PDA

Bekijk de volledige versie : Duel (1971)



Paul_Knoop
06-03-2003, 08:05
Weet iemand misschien of duel regio 2 eraankomt en wanneer??
In mijn ogen is dit echt een hele goede film die ze zeker wel mogen uitbrengen op dvd.. Hij bestaat wel asl regio 1 maar daar heb ik persoonlijk nix aan.. :lol:

Paul_Knoop
06-03-2003, 09:37
Blijkbaar weet niemand hier dus iets van =( :( =(

Hans De Bisschop
06-03-2003, 10:32
Blijkbaar weet niemand hier dus iets van =( :( =(

Een beetje geduld hé ! Er zijn mensen die aan het werk zijn hoor ! Het is een weekdag dus kun je toch echt niet verwachten dat iedereen alles laat vallen wat valt om hier op berichtjes te komen beantwoorden ... :nono: :nono:

Zaltman
06-03-2003, 10:58
Weet iemand misschien of duel regio 2 eraankomt en wanneer??
In mijn ogen is dit echt een hele goede film die ze zeker wel mogen uitbrengen op dvd.. Hij bestaat wel asl regio 1 maar daar heb ik persoonlijk nix aan.. :lol:

Hij is nog niet uit als regio 1 want Duel is al meer dan een half jaar geleden uitgesteld.

Eddy
06-03-2003, 21:38
Ook voor regio 2 stond hij erg lang gepland voor een release in december 2002. Maar deze versie is dus ook uitgesteld. Het is dus wel de bedoeling dat hij nog gaat komen.

Paul_Knoop
07-03-2003, 20:44
bij www.cdnow.com staat hij gewoon te koop als regio 1 dvd :?

Frank
07-03-2003, 21:01
bij www.cdnow.com staat hij gewoon te koop als regio 1 dvd :?

Nee, hoor. Hij staat niet te koop. Kijk nog maar eens goed.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000063UR5/qid=1047070734/sr=1-20/ref=sr_1_20/102-5998787-7211359?v=glance&s=dvd

Paul_Knoop
10-03-2003, 08:24
Oeps :(

Nou dat wordt dan weer lang wachten waarschijnlijk :?

Frank
25-07-2003, 21:38
Ik lees net op Spielbergfilms.com (http://spielbergfilms.com/) dat de DVD van Duel in Amerika wederom is uitgesteld. Een nieuwe releasedatum is niet bekend. De DVD zou over zo'n twee weken worden uitgebracht.
_____

DUEL DVD postponed by Universal Home Video again

It's official and sure to make many fans livid as Universal for the second time in as many years has postponed the DUEL DVD that was set to be released in a mere two weeks time (on August 12). No reason is given on Universal's video retailer site, but I will be working hard to get information on what happened AGAIN and when fans can expect a new announcement.

Speaking purely as a fan, Universal Home Video has continuously disappointed Spielberg fans over the last two years too many times (E.T., BACK TO THE FUTURE and now DUEL (twice!) to expect good faith in the future.

I'll keep everyone posted as more news on this very unfortunate and disappointing development becomes available.

Paul_Knoop
04-08-2003, 10:38
Voor de mensen die het interesseert : Duel R1 is nu uit dus met een beetje geluk komt de R2 versie ook snel onze kant op.

Weet iemand op dit forum misschien wat gemiddeld de tijdsduur is voordat een r1 ook r2 de markt opkomt?

pavko
04-08-2003, 13:31
Dat verschilt te veel per release om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Soms is het een kwestie van dagen, een andere keer scheelt het weken of maanden....

Eddy
04-08-2003, 14:02
Dat verschilt te veel per release om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Soms is het een kwestie van dagen, een andere keer scheelt het weken of maanden....
soms zelf jaren...

Paul_Knoop
04-08-2003, 17:20
laten we dan maar hopen dat het hooguit weken zijn want ik w8 echt al te lang op deze titel, of ben ik de enige ?

Renny Collard
04-08-2003, 23:27
Misschien komt ie ook niet. 1941 is al jaren uit op R1...... maar niks opR2 :evil:

Renny Collard
06-08-2003, 18:46
Voor de mensen die het interesseert : Duel R1 is nu uit dus met een beetje geluk komt de R2 versie ook snel onze kant op.

Weet iemand op dit forum misschien wat gemiddeld de tijdsduur is voordat een r1 ook r2 de markt opkomt?

Hoe kom je aan die wijsheid? Zoals Frank al vermelde is de release wederom uitgesteld, en bij Spieibergfilms.com gaat het met name om de R1 versie. Zie hier; http://www.spielbergfilms.com/newsarchive.html

hitch_fan
06-08-2003, 19:42
Hoe kom je aan die wijsheid? Zoals Frank al vermelde is de release wederom uitgesteld, en bij Spieibergfilms.com gaat het met name om de R1 versie. Zie hier; http://www.spielbergfilms.com/newsarchive.html

De R1 is zeer korte tijd verkrijgbaar geweest bij een aantal on-line shops. Ik had hem bij Amazon besteld en deze hebben hem gisteren verscheept. Hoop hem dus volgende week of zo te hebben :).

Renny Collard
06-08-2003, 21:05
Hoe kom je aan die wijsheid? Zoals Frank al vermelde is de release wederom uitgesteld, en bij Spieibergfilms.com gaat het met name om de R1 versie. Zie hier; http://www.spielbergfilms.com/newsarchive.html

De R1 is zeer korte tijd verkrijgbaar geweest bij een aantal on-line shops. Ik had hem bij Amazon besteld en deze hebben hem gisteren verscheept. Hoop hem dus volgende week of zo te hebben :).

Laat weten hoe de uitvoering is.

Renny Collard
06-08-2003, 21:20
Nou, het ziet ernaar uit dat je een zeldzaam exemplaar krijgt. Ik lees nu weer op Spielbergfilms.com dat er wel exemplaren verstuurd zijn naar mensen die gePREORDERD hebben. Het schijnt nu weer OUT OF STOCK te zijn. Ook is er een review te lezen. Kijk maar;
http://www.spielbergfilms.com/dueldvdreview.html

martin
08-08-2003, 16:57
laten we dan maar hopen dat het hooguit weken zijn want ik w8 echt al te lang op deze titel, of ben ik de enige ?

ik zit ook op deze film te wachten, dus je bent niet de enigste ;)

hitch_fan
10-08-2003, 10:40
Laat weten hoe de uitvoering is.

Op de DVD staat de 90 minuten durende Europese versie. De originele Amerikaanse versie, die als ABC Movie Of The Week voor tv werd gemaakt, duurde 74 minuten. Voor de Europese versie schoot Spielberg er 16 minuten bij om aan de (volgens hem) verplichte 90 minuten te komen die nodig waren voor een bioscoop release in Europa. Ik heb vroeger denk ik alleen de korte versie gezien op tv. Ik kon me tenminste niet herinneren een aantal scenes eerder gezien te hebben (het incident bij de spoorwegovergang had ik me zeker herinnerd ;)).

Beeld is in het originele 4:3 ratio. De kwaliteit is zeer goed. Duidelijk gerestaureerd - geen beschadigingen gezien, kleuren zijn warm, en op een paar scenes na die wat soft waren is de scherpte ook ok.

Geluid: keuze uit de originele mono track, een DD5.1 remix en een DT5.1 remix. Ik heb de film gekeken met het originele mono geluid en dat is zeer goed. Gedeeltes even gekeken met 5.1 en zowel de DD als de DTS track lijken vooral gebruik te maken van de voorste 3 kanalen. Het leek mij dat voor de 5.1 mixen een nieuwe foley track is gemaakt - klonk een beetje kunstmatig. Wat me ook opviel in de 5.1 mixen was dat de beroemde oerschreeuw van de truck aan het eind, (bijna) verdwenen lijkt.

Extras:
Belangrijkste extra is een zeer interessant interview van 35 minuten met Spielberg over het maken van Duel. Nooit geweten dat een aantal acteurs uit Duel door Spielberg, als een soort hommage, in dezelfde rol gebruikt werden in 1941 (de benzinepomphoudster) en CE3K (ouder echtpaar). Ook nooit opgevallen dat Spielberg per ongeluk niet 1x, maar 2x in beeld komt in Duel (op de achterbank in de auto en als reflectie in een telefooncel).

De andere extras bestaan uit een 9 minuten durend interview met Spielberg over het begin van zijn carriere als tv-regisseur van oa een episode van Columbo; een 9 minuten durend interview met Richard Matheson, de schrijver van zowel het script als het originele korte verhaal (het verhaal verscheen eerst als short story in Playboy); een gallery met foto's en posters; de trailer; en wat textbased extras.

Geen idee waarom Universal deze DVD in de USA op het laatste moment heeft afgeblazen. Technisch lijkt er niets mis mee en de extras zijn ook ok. Duel zal ongetwijfeld opnieuw worden uitgebracht. Ben benieuwd of er dan iets veranderd qua technische specificaties of extras.

martin
10-08-2003, 10:54
Hier nog een review

http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=2&p=info&c=809

komt er geen 2 versies vanuit met ook een widescreenversie ???

http://www.dvdanswers.com/images/screenshots/duel1.jpg

hitch_fan
10-08-2003, 11:49
Hier nog een review

http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=2&p=info&c=809

komt er geen 2 versies vanuit met ook een widescreenversie ???

http://www.dvdanswers.com/images/screenshots/duel1.jpg

Interessant. Geen idee waar die reviewer naar heeft zitten kijken, of hij heeft nog niet veel ouder materiaal gezien op DVD. Duel is op 35mm filmstock geschoten en ziet er uit als een gewone filmproduktie uit de jaren 70 en juist niet als een low-budget tv-produktie. Oud tv materiaal dat op video is opgenomen ziet er meestal niet zo goed uit op DVD, maar dit is een 35mm film waarvan het bronmateriaal dat voor de DVD release is gebruikt, of in extreem goede staat was, of met de nodige zorg is gerestaureerd. De beeldkwaliteit is echt zeer goed en niet zo slecht als de reviewer doet voorkomen.

De eerste keer dat Duel werd aangekondigd zou het een widescreen versie worden. Die DVD werd gecancelled waarna deze unmatted fullscreen release werd aangekondigd die dus nu ook weer gecancelled is. Zover ik weet was er ditmaal geen widescreen versie aangekondigd.
Duel was overigens oorspronkelijk een tv-produktie, dus 1.33:1 is het juiste en originele aspect ratio.

martin
10-08-2003, 15:41
Misschien krijgen we wel een Anamorphic Widescreen 2.35:1 Full Frame 1.33:1 uitgave waaruit je in het menu kan kiezen, net zoals The Car.

http://dvdfreak.freehomepage.com/images/car7.jpg

op deze film zit ook wel een hoop mensen op te wachten (denk ik)

hitch_fan
11-08-2003, 18:52
Nou, het ziet ernaar uit dat je een zeldzaam exemplaar krijgt.

Inderdaad. Niet dat ik hem verkopen wil maar op Ebay haalt Duel op het moment al een gemiddelde prijs van $80 tot $100 :?. Beetje idioot aangezien ik verwacht dat Universal tzt de film gewoon zal releasen.


Misschien krijgen we wel een Anamorphic Widescreen 2.35:1

Daar zou ik niet te veel op hopen. Een gematte 1.66:1 of 1.85:1 versie is qua framing mogelijk maar met 2.35:1 zou je teveel missen.

Renny Collard
12-08-2003, 12:21
Ik zou m toch in je bezit houden Hitch. Mocht ie toch weer uitkomen en er zijn veranderingen, kan het zijn dat het veranderingen worden ten nadele van de film.

Bedankt trouwens voor de review.

rveldhuizen
27-02-2004, 16:46
weet iemand al iets meer over de r2 versie? wacht met smart op deze dvd...

rveldhuizen
27-02-2004, 16:48
oh wacht, zie net dat ie gepland staat voor juni 2004.... :)

Frank
27-02-2004, 16:51
oh wacht, zie net dat ie gepland staat voor juni 2004.... :)

Ik hoop dat het dit keer ECHT doorgaat.

Renny Collard
29-02-2004, 21:17
Mijn tip; PREORDEREN! Ze kunnen m zomaar in de eerste release week weer terugtrekken.

Frank
11-05-2004, 17:18
Universal have once again announced Duel: Collector's Edition, this time for release on August 17. Hopefully it will be available for a little more than twenty-four hours this time! The film will be presented in 1.33:1 full screen along with English Dolby Digital 5.1 Surround, English Dolby Digital 2.0 Mono and English DTS 5.1 Surround tracks. Extras will include A Conversation with Director Steven Spielberg, a Spielberg and the Small Screen featurette, a Richard Matheson: The Writing of Duel featurette, a Photograph and Poster Gallery, the trailer, Cast and Filmmaker biographies and production notes.

Bron: www.dvdanswers.com

francojager
11-05-2004, 22:18
Misschien krijgen we wel een Anamorphic Widescreen 2.35:1 Full Frame 1.33:1 uitgave waaruit je in het menu kan kiezen, net zoals The Car.

http://dvdfreak.freehomepage.com/images/car7.jpg

op deze film zit ook wel een hoop mensen op te wachten (denk ik)

Dit zou zeker te gek zijn als deze "THE CAR" te koop zou komen op DVD (Regio 2 én Nederlands ondertiteld). Dit is trouwens wel een film van Universal Pictures.... Dus wie weet...

Renny Collard
12-05-2004, 21:24
Volgens Digital Bits zou ook die andere vergeten Spielberg, Sugarland Express ook in augustus uitkomen. Laat maar komen.

Frank
12-05-2004, 22:08
Volgens Digital Bits zou ook die andere vergeten Spielberg, Sugarland Express ook in augustus uitkomen. Laat maar komen.

Klopt. Zie:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22199

Renny Collard
12-05-2004, 22:44
Ok dan, had ik nog niet gelezen :roll: .

Frank
11-07-2004, 08:46
Volgens de R2 Database op DVD-Home verschijnt Duel (net als The Sugarland Express) op 7 oktober in Nederland op DVD.

Frank
09-09-2004, 00:28
De specificaties van de Nederlandse DVD:

- Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1, Hongaars Dolby Digital 5.1
- Beeld: 4x3, 1.33:1 (is origineel beeldformaat)
- Ondertiteling: Deens, Engels voor doven en slechthorenden, Fins, Hebreeuws, Hongaars, Nederlands, Noors, Zweeds

http://www.universalpictures.nl/public/BX0025226_PS370_250_1007.jpg

Bron: www.universalpictures.nl.

Frank
17-09-2004, 12:30
De extra's zullen hoogstwaarschijnlijk als volgt zijn:

- A Conversation with Director Steven Spielberg (36 min.)
- Steven Spielberg and the Small Screen (9 min.)
- Richard Matheson: The Writing of "Duel" (9 min.)
- Photograph and Poster Gallery
- Trailer

De R1 heeft ook nog de volgende extra's:

- Cast and Filmmakers
- Production Notes
- DVD Newsletter

Bron: www.dvdrama.com.

Buscemi
03-10-2004, 16:34
Volgens de R2 Database op DVD-Home verschijnt Duel (net als The Sugarland Express) op 7 oktober in Nederland op DVD.

En dat vind ik prachtig nieuws. Ik lees het hier voor het eerst. Eindelijk mijn Spielberg-collectie weer een stukje completer...

Paul_Knoop
03-10-2004, 16:38
EINDELIJK!! Victorie :D

Dennis Kuijper
06-10-2004, 22:33
Morgen is het zover voor de release van deze film. :)

Frank
06-10-2004, 23:20
Morgen is het zover voor de release van deze film. :)

Hopelijk is ie morgen dan ook daadwerkelijk verkrijgbaar. Alleen de Free Record Shop en VanLeest zit bij mij in de buurt en bij allebei staat de DVD nog op niet leverbaar. The Sugarland Express staat wel op leverbaar.

EDIT: volgens www.dvdzone2.com is de DVD vertraagd... :?

martin
07-10-2004, 10:19
Bij Media markt in rotterdam hadden ze hem nog niet...

Aspers
07-10-2004, 12:24
Ben net bij Van leest geweest, hebben ze NIET binnen gekregen, stond wel in de computer als release 07-10.

Frank
07-10-2004, 12:55
Ben net bij Van leest geweest, hebben ze NIET binnen gekregen, stond wel in de computer als release 07-10.

Dat kreeg ik ook te horen van VanLeest hier in Helmond. :cry:

Volgens de website van Universal Nederland zou hij echter vanaf vandaag verkrijgbaar moeten zijn. Ze hebben er zelfs een apart nieuwsbericht over op hun site gezet:
http://www.universalpictures.nl/news/articles/zoom.xml?int_articleid=1002

Mich
07-10-2004, 14:12
En ik ben vergeten te kijken.
Typisch.

Nu de cover is opzichtig dus ik denk niet dat hij binnen was in de Fnac en FRS van Leuven.

Maar ook Married With children S1 & S2 hadden ze niet.

Dus ... oefenen in geduld :)

Dennis Kuijper
07-10-2004, 15:04
Rodisc had hem ook nog niet binnen.

Kaplan
07-10-2004, 19:03
Ik heb hem ook nog niet gezien. Wel Sugarland express bij van Leest.

Rogier Burghout
07-10-2004, 19:27
Sugerland Express heb ik ook gezien bij de frs. Das niet zo bijzonder, daar de frs en VL bij hetzelfde concern horen.
Alleen jammer van Duel idd. Wil em erg graag hebben.

Frank
07-10-2004, 23:34
The Sugarland Express wilde ik ook graag hebben, dus die heb ik vanmiddag aangeschaft. Maar ik wilde liever Duel hebben. En ook The Lost Boys SE, maar ook die was nog niet verkrijgbaar (releasedatum 6 oktober).

Paul_Knoop
09-10-2004, 19:19
Nog steeds geen duel in de winkel :cry:

Toscaan
13-10-2004, 09:09
op proxis.be kan je ook die film aanschaffen, zij het dan met franstalige ondertiteling

Frank
13-10-2004, 09:26
op proxis.be kan je ook die film aanschaffen, zij het dan met franstalige ondertiteling

Maar dan krijg je ook Franstalig DTS-geluid. Geen optie dus!

Toscaan
13-10-2004, 09:34
Inderdaad, het wordt dus gewoon wachten tot die nl-versie echt veelvuldig op de markt komt.

Toscaan
13-10-2004, 11:49
Ik heb zonet toch eens op proxis.be gekeken, en merkte dat daar nu ook de NL-subtitling version verkrijgbaar is sinds 7 oktober. Het verschil is misschien wel dat de verzendkosten voor Nederlanders hoger zal uitvallen dan voor Belgen.

Caledonians
13-10-2004, 15:08
Ik heb zonet toch eens op proxis.be gekeken, en merkte dat daar nu ook de NL-subtitling version verkrijgbaar is sinds 7 oktober. Het verschil is misschien wel dat de verzendkosten voor Nederlanders hoger zal uitvallen dan voor Belgen.

Er zijn geen verzendkosten bij Proxis bij een bestelling van € 15,- geloof ik. Ook niet voor Nederlanders.

hitchberg
14-10-2004, 13:16
HIJ IS ER HIJ IS ER HIJ IS ER

bij MM in Den Haag, maar wil toch eigenlijk ook Sugarland Express hebben.

dus toch maar ff w88 tot morgen ligt waarschijnlijk in de FRS bij de 3 voor 33 :oops:

Aspers
14-10-2004, 13:19
F#*K!!! Ben net bij van Leest geweest, daar was hij nog niet!

hitchberg
14-10-2004, 13:23
F#*K!!! Ben net bij van Leest geweest, daar was hij nog niet!bij de FRS was ie er ook nog niet, alleen bij de MM

Frank
14-10-2004, 14:16
HIJ IS ER HIJ IS ER HIJ IS ER

bij MM in Den Haag, maar wil toch eigenlijk ook Sugarland Express hebben.

dus toch maar ff w88 tot morgen ligt waarschijnlijk in de FRS bij de 3 voor 33 :oops:

Fijn om te horen dat hij gesignaleerd is. Nu maar hopen dat alle andere winkels 'm een dezer dagen ook binnenkrijgt (want alleen de FRS en VanLeest liggen bij mij in de buurt).

Ik verwacht niet dat Duel bij de FRS of VanLeest in de 3 voor 33 actie komt. The Sugarland Express zit daar in ieder geval niet in.

Frank
14-10-2004, 14:19
Ro-Disc in Rotterdam heeft 'm ook al op voorraad.

EDIT: En Fame Music in Amsterdam ook.

hitchberg
14-10-2004, 14:25
Ik verwacht niet dat Duel bij de FRS of VanLeest in de 3 voor 33 actie komt. The Sugarland Express zit daar in ieder geval niet in.

ik heb het bij de FRS gevraagd en die vertelde dat ze (duel en sugarland) wel degelijk in de 3 voor 33 zaten

Frank
14-10-2004, 14:27
Ik verwacht niet dat Duel bij de FRS of VanLeest in de 3 voor 33 actie komt. The Sugarland Express zit daar in ieder geval niet in.

ik heb het bij de FRS gevraagd en die vertelde dat ze (duel en sugarland) wel degelijk in de 3 voor 33 zaten

Het zou kunnen natuurlijk, maar volgens de site niet en ik ben 'm ook nog niet in de winkel tegengekomen in deze actie. :?

hitchberg
14-10-2004, 14:29
volgens mijn kan je bij de FRS er vanuit gaan dat elke DVD van €14,95 in de 3 voor 33 zit, ook als er geen sticker opzit

martin
14-10-2004, 14:36
TOP

Hoe is het beeld en geluid?????????????????

Frank
14-10-2004, 15:37
volgens mijn kan je bij de FRS er vanuit gaan dat elke DVD van €14,95 in de 3 voor 33 zit, ook als er geen sticker opzit

Ik denk dat als je ervan uit gaat dat alles van 14,99 in de 3 voor 33,- actie zit, je soms bedrogen uit komt.

Dennis Kuijper
14-10-2004, 18:12
TOP

Hoe is het beeld en geluid?????????????????

Denk hetzelfde als de regio 1 versie.

hitchberg
15-10-2004, 08:23
TOP

Hoe is het beeld en geluid?????????????????

ja, ik wacht dus even tot ie bij de FRS of van Leest ligt...dus.....

BASIL
15-10-2004, 08:37
TOP

Hoe is het beeld en geluid?????????????????

Denk hetzelfde als de regio 1 versie.

:nono: De zone 1 zal altijd de beste versie zijn wegens zijn mono klankspoor. :wink:

hitchberg
15-10-2004, 08:38
De zone 1 zal altijd de beste versie zijn wegens zijn mono klankspoor. :wink:

de USA recensies zijn allemaal erg enthiousiast over de 5.1

bij de FRS staat ie trouwens nog steeds op niet leverbaar :twisted:

Frank
15-10-2004, 18:41
Ik ben vanavond maar even naar Eindhoven gegaan om te kijken of hij daar ergens verkrijgbaar was en dat was hij! Bij Music Store voor € 16,99. Dus gelijk maar gekocht, ik had geen zin om nog langer te wachten.

Ik ga 'm dadelijk bekijken. :D

Markys
15-10-2004, 18:57
Ik ben vanavond maar even naar Eindhoven gegaan om te kijken of hij daar ergens verkrijgbaar was en dat was hij! Bij Music Store voor € 16,99. Dus gelijk maar gekocht, ik had geen zin om nog langer te wachten.

Ik ga 'm dadelijk bekijken. :D

Heb hem ook bij Van Leest Amersfoort zien liggen :D Ik weet niet of hij echt de moeite waard is??? Was trouwens 14.99. :)

Toscaan
15-10-2004, 19:17
"Duel" is echt een klassieker in zijn genre, deze film heeft iets tijdloos'.
Jaren terug werd het nog op de toenmalige BRT1 als een gewone weekendfilm uitgezonden.

Markys
15-10-2004, 19:26
"Duel" is echt een klassieker in zijn genre, deze film heeft iets tijdloos'.
Jaren terug werd het nog op de toenmalige BRT1 als een gewone weekendfilm uitgezonden.

Het is van origine toch ook een tv-film? Maar toen Spielberg door o.a. Jaws groot werd zijn ze hem anders gaan (over-)waarderen heb ik het idee.

Toscaan
15-10-2004, 19:35
waarschijnlijk wel, hoewel ik Duel toch aangenamer vond om bekijken dan Jaws.
Herinner jij je ook de film "the car" uit 1977 ? Ook in die prent zag je de bestuurder niet die het op mensen gemunt had.

Frank
15-10-2004, 20:08
Het is van origine toch ook een tv-film?

Duel is inderdaad van origine een TV-film die zo'n 75 minuten duurde. Voor de bioscooprelease in Europa heeft Spielberg zo'n 15 minuten aan extra materiaal opgenomen.

Onderstaande weetjes vond ik trouwens op www.imdb.com.


Originally a made-for-TV movie, this Spielberg film was re-edited and lengthened for theatrical release in Europe, at the request of CIC (the distributor).

Spielberg shot an additional 16 minutes of footage (bringing the running time up to 90 minutes from the original 74 of the TV version), including a longer title sequence, and a scene showing the killer truck trying to push Dennis Weaver's car under a train at a railroad crossing.

Another new scene, where Weaver stops at a gas station and phones his wife, was written by producer George Eckstein to inflate the running time to the requested 90 minutes. This was reportedly done against Spielberg's wishes.

The DVD version is the 90-minute version, but it differs from earlier releases in at least three instances. The camera shadow on the truck's roof (early on, see Goofs), is gone, corrected either digitally or through cropping. Toward the end, in the VHS version, a voice-over makes it very clear what David is planning to do: go at least 70 miles per hour through "Frenchman's Pass," an incline that the truck won't be able to climb very fast; in the DVD, the voice-over is removed, and all one hears is David shouting, "You can't beat me on the grade!" Finally, another shot (fifteen or twenty second) showing David's eyes superimposed over the road as another voice-over reveals he is about to get on the incline, has been removed.

Alex van den Berg
15-10-2004, 20:16
Ik vind dit persoonlijk één van de beste films ooit gemaakt. Niet vanwege de diepzinnige dialogen, special effects of dramatische impact (dat zit er niet in...) maar vanwege het psychologische effect.
Ik heb de film al meerdere malen gezien maar telkens bekruipt meer weer die spanning en het gevoel in de gaten gehouden te worden.
Ik was dan ook blij verrast om hem vanmiddag bij de DVD-boer ineens in de hand gedrukt te krijgen... 8)

Frank
15-10-2004, 20:38
Hieronder nog even de volledige specificaties:

- Geluid: Engels Dolby Digital 5.1, Engels DTS 5.1, Hongaars Dolby Digital 5.1 (staat niet op de cover).
- Beeld: 4x3, 1.33:1 (origineel beeldformaat).
- Ondertiteling: Deens, Engels, Fins, Hebreeuws (alleen film), Hongaars (alleen film), Nederlands, Noors, Zweeds.

- Extra's: A Conversation with Director Steven Spielberg on Making Duel (36 minuten), Steven Spielberg and the Small Screen (9 minuten), Richard Matheson: The Writing of Duel (9 minuten), Trailer (1 minuut), Photograph and Poster Gallery (4 minuten).
- Speelduur: 86 minuten.

Toscaan
15-10-2004, 21:16
Dennis Weaver, de hoofdrolspeler, kennen we ook uit de reeks "McCloud" die destijds populair was. De man is nu 80.

Markys
16-10-2004, 15:14
waarschijnlijk wel, hoewel ik Duel toch aangenamer vond om bekijken dan Jaws.
Herinner jij je ook de film "the car" uit 1977 ? Ook in die prent zag je de bestuurder niet die het op mensen gemunt had.

The car ken ik idd met ouwe rot James Brolin; die film ging wel...
Maar ik heb hem inmiddels in huis gehaald, want ik ben toch wel heel nieuwsgierig nu :o

Frank
16-10-2004, 15:19
Ik zag de DVD vandaag bij de VanLeest in Helmond liggen voor 14,99 en hij valt onder de actie 3 voor 33,-.

Toscaan
16-10-2004, 16:46
Hoi Markys, met die film heb je zeker een klassieker in huis gehaald. De scene, waarin de duivelse auto rond een kerkhof rijdt, is me bijgebleven. Ikzelf zoek nog steeds naar een dvd-versie van deze film.

Philippe
16-10-2004, 16:55
Vandaag Duel gekocht en vannacht maar eens bekijken. Leuke cover trouwens.

Toscaan
16-10-2004, 17:05
Veel plezier ermee, en...niet schrikken hé ;-)

Philippe
16-10-2004, 17:12
Thanks enne... zal eens achter me kijken als ik morgen de weg op ga. 8)

hitchberg
19-10-2004, 12:53
HIJ IS ER HIJ IS ER HIJ IS ER

bij MM in Den Haag, maar wil toch eigenlijk ook Sugarland Express hebben.

dus toch maar ff w88 tot morgen ligt waarschijnlijk in de FRS bij de 3 voor 33 :oops: het is nu een week later en ik snap er niks meer van

bij de free is Duel in de aanbieding bij de 3 voor 33, alleen er is in Nederland nog geen filiaal die hem heeft. (Ik was afgelopen weekend in Brussel, daar hadden ze wel de Franse versie). Bij van Leest (het zelfde concern als de FRS) ligt ie wel in de schappen, kost ie € 14,95 maar krijg ik hem weer niet voor zeg maar 3 voor 33 terwijl Sugarland Express wel in die aanbieding zit bij van Leest :shock:
ik snap niets van dit beleid
confused????........you will be

Frank
19-10-2004, 12:58
bij de free is Duel in de aanbieding bij de 3 voor 33, alleen er is in Nederland nog geen filiaal die hem heeft. (Ik was afgelopen weekend in Brussel, daar hadden ze wel de Franse versie). Bij van Leest (het zelfde concern als de FRS) ligt ie wel in de schappen, kost ie € 14,95 maar krijg ik hem weer niet voor zeg maar 3 voor 33 terwijl Sugarland Express wel in die aanbieding zit bij van Leest :shock:
ik snap niets van dit beleid

Bij VanLeest in Nederland zit zowel Duel als The Sugarland Express wel in de 3 voor 33,- actie, volgens de website. En ik heb Duel ook al bij VanLeest in de 3 voor 33,- bak zien liggen.

hitchberg
19-10-2004, 14:09
Bij VanLeest in Nederland zit zowel Duel als The Sugarland Express wel in de 3 voor 33,- actie, volgens de website. En ik heb Duel ook al bij VanLeest in de 3 voor 33,- bak zien liggen.

heb ik ook gezien, ben daarmee ff terug geweest naar van Leest, waar ze mij na enig aandringen (wat ben ik af toe toch ook een gierig type) Duel en Sugarland Express in de 3 voor 33 actie hebben verkocht

bedankt voor je reactie
Come on you miserable fat-head, get that fat-ass truck outta my way!
p.s. de 3e dvd is terminator 3 :wink:

Oakey
13-11-2004, 15:02
Leuke cover trouwens.

Owh, daar vind ik nu juist helemaal niets aan. De hoes doet me denken aan een budget-B-film. Een cover met jaren '70 artwork was veel mooier geweest.

SPIELCOCK
17-11-2004, 10:48
De hoes doet me denken aan een budget-B-film.
het is een budget-b (misschien wel c) film.
maar wel een verdomd goede :wink:

Frank
07-04-2005, 12:23
Verkrijgbaar in Engeland:

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00079FGQM.02.LZZZZZZZ.jpg

Volgens Play is de verpakking een 'fantastic metal box with special embossing'.

rveldhuizen
01-05-2005, 15:43
Heb zojuist toch maar de SE bij Play besteld. Vind het een fantastische film, en zo'n uitgave past daar wel bij :)

Paul H.
01-05-2005, 20:02
Zit nou ook te twijfelen hem bij play te kopen want kan hem zo snel nergens vinden als R2 NL-release.

Edit: Toch wel bij bol.com...

Dennis Kuijper
01-06-2005, 00:05
Net gekeken,het blijft een geweldige bloestollende triller.Beeld ziet er ok uit en het DTS geluid vind ik erg goed gedaan en een mooie spreiding hebben die het geheel nog spannender maakt.Ook de extra,s zijn best intressant.Onvoorstelbaar dat de film in 12/13 dagen tijd geschoten is.
Je ziet ook dat Spielberg bij het maken van Jaws de nodige inspiratie bij deze film heeft vandaan gehaald.

mokka
01-06-2005, 01:54
wist hier iemand dat als die truck op het einde het ravijn instort, het geluid dat je dan hoort, het geluid van een dinosaurus is? ja zeker :oops:

Dennis Kuijper
01-06-2005, 02:00
wist hier iemand dat als die truck op het einde het ravijn instort, het geluid dat je dan hoort, het geluid van een dinosaurus is? ja zeker :oops:
Dit zelfde geluid hoor je ook bij het einde van jaws als de haai ontploft is.
Word ook over geproken in de extra,s.

Oakey
06-01-2007, 19:08
Weet iemand welke versie/artwork de SE is die nu bij CDWOW goed koop te krijgen is? Volgens de info die CDWOW geeft 1.85:1 beeldformaat :?: http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=1080790&subcat=region2

RJ75
07-01-2007, 18:16
Volgens mij is het dezelfde als deze:

http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=285;5;-1;-1&sku=358451

Voor zover ik weet is dat ook de enige release (met full frame 1.33 beeld)

Frank
07-01-2007, 18:20
Er is inderdaad maar één release en deze heeft een beeldformaat van 1.33:1. Informatie op webwinkels als CD-WOW moet je niet geloven, die kloppen meestal niet of zijn verre van volledig.