby Digital 2.0 en dus helaas geen PCM.
De Shorts zijn wel in PCM stereo opgeslagen. ;)

En ja, dus toch een naheffing (ik dacht al... ;)) maar even duimen dat dit ons inderdaad niet overkomt.

Reinbo
29-03-2003, 11:23
Reinbo heeft dus wel degelijk een naheffing gekregen. "Keep your fingers crossed", zou ons ook nog kunnen overkomen. Indien dit zo is, lijkt mij verdere acties als deze voor velen van de baan, gezien de DVD's dan ?65,- per stuk gaan kosten :shock: :shock: :shock:

Ik kreeg inderdaad acht dagen na dat ik de DVD's had ontvangen een faktuur van UPS. Het voordeel is wel dat het zo tenminste een mooi collector's item wordt.

Eddy
29-03-2003, 11:36
Zonder naheffing vind ik het ook al een mooi collector's item hoor.

bobeldijk
29-03-2003, 14:17
Ik doe mee, en 2 vrienden van me ook.

Dus dat zijn er nog 3 bij!

(y)

Graag zou ik me ook nog willen aanmelden als er weer een inkoopactie wordt gehouden. Ik zou graag de Shorts en Eraserhead willen bestellen.
Laat me even weten over het verdere verloop hiervan. Betaling etc....

Erik

Mark_vdH
29-03-2003, 16:04
Ik doe ook gewoon weer mee, met of zonder naheffing. ;)

Dit keer graag geen defecte, Nathan.... :x

Heb je trouwens nog een ordernummer van onze vorige bestelling? Ik stuur Eraserhead na het weekend terug, en ik geef ze het liefst (voor zover mogelijk) volledige informatie....

Nathan Strik
29-03-2003, 17:27
Ik doe ook gewoon weer mee, met of zonder naheffing. ;)

Dit keer graag geen defecte, Nathan.... :x

Heb je trouwens nog een ordernummer van onze vorige bestelling? Ik stuur Eraserhead na het weekend terug, en ik geef ze het liefst (voor zover mogelijk) volledige informatie....
Mooi dat je zeker weer mee doet, ondanks de problemen met jouw kopie van Eraserhead.

Ik zal de DVD´s dit keer naar een paranormaal medium brengen, die kan vast wel voorspellen welke DVD´s goed zijn en welke niet, dan kan ik jou geen defecte sturen. ;) Wat zijn de kansen voor twee keer achter elkaar een defecte?!? Hehe, je zult het net zien... :lol:

Ordernummer van de vorige bestelling is trouwens: 0033420

Mark de Jong
29-03-2003, 18:16
Misschien dat ik nog wel iets wil bestellen, maar ik wacht toch liever eerst op de review(s). Dus jullie horen spoedig van mij :D

Wim S.
29-03-2003, 18:37
Ok heb wel interesse in Shorts en Eraserhead,zou graag van je willen weten Nathan hoeveel me dit gaat kosten etc....

Mark de Jong
29-03-2003, 20:06
Ok, heb er nog even over nagedacht en heb tevens in interesse in Eraserhead en Shorts. Dus als iemand (Nathan ?) mij misschien wat meer over de prijzen etc. zou kunnen vertellen... :)

Wim S.
29-03-2003, 20:39
Nathan ik doe gewoon mee,ik wil de dvd's eraserhead en shorts.

Gaarne email/pm over betaling etc...

MAD
29-03-2003, 23:02
Ok, heb er nog even over nagedacht en heb tevens in interesse in Eraserhead en Shorts. Dus als iemand (Nathan ?) mij misschien wat meer over de prijzen etc. zou kunnen vertellen... :)

Als je een aantal post terugleest, zie je op deze bladzijde nog door Nathan alle details over deze nieuwe actie gegeven. :wink:

Had iedereen nu gelijk bij de vorige actie meegedaan of alles gelijk besteld , dan had het voor iedereen inclusief mij een suk goedkoper geweest. Zo te zien, worden het dit keer voorlopig al 12 boxen! :shock: Die Lynch zal wel denken: Die Nathan Strik daar in "the Netherlands" is vast een handeltje begonnen (6) Met stip op nummer 1 als grootste klant! :D

Mark de Jong
29-03-2003, 23:06
Zie alleen €50 staan. En dat is hoogstwaarschijnlijk voor 1DVD... Mijn vraag was hoe duur deze 2DVD's samen kosten... :)

MAD
29-03-2003, 23:08
Kosten zijn €50 per box, wil je er 2 dan is dat 2 x €50,-. Dit is geen handel, dus helaas geen kortingen wanneer je er meer besteld.... :wink:

Het voordeel van deze actie is enkel en alleen dat je de $35,- UPS verzendkosten deelt. Je kan de 2 boxen ook zelf bestellen maar dan betaal 2 x $40,- + $35,- UPS = $115,-.

Mark de Jong
29-03-2003, 23:09
Had iedereen nu gelijk bij de vorige actie meegedaan of alles gelijk besteld , dan had het voor iedereen inclusief mij een suk goedkoper geweest.

Staat nou ook niet echt duidelijk aangegeven in de naam van de thread vind ik...

Mark de Jong
29-03-2003, 23:11
Kosten zijn €50 per box, wil je er 2 dan is dat 2 x €50,-. Dit is geen handel, dus helaas geen kortingen wanneer je er meer besteld.... :wink:

Hmm... dat wordt wel erg prijzig... Wordt er dus 1 i.p.v. 2... Welke zouden jullie aanraden ?

MAD
29-03-2003, 23:14
Had iedereen nu gelijk bij de vorige actie meegedaan of alles gelijk besteld , dan had het voor iedereen inclusief mij een suk goedkoper geweest.

Staat nou ook niet echt duidelijk aangegeven in de naam van de thread vind ik...

Nee, maar er ook nog een seperate oproep advertentie geplaatst met een link naar deze thread (op dit forum en dvdforum.nl, waar jij ook actief bent, dus niet goed opgelet ;)).

Mark de Jong
29-03-2003, 23:15
Tot vandaag was ik ook eigenlijk niet geïnteresseerd hierin :)

MAD
29-03-2003, 23:21
Kosten zijn €50 per box, wil je er 2 dan is dat 2 x €50,-. Dit is geen handel, dus helaas geen kortingen wanneer je er meer besteld.... :wink:

Hmm... dat wordt wel erg prijzig... Wordt er dus 1 i.p.v. 2... Welke zouden jullie aanraden ?

Ik zou, net als de meeste hier Eraserhead bestellen. Maar deze tweede actie is juist gestart omdat degene die de Short Movies niet hadden besteld in de eerste actie dit nu alsnog doen. Ik heb gelijk beiden besteld. De meeste twijfelden toen nog, maar na de lovende worden van mij, Nathan (die mijn box even mocht inzien) en een aantal anderen bestellen ze hem nu alsnog. Nathan zou ook nog een review schrijven (van waarschijnlijk beide boxen?) dus dan kan je er alles over lezen. We wachten ook nog vol spanning even een eventuele naheffing van de douane af (van zo'n €15,- per box! :shock:) Houdt hier ook rekening mee (dat de box eventueel zelfs €65,- kan kosten)!

Deze actie is puur gestart om de $35,- verzendkosten te delen. Je kan ze nog altijd zelf bestellen voor 2 x $40,- + 35,- UPS = $115,-. Je hebt dan evenveel risico overigens om onderschept te worden door de douane!

Mark de Jong
29-03-2003, 23:24
Nu ben ik weer aan het twijfelen... Ik denk er nog even over na en laat jullie zo spoedig mogelijk iets horen... :)

Nathan Strik
29-03-2003, 23:45
MAD, allereerst bedankt voor de heldere uiteenzetting hierboven voor de nieuwelingen. (y)
Zo, er zijn aardig wat gegadigden... is het eigenlijk nog wel slim om zoveel stuks in 1 keer te bestellen? Ik bedoel: we want to keep a low profile met die douane enzo. ;) Alhoewel... ook als je 2 stuks bestelt kan het nog mis gaan blijkbaar. :D

Nathan zou ook nog een review schrijven (van waarschijnlijk beide boxen?) dus dan kan je er alles over lezen.
Die review van The Short Films of David Lynch zal vandaag of morgen op de site te zien zijn. ;)
De review van Eraserhead ben ik nog mee bezig. Dus hiervoor iets langer geduld a.u.b.

R. Schaap
29-03-2003, 23:51
Nathan, ik lees beetje deze thread voor het eerst! DOM DOM DOM

Ik wil ook beide wel graag hebben eigenlijk. Is er nog plaats??

R. Schaap
29-03-2003, 23:56
btw, als jij geen zin hebt om de hele distributie weer te doen wil ik me wel opgeven als backup zegmaar......

Nathan Strik
30-03-2003, 13:46
Nathan, ik lees beetje deze thread voor het eerst! DOM DOM DOM

Ik wil ook beide wel graag hebben eigenlijk. Is er nog plaats??
Wat mij betreft wel natuurlijk. ;)

btw, als jij geen zin hebt om de hele distributie weer te doen wil ik me wel opgeven als backup zegmaar......
Hmm, da´s misschien niet eens zo´n slecht idee. Mark_vdH bood dit laatst ook al aan.
Ik weet niet of Mark zich nog steeds geroepen voelt, maar de fakkel dit keer doorgeven aan een andere "tussenpersoon" is wat mij betreft geen probleem.

Jaded
30-03-2003, 13:48
Wat dachten jullie ervan als ik als tussenpersoon ga dienen voor Belgische kandidaten?

Om de verzendkosten voor de Belgen te drukken.

Ik zeg zomaar wat, ik weet niet hoeveel Belgen er interesse hebben.

Mark de Jong
30-03-2003, 13:49
Dus Rein gaat het dan overnemen ? Of blijf jij het nog gewoon doen Nathan ?

Nathan Strik
30-03-2003, 13:52
De bijgewerkte lijst trouwens:

1 + 2 Jaded (Shorts en Eraserhead) (Doet misschien niet mee)
3 Nathan (Shorts)
4 Eddy (Shorts)
5 Mark_vdH (Shorts)
6 + 7 + 8 cubik (Eraserhead)
9 + 10 bobeldijk (Shorts + Eraserhead)
11 + 12 Wim S. (Shorts + Eraserhead)
13 Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó® (Twijfelt nog?)
14 + 15 (Rein Schaap)

Sowieso een goed idee misschien om deze enorme ploeg belangstellenden in tweëen te hakken? Als er dan een douane-heffing komt is tenminste de tussenpersoon niet gelijk failliet. ;)

Mark de Jong
30-03-2003, 13:54
13 Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó® (Twijfelt nog?)

Ik twijfel inderdaad nog een beetje. Ben wel van plan in ieder geval 1 DVD te bestellen, weet alleen nog niet welke. Misschien dat ik nadat ik de recensie van Shorts heb gelezen een beslissing kan maken.

Nathan Strik
30-03-2003, 13:55
Dus Rein gaat het dan overnemen ? Of blijf jij het nog gewoon doen Nathan ?
Ik zat te denken om deze ploeg van 15 mensen (worden er misschien 16, of mijn klasgenoot weer mee doet hoor ik dinsdag) op te delen tussen Rein Schaap en Mark_vdH als tussenpersonen. (als Mark´s aanbod nog steeds geldt tenminste).

Hoeveel mensen van de aanmelders komt er eigenlijk uit België? Anders is het idee van Jaded nog niet eens zo gek.

Jaded
30-03-2003, 14:00
Hoeveel mensen van de aanmelders komt er eigenlijk uit België?
Heb even een paar usernames nagekeken en ik denk dat ik tot nu toe de enige Belg(ische) ben.

Misschien is dit nu wel een extra stimulans voor Belgen?

Als er nog volgen, dan fungeer ik graag als tussenpersoon (als de anderen daar tevreden mee zijn).

Als ik alleen blijf is het misschien beter dat ik de dvd's alleen bestel, dan verhoog ik de verzendkosten niet en blijft jullie pakket kleiner.

Nathan Strik
30-03-2003, 14:06
Als er nog volgen, dan fungeer ik graag als tussenpersoon (als de anderen daar tevreden mee zijn).

Als ik alleen blijf is het misschien beter dat ik de dvd's alleen bestel, dan verhoog ik de verzendkosten niet en blijft jullie pakket kleiner.
Dit is je kans om een grote groep Belgische Lynch-fans bij elkaar te sprokkelen natuurlijk. ;)

Maar ik weet niet hoe duur het versturen van een pakketje naar België vanuit Nederland precies is, maar het kan toch nooit duurder zijn dan die UPS kosten?!?

Jaded
30-03-2003, 14:11
Maar ik weet niet hoe duur het versturen van een pakketje naar België vanuit Nederland precies is, maar het kan toch nooit duurder zijn dan die UPS kosten?!?
Ik heb net het begin van de thread herlezen en zie dus dat het maar een Dollar extra is per dvd, dan is het inderdaad dom van me om ze alleen te gaan bestellen.

Ik betaal de hogere kost om het naar mij te verzenden (in vergelijk binnen NL) wel extra bij.

Jaded
30-03-2003, 14:14
Dit is je kans om een grote groep Belgische Lynch-fans bij elkaar te sprokkelen natuurlijk. ;)

Bij deze roep ik dan ook alle Belgische Lynch fans op om te reageren (als ze de dvd('s) willen natuurlijk).

Eddy
31-03-2003, 15:11
Ik zat te denken om deze ploeg van 15 mensen (worden er misschien 16, of mijn klasgenoot weer mee doet hoor ik dinsdag) op te delen tussen Rein Schaap en Mark_vdH als tussenpersonen. (als Mark´s aanbod nog steeds geldt tenminste).


Lijkt me prima als Rein het zou gaan doen, dan zou ik mijn bestelling (Shorts) gewoon op de fiets kunnen afhalen. :D :D :D

Nathan Strik
31-03-2003, 16:44
En nummer 16 is er bij gekomen, ik ga voor tweemaal de Shorts. ;)

1 + 2 Jaded (Shorts en Eraserhead) (Doet misschien niet mee)
3 + 4 Nathan (Shorts 2x)
5 Eddy (Shorts)
6 Mark_vdH (Shorts)
7 + 8 + 9 cubik (Eraserhead 3x)
10 + 11 bobeldijk (Shorts + Eraserhead)
12 + 13 Wim S. (Shorts + Eraserhead)
14 Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó® (Twijfelt nog?)
15 + 16 (Rein Schaap)

Nathan Strik
31-03-2003, 22:18
En ik heb vast even een indeling gemaakt. Mark_vdH heeft toegezegd om tussenpersoon nummer 1 te zijn. Met Rein Schaap dan als tussenpersoon nummer 2.

Tussenpersoon Groep 1: Mark_vdH
1 + 2 Jaded (Shorts en Eraserhead)
3 + 4 Nathan (Shorts 2x)
5 eddy (Shorts)
6 Mark_vdH (Shorts)
7 + 8 bobeldijk (Shorts en Eraserhead)

Tussenpersoon Groep 2: Rein Schaap
9 + 10 + 11 cubik (Eraserhead 3x)
12 + 13 Wim S. (Shorts en Eraserhead)
14 Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó® (Shorts)
15 + 16 (Rein Schaap)

Iedereen definitief accoord hiermee? Dan is het aan de tussenpersonen om hun "groep" te laten weten waar het geld naartoe kan. ;)
We hebben nu trouwens 8 exemplaren per groep, wat de totaalprijs per DVD iets naar beneden brengt. Kan iemand even de calculator erbij pakken om te kijken wat dit precies scheelt? ;)

Mark de Jong
31-03-2003, 22:58
Rein heeft een PMetje :)
Denk dat het alleen Short Films wordt op dit moment :(
Tenzij iemand Eraserhead wil voorschieten ? Uiteraard betaal ik die persoon gewoon terug, maar alleen een tijdje later.

MAD
31-03-2003, 23:18
Kan iemand even de calculator erbij pakken om te kijken wat dit precies scheelt? ;)

Doe wel niet meer mee, maar vooruit dan maar:

$35,- + 7 x $1,- = $42,- / 8 = $5,25 + $39,94 = $45,19 = +/- €43,-

+ doosje + €5,50 dus laten we zeggen €50,- per box? (zonder douanebelasting ;) :? :roll: :cry: )

Degenen die 2 boxen hebben, zijn waarschijnlijk zo'n €6,50 goedkoper uit, omdat beiden boxen in 1 doosje verstuurd worden! :D
Idem voor degenen die de boxen komen ophalen, dan is het gewoon €43,- per box...

R. Schaap
01-04-2003, 10:21
Nathan, als je Eddy toevoegt aan mijn groep dan kan hij de dvd gewoon bij mij thuis ophalen. Dat scheelt weer in de kosten voor hem!!!

Voor de rest ga ik akkoord met de groepen en met de regelingen enzo!!
Zodra ik een GO heb ga ik los!

Nathan Strik
01-04-2003, 10:25
Nathan, als je Eddy toevoegt aan mijn groep dan kan hij de dvd gewoon bij mij thuis ophalen. Dat scheelt weer in de kosten voor hem!!!
Bij deze eddy even geruild met Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®:

Tussenpersoon Groep 1: Mark_vdH
1 + 2 Jaded (Shorts en Eraserhead)
3 + 4 Nathan (Shorts 2x)
5 Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó® (Shorts)
6 Mark_vdH (Shorts)
7 + 8 bobeldijk (Shorts en Eraserhead)

Tussenpersoon Groep 2: Rein Schaap
9 + 10 + 11 cubik (Eraserhead 3x)
12 + 13 Wim S. (Shorts en Eraserhead)
14 eddy (Shorts)
15 + 16 (Rein Schaap)

Mark_vdH, laat me maar weten waar het geld voor die twee Shorts DVD´s naartoe kan. ;) (2x €43,- + €7,- verzendkosten)

Mark de Jong
01-04-2003, 10:28
|Bij deze eddy even geruild met Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®:

Is ook niet mogelijk, aangezien Rein 'em voor mij koopt (Rein schiet het geld eventjes voor) :)

Of wel ? :confused:

R. Schaap
01-04-2003, 10:28
voeg Eddy maar gewoon toe, geeft niet

R. Schaap
01-04-2003, 10:39
Mark, ik schiet Eraserheads ook wel voor, komt goed.

Dus bestel ik voor mijn (laatste) groep + alles van Mark.

Ik pm iedereen straks met wat ik van ze krijg en dan hoop ik dat ik jullie geld sneller heb dan mijn creditcard rekening! :D

Mark de Jong
01-04-2003, 10:54
Mark, ik schiet Eraserheads ook wel voor, komt goed.

Kijk, das helemaal geweldig (y)
Toppie (y) Bedankt ! :)

Mark_vdH
01-04-2003, 12:07
Ik zal zodadelijk even mijn "groep" PM-en.

Thuis bij mij in Vught ophalen is een klein beetje een probleem (regels van mammie ;) ); afspreken op station Den Bosch of Tilburg-West (mijn studeerroute) kan natuurlijk wel altijd. :)

EDIT: Wat doen we eigenlijk in het geval dat één van de twee pakketjes door de douane worden onderschept. De kosten solidair delen, of is het iedere groep voor zich? ;)

MAD
01-04-2003, 12:14
Leuk al die groepen. Lijkt wel een schoolreisje of zo... ("Neeeee, ik wil liever in de andere groep, want daar zit mijn vriendje ook in!") (6)

Maar ik zal voor jullie allen duimen, net als dat ik nog steeds duim dat Nathan geen naheffing krijgt! :?

R. Schaap
01-04-2003, 14:13
Ik vind opzich samen delen de mooiste oplossing. Dan hebben we allemaal evenveel risico!

En dan ga ik nu mijn mensjes een pm sturen met mijn rekeningnummer! Ik heb tenslotte zojuist voor 443,40 Amerikaanse Harde Dollars dvd's besteld!!

haha

R. Schaap
01-04-2003, 14:25
Nathan, als je Eddy toevoegt aan mijn groep dan kan hij de dvd gewoon bij mij thuis ophalen. Dat scheelt weer in de kosten voor hem!!!
Bij deze eddy even geruild met Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®:

Tussenpersoon Groep 1: Mark_vdH
1 + 2 Jaded (Shorts en Eraserhead)
3 + 4 Nathan (Shorts 2x)
5 Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó® (Shorts)
6 Mark_vdH (Shorts)
7 + 8 bobeldijk (Shorts en Eraserhead)

Tussenpersoon Groep 2: Rein Schaap
9 + 10 + 11 cubik (Eraserhead 3x)
12 + 13 Wim S. (Shorts en Eraserhead)
14 eddy (Shorts)
15 + 16 (Rein Schaap)

Mark_vdH, laat me maar weten waar het geld voor die twee Shorts DVD´s naartoe kan. ;) (2x €43,- + €7,- verzendkosten)

Even voor de duidelijkheid. Ik heb mijn groep zoals hij hierboven staat PLUS Music Instructor.

Dus zoals het oorspronkelijk al was maar dan met Eddy gewoon bij mij toegevoegd...

Mark_vdH
01-04-2003, 14:32
OK.

Ik heb Jaded, Nathan en Bobeldijk inmiddels een PM gestuurd. Laat snel wat horen groep, dan kunnen we ook nog vandaag gaan bestellen. :D

R. Schaap
01-04-2003, 14:48
mooizo.

Ik heb Music Instructor, Eddy, Wim S. en cubik een pm gestuurd. Mijn groep komt dus ook in orde.

Ik heb ze lekker al wel besteld, lekker puh :wink:

En voor de duidelijkheid: Als de douane een van ons 'pakt' dan zijn we met z'n allen de Sjaak ok!?

Mark_vdH
01-04-2003, 15:53
mooizo.

En voor de duidelijkheid: Als de douane een van ons 'pakt' dan zijn we met z'n allen de Sjaak ok!?Nou, dat aanbod was alleen geldig toen "wij" de grootste groep met de meeste kans op onderschepping waren. :P :wink:

Nee, wat mij betreft in orde, maar ik beslis niet in mijn eentje, dus als de andere leden er ook geen bezwaar tegen hebben.....

We hebben trouwens geen censuskiesrecht: je krijgt dus geen extra stem als je twee dvd's besteld hebt. ;)

Nathan Strik
01-04-2003, 16:16
En voor de duidelijkheid: Als de douane een van ons 'pakt' dan zijn we met z'n allen de Sjaak ok!?Nee, wat mij betreft in orde, maar ik beslis niet in mijn eentje, dus als de andere leden er ook geen bezwaar tegen hebben.....

We hebben trouwens geen censuskiesrecht: je krijgt dus geen extra stem als je twee dvd's besteld hebt. ;)
IK WIL TWEE STEMMEN!!! ;) :D

Hehe, is goed hoor... wat mij betreft geen probleem om eventuele douanepech eerlijk te delen.

En Mark, je hebt PM. ;) (Bespeur ik enige concurrentie tussen de twee leiders over welke groep het spul straks als eerste in huis heeft?!?) :D

R. Schaap
01-04-2003, 16:19
ja dat bespeur je. Maar ik heb de bestelling eerder gedaan dus wil ik het ook eerder in huis krijgen!!! ANDERS WORDT MENEER SCHAAP BOOS OP MENEER LYNCH!!!!!

:wink: :wink:

Nathan Strik
01-04-2003, 16:23
ANDERS WORDT MENEER SCHAAP BOOS OP MENEER LYNCH!!!!!
Hehe... eventuele kosten voor een rechtzaak worden NIET gedeeld hoor. ;) (6)

Oh ja en to whom it may concern: ik ben net bezig met de recensie van Eraserhead, nog een paar daagjes geduld nog. ;)

Mark de Jong
01-04-2003, 16:27
Oh ja en to whom it may concern: ik ben net bezig met de recensie van Eraserhead, nog een paar daagjes geduld nog. ;)

Daagjes ? ;)
Nou vooruit dan maar :) Maar dan moet ie wel erg goed worden ;)

Over het eventuele splitsen van onkosten heb ik trouwens ook geen probleem.

Nathan Strik
01-04-2003, 16:31
Daagjes ? ;)
Nou vooruit dan maar :) Maar dan moet ie wel erg goed worden ;)
En even voor de duidelijkheid, dat ligt niet aan mijn snelheid van recenseren, maar aan het feit dat er nog meer wachtende recensies zijn. ;)