PDA

Bekijk de volledige versie : Pirates of the Caribbean - maak ´t!! dus: Filmdiscussie



Pagina's : [1] 2

Bahamut
01-03-2003, 10:26
Toch een film waar ik erg nieuwsgierig naar ben:

Disney's Pirates of the Caribbean; The Curse of the Black Pearl

http://www.jimhillmedia.com/images/articles/potc-geoffreyrush.jpg

Ik ben er nog niets van op dit forum tegengekomen, maar misschien is het leuk er al over te brainstormen. Vandaar deze nieuwe thread. Het verhaal is te lezen op de official site en wat ik er van begrijp wordt het niet alleen een live-action film, maar wordt er ook flink gebruik gemaakt van SFX.

Hier de official site (die nog niet helemaal werkt): official site (http://bventertainment.go.com/movies/pirates/)

en hier een kijkje achter de schermen (4 pagina's): achter de schermen (http://pachome1.pacific.net.sg/~jsparina/ob/news02272003b.html)

Denken jullie dat deze film de oude Errol Flynn glorietijd van het piratengenre nieuw leven in gaat blazen of wordt het net als het desastreuze Cutthroat Island of Disney's eerdere piratenpoging Piratenplaneet, een regelrechte flop.

EDIT: FULL TRAILER HERE!! (http://www.comingsoon.net/movies/p/piratescaribbean.php)

Gabriel B.
01-03-2003, 11:02
Een film staat of valt met het verhaal. Altijd mijn mening geweest.
Hoe het verhaal vertelt zal worden is momenteel moeilijk af te leiden.

De cast bestaat toch alleszins uit goede acteurs die slechte films soms een trapje hoger kunnen zetten (Depp, Rush, Pryce...)
Leuk dat Jack Davenport (de immens grappige Steve uit Coupling) eens een rol krijgt in een grote Amerikaanse productie.

Rochan
01-03-2003, 11:06
Lijkt me een goed film. Het genre staat me zker wel aan (is al langgeleden dat er een piratenfilm is gemaakt) Ik heb de teasertrailer gezien (Zag niet echt veel), en het zag er wel leuk uit. En Johnny lijkt me wel geknipt voor de film 8)

Gabriel B.
01-03-2003, 11:15
Denken jullie dat deze film de oude Errol Flynn glorietijd van het piratengenre nieuw leven in gaat blazen of wordt het net als het desastreuze Cutthroat Island of Disney's eerdere piratenpoging Piratenplaneet, een regelrechte flop.
Piraten kan je niet vertrouwen. Ook niet als onderwerp van een film. :wink:
Het lijkt inderdaad van Eroll Flynn geleden dat er nog een (echt) succesvolle piratenfilm gemaakt is.
Ook Polanski kon met Pirates uit 1986 geen succes boeken.

Cutthroat Island vond ik persoonlijk niet slecht in een popcorn-entertainment-sort-of-way.
Voor Treasure Planet werd het al dan niet floppen van de film in de TP-thread ook gekruist met het Original Disney vs. Neo-Disney standpunt.

Eén ding is zeker. "Piraten" blijven een sticky onderwerp voor films.

Beloved
01-03-2003, 11:18
orlando bloom EN johnny depp. Kom op zeg... daar moet je toch heen :P

Surya
01-03-2003, 11:25
Als deze film even slecht is als de vorige van Verbinsky (The Ring, sorry hoor, maar daar vond ik echt wel NIETS aan!) dan wordt het weer :bored:

bart1971
01-03-2003, 11:52
Is het verhaal gebaseerd op de attractie???

expo
01-03-2003, 11:58
Als deze film even slecht is als de vorige van Verbinsky (The Ring, sorry hoor, maar daar vond ik echt wel NIETS aan!) dan wordt het weer :bored:
The ring is een japanse remake hoor, dus blame de japanners voor het verhaal.

Disney...volgens mij is het een kinderfilm. Ook al heeft disney al films voor volwassenen gemaakt.

Bahamut
01-03-2003, 12:32
orlando bloom EN johnny depp. Kom op zeg... daar moet je toch heen :P

Ik ben blij dat jij het zegt ! (6) :D

Surya
01-03-2003, 12:36
Als deze film even slecht is als de vorige van Verbinsky (The Ring, sorry hoor, maar daar vond ik echt wel NIETS aan!) dan wordt het weer :bored:
The ring is een japanse remake hoor, dus blame de japanners voor het verhaal.
Het was vooral de uitwerking hoor denk ik, het verhaal had niet zo veel om het lijf, maar wel genoeg om er een goeie film van te maken, hetgeen niet gebeurd is...


Disney...volgens mij is het een kinderfilm. Ook al heeft disney al films voor volwassenen gemaakt.
Idd, maar hun 'volwassenenfilms' komen meestal onder het Touchstone Pictures label he...

Marco
01-03-2003, 12:54
Denken jullie dat deze film de oude Errol Flynn glorietijd van het piratengenre nieuw leven in gaat blazen of wordt het net als het desastreuze Cutthroat Island of Disney's eerdere piratenpoging Piratenplaneet, een regelrechte flop.Aangezien ik Pirates of the Caribbean nog niet heb gezien :wink: kan ik hier geen oordeel over geven. Maar piratenfilms zijn weer in. Iig in die richting denk ik. Deze zomer komt ook Master and Commander: The Far Side of the World (van Peter Weir met Russell Crowe & Billy Boyd). Deze film kan (ook) wel een hit worden.

Waarschijnlijk wordt Pirates of the Caribbean ook wel een blockbuster, aangezien Jerry Bruckheimer Films er achter zit. Tuurlijk zegt dat nog niks. In de zomer komt The Terminator en The Hulk ook nog op draven.

Felix
01-03-2003, 15:02
Ik heb zo het gevoel dat dit weer zo'n piratenfilm wordt die komisch wil zijn. Meestal bevatten die films een hoop clichés. Dan verwacht ik veel meer van Master and Commander, met in de hoofdrol Russel Crowe.

Ik wacht trouwens ook nog altijd op een film over de V.O.C. die Paul Verhoeven wil maken. Misschien is dat zijn kans om weer helemaal terug te komen aan de top. Trouwens, Cutthroat Island was er de schuld van dat Verhoeven destijds niet de film Crusade kon maken samen met Arnold Schwarzenegger. De filmmaatschappij had toen geen geld genoeg om beide films te maken.

Joey Lindeman
01-03-2003, 20:56
Speelt Johnny Depp in die film??? Als dat zo is dan zal het zeer zeker een bijzondere film zijn die de moeite van het kijken meer dan waard is.
Want geef nou toe; wanneer hebben we Depp in een film zien spelen die niet origineel was en goed in elkaar stak?
Antwoord: Idd. nog nooit!

Jaded
01-03-2003, 21:22
Want geef nou toe; wanneer hebben we Depp in een film zien spelen die niet origineel was en goed in elkaar stak?
Antwoord: Idd. nog nooit!
Nou nou. :)
Wat dacht je van The Ninth Gate ... geweldige film, bereslecht einde.
The Astronaut's Wife, een film die wel eens de pedalen verliest en bij tijden totaal oninteressant is.
Hij heeft ook wel zijn mindere gehad. (en daar bedoel ik nu niet bepaald voorgaande mee)

Joey Lindeman
02-03-2003, 13:55
Want geef nou toe; wanneer hebben we Depp in een film zien spelen die niet origineel was en goed in elkaar stak?
Antwoord: Idd. nog nooit!
Nou nou. :)
Wat dacht je van The Ninth Gate ... geweldige film, bereslecht einde.
The Astronaut's Wife, een film die wel eens de pedalen verliest en bij tijden totaal oninteressant is.
Hij heeft ook wel zijn mindere gehad. (en daar bedoel ik nu niet bepaald voorgaande mee)

Ik moet zeggen dat ik niet alle films van Depp heb gezien( the Astronaut's wife niet bijv.). Het is wel een feit dat Depp niet iedere rol zomaar aanneemt als er maar genoeg geld geboden wordt. In het algemeen kiest hij voor kwaliteit.
Dus laat ik het anders zeggen: Omdat Depp er in mee speelt schat ik de kans hoog in dat het een goede en/of originele film wordt.

Marco
02-03-2003, 14:04
Dus laat ik het anders zeggen: Omdat Depp er in mee speelt schat ik de kans hoog in dat het een goede en/of originele film wordt.Mijn stelregel is......eerst zien, dan geloven ;)
Het is iig een andere film dan b.v. Fear and Loathing in Las Vegas, Dead Man of The Brave. dat mag duidelijk zijn :D

Edwin V
02-03-2003, 16:40
Depp speelt veel in aparte films vind ik. Ik hou daar wel van. Hij ziet er iedere keer weer anders uit. Ik weet echter niet wat ik van de film moet verwachten, maar dat Depp meespeelt is in ieder geval niet verkeerd. :)

Buscemi
04-03-2003, 17:01
Als Johnny Depp fan van het eerste uur (volg hem al sinds Nightmare On Elmstreet) verwacht ik natuurlijk heel veel van deze film. Orlando Bloom maakte veel indruk op me in de beide LOTR films, dus dat draagt alleen maar bij aan mijn verwachting. Van Gore Verbinsky zag ik alleen The Time Machine en die vond ik niet eens zo slecht.
Dus ik verwacht dat het Swashbuckler-genre wel een nieuwe impuls krijgt :wink:

Gabriel B.
04-03-2003, 17:04
Als Johnny Depp fan van het eerste uur (volg hem al sinds Nightmare On Elmstreet)
Dn heb je toch ook alle "21 Jump Street"-afleveringen op tape. :lol: :wink:

Buscemi
04-03-2003, 17:36
Als Johnny Depp fan van het eerste uur (volg hem al sinds Nightmare On Elmstreet)
Dn heb je toch ook alle "21 Jump Street"-afleveringen op tape. :lol: :wink:
Helaas, tape is vergankelijk. Ik had er wel een aantal maar die waren zo slecht dat ze de vuilnisbak in moesten (of had ik ze eigenlijk in de milieubak moeten dumpen :roll: )

Bahamut
04-03-2003, 19:27
Goed, hier links naar de korte clip van Access Hollywood met een kijkje achter de schermen van POTC:

Real Player (http://johnnydeppzone.0catch.com/multimedia.htm)

of

Media Player (http://www.e-blooming.net/multimedia/tvspecials.htm)

Buscemi
05-03-2003, 09:26
quote "Bahamut31": Goed, hier links naar de korte clip van Access Hollywood met een kijkje achter de schermen van POTC:
http://johnnydeppzone.0catch.com/multimedia Real Player
of
http://www.e-blooming.net/multimedia/tvspecials Media Player

Ik begin toch echt uit te kijken naar deze film...
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0325980/POC_teaser_poster.jpg

Kasper P.
05-03-2003, 09:27
Kan volgens mij een vette film worden zeker met Johnny Depp erin!

Buscemi
05-03-2003, 10:05
Ik zag dat het camerawerk gedaan werd door Dariusz Wolski. Hij deed ook films als Dark City (!) en The Crow. Lekker donker dus...
En de muziek: Alan Silvestri, niet de eerste de beste. Vooral de scores van Predator, The Abyss, Forrest Gump, What Lies Beneath en Cast Away maakten wel indruk :wink:

Rochan
05-03-2003, 10:40
En op onderstaande link vindt je de teasertrailer van de film 8)
http://www.trailersworld.com/movie.asp?movie_id=1882

skin
05-03-2003, 12:02
Laat maar komen, dat soort films, ze kunnen wat mij betreft niet genoeg fantasy-achtige films maken. 8)

Surya
05-03-2003, 22:08
ze kunnen wat mij betreft niet genoeg fantasy-achtige films maken. 8)
Idd, maar dit reken ik niet tot fantasy... Voor mij is fantasy over trollen en elfen... je weet wel, Willow en zo, en LotR natuurlijk. Niet een of ander piratenverhaal met wat skeleten die rondwandelen, of spoken die rondwaren...

Milan
06-03-2003, 09:13
Dit lijkt me een erg gave film. Ik heb zowiezo al een zwak voor piratenfilms (alhoewel er weinig echt goede zijn gemaakt), maar dit lijkt me een heel spectakel worden!

Gr. Milan

WitteGijt?
06-03-2003, 13:30
En de muziek: Alan Silvestri, niet de eerste de beste. Vooral de scores van Predator, The Abyss, Forrest Gump, What Lies Beneath en Cast Away maakten wel indruk :wink:

En back to the future niet te vergete, waarschijnlijk z'n bekendste :D..

R_B
06-03-2003, 14:33
Hier vind je trouwens de officiele site van POTC:

http://disney.go.com/disneypictures/pirates/

Remco Out
07-03-2003, 09:33
Ben ook al een tijd zeer benieuwd naar deze film, heb de trailer al gezien, maar daar wordt helaas niks in onthuld. Deze zal ik zeker in de bioscoop gaan bekijken.

Bahamut
07-03-2003, 09:38
Niet zo goed te zien, maar wel nieuwe foto's:

http://www.countingdown.com/movies/piratesofthecaribbean/multimedia/images

Gabriel B.
07-03-2003, 09:49
Niet zo goed te zien, maar wel nieuwe foto's:

http://www.countingdown.com/movies/piratesofthecaribbean/multimedia/images
Er lijkt alleszins wat moeite voor gedaan te zijn.

Bahamut
14-03-2003, 18:31
Speciaal voor de dames :wink:
....maar de heren mogen natuurlijk ook kijken :D (vooral Edwin :wink: )

http://bahamut_photographs.tripod.com//sitebuildercontent/sitebuilderpictures/ob.jpg

Een van de officiële publiciteitsposters van POTC

Jaded
14-03-2003, 18:57
Dat moet Depp toch niet voorstellen???

King Eidilleg
14-03-2003, 19:02
Is het verhaal gebaseerd op de attractie???

Deze film is de tweede uit een (voorgenomen) rij van films gebaseerd op Disneyland/Disneyworld attracties. De eerste was The Country Bears, een echte jeugdfilm, maar was geen groot succes.
De eerstvolgende zal als het goed is The Haunted Mansion worden ... (The Phantom Manor in Disneyland Paris).

Ik kijk in ieder geval erg naar deze film uit. Goede acteurs, mooie filmposter, daar kan het in ieder geval niet aan liggen. Natuurlijk is er ook altijd nog een kleinigheid als een goed script, maar gezien de vele grote namen zou dat goed moeten zitten !

Hans

Bahamut
14-03-2003, 19:12
Dat moet Depp toch niet voorstellen???

Oh? doet die ook mee aan deze film dan? :confused: :wink: :wink:

Jaded
14-03-2003, 19:15
Oh? doet die ook mee aan deze film dan? :confused: :wink: :wink:
Dan is deze poster al even lelijk als die van Neverland!
Daar herken je hem ook niet op...

Teveel en té opmerkelijk door de digitale trukkendoos gehaald, bah.

Bahamut
14-03-2003, 19:23
Oh? doet die ook mee aan deze film dan? :confused: :wink: :wink:
Dan is deze poster al even lelijk als die van Neverland!
Daar herken je hem ook niet op...

Teveel en té opmerkelijk door de digitale trukkendoos gehaald, bah.

Kijk nog eens goed Jaded...misschien herken je hem niet direct zonder lang blond haar :D
Enne Johnny ziet er in deze film zo uit (voor de kijkers links, mocht je hem niet 1.2.3 herkennen :wink: :
http://johnnydeppzone.0catch.com/breakingnews/pirates7.jpg

Jelger
14-03-2003, 19:25
Nee he, ben je deze hele thread begonnen omdat legolas erin meespeelt? :roll:;)

Jaded
14-03-2003, 19:37
Ja tuurlijk zo herken je hem wel, is gewoon een fragment uit de film.
Ik bedoel de poster.

Bahamut
14-03-2003, 19:40
Nee he, ben je deze hele thread begonnen omdat legolas erin meespeelt? :roll:;)

Nee Jelg! :roll: :D
Omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben naar deze film, zelf het piraten/avonturen genre erg amusant vind en benieuwd ben naar de mening van anderen. :P

En dat Orlando Bloom er in meespeelt is gewoon een hele prettige bijkomstigheid. :wink:

Bahamut
14-03-2003, 19:44
Ja tuurlijk zo herken je hem wel, is gewoon een fragment uit de film.
Ik bedoel de poster.

Ik begrijp je wel. :?
Maar de poster die ik geplaatst heb is Johnny Depp toch ook niet, dus kan hij daar toch ook niet op lijken :confused:

TK 1405
14-03-2003, 19:46
Het lijkt mij ook wel wat ik zag de trailer al in december.
toevallig kwam ik die trailer ergens tegen maar ik denk wel dat ik hem gaat kijken ik vind de atraktie al leuk in disney

Jelger
14-03-2003, 19:48
Nee Jelg! :roll: :D
Omdat ik gewoon erg nieuwschierig ben naar deze film, zelf het piraten/avonturen genre erg amusant vind en benieuwd ben naar de mening van anderen. :P

En dat Orlando Bloom er in meespeelt is gewoon een hele prettige bijkomstigheid. :wink:

Waarom ben je eigenlijk een maak het of kraak het begonnen zonder poll? Nu weet je nog het grootste deel van de meningen niet :(

Ik wil hem toch wel maken, want lijkt me wel aardige film :)

Bahamut
14-03-2003, 19:57
Waarom ben je eigenlijk een maak het of kraak het begonnen zonder poll? Nu weet je nog het grootste deel van de meningen niet :(

Ik wil hem toch wel maken, want lijkt me wel aardige film :)

Daar heb jij weer gelijk in :? ....misschien omdat ik niet dacht dat er veel mensen op zouden reageren :?
Dat zou ik alsnog kunnen toevoegen..

Maguffin
14-03-2003, 19:57
Maken !...ehm denk ik.

Gore Verbinski heeft wel bewezen met The Ring dat hij eng kan doen en met Mousehunt(blijft een leuke film) dat hij leuk kan doen.
Hopelijk kan hij de twee en een groot budget combineren en wordt Pirates of the Caribean een millenium versie van The Goonies meets Treasure Island.
Ik heb er alle vertrouwen in.

Jelger
14-03-2003, 20:01
Daar heb jij weer gelijk in :? ....misschien omdat ik niet dacht dat er veel mensen op zouden reageren :?
Dat zou ik alsnog kunnen toevoegen..

Zou ik wel doen ;) En mocht het niet meer mogelijk zijn kun je een PM naar de crew sturen, die kunnen er dan alsnog een maken :)

Bahamut
14-03-2003, 20:06
Daar heb jij weer gelijk in :? ....misschien omdat ik niet dacht dat er veel mensen op zouden reageren :?
Dat zou ik alsnog kunnen toevoegen..

Zou ik wel doen ;) En mocht het niet meer mogelijk zijn kun je een PM naar de crew sturen, die kunnen er dan alsnog een maken :)

Oke...done!
Nu moet je wel gaan stemmen natuurlijk :?

Jelger
14-03-2003, 20:07
Oke...done!
Nu moet je wel gaan stemmen natuurlijk :?

Speciaal omdat Legolas erin speelt heb ik hem gemaakt ;)

Bahamut
14-03-2003, 20:09
Oke...done!
Nu moet je wel gaan stemmen natuurlijk :?

Speciaal omdat Legolas erin speelt heb ik hem gemaakt ;)

Zie je ...ik wist het wel :shock: :wink: (y)

Jaded
14-03-2003, 21:05
Ja tuurlijk zo herken je hem wel, is gewoon een fragment uit de film.
Ik bedoel de poster.

Ik begrijp je wel. :?
Maar de poster die ik geplaatst heb is Johnny Depp toch ook niet, dus kan hij daar toch ook niet op lijken :confused:
Ahaa het is Depp ook niet ... :lol:

Verklaart inderdaad veel. :)

Rochan
14-03-2003, 21:16
Ja tuurlijk zo herken je hem wel, is gewoon een fragment uit de film.
Ik bedoel de poster.

Ik begrijp je wel. :?
Maar de poster die ik geplaatst heb is Johnny Depp toch ook niet, dus kan hij daar toch ook niet op lijken :confused:
Ahaa het is Depp ook niet ... :lol:

Verklaart inderdaad veel. :)

Jij als Johnny kenner, had het toch gelijk moeten zien, dat hij het niet was :wink: Maar ik heb wel een leuke sketch van de film (en volgens mij had je hem toen wel herkend)
http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/943414/1011/2495366_main.jpg :)

Jaded
14-03-2003, 21:25
Als je je hoofd een beetje scheef houdt, dan herken je er wel een paar trekken in.
Trouwens ook een paar trekken van Tom Cruise ... wat dan weer niet goed is. :)

Jelger
15-03-2003, 17:43
Mensen, die poll staat er niet voor niets hoor, even stemmen dus allemaal :P:P

Jaded
15-03-2003, 18:13
Euhm ik stem niet voor ik de film heb gezien.

Of ben jij wel bevooroordeelt Jelger? ;)

Jelger
15-03-2003, 18:16
Euhm ik stem niet voor ik de film heb gezien.

Of ben jij wel bevooroordeelt Jelger? ;)

Welnee, het lijkt me zelfs helemaal nets die film, maar het was mijn idee om die poll te doen, en als er dan niemand stemt wordt Wendy kwaad natuurlijk he :P

Bahamut
15-03-2003, 18:23
De vraag is ook of je denkt dat het wat gaat worden of niet :wink:

en zo snel word ik niet boos hoor :wink:

Jaded
15-03-2003, 19:45
Ik vind Depp's films de laatste tijd wat te wisselend in kwaliteit.

Goed:
Ninth Gate, The (1999) - maar slecht einde
Sleepy Hollow (1999)
Chocolat (2000)
Blow (2001) - maar slechte make-up

Minder goed:
Astronaut's Wife, The (1999)
Man Who Cried, The (2000)
From Hell (2001)

Tot nu toe vind ik het thema wel ok en de screenshot hierboven ook wel.
Deze film zou wel eens goed kunnen zijn ... als er de nodige dosis humor in zit.

Ach we zien wel, maar ik geef het een 'maak het' tot nu toe.

Zo goed Jelger en Bahamut31?
:)

Bahamut
15-03-2003, 21:48
Zo goed Jelger en Bahamut31?
:)

Top! (y)

Rochan
16-03-2003, 09:49
Ik vind Depp's films de laatste tijd wat te wisselend in kwaliteit.

Goed:
Ninth Gate, The (1999) - maar slecht einde
Sleepy Hollow (1999)
Chocolat (2000)
Blow (2001) - maar slechte make-up

Minder goed:
Astronaut's Wife, The (1999)
Man Who Cried, The (2000)
From Hell (2001)

Tot nu toe vind ik het thema wel ok en de screenshot hierboven ook wel.
Deze film zou wel eens goed kunnen zijn ... als er de nodige dosis humor in zit.

Ach we zien wel, maar ik geef het een 'maak het' tot nu toe.

Zo goed Jelger en Bahamut31?
:)

Jaded, jij als Johnny liefhebber/kenner, heb je Before night falls gezien? Zoja, hoe is de film? Hierin speelt hij volgens mij een homosexueel. De film is 2001. :?:

Surya
16-03-2003, 16:53
Minder goed:
From Hell (2001)
:shock:

Die is toch goeoed!

Jaded
16-03-2003, 16:55
Die is misschien heel mooi en sfeervol ... maar ook 'flets' en oninteressant. Vooral het feit dat ze veel geld uitgeven aan die zogezegde levensechte poppen om ze daarna nergens in detail te laten zien ... zelfs niet bij de extra's op de dvd. :roll: :cry:

Gabriel B.
16-03-2003, 17:39
Toevallig net de "Pirates"-attractie in Disneyland-Parijs gezien. Daar toonde men toch genoeg stof voor een interessante film.

Gabriel B.
16-03-2003, 17:41
Even Off-Topic :
Is het "KA-RA-BIE-JAN" of "KA-RIB-JAN" ?

Maguffin
16-03-2003, 18:09
Even Off-Topic :
Is het "KA-RA-BIE-JAN" of "KA-RIB-JAN" ?

Volgens mij KA-RI-BI-JAN... anders moet je de teaser even dloaden, daar zeggen ze het vast wel :).

Gabriel B.
16-03-2003, 18:14
Even Off-Topic :
Is het "KA-RA-BIE-JAN" of "KA-RIB-JAN" ?

Volgens mij KA-RI-BI-JAN... anders moet je de teaser even dloaden, daar zeggen ze het vast wel :).
Dat is idd een goed idee... maar niets zegt dat ze op de teaser juist uitspreken. :wink:

Maguffin
16-03-2003, 19:23
Dat is idd een goed idee... maar niets zegt dat ze op de teaser juist uitspreken. :wink:

Haha... bespeur ik daar wat paranoia ? ;)

Gabriel B.
16-03-2003, 19:42
Dat is idd een goed idee... maar niets zegt dat ze op de teaser juist uitspreken. :wink:

Haha... bespeur ik daar wat paranoia ? ;)
Paranoia ? Ik ? Wie heeft je dat verteld ? :wink:

Maar hier ben ik wel serieus. Er bestaan woorden genoeg die iedereen onbewust verkeerd uitspreekt. En ik hoor zowat iedereen (was in Disneyland dit weekend) Carribean op verschillende manieren uitspreken.

Jelger
16-03-2003, 23:29
Maar hier ben ik wel serieus. Er bestaan woorden genoeg die iedereen onbewust verkeerd uitspreekt. En ik hoor zowat iedereen (was in Disneyland dit weekend) Carribean op verschillende manieren uitspreken.

Ben daar jaren geleden eens met mijn ouders geweest. Mijn moeder had het toen steeds over de "kannibalen-attractie" :confused:

Harry V.
17-03-2003, 02:54
Als deze film even slecht is als de vorige van Verbinsky (The Ring, sorry hoor, maar daar vond ik echt wel NIETS aan!) dan wordt het weer :bored:

en nog erger: 'the mexican'.... Met pijn en moeite uitgekeken (alleen dankzij James Gandolfini). Zal de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven, maar als Verbinski weer dezelfde zeurderige stijl van regie hanteert als hij deed met deze twee films, dan wordt het volgens mij een zinkend schip. :roll:

Roland
04-04-2003, 17:06
Hier een clip uit de film.

Op het einde een heel mooi effect


http://bvbp.sitestream.com/piratescorset.html

sleepyhollow
04-04-2003, 23:30
Ik stem op Maak 't omdat ik denk dat deze film erg goed gaat worden! Ik hoop alleen dat de skeleten er niet al te "nep" uit gaan zien :?
Die art-achtige plaatjes van die piraten maken mij wel errug nieuwsgierig...


Edit: plaatje werkte niet :(

The Scratcher
05-04-2003, 10:51
Naar deze film kijk ik toch wel uit. Als ik zie hoe het allemaal aangepakt wordt lijkt me dit toch best wel een goede film worden. Het enige waar ik wel een beetje huiverig voor ben is dat de film misschien erg kinderachtig wordt omdat het een Disney produktie is. Ik hoop echter dat dit niet het geval is want het is té lang geleden dat er een fatsoenlijke piraten film is gemaakt en het zou zonde zijn als ze dit dan zo verklooien.

Master and Commander lijkt me ook een aanrader. Breken de hoogtij dagen van de piraten films weer aan? Van mij mogen ze, mits het natuurlijk kwaliteits films zijn... 8)

SLASH
05-04-2003, 16:12
begin steeds nieuwsgieriger naar deze film te worden. De trailers beloven in ieder geval veel goeds !

Zijn er al trailers van Master en Commander uit trouwens ?

Bahamut
05-04-2003, 20:46
Coming Soon heeft de Full Trailer geplaatst!! :D
Take your pick! dit is dus de volledige trailer!

http://www.comingsoon.net/movies/p/piratescaribbean.php

of probeer:
http://www.latinoreview.com/films_2003/disneypictures/potc/pirates.htm

Oh man...is het al augustus?? :wink:

Edwin V
05-04-2003, 21:46
Maak 't.
Gave trailer :P Avonturenfilms zijn wel mijn kopje thee. :wink:

Gabriel B.
06-04-2003, 22:24
Nu ik de trailer gezien hebt staat POTC zeker op mijn "te zien"-lijstje.
De trailer gaf me zowaar een Indiana Jones gevoel. (y)

Bahamut
07-04-2003, 08:43
Wallpapers van de trailer anyone? :D

http://www.dailydigest.net/wppirates.html

richard_oud
07-04-2003, 10:15
Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet op de hoogte was dat deze film gemaakt werd.
Maar nu ik de trailers enzo heb gezien ga ik deze film zeker kijken.
Vind het vooral cool dat orlando bloom erin meespeelt (Ben erg onder de indruk van zijn acteer prestatie's)

Marco
07-04-2003, 20:46
Heb de trailer gezien en moet zeggen. Een vermakelijke trailer. Hopelijk is de film net zo leuk als de trailer. Iig staat deze film wel op mijn verlanglijstje om te kijken in de bios. Gelukkig heb ik nog de tijd om 2 Verbinski films (namelijk The Ring & The Mexican), die ik op DVD heb gekocht, te kijken :).....Arrrgh shiver me bones mates héhéhé :twisted:

Lex v/d Moolen
18-04-2003, 23:26
Coming Soon heeft de Full Trailer geplaatst!! :D
Take your pick! dit is dus de volledige trailer!

http://www.comingsoon.net/movies/p/piratescaribbean.php

Dit is dezelfde trailer, maar dan met een inleiding van Orlando:

http://www.apple.com/trailers/disney/piratesofthecaribbean-apple.html

:wink:

Bahamut
25-04-2003, 13:26
Voor als iemand in de buurt mocht zijn:

http://web.singnet.com.sg/~chewgc/ob/potcpremiereflyer.jpg

Raymond Vonk
25-04-2003, 13:44
Deze film lijkt mij ook errug leuk. Krijg een beetje Monkey Island gevoel alleen zal deze film geen insuting fights hebben... :)

Ja echt titel om op te wachten alleen jammer dat het disney is weinig bloed...

Drexl
27-04-2003, 13:18
Toen ik voor het eerst hoorde dat ze een film gingen maken gebaseerd op een (trouwens leuke) attractie van Disneyland vreesde ik het ergste. Niet dat ik iets tegen Pirates heb maar film is een heel ander medium. Hoe dan ook, Gore Verbinski's involvement was een lichtpunt. Ik ga akkoord met de meeste opmerkingen i.v.m. het inspiratieloze The Mexican (alleen Gandolfini was geslaagd) maar The Ring vond ik een knap beestje en Mouse Hunt de enige Home Alone - rip-off die ik kan appreciëren, vooral dankzij de lichtjes zieke, zwarte humor. Nu, Johnny Depp is een goede acteur, laat ons eerlijk zijn. Zijn rol van Ed Wood in de gelijknamige film is een van mijn favoriete vertolkingen en wie kan Hunter S. Thompson uit Terry Gilliam's waanzinnige Fear And Loathing In Las Vegas vergeten?! Orlando Bloom is een ster in wording en zal de dames wel naar de zalen lokken terwijl de mannen zich kunnen vergapen aan Keira Knightly (van Bend It Like Beckham- fame). De kids mogen wandelende skeletten en pure onvervalste schwasbuckling verwachten terwijl het oudere, serieuze filmpubliek Geoffry Rush aan het werk kan zien en pubers zullen bij de naam Bruckheimer enthousiast in hun zeteltjes wiebelen, popcorn katapulterend naar iedereen in hun buurt. Dat neemt allemaal niet weg dat piratenfilms gedoemd zijn om te floppen (Cutthroat Island, anyone - studio Carolco ging hieraan failliet) maar met deze Pirates, Peter Weir's Master and Commander: The Far Side Of The World met Russel Crowe en P.J. Hogan's Peter Pan in de toekomst is het duidelijk dat Hollywood besloten heeft een gokje te wagen. Hopelijk loopt het goed af want deze drie films staan hoog op mijn verlanglijstje.

Peace out!

Drexl :twisted:

Joey Lindeman
28-04-2003, 20:57
Ik zag aan het einde van de trailer dat de special effects van Industrial Light and Magic (ILM) waren. Met de special effects zal het dus zeker wel goed zitten. Ik persoonlijk vind dat erg belangrijk :)

Arriën
28-04-2003, 22:34
De trailer deed me nogal aan 'The Mummy' denken, met veel aktie, humor en special effects.
Lijkt me een leuke film worden!

Edwin V
10-06-2003, 06:54
04-02-2004 op DVD. :)

Bearfoot
10-06-2003, 12:42
Of het nou op het andere forum is of hier in een andere thread...
voor mij geldt:
The more Depp the better! en of het een goede film wordt moeten we maar afwachten. Ziet er wel spectaculair uit en ik kan niet wachten tot 21 augustus!
Als voorproefje heb ik Johnny wel al als wallpaper op de compu gezet (van de officiele site gehaald) en ook als piraat is hij niet te versmaden ....

Richard B.
26-06-2003, 23:43
Op Aint-it-cool staan wat eerste indrukken:

http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=15551

Klinkt positief allemaal. Vooral Depp schijnt in deze film behoorlijk op dreef te zijn.

Lex v/d Moolen
06-07-2003, 12:31
Hier is een eerste review te lezen van de premiere in de USA.

http://www.bluntreview.com/reviews/pirates.htm

Veelbelovend dus allemaal. Ook op
IMDB (http://us.imdb.com/Title?0325980) veel positieve berichten. (y)

Robert F.
06-07-2003, 12:35
Heb afgelopen donderdag een trailer (hele uitgebreide) gezien. Zag er veel belovend uit. Deze ga ik zeker zien. :wink:

John Sital
06-07-2003, 14:39
maak het..heb hem inmiddels gezien via via :twisted: en het is een zeer vermakelijke film, echt een film om in de bios te zien op een groot scherm.

Xin
04-08-2003, 16:58
Ik heb de film een week of twee geleden gezien. De film is wel aardig maar ik hou niet van wandelende skeletten, hoe goed het ook gemaakt is. Maar dat is persoonlijk. En de rol van J. Depp vind ik niet echt leuk.
Maar ik denk er velen zijn die de film wel leuk vinden. Ik hou er van als het iets serieuzer is.

Gabriel B.
05-08-2003, 10:00
Ik hou er van als het iets serieuzer is.
Van de stukjes die ik gezien heb, kan ik opmaken dat "serieus" wel een van de laatste woorden is die gelinkt kan worden aan deze film.
Er werd eerder al gerefereerd naar The Mummy en dat schijnt een goede vergelijking te zijn.

Jaap22
05-08-2003, 10:29
Van Canadezen, die ik ken, heb ik gehoord dat dit een film was die zeker de moeite waard is. Johnny Dep schijnt heel sterk te acteren.
Ik ga hem zeker een keer zien en ik denk dan ook dat deze film "'t maakt".

Bearfoot
05-08-2003, 12:31
Op de IMDB-site staat:
Stick around after the credits for an additional scene.

... 'k ben benieuwd

Bearfoot
05-08-2003, 12:42
Mmmm... k zit nog even door te klikken en ben het volgende tegengekomen.

Om sommigen niet tegen het hoofd te stoten heb ik de tekst in het wit gezet. Selecteren tussen de spoiler-aanduiding en voila. tja, je moet er wel wat voor doen.

------------- SPOILER --------------------

There is a short scene with the monkey at the end of the credits where he
steals a piece of Cortes' gold and becomes a skeleton. He then bites the
screen.


------------- SPOILER --------------------

Verdorie... zie ik dat ik niet de kleur kan selecteren om de tekst helemaal onzichtbaar te maken. Nu zal ik het gaan beleven :cry:

Lex v/d Moolen
05-08-2003, 16:38
Verdorie... zie ik dat ik niet de kleur kan selecteren om de tekst helemaal onzichtbaar te maken. Nu zal ik het gaan beleven :cry:Daar zijn nou hele mooie spoilertags voor dit forum ontwikkeld: :wink:

[spoiler:cda66aeb9c]
There is a short scene with the monkey at the end of the credits where he
steals a piece of Cortes' gold and becomes a skeleton. He then bites the
screen.
[/spoiler:cda66aeb9c]

Jordé den Tenter
09-08-2003, 18:46
Ik vond de film helemaal te gek heb hem vandaag gekeken en ik vond hem nog beter dan ik had verwacht.
Johnny Depp levert een geweldige rol af, zowel komisch als in aktie scene's.
De film vond ik helemaal te gek de aktie scene's waren heel goed, een leuk verhaal nen goed geacteerd door alle personage's.
het is een must have voor mij.
Ik w8 nu al op de release.

B.O.B.B.Y.
09-08-2003, 21:17
Ook ik heb hem vandaag (in de bioscoop) gezien(gratis preview, altijd oké) en mijn mening is, maak deze film! Leuk verhaal, nice performances(zeker Depp, meestal serieus, nu eens een keer de lolbroek aangedaan) en zeer geweldige special visual effects, ILM heeft uitstekend werk afgeleverd. Kortom, een aanrader!

Johan van den D.
09-08-2003, 22:10
Deze stond al als favoriet op mijn lijstje van toekomstige collectie dvd,s maar wat ik hier leest beloof dus alleen maar goeds over deze film
Altijd fijn om te weten toch dat we niet met rotzooi te maken hebben danwel gaan krijgen

Robert F.
10-08-2003, 09:49
Pirates Of The Caribbean: Curse Of The Black Pearl komt op regio 1 op 2 december uit.

maximus
10-08-2003, 20:33
Top film!!!

johnny depp is MEESTERLIJK!!

Tom van Abeelen
10-08-2003, 20:40
film lijkt me goed ga komende donderdag na de bios om hem te bekijken dus daar kijk ik echt na uit
tom

Rochan
10-08-2003, 21:24
Heb de film gisterochtend gezien. Leuke aktie/avonturen/spektakel film.
Mooie effecten. Johnny en Keira doen het leuk/goed. Orlando is leuk als opvulsel/bijvoeging voor de vrouwelijke toeschouwers :wink:. Leuke effecten. Ondanks dat de film bijna 2 1/2 uur duurt, heb ik me niet verveeld. Een goede oppepper voor het Piraten genre. Zal deze film zker aanschaffen als het op dvd uitkomt. Een aanrader voor iedereen (y)

Isis
10-08-2003, 21:27
Orlando is leuk als opvulsel/bijvoeging voor de vrouwelijke toeschouwers :wink:


(6)
Laat Wendy(Bahamut) 't maar niet horen...(6)

Lex v/d Moolen
10-08-2003, 22:30
Orlando is leuk als opvulsel/bijvoeging voor de vrouwelijke toeschouwers :wink:


(6)
Laat Wendy(Bahamut) 't maar niet horen...(6)Laat staan Orlando zelf :D

disanimatie
11-08-2003, 00:09
Pirates Of The Caribbean: Curse Of The Black Pearl komt op regio 1 op 2 december uit.
en regio 2 in Nederland en Belgie op 4-2-2004

Richard B.
11-08-2003, 23:17
Ik heb hem gezien (in een ERG warme, zweterige, afgeladen bioscoopzaal) en ik vond hem erg leuk alhoewel het verhaaltje werkelijk geen moer voorsteld. Bloom is erg 'houterig' maar zijn acteerwerk voldoet. Knightly is verrukelijk, maar eigenlijk ook niet veel meer als schermvulling. Geoffry Rush is echt lekker op dreef als grote schurk maar de man die in deze film toch de show steelt is Johnny Depp die zich echt helemaal uitleeft op zijn rol als Jack Sparrow en echt dozijnen komische scenes voor zich opeist.

Al met al: aanrader. Vergelijk hem met een film als 'The mask of Zorro' en dan weet je ongeveer wat voor een plezierige avonturenfilm je kunt verwachten.

Werner
13-08-2003, 22:47
Volledig akkoord met Richard. De film is blijkbaar wel een groot commercieel succes, afgaande op het duw-en trekwerk dat ik heb moeten doen om de zaal binnen te geraken. Goeie avonturenfilm, schitterende SFX, en vooral Johnny Depp op dreef zoals hij nog nooit op dreef is geweest (en dát wil natuurlijk wat zeggen!)

En voor de rest me een kriek gelachen met die gast met zijn glazen oog...

Richard B.
14-08-2003, 00:13
Ik zat nog ff te denken.. Het scenario van deze film is geschreven door een aantal van de mensen die ook Shrek geschreven hebben en dezelfde soort humor zie je ook wel een beetje in deze film terug vind ik: dingen worden soms op een hele komische manier in het absurde getrokken. Bijv. de entree van Jack Sparrow in het verhaal is daar een perfect voorbeeld van: bij mijn voorstelling lag de hele op dat moment al dubbel van het lachen. Op dat soort momenten kan een film al weinig meer fout doen bij een gewillig publiek.

Buscemi
14-08-2003, 01:29
Heb deze leuke thread nog eens helemaal doorgelezen.
Ik ga er morgen gelijk naartoe... verheug me wel op deze film!

Edwin V
14-08-2003, 06:26
vooral Johnny Depp op dreef zoals hij nog nooit op dreef is geweest (en dát wil natuurlijk wat zeggen!)

Nog een reden te meer om er snel naar toe te gaan (y)

Raymond187
14-08-2003, 10:08
ga er vanaaf naartoe met me meisie samen me verjaardag vieren :D
Denk dat eht wel een toppertje is :D

Rut
14-08-2003, 11:27
Denk niet dat ik hem in de bioscoop ga zien, maar het wordt er wel 1 die ik op dvd ga aanschaffen al moet ik dan nog wel een half jaar wachten :cry:

Is de film ook te vergelijken met CutThroat Island?? Die vind ik erg goed!!

Tom van Abeelen
14-08-2003, 11:33
oiver 3 uurtjes zit ik hem in de bios te kijken
tom

M-trap
14-08-2003, 11:43
Gisteren de film gezien tijdens de openlucht voorstelling in Apeldoorn. De film was anders dan ik verwacht had: Het is een film waar alle piratenclichés zo'n beetje gebruikt worden, maar op een goede manier: Met een dikke knipoog. Veel humor, wat horror-effecten, zwaardgevechten, enteringen en bulderende kanonnen. Het deed me qua stijl een beetje denken aan The Mummy, maar dan met een andere inhoud.

Orlando Bloom vond ik niet zo sterk over komen, maar Johnny Depp had volgens mij enorm veel plezier in zijn rol als Jack Sparrow (had zeker veel naar "Mad Jack the Pirate" gekeken :)). Het verhaal is simpel, maar wel origineel en leuk uitgewerkt. De special effects zijn in orde. Maar het belangrijkste is dat ik me twee en een half uur prima vermaakt heb! Deze film is zeker een bioscoopbezoekje waard.

Buscemi
14-08-2003, 16:33
Mijn favoriete recensist is toch wel filmkenner/expert Jan Salden van Dagblad de Limburger. Zijn recensies zijn altijd prettig om te lezen, hij kraakt een film nooit helemaal af (weet altijd positieve dingen eruit te halen) en heeft een kennis van films en alles wat er mee te maken heeft die je bijna ongelofelijk kunt noemen. Zijn stuk over Pirates of the Carribean: The Curse of the Black Pearl wil ik jullie niet onthouden:

Er zijn de nodige critici die denken dat onze cultuur op het punt van instorten staat. Deze cultuurpessimisten leiden dit feit af aan wat vandaag de dag de inspiratiebronnen zijn voor de mens. Ooit was dat verheven literatuur of geinspireerde muziek van mensen als Bach of Mozart maar nu lijken deze vervangen te worden door strips en computerspelletjes.
We zien dit met name ook terug in de film. Geen verfilmingen van de boeken van Willem Frederik Hermans of Louis Paul Boon maar wel de X-Men en Lara Croft. Kun je nog lager zakken, roepen de pessimisten uit bij deze constatering. Het antwoord lijkt 'ja' te zijn als je ziet wat de inspiritiebron van Pirates of the Carribean: Curse of the Black Pearl is geweest. Dat is namelijk een van de meest succesvolste attracties uit Disney-land. Een pretpark als inspiratiebron doet inderdaad het ergste vermoeden.
Op zich ben ik zeer verguld dat er eindelijk weer eens een vertegenwoordiger van de 'swash-buckler' te zien is. In Pirates of the Carribean volgen we de lotgevallen van de jonge Will Turner (Orlando Bloom), de eenvoudige wapensmid in een rustig stadje op een Caribisch eilandje. In stilte is hij verliefd op de gouverneursdochter Elizabeth (Keira Knightley). Op een fatale dag wordt Elizabeth onvoerd door de gevreesde piraat Barbossa (Geoffrey Rush). Als Barbossa met zijn schip Black Pearl wegzeilt besluit Will er alles aan te doen om Elizabeth te bevrijden. Daarvoor heeft hij de hulp nodig van een andere piratenkapitein, te weten Jack Sparrow (Johnny Depp) die opgesloten zit in de kerkers. Will bevrijdt Jack maar dan beginnen de problemen pas echt. Want behalve met piraten moeten onze helden ook nog zien af te rekenen met een bedreigende vloek.

Dit laatste geeft de special-effectsmakers weer alle mogelijkheden om uit te pakken. De special-effects zijn hier duidelijk ten dienste van het verhaal gebruikt. Dit geeft de film een behoorlijke duw in de goede richting. En die juiste richting wordt vervolgd door de cast die zich met zeer veel plezier en met de nodige panache op de rollen gestort heeft. Met name Johnny Depp schmiert zich op een kostelijke wijze door de film heen. Ware filmkenners zullen onder meer de verwijzing naar de klassieke piratenfilm The Crimson Pirate herkennen. Zo is
Pirates of the Carribean: Curse of the Black Pearl een bizarre melange van drie verschillende genres, te weten een swash-buckler, een ghost-story en een komedie. Op papier lijken deze genres onverenigbaar te zijn, maar zoals nu op het witte doek gebracht is Pirates of the Carribean: Curse of the Black Pearl misschien geen meesterwerk, maar wel veruit de meest geslaagde zomer-blockbuster
Aldus Jan Salden in Dagblad de Limburger van vandaag 14-8-2003.
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0325980/PiratesCN-36-6.jpg

Tom van Abeelen
14-08-2003, 17:46
net terug van de bios ik de film vond ik echt geweldig johnny depp speelde geweldig(maar dit was al wel bekend) ik vond orlando bloom ook niet slecht acteren en het verhaal is ook leuk aanrader dus
tom

The Scratcher
15-08-2003, 09:50
Mijn favoriete recensist is toch wel filmkenner/expert Jan Salden van Dagblad de Limburger. Zijn recensies zijn altijd prettig om te lezen, hij kraakt een film nooit helemaal af (weet altijd positieve dingen eruit te halen) en heeft een kennis van films en alles wat er mee te maken heeft die je bijna ongelofelijk kunt noemen.

Idd ja! Een héle verbetering tov z`n voorganger Jos Kessels die werkelijk zowat elke film afzeikte en de plank telkens volledig missloeg, vooral als de film dan vervolgens ook nog in de prijzen viel tijdens de Oscars. Ik kan me nog goed de vele klachten over hem herinneren bij de lezersbrieven. Wat een ongelooflijke prutser was dat! :roll:

Anyway, heb gisteren ook de film gezien en moet zeggen we hebben dik 2 uur écht zitten genieten! Johny Depp speelt inderdaad de sterren van de hemel en leeft zich helemaal uit in deze. Orlando Bloom komt iets minder goed uit de verf maar zet z`n rol toch ook overtuigend en leuk neer. De film is doorspekt met de nodige humor die de overigens propvolle zaal telkens deed bulderen van het lachen. De film is een hele leuke mix van avontuur/piraten/aktie/humor/fantasie en is meer dan de moeite waard om de in de bios te gaan kijken. (y) :bier:

Reginald
15-08-2003, 10:47
ik ga akkoord met alles dat er al gezegd is. :roll:
het was een film die wanneer je de zaal verliet je een goed gevoel overhield en dat vond ik wel tof. heb er nog lang van kunne nagenieten
zeker kopen op dvd, disney mag nog meer zo'n films uitbrengen.

Kevin Baeckelandt
15-08-2003, 11:00
Gisteren Pirates of the Caribbean gezien in de bioscoop. Ik was aangenaam verrast door de film. Het verhaal zat goed in elkaar en een ongelooflijke acteerprestatie van Johny Depp. De film verveeld op geen enkel ogenblik.
Deze film schaf ik zeker aan op DVD.
Ik vind POTC veeeeeel beter dan T3

The Scratcher
15-08-2003, 11:13
Ik vind POTC veeeeeel beter dan T3

Ja, wat een vergelijking ook! :roll: De bekende appels met peren...

Raymond187
15-08-2003, 11:28
Vond um ook goed :D

Maar niet super

wel 1 die je moet hebben op dvd ;)

Kevin Baeckelandt
15-08-2003, 13:35
Ik vind POTC veeeeeel beter dan T3

Ja, wat een vergelijking ook! :roll: De bekende appels met peren...
POTC boeide me veel meer dan T3, ik weet ook wel dat je beide films niet met elkaar vergelijken.

Drexl
15-08-2003, 13:47
Gisteren in Gent gezien. Fantastisch entertainment. Geen grote cinema of een onvergetelijke klassieker maar een erg sterke, verstand op nul epische topper. Echt van genoten. Dat Johnny Depp een grote acteur is al lang bekend (zijn vertolking in Ed Wood is een hoogtepunt) en hier gaat hij volledig over the top en blijft hij toch de sympathieke 'scroundrel'. Het lijkt wel alsof hij de hele film dronken loopt en zijn Jack Sparrow is dan ook een piratenversie van zijn personage uit Fear And Loathing In Las Vegas, gecombineerd met een beetje Ozzy Osbourne.
Orlando Bloom is iets minder indrukwekkend maar weet zich te handhaven en bevestigt zijn binnenkort escalerende sterrenstatus. Keira Knightley gaat dezelfde toer op. Mark my words, Bloom in Troy en Knightley in King Arthur... the birth of superstars.
Geoffry Rush is fantastisch als de 'Arrrrr' villain. Naast Depp de beste acteur in de film.
Ook leuk om Jonathan Pryce nog eens bezig te zien en [spoiler:84616edade] zijn slapstick scène (een soort Evil Dead homage, ain't it!) vond ik wel leuk.
[/spoiler:84616edade]

Ook zeer knap vond ik [spoiler:84616edade] de effecten van de vervloekte piratencrew. Knightley's confrontatie met de crew in 'volle glorie' vond ik overweldigend leuk en de finale is een half uur durende vechtpartij. Great! Wat ik vooral wist te smaken was hoe de personages in en uit de maanstralen springen waarbij ze van hun 'normale' staat naar 'all skelety' gaan. Ik dacht dat hier fouten zouden optreden maar ik heb er geen kunnen vinden. Als de maan op onze piraten schijnt veranderen ze meteen. Zeer knap. [/spoiler:84616edade]

Bottom line: een heerlijk ouderwetse avonturenfilm. De beste piratenfilm in de laatste 40 jaar (but that ain't saying much and I actually like Cutthroat Island!) met een onvergetelijke Johnny Depp, Bloom en Knightley als een knap koppel, wilde actie, sterke effecten en veel humor. Tja, I'm a sucker for big boats...

Pretentieloze blockbuster cinema van de bovenste plank, een echte crowdpleaser.

Cinemaniac
15-08-2003, 16:15
Ben net terug van de bios en wat 'n waanzinnig leuke film, man! Johnny Depp is absoluut geweldig als Jack Sparr.....sorry, Captain Jack Sparrow. Ook Geoffrey Rush speelt de sterren van de hemel als Sparrow's aartsrivaal Barbossa. Orlando Bloom is heel aardig als jonge actieheld en Keira Knightley? Daar kan ik wel uren naar zitten kijken. En niet te vergeten de ongelofelijk mooie special effects. Petje af voor de dames en heren van ILM. Kortom, 'k heb me kostelijk geamuseerd. En dit is niet alleen m'n favoriete film van deze zomer, maar momenteel ook m'n favoriete film van 't jaar! Klasse!

Laat deel 2 maar komen!

skank
15-08-2003, 20:06
1 woord: ongelooflijk goede film
moet ik absoluut op dvd hebben




Als je hem in de cinema gaat zien, blijf dan zitten tot na de aftiteling.
Der is nog een stukske film. Een soort van inleiding naar den 2e film.
Ge zult het wel zien.
De aftiteling duurt lang, maar 't is de moeite waard.

sharky
16-08-2003, 18:51
zeker maak het

gister gezien erg coole film

special effects waren erg mooi gedaan
verhaal was leuk
en johnny depp was erg grappig

zeker een aanrader

Kars
16-08-2003, 23:17
Ik zit een beetje tussen maak het en kraak het in.

Dit is nou niet bepaald mijn genre (avontuur, met als uitzondering op de regel de Indiana Jones-films), maar omdat ik een Depp-fan ben heb ik toch besloten om hem te gaan zien.

En tja, ik moet zeggen dat de film mijn kijk op avonturenfilms nou niet bepaald veranderd heeft, maar Johnny Depp was wel zwaar de man.

Het is vast een topper in het genre, maar mij boeit het niet bepaald.

Harry V.
17-08-2003, 00:45
Eindelijk een film van Verbinski die ik ECHT goed/leuk vind.

Vanmiddag heb ik hem gezien en ik heb er echt van genoten van begin tot het einde. 2 uur en 20 minuten waren zo voorbij. Een tijdje terug dacht ik nog met deze film kraken, maar dat had ik dus mis. Wat een geweldig leuke film en wat een rol van Johnny Depp. Absolute top!

De film laat voor mij T3 en zeker The Hulk achter zich.

Niels Simons
17-08-2003, 01:17
ik vond em best leuk,maar op zon klein tvtje is t toch anders als op t grote scherm.dus als ik meega naar amsterdam zal ik em vast nog veel beter vinden!

mazzel,niels

Flabmaster2000
17-08-2003, 01:27
Wat een ongelooflijk goede film.....Ook een film waar ik laaaaaaang naar uit heb gekeken.Net zoals T3 :cry: Maar deze film maakte het wachten meer dan waard....Wat ik HELEMAAL niet kan zeggen van T3!!!!
Deze moet ik zeker nog een paar keer zien!!!!

KJ
17-08-2003, 01:31
Ik vond 'm geweldig. Had er goede dingen over gehoord (8,0 bij IMDB!), maar hij viel mij nog mee ook. Johnny Depp mag niet genegeerd worden door de oscarjury naar mijn mening, wat een geweldige rol. Zoals al vaker gezegd, deze film was veel minder geweest met standaard acteerwerk.

Heb sinds kort een breedbeeld TV en dit soort films doe je 't voor.

Martin van Tuijl
17-08-2003, 02:59
Amusement: een 7
De film: een 3

De bioscoop is de laatste jaren een pretpark aan het worden. Ik geef ze geen ongelijk, er moet geld verdiend worden, maar voor de film is het een ramp (je)...

Daan de G.
17-08-2003, 04:55
Ik ga morgen en ik kan niet wachtne :)

The Scratcher
17-08-2003, 12:12
Amusement: een 7
De film: een 3

De bioscoop is de laatste jaren een pretpark aan het worden. Ik geef ze geen ongelijk, er moet geld verdiend worden, maar voor de film is het een ramp (je)...

Films zijn er altijd al vanaf begin aan alleen geweest om mensen te entertainen!(en om geld te verdienen natuurlijk). Ook de serieuzere en minder luchtige films hebben maar één doel: ENTERTAINMENT! De bioscoop is dus van begin af aan al bedoeld als "pretpark". En deze film doet daar zeker niet aan onder, integendeel zelfs. Dat jij je er persoonlijk niet in kan vinden akkoord ieder z`n eigen smaak natuurlijk. Maar feit is wel dat dit een "kermisattractie" van de bovenste plank is en ik zou werkelijk niet weten wat daar mis mee is?. En een ramp zou ik het al helemaal niet noemen. Films als deze doen juist hele massa`s naar de bios lokken en garanderen juist door de immens grote omzet dat er ook geld is om andere films te maken! Als er geen kaskrakers als deze zouden zijn dan denk ik niet dat er uberhaupt nog films waren, denk daar maar eens over na...

Joey Lindeman
17-08-2003, 14:07
PotC-CotBP eindelijk gezien! :D
Ik vond hem helemaal te gek!
Echt een onwijze popcornfilm voor alle leeftijden maar... goed acteer werk en errug entertaining!
Ik geef hem een 9. En Depp een oscar nominatie!

(Disney)Tom Houben
17-08-2003, 16:46
Mijn favoriete recensist is toch wel filmkenner/expert Jan Salden van Dagblad de Limburger. Zijn recensies zijn altijd prettig om te lezen, hij kraakt een film nooit helemaal af (weet altijd positieve dingen eruit te halen) en heeft een kennis van films en alles wat er mee te maken heeft die je bijna ongelofelijk kunt noemen.

Is dat je favoriet? :roll:

Altijd als ik een film helemaal geweldig vind kraakt hij hem helemaal af, ik vind het een verschrikkelijk vent :wink:
Het verbaast me werkelijk dat hij POTC goed vond! :)

Maar over de film: GEWELDIG :D

RemcoZ
17-08-2003, 17:02
Ik heb hem afgelopen donderdag gezien en heb erg genoten van deze film! Veel aktie, humor en ook een genre dat je niet vaak tegenkomt. Johnny Depp speelt een geweldige rol.
Toppertje!

Gabriel B.
17-08-2003, 18:18
Zaterdag gezien.
De film is ronduit geniaal. Geen moment verveeld en ongelooflijk veel gelachen.
Empire gaf POTC 5 sterren. Dat is er absoluut geen te veel.

Beloved
18-08-2003, 00:30
Ik heb hem net gezien en ik vond het fantastisch! Vooral Johnny Depp en Geoffrey Rush... prachtig gewoon!

Daan de G.
18-08-2003, 01:13
geweldig genoten bij deze film, ook al hadden er naar mijn mening best wel wat stukjes(!) uitgelaten kunnen worden... al bij al een heerlijke zomerfilm!

Bombjack
18-08-2003, 14:21
Pirates is werkelijk een fantastische film, die de sfeer van de oude piratenfilms op weet te roepen maar er ook een nieuwe draai aan geeft. En met inderdaad een fantastische Johnny Depp! Toch grappig dat een film waarvan constant is geroepen van 'Huh, dat is gebaseerd op een pretparkattractie dus dat kan nooit wat worden' nu zo'n fenomenaal succes is. Ik kan niet wachten op Haunted Mansion :)

Mark Knoop
18-08-2003, 16:15
Ik ga woensdagavond, kan niet wachten!

Max Davidse
18-08-2003, 18:34
Ook ik heb genoten van deze film...enige puntje van kritiek...[spoiler:5f9020c97b]het gevecht op het laatst is enigzins langdradig en lijkt enigszins zichzelf gedeeltelijk te herhalen[/spoiler:5f9020c97b]...verder niets dan lof...

Christiaan Sauer
18-08-2003, 18:47
Ik ben vandaag naar POTC geweest (met mijn neefjes, vandaar overdag :? ), en ik moet zeggen: FAN_TAS_TISCH die film :lol:. Echt hele goeie, droge zwarte humor die erin zit. Met regelmaat moest ik echt lachen om de opmerkingen, acties, en wat dan ookus van wie dan ook. Gewoon een ijzersterke film, met hele mooie goede actie. De FX in de film zijn ook zeker niet slecht te noemen.
"You want to know what pain is? Try wearing a corset" :lol: :lol:. Dat soort opmerkingen heb ik het dan over.
Nee, deze film krijgt van mij toch wel een dikke 8 als het geen 8.5 is. Heb in geen tijden meer zo van een bioscoopfilm genoten. En dat terwijl ik 1 keer per week ga over het algemeen.
Mvg,

Christiaan

Amelink
18-08-2003, 18:52
nee, volgens de nederlandse krant de Telegraaf, moet dat het nieuwe sexsymbool van hollywood worden. Eerst in LOTR en nu POTC :wink:

arno
18-08-2003, 19:02
Inderdaad, fantastische film echt een aanrader!

Petra
18-08-2003, 19:05
Vond het ook een erg leuke film. (vooral Depp).

Ga de dvd zeker aanschaffen.

JohnDoe
18-08-2003, 20:15
Heb 'm gisteren gezien en inderdaad.... toppertje! Gewoon weer eens lekker ouderwets spektakel en veel humor. ga ik zeker aanschaffen op DVD :-)

Christiaan Sauer
18-08-2003, 21:12
Even klein soort van spoiler:

[spoiler:770b2a99c5]Ook wel maf: als ze op het strand aanspoelen (nadat ze van de Black Pearl zijn gezet) zie je ze het strand opstrompellen. En daar zie je eigenlijk wel een grappige propfout verschijnen: het eiland is niets mis mee, de normale kleding is niets mis mee (voor zover ik dit kan beoordelen), maar omdat de kleding kletsnat is heb je het oude probleem dat kleding gaat doorschijnen, vooral wit. En je ziet dat ze een wit topje aanheeft waarvan ik me in het GEHEEL niet kan voorstellen dat ze die in de piratentijd al hadden. Ziet er namelijk uit als een soort van sporttopje :lol: :lol: :lol: (6). Je moet het maar zien, dat geef ik toe, maar degenen die de film nog moeten gaan bekijken moeten er maar eens opletten. Je zal zien dat het er vrij maf uitziet :lol:. [/spoiler:770b2a99c5].
Mvg,

PS: de film moet en zal ik op dvd hebben. Gewoon een zwaar genieten film :lol:

Christiaan

Beloved
18-08-2003, 22:17
al leek een bepaald gesprek wel heel erg op een soortgelijke scene in titanic...

Roberto G
18-08-2003, 22:20
Ik ga hem morgen zien , dus ben heel erg benieuwd :idea: :idea:

Max Davidse
18-08-2003, 22:22
Ik ga hem morgen zien , dus ben heel erg benieuwd :idea: :idea:

Veel plezier...maar dat zal wel lukken denk ik.. :)

Roberto G
18-08-2003, 22:23
Thanks , is die ook een beetje mysterieus dan ???????

Max Davidse
18-08-2003, 22:25
Thanks , is die ook een beetje mysterieus dan ???????

Je moet niet denken dat het een spookfilm is, gezien de trailer...maar laat je maar verrassen.. :)

Roberto G
18-08-2003, 22:29
Thanks , is die ook een beetje mysterieus dan ???????

Je moet niet denken dat het een spookfilm is, gezien de trailer...maar laat je maar verrassen.. :)

okido ik ga morgen opzeker ff relax kijken, pakkie pringles der bij :P:P:P

Daan de G.
19-08-2003, 01:04
al leek een bepaald gesprek wel heel erg op een soortgelijke scene in titanic...

ik heb anders geen schip zien zinken? ;)
of toch wel haha 8) :lol:

Martin van Tuijl
19-08-2003, 03:46
Amusement: een 7
De film: een 3

De bioscoop is de laatste jaren een pretpark aan het worden. Ik geef ze geen ongelijk, er moet geld verdiend worden, maar voor de film is het een ramp (je)...

Films zijn er altijd al vanaf begin aan alleen geweest om mensen te entertainen!(en om geld te verdienen natuurlijk). Ook de serieuzere en minder luchtige films hebben maar één doel: ENTERTAINMENT! De bioscoop is dus van begin af aan al bedoeld als "pretpark". En deze film doet daar zeker niet aan onder, integendeel zelfs. Dat jij je er persoonlijk niet in kan vinden akkoord ieder z`n eigen smaak natuurlijk. Maar feit is wel dat dit een "kermisattractie" van de bovenste plank is en ik zou werkelijk niet weten wat daar mis mee is?. En een ramp zou ik het al helemaal niet noemen. Films als deze doen juist hele massa`s naar de bios lokken en garanderen juist door de immens grote omzet dat er ook geld is om andere films te maken! Als er geen kaskrakers als deze zouden zijn dan denk ik niet dat er uberhaupt nog films waren, denk daar maar eens over na...Daarom geef ik de film ook een 7 qua pretpark... mooi cijfer toch... en films als deze hebben echt geen invloed qua geld om een mooie film te maken met een laag budget... Mijn punt is o.a dat de bioscoop overleeft als pretpark... dat vind ik jammer, maar het gaat blijkbaar niet anders... niets mooier als een film in de bios bekijken, maar ik wordt een beetje moe van al die High Tech ellende die de zalen vol moet krijgen... Maar goed, je hebt gelijk, tis ook een kwestie van smaak...

Guus Josee
19-08-2003, 08:49
Pirates of the Caribbean heb ik gisteren in Pathe Arena gezien, ik vond het een geweldige film.
Echt een heerlijke avond gehad met deze film.

Roberto G
20-08-2003, 03:40
voor mij opzeker maken , errug leuke film , heb gister echt genoten.
Leuk verhaal , veel humor , mooie effecten, errug leuk gewoon . :wink:

Mark Knoop
20-08-2003, 15:20
weet iemand of er na de aftiteling nog een stukje komt?

Roberto G
20-08-2003, 15:27
ja ik ben tot het einde blijven zitten , inmiddels was heel de zaal al leeg . en der kwam inderdaad nog een klein stukje, dat toch zeker wel de moeite waard is om te zien.
Dus mensen die hem nog moeten gaan zien , blijf ff 10 minuuten naar de aftiteling kijken !!!!!!!! :lol:

mark t
20-08-2003, 15:40
weet iemand of er na de aftiteling nog een stukje komt?Zie hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=15748
In deze thread staat ook wat er precies te zien is (tussen spoiler-tags, dus je hoeft niet bang te zijn dat je het 'per ongeluk' leest).

Mark Knoop
20-08-2003, 21:32
Ik heb hem vanavond gezien, hij is echt geweldig. Johnny Depp speelt erg goed en ook ik ga POTC op dvd kopen.

Robert F.
20-08-2003, 23:01
Ik heb hem vanavond gezien, hij is echt geweldig. Johnny Depp speelt erg goed en ook ik ga POTC op dvd kopen.
Ik heb hem ook vanavond gezien. Leuke film en zeker dvd waardig :wink:

Daan de G.
21-08-2003, 09:23
de soundtrack is ook geweldig!!!!!!!!!!!!!!!

geniet echt de hele dag van deze bombastische muziek die perfect bij de film past, en wie zegt dat het op gladiator vind lijken, die de gladiator OST maar eens beter gaan beluisteren:) mss een heel klein beetje barbarian horde door de pirates soundtrack heen maar daar stoor ik me niet aan :)

binnenkort maar voor de 2e keer gaan :)

Thomas 32PW9527
21-08-2003, 09:57
Vond het een hele leuke film, alleen had er wel iets meer variatie in mogen zitten.

Stephan Nobelen
21-08-2003, 15:25
hey allemaal,

ik heb laatst van iemand gehoort dat pirates of the carribean een lachfilm zou moeten zijn... zelf geloof ik dat niet zo. Iemand van jullie film al gezien en zo ja.. wat vond je er zelf van??

Christiaan Sauer
21-08-2003, 15:32
Lees de thread even door ;). Dan kom je vanzelf wel antwoorden tegen. Misschien zegt het al genoeg als ik zeg dat ik vanavond voor de derde keer deze week (!) naar POTC in de bios ga? Ga zometeen nog even in de stad kijken of ze de soundtrack al hebben liggen. Bij mijn vaste winkel niet, misschien de ander :lol:.
En ik hoop toch zo ontzettend dat deze film in een cartonsleeve wordt uitgebracht als dubbeldisc of driedisc :lol:. Zeg maar in de stijl van (qua manier van hoes) Monster Inc/Se7eN. Dat soort hoesen zeg maar :lol:. Dat is deze film wel waard denk ik.
Mvg,

Christiaan

The Scratcher
21-08-2003, 15:33
hey allemaal,

ik heb laatst van iemand gehoort dat pirates of the carribean een lachfilm zou moeten zijn... zelf geloof ik dat niet zo. Iemand van jullie film al gezien en zo ja.. wat vond je er zelf van??

Tjonge jonge, waar denk je waar we hier alle pagina`s over gediscussieerd hebben??? Lees eens terug zou ik zeggen!!! :roll:

mark t
21-08-2003, 15:50
hey allemaal,

ik heb laatst van iemand gehoort dat pirates of the carribean een lachfilm zou moeten zijn... zelf geloof ik dat niet zo. Iemand van jullie film al gezien en zo ja.. wat vond je er zelf van??Het is een komische avonturenfilm (of een avontuurlijke komedie :? ).

Christiaan Sauer
21-08-2003, 16:38
Ik zou eerder zeggen dat het een komische avonturenfilm is.
Mvg,

Christiaan
maar idd: lees gewoon even de thread door (zijn maar 5 pagina's, zo gedaan ;)).

kever53/bas
21-08-2003, 17:03
een woord fantastisch en ga ik ook zker aanschaffen op dvd :lol:

Peter R.
21-08-2003, 23:22
hey allemaal,

ik heb laatst van iemand gehoort dat pirates of the carribean een lachfilm zou moeten zijn... zelf geloof ik dat niet zo. Iemand van jullie film al gezien en zo ja.. wat vond je er zelf van??

Tjonge jonge, waar denk je waar we hier alle pagina`s over gediscussieerd hebben??? Lees eens terug zou ik zeggen!!! :roll:

Joh ... relax. DarkPrince komt net om de hoek kijken. Een beetje begrip kan toch wel.
We kunnen hem beter verwelkomen en wegwijs maken dan meteen af te branden. Hoewel dat laatste waarschijnlijk niet je bedoeling is geweest.

Grtjs Peter

The Scratcher
22-08-2003, 09:58
hey allemaal,

ik heb laatst van iemand gehoort dat pirates of the carribean een lachfilm zou moeten zijn... zelf geloof ik dat niet zo. Iemand van jullie film al gezien en zo ja.. wat vond je er zelf van??

Tjonge jonge, waar denk je waar we hier alle pagina`s over gediscussieerd hebben??? Lees eens terug zou ik zeggen!!! :roll:

We kunnen hem beter verwelkomen en wegwijs maken dan meteen af te branden. Hoewel dat laatste waarschijnlijk niet je bedoeling is geweest.

Grtjs Peter

Nee, maar een vraag stellen of iemand de film al gezien heeft en wat ie ervan vond in een draad waar al dik 5 pagina`s van vol staan? Ja sorry hoor...

Jeroen vS
22-08-2003, 10:40
Ik wist niet goed wat ik moest verwachten, maar toen ik na de film (en de credits) naar buiten kwam was het voor mij duidelijk. Dit is tot nu toe de beste film van het jaar. Ik heb Reloaded, T3, X2 oa. gezien, maar deze was stukken beter. De film is lang, maar ik had niet echt door, dat het bijna 2,5 uur was. De visual effects worden vrij functioneel gebruikt en zijn niet overdreven in mijn ogen. [spoiler:6e1880acd1]De manier waarop de piraten veranderen in skeletten als ze in het maanlicht stappen is werkelijk ongeëvenaard.[/spoiler:6e1880acd1].

Verder is de rol van Johnny Depp er weer een met een hele dikke goude rand. Wat een rol en wat een prestatie. Alhoewel me dit niet direct een film lijkt waar Johnny Depp zich voor zou lenen. En het verbaast me op zich ook, dat hij mee doet aan de sequel. Meestal is hij vrij kritisch wat betreft de filmprojecten, die hij doet en speelt hij niet in dit soort grootschalige blockbuster projecten.

Check ook de verwijzingen in de film naar de attractie Pirates of the Caribbean zoals [spoiler:6e1880acd1]de gevangenen, die met een bot de hond met de sleutels proberen te lokken.[/spoiler:6e1880acd1]

Wat betreft het komische gedeelte kan je deze film wel met de mummy vergelijken qua genre. Een avonturenfilm met een lach. [spoiler:6e1880acd1]Enkele belachelijke characters, grappige oneliners en niet te vergeten de introductie van Jack Sparrow als hij hoog in de mast staat van zijn ... bootje en vervolgens met hetzelfde zinkende bootje de haven binnen 'vaart' en zo van de mast op de kade stapt.[/spoiler:6e1880acd1]

Als je nog niet geweest bent, dan vraag ik me zeer af waarom je dit nu zit te lezen. Dan heb je wel iets anders te doen volgens mij.

Jibbe Stuijts
22-08-2003, 12:40
Normaal ben ik geen blockbuster fanaat, maar ben met een vriendin geweest die em (jawel) voor de 2e maal wilde zien..... Had eigenlijk geen verwachtingen, maar durfde het wel aan door de aanwezigheid van Depp... Hij heeft me allerminst teleurgesteld.. Fantastisch neergezette rol van Depp. Niet wat we van em gewent zijn, maar daardoor erg leuk, en goed.. Iedere beweging en scene die ie in deze film heeft zit iets leuks in, en is over nagedacht..Hij steelt absoluut de show. Fantastisch....

Wat ik wel waardeloos vindt aan zo een grote film (iedereen van jong tot oud moet Blijkbaar vermaakt worden) is dat er altijd wel 1 zin in zit die voor mij al snel heel de film tot de grond afbreekt.[spoiler:c091bb60a2]have you ever tried to wear a corset, of iets in die geest , was er weer zo 1 voor mij[/spoiler:c091bb60a2],Hij zit ver aan het einde van de film. maar ja zal misschien ook wel een beetje aan mij liggen. Degene die de film heeft gezien zal misschien wel begrijpen wat ik bedoel... Verder top!!!!!!

Christiaan Sauer
22-08-2003, 12:55
Ik ben gister voor de derde keer in 4 dagen naar POTC geweest, en ik heb weer net zo genoten als de eerste 2 keer. Maar een film wordt leuker als je wat foutjes kan ontdekken in de film. Hierboven heb ik al een costuumfout gemeld, maar hier nog even 2 andere fouten.
1 Kleinigheidje, en 1 plotfout in mijn ogen.
Het is geen echte spoiler, maar voor de zekerheid toch even de tags :D
[spoiler:56b3327aa6]De eerste is gewoon een kleine animatiefout. Iemand had het erover dat hij geen fouten heeft kunnen ontdekken bij de overgang van normaal naar skelet. Dat heb ik ook nog niet kunnen ontdekken. Maar, ze veranderen in een skelet als hun lichaam in het maanlicht komt. Dat klopt. Maar, de hoeden die ze dragen geven ook schaduw. En daar hebben ze bij ILM even geen rekening mee gehouden. Zelfs dat wat in de schaduw van de hoed zit wordt skelet :lol:. Kleinigheidje zoals ik al eerder schreef.[/spoiler:56b3327aa6].
De 2e fout: volgens mij een plotfout. Als iemand een betere verklaring weet: graag:
[spoiler:56b3327aa6]. Als Elizabeth aan boord van de Black Pearl wordt gebracht, en ze parle heeft bij Barbossa hebben ze het over de onderhandeling van haar terugkeer, en ze hebben het over het medaillon. In eerste instantie willen ze niet meewerken, en doet Elizabeth alsof ze het in het water wil gooien. Daar schrikken ze zich kapot van. In het begin van de film, voor het eerst, is dat logisch: dan zijn ze het kwijt. Dus ze krijgt haar zin.
Maar, verderop in de film zien we de piraten onder het water lopen op weg naar de britten en hun fregat. Dus waarom deden ze nou zo moeilijk? Ze kunnen toch gewoon onder water lopen en leven? Volgens mij een plotfout, maar ik heb eventueel wel een verklaring, maar die is wat vergezocht[/spoiler:56b3327aa6].
Op naar de vierde keer in de bios. Zal wel over 1/2 weken zijn vrees ik :cry: .
Mvg,

Christiaan

Jeroen vS
22-08-2003, 14:20
1. Ik heb de film pas een keer gezien, dus misschien heb ik het mis, maar [spoiler:377ccdd776] worden ze niet gewoon compleet skelet, zodra ze in de volle maan staan ongeacht of een deel van hun kleding de maan tegen houdt? Dit geldt niet voor schaduw veroorzaakt doordat een piraat slechts gedeeltelijk in het maanlicht staat [/spoiler:377ccdd776] .

2. Wellicht te diep of te sterke stroming. [spoiler:377ccdd776] Bovendien hebben ze dat amulet zodanig hard nodig, dat het evenzogoed een schrik reactie veroorzaakt bij de piraten, of ze het nou eventueel kunnen terug halen of niet. [/spoiler:377ccdd776]

Pas op met dit soort zaken. Ik ken mensen, die zich elk foutje of mogelijk foutje in een film aantrekken en zeggen, "Ja, maar dat kan toch niet, of dat klopt toch niet". Die vinden bijna geen enkele film leuk. Erg jammer.

Zet deze mogelijke fouten eens op Imdb.com en kijk wat je daar nog voor reacties krijgt.

Reginald
22-08-2003, 14:40
ik denk dat ik ook akkoord ga met jeroen hoewel het idd aanzet tot een discussie 8)
heb hem nu ook 2 keer gezien en blijft idd even goed maar nu wacht ik gewoon op de dvd want er komen nog andere films die ik wil zien in de metropolis en mijn budget is niet al te groot.

Mark Knoop
22-08-2003, 15:04
Wat is de gemiddelde tijd eigenlijk voor een dvd die uitkomt?

Robert F.
22-08-2003, 15:16
algemeen of voor POTC

POTC USA 2 december
POTC NL 4 februari

Christiaan Sauer
22-08-2003, 16:35
...knip...

Is dat zo? Worden ze volledig skelet? Nee toch? Volgens mij namelijk niet. Als barbosaa uit de hut komt zie je hem overgaan van normaal naar skelet. En als ze alleen maar een stukje in de maan komen is volgens mij alleen dat stukje skelet.
Je verklaring voor de tweede is inderdaad wel een mooie. Ik dacht er eerlijk gezegt ook pas aan toen ik de laatste keer in de bios zat. Als je een film 3 keer ziet in 4 dange tijd ga je op dingen letten :lol:. Gelukkig ben ik nog niet zo iemand die echt film kijkt om de fouten te ontdekken. Dan kun je net zo makkelijk helemaal geen films kijken :lol:
mvg,

Christiaan

ps: kzal het een opsturen naar IMBD inderdaad. Kijken wat ik daar te horen krijg. Bedankt voor de tip :lol:

Mark Knoop
22-08-2003, 16:43
algemeen of voor POTC

POTC USA 2 december
POTC NL 4 februari

Ik bedoelde gemiddeld. Zodat ik zelf ongeveer kon uitrekenen wanneer POTC hier kwam. Ik wist niet dat die releasedata's er al waren. Waar heb je ze gelezen?

Christiaan Sauer
22-08-2003, 16:52
Meestal duurt het wel een maandje of 6 voor ze uitkome in nederland. Behoorlijk lang dus.
Persoonlijk ga ik deze fantastische film eerst in de VS halen, en dan koop ik daarna de Nederlandse versie wel. (of welke versie met NLO het beste is).
mvg,

Christiaan

Christiaan Sauer
22-08-2003, 18:54
ik durf niet te garanderen dat dit een plaatje is zoals ik het bedoel, maar hier zie je dat als hij uit de schaduw komt dat hij niet in 1 klap skelet is, maar dat het echt om dat gene gaat dat echt daadwerkelijk in het maanlicht is.
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0325980/09_ms-46.jpg
Mvg,

Christiaan

Christiaan Sauer
22-08-2003, 19:14
Nog iets dat ik me afvraag: (niet dat het uitmaakt voor de film): de schepen: het ziet er bijzonder realistisch uit, ook tijdens het varen. Ook als ze [spoiler:539b5baafa] om de Black Pearl te ontwijken het anker uitgooien, en hard stuurboord gaan[/spoiler:539b5baafa]. Maar wat ik me afvraag: is voor alles een 1:1 model gebruikt, gaat het om kleinere modellen, of gaat het om echte "replica's" van schepen? Vooral als [spoiler:539b5baafa]ze het schip van Jack laten ontploffen ziet het erg gewoon bijzonder realistisch uit.[/spoiler:539b5baafa]. Zozeer dat ik me afvraag of ze dit ook al zo mooi kunnen doen met de pc.
Mvg,

Christiaan

Daan de G.
22-08-2003, 22:39
christiaan is opeens helemaal een wannab piraat ;) :lol:

ik ook hoor btw ;)

Johan van den D.
23-08-2003, 07:38
christiaan is opeens helemaal een wannab piraat ;) :lol:
Wellicht een piraat geweest in een vorig leven :wink: http://www.smilies.org/basesmilies3/1053178878.gif

Kereltje
23-08-2003, 13:15
Haha, ik wil hem ook nog wel een keer zien. Ik denk dat ik hem een keer op DVD haal.

Isis
23-08-2003, 23:26
een woord fantastisch en ga ik ook zker aanschaffen op dvd :lol:

Ik ben er net geweest (voorproefje 30-8 ) en ik ben 't helemaal met je eens! ;)
Alleen 't enige minpuntje, als ik er tóch 1 zou moeten noemen, is dat 't wel erg komisch is...had ik niet zo verwacht..maar ik vond 't een prima film en wil volgende week wéér!! (y)


(En wat zijn ze toch lekker die kerels...(6))

Reginald
24-08-2003, 15:59
jij zegt kerels, ik zeg meisje. :shock:
zij mag van mij vaker meespelen in een film :P
ben alleen effe haar naam kwijt

Niels Simons
24-08-2003, 16:06
kiera kneightley

mazzel,niels

Philippe
24-08-2003, 17:59
Ben deze film vandaag gaan kijken en hij viel me heel goed mee. Johnny Depp maar vooral Orlando Bloom vond ik zeer sterk spelen. Mooie fotografie en schitterende muziek van Klaus Badelt, protégé van de grootmeester himself Hans Zimmer.

Mark Knoop
24-08-2003, 18:59
zij mag van mij vaker meespelen in een film

Ze speelde voor POTC in o.a. Bend it like beckham en Star Wars Episode 1

John
24-08-2003, 19:52
jij zegt kerels, ik zeg meisje. :shock:
zij mag van mij vaker meespelen in een film :P
ben alleen effe haar naam kwijt

Probeer voor de gein Bend it like Beckham eens.... kom je er wel weer van terug :)

John
24-08-2003, 19:53
kiera kneightley

mazzel,niels


En zelfs Kiera Knightley :)

Daan de G.
24-08-2003, 20:15
in bend it like beckham heeft ze ook niet zo'n mooi strak corset :oops:

Reginald
24-08-2003, 20:33
bedankt mannen maar om effe te reageren op philippe ik vond depp toch wel overtuigender spelen, ik vond orlando bloom altijd precies zijn blik op het oneindige zetten precies zoals legolas dat kan doen. :wink:

Christiaan Sauer
24-08-2003, 20:52
christiaan is opeens helemaal een wannab piraat ;) :lol:
Wellicht een piraat geweest in een vorig leven :wink: http://www.smilies.org/basesmilies3/1053178878.gif

Sjit, ik moet me volgende keer toch beter vermommen :lol:. Dat jullie dat zo snel doorhadden. Nee, het is gewoon een fantastische film die heel erg tot de verbeelding doet spreken. En het is heel lang geleden dat ik zo genoten heb van een film in de bios.
Nu eerst ff de schade teruglezen van 2.5 dagen weg geweest te zijn :lol:
Mvg,

Christiaan

Edwin V
25-08-2003, 06:42
Leuke film met een heerlijke Depp ;) (y)
Zal wel lachen zijn geweest tijdens de opnames. :)

Pat
25-08-2003, 07:15
Heel leuke piratenfilm met een schitterende Johnny Depp. Hoewel de rest van de cast het er ook goed van afbrengt, speelt hij hen allemaal naar huis. :)
Zo gauw de film uitkomt op DVD, is hij van mij.

Bahamut
25-08-2003, 11:36
kiera kneightley

mazzel,niels


En zelfs Kiera Knightley :)

bijna goed!

Keira Knightley :wink:

Bahamut
25-08-2003, 11:47
Nog iets dat ik me afvraag: (niet dat het uitmaakt voor de film): de schepen: het ziet er bijzonder realistisch uit, ook tijdens het varen. Maar wat ik me afvraag: is voor alles een 1:1 model gebruikt, gaat het om kleinere modellen, of gaat het om echte "replica's" van schepen?

foto´s van de set (http://www.rexfeatures.com/cgi-bin/r2show0?k=PIRATES+THE+CARIBBEAN&f=Oldest&s=kA0XU@vh9TAZKq-637M20O2d&u=DEFAULT&p=b19269D2C0000000A&t=0000015F)

Let vooral op de hoogte van de masten :wink:
Ik geloof dat er in totaal iets van 5 schepen zijn gebruikt.

Christiaan Sauer
25-08-2003, 12:13
Leuke foto's idd. jammer dat je ze zo 1-2-3 niet groter kan maken, maar is wel leuk om te zien idd.
Mvg,

Christiaan

edit: heeft iemand trouwens een site met (heel) veel foto's? Mag zowel van de crew, als behind the scenes zijn, als uit de film, als van weet ik veel wat: ik zoek gewoon goede foto's uit de film :lol:
mVg,

Christiaan

Johan van den D.
25-08-2003, 15:37
Heb je deze site al bekeken Christiaan ??

http://pirates.movies.go.com/

Daar staat overigens gelijk een link op naar de volgende site

http://disney.go.com/disneypictures/hauntedmansion/main.html

Lijkt me zeker ook wel een leuke film :wink:

Christiaan Sauer
25-08-2003, 16:03
De site van The Haunted Mansion is inderdaad ook een aardige site, maar er is niet zo heel veel van mijn gading te vinden. De site van POTC is al een stuk beter in mijn ogen.Zijn ook mooiere backgrounds te vinden.
De eerste link die je gaf is inderdaad prachtig. Vandaag net op internet gevonden op school :lol:. Meteen een link naar mezelf gemaild, maar die is dus niet meer nodig :lol:. Bedankt.
Maar voor de rest zijn er niet eens zo heel erg veel foto's van te vinden ;?
Mvg,

Christiaan

edit: kzit weer eens niet op te letten. Qua stijl komt deze namelijk vrij sterk overeen met die die ik gevonden had :lol:
Zal ik ook even plaatsen.
de andere site van POTC (http://pirates.movies.go.com/main_site/main.html)

Bart
25-08-2003, 18:36
:lol: n paar dagen geleden naar dit filmpie weze kijken...Heb echt met volle teugen genoten van dit klein spectakel. Er zaten een aantal fouten in de film, waarvan ik vind dat een filmmaker die niet màg maken (meteen in een van de eerste scenes). Normaal gesproken is voor mij op zo'n moment al de lol ervan af :( erger ik me groen en geel :? moet ik me inhouden om niet de zaal uit te lopen...
POTC had genoeg leuke, spannende en hilarische momenten om deze foutjes te doen vergeten! (y)
Heb dan ook een erg leuke avond gehad in de bios....

greetzzzz :bier:

Christiaan Sauer
25-08-2003, 20:21
Mag ik vragen wat de fouten zijn die je gemerkt hebt? Want ik heb er een beetje naar zitten zoeken de derde keer maar echt grove fouten kon ik niet ontdekken.
als je het volgende bedoeld: [spoiler:6919181543]Wanneer Jack zich vrij gekregen heeft en met behulp van zijn handboeien langs een touw wegglijd: dat is geen fout. Hier slaat hij zijn handboeien dubbel, en dat end over het touw heen[/spoiler:6919181543]. Dat is het enige waarvan ik zo snel dacht dat het een fout was.
Maar jij hebt er dus meer gezien?
Mvg,

Christiaan

Reginald
25-08-2003, 22:10
ik dacht dus ook hetzelfde als christiaan [spoiler:4e8264bb6c]maar de tweede keer is idd te zien dat hij de handboeien dubbel slaat hoewel ik hetin het begin betwijfel[/spoiler:4e8264bb6c]

Joris Springer
26-08-2003, 09:46
Ik vond het persoonlijk een van de beste films van het jaar, heb zelden zo genoten. Johnny Depp is zelfs als Piraat nog een van de meest charismatische acteurs.
Heerlijk hoe hij Captain Jack Sparrow speelt.
Verder vind ik de verwijzingen naar de attractie erg leuk. Ook dat het liedje erin zit vind ik erg cool.
Alleen Orlando Bloom vond ik een beetje te overdreven en soms zelfs overbodig op sommige momenten.
Duidelijk mijn favoriete film van 2003.
Vanavond voor de 6e keer er maar naar toe dan.

Edwin V
26-08-2003, 09:49
Heerlijk hoe hij Captain Jack Sparrow speelt.
Precies. (y) Probeer 'm eens voor te stellen als iemand anders dan Depp...
...
...
Dat gaat niet! :o

Gabriel B.
26-08-2003, 16:56
Alleen Orlando Bloom vond ik een beetje te overdreven en soms zelfs overbodig op sommige momenten.

Ik denk te snappen wat je bedoelt maar ik kan zeker niet akkoord gaan.
The Big O heeft de moeilijkste rol die elke acteur in een film kan krijgen : hij is de "straight man".
Hij is er in eerste instantie enkel om door zijn gewone en normale acties de mafheid van Depps personage nog te verhogen.
Hij is ook de catalyst, het personage wiens plaats het publiek inneemt terwijl het samen met Will moet ontdekken en meemaken wat er hem alllemaal te wachten staat.
Enkel een heel goede acteur kan deze rol perfect spelen.

Persoonlijk vind ik ook dat hij het leukste momentje uit de film mag spelen : [spoiler:e6d1378165] de scène waarin hij (heel eventjes) Sparrow imiteert [/spoiler:e6d1378165]

Christiaan Sauer
26-08-2003, 19:13
ik dacht dus ook hetzelfde als christiaan [spoiler:897eb8f339]maar de tweede keer is idd te zien dat hij de handboeien dubbel slaat hoewel ik hetin het begin betwijfel[/spoiler:897eb8f339]

Ik wist het ook niet: ik dacht dat het om een filmfout ging, net zoals jij. Tot ik op movie-mistakes.com (http://www.movie-mistakes.com) keek. Als je daar even zoekt op Pirates of the Caribbean krijg je een aantal fouten :lol:. Waar deze niet tussenstaat: ze leggen zelfs uit wat het precies is :lol:.
mvg,

Christiaan

Philippe
26-08-2003, 20:03
Alleen Orlando Bloom vond ik een beetje te overdreven en soms zelfs overbodig op sommige momenten.

Ik denk te snappen wat je bedoelt maar ik kan zeker niet akkoord gaan.
The Big O heeft de moeilijkste rol die elke acteur in een film kan krijgen : hij is de "straight man".
Hij is er in eerste instantie enkel om door zijn gewone en normale acties de mafheid van Depps personage nog te verhogen.
Hij is ook de catalyst, het personage wiens plaats het publiek inneemt terwijl het samen met Will moet ontdekken en meemaken wat er hem alllemaal te wachten staat.
Enkel een heel goede acteur kan deze rol perfect spelen.

Persoonlijk vind ik ook dat hij het leukste momentje uit de film mag spelen : [spoiler:8bee9c6e98] de scène waarin hij (heel eventjes) Sparrow imiteert [/spoiler:8bee9c6e98]

Ben ik helemaal mee eens Gabriel. Orlando Bloom is absolute topklasse.

Elessar
27-08-2003, 22:23
Geweldige film met fantastische acteerprestaties en effects!
Ik heb nog niemand erover gehoord dat deze film niks was. Hij gaat vast in de prijzen vallen. Niet perse een Oscar maar gewoon filmprijzen :)

Sander Haarmans
27-08-2003, 22:57
Ik kom er net vandaan, ook ik vond het een geweldige film, Johnny Depp speelt een fantastische rol.
Het verhaal is erg leuk en de film heeft ook een hoop humor, hij duurt ook lekker lang (2 uur 15 minuten).
Deze film ga ik zeker wel opm dvd kopen als hij uit is in nl.

Ezykeyal
28-08-2003, 11:43
Ik vindt dit een hele vermakelijke film,je zal zien dat niet elke piraat even dom is :wink: .
De effecten zijn ook vet met name de transisie van mens naar skelet in het maanlicht...
Hier en daar wat humor en niet altijd cliche, heerlijke film.
Krijgt van mij een 8 van de 10.

Bahamut
28-08-2003, 14:33
Ik ga zaterdag a.s. voor de derde keer naar deze film en ik kijk er nu al naar uit.
Niet zoals sommigen denken vanwege Orlando Bloom, maar vanwege de fabuleuze prestatie die Johnny Depp neerzet.

Het leuke van een film meerdere keren zien is dat je niet meer zo op de verhaallijn hoeft te letten en je kan richten op personages die op dat moment even niet in het middelpunt van de belangstelling staan (lees: Jack Sparrow).
De gezichten die hij trekt vind ik echt hilarisch en de manier waarop hij met die handjes bezig is alleen al laat me steeds weer lachen.

Wat ik wel opvallend vind is dat bij veel mensen redelijk veel humor verloren gaat. Mensen pikken die niet op op de een of andere manier. Ik heb de film nu twee keer gezien en beide keren werd er niet tot nauwelijks gelachen op het moment dat je Jack Sparrow voor het eerst ziet. [spoiler:d068f01560]Stoer op de mast van zijn schip wat dan een klein bootje blijkt te zijn.[/spoiler:d068f01560] Ikzelf lig dan in een deuk…heb ik dan simpele humor misschien?

De tweede keer dat ik ging zat ik naast een ongelooflijke zuurpruim die welgeteld in de hele film 1 keer gelachen heeft [spoiler:d068f01560]het moment van de vork en het valse oog [/spoiler:d068f01560] en die mij niet begrijpend aankeek iedere keer dat ik in de lach schoot.

Ik vind Orlando overigens ook geweldig in de film, alhoewel ik soms een beetje Legolas in Will Turner opmerkte. Zijn manier van praten in bepaalde dialogen kwam (op mij dan) soms toch een beetje elfish over. In ieder geval heeft zijn LOTR training hem goed voorbereid op dit soort films en ik vond hem ronduit hilarisch het moment dat hij Jack even nadeed.

Ik heb in geen tijden zo´n leuke film in de bioscoop gezien en ik kan dan ook zeggen dat ik Pirates of the Caribbean toch wel een van de beste films van de afgelopen jaren vind.

Savvy? :wink:

brucebikkel
28-08-2003, 14:45
ik snap niet dat iedereen zo overdreven doet over deze film, okeej het is een leuke avonturen film. MAAR MEER NIET. Het verhaal is wel onderhoudend, maar omdat alle actie scenes die in deze film zitten op elkaar lijken en te lang duren valt deze film snel in herhaling!

Ook zit er genoeg jatwerk in vanuit andere films ( The Mummy).

De film kom ook erg rommelig over, en zit er geen structuur in het verhaal!

Ook vond ik Orlando Bloom erg zwak acteren, ieder andere acteur had dit beter kunnen spelen met meer overtuiging.

mensen die 6 keer achterelkaar naar deze film gaan zijn niet goed. Dat zijn duidelijk mensen met een hoog nerd gehalte! En dan na 6 keer nog steeds lachen om dezelfde stomme grappen! Nogmaals een teken van een hoog nerd gehalte Geef je geld liever aan een goed doel!

En dan nog zeggen dat dit 1 van de leukste film van de afgelopen jaren is, hoe stom kan je zijn!!!!

Het is best een leuke film, maar niet zo goed als iedereen zegt. Maar gewoon een leuk tussendoortje.

Bahamut
28-08-2003, 15:06
mensen die 6 keer achterelkaar naar deze film gaan zijn niet goed. Dat zijn duidelijk mensen met een hoog nerd gehalte! En dan na 6 keer nog steeds lachen om dezelfde stomme grappen! Nogmaals een teken van een hoog nerd gehalte Geef je geld liever aan een goed doel!

En dan nog zeggen dat dit 1 van de leukste film van de afgelopen jaren is, hoe stom kan je zijn!!!!


Lang leve de volwassen opmerkingen! :roll:

Daan de G.
28-08-2003, 15:09
Ook zit er genoeg jatwerk in vanuit andere films ( The Mummy).

Ook vond ik Orlando Bloom erg zwak acteren, ieder andere acteur had dit beter kunnen spelen met meer overtuiging.

mensen die 6 keer achterelkaar naar deze film gaan zijn niet goed. Dat zijn duidelijk mensen met een hoog nerd gehalte! En dan na 6 keer nog steeds lachen om dezelfde stomme grappen! Nogmaals een teken van een hoog nerd gehalte Geef je geld liever aan een goed doel!

En dan nog zeggen dat dit 1 van de leukste film van de afgelopen jaren is, hoe stom kan je zijn!!!!

Het is best een leuke film, maar niet zo goed als iedereen zegt. Maar gewoon een leuk tussendoortje.

Meneer, dit wat hierboven vermeld word op deze pagina's heet ook wel in het woordenboek : mening, eigen :) sommige mensen kijken gewoon anders tegen deze film aan dan jou, maar om ze dan meteen een nerd te noemen gaat mij een beetje te boven!

Of zat je soms naast wendy in de bioscoop ? dan zou ik ook wel humeurig worden ;) ;) :oops: :oops: "oh orli, oh orli " ;)

en jatwerk uit de mummy? licht toe

Gabriel B.
28-08-2003, 15:12
imensen die 6 keer achterelkaar naar deze film gaan zijn niet goed. Dat zijn duidelijk mensen met een hoog nerd gehalte! En dan na 6 keer nog steeds lachen om dezelfde stomme grappen! Nogmaals een teken van een hoog nerd gehalte Geef je geld liever aan een goed doel!

Je vindt de film niet goed ? Fair 'nuff. :?
Je duidt dit aan via opmerkingen over de film ? Nog beter ! (y)

Maar persoonlijke aanvallen horen niet absoluut niet thuis op een discussieforum. :(

Bahamut
28-08-2003, 15:18
Of zat je soms naast wendy in de bioscoop ? dan zou ik ook wel humeurig worden

en bedankt he! :( :wink:

Daan de G.
28-08-2003, 15:20
:)
ben het trouwens volledig met je eens hoor, heb me meermaals betrapt dat ik zat te lachen om johnny's moves ;)
heerlijke film :)

brucebikkel
28-08-2003, 15:23
NERDS :twisted:

Daan de G.
28-08-2003, 15:24
NERDS :twisted:
geweldige humor, die naam alleen al ....
:roll: :roll: :roll:

brucebikkel
28-08-2003, 15:26
jullie kunnen ook nix hebben he...
zal ik alles dan maar terug nemen over het hoge nerd gehalt op dvd.nl?

In dat geval het spijt me!!!!!!!! :?

Daan de G.
28-08-2003, 15:28
mwah, ik vond het gewoon wat verkeerd geformuleerd , het lijkt net of wat jij noemt dat het feiten zijn zo van " WIE DEZE FILM KIJKT IS EEN NERD" iets in die zin...



ik kan veel hebben maar bescherm graag mensen ;) ;) ;)

Bahamut
28-08-2003, 15:29
NERDS :twisted:
geweldige humor, die naam alleen al ....
:roll: :roll: :roll:

Tja..dit soort posts, alsmede die welbespraakte en foutloze :roll: vorige, plaatst iemand alleen om te provoceren.
Ik vraag me dan af welke ernstige tekortkoming je dan zo vreselijk probeert te compenseren met een grote mond.

Bahamut
28-08-2003, 15:31
ik kan veel hebben maar bescherm graag mensen ;) ;) ;)

zie je wel...toch Samwise :wink:

Daan de G.
28-08-2003, 15:32
in hart en nieren wendy ;)

Christiaan Sauer
28-08-2003, 15:43
Laat ik een naam noemen: "Ghast". Gaan er lampjes branden? Provoceren?
Laten we de discussie voor de rest gewoon over de beste film van de afgelopen maanden houden: Dus Pirates of the Caribbean. Lijkt me belangrijker dan te bepalen of iemand een nerd is of niet. Totaal niet boeiend in dit geval :lol:.
mvg,

Christiaan

Max Davidse
28-08-2003, 15:56
Ik snap sowieso niet waarom je een "nerd" bent als je zes keer kunt lachen om dezelfde grap..

Wat is dan de definitie van een "nerd" volgens mij niet iemand die dom is, maar juist het tegenovergestelde...iemand die bijvoorbeeld zwaar computer nerd is, weet zoveel van computers en doet daar zo graag iets mee dat mensen hem/haar een nerd vinden...

Iemand die zes keer lacht om dezelfde grap is naar mijn mening gewoon makkelijk aan het lachen te krijgen, en als die persoon lekker kan lachen om een film lijkt me dat persoonlijk alleen maar goed.

In een economie waar er weinig meer is waar een mens nog om kan lachen zou ik zeker dit soort films promoten voor mensen die hiervan genieten.

En de manier waarop brucebikkel (god, wat een hoge dunk heb je van jezelf met zo'n naam...bikkel!) meent te moeten vertellen wat hij van mensen vindt die die film kunnen waarderen valt bij mij onder het straatje "ondoordachte opmerkingen" dus wie is hier nu "stom"?

Daan de G.
28-08-2003, 15:58
brucebikkel (god, wat een hoge dunk heb je van jezelf met zo'n naam...bikkel!)

niet zo rascistisch he, misschien heeft ie maar 1 bal :shock: :lol:

:wink:

brucebikkel
28-08-2003, 16:09
nee drakenpuppy is een leuke naam....

Ik zeg toch sorry! maar het me nu wel duidelijk!
DAT IK HIER NIET MEER MIJN MENING KAN EN MAG GEVEN wat is voor een forum!!!!!!

Bahamut
28-08-2003, 16:36
nee drakenpuppy is een leuke naam....

Ik zeg toch sorry! maar het me nu wel duidelijk!
DAT IK HIER NIET MEER MIJN MENING KAN EN MAG GEVEN wat is voor een forum!!!!!!
Daar gaat het niet om..
We reageren op jouw post omdat je mensen opzettelijk beledigd en dat heeft niets met het uiten van een mening te maken, maar alles met provoceren.

We respecteren het dat je de film niets aan vind, dat is jouw goed recht.
Maar als je regelrecht mensen gaat aanvallen die de film wel leuk vinden door ze stom te noemen, dan kun je dit soort reacties verwachten...simpel.

Tommy Brok
28-08-2003, 16:37
Maar als je regelrecht mensen gaat aanvallen die de film wel leuk vinden door ze stom te noemen, dan kun je dit soort reacties verwachten...simpel.Je had moeten eindigen met: PUNT, dat komt krachtiger over,:D!

brucebikkel
28-08-2003, 16:41
okeeej Bahamut

je hebt gelijk, ik zal niemand meer aanvallen..

mag ik dan nog wel 1 tip geven?

haal die foto weg want je lijkt wel een hoertje :)

en nou niet gelijk allemaal boos worden, want hoertje kan natuurlijk ook iets positiefs betekenen!! :D

Bahamut
28-08-2003, 16:45
haal die foto weg want je lijkt wel een hoertje :)


Tja..het is een mening...geen charmante...maar een mening :?

Heb je dat trouwens? Nerd-hoertjes?

Tommy Brok
28-08-2003, 17:12
okeeej Bahamut

je hebt gelijk, ik zal niemand meer aanvallen..

mag ik dan nog wel 1 tip geven?

haal die foto weg want je lijkt wel een hoertje :)

en nou niet gelijk allemaal boos worden, want hoertje kan natuurlijk ook iets positiefs betekenen!! :DDat kan zeker niet iets positiefs betekenen, je moet vooral zo doorgaan, dan zal je een leuke tijd tegemoet gaan op dit forum! :evil:

Erwin_W
28-08-2003, 17:15
Gister naar PotC geweest... gruwelijke film... Johnny Depp is de man! Ga m ook zeker kopen als ie op DVD is.. (special deluxe collectors edition aub ;))

-Ik dacht ik hou het even bij het onderwerp van deze thread!!-

Bahamut
28-08-2003, 17:16
Dat kan zeker niet iets positiefs betekenen, je moet vooral zo doorgaan, dan zal je een leuke tijd tegemoet gaan op dit forum! :evil:

Tom!
Mijn held! :wink:

Bahamut
28-08-2003, 17:17
Gister naar PotC geweest... gruwelijke film... Johnny Depp is de man! Ga m ook zeker kopen als ie op DVD is.. (special deluxe collectors edition aub ;))

-Ik dacht ik hou het even bij het onderwerp van deze thread!!-

Alweer zo'n nerd! (6)
Welkom in de club :wink:
en die special deluxe collectors edition is toch wel 4-disc he?

Hanna
28-08-2003, 17:19
mag ik dan nog wel 1 tip geven?

haal die foto weg want je lijkt wel een hoertje :)

en nou niet gelijk allemaal boos worden, want hoertje kan natuurlijk ook iets positiefs betekenen!! :D

luister: het is heel erg dom van je om hier eventjes om het hoekje te komen kijken en dan meteen één van de meest gewaardeerde forummers op zó'n manier te beledigen!
Ik zou zeggen; richt je op andere bezigheden, want dit is heel erg onvolwassen, dom en (zal ik zal ik zal ik het zeggen???) NERDERIG gedrag!!

Tommy Brok
28-08-2003, 17:29
Dat kan zeker niet iets positiefs betekenen, je moet vooral zo doorgaan, dan zal je een leuke tijd tegemoet gaan op dit forum! :evil:

Tom!
Mijn held! :wink:Het is een kleine moeite ;), bedank me zaterdag maar ;)

Christiaan Sauer
28-08-2003, 17:40
edit