PDA

Bekijk de volledige versie : Plaats van de sub



Sjors van de Rebellenclub
02-03-2003, 21:36
Wellicht een erg domme vraag: Tot gisteren stond mijn subwoofer precies naast mijn tv en bijna in het midden van de 2 front speakers. Mijn vriendin is gisteren echter de kamer gaan verbouwen, met als gevolg dat de subwoofer nu in een hoekje van de kamer staat. uit het zicht, maar ook totaal aan de rechterkant. Nu heb ik het gevoel dat het geluid anders is geworden. Klopt dit of is dat alleen bedrog en maakt het echt niets uit waar je de sub neerzet? :roll: :?:

Erwin Meijerink
02-03-2003, 22:17
Je gevoel is helemaal terecht!

Het maakt ontzettend veel uit waar je je sub neerzet, hoewel niet iedereen het hier mee eens is. Als je eerst even gezocht had, dan had je dit kunnen vinden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=9282&highlight=plaatsing+sub

El SalvaCeppie
02-03-2003, 23:43
:x die vrouwen ook altijd!!
hij moet gewoon weer naast/onder of achter de teevee hoor, dan heje het beste geluid (EN gevoel)
:lol:

Sjors van de Rebellenclub
03-03-2003, 09:37
Dank voor de reacties. Heb wel gezocht, maar niet goed. Heb hem doorgelezen en heb hoop ik argumenten om mijn sub weer op de oude plaats te krijgen. Er kan wel een slot op.

garmtz
03-03-2003, 10:00
Persoonlijk ben ik van mening dat een subwoofer richting hoek geplaatst moet worden voor een zo recht mogelijke karakteristiek. Het lijkt nu of de sub overdreven klinkt, maar dat komt omdat het geluidsniveau van de sub bij plaatsing richting hoek gewoon hoger MAAR OOK VRIJWEL ALTIJD RECHTER wordt. Calibreer je sub ABSOLUUT met een geluidsdrukmeter, anders kun je experimenteren met de plaatsing, maar luister je naar volumeverschillen, niet naar een rechtere karakteristiek/beter geluid.