PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is de beste DVD uit je collectie?



daviddekam
04-03-2003, 19:26
Ik zou dit wel eens willen weten van jullie. Ook omdat sommige over de 500 DVD's hebben; Wat is de beste DVD uit je collectie? Ik heb nog geen grote collcetie, maar wel favorieten die ik oneindig kan kijken. Bij mij gaat het dan vooral om de film niet om geluid, beeld of extra's.

Dit is mijn top 3:

1. Fight Club 2 Disc
2. Matrix + Matrix Revisited Box-set
3. Ghost in the Shell (anime)

Wat zijn jullie toppers??

Dane
04-03-2003, 19:34
Het zojuist bekeken Hullabaloo van Muse :D , iedere keer weer flippen als ik dat optreden zie 8)

Van mijn normale films kan ik echt niet een paar opnoemen die ik het best vind, dat zijn er te veel, maar bij films die ik altijd wel kan kijken zeg maar, dat zijn o.a. wel Fight Club ja, Pulp Fiction, Moulin Rouge, LotR, Terminator 2 en nog wel wat.

Elwood.

Gabriel B.
04-03-2003, 20:10
Even tijd nemen om te kiezen uit alle 20 (!). :lol:
Ik heb nog geen enkele dvd gekozen op kwaliteit... enkel voor de film.
En dan is de top 3 :

1. Dogma
2. Clerks
3. Space Adventure Cobra (DVD 3 van 5 Box)

Jeroen C
04-03-2003, 20:12
Tot nu toe nog steeds:
U2 - Elevation Tour 2001

Maar goed, ik heb dan ook nog niet echt zo'n grote collectie.... :)

Mzzls, Jeroen.

daviddekam
04-03-2003, 20:32
Even tijd nemen om te kiezen uit alle 20 (!). :lol:
Ik heb nog geen enkele dvd gekozen op kwaliteit... enkel voor de film.
En dan is de top 3 :

1. Dogma
2. Clerks
3. Space Adventure Cobra (DVD 3 van 5 Box)

Dogma is ook een zeer bijzondere film

Sander Dubbeldam
04-03-2003, 20:32
volgens mij bestaat deze thread al :roll:

daviddekam
04-03-2003, 20:49
volgens mij bestaat deze thread al :roll:

Ik heb wel de zoekfunctie gebruikt, maar niks gevonden

Gabriel B.
04-03-2003, 20:52
Dogma is ook een zeer bijzondere film
Ik heb een voorkeur voor films die op religie voortborduren.

pavko
04-03-2003, 21:06
Zonder enige twijfel de Collectors Edition van Pulp Fiction (R1)

Beste film, mooie box, veel leuke extras

Jurgen V
04-03-2003, 21:09
1. Terminator 2: Ultimate Edition
2. Predator: Special Editon
3. Moeilijke keus maar het is denk ik The X Files: The Movie. :)

Martin Zuidervliet
05-03-2003, 07:24
Dit zijn de mijne:

1. http://www.playserver1.com/covers/104634s.jpg
2. http://www.playserver1.com/covers/101939s.jpg
3. http://www.playserver1.com/covers/108601s.jpg

Rolf
05-03-2003, 07:55
Op de eerste plaats de Godfather Trilogy, maar ik zit met spanning (al veel te lang) te wachten op de Band of Brothers 6-disc box. Misschien dat die hem weer gaat overtreffen. Wie weet.

JCL
05-03-2003, 09:20
Dat mag ik waarschijnlijk niet mogen zeggen :) Maar mijn TTT diskje dat ik nu heb ik serieus briljant. Heeft gewoon dezelfde kwaliteit als de gemiddelde orginele DVD.

Kasper P.
05-03-2003, 09:30
Dat mag ik waarschijnlijk niet mogen zeggen :) Maar mijn TTT diskje dat ik nu heb ik serieus briljant. Heeft gewoon dezelfde kwaliteit als de gemiddelde orginele DVD. :roll: foei, foei stout jongetje :wink: die van mij is ook wel van vette kwaliteit (TTT dan) :lol:

Mark de Jong
05-03-2003, 09:36
1. Band Of Brothers
2. Forrest Gump
3. American Beauty (denk ik :D)

georgestobbart
05-03-2003, 09:51
ik heb er nog maar een :oops: the matrix. en die heb ik nu al 3 x gezien (en je wilt niet weten hoeveel keer op video). Ik zou eigenlijk maandag dvd-tjes inkopen maar de winkels waren dus dicht (carnaval) maar vandaag ga ik erbij halen: lord of the rings,spiderman,blade 2 (!!!!!), star wars 2

Buscemi
05-03-2003, 15:44
ik heb er nog maar een: :oops: The Matrix
Hoef je je niet voor te schamen :wink: we zijn allemaal met nummer 1 begonnen in onze collectie.
Mijn mooiste: LOTR (4disc) editie

daviddekam
05-03-2003, 15:53
ik heb er nog maar een :oops: the matrix. en die heb ik nu al 3 x gezien (en je wilt niet weten hoeveel keer op video). Ik zou eigenlijk maandag dvd-tjes inkopen maar de winkels waren dus dicht (carnaval) maar vandaag ga ik erbij halen: lord of the rings,spiderman,blade 2 (!!!!!), star wars 2

Je hoeft je inderdaad niet te schamen je hebt wel gelijk een geweldige DVD. Enne onthou dat de kwalitieit van je collectie belangrijker is dan de kwantiteit. (y)

R. Schaap
05-03-2003, 15:54
Goede 1e is Extended edition van LOTR: FOTR
Prima 2e is de Band of Brothers box
3e is de regio 1dvd van Memento LE

Ik kijk dan naar dvd en niet naar film (want dan zouden Gladiator, 6th Sense en Instinct bovenaan staan).

Bart
05-03-2003, 15:58
Zeker is, dat ik geen films koop waar ik bij voorbaat al zoiets heb van.. :? ..GEDVERDERRIE.
Wel is het natuurlijk zo dat er films zijn die je naar verloop van tijd niet meer zo heel erg leuk vind ( en dus in tegenstelling tot anderen géén 3,4,5 of zelfs nog vaker bekijkt.)
Mijn Nr.1 DVD is tot nu toe 'The Usual Suspects, SE' :P
Binnen nu en een aantal dagen zal de 'Godfather trilogie box' op mijn deurmat vallen....dan moeten ze de eertse plaats maar lekker delen.
:lol:

greetzzz

Beloved
05-03-2003, 16:25
1) LOTR-FotR Extended (woeiii)
2) U2 Elevation Tour
3) Romeo & Juliet S.E./Moulin Rouge (kan niet kiezen...)

Philippe
05-03-2003, 16:37
Mijn favorieten zijn in willekeurige volgorde:

The Rock UK SE
Speed SE
Gladiator
Terminator 2
Heat
A Night At The Roxbury

Hennie
05-03-2003, 16:42
mijn serie Disney Treasures :D

Lex v/d Moolen
05-03-2003, 16:45
Lord of the Rings - Fellowship of the Ring
Special collectors edition 8)

georgestobbart
05-03-2003, 18:10
vandaag gelijk ff 2 nieuwe dvd'tjes gehaald: blade 2 en star wars 2: attack of the clones voor 49,98. Koopje dus he? (8 euro korting met smiths-kaarten). Ik wou er eigenlijk nog 2 halen (spiderman, x-men) maar mijn kortingskaarten zijn op :cry: Dan maar ff skooiu bij iemand anders 8) Klopt het trouwens dat x-men nog overal zo f*cking duur is? (30 euro bij free record shop: wat is da nou??!!)

Alexander V
05-03-2003, 21:12
de Regio 1 van de Extended Version van Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, 5 discs, prachtige box (met de beeldjes), schitterend geluid (DTS-ES op de regio 1), prima en veel extra's en strak beeld. Precies zoals een dvd hoort te zijn.

pavko
05-03-2003, 22:32
vandaag gelijk ff 2 nieuwe dvd'tjes gehaald: blade 2 en star wars 2: attack of the clones voor 49,98. Koopje dus he? (8 euro korting met smiths-kaarten). Ik wou er eigenlijk nog 2 halen (spiderman, x-men) maar mijn kortingskaarten zijn op :cry: Dan maar ff skooiu bij iemand anders 8) Klopt het trouwens dat x-men nog overal zo f*cking duur is? (30 euro bij free record shop: wat is da nou??!!)

Beste George,

Ik zie dat je net hier op het forum bent begonnen en ook nog niet zoveel dvd's hebt. Zoals je misschien al gelezen hebt, maar misschien ook nog niet kun je als je kunt beschikken over een creditcard veel geld besparen bij het aanschaffen van dvd's bij online shops in o.a Engeland, Canada en Australië. De verschillen kunnen wel oplopen tot 50%. Ik zeg het je nu al omdat je dan zo weinig mogelijk films hoeft te kopen tegen de belachelijk hoge NL-prijzen....

Nadeeltje van een CC is dat je wellicht iets meer films bestelt dan je eigenlijk van plan was, omdat ze soms zo goedkoop zijn. Houdt dus wel in de gaten dat je alleen de films koopt die je écht wilt hebben. De rest kun je beter gewoon een keertje huren of van vrienden lenen.

Veel plezier met het uitzoeken van een mooie collectie :)

Jelger
05-03-2003, 22:42
Walt disney treasures Mickey mouse in colour & Mickey Mouse in black and white.

Band of brothers

Lotr 4-disc

Godfather box

:)

MAD
05-03-2003, 23:22
1. The Godfather Collection
2. Band of Brothers
3. The Avengers - The Complete Emma Peel Mega-Set :D

René Groen
06-03-2003, 00:08
1. Band of Brothers Tin box
2. BTTF 'box'
3. Meerdere titels

Roberto G
06-03-2003, 02:54
Mijn top 3 movies uit mijn colextie is

1: The lord of the rings The fellow ship of the ring

2: Braveheart

3: saving private ryan/Gladiator

Robert Vorselman
06-03-2003, 06:37
1.Band of Brothers
2.Lord of the Rings - FOTR DC
3.Se7en SE

Remco Out
06-03-2003, 08:16
1. Lord of the Rings FOTR DC
2. Matrix + Matrix Revisited box
3. Gladiator

se7en
06-03-2003, 08:20
The Matrix en the Matrix Revisited (ofzo) Box set
heb m gister de extra CD gekeken ...en ..WooooooW :shock:
(allen jammer geen soundtrack video van Rage against the machine of Rob D)

georgestobbart
06-03-2003, 08:49
vandaag gelijk ff 2 nieuwe dvd'tjes gehaald: blade 2 en star wars 2: attack of the clones voor 49,98. Koopje dus he? (8 euro korting met smiths-kaarten). Ik wou er eigenlijk nog 2 halen (spiderman, x-men) maar mijn kortingskaarten zijn op :cry: Dan maar ff skooiu bij iemand anders 8) Klopt het trouwens dat x-men nog overal zo f*cking duur is? (30 euro bij free record shop: wat is da nou??!!)

Beste George,

Ik zie dat je net hier op het forum bent begonnen en ook nog niet zoveel dvd's hebt. Zoals je misschien al gelezen hebt, maar misschien ook nog niet kun je als je kunt beschikken over een creditcard veel geld besparen bij het aanschaffen van dvd's bij online shops in o.a Engeland, Canada en Australië. De verschillen kunnen wel oplopen tot 50%. Ik zeg het je nu al omdat je dan zo weinig mogelijk films hoeft te kopen tegen de belachelijk hoge NL-prijzen....

Veel plezier met het uitzoeken van een mooie collectie :)
damn,ik heb dus geen creditcard :cry: Maar stel dat ik die heb, hoe gaat dat dan allemaal in z'n werk (is wel ff offtopic)

Buscemi
06-03-2003, 09:23
damn,ik heb dus geen creditcard :cry: Maar stel dat ik die heb, hoe gaat dat dan allemaal in z'n werk (is wel ff offtopic)
Volgens mij moet je op de eerste plaats minimaal 18 zijn. En dan werkt het gewoon van site tot site verschillend. Dat wijst zich vanzelf uit als je gaat bestellen bij een online-shop.
Ben je nog geen 18 dan kun je altijd iemand op dit forum vragen om een bepaalde DVD te bestellen voor jou. Er zijn zat mensen, waaronder ik, die dat wel voor je willen doen met hun creditcard.

se7en
06-03-2003, 09:33
ben bijna 18 ..
kan ik die info wel gebruiken ;)

Bas van Dijk
06-03-2003, 09:45
Mijn 3 mooiste:

1. LotR 4 disc Extended
2. Band of Brothers 6 disc Tin
3. Godfather box

gr,

Bas

georgestobbart
06-03-2003, 09:55
damn,ik heb dus geen creditcard :cry: Maar stel dat ik die heb, hoe gaat dat dan allemaal in z'n werk (is wel ff offtopic)
Volgens mij moet je op de eerste plaats minimaal 18 zijn. En dan werkt het gewoon van site tot site verschillend. Dat wijst zich vanzelf uit als je gaat bestellen bij een online-shop.
Ben je nog geen 18 dan kun je altijd iemand op dit forum vragen om een bepaalde DVD te bestellen voor jou. Er zijn zat mensen, waaronder ik, die dat wel voor je willen doen met hun creditcard.
sorry laatste keer offtopic 8) : ik ben dus 17, het zou dus echt reuze handig zijn als ik bij iemand van dit forum zou kunen bestellen :D spiderman en x-men heb ik namelijk nog nergens echt voor een normale prijs gezien

se7en
06-03-2003, 16:19
ben ook 17 ...
maar ik ga liever wachten tot ik 18 ben ...
of vraag ik aan m vader eentje of twee op zijn naam voor m te bestelen....(wel on-volwassen weet ik maar kan nix anders) :oops::cry:

pavko
06-03-2003, 21:55
Allebei 17....

Dan duurt het wachten gelukkig niet zo lang meer

Als je studeert of gaat studeren krijg je de CC haast kado van je bank.

Alleen dan wel opletten dat je er niet te veel besteld :)
(rood staan is niet bedoeld voor het aanleggen van een dvd-collectie :roll: )

Kasper P.
06-03-2003, 21:57
ben ook 17 ...
maar ik ga liever wachten tot ik 18 ben ...
of vraag ik aan m vader eentje of twee op zijn naam voor m te bestelen....(wel on-volwassen weet ik maar kan nix anders) :oops::cry: Ik wordt overmorgen 15 maar k bestel wel vaker wat in Australie via mensen hier op het forum en dat gaat heel goed 8)

Joost v.d. Ham
06-03-2003, 22:04
(rood staan is niet bedoeld voor het aanleggen van een dvd-collectie :roll: )

NIET....!! :shock: :shock: :shock: :cry: , doe ik toch iets fout.....

daviddekam
08-03-2003, 11:28
(rood staan is niet bedoeld voor het aanleggen van een dvd-collectie :roll: )

NIET....!! :shock: :shock: :shock: :cry: , doe ik toch iets fout.....

:D

R. Schaap
08-03-2003, 11:42
Allebei 17....

(rood staan is niet bedoeld voor het aanleggen van een dvd-collectie :roll: )

Gaat anders prima, ik vaar er wel bij. Hoe roder hoe beter!!!!

richard voskamp
08-03-2003, 11:43
Dit is mijn top 3 van mijn beste films

1 Gladiator
2 Dogma
3 Fight club
:o 8)

McVirusS
09-03-2003, 01:45
Top 3 qua releaseformaat:
1. Band Of Brothers Tinbox
2. Godfather Trilogy Boxset
3. Fight Club

Top 3 qua films, willekeurige volgorde:
American History X
The Matrix
Lord of the Rings: Fellowship of the Rings

(Pfft kan nog wel ff doorgaan ;), Usual Suspects, Se7en, Fight Club enzo zijn ook allemaal zo verschrikkelijk goed ;))

Daniel1974
09-03-2003, 09:05
Hmmm met 460 titels is dat wel een erg moeilijke vraag moet ik zeggen. En al is dat voor anderen niet geval voor mij echter tellen de extra's het beeld en geluid wel degelijk mee. (vond Hannibal in de bios niet zo heel geweldig, maar nadat ik de extra's en het commentaar had beluisterd dacht ik daar wel even heel anders over)

Ik denk zeker dat ik voor de volgende paar discs's ga :

1 Band Of Brothers (maar dan wel de regio 1 versie)
2 Lawrence Of Arabia
3 Godfather collection
4 Fight Club (ook regio 1 ivm 3 extra audiocommentaren)
5 Lord Of The Rigs (4-disc)

Maar ook anderen zijn erg mooi, ik denk aan de beide Star Wars Films, T2, De Criterion editie van Brazil, de 4 disc van Pearl Harbor.

Ok, naar film alleen kies ik voor Apocalypse Now Redux, Lawrence Of Arabia & The Godfather.

Pat
09-03-2003, 10:53
Mijn 3 beste R2 op het moment (beoordeeld op film, beeld, geluid, extra's) :
1) LOTR-FOTR (4-disc)
2) Gladiator
3) Blade II

daviddekam
09-03-2003, 11:02
Ook Gladiator ontbreekt in mijn collectie :(
Krijg binnenkort wel een mooie box set van Die Hard SE 2 disc (y)

Daniel1974
09-03-2003, 11:12
Voor die tijd was Gladiator een erg gave disc. Eerste DTS release en zo door. Maar kwa extra's schiet de film toch wel een beetje tekort heb ik het gevoel. Wel een heel goed commentaar, maar een making Off, van een half uur, en dat terwijl het om een film gaat op zo'n grote schaal, daar hadden ze echt wel meer op kunnen zetten.

Als ik naar Scotts andere films kijk, zoals Black Hawk Down, allen deze making off duurt al 2,5 uur, Hannibal en de wat oudere titels zul je het met me eens zijn dat de film in extra;s nogal wat tekort schiet. En dat is voor deze film echt ongelofelijk jammer. Maar wie weet komt er nog een re-release ooit. Zou mij niet verbazen.

Als ik Gladiator als film beoordeel, ja erg mooi, donders gaaf geluid (dit was mijn eerste DVD), mooi beeld en een weergaloze film.

daviddekam
09-03-2003, 11:17
Voor die tijd was Gladiator een erg gave disc. Eerste DTS release en zo door. Maar kwa extra's schiet de film toch wel een beetje tekort heb ik het gevoel. Wel een heel goed commentaar, maar een making Off, van een half uur, en dat terwijl het om een film gaat op zo'n grote schaal, daar hadden ze echt wel meer op kunnen zetten.

Als ik naar Scotts andere films kijk, zoals Black Hawk Down, allen deze making off duurt al 2,5 uur, Hannibal en de wat oudere titels zul je het met me eens zijn dat de film in extra;s nogal wat tekort schiet. En dat is voor deze film echt ongelofelijk jammer. Maar wie weet komt er nog een re-release ooit. Zou mij niet verbazen.

Als ik Gladiator als film beoordeel, ja erg mooi, donders gaaf geluid (dit was mijn eerste DVD), mooi beeld en een weergaloze film.

De film vind ik ook geweldig, die heb ik gezien in de bios en een 2 disc editie vind ik ook altijd mooi, dus ik ga hem nog wel een keer kopen. Dat de making off 'maar' een half uur duurt vind ik zelf niet zo erg, wel leuk vind ik audio commentaar van de regisseur. Bij ezy is die niet zo duur de 2 disc met NL subs dus die is (binnenkort) voor mij :D

Gladiator bij ezy: http://www.ezydvd.com.au/item.zml/2293/id=GiThj:fktff
Omgerekend kost die ongeveer: 13,38 + ong. 3 euro verzendkosten dat ronden we af op een nette 17 euro voor een 2 disc editie met Nl subs (y)

Daniel1974
09-03-2003, 11:18
Bij de Media Markt maar 19,99 geloof ik. En das mooi balen want toen ik em kocht was ie iets van 95 gulden.

Roberto van Rooijen
09-03-2003, 11:30
Gladiator.
Shallow Grave (hopelijk komt hier ooit een SE van uit).
Usual Suspects.

Daniel1974
09-03-2003, 11:33
Van de Andere Danny Boyle : Trainpsotting zou een SE uitkomen maar heb em nog niet gezien. Wacht er wel op. Shallow Grave is mogelijk een nog betere film ja. Maar omdat ie nog niet zo erg lang op DVD is vraag ik mij af of we binnenkort een SE kunnen verwachten. Laten we het wel hopen want ik heb deze expres niet gekocht.

Pat
09-03-2003, 11:55
Voor die tijd was Gladiator een erg gave disc. Eerste DTS release en zo door. Maar kwa extra's schiet de film toch wel een beetje tekort heb ik het gevoel.
Als ik deze DVD vergelijk met recente Special Editions dan vind ik toch dat hij nog goed mee kan met de tijd. Vele hedendaagse SE's brengen het er nog altijd (veel) minder goed van af. Sommige titels (bvb., inderdaad, BHD of LOTR 4-disc) doen beter maar er zal toch al een gigantische goede uitgave moeten komen, wil ik mijn huidige versie vervangen.

Daniel1974
09-03-2003, 12:10
In 7 uur tijd zoals bij LOTR kun je heel wat meer uitleggen dan bij maar een half uur. Dat zul je het met mij eens zijn.

Maar waar ik eigenlijk op doel is dat Ridley Scott, die de Pro-DVD regiseur van Hollywood lijkt te zijn, of zo komt hij op mij over. En met zijn laatste 2 Titels heeft hij dat ook wel bezwezen, maar met Gladiator nou ja !!! En zelfs zijn oudere films komen er beter van af. Denk aan de R1 Ultimate Edition van Legend, prachtige DVD.

Alleen al over de geschiedenis van Gladiator, de tijd waarin het afspeelt, de historische correctheid kun je al een extra disc mee vullen. Laat een commentaar inspreken van een oudheidkundige (dat wil ik des noods zelf wel doen) En pluk wat meer spul van History Channel zoals met Pearl Harbor, ook al is die docu over Gladiatoren erg interessant. Vreemde is wel dat alles wat daar word beweerd zo ongeveer tegen alles indruist wat we tot nu over slavernij weten.

Alleen over het leven van Marcus Aurelius kunnen we al wel een film maken. Er zitten erg veel verwijzingen in de film, de dingen die Marcus Aurelius zegt in de film : So much The Glory of Rome (over het algemeen is 181 met de dood van MA de tijd dat de Romeinse Gouden Eeuw ophoudt), I brought The Sword, Nothing More (een citaat van Jezus), die wanneer je wat meer weet over die tijd erg interessant zijn. Heb net een biografie gelezen over deze man. En zijn eigen werk gelezen. De dingen lagen wel iets gecompliceerder dan in de film doet voorkomen.

Maar de film heeft een ongelofelijk hoge entertainmentwaarde en gebruik bepaalde scenes graag met mijn lessen over Romeinen. Ook al kan ik de komende 20 jaar keer op keer blijven rechtpraten dat Marcus Aurelius niet is vermoord. dat moet ik dan maar voor lief nemen.

Pat
09-03-2003, 12:43
In 7 uur tijd zoals bij LOTR kun je heel wat meer uitleggen dan bij maar een half uur. Dat zul je het met mij eens zijn.
Klopt ! :) Maar wanneer kan men echt tevreden zijn, right ? :) Op vier schijven kan meer dan op twee, maar op zes meer dan op vier. :)


Maar waar ik eigenlijk op doel is dat Ridley Scott, die de Pro-DVD regiseur van Hollywood lijkt te zijn, of zo komt hij op mij over. En met zijn laatste 2 Titels heeft hij dat ook wel bezwezen, maar met Gladiator nou ja !!! En zelfs zijn oudere films komen er beter van af. Denk aan de R1 Ultimate Edition van Legend, prachtige DVD.
Er staan op de disc van Gladiator voor een paar uur documentaires alsook een commentaartrack van de regisseur, deleted scenes, en wat weet ik nog allemaal niet. :) Ik vind het voor het ruime publiek een zeer volledige DVD-uitgave.


Alleen al over de geschiedenis van Gladiator, de tijd waarin het afspeelt, de historische correctheid kun je al een extra disc mee vullen. Laat een commentaar inspreken van een oudheidkundige (dat wil ik des noods zelf wel doen) En pluk wat meer spul van History Channel zoals met Pearl Harbor, ook al is die docu over Gladiatoren erg interessant.
Ik zou bij heel wat films dergelijke docus zeker willen zien, begrijp me niet verkeerd, maar ik zou toch niet durven stellen dat door het ontbreken ervan de kwaliteit van de bestaande disc er minder op is. Als (vermoed ik) geschiedenisleraar zal jij zeker over het onderwerp meer willen weten (en ook mij interesseert het) maar misschien is dat voor de meesten toch over-the-top ? Willen genoeg mensen (zoals bvb. ook voor LOTR) €50 neertellen voor een soortgelijke 4-disc editie van Gladiator ?


Alleen over het leven van Marcus Aurelius kunnen we al wel een film maken.
Misschien een tip voor de filmmakers ? :) Ik zou nog wel meer films over het RR willen zien.
Maar voor de DVD van Gladiator misschien wat vergezocht ?


gebruik bepaalde scenes graag met mijn lessen over Romeinen. Ook al kan ik de komende 20 jaar keer op keer blijven rechtpraten dat Marcus Aurelius niet is vermoord. dat moet ik dan maar voor lief nemen.
:lol: Dat heb ik na het zien van de film dus opgezocht. Bleek dat de man gestorven is aan een of andere ziekte...

We gaan het over deze uitgave waarschijnlijk niet eens worden, Daniel. :) Meer was beter, maar dit is goed voor mij.

Daniel1974
09-03-2003, 12:53
Misschien ligt het aan mij, dat ik van Oudheid nooit genoeg kan krijgen. Maar het is ook zo'n mooi onderwerk om te visualiseren, en zeker nu te huidige technieken zo ver zijn dat we deze in dienst daarvan kunnen stellen, moeten we die kans grijpen en de bakermat van onze beschaving tot leven brengen. Wat dat betreft kan ik echt niet wachten tot Oliver Stone zijn film over Alexander De Grote afheeft.

Als je dit leuk vind moet je ook zeker Cleopatra kijken, alweer wat ouder maar zo mooi gedaan, en wat een decors !!

Het contrast uit de panavisiontijd (zoals ze dat geloof ik noemen) is erg mooi, vroeger werden er gewoon duizenden mensen ingezet, denk aan William Wyler die met Ben Hur 50.000 figuranten stond te regiseren. Tegenwoordig heb je daar een programma voor. Maakt het niet altijd mooier, maar in Gladiator, met de shots van het Colloseum vond ik ze erg mooi.

Leonard Shelby
09-03-2003, 13:08
Top 4

- Memento
- Usual Suspect
- The Game
- Arlington Road

daviddekam
09-03-2003, 13:13
Ook Memento moet ik nog steeds kopen. Ik denk eraan de 2 disc R1 editie te kopen. Alleen zitten er dan geen NL subs bij, geen probleem normaal, maar volgens mij is Memento toch wel een redelijk moeilijke film. Ik snapte Fight Club (heb ik ook met UK subs) wel gewoon, kan ik dan Memento R1 ook gewoon aanschaffen?

Leonard Shelby
09-03-2003, 13:19
Zou ik niet doen. Ik denk dat als je alles uit de film wil halen NLo wel handig zijn. Ik wil haast een R1 speler kopen alleen voor de extra's van R1 2 disc editie, maar ik ken de film natuurlijk al.
Huur hem anders een keer, er zijn namelijk ook zat mensen die Memento helemaal niks vinden.
PS: Je vindt Fight Club goed dus dat zal wel loslopen bij jou :D

Leonard Shelby
09-03-2003, 13:21
off topic: Yo, dat was mijn honderdste bericht. Eindelijk ook een senior member :D :D :D

daviddekam
09-03-2003, 13:25
Ja dat dacht ik ook al, Fight Club vind ik dus echt geweldig en het idee dat bij Memento het verhaal bij het einde begint (y). Maar kijk eens naar het verschil tussen de R2 en de R1 editie:

R1: http://www.playserver4.com/play247.asp?page=search&adudisc=y
R2: http://www.playserver4.com/play247.asp?page=search&adudisc=y

Ik heb even play.com als bron genomen omdat de extra's enzo meestal wel kloppen, bij de R2 moet je dan even de NL subs erbij denken. Maar het verschil is denk ik wel erg groot en de R1 versie lijkt me wel veel beter. Ook met audio commentaar op R1 en niet op de R2 versie.

Leonard Shelby
09-03-2003, 13:38
Tja, er is een behoorlijk verschil natuurlijk. Het zou alleen zonde zijn het ontbreken van de nlo er voor zorgt dat je hem niet 'pakt', want één ding is zeker, als je hem niet kan volgen is het gewoon een waardeloze film die je nooit weer wilt zien.
Wat ik eigelijk bedoel is dat je de film een groter kans geeft met NLo.

daviddekam
09-03-2003, 13:43
Ja, da's ook weer waar. Wat ik ook kan doen is Memento bestellen bij ezy is de gewone R2 versie zonder NL subs met UK en als ik die dan snap en erg goed vind vervang ik die voor de 2 disc R1 editie en dan zet ik die van ezy hier in de ruil ofzo. Bij ezy kost hij maar 19.95 australische dollars = ong. 11 euro.

Enzo
09-03-2003, 13:48
8)
hier zijn mijn toppers..

1. the Crow R1 collectors edition met engelse DTS! gna gna...
2. Strange days R1
3. tarantino films (Pulp C.E. From dusk till ..C.E. reservoir dogs S.E DTS)
4. heat
5. brotherhood of the wolf DTS (enorme gave franse film)
6. david lynch films (Mulholland drive, Blue velvet beide S.E.)
7. face off
8. avalon
9. verder nog wat japanse anime, Akira, GITS, Metropolis etc
10. fight club, donnie darko, memento, k-pax etc etc

ik heb meerdere toppers maar dan wordt het lijstje wel erg lang

ciao :mrgreen:

daviddekam
09-03-2003, 13:53
8)
hier zijn mijn toppers..

1. the Crow R1 collectors edition met engelse DTS! gna gna...
.....................
10. fight club, donnie darko, memento, k-pax etc etc

ik heb meerdere toppers maar dan wordt het lijstje wel erg lang

ciao :mrgreen:

Nog meer toppers :? . K-Pax moet trouwens ook nog een keer op mijn plankje belanden :D

Pat
09-03-2003, 13:53
Misschien ligt het aan mij, dat ik van Oudheid nooit genoeg kan krijgen.
Ik hou ook wel van dat onderwerp. Veel van de films die er over gaan zijn echter dikwijls nogal bombastisch. :)


Wat dat betreft kan ik echt niet wachten tot Oliver Stone zijn film over Alexander De Grote afheeft.
Dat is er inderdaad een waar ik al verlangend naar uitkijk !


Als je dit leuk vind moet je ook zeker Cleopatra kijken, alweer wat ouder maar zo mooi gedaan, en wat een decors !!
Het is al van m'n kindertijd geleden dat ik die nog gezien heb. Ik kan me hem niet zo goed meer herinneren. Ga ik zeker nog eens bekijken. Bedankt voor de tip !


vroeger werden er gewoon duizenden mensen ingezet, denk aan William Wyler die met Ben Hur 50.000 figuranten stond te regiseren. Tegenwoordig heb je daar een programma voor. Maakt het niet altijd mooier, maar in Gladiator, met de shots van het Colloseum vond ik ze erg mooi.
Ben ik het mee eens. In BHD en LOTR zijn die massa's ook goed geslaagd. En toch, je merkt in die oude spektakelfilms - en ook wel in nieuwere (werken bvb. Gandhi of Braveheart) - dat die massa meer 'karakter' heeft. Of zoiets. :) Het laat zich niet zo duidelijk omschrijven maar met echte mensen heeft het toch iets...

daviddekam
09-03-2003, 14:15
Ben ik het mee eens. In BHD en LOTR zijn die massa's ook goed geslaagd. En toch, je merkt in die oude spektakelfilms - en ook wel in nieuwere (werken bvb. Gandhi of Braveheart) - dat die massa meer 'karakter' heeft. Of zoiets. :) Het laat zich niet zo duidelijk omschrijven maar met echte mensen heeft het toch iets...

Ja, dat vind ik ook. Bij Braveheart zien die gevechten met echte mensen er prachtig uit, maar bij LOTR ziet het er ook niet verkeerd uit. Nou heb ik The Two Towers nog steeds niet gezien :oops: , maar dat gevecht om Helms Deep lijkt me ook erg indrukwekkend. Door al die ontwikkelingen op het gebied van computer animatie zien de gevechten of mensen massa's die gemaakt zijn met de computer er wel veel echter uit. Ik heb op de 2 disc versie van LOTR een extra gezien die ging over de preview van The Two Towers waarin ze een speciaal programma hebben gemaakt voor de gevechten en dat ze allemaal zelf vechten en niet allemaal hetzelfde zag er zeer realistisch uit, hoor.

vince curtin
09-03-2003, 14:39
Hier zijn ze:
Se7en SE
State of Grace
The Thin Red Line
gr,vince.

daviddekam
09-03-2003, 14:48
Hier zijn ze:
Se7en SE
State of Grace
The Thin Red Line
gr,vince.

O leuk, hier zitten weer een paar nieuwe bij die nog niet eerder zijn genoemd.State of Grace ken ik niet en van The Thin Red Line heb ik wel eens gehoord.

Daniel1974
09-03-2003, 14:58
Bij 2 Towers of ook bij de The Mummy Returns gaat het er voor mijn gevoel al gauw uitzien als een hoop crioloelende mieren, waardoor er zoveel in een keer gebeurt dat je niet weet waar je het eerrste of laatste moet kijken. Das nogal jammer.

Bij een film als Braveheart is het erg gaaf ja. En bij The Patriot vond ik het ook erg mooi gedaan, wel digitaal maar het overzicht was er nog, te vergelijken met Gladiator in dat geval.

Maar even voor alle duidelijkheid. En puur bewonderenswaardig naar de regiseur kijkende. Dan weet ik wel wat het meeste respect afdwingt, en dat is door gewoon het volk echt te regiseren en het niet te animeren. Echte mensen blijven echte mensen en ook al is het grotendeels psychisch toch blijft dat mooier.

En dan zijn Ben Hur,Cleopatra of Lawrence Of Arabia wel heel erg mooi gemaakt. Als ik regiseur zou zijn zou ik het wel weten. Ook al laat een scene als helmdiepte van de andere kant weinig over voor een regiseur om het te regiseren, dat gaat op zo'n grote schaal. Das gewoon ook niet meer mogelijk.

Cleopatra moet je echt gaan zien. Ook de making off van 2 uur !! Is erg mooi, en wanneer je je bedenkt dat het alleen al een wonder is dat die film er ooit gekomen is, dan kijk je toch heel anders naar de film. Super !!!

Nog even over een vermelding van Brotherhood Of The Wolf van Enzo, dan hoop ik toch wel dat je het over de Canadese 3-disc editie hebt ? Ik vond de Nederlandse nogal magertjes en hij duurt nog 11 min. korter ook. Alsof het nog niet genoeg is.

daviddekam
09-03-2003, 15:01
Cleopatra moet je echt gaan zien. Ook de making off van 2 uur !! Is erg mooi, en wanneer je je bedenkt dat het alleen al een wonder is dat die film er ooit gekomen is, dan kijk je toch heel anders naar de film. Super !!!

Ik heb gehoord dat het bedrijf dat deze film gemaakt heeft nog een paar jaar in de schulden zat door de grote en de kosten van deze film. Klinkt indrukwekkend

Daniel1974
09-03-2003, 15:07
Dat bedrijf was FOX. Ze hebben de productie stopgezet een tijdje (moest ook want Elizabeth Taylor was erg ziek, de wet van Murphy was hier wel op van toepassing !!!) Maar de film heeft heel wat geld opgezogen. En de studio leek inderdaad ook faliet te gaan. Maar dat was ook voor die tijd al het geval, Cleopatra moest DE film worden die hun er weer bovenop ziu helpen. Echter ging dat niet helemaal volgens plan. En liep er enorme vertraging op. En geld werd echt weggezogen. Wat dat betreft was het maar goed dat The Sound Of Music & The Longest Day uitkwamen, met het geld dat deze films opbrachten is Cleopatra afgemaakt.

Echter blijken de resultaten destijds nogal kil magertjes geweest te zijn. Nu is het een van de grootste klassiekers uit de filmgeschiedenis, maar toen leek dat toch anders te zijn geweest. Anyway ik ben erg blij dat de film er uiteindelijk toch is gekomen. En niet in de kast is verdwenen zoals Stanley Kubricks Napoleon, wat had ik die graag gezien zeg !!!

daviddekam
09-03-2003, 15:10
Ik dacht al dat ik ergens zoiets had gehoord/gelezen.

Daniel1974
09-03-2003, 15:13
Thin Red Line. Vond ik wel een van de meest indrukwekkende oorlogsfilms ooit, wel 10 keer zo goed als Saving Private Ryan wat vergeleken met deze fil echt letterlijk in zijn hemd staan, jammer van al die Oscars. Dat er constant met gedachten wordt gespeeld is zo gaaf, dat je erg dichtbij komt te staan bij de belevenissen. Echter moet je wel van filosofie houden en zelf ook een beetje een denker zijn, anders is die film alleen maar irritant. In ieder geval is dat wat ook vaak aan wordt gehaald als kritiek. Blijkbaar is deze film niet voor iedereen weggelegd, en dat is erg jammer van zo'n prachtige film.

daviddekam
09-03-2003, 15:17
O, dat je ook zelf na moet denken vind ik juist wel leuk, ik hoef ook een film niet in een keer te snappen. En dat filosofie; dat lijkt zeker een beetje op Morpheus uit The Matrix met al zijn verhalen van: What is Real? How do you define real? enz, enz......

Daniel1974
09-03-2003, 15:23
dat is wel een onderwerp van de filosofie inderdaad en gaat meer naar de Metafysische kant. Lees maar eens wat van Plato en dan The Matrix kijken, erg interessant. Ik zou het bijna een schoolvoorbeeld Platonisme noemen. Maar ja van de andere kant, is de filosofie van PLato zo ruim op te vatten en zo wijd te interpeteren dat het eigenlijk wel mogelijkheid laat voor veel invalshoeken.

Thin Red Line's filosofie heeft denk ik een meer Ethische kant. Dat gefilosofeer gaat veel over de waanzin van oorlog, wat dat met je gedachten doet, hoe het aan je vreet als je weet eens iemand neerschiet, je een dorp uitmoord of als je eigen maat voor je ogen kapot wordt geschoten. En wat je dan eigenlijk ziet is hoe deze soldaten langzaam veranderen en echt inderdaad over die dunne rode lijn gaan, en doorflippen. En dat is heel gaaf in beeld gebracht. De film moet in de eerste instantie dan ook geprezen worden om zijn acteerwerk, want dat is echt zo goed. Maar wil je dat een verhaal als dit aanspreek dan moet dat ook wel. Ik denk niet dat ik ooit een oorlogsfilm heb gezien die meer indruk maakte of mij dichterbij de angst bracht dan deze film. Wil niet zeggen dat ik het nu begrijp, maar je krijgt wel een goed idee.

daviddekam
09-03-2003, 15:35
Nou er zijn al erg veel toppers voorbij gekomen hier even een soort tussenstand:

De Top-3:

1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring: 14x
2. Band of Brothers: 10x
3. Godfather Trilogy: 7x

De Rest:

4. Fight Club: 6x
5. Gladiator: 5x
6. Matrix + Matrix Revisited Box-set: 5x
7. Memento LE: 3x
8. The Usual Suspects: SE 3x
9. Pulp Fiction: 3x
10. Terminator 2: 3x
11. U2 Elevation Tour: 2x
12. Se7en SE: 2x
13. Ghost in the Shell: 2x
14. Dogma: 2x
15. Back to the Future Trilogy: 2x

De onbetwiste nummer 1 is dus Lord of the Rings: Fellowship of the Ring meestal de Extended version maar sommige zeggen alleen LOTR en andere noemen een andere versie dit is dus Lord of the Rings: Fellowship of the Ring in het algemeen. Op nummer 2 dus Band of Brothers box en op nummer 3 de Godfather Trilogy. Geen Heel verassende Top-3 dacht ik zo.

daviddekam
09-03-2003, 15:38
dat is wel een onderwerp van de filosofie inderdaad en gaat meer naar de Metafysische kant. Lees maar eens wat van Plato en dan The Matrix kijken, erg interessant. Ik zou het bijna een schoolvoorbeeld Platonisme noemen. Maar ja van de andere kant, is de filosofie van PLato zo ruim op te vatten en zo wijd te interpeteren dat het eigenlijk wel mogelijkheid laat voor veel invalshoeken.

Thin Red Line's filosofie heeft denk ik een meer Ethische kant. Dat gefilosofeer gaat veel over de waanzin van oorlog, wat dat met je gedachten doet, hoe het aan je vreet als je weet eens iemand neerschiet, je een dorp uitmoord of als je eigen maat voor je ogen kapot wordt geschoten. En wat je dan eigenlijk ziet is hoe deze soldaten langzaam veranderen en echt inderdaad over die dunne rode lijn gaan, en doorflippen. En dat is heel gaaf in beeld gebracht. De film moet in de eerste instantie dan ook geprezen worden om zijn acteerwerk, want dat is echt zo goed. Maar wil je dat een verhaal als dit aanspreek dan moet dat ook wel. Ik denk niet dat ik ooit een oorlogsfilm heb gezien die meer indruk maakte of mij dichterbij de angst bracht dan deze film. Wil niet zeggen dat ik het nu begrijp, maar je krijgt wel een goed idee.

Klinkt vet, de filosefie van The Thin Red Line.

Daniel1974
09-03-2003, 15:50
Je moet er wel even voor gaan zitten, en niet alleen na die tijd maar ook na die tijd. Praat erover met een aantal mensen, dat zul je nodig zijn. Dit is niet een film die je even gaat bekijken met een aantal vrienden, maar je moet echt de film volgen.

Het is alleen wel jammer dat de huidige uitgave niet echt wat bijzonders is. Geen extra's enz.

Maar wel goed beeld en geluid, ook al is er in de VS ook een DTS versie te krijgen.

daviddekam
09-03-2003, 15:55
Dat vind ik wel leuk een film waar je echt goed voor moet gaan zitten en goed moet blijven opletten net zoals bij: The Mtrix en bij Fight Club zeker? Maar als The Thin Red Line zo goed is en zoveel oscars heeft gewonnen is er dan niet ergens een SE te bekennen?

Daniel1974
09-03-2003, 16:06
Geen Oscars gewonnen, alleen genomineerd 7 om precies te zijn. Net als Shawshank Redemtion, en ook niets gewonnen. Terwijl de films beide gruwelijk goed zijn. Kijk maar eens op IMDB wat mensen van deze film schrijven. En dan moet je zowel op de persreviews letten als op wat de kijkers er van vinden. Dan zul je zien dat er erg ambivalent over deze film wordt gedacht, maar kijk em en je weet het zelf. Ben erg benieuwd wat je er van vind.

Nog een noot en dat is over de filmmuziek, wat een supergave muziek zit hierbij. Hier heeft Zimmer zichzelf voor de eerste keer overtroffen, de volgende keren kwamen daar al gauw achteraan, Gladiator, BHD, Hannibal en zeker ook Pearl Harbor. Maar wat hij doet is erg mooi. En dat doet hij met Pearl Harbor ook tot op zekere hoogte, namelijk : Hij geeft de geweldadige en actiescenes rustige muziek mee. Daarmee doet hij dus het tegenovergestelde van wat componisten normaal doen en dat geeft zo'n mooi effect !!!

Een deel van de filmmuziek is later nog weer gebruikt voor de trailer van Pearl Harbor, ik hoorde deze en realiseerde me dat deze muziek ook daaronder niet verkeerd was geweest.

Daniel1974
09-03-2003, 16:06
Bij de FRS of MM moet je em voor 15 Euro wel kunnen bemachtigen.

daviddekam
09-03-2003, 16:10
Oke dan, jammer dat ik een ongeloofelijk geld tekort heb :(

Henk Van de Casteele
09-03-2003, 16:21
- LOTR: FOTR Extended Edition
- BOB: Tin Box
- Pearl Harbor: Director's Cut (4-disc)
- Terminator 2: Judgment Day: Ultimate Edition
- Matrix & Matrix Revisited
- Fight Club
- Back to the Future Trilogy
- Godfather Trilogy

Het valt wel op dat er weinig of geen 1-disc versie in de lijstjes voorkomen.

daviddekam
09-03-2003, 16:24
Het valt wel op dat er weinig of geen 1-disc versie in de lijstjes voorkomen.

Ja klopt, maar ik vind ook altijd een mooie kartonnen hoes met 4 DVDs en veel extra's prachtig en dat voegt veel toe aan de DVD dus is een box meestal een vande beste of de beste uit iemand z'n collectie. Als je echt alleen gaat kijken naar de film zullen er wel meer 1 discs verschijnen, denk ik.

Pat
09-03-2003, 16:44
The Thin Red Line heb ik bekeken met de idee dat ik naar een echte (lees : typische) oorlogsfilm ging kijken. Hij viel me dan ook zwaar tegen. Al dat gedoe met die gemoedstoestanden daar hou ik niet zo van in oorlogsfilms. Maar misschien moet ik 'm maar eens opnieuw zien, door een andere bril so to speak ? :)
The Shawshank Redemption is hier ook genoemd... Dat vind dus wél een geweldige film. Hij staat met recht op nummer 2 in de IMDB !

Dave
09-03-2003, 17:02
Mijn top 3:

The Godfather Colection
Band Of Brothers
Se7en

Leonard Shelby
09-03-2003, 17:13
-
Het valt wel op dat er weinig of geen 1-disc versie in de lijstjes voorkomen.

Ik dacht ook meer dat het om de film ging. Als het om het hele product gaat ziet mijn lijstje er anders uit.

BOB tinbox
Pearl Harbor Dir. cut 4 disc
Back to the future I II III box

Maar dat is puur op de extra's en de uitvoering.

daviddekam
09-03-2003, 17:30
Bij Mijn top-3 heb ik puur naar de film gekeken, maar andere keken naar beiden dus het is wat jezelf belangrijk vind een goede film of een geweldige uitvoering van een gemiddelde film.

Niels Haasjes
09-03-2003, 17:31
Mijn fovarieten:

- Fight Club
- American Hostory X
- Oceans Eleven
- Unbreakable
- Snatch

daviddekam
09-03-2003, 17:36
Mijn fovarieten:

- Snatch

Volgens mij pas de 1e keer dat Snatch langskomt, had ik wel wat vaker verwacht tegen te komen. Ik ga nog een keer de 2 disc versie aanschaffen

Daniel1974
09-03-2003, 17:51
de 2 disc en de gewone NL versie van Snatch zijn toch hetzelfde ? En die is tegenwoordig niet meer zo duur.

daviddekam
09-03-2003, 17:54
de 2 disc en de gewone NL versie van Snatch zijn toch hetzelfde ? En die is tegenwoordig niet meer zo duur.

O, dat weet ik niet of er veel verschil in zit, maar bij play.com is de 2 disc versie ook niet duur meer 9.99 da's afgerond 15 euro.

Daniel1974
09-03-2003, 18:04
Heb ze even vergeleken met elkaar en oordeel zelf !!

1 Disc !!

- Trailers
- Making Off
- Behind The Scenes
- Original recordings from the set
- Interviews
- TV commercials
- Deleted Scenes
- Commentary
- Weblink
- Production Notes
- Filmographies
- Soundtrack selection
- Photobook
- Quotes
- 3 Scenes montaged back iinto the movie
- Storyboard commparisson

2 disc
Director and producer commentary
2 disc set
Disc One:
Stealing Stones branching feature
Hidden Easter Egg
Disc Two:
'Making Of' featurette (25 minutes)
Storyboard To Film Comparisons
Deleted Scenes (15 minutes)
Teaser Trailer
Theatrical Trailer
Interviews
Production Notes
Filmographies
Snatch B-Roll
TV Spots
Photo gallery

Het lijkt erop van niet !!!

daviddekam
09-03-2003, 18:08
Nou dan verschillen ze niet of bijna niet, maar de 2 disc editie is bij play erg goedkoop 15,- euro's. Heb je dan ergens de 1 disc voor die prijs? Ik dacht wel dat de FRS hem had voor ongeveer 15 euro, dan koopi k hem daar wel, maar 15 euro voor een mooie 2 disc set is niet duur vind ik.

Daniel1974
09-03-2003, 18:10
Ik zie em in Zwolle vaak voor iets van 15 a 16 Euro liggen, dus als ik jou was pikte ik em een keer op bij de locale Free. Bij Play heb je ook nog weer verzendkosten niet !!!

daviddekam
09-03-2003, 18:12
Ik zie em in Zwolle vaak voor iets van 15 a 16 Euro liggen, dus als ik jou was pikte ik em een keer op bij de locale Free. Bij Play heb je ook nog weer verzendkosten niet !!!

IK ga wel een keer langs de FRS, enne by the way Play.com rekent geen verzendkosten dus de prijs die op de site bij de DVD's staat is ook gelijk alles wat je betaalt.

tomaz
09-03-2003, 18:20
1. Band of brothers
2. Lawrence of arabia
3. Amadeus
4. The nightmare before christmas
5. Gladiator

Jaded
09-03-2003, 18:21
1. Band of brothers
2. Lawrence of arabia
3. Amadeus
4. The nightmare before christmas
5. Gladiator
Ook zoiets.

Pat
09-03-2003, 21:01
Ik dacht ook meer dat het om de film ging. Als het om het hele product gaat ziet mijn lijstje er anders uit.
De vraag was "Wat is de beste DVD ?" dus dacht ik dat het om het gehele pakket ging. Als het er om gaat welke ik de beste film uit mijn collectie vind, dan denk ik dat mijn Top 5 er *ongeveer* zo moet uitzien :
1) LOTR
2) Das Boot
3) The Killing Fields
4) Saving Private Ryan
5) Gandhi

daviddekam
09-03-2003, 21:06
De vraag was "Wat is de beste DVD ?" dus dacht ik dat het om het gehele pakket ging. Als het er om gaat welke ik de beste film uit mijn collectie vind, dan denk ik dat mijn Top 5 er *ongeveer* zo moet uitzien :


Ik zeg het nog maar een keer: Het is wat jij zelf het belangrijkste vind. Koop jij een DVD alleen voor de film dan kies je hier je beste film(s) uit of ga jij voor mooi uitgave's van films dan post je die hier. Het is dus wat jij het belangrijkste vind: Een hele goede film zonder veel extra's op 1 DVD of een gemiddelde film op 2 discs met veel extra's. Dus wat vind jij het belangrijkst??

Pat
09-03-2003, 21:12
Dus wat vind jij het belangrijkst??
Mijn originele Top blijft behouden. De laatste was min of meer informatief.

Bas van Dijk
09-03-2003, 21:32
Nou er zijn al erg veel toppers voorbij gekomen hier even een soort tussenstand:

De Top-3:

1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring: 14x
2. Band of Brothers: 10x
3. Godfather Trilogy: 7x
.... Geen Heel verassende Top-3 dacht ik zo.

Absoluut geen verrassende top 3.. is zelfs gelijk aan mijn top 3 (zie boven). Komt echter totaal niet overeen met de top 50 van dvd.nl
Naar mijn mening is dit een meer realistisch beeld.

gr,

Bas

daviddekam
09-03-2003, 21:36
Ja, vind ik ook. Hoewel er in de top 50 van dvd.nl ook zeker goede titels staan.

Bas van Dijk
09-03-2003, 21:41
Ja, vind ik ook. Hoewel er in de top 50 van dvd.nl ook zeker goede titels staan.

Tuurlijk, maar ik bedoelde de top 3...

LotR op 6
BoB en Godfather komer er helemaal niet in voor...

gr,

Bas

daviddekam
09-03-2003, 21:52
Da's wel raar eigenlijk dat BOB en The Godfather er niet in voorkomen.

Jelger
09-03-2003, 21:56
Da's wel raar eigenlijk dat BOB en The Godfather er niet in voorkomen. Volgens mij is er geen eens een recensie van BOB :?

Volgens mij wel ;)

http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=801

daviddekam
09-03-2003, 22:00
Ja, klopt. Ik heb hem net gezien. Post is aangepast. Ik zou hem ook wel willen hebben, maar die prijs :shock: . Denk ik dat ik hem redelijk goedkoop heb gevonden bij ezy.com staat er dat er nog 25 australische dollars bijkomen (verzendkosten) word het nog ong. 70 euro.

HiddeV
09-03-2003, 22:02
Band of brothers(6 dvd) en daarna Friends(24 dvd box)

Ettepet
11-03-2003, 15:10
De beste dvd?

1. LOTR (1+2)
2. Toy Story 2
3. Sleepy Hollow

Enzo
11-03-2003, 16:06
hee David leuk dat je zo'n tussenscoor bijhoud :D

ik zal het lijstje nog even aanvullen van mijn beste films in bezit:

blade runner (ik wacht op de S.E. 3 dvd editie die gaat uitkomen :wink: )
LOTR , jaja ik ook de S.E.
sixth sense DTS
the others DTS
Aliens S.E.
E.T. S.E DTS
Se7en DTS
Tim Burton films, Batman, sleepy hollow, Edward scissorhands, the nightmare before christmas
Minority Report, erg goed in elkaar gezet!
Atlantis, Disney DTS 2 dvd's versie
Eyes wide shut
Donnie darko

tja ik heb er nog meer..
:roll:

daviddekam
11-03-2003, 16:15
hee David leuk dat je zo'n tussenscoor bijhoud :D

tja ik heb er nog meer..
:roll:

Hey, Bedankt. Dat probleem heb ik ook. Mijn Top-3 wijzigt heel erg snel en eigenlijk moet ik het uitbreiden naar een Top-5 maar ja......

Enzo
11-03-2003, 16:30
hee David leuk dat je zo'n tussenscoor bijhoud :D

tja ik heb er nog meer..
:roll:

Hey, Bedankt. Dat probleem heb ik ook. Mijn Top-3 wijzigt heel erg snel en eigenlijk moet ik het uitbreiden naar een Top-5 maar ja......

oei.. David ik heb eerder een top 100, erg moeilijk om te kiezen ik vindt
mijn films eigelijk allemaal goed, omdat ze in dat genre toch wel tot de toppers behoren tenminste dat vindt ik :lol:

films die ik bv nooit zou kopen (krijgen is wat anders :wink: )

dogma
island of dr moreau
ice age
MIB
evolution
charlies angels

films die ik recentelijk heb weggedaan

animal factory
ravenouss
megiddo
air force one
stargate (alleen omdat ik nu de DTS versie heb :wink: )

daviddekam
11-03-2003, 16:35
films die ik bv nooit zou kopen (krijgen is wat anders :wink: )

dogma
Ice age

Nou, dit vind ik juist goede films. Dogma heeft een erg orgineel verhaal en (vind ik) is erg komisch. En Ice Age die humor en Scrat. Fantastisch :D :D :D

Enzo
11-03-2003, 16:47
films die ik bv nooit zou kopen (krijgen is wat anders :wink: )

dogma
Ice age

Nou, dit vind ik juist goede films. Dogma heeft een erg orgineel verhaal en (vind ik) is erg komisch. En Ice Age die humor en Scrat. Fantastisch :D :D :D

scrat is leuk inderdaad, maar die zie je maar een paar minuten van die hele film in beeld
dogma................................????? nee dat vindt ik echt niets, maar zo heeft iedereen wel wat :mrgreen:

daviddekam
11-03-2003, 16:51
Da's waar

daviddekam
15-03-2003, 18:43
Tussenstand 2

De Top:

1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring: 17x
2. Band of Brothers: 13x
3. Godfather Trilogy: 9x
4. Fight Club: 9x

De Rest:

5. Gladiator 6x
6. Matrix + Matrix Revisited Box-set: 6x
7. Terminator 2: 4x
8. Se7en SE 4x
9. Memento LE: 3x
10. Pulp Fiction: 3x
11. The Usual Suspects: SE 3x
12. Back to the Future Trilogy: 3x
13. U2 Elevation Tour: 2x
14. Ghost in the Shell: 2x
15. Dogma: 2x
16. Snatch 2x

BreezeR
15-03-2003, 19:05
- Braveheart
- Gladiator
- Bttf trilogy
- Lotr fellowship of the ring
- beide starwars films...

NickV
15-03-2003, 19:37
Band of Brothers (6 cd) & Se7en

Harry V.
15-03-2003, 22:31
Godfather Collecite en Lord of the rings Collector's Gift Set (r1: Iets sterker geluid)

Tom van den Hout
15-03-2003, 22:50
1. Fight CLub
2. Ali
3. Rocky box (hoor hier eigenlijk mensen vrij weinig over, volgens mij zijn er nie zo veel mensen die deze box hebben)

Dat was mijne :p

daviddekam
15-03-2003, 22:54
Dat was mijne :P

Thank You 8)

Coen Vermeer
15-03-2003, 22:58
me top 5:

1. True Romance directors cut SE
2. Fight Club SE
3. Godfather Trilogy
4. Vidocq
5. Back to the future trilogy

daviddekam
15-03-2003, 23:00
1. True Romance directors cut SE


Is die zo goed? Ik heb hem nog niet (gezien), maar als jij hem boven Fight Club plaatst moet die wel bijzonder goed zijn :P

Mark de Jong
15-03-2003, 23:11
En weer een nieuwe topper erbij: 24 Season 1 (y)

R. Schaap
15-03-2003, 23:14
1. True Romance directors cut SE


Is die zo goed? Ik heb hem nog niet (gezien), maar als jij hem boven Fight Club plaatst moet die wel bijzonder goed zijn :P
Ja die is erg goed!!! Boven FC is mij ook te hoog, maar er net onder zeker!!

daviddekam
16-03-2003, 10:19
1. True Romance directors cut SE


Is die zo goed? Ik heb hem nog niet (gezien), maar als jij hem boven Fight Club plaatst moet die wel bijzonder goed zijn :P
Ja die is erg goed!!! Boven FC is mij ook te hoog, maar er net onder zeker!!

Dus ook die komt op mijn wishlist (y)

Lester Burnham
16-03-2003, 12:00
Mijn Top 5;
1 LOTR
2 Magnolia
3 Memento
4 American Beauty
5 Fight Club

Ik kies ze echt voor de film, maar de extra´s zijn altijd leuk.
Verder wisselt de volgorde nog wel eens en wil er wel eens een andere titel tijdelijk in de top 5 staan. Ik denk trouwens dat aan het einde van dit jaar 1 en 2 door LOTR wordt bezet. Eerst de Two Towers en dan de Fellowship. Wanneer komt die extended versie van TTT uit? November?

Pat
16-03-2003, 14:04
Wanneer komt die extended versie van TTT uit? November?
Ja. 12 november.

Harry V.
17-03-2003, 02:38
me top 5:

4. Vidocq


Hoe is die eigenlijk? Heb er van gehoord, maar kan me er niks bij voorstellen. :?:

Mark de Jong
17-03-2003, 07:07
me top 5:

4. Vidocq


Hoe is die eigenlijk? Heb er van gehoord, maar kan me er niks bij voorstellen. :?:

Franse film, digitaal opgenomen, prachtige effects, goed verhaal. Kortom, een topperje (y) (y)

Daniel1974
17-03-2003, 09:03
Prachtig camerawerk !! Erg mooie effecten !!!

Marc Raps
17-03-2003, 18:14
1) The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring -- Special Extended DVD Edition
2) Star Wars: Episode II -- Attack of the Clones
3) Harry Potter and the Philosopher's Stone (Widescreen Versie)

Hierbij heb ik vooral op de kwaliteit van de DVD's gelet (beeld, geluid, extra's) en niet zozeer op de inhoud.

- Marc, die niet echt vindt dat-ie genoeg DVD's heeft om van een "collectie" te spreken.

Coen Vermeer
17-03-2003, 19:00
1. True Romance directors cut SE


Is die zo goed? Ik heb hem nog niet (gezien), maar als jij hem boven Fight Club plaatst moet die wel bijzonder goed zijn :P
Ja die is erg goed!!! Boven FC is mij ook te hoog, maar er net onder zeker!!

Dus ook die komt op mijn wishlist (y)

True romance komt qua film nou eenmaal iets hoger dan fight club voor mij. Zoveel goeie acteurs, script van quentin tarantino goeie muziek en floyd (bradd pitt als stoner), prachtig. De se is nog eens heel erg uitgebreid en heeft een mooie hoes. dus 1e

Coen Vermeer
17-03-2003, 19:01
me top 5:

4. Vidocq


Hoe is die eigenlijk? Heb er van gehoord, maar kan me er niks bij voorstellen. :?:

Franse film, digitaal opgenomen, prachtige effects, goed verhaal. Kortom, een topperje (y) (y)

Goeie film, goed verhaal mooie effecten en een prachtige dvd uitgave.

HiddeV
17-03-2003, 19:20
Dit vind ik de 3 beste dvd(boxen) uit mijn collectie:
Band of Brothers(6 dvd's)
"24" Seizoen 1(6 dvd's)
Friends Superbox Seizoen 1 t/m 8(24 dvd's)

Caledonians
17-03-2003, 19:49
Mijn top 5 uit mn collectie van dit moment:

1. Band of Brothers
2. Lord of the Rings Ext. Ed.
3. The Usual Suspects
4. Braveheart
5. Gladiator

Als ik nou zo kijk is deze top 5 in willekeurige volgorde hehe...

Joost v.d. Ham
17-03-2003, 22:09
ik zal vast en zeker al wel eens gepost hebben maarja... :roll:

Godfather Collection
Fight Club
Seven SE
Moulin Rouge SE
Band of Brothers (6disc)
Amelie CE
From Dusk Till Dawn CE
Reservoir Dogs CE (r4)
Usual Suspects SE
Silence of the Lambs SE
....

hoeveel wil je er weten....?
Sorry maar eigenlijk onmogenlijk om hier een top 5 van te maken.

daviddekam
18-03-2003, 06:30
hoeveel wil je er weten....?
Sorry maar eigenlijk onmogenlijk om hier een top 5 van te maken.

Ja, dat probleem had ik dus ook en ik heb nog maar 19 DVD's............ :?

Coen P.
18-03-2003, 19:34
1) the shawshank redemption (zonder twijfel mijn beste film, al is het een wel erg "kale" release)
2) the godfather box
3) LOTR 4 disc
4) Fight Club S.E.
5) Se7en S.E.

gr. Coen

deeveedeeke
18-03-2003, 19:58
Voor mij zijn het de volgende,

- LOTR
- The mummy en the mummy returns
- Ace ventura 1 & 2
- Dumb and dumber

- verder zie ik Steven Seagal graag bezig.

HarryCallehan
18-03-2003, 20:20
Met stip op 1:

- Band of Brothers box

veel verder daarna denk ik:
- Ronin
- Gladiator

HC

Eddy
19-03-2003, 16:09
Eenzaam aan de top staat bij mij mijn nieuwste aanwinst:

- Eraserhead (de versie van www.davidlynch.com)

Maar verder ben ik ook erg blij met:
- The Godfather trilogie
- Twin Peaks eerste seizoen
- Andrei Rublev
maar natuurlijk ben ik ook erg blij met al die andere dvd's in mijn collectie.

John Dejesus
19-03-2003, 20:18
Mijn top 3

-Braveheart
-Back to the future 1
-The Matrix

Echte films die je oneindig keren kan kijken.
Heb ook niet echt bar veel dvd's maarja je collectie blijft groeien he!!!


Greetz John

P.C.M. SCHOUTEN
19-03-2003, 20:25
Voor mij

1:the matrix
2:lotr
3:the usual suspects


en nog veel meer wat erg goed is maar ja dan moet ik een top 25
gaan openen (idee??????)

T. van Keeken
19-03-2003, 20:38
Lord of the Rings (special edition boxset)
Fight Club (nog steeds...)
Moulin Rouge

ASH66
20-03-2003, 09:48
*SHREK , gewoon een hele leuke zeer mooi gemaakte dvd! :D
*Blues Brothers, perfecte combi van muziek en film (y)
*Evil Dead 2, perfecte mix van humor en horror :twisted:

daviddekam
20-03-2003, 16:24
Tussenstand 3

De Top:

1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring: 26x
2. Band of Brothers: 18x
3. Fight Club: 15x

De Rest:

4. Godfather Trilogy: 14x
5. Gladiator 9x
6. Matrix + Matrix Revisited Box-set: 8x
7. The Usual Suspects: SE 7x
8. Se7en SE 6x
9. Back to the Future Trilogy: 6x
10. Braveheart 4x
11. Terminator 2: 4x
12. Memento LE: 4x
13. Pulp Fiction: 3x
14. U2 Elevation Tour: 2x
15. Ghost in the Shell: 2x
16. Dogma: 2x
17. Snatch 2x
18. Vidocq 2x
19. 24 Season 1, 2x
20. Moulin Rouge SE 2x
21. True Romance directors cut SE 1x
22. American Beauty 1x


Opvallend: The Godfather Trilogy is verdrongen naar de 4e plaats door: Fight Club. De grootste stijgers zijn: The Usual Suspects SE en Se7en SE.

jamal
20-03-2003, 17:28
1. fight club
2. gladiator
3. count of monte cristo

madelon
21-03-2003, 21:17
maar ik vind op dit moment uit mijn collectie deze 5 het best/mooist

1) LOTR 4 disc
2) 24 Season 1
3) Seven S.E.
4) Sixth Sense C.E.
5) Silence of the Lambs S.E.

daviddekam
26-03-2003, 17:36
Niemand meer??

Qique
19-06-2003, 18:20
Toch maar weer even leven in dit topic omdat ik nu ook bewust op zoek ben naar juist aanschaffen van de mooiste uitgaven.

Heeft als resultaat dat ik nu met name trots ben op het volgende rijtje:

Amelie Limited Edition (nummer 0108 :wink: )
Almost Famous - Collector's Edition - Bootleg Cut
Memento Limited Edition
Godfather Box
Lord of the Rings Extended Edition 4- disc

Daar komt hopelijk snel (status 'shipped') Reservoir Dogs SE Brown Edition bij, en ik ben ook op zoek naar de 2 disc Collector's Editions van Jackie Brown en Pulp fiction. Allen upgrades van de simpelere uitvoeringen die ik nog heb of al eerder heb verkocht. :D :roll: 8)

RemcoZ
19-06-2003, 18:33
oei oei oei... erg lastig dit. Na lang wikken en wegen mijn top 5:

1. Braveheart
2. Shrek
3. Se7en
4. Gladiator
5. The Matrix

Films die er net buiten vallen (in willekeurige volgorde): A.I., A Beautiful mind, Pulp Fiction, en de drie Monty Python films...

Roberto G
19-06-2003, 23:15
ok hier is mijn top 10 op rang

1: The lord of the rings the fellowship 4disc
2: Braveheart SE 2disc
3: The Godfather dvd collection
4: Forest Gump SE
5: The Gladiator
6: Saving private Ryan 2 disc
7: The patriot
8: X men 1.5
9: Se7en SE
10: Harry Potter 1 + 2

Dit is mijn top 10 aan toppertjes, heb nog wel een aantal toppers die er eigenlijk ook in horen: dat zijn IT, u-571, The road to perdition, pulp fiction, the ord of the rings 2 disc , maarja ik moest kiezen :roll:

metrakitt
19-06-2003, 23:35
top 3


1 the rock se
2 face off
3 we were soldiers


police story 2
iron monkey

heb allemaal top movies haha

Renny Collard
20-06-2003, 00:00
!. Lord Of the Rings ext. vers.
2. Godfather Trilogy
3. Band of Brothers

Edwin V
20-06-2003, 06:55
Overall (film, beeld, geluid, extra's)
1 FotR extended
2 Band of Brothers
3 Gladiator
4 Se7en
5 Star wars episode 1

Qua film
1 FotR extended
2 Shawshank redemption
3 Band of Brothers

Qua beeldkwaliteit
1 Vertical limit superbit
2 8 Femmes
3 Desperado superbit

Qua geluid
1 U751
2 Se7en
3 Exorcist

Qua waardevolle extra's
1 FotR extended
2 Se7en
3 12 monkeys

The Jango
20-06-2003, 09:30
Lord of the Ring - Fellowship of the Ring 4disc extended version.

Coen Vermeer
20-06-2003, 09:38
oke ik heb weer een nieuwe top 5:

1 Amelie CE
2 Final Fantasy SE
3 Fight Club SE
4 Seven SE
5 True Romance SE

Boxen:

1 LOTR 4 disc
2 Simpsons seizoen 2
3 Godfather Box
4 Back to the future box

Cat
20-06-2003, 10:16
Mooiste DVD's in mijn bezit:

1)LotR (4-disc)
2)The Usual Suspects
3)The Matrix
4)Depeche Mode-One night in Paris
5)Saving Private Ryan

Moeilijk hoor.....makkelijker om gewoon mijn beste films te noemen. Maar ja, dit waren de mooiste DVD's (qua uitgave, extra's, geluid etc).

Laurens
20-06-2003, 10:47
LOTR - The Fellowship of the Ring 4-Disc Ext. Ed.

godofgamblers
20-06-2003, 11:05
Tis moeilijk maar hier gaat ie :

1) Fist Of Legend (uncut Taiwanese import)
2) Amelie 2disc
3) Scarface
4) Pulp Fiction C.E. 2disc
5) Shawshank Redemption R1 (goede 5.1 soundtrack)


Dushen

Philippe
20-06-2003, 13:10
Mijn mooiste dvd's vind ik The Rock UK SE en Speed SE.

TeaDoggy
20-06-2003, 13:45
1. Memento
2. Amelie
3. Spirited Away

dj_klomp
21-06-2003, 19:55
1. Gladiator
2. Minority Report
3. Signs
4. Die Another Day
5.The Mummy Ultimate Edition

daviddekam
21-06-2003, 20:35
Dit is mijn top 3:

1. Fight Club 2 Disc
2. Matrix + Matrix Revisited Box-set
3. Ghost in the Shell (anime)

Dit was erg lang geleden dus maar even een update:

Top 5 (films):

1. Fucking Amal
1. American Beauty (gedeelde 1e plaats :wink: )
3. LOTR: Fellowship
4. Gladiator
5. Pulp Fiction

Top 5 (films in combinatie met uitgave):

1. LOTR Extended
2. Gladiator SE
3. Pulp Fiction CE
4. The Matrix + Revisted Box Set
5. The Simpsons Season 1 CE

Nou heb ik nog veel geweldige films nog niet eens genoemd zoals: Fight Club, Braveheart, Amélie, Memento, Forrest Gump en meer. Maar zo zien mijn lijstjes er op dit tijdstip ongeveer uit 8)

cosaBlaze
22-06-2003, 12:02
1. Godfather Trilogy
2. Fightclub
3. From dusk till dawn CE

Fox
01-08-2003, 18:28
1. True Romance
2. Heat
3. Training Day
4. Fight Club
5. Traffic
6. Apocalyps Now Redux
7. Deerhunter etc

mark maris
14-03-2004, 21:18
mijn top 3 van beste dvd's die ik heb :

the godfather collection
band of brothers
the green mile

Furanku
14-03-2004, 21:20
Misschien niet zo uniek maar:

- Dances With Wolves S.E
- Will & Grace Boxset
- Basketball Diaries (niet gekozen op specs, maar puur op de film)

R Klemkerk
14-03-2004, 21:21
mijn Toppertjes:

Battle Royale Tin
Godfather Trilogy
Dances With Wolves 3disk
Terminator 2 Tin
Donnie Darko Tin
Fightclub

dat zijn toch wel mijn toppertjes hoor :)

Erik Hagen
14-03-2004, 21:33
Mijn top 3 uit m'n collectie:

Band of Brothers (Tin Box)
Fight Club (2 DVD)
Amélie (2 DVD L.E.)

En verder natuurlijk ook Experiment, Usual Suspects (2 DVD S.E.), Indiana Jones Trilogy en de beide E.E.'s van Lord of the Rings. :D