PDA

Bekijk de volledige versie : AC3 en/of DTS?



Jorg
22-10-2001, 23:36
Hallo, kan iemand mij helpen?

Ik ben van plan een Home Theater set te kopen maar ben aan het twijfelen tussen twee spelers: één met AC3 en één met DTS en AC3. Deze laatste is echter een stuk duurder.

Is het de moeite waard om extra geld uit te geven aan een speler die DTS ondersteund of is het verschil zo klein dat het niet loont?

Groeten,
Jorg

Edwin V
23-10-2001, 06:42
Bij sommige DTS tracks kun je het verschil wel horen, met name in het hoog frequent gebied. Het is allemaal iets zuiverder. Het hangt echter helemaal af van de gemaakte mix. Sommige films voegen weinig toe en sommige DD5.1 tracks doen zeker niet onder voor een DTS track.

Ik vind het zeker de moeite en het geld waard, maar dat is mijn mening.:)

Marty vanluit
23-10-2001, 08:13
Ik sluit mij volledig aan bij Edwin, als je geen DTS-speler koopt, kun je daar later nog wel eens erg veel spijt van gaan hebben...

Marty

forzavado
23-10-2001, 12:32
Om wat voor versterkers gaat het hier? Zo'n beetje iedere versterker heeft een dts decoder en de meeste spelers geven dit signaal door. Waarom dan zo'n prijsverschil?
Eén ding wil ik je aanraden: ga voor de DTS en ac3. Dan kun je tenminste vooruit. En het verschil is overduidelijk hoorbaar. Neem je geen DTS dan zou je bijvoorbeeld niet van de fantastische Eagles-dvd kunnen genieten (of je moet hem op PCM zetten, waardoor een hoop effect verloren gaat).