PDA

Bekijk de volledige versie : Een goede anime winkel??



daviddekam
02-03-2003, 14:24
Ik heb net mijn eerste anime gezien Ghost in the Shell en ik heb met bewondering gekeken. Wat een fantastisch verhaal en het beeld. Wow!! Nu ga ik ook bestellen:

-Metropolis 2 disc
-Akira SE

Maar nou wou ik graag weten of er ergens een winkel is die een grote collectie anime's heeft (een speciale anime winkel). Online of gewoon ergens in de regio van Utrecht. Enne welke andere Anime's moet ik dan nog meer hebben behalve dus deze 3:

-Ghost in the Shell
-Metropolis 2 disc
-Akira SE

Ik ben eigenlijk bang dat ik nu zo'n beetje de beste (beroemste) al heb genoemd.

Alvast bedankt,

David.

daviddekam
02-03-2003, 15:17
Zijn er geen anime liefhebbers/experts hier??

Harry B.
02-03-2003, 15:23
Niet specifiek een anime-winkel, maar play.com heeft best wel veel animes te koop. Een paar tipjes van mij:

- Perfect blue
- Princess Mononoke
- Ninja scroll

daviddekam
02-03-2003, 15:30
Niet specifiek een anime-winkel, maar play.com heeft best wel veel animes te koop. Een paar tipjes van mij:

- Perfect blue
- Princess Mononoke
- Ninja scroll

Bedankt en van play.com wist ik dat ze redelijk wat anime's hadden alleen zijn ze best wel duur en van de goedkope staat of geen beschrijving of het is anime erotiek ofzo en daar ben ik niet in geintreseerd.

Martin Zuidervliet
02-03-2003, 16:28
http://www.futurezone.nl/menu/produkt.asp?sys=40&srt=07&her=01&ob=omschr35&app=10&offset=0

daviddekam
02-03-2003, 16:30
http://www.futurezone.nl/menu/produkt.asp?sys=40&srt=07&her=01&ob=omschr35&app=10&offset=0

Thank U (y)

Martin Zuidervliet
02-03-2003, 16:36
http://www.rodirect.nl/controllers/doAdvancedSearch.asp?rduniqueid=199&genre=An

se7en
02-03-2003, 17:04
hmm
ik ben een Jonior Anime expert ..
maar als je van vampiers enzo houdt dan moet je zeker Vampire Hunter D zien .... erg goede verhaal ook

en chek eens zelf meer bij http://www.mangadvd.nl
daar zijn er genoeg info over de films enzo ...

good luck met verder zoeken ;) (y)

daviddekam
02-03-2003, 17:07
hmm
ik ben een Jonior Anime expert ..
maar als je van vampiers enzo houdt dan moet je zeker Vampire Hunter D zien .... erg goede verhaal ook

en chek eens zelf meer bij http://www.mangadvd.nl
daar zijn er genoeg info over de films enzo ...

good luck met verder zoeken ;) (y)

Mangadvd.nl ken ik al en ik hou niet van vampieren films. Maarre bedankt.

Gabriel B.
02-03-2003, 17:29
Elke zichzelfrespecterende comic book en manga-winkel heeft wel een collectie aan anime.

daviddekam
02-03-2003, 17:34
Elke zichzelfrespecterende comic book en manga-winkel heeft wel een collectie aan anime.

Ja en die zoek ik nou juist. Ik zou niet weten waar er een zit in de regio Utrecht.

Nathan Strik
02-03-2003, 17:34
Zijn er geen anime liefhebbers/experts hier??
Jazeker wel, zelfs de crew heeft zo zijn gekken die er van houden (ik noem geen namen ;))

Minder bekende anime-aanraders zijn bijvoorbeeld "Serial Experiments: Lain" en "Perfect Blue", allemaal gewoon te krijgen bij de Free Record Shop. Misschien dat ik van "Lain" nog eens een recensie doe, maar hangt even af of ik er tijd voor heb.

se7en
02-03-2003, 17:35
er zijn vast wel comicbook winkels ergens in utrecht ...
kijk gewoon in de stad ofzo ...

daviddekam
02-03-2003, 17:36
Jazeker wel, zelfs de crew heeft zo zijn gekken die er van houden (ik noem geen namen ;))

Minder bekende anime-aanraders zijn bijvoorbeeld "Serial Experiments: Lain" en "Perfect Blue", allemaal gewoon te krijgen bij de Free Record Shop. Misschien dat ik van "Lain" nog eens een recensie doe, maar hangt even af of ik er tijd voor heb.

Bedankt, ik wachtte al op jou reactie (weet dat jij anime fan bent) :D

se7en
02-03-2003, 17:37
"Serial Experiments: Lain"

ohh jah hoe kan ik Lain vergeten ...
ook een goede verhaal

daviddekam
02-03-2003, 17:38
er zijn vast wel comicbook winkels ergens in utrecht ...
kijk gewoon in de stad ofzo ...

Ik ken er in Utrecht wel 1, maar dat is echt zo'n algemene comic winkel met suske en wiske enzo. Ik zoek eigenlijk meer een speciale manga winkel. Die zouden er toch ook wel zijn.........

daviddekam
02-03-2003, 17:44
Dankzij jullie heb ik nu al een aardige anime wishlist:

Het lieft wil ik hebben:

-Akira SE
-Metropolis 2 disc
-Princess Mononoke

En daarna:

-Amon Saga
-Black Magic M-66 Plastic Little
-Neon Genesis Evangelion
-Ninja Scroll
-Perfect Blue

Bedankt voor al jullie reacties (y)

Gabriel B.
02-03-2003, 17:50
Misschien dat ik van "Lain" nog eens een recensie doe, maar hangt even af of ik er tijd voor heb.
Misschien wanneer je verhaal doorhebt ? :wink: Kidding.
Lain is de anime-versie van een Lynch-film. :D

Gabriel B.
02-03-2003, 17:51
Elke zichzelfrespecterende comic book en manga-winkel heeft wel een collectie aan anime.
Ja en die zoek ik nou juist. Ik zou niet weten waar er een zit in de regio Utrecht.
Kan ik je spijtig genoeg niet mee helpen. Mijn "domein" beperkt zich tot België.

daviddekam
02-03-2003, 17:52
Misschien dat ik van "Lain" nog eens een recensie doe, maar hangt even af of ik er tijd voor heb.
Misschien wanneer je verhaal doorhebt ? :wink: Kidding.
Lain is de anime-versie van een Lynch-film. :D

Klopt het dat er van Lain een paar volume's zijn ik kreeg namelijk op de FRS site na het intypen van Lain een paar verschillende volume's te zien.

daviddekam
02-03-2003, 17:53
Elke zichzelfrespecterende comic book en manga-winkel heeft wel een collectie aan anime.
Ja en die zoek ik nou juist. Ik zou niet weten waar er een zit in de regio Utrecht.
Kan ik je spijtig genoeg niet mee helpen. Mijn "domein" beperkt zich tot België.

Jammer :(

daviddekam
02-03-2003, 18:01
Yes, ik heb wat gevonden in Utrecht:

Blunder Stripspeciaalzaak
(24-05-1999)
Oudegracht 20b
3511 NH Utrecht
tel 030-311461
Stripwinkel, verkoopt naast veel bekende manga ook anime. Bevindt zich 5 minuten lopen van Hoog Catherijne, dicht in de buurt van Piet Snot.

Piet Snot Stripspeciaalzaak
(24-03-2001)
Vismarkt 3
3511 KR Utrecht
tel 030-318472
Verkoopt wat manga

Strip & Lectuurshop
(24-05-1999)
Oudegracht 194
3511 NR Utrecht
tel 030-334357
Verkoopt een aantal manga en heeft tevens posters.

Whoops
(18-06-1998)
Springweg 1
3511 VH Utrecht
Tel 030-2304123

Voor deze plaatsen:

Alkmaar
Amsterdam
Arnhem
Breda
Enschede
Den Haag
Groningen
Haarlem
Leiden
Leeuwarden
Nijmegen
Rotterdam
Utrecht

ga naar: http://home.student.utwente.nl/e.s.wacker/winkels/index.html#utrecht

Nathan Strik
02-03-2003, 18:12
Klopt het dat er van Lain een paar volume's zijn ik kreeg namelijk op de FRS site na het intypen van Lain een paar verschillende volume's te zien.
Ja, dat klopt. Lain is een miniserie van 13 afleveringen op 4 DVD´s. De eerste DVD heeft 4 afleveringen en de overige drie delen hebben er elk 3.

Nathan Strik
02-03-2003, 18:14
Misschien wanneer je verhaal doorhebt ? :wink: Kidding.
Lain is de anime-versie van een Lynch-film. :D
Ik was inderdaad van plan hem nog een keer te gaan zien voor ik de recensie doe, slechts één keer kijken is, net als bij een Lynch-film, een slecht idee inderdaad als je er iets zinnigs over wilt kunnen zeggen. ;)

Hmm, nog eens 13 keer een half uur... jammer dat de voorjaarsvakantie net voorbij is... :D

daviddekam
02-03-2003, 18:17
Nu heb ik toch veel verschillende anime's voor bij zien komen. Wat is volgens jullie de beste anime?

Nathan Strik
02-03-2003, 18:23
Nu heb ik toch veel verschillende anime's voor bij zien komen. Wat is volgens jullie de beste anime?
Mijn persoonlijke favorietenlijstje is als volgt:

1. Ghost in the Shell
2. Serial Experiments: Lain
3. Osamu Tezuka´s Metropolis

Eén film waar ik trouwens een wat afwijkende mening over heb dan de meeste fans is Akira, die staat bij mij niet bepaald hoog qua favoriete anime. Dit ligt grotendeels aan de tekenstijl en het verhaal die me wat minder aanspreken.

daviddekam
02-03-2003, 18:27
Nu heb ik toch veel verschillende anime's voor bij zien komen. Wat is volgens jullie de beste anime?
Mijn persoonlijke favorietenlijstje is als volgt:

1. Ghost in the Shell
2. Serial Experiments: Lain
3. Osamu Tezuka´s Metropolis

Eén film waar ik trouwens een wat afwijkende mening over heb dan de meeste fans is Akira, die staat bij mij niet bepaald hoog qua favoriete anime. Dit ligt grotendeels aan de tekenstijl en het verhaal die me wat minder aanspreken.

Ik heb ook gelezen dat jij meer de voorkeur geeft aan anime's met een goed verhaal dan anime's met veel geweld is dat ook zo bij Lain en Metropolis?

Nathan Strik
02-03-2003, 18:30
Ik heb ook gelezen dat jij meer de voorkeur geeft aan anime's met een goed verhaal dan anime's met veel geweld is dat ook zo bij Lain en Metropolis?
Ja, dat klopt. Vooral Lain is echt bijna geweld-loos. Het verhaal zal trouwens niet iedereen aanspreken vanwege de trage vertelstijl en de zeer ingewikkelde en vage plotpunten.

Hoewel ik zeker ook kan genieten van anime´s die wat meer op actie leunen (Berserk is daar een mooi voorbeeld van), vind ik verhaal wel belangrijker.

daviddekam
02-03-2003, 18:35
Inmiddels ook bestelt: Patlabor met dank aan: Tim van Glasenap. Is dit een leuke anime?

Gabriel B.
02-03-2003, 18:38
Mijn persoonlijke favorietenlijstje is als volgt:
1. Ghost in the Shell
2. Serial Experiments: Lain
3. Osamu Tezuka´s Metropolis
2 op 3 is niet slecht. :wink:

1. Ghost in the Shell
2. S.E. Lain
3. Lupin III : Castle of Cagliostro

Gabriel B.
02-03-2003, 18:45
Inmiddels ook bestelt: Patlabor met dank aan: Tim van Glasenap. Is dit een leuke anime?
Patlabor is een stevige aanrader en een klassieker.
Patlabor 2 is minstens even goed maar met veel minder (on-screen) actie.

daviddekam
02-03-2003, 18:46
Inmiddels ook bestelt: Patlabor met dank aan: Tim van Glasenap. Is dit een leuke anime?
Patlabor is een stevige aanrader en een klassieker.
Patlabor 2 is minstens even goed maar met veel minder (on-screen) actie.

Mooi zo :D

se7en
02-03-2003, 19:21
Vampire Hunter D blijft de beste voor mij ..
Fist Of the NorthStar is goed voor de Tweede plaats :D:D

daviddekam
02-03-2003, 19:26
Fist Of the NorthStar is goed voor de Tweede plaats :D:D

Nog nooit van gehoord. Kijken of onze vrienden van play.com er wat meer over weten.

daviddekam
02-03-2003, 20:07
Heeft iemand Macross Plus mischien een keer gezien? Hij werd mij namelijk aanbevolen en ik heb hem bij play.com gevonden voor 14.99 (pond) en dat voor ruim 5 uur speeltijd!!! Is dit wat?

Gabriel B.
02-03-2003, 20:49
Heeft iemand Macross Plus mischien een keer gezien? Hij werd mij namelijk aanbevolen en ik heb hem bij play.com gevonden voor 14.99 (pond) en dat voor ruim 5 uur speeltijd!!! Is dit wat?
Heb Macross Pluss in vhs vorm (deel 1 en 2) en dvd (deel 3 en 4).
1ste opmerking : ik kom nooit aan 5 uur speeltijd. Bij mijn weten neemt elk deel ongeveer 45 à 55 minuten in beslag.
Het is een entertainende film met testvliegtuigen, driehoeksrelaties en losgeslagen computers...
Ook wordt hier en daar gebruik gemaakt van computerbeelden en grafisch houdt deze ook stand.
Zeker niet slecht.

daviddekam
02-03-2003, 20:50
Heeft iemand Macross Plus mischien een keer gezien? Hij werd mij namelijk aanbevolen en ik heb hem bij play.com gevonden voor 14.99 (pond) en dat voor ruim 5 uur speeltijd!!! Is dit wat?
Heb Macross Pluss in vhs vorm (deel 1 en 2) en dvd (deel 3 en 4).
1ste opmerking : ik kom nooit aan 5 uur speeltijd. Bij mijn weten neemt elk deel ongeveer 45 à 55 minuten in beslag.
Het is een entertainende film met testvliegtuigen, driehoeksrelaties en losgeslagen computers...
Ook wordt hier en daar gebruik gemaakt van computerbeelden en grafisch houdt deze ook stand.
Zeker niet slecht.

Bedankt voor de info (y)

daviddekam
03-03-2003, 14:20
Nu ik ben vandaag even naar FRS geweest en ik wou hebben:

-Akira (niet de SE)
-Ninja Scroll

Maar natuurlijk had de FRS ze niet :nono: , waarom wel het zijn maar klassiekers :? Toen heb ik maar deze aangeschaft New Dominion Tank Police (17,99) Aflevering 5-10. Ik had even snel gezien dat deze een erg goed cijfer had op www.mangadvd.nl. Dus heb ik toen maar deze gekocht, zijn er mensen die deze DVD hebben? Zo ja, wat vond jij ervan?

Groeten en alvast bedankt, David.