PDA

Bekijk de volledige versie : Wat zijn de "beste" dvd's kwa geluid?!



Tom Rood
03-03-2003, 23:04
Goeie avond allemaal,

De thread "keiharde actie films" bracht me op het volgende idee..
Wat vind je kwa geluid, geluids effecten, realisme..enz de beste film..
En ook vooral welke films hebben goeie surround effecten zoals rond fliegende kogels, brokstuken en dreunende tanks..

Ik weet niet of er al een soortgelijke thread bestaat maar dat merken we dan vanzelf wel... :D

Mijn favorieten zijn alvast:

1 K-pax (mooi dynamisch)
2 Saving private ryan (realistisch en helder)
3 The matrix (surround natuurlijk)

Ben benieuwd of er nog leuke tips bij zitten..

Ro1671
03-03-2003, 23:22
deze is al es geweest
ff searchen...

Martijn Beunk
04-03-2003, 14:34
Goeie avond allemaal,

De thread "keiharde actie films" bracht me op het volgende idee..
Wat vind je kwa geluid, geluids effecten, realisme..enz de beste film..
En ook vooral welke films hebben goeie surround effecten zoals rond fliegende kogels, brokstuken en dreunende tanks..

Ik weet niet of er al een soortgelijke thread bestaat maar dat merken we dan vanzelf wel... :D

Mijn favorieten zijn alvast:

1 K-pax (mooi dynamisch)
2 Saving private ryan (realistisch en helder)
3 The matrix (surround natuurlijk)

Ben benieuwd of er nog leuke tips bij zitten..


1. U-571 (geluid is megasuper!)
2. Gladiator
3. Attack of the Clones

Veel films met DTS!!!

Philippe
04-03-2003, 17:38
The Rock UK SE (mét dts)
Terminator 2
Heat
Gladiator

Niels Haasjes
04-03-2003, 18:09
Ik zag net toevallig op de site van Bol Superbitfilms. Dat zijn films met extreem goed geluid en beeld erbij (volgens hun dan). Of het ook zo is weet ik niet.

Ik vond Unbreakable heel mooi geluid hebben trouwens.

Tom Rood
04-03-2003, 19:16
Ik wist niet dat er ook een dts track op de uk versie van the rock staat.. ik heb de gewone...

Tja ..suberbit...
Het is misschien beter op het schijfje gezet ..maar het feit blijft dat als het niet goed gemixed of opgenomen is het niet goed is ..ookal zet je het beter over..

Dus ik heb het niet zo op super bit..

R. Schaap
05-03-2003, 16:42
The Rock UK SE (mét dts)
Terminator 2
Heat
Gladiator

doe mij die mening maar.....

Philippe
05-03-2003, 17:08
Ik wist niet dat er ook een dts track op de uk versie van the rock staat.. ik heb de gewone...



The Rock UK SE heeft wel degelijk een dts-track, alleen staat dit niet vermeld op de hoes.

Erik T
05-03-2003, 17:23
Daylight

Godzilla

Vertical limit

True lies

Philippe
05-03-2003, 17:25
The Rock UK SE (mét dts)
Terminator 2
Heat
Gladiator

doe mij die mening maar.....

Zijn inderdaad topfilms met topgeluid. Misschien ook nog Speed SE en MIB Superbit vermelden.

Alexander V
05-03-2003, 21:18
Gladiator R1 (DTS-ES)
Lord of the Rings (Fellowship) R1 (DTS-ES, extended version dvd)
Stargate Ultimate Edition R1 (DTS-ES)

zijn toch wel mijn toppertjes

Sander Haarmans
05-03-2003, 21:52
Ik heb er weer een topper qua geluid bij en dat is Blade II, echt super goed DTS ES geluid, alle 6/7 kanalen worden echt subliem split surround weergegeven en de sub heeft het er maar druk mee.
Mensen met een goede DTS ES set zijn bijna verplicht om deze film te zien, ze zullen verbaasd staan te kijken (y)

JCL
06-03-2003, 06:08
Star Wars 2 natuurlijk beter dan dat word het bijna niet. Zeker niet op beeldkwaliteit maar de geluidstrack was ZEKER niet slecht.

Martijn Beunk
06-03-2003, 09:15
Ik heb er weer een topper qua geluid bij en dat is Blade II, echt super goed DTS ES geluid, alle 6/7 kanalen worden echt subliem split surround weergegeven en de sub heeft het er maar druk mee.
Mensen met een goede DTS ES set zijn bijna verplicht om deze film te zien, ze zullen verbaasd staan te kijken (y)

Maar is de film ook wel leuk?

Sander Haarmans
06-03-2003, 09:42
Ik heb er weer een topper qua geluid bij en dat is Blade II, echt super goed DTS ES geluid, alle 6/7 kanalen worden echt subliem split surround weergegeven en de sub heeft het er maar druk mee.
Mensen met een goede DTS ES set zijn bijna verplicht om deze film te zien, ze zullen verbaasd staan te kijken (y)

Maar is de film ook wel leuk?
Ja hoor, ik had verwacht dat hij minder zou zijn maar viel me 100% mee.
Voor een super goed verhaal moet je deze film zeker niet kijken maar voor de special effects en vooral het geluid is dit zeker een aanrader.

Martijn Beunk
06-03-2003, 10:27
Ik heb er weer een topper qua geluid bij en dat is Blade II, echt super goed DTS ES geluid, alle 6/7 kanalen worden echt subliem split surround weergegeven en de sub heeft het er maar druk mee.
Mensen met een goede DTS ES set zijn bijna verplicht om deze film te zien, ze zullen verbaasd staan te kijken (y)

Maar is de film ook wel leuk?
Ja hoor, ik had verwacht dat hij minder zou zijn maar viel me 100% mee.
Voor een super goed verhaal moet je deze film zeker niet kijken maar voor de special effects en vooral het geluid is dit zeker een aanrader.

Ok thnx, ik vond 1 gewoon een leuke vermakelijke film met een grote zak chips erbij, als ik dit zo lees ga ik hem zeker huren! :bier:

mradem
06-03-2003, 11:57
Blade 2 DTS!! Heeft een lekker geluidje en is tevens kwa beeldkwaliteit ook wel 1 van de betere.

Pietje
20-01-2004, 14:53
Dit is een interessante thread, dus ik schop hem weer even omhoog.

1. Blade II
Echt het allerbeste geluid wat ik tot nu toe gehoord heb. Ideaal om je HT mee te demonstreren, qua kanalenspreiding en bass. 1 lange rush :)

2. Lord Of The Rings (1 en 2)
Weinig over te zeggen. Klinken gewoon erg goed de hele film(s) lang.

3. Gladiator
Vooral de openingsscene klinkt geweldig met al die pijlen en denderende paarden.

4. U-571
Die dieptebommen! Daar maak je je buren wel wakker mee.

5. Terminator 2
Gewoon erg goed geluid, met name tijdens de actie-scenes, zoals de truck-achtervolging.

Rob Eric Blank
20-01-2004, 14:57
Zeker mooie thread, zat er laatst ook aan te denken.

1. LOTR beide films hebben goeie effecten met fijne diepere bassen (bv. Mines of Moria) en ook andere effecten klinken heerlijk. De muziek vind ik persoonlijk ook geweldig.

2. Saving Private Ryan (DTS) klinkt heel goed die openings scene. Mooi ontploffingen (is wel eens anders) en de kogels vliegen om de oren.

3. The Matrix Vooral de scene in de hal waar al het marmer kappot geschoten wordt, ook daar hoor je alles om je heen vliegen.

4. The Gladiator Mooie openings scene, waar je de pijlen hoord vliegen. Gevechten in de Arena klinken eveneens zeer goed, net zoals de goede film muziek.

Richard B.
20-01-2004, 16:32
deze is al es geweest
ff searchen...
Klopt. In ieder geval deze thread: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6824 Maar volgens mij zijn er nog een paar.

skank
20-01-2004, 16:40
waarom 10 000 keer een andere thread opstarten die telkens op hetzelfde neerkomen? :roll:

Richard B.
20-01-2004, 16:54
waarom 10 000 keer een andere thread opstarten die telkens op hetzelfde neerkomen? :roll:
Mwoah, je kunt niet weten dat er al eerder threads over geweest zijn? Soms zijn ze via de zoek-functie ook wel wat moeilijk te vinden.

Anyway, als ik het zelf zie dan verwijs ik altijd vriendelijk met een linkje naar de oude discussies. Zoiets kan gebeuren.

skank
20-01-2004, 16:59
waarom 10 000 keer een andere thread opstarten die telkens op hetzelfde neerkomen? :roll:
Mwoah, je kunt niet weten dat er al eerder threads over geweest zijn? Soms zijn ze via de zoek-functie ook wel wat moeilijk te vinden.

Anyway, als ik het zelf zie dan verwijs ik altijd vriendelijk met een linkje naar de oude discussies. Zoiets kan gebeuren.
ik heb anders al anders ondervonden indien je een topic start die reeds aan bod gekomen is.. en dat was totaal niet vriendelijk.. maar was ook niet van jou...

Albert Kostwinder
20-01-2004, 17:01
Ik wist niet dat er ook een dts track op de uk versie van the rock staat.. ik heb de gewone...

Tja ..suberbit...
Het is misschien beter op het schijfje gezet ..maar het feit blijft dat als het niet goed gemixed of opgenomen is het niet goed is ..ookal zet je het beter over..

Dus ik heb het niet zo op super bit..

Ik heb o.a. Bram Stokers Dracula en Hollowman als superbit naast de gewone uitvoeringen. Geloof me, ze zijn echt veel beter qua beeld en geluid. Het is niet een of andere verkoopsmoes hoor!

Superbits worden geheel opnieuw van de master bewerkt en worden met minder compressie en hogere bitstream (tot wel 3x!) op de dvd gezet.

Bij MM hebben ze zelfs regelmatig superbits voor € 15.-- en laatst nog zag ik de The fifth element bij frs voor € 18.--!!. Alleen koop ik daar nooit omdat ze alle dvd's eruit nemen).

Johan van den D.
20-01-2004, 17:13
Ik heb o.a. Bram Stokers Dracula en Hollowman als superbit naast de gewone uitvoeringen. Geloof me, ze zijn echt veel beter qua beeld en geluid. Het is niet een of andere verkoopsmoes hoorHier kan ik het inderdaad mee eens zijn, zeker wat het beeld betreft.
Zelf gebruik ik een projector en dan zie je zeer duidelijk het verschil tussen de gewone uitgave en de superbit.
Overigens zijn ze bij Play.com ook niet duur en vrijwel allemaal nl ondertiteld.

Elessar
20-01-2004, 17:22
Attack Of The Clones, Blade II, Gladiator en The Matrix

Pietje
20-01-2004, 17:23
Er zijn wellicht meerdere threads over dit onderwerp. Ik heb gezocht en vond meerdere threads die allemaal oud waren. Deze leek me een goede, dus heb gewoon deze eruit gepikt en geen nieuwe gemaakt. Dan is het toch goed zo?

Als er een betere is dan wil ik me post daar wel in zetten en kan deze op slot.

Laten we het in ieder geval vanaf nu on-topic houden anders wordt het nogal onoverzichtelijk.

RemcoZ
20-01-2004, 17:52
Ik ben het eens met alle bovenstaande titels 8)
Titels die ik onder andere hier nog bij mis zijn:
- Resident Evil dts : erg mooie, full bitrate dts-track. Erg indrukwekkend
- Independence day : zowel beeld als geluid zijn helemaal top.
- Terminator 3 dts : lekker over-the-top geluid
- beide X-men films (allebei dts) : klinkt gewoon erg strak.

Johan van den D.
20-01-2004, 17:59
The Fast and the Furious......DTS.
Vertical Limit heeft er ook mooie stukken bij zitten en eveneens DTS.

Rogier Burghout
20-01-2004, 20:07
The Haunting DTS ES R1
Cutthroat Island DTS R2 jp
The Terminator (deel 1 dus) DTS R2 jp

Stanley
20-01-2004, 22:02
Bij Gladiator was het geluid erg mooi, en de LOTR dvds natuurlijk.

FrankGuthrie
21-01-2004, 00:22
Gladiator
Star Wars 1
Star Wars 2
LOTR FOTR EE
LOTR TTT EE
X-men 2
The Matrix
Star Trek: Nemesis

Martijn Beunk
21-01-2004, 06:59
1. Star Wars AOTC
2. Gladiator
3. U-571
4. Disney's Atlantis, voor een tekenfilm viel mij de kwaliteit van het geluid op in zeeeeeeeer positieve zin.

X-MenFan
21-01-2004, 08:53
Star Wars 1 en 2
X-Men 2 (dts) vond ik ook opvallend goed

De hier vaak genoemde LotR 1 EE viel mij erg tegen. Ik hoorde meteen de plopjes van de pitch-correctie, dat is ERG jammer want dit was een hele goede kanshebber geweest. TTT heeft dat gelukkig niet, dit is wat mij betreft dan ook een referentie-titel.

foley
21-01-2004, 14:01
- Moulin Rouge
- Minority Report
- Gladiator

Ro1671
21-01-2004, 15:05
xXx - Superbit