PDA

Bekijk de volledige versie : Geen digitaal geluid :(



B-Molson
23-10-2001, 09:30
Ik heb sinds kort een Yamaha VS-10 op mijn slaapkamer staan.. Alles netjes aangesloten als volgt:

dvd speler - TV : Scart 1
video speler - TV : Scart 2
video speler - VS-10 : standaard audio kabels
dvd speler - VS-10 : standaard audio kabels

Nu had ik gehoord dat met een optical fibre cable het geluid digitaal, en dus veel beter doorgegeven werd.. Nu heeft de VS-10 2 optical in ports, en mijn dvd speler een optical out.. dus ik naar de winkel, kabeltje gekocht (50 piek voor een meter ofzo, aso) en aangesloten.. Maar als ik mijn VS-10 op digital 1 zet (dus voor de 1e optical in, waar mijn dvd dan op aangesloten zit) krijg ik helemaal geen geluid !?

Zowel mijn dvd als de vs10 zijn nog geen maand oud, dus volgens mij moet het wel de kabel zijn, of heb ik iets over het hoofd gezien..

Als ik nu namelijk een dts dvdtje in mijn speler doe (die nu dus nog gewoon met audiokabels aangesloten zit) krijg ik geen dts icoontje op mijn VS10 scherm, wat er volgens de handleiding wel moet komen, en ik krijg ook ZEKER geen dts geluid te horen..

Alle hulp/tips zijn welkom..

B-Molson
www.filmbuster.nl

marcel
23-10-2001, 09:35
Naar mijn weten zal DTS nooit via standaard audio kabels gaan lopen. Alleen via coax dan wel Toslink.
En dan ligt het ook nog aan of je daadwerkelijk kiest voor DTS op de DVD. Standaard zal deze niet meteen met DTS beginnen.
Tenzij het een DTS only dvd is, en dat zijn er niet zo veel geloof ik.

oh ja en als je nu via standaard audio kabels luistert , dan kan het wel eens zijn dat je output voor optical niet aan staat.

Sommige merken werken of alleen via de standaard uitgang of via de digitale.

B-Molson
23-10-2001, 09:43
Marcel, heb je enig idee hoe ik de digitale output van mijn speler aan kan zetten dan ?? gaat dat via het setup menu, of iets dat iets externs aan de speler..

In ieder geval alvast bedankt voor je tip !

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

marcel
23-10-2001, 09:50
Dat zit inderdaad in de setup.
Ook weer per merk verschillend, mijn labway had dat in de general setup staan onder audio.
Hier stond dan analog of iets met PCM->RAW.
In ieder geval moet hij niet op analog staan , maar dat mag wel duidelijk zijn.

B-Molson
23-10-2001, 10:06
[censuur] het was inderdaad nog ingesteld op analog... ik heb nu de dvd van Gladiator erin gedaan, op dts gezet en er gaat een wereld voor me open, wat een geluid... Ik baalde er al zo van.. heb je een set van 1300 gulden gekocht (wat voor een studentje echt veel is :P) en doet alleen dolby prologic en zo het.... NU kan ik pas echt films gaan kijken..

Marcel, 1000 malen dank !!!!

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

marcel
23-10-2001, 10:08
eh wil je dat niet hier gaan vertellen.
staat zo raar, en ja ik ben goed

B-Molson
23-10-2001, 10:13
whehe.... zo beter ??

marcel
23-10-2001, 10:18
grote jongen.
Beginnen je buren al te klagen?

B-Molson
23-10-2001, 10:21
hahah... nee maar mijn ouders wel... die subwoofer die er bij zit breekt het hele huis af :) Maar even wachten tot vanmiddag, liggen nu nog mensen te slapen...

camareo
23-10-2001, 12:38
He hallo Cam hier...

Ik las dat je nu eindelijk je Yamaha setje binnen hebt en nu ook met digitaal geluid.... Hoe bevalt dit setje?
En weet je misschien al iets meer waar deze verkrijgbaar zijn?

Camareo...........

Marty vanluit
23-10-2001, 12:56
Ga eens naar de site van Martin. Die heeft kennelijk een installatie waar je een hele woonwijk mee plat kan leggen.
Recentelijk is hij nog benaderd in verband met de voorgenomen afbraak van de Bijlmer.

die mannen in die witte pakken waren er om de conussen van zijn subs veilig te stellen :D

niks Black box ! :D

Marty :cool:

B-Molson
23-10-2001, 18:04
He hallo Cam hier...

Ik las dat je nu eindelijk je Yamaha setje binnen hebt en nu ook met digitaal geluid.... Hoe bevalt dit setje?
En weet je misschien al iets meer waar deze verkrijgbaar zijn?

Camareo...........

De set bevalt me prima, ik klapper bijna mijn slaapkamer uit :) Maar ik heb verder geen ervaring of expertise in vergelijking met andere systemen..... De verkrijgbaarheid is slecht denk ik, ik heb m nog nergens kunnen vinden...

mocht je m willen bestellen (ik vind hem in zijn prijsklasse erg goed) dan heb ik hem op een duitse site gevonden voor 990 DM:

http://www.fischerhifi.ch/preisl/yamaha.asp

Succes
B-Molson