PDA

Bekijk de volledige versie : Patriot, The (2000) [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:03
Patriot, The (2000) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=123)

starbuck
01-11-2001, 14:28
Ik zie maar weinig tot geen argumenten om deze dvd geen topper te laten zijn!!

Geen bravehaert, waar hij onterecht steeds mee word vergeleken, maar een zeer goede film die een aanschaf zeker waard is.

Glenn Smits
16-12-2001, 14:53
inderdaad deze film staat veel te laag in de top 50.

Dave
17-01-2002, 12:59
Ik vind het persoonlijk een van de betere films die er zijn... en dus idd ook een TOPPER!!!

Ga hem binnenkort aanschaffen :D

Nathan Strik
17-01-2002, 13:35
Kan me niet schelen dat veel critici deze film de grond in boren, het is een prachtfilm en een enorm goede DVD ook nog. Al mag die Roland Emmerich zijn emmer wel houden met zijn gebrekkige Engels... :D

Dave
17-01-2002, 13:40
Kan me niet schelen dat veel critici deze film de grond in boren, het is een prachtfilm en een enorm goede DVD ook nog. Al mag die Roland Emmerich zijn emmer wel houden met zijn gebrekkige Engels... :D


He die Nathan dat ben ik dus volledig met je EENS!!! :cool:

Daarom net besteld bij de FRS voor 54,- Gulden... (Met de Cola kaart)

Glenn Smits
17-01-2002, 17:48
inderdaad, laat die critici eerst zelf maar films produceren voordat ze aankomen met hun onzin dat de film niet goed is. Een critici die deze film afkraakt heeft weinig kijk op de filmwereld.

hitch_fan
17-01-2002, 19:18
inderdaad, laat die critici eerst zelf maar films produceren voordat ze aankomen met hun onzin dat de film niet goed is.

Hmm, dus als een criticus nooit zelf een film heeft gemaakt, moet hij de facto alle films die hij reviewt als goed beoordelen? :confused: Dat maakt de taak van 99% van de reviewers erg gemakkelijk. Ik ben alleen benieuwd of hun lezers ze dan nog serieus nemen.:rolleyes:

starbuck
18-01-2002, 09:28
Hmm, dus als een criticus nooit zelf een film heeft gemaakt, moet hij de facto alle films die hij reviewt als goed beoordelen? :confused: Dat maakt de taak van 99% van de reviewers erg gemakkelijk. Ik ben alleen benieuwd of hun lezers ze dan nog serieus nemen.:rolleyes:
maar goed, jouw mening over deze film is......

Dave
18-01-2002, 11:17
Net gehaald... WERELDFILM (Al zeg ik 't zelf...)

:cool:

hitch_fan
18-01-2002, 18:06
maar goed, jouw mening over deze film is......

Ik zie het verband niet tussen jouw vraag en mijn gequote opmerking maar goed ... Ik vind The Patriot een goede film die vooral door het charisma van Mel Gibson gedragen wordt.

starbuck
19-01-2002, 09:15
Ik zie het verband niet tussen jouw vraag en mijn gequote opmerking maar goed ... Ik vind The Patriot een goede film die vooral door het charisma van Mel Gibson gedragen wordt.

Verband was er ook eigenlijk niet, ben alleen benieuwd naar een ieder zijn mening over deze film.

Luther Hartog
19-01-2002, 21:21
Net gehaald... WERELDFILM (Al zeg ik 't zelf...)

:cool: Helemaal met je eens, als ik eerlijk moet zijn, moet ik toegeven dat ik nat spul kreeg in mijn ogen tijdens deze film. Wat is dat?

Dave
20-01-2002, 08:46
Nou ik voelde wel iets in m'n keel iets van een brok ofzo.....

Glenn Smits
20-01-2002, 14:27
Helemaal met je eens, als ik eerlijk moet zijn, moet ik toegeven dat ik nat spul kreeg in mijn ogen tijdens deze film. Wat is dat?
ja vooral de eerste keer gaan de emoties aardig opspelen en dat stuk aan het einde dat ie met die vlag weer de andere kant op rent geeft me kippenvel.

Luther Hartog
20-01-2002, 15:13
ja vooral de eerste keer gaan de emoties aardig opspelen en dat stuk aan het einde dat ie met die vlag weer de andere kant op rent geeft me kippenvel. En toen zijn dochter tegen hem begon te praten

Nathan Strik
20-01-2002, 16:51
Ja en niet te vergeten die scene in die kerk... kippenvel!!!

DrBob
21-01-2002, 13:20
heb em gister gekeken, en ik vind het inderdaad een superfilm. Ligt er trouwens af en toe wel dik bovenop hoor, dat ie weer terug loopt met die vlag enzo, en dat ie toch besluit mee te vechten, maar das juist wel cool. :D - *snif* het is zo mooooii *snif* ;) :D

ron
21-01-2002, 21:39
Dit is inderdaad een wat ondergewaardeerde film. Maar wat mij betreft is dit -op Braveheart na- Mel's beste film. Aanrader voor iedereen die hem nog niet heeft gezien. Plus gewoon een vette dvd uitvoering.

Luther Hartog
21-01-2002, 21:41
Dit is inderdaad een wat ondergewaardeerde film. Maar wat mij betreft is dit -op Braveheart na- Mel's beste film.Ik vond Payback anders ook erg goed van hem

ron
21-01-2002, 21:44
Ja, was ik even vergeten. Erg coole film, zo koud zou ik ook wel willen zijn. :D

DrBob
21-01-2002, 22:21
Hmm is Mel Gibson nou echt zo'n revenge mannetje?? zat net te denken, in The Patriot gaat hij wraak nemen voor zijn zoons, in Braveheart neemt hij volgens mij wraak omdat zn vrouw vermoord is (hmm ook de Engelsen :D), In Lethal Weapon 4 neemt hij alweer wraak, maar dan omdat ze bijna die 2 families afmaken... Payback zegt me op dit moment ff niets, maar aan de titel te horen..... :D

Luther Hartog
21-01-2002, 22:24
Payback zegt me op dit moment ff niets, maar aan de titel te horen..... :D Moet je echt een keer kopen hoor, is geweldig

System 3rror
22-01-2002, 11:42
Mooie en vooral ook gave film!

Al had ik zelf graag de eind battle wat langer gefilmt zien worden!
Ik had ooit eens ergens gelezen dat ze genoeg gefilmt hadden om deze slag ruim 2 uur te laten duren!
Volgens mij (heb de film al een jaar niet meer gezien ofzo) duurt deze slag ong 20 min?!

Maar ook de DVD scoort bij mij goed!

Nicolas cage
07-02-2002, 21:43
ik vind het ook een topper net zoals de meeste andere films van mel gibson (Braveheart, payback alle leathel weapens enz enz....)

Glenn Smits
22-03-2002, 21:53
Hmm, dus als een criticus nooit zelf een film heeft gemaakt, moet hij de facto alle films die hij reviewt als goed beoordelen? :confused: Dat maakt de taak van 99% van de reviewers erg gemakkelijk. Ik ben alleen benieuwd of hun lezers ze dan nog serieus nemen.:rolleyes:

ja ok daar heb je gelijk in maar ze moeten ook weer geen onzin gaan uitkramen want een criticus die deze film afkraakt is in mijn ogen een slechte.

HiddeV
06-09-2002, 20:11
het is niet de allerbeste film die ik heb gezien maar zeker een topper! goede film en ook goed geacteerd!

Tossie
08-09-2002, 22:26
Mag ik de eerste zijn die deze film niet al te best vond.
Tussen alle amerikaanse sentimenten en overdreven emoties door, is de actie nog wel te pruimen. Het verhaal vond ik erg slap.
Ik snap niet zo goed dat jullie dit zo'n geweldige film vonden..
Ik vond hem nogal overdreven en vergeven van nep sentiment.

Geluid was wel top!!

Rochan
02-11-2002, 11:24
En toen zijn dochter tegen hem begon te praten

Bij deze scene werden mijn ogen ook behoorlijk waterig:)

Rochan
02-11-2002, 11:29
Heb deze film al geruime tijd in mijn collectie, maar nooit de moeite genomen om hem te kijken. Had toch een vooroordeel, dat het niet zo goede film zo zijn. Nou kheb de film nu eindelijk gekeken en begrijp niet dat ik de film eerder heb gekeken. Echt een topper. Goed verhaal, goed acteerwerk en massascenes (blijf ik toch mooi vinden in een film) Ondanks de lengte van de film, blijft de film boeien. Heb het ook paar keer toch glazige ogen gekregen bij beplaalde scenes. Deze film is gewoon een topper(y)

garialdo
02-11-2002, 11:34
Het is idd een goeie film. Ik heb hem ook nog niet zo lang, maar ik heb hem wel meteen gekeken.

Richard B.
29-03-2003, 00:06
Nou, ik vond hem echt heel beroerd. Een slap aftreksel van Braveheart met erg overdreven melodrama en platte karakters. Ik ken niet zoveel films waarin zo overduidelijk geprobeert wordt om op het sentiment te werken als deze eigenlijk. In het licht van de hele Irak-oorlog begin ik het ook steeds twijfelachtiger te vinden hoe in dit soort films geweld steeds verheerlijkt wordt als een 'nobel' iets. En dan heb ik het nog niet eens over de onpasselijke nationalistische motiefjes die er door het verhaal heen gemengd zijn..

Btw: stoort niemand zich eigenlijk aan het 'nette' van de hele aankleding van deze film? Ik wordt er echt gek van: zelfs de meest boerse figuren zien er piekfijn verzorgt uit in deze film. Heel onrealistisch gewoon.

Swanski
29-03-2003, 17:55
Nou, ik vond hem echt heel beroerd. Een slap aftreksel van Braveheart met erg overdreven melodrama en platte karakters. Ik ken niet zoveel films waarin zo overduidelijk geprobeert wordt om op het sentiment te werken als deze eigenlijk. In het licht van de hele Irak-oorlog begin ik het ook steeds twijfelachtiger te vinden hoe in dit soort films geweld steeds verheerlijkt wordt als een 'nobel' iets. En dan heb ik het nog niet eens over de onpasselijke nationalistische motiefjes die er door het verhaal heen gemengd zijn..

Btw: stoort niemand zich eigenlijk aan het 'nette' van de hele aankleding van deze film? Ik wordt er echt gek van: zelfs de meest boerse figuren zien er piekfijn verzorgt uit in deze film. Heel onrealistisch gewoon.

vind dit persoonlijk wel heel negatief. kijk dat je het geen topper of zelfs een klassieker vindt, zoals Braveheart, maar om de film nou meteen TOTAAL af te kraken en het een slap aftreksel te noemen van Braveheart vind ik wel heel nagatief. ik ken de film niet zo heel lang, maarreh zoals Rochan al in een aantal posts hierboven al zegt: Ondanks de lengte van de film, blijft de film boeien wat op zich vaak bij langere films niet zo is. over het acteerwerk kan dan ook weinig negatieve dingen worden gezegd. dus vind je veeeeeeeeel te negatief, ik geef de film een 7 ben dan ook best wel een M Ginson fan.

Richard B.
29-03-2003, 21:44
Nou, ik vond hem echt heel beroerd. Een slap aftreksel van Braveheart met erg overdreven melodrama en platte karakters. Ik ken niet zoveel films waarin zo overduidelijk geprobeert wordt om op het sentiment te werken als deze eigenlijk. In het licht van de hele Irak-oorlog begin ik het ook steeds twijfelachtiger te vinden hoe in dit soort films geweld steeds verheerlijkt wordt als een 'nobel' iets. En dan heb ik het nog niet eens over de onpasselijke nationalistische motiefjes die er door het verhaal heen gemengd zijn..

Btw: stoort niemand zich eigenlijk aan het 'nette' van de hele aankleding van deze film? Ik wordt er echt gek van: zelfs de meest boerse figuren zien er piekfijn verzorgt uit in deze film. Heel onrealistisch gewoon.

vind dit persoonlijk wel heel negatief. kijk dat je het geen topper of zelfs een klassieker vindt, zoals Braveheart, maar om de film nou meteen TOTAAL af te kraken en het een slap aftreksel te noemen van Braveheart vind ik wel heel nagatief. ik ken de film niet zo heel lang, maarreh zoals Rochan al in een aantal posts hierboven al zegt: Ondanks de lengte van de film, blijft de film boeien wat op zich vaak bij langere films niet zo is. over het acteerwerk kan dan ook weinig negatieve dingen worden gezegd. dus vind je veeeeeeeeel te negatief, ik geef de film een 7 ben dan ook best wel een M Ginson fan.

Tja, da's mijn mening. Btw: Braveheart vond ik ook een erg matige film maar The Patriot was pas echt slecht. :twisted:

Swanski
30-03-2003, 15:19
Nou, ik vond hem echt heel beroerd. Een slap aftreksel van Braveheart met erg overdreven melodrama en platte karakters. Ik ken niet zoveel films waarin zo overduidelijk geprobeert wordt om op het sentiment te werken als deze eigenlijk. In het licht van de hele Irak-oorlog begin ik het ook steeds twijfelachtiger te vinden hoe in dit soort films geweld steeds verheerlijkt wordt als een 'nobel' iets. En dan heb ik het nog niet eens over de onpasselijke nationalistische motiefjes die er door het verhaal heen gemengd zijn..

Btw: stoort niemand zich eigenlijk aan het 'nette' van de hele aankleding van deze film? Ik wordt er echt gek van: zelfs de meest boerse figuren zien er piekfijn verzorgt uit in deze film. Heel onrealistisch gewoon.

vind dit persoonlijk wel heel negatief. kijk dat je het geen topper of zelfs een klassieker vindt, zoals Braveheart, maar om de film nou meteen TOTAAL af te kraken en het een slap aftreksel te noemen van Braveheart vind ik wel heel nagatief. ik ken de film niet zo heel lang, maarreh zoals Rochan al in een aantal posts hierboven al zegt: Ondanks de lengte van de film, blijft de film boeien wat op zich vaak bij langere films niet zo is. over het acteerwerk kan dan ook weinig negatieve dingen worden gezegd. dus vind je veeeeeeeeel te negatief, ik geef de film een 7 ben dan ook best wel een M Ginson fan.

Tja, da's mijn mening. Btw: Braveheart vond ik ook een erg matige film maar The Patriot was pas echt slecht. :twisted:

TUURLIJK: dat is jouw mening en ik vind het dan ook heel interessant, jouw mening, omdat je goed uitlegt waarom je het 1 en ander vindt... daarom heb ik erop gereageerd en vind het opvallend dat je zo negatief bent over de film, vandaar dat dat me opviel en als ik zie dat je Braveheart ook al niet echt goed vond, dan is het meer dan logisch dat the Patriot je niet erg ligt....

Roberto G
31-03-2003, 01:24
Hey Richard Boon van wat voor films hou jij dan , noem eens een paar titels.

mazzelzz

Gabriel B.
31-03-2003, 20:07
Elk mogelijk filmcliché (op de auto-achtervolging na) komt voor in The Patriot. Gibson en Ledger kunnen de film wel redden.

Roberto G
01-04-2003, 02:53
Ik heb hem net voor de 2e keer gezien, de vorige keer was 1,5 jaar geleden ofzo , en moet zeggen dat dit echt een super film is .
Top verhaal , ik kreeg tijdens de film ook tranen in mijn ogen , dat heb ik bijna nooit tijdens een film.
Dit is echt mijn style film, ik hoop dat binnenkoort nog meer films uitkomen die in dit genre op het zelfde niveau terecht komen.

Richard B.
01-04-2003, 12:30
Hey Richard Boon van wat voor films hou jij dan , noem eens een paar titels.

mazzelzz

YES! Aandacht! :D

Klik maar op de search-knop boven mijn posting en dan kun je het in mijn posting-history wel zo'n beetje volgen. Te veel om op te noemen eigenlijk.

EDIT: oeps! Sinds het nieuwe forum online is heb je geen search-knop meer. Via de zoekfunctie kun je het in ieder geval wel vinden.... mocht je ECHT interesse hebben.

Wizz-Art
18-10-2004, 18:21
Echt een heerlijke film :P

MGdutch
19-10-2004, 11:27
Inderdaad een zeer vermakelijke film!!! :D

Joost v.d. Ham
19-10-2004, 11:37
Prima film, alleen jammer van die overduidelijke Hollywood-achtige tranentrekkende scene's.

Dennis Kuijper
08-03-2005, 00:32
Leuke spektakel/oorlog/drama film.Gibsons acteer prestatie vind ik best wel goed in deze film.Het verhaal mag dan verzonnen zijn,het blijft boeienen en het ziet er allemaal goed uit.Beeld en geluid zijn top op deze dvd.Deze film is ook zeker geschikt voor het vrouwelijk volk.

Swanski
20-03-2006, 02:50
2e keer gezien en ik vind het nog steeds een vooral vermakelijke film. met bepaalde redelijk sterke scenes. alleen merk ik dat mijn filmsmaak dermate is veranderd dat deze na de 2e keer uit de collectie mag

nog altijd wel een prima aanrader om te huren gezien de 2 half uur aan film met volop amusement en vooral een goede Gibson..

Kopen alleen als je niet erg stoort aan de typische "Amerikaanse trekjes" die de film wel heeft...