PDA

Bekijk de volledige versie : Wordt er minder gepost?



Ronald Stiebolt
01-03-2003, 16:06
Het valt me eigenlijk op dat sinds de 'overgang' naar de nieuwe forumsoftware de hoofdpagina (DVD.nl) maar mondjesmaat veranderd voor wat betreft de 'actuele postings'.

Wordt er minder gepost / heeft het iets met de software van doen / ligt het aan mij of aan iets anders?

Iemand dit fenomeen trouwens ook opgevallen?

Andere vraag: weet iemand hoe je in 1 oogopslag kunt zien op welke threads je 'geabonneerd' bent?

Bedankt alvast!

Luther Hartog
01-03-2003, 16:48
Er wordt idd minder gepost...kan ook zijn omdat het vakantie is hé? Je ziet in ieder geval een stuk minder leden online :(

Martin Zuidervliet
01-03-2003, 16:49
Zou me niet verbazen als er minder gepost werd, want ik vind het nieuwe forum veel gebruiksonvriendelijker. Ik hoop dat het beheer overweegt om terug te gaan naar het oude... :cry:

daviddekam
01-03-2003, 16:49
Het 'record' staat nu op 93 ofzo en daarvoor op 200.....nog iets.

Rogier Burghout
01-03-2003, 17:42
Tja, veel mensen zijn toch huiveriger mbt het nieuwe uiterlijk en willen er eerst rustig aan wennen, net als ik trouwens. Vakantie zal ook wel enigszins meespelen.

Hans De Bisschop
01-03-2003, 18:01
Feit is dat de manier waarop de topics worden weergegeven op de hoofdpagina anders is .... vroeger stond daar telkens het meest recente beantwoorde topic op kop ... nu is dit het laatst geplaatste nieuwe topic ... vandaar dat er minder verandering in zit ...

Jaded
01-03-2003, 18:14
Ik denk dat het duidelijk is waarom er minder volk is ...

Aanpassing en ook omdat de site (veel) drukker en onoverzichtelijker is geworden in vergelijk met de vorige opzet.

Eric van Ballegoie
02-03-2003, 01:22
Het 'record' staat nu op 93 ofzo en daarvoor op 200.....nog iets. Dat is niet helemaal goed te vergelijken: De oude teller telde ook mensen die op de site aan het surfen waren, deze kijkt echt puur naar het aantal mensen wat tegelijkertijd op het forum actief is, de site dus niet meegenomen.

daviddekam
02-03-2003, 10:38
Het 'record' staat nu op 93 ofzo en daarvoor op 200.....nog iets. Dat is niet helemaal goed te vergelijken: De oude teller telde ook mensen die op de site aan het surfen waren, deze kijkt echt puur naar het aantal mensen wat tegelijkertijd op het forum actief is, de site dus niet meegenomen.

O, dat wist ik niet. Bedankt voor de info

Remco Out
03-03-2003, 09:13
Er wordt idd minder gepost...kan ook zijn omdat het vakantie is hé? Je ziet in ieder geval een stuk minder leden online :(Is onder andere 1 van de redenen denk ik, want ook ik was op vakantie. Maar we zullen vanzelf wel zien of dat de oorzaak is.

Philippe
03-03-2003, 17:10
De vaste klanten zullen toch wel blijven posten. Ik liep ook een beetje verloren op het nieuwe forum maar de aantrekkingskracht blijft en ondertussen ben ik de nieuwe look al helemaal gewoon.

Kasper P.
04-03-2003, 00:32
De vaste klanten zullen toch wel blijven posten. Ik liep ook een beetje verloren op het nieuwe forum maar de aantrekkingskracht blijft en ondertussen ben ik de nieuwe look al helemaal gewoon. T zelfde hier k zal echt niet door de nieuwe look (k ben er nog steeds niet aangewemd) minder gaan posten...... zelfs meer maar dat ligt ergens anders aan :lol:

Remco Out
04-03-2003, 09:24
De vaste klanten zullen toch wel blijven posten. Ik liep ook een beetje verloren op het nieuwe forum maar de aantrekkingskracht blijft en ondertussen ben ik de nieuwe look al helemaal gewoon.Precies, bij mij is dit ook het geval. Ben al wel weer gewend aan het forum. Maar toch is het wel zo dat er veel minder leden zijn ingelogd dan voorheen, maar dat kan natuurlijk komen doordat men vroeger automatisch stond ingelogd wanneer men op internet aan het surfen was.

Martin Zuidervliet
04-03-2003, 09:34
Precies, bij mij is dit ook het geval. Ben al wel weer gewend aan het forum. Maar toch is het wel zo dat er veel minder leden zijn ingelogd dan voorheen, maar dat kan natuurlijk komen doordat men vroeger automatisch stond ingelogd wanneer men op internet aan het surfen was.Dat probleem had ik ook. Moet je je dvd.nl cookie wissen en opnieuw inloggen en dan blijf je wel ingelogd.

Gabriel B.
06-03-2003, 15:26
De vaste klanten zullen toch wel blijven posten. Ik liep ook een beetje verloren op het nieuwe forum maar de aantrekkingskracht blijft en ondertussen ben ik de nieuwe look al helemaal gewoon.
Same here.
Een mens wordt alles gewoon.

Kasper P.
06-03-2003, 20:07
Een mens wordt alles gewoon. Zelfs de ergste dingen in een mensenleven :wink:

Tossie
10-03-2003, 00:09
Voor mij geld dat zeker!
Al mijn abonnementjes zijn ineens weg, waardoor ik dus geen updates meer krijg. Ik baal daar behoorlijk van. De threads waar op ik geabonneerd was, ken ik niet uit mijn hoofd.

Ben er dus poepieflauw eigenlijk...

Om eerlijk te zijn vind ik het erg erg slecht van dvd.nl.
Als je overstapt op iets nieuws moet je ervoor zorgen dat je niet zomaar iets weggooit, in dit geval mijn abonnementjes. Had mij dan ervan op de hoogte gesteld dat dat zou gebeuren.

Waarschijnlijk dat dit al ergens aan de orde geweest is, maar ik heb ff geen zin daar naar te zoeken. Ik ben eerst druk bezig mijn oude 'favo'threads terug te vinden.

Ik zou zeggen, "Klasse gedaan jongens van DVD.nl". Nog zo'n actie en ik ben weg..

PS Verder vind ik het forum wat betreft gebruik erop vooruitgegaan hoor. Helaas alleen van die ene cruciale blunder.

Luchtgordijn Bogey
10-03-2003, 08:23
Al mijn abonnementjes zijn ineens weg, waardoor ik dus geen updates meer krijg.
Hier ook zo. Wel lekker rustig in de mail, maar niet erg stimulerend voor het DVD.nl-bezoek.

Toevallig had ik rond oud en nieuw per ongeluk mezelf van alles "gedesabonneerd". Het kostte me 2,5 uur om alle threads waaraan ik had bijgedragen weer te vinden en op te abonneren.
Afgezien van de tijd, niet het leukste werk om te doen. Bovendien mis je met een "search naar jezelf" alle threads waar je wel een abo op had, maar niet aan had bijgedragen.

Tossie
10-03-2003, 08:29
Al mijn abonnementjes zijn ineens weg, waardoor ik dus geen updates meer krijg.
Hier ook zo. Wel lekker rustig in de mail, maar niet erg stimulerend voor het DVD.nl-bezoek.

Toevallig had ik rond oud en nieuw per ongeluk mezelf van alles "gedesabonneerd". Het kostte me 2,5 uur om alle threads waaraan ik had bijgedragen weer te vinden en op te abonneren.


Maar dat was je eigen schuld. Ik heb me niet per ongeluk gede abonneerd.

Luchtgordijn Bogey
10-03-2003, 08:43
Maar dat was je eigen schuld. Ik heb me niet per ongeluk gede abonneerd.
Precies, en nu moet ik net als jij diezelfde hel van het "herabonneren" doorlopen als nog maar 2 maanden geleden, nu ik door het nieuwe forum buiten mijn schuld al mijn abo's ben kwijtgeraakt.

Tossie
10-03-2003, 09:15
nu ik door het nieuwe forum buiten mijn schuld al mijn abo's ben kwijtgeraakt.

?!?! Heb je de abo's nu wel per ongeluk gewist of niet?

Luchtgordijn Bogey
10-03-2003, 10:41
nu ik door het nieuwe forum buiten mijn schuld al mijn abo's ben kwijtgeraakt.

?!?! Heb je de abo's nu wel per ongeluk gewist of niet?
Ik ben 2 keer al mijn abp's kwijtgeraakt:
- Rond oud en nieuw, door op het verkeerde linkje te klikken in het e-mailtje;
- Automatisch, met de introductie van het nieuwe forum;

Duidelijk toch?

Mijn punten zijn:
- Het is heel veel werk om je weer te abonneren (heb ik op nieuwjaarsdag ondervonden, kostte zo'n 2,5 uur);
- Niet alle threads waarop je geabonneerd was kun je terugvinden (degene waarin je niets gepost hebt);
- Het is erg ongewis of het zin heeft om je weer te abonneren, immers wat hangt ons zometeen weer boven het hoofd? (men is nog bezig met het werkzaamheden aan het forum).

Eric van Ballegoie
10-03-2003, 10:55
Ik zou zeggen, "Klasse gedaan jongens van DVD.nl". Nog zo'n actie en ik ben weg.. Vrijwel alle instellingen zijn meegenomen naar het nieuwe forum, maar bij abonnenmenten op threads was dat inderdaad niet mogelijk. Overigens bieden we je dit forum uiteraard geheel gratis aan, dus graag gedaan!

Tossie
10-03-2003, 11:03
Ik zou zeggen, "Klasse gedaan jongens van DVD.nl". Nog zo'n actie en ik ben weg.. Vrijwel alle instellingen zijn meegenomen naar het nieuwe forum, maar bij abonnenmenten op threads was dat inderdaad niet mogelijk. Overigens bieden we je dit forum uiteraard geheel gratis aan, dus graag gedaan!

Die is te makkelijk Eric. Jouw houding van "het is gratis dus je moet niet zeuren" levert ook weer een erg positieve bijdrage aan het forumgevoel hier. Ik moet zeggen dat ik het ongelooflijk vind, dat je zoiets hier zegt. Mijn stelling is dat je iets goed doet of niet, ongeacht of je er nu voor wordt betaald. Ook al is het forum gratis en steken jullie hier veel vrije tijd, dat vind ik nog geen vrijbrief om zo met je forum leden om te gaan. Gewoon ff al je abonnementen weg is niet echt handig. Zoals je van anderen hier ook leest, is het veel werk ze weer terug te vinden en dat lukt bijna nooit voor 100%.

Een melding via de e-mail van het feit, dat bij het overgaan naar een nieuw forum alle abonnementen zouden verdwijnen, was wel zo sympathiek geweest.

Eric, ik hoop dat je de volgende keer wanneer je reageert op dergelijke kritieken niet weer het argument van "het is een gratis forum" gaat gebruiken, want dat is gewoon een zwaktebod. Ook van iets dat gratis is mag je bepaalde dingen verwachten.

Hans De Bisschop
10-03-2003, 11:12
Ik zou zeggen, "Klasse gedaan jongens van DVD.nl". Nog zo'n actie en ik ben weg.. Vrijwel alle instellingen zijn meegenomen naar het nieuwe forum, maar bij abonnenmenten op threads was dat inderdaad niet mogelijk. Overigens bieden we je dit forum uiteraard geheel gratis aan, dus graag gedaan!

Gewoon ff al je abonnementen weg, dat is geen klein probleem hoor. Zoals je van anderen hier ook leest, is het veel werk ze weer terug te vinden en dat lukt bijna nooit voor 100%.



Denk je nu echt dat ze dat doen om jullie te pesten ? Sommige dingen waren bij de overgang nu eenmala niet mogelijk of zeer moeilijk te realiseren ... ook die melding via mail is simpeler gezegd dan gedaan ... zeker als het in de eerste plaats niet de bedoeling was dat er iets verloren gaat ... ik praat niks goed en ik ben ook niet tegen ... maar ik kan jullie beider standpunten begrijpen ... maar uiteindelijk heb je natuurlijk niet te klagen over gratis diensten ... als je er voor betaalt heb je alle recht om te klagen aangezien het dan je geld is dat verkwanseld word ... ik vind het al zeer mooi van de Crew dat ze open staan voor veranderingen aan het forum zoals het is ... men had even goed kunnen zeggen ... we installeren dit systeem en het blijft mooi zoals het is ... ik kan dan ook best begrijpen dat het ze een beetje tegensteekt als er op iets 10 of 20 keer teruggekomen wordt ... het is allemaal wel iets ingewikkelder dan het lijkt hoor ...

Persoonlijk vind ik dat dit gratis foum wel meer dan voldoet aan mijn eisen en tiptop in orde is ... bepaalde dingen zijn er nu misschien niet maar dat kan in de toekomst nog komen ... niet meer of minder posten omdat je je lichtjes moet aanpassen vind ik dan ook een beetje flauw ... want een simpel bericht zetten is tenslotte echt niet veranderd ...

Luchtgordijn Bogey
10-03-2003, 11:19
Vrijwel alle instellingen zijn meegenomen naar het nieuwe forum, maar bij abonnenmenten op threads was dat inderdaad niet mogelijk. Bedankt voor de duidelijkheid op dit punt, Eric.

Ik vroeg me af of dit in een later stadium alsnog gemigreerd zou worden van het oude naar het nieuwe forum. Niet dus.

Ga ik binnenkort maar weer eens aan de slag met herabonneren.

Eric van Ballegoie
10-03-2003, 11:37
Die is te makkelijk Eric. Jouw houding van "het is gratis dus je moet niet zeuren" levert ook weer een erg positieve bijdrage aan het forumgevoel hier. Ik moet zeggen dat ik het ongelooflijk vind, dat je zoiets hier zegt. Die opmerking was bedoeld omdat een paar mensen (met name Leon) gewoon ontzettend veel tijd hebben besteed (waaronder een complete nacht) aan het overzetten van het forum en het zoveel mogelijk probleemloos laten verlopen van de overgang. Dergelijke 'goedkope' dreigementen omdat niet alles helemaal naar het zin is vallen dan niet altijd even lekker en laten een soort stank-voor-dank gevoel achter.

Tossie
10-03-2003, 11:42
Die opmerking was bedoeld omdat een paar mensen (met name Leon) gewoon ontzettend veel tijd hebben besteed (waaronder een complete nacht) aan het overzetten van het forum en het zoveel mogelijk probleemloos laten verlopen van de overgang. Dergelijke 'goedkope' dreigementen omdat niet alles helemaal naar het zin is vallen dan niet altijd even lekker en laten een soort stank-voor-dank gevoel achter.

Mijn opmerking was iets te hard aangezet en het dreigement een beetje kinderachtig, klopt.
Maar nog steeds vind ik de houding van "we hebben ons best gedaan, het is niet gelukt dus pech", niet zo fijn. Mijn kritische houdig betekent wel dat ik het forum als iets handigs zie. Anders was ik gewoon weggebleven, zonder die kritische noot te plaatsen.

Ik vind het nieuwe forum er veel beter uitzien dan de oude en ook werkt het best okay (vind het wel jammer dat in de kop van de kennisgevingsmail je niet kunt zien om welke thread het gaat).

Luchtgordijn Bogey
10-03-2003, 11:54
De oorspronkelijke topic is "Wordt er minder gepost?".

Tossie en ik impliceren dat er minder gepost wordt omdat DVD.nl minder bezocht wordt, doordat abonnementen niet zijn meegekomen (en de aandacht van leden minder vaak naar het forum wordt getrokken)

Het geldt in ieder geval voor mij zo dat ik DVD.nl eigenlijk een beetje uit het oog verloren was toen er vrij plots geen e-mails meer kwamen.

Ik denk dat het webverkeer (en dus het forumgebruik) wel weer zal herstellen, naarmate het aantal abonnementen (al dan niet automatisch) toch weer groeit in de loop der tijd.

Eric van Ballegoie
10-03-2003, 12:04
Wij vinden het ook erg vervelend dat de forumabonnenmenten niet overgezet zijn, maar dat was helaas gewoon niet mogelijk. Dat hadden we van tevoren niet goed doorzien en daarom hebben we het ook niet vooraf gemeld, waarvoor onze excuses.

Tossie
10-03-2003, 12:12
De oorspronkelijke topic is "Wordt er minder gepost?".

Tossie en ik impliceren dat er minder gepost wordt omdat DVD.nl minder bezocht wordt, doordat abonnementen niet zijn meegekomen (en de aandacht van leden minder vaak naar het forum wordt getrokken)

Het geldt in ieder geval voor mij zo dat ik DVD.nl eigenlijk een beetje uit het oog verloren was toen er vrij plots geen e-mails meer kwamen.

Ik denk dat het webverkeer (en dus het forumgebruik) wel weer zal herstellen, naarmate het aantal abonnementen (al dan niet automatisch) toch weer groeit in de loop der tijd.

Helemaal mee eens. Dit is in mijn ogen de reden voor het minder posten.
Punt is gemaakt denk ik. Nu kunnen we weer vrolijk verder posten.

Eric van Ballegoie
10-03-2003, 12:34
Ik vind het nieuwe forum er veel beter uitzien dan de oude en ook werkt het best okay (vind het wel jammer dat in de kop van de kennisgevingsmail je niet kunt zien om welke thread het gaat). De kop van de emails die je ontvangt bevatten gewoon de titel van de thread, of bedoel je dat niet?

Tossie
10-03-2003, 12:37
Ik vind het nieuwe forum er veel beter uitzien dan de oude en ook werkt het best okay (vind het wel jammer dat in de kop van de kennisgevingsmail je niet kunt zien om welke thread het gaat). De kop van de emails die je ontvangt bevatten gewoon de titel van de thread, of bedoel je dat niet?

Oh ja, nu zie ik het. Heb mijn onderwerpbreedte niet zo groot. Vandaar dat ik niet zag. Misschien is het een idee de tekst "Melding van..." iets korter te maken, zodat je sneller de kop van het onderwerp ziet.

Eric van Ballegoie
10-03-2003, 12:49
Is inmiddels gebeurd ;)

Tossie
10-03-2003, 12:56
Is inmiddels gebeurd ;)

TOP! En snel :shock: