PDA

Bekijk de volledige versie : Live Free Or Die Hard



Pagina's : [1] 2

Jeroen C
07-03-2003, 16:33
Het schijnt ineens allemaal niet zo zeker meer te zijn dat het vierde deel van de Die Hard serie gemaakt zal worden.
Dit viel te lezen op verschillende movie-sites:

Rather odd news, it seems that Bruce Willis was on MTV's "Total Request Live" and hinted that he "doesn't think they will be making this one".

Weet nou niet of ik blij of teleurgesteld moet zijn...
Zou Bruce ineens gehoord hebben van de geruchten dat Britney Spears zijn dochter zou moeten gaan spelen?..... :wink:

Mzzls. 8)

Thread titel aangepast van 'Die Hard 4? naar Live Free or Die Hard.

se7en
07-03-2003, 16:41
ik zei toch dat er geen Die Hard 4 komt

Remco87
07-03-2003, 16:41
.................

Marco
07-03-2003, 17:42
En zo kunnen we jaren gaan speculeren. Zolang er geen officieel bericht is van Fox (of welke filmmaatschappij dan ook) ga ik ervan uit dat er geen deel 4 komt. En Bruce kan van alles zeggen. Vanaf morgen zegt hij dit en over een jaar zegt hij zo. Een mens kan altijd van gedachten veranderen.

Jeroen C
07-03-2003, 19:18
En zo kunnen we jaren gaan speculeren. Zolang er geen officieel bericht is van Fox (of welke filmmaatschappij dan ook) ga ik ervan uit dat er geen deel 4 komt. En Bruce kan van alles zeggen. Vanaf morgen zegt hij dit en over een jaar zegt hij zo. Een mens kan altijd van gedachten veranderen.
Dit is niet helemaal waar. Je zou niet jaren kunnen gaan speculeren, aangezien de film release voor zomer 2004 stond gepland. Ik weet dat de film al eerder zou worden uitgebracht, maar de laatste geruchten gingen toch echt richting midden 2004. :)

Laatste geruchten:
- Britney Spears zou de dochter van Bruce moeten gaan spelen
- Mogelijk plot : De dochter van Bruce zou worden gekidnapt door terroristen
- Mogelijke titel voor de film : Die Hardest (hoe verzin je het?!)

Mzzls.

Marco
07-03-2003, 20:01
Dit is niet helemaal waar. Je zou niet jaren kunnen gaan speculeren, aangezien de film release voor zomer 2004 stond gepland. Ik weet dat de film al eerder zou worden uitgebracht, maar de laatste geruchten gingen toch echt richting midden 2004. :) Je moet niet jaren niet letterlijk nemen :roll: ....alhoewel, als je vanaf 1995 rekent :D
Anyway, het is nog maar de vraag of 2004 gehaald kan worden. :?

baltar
01-04-2004, 13:03
Lang geleden dat er hier iets nieuws gepost is. Nu vooruit dan:

Die Hard 4 gaat wel degelijk door!. Er wordt op dit moment aan het script gewerkt. De film had op de IMDB de titel Die Hardest gekregen. Dat is echter puur speculatie. De scriptschijver heeft die titel in ieder geval nergens in zijn script staan:

Zie hier de link voor meer details:


http://www.comingsoon.net/news.php?id=4122

Rickje
01-04-2004, 16:39
Hopelijk is dit deel net zo goed als alle andere delen..laatst keek ik maar weer een With a vengeance op tv en ik vond hem echt goed.
Deel 2 vond ik nog het beste, maar deel 1 is ook niet mis.

Forrest G
01-04-2004, 19:29
http://imdb.com/title/tt0337978/

hij wordt echt wel gemaakt hoor.

Ik heb in een interview gelezen dat Sarah Michelle Gellar dolgraag de rol van dochter van Bruce Willis zou willen spelen in een eventueel vervolg van de serie (dit was al ver voor Die Hard 4 werd aangekondigd). Zij zou het echt zo veel beter doen dan Britney Spears.

RemcoZ
01-04-2004, 22:54
Ik hoop dat het er van gaat komen! De drie tot nu toe verschenen Die Hard-films behoren alledrie tot de top in het actie-genre, hopelijk weten ze het hoge niveau vast te houden.

Milamber
02-04-2004, 10:56
Op www.filmfan.nl staat het volgende bericht:

Scriptschrijver Mark Bomback sprak in een recent interview over het script van Die Hard 4. Hoewel hij niets over het verhaal mag loslaten, kon hij wel vrijuit over de titel en de richting van het verhaal spreken.

Enkele jaren geleden werd het vierde deel uit de populaire franchise als Die Hardest bestempeld, maar deze titel zal de film niet krijgen. "In het begin, toen men nog maar net met ideeën rondliep, werd de naam vaker gebruikt. Maar we hebben nu een compleet ander plot," begint Bomback het gesprek. "Persoonlijk vind ik dit soort titels de slechtste ter wereld. Op mijn scriptpagina’s komt deze benaming dan ook nooit te staan."

Bomback hoopt een geheel nieuw concept te verzinnen, dat toch als een Die Hard-film kan worden betiteld. Of naast de standaard Die Hard 4-naam ook nog een ondertitel wordt gebruikt, kon hij nog niet zeggen.

Jeroen C
28-04-2004, 16:52
.
..
...

Bonnie Bedelia Talks Die Hard 4

Source: Dean Wednesday, April 28, 2004

'Dean' tells us that Bonnie Bedelia, aka Mrs. McClane in the first two "Die Hard" films, talked to TV Times about the possible fourth film in the franchise:

BB: I wasn't in the last one. One minute Holly was in the script, the next minute she was out. But as it worked out, I was tied up with two telemovies that year anyway, so who knows if I could've done it anyway.

TT: There have been rumors of a Die Hard 4. Do you think it'll happen?

BB: It's being written right now. I'm definitely doing this one. It's going to feature John and Holly's kids too, I believe. It's taken a while to do another one because Bruce wasn't sure whether he really needed to do one and the studio wasn't so sure that it was the best time to do a Die hard film with all that's going on in the world right now. So they've waited a few years, worked on a story that doesn't necessarily concentrate on the whole terrorist theme, and everyone feels it's time to make it happen.

TT: And there's talk of Britney Spears playing your daughter?

BB: No, all I know is that John McTiernan, who is just wonderful, he did the first film, wants to do it. Hopefully it'll be underway soon. I look forward to it.

Tom van Abeelen
28-04-2004, 19:13
als hem ze er een goede film van maken kan ik niet wchten

HiddeV
28-04-2004, 19:34
ik hoop zo dat deze komt, alle drie waren echt top films, zie je niet vaak dat vervolgen ongeveer net zo goed zijn als de 1e

The Scratcher
23-07-2004, 09:11
ik hoop zo dat deze komt, alle drie waren echt top films, zie je niet vaak dat vervolgen ongeveer net zo goed zijn als de 1e

Ik denk dat je wens gehoord is! 8)
Die Hard 4 schijnt er definitief te komen!


Die Hard 4 in productie

Gepubliceerd op donderdag 22 juli 2004

Al meer dan tien jaar is er sprake van een nieuwe Die Hard. Nu gaat het er ook werkelijk van komen. De opnames zullen in de zomer van 2005 van start gaan.
Het is officieel: voordat Bruce Willis met pensioen gaat zal Die Hard 4 het levenslicht zien. De acteur die met films als The Whole Nine Yards (2000), Hart’s War (2002), Tears of the Sun (2003) en de sequel The Whole Ten Yards (2004) het publiek maar niet naar de bioscoop wist te krijgen, grijpt nu terug op de filmserie die hem eind jaren ’80 beroemd maakte. In eerste instantie wilde Willis geen actiefilms meer maken, maar nu Willis de ene flop na de andere maakt, kan hij wel een succesje gebruiken, dus tekende hij alsnog voor Die Hard 4.

In 1988 maakte Willis de eerste Die Hard met regisseur John McTiernan. In 1990 maakte hij met Renny Harlin het teleurstellende vervolg Die Hard 2: Die Harder. McTiernan pikte in 1995 de draad weer op met het verrassende Die Hard: With a Vengeance. Ook Die Hard 4 zal door John McTiernan geregisseerd worden. De opnames beginnen in de zomer van 2004.

De oorspronkelijke titel van de vierde Die Hard: Die Hard 4: Die Hardest is inmiddels omgedoopt in DH 4.0. Doug Richardson, die eerder het script voor de Bruce Willis film Hostage schreef, heeft samen met Marc Bomback (Godsend) een eerste versie van het scenario geschreven en volgens de eerste geruchten krijgt John McClane opnieuw te maken met terroristen en zal ook zijn (inmiddels opgegroeide) dochter een belangrijker rol in het verhaal spelen.

Bron: Planet.nl (http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=492765/sc=aee283)

Alleen vraag ik me af wanneer beginnen ze nu 2004 of 2005? Er zit een schrijffoutje in de tekst maar wat is nu de juiste datum? :shock: :?

Emporio
23-07-2004, 09:33
eindelijk...

pretorian22
23-07-2004, 11:31
heb alle 3 de delen op dvd en van alle 3 de dubbeldvd al is deel 3 minder mooi als deel 1 en 2....ik vind dat toch altijd nog een van de betere films die ik op dvd heb in de volgorde 1, 3, 2. alledrie gewoon goed!!! kan niet wachten op deel 4!!!

Philippe
23-07-2004, 11:42
En John McTiernan terug in de regiestoel, zal dus wel een fantastische actiefilm gaan worden.

Lex v/d Moolen
23-07-2004, 13:33
Ik hoop wel dat Bruce nog wel iets van zijn John McClane humor kan terugvinden. En Sam Jackson weer meedoet. 8)

Kees Hoekerd
23-07-2004, 14:57
How can the same shit happen to the same guy for the fourth time? :lol:

Hopen dat hij net zo goed wordt als de andere,daarvan zijn ze allemaal even top namelijk. :wink:

mark t
23-07-2004, 16:48
In 1990 maakte hij met Renny Harlin het teleurstellende vervolg Die Hard 2: Die Harder. [/color]Teleurstellende vervolg? :?

Lex v/d Moolen
23-07-2004, 16:55
In 1990 maakte hij met Renny Harlin het teleurstellende vervolg Die Hard 2: Die Harder. [/color]Teleurstellende vervolg? :?In vergelijking met deel 1 wel vind ik ook. Maar op zichzelf staand best nog een aardige film.

HiddeV
23-07-2004, 18:59
erg goed nieuws! :D

The Scratcher
23-07-2004, 21:44
How can the same shit happen to the same guy for the fourth time? :lol:

Hehe, LOL! :mrgreen:



Ik hoop wel dat Bruce nog wel iets van zijn John McClane humor kan terugvinden. En Sam Jackson weer meedoet. 8)

Volgens mij was men een tijdje geleden inderdaad bezig om Jackson ook weer van de partij te laten zijn. Heb er echter niets meer van vernomen sindsdien. Zou wel lachen zijn ja als die maffe rol die Samuel Jackson neerzette ook weer mee deed. Van mij mag ie! :bier: (y)

Gertjan
25-07-2004, 04:27
Die Hard 4 in de maak

Gepubliceerd op donderdag 29 april 2004

Actrice Bonnie Bedelia is alleen in de eerste twee Die Hards te zien geweest als de vrouw van Bruce Willis, mevrouw Holly McClane. Nu komt ze terug in Die Hard 4.
Lange tijd is onzeker geweest of Die Hard 4 gemaakt zou gaan worden. Actrice Bonnie Bedelia weet als eerste te melden dat het vierde Die Hard avontuur echt gemaakt zal gaan worden. Op dit moment wordt er volgens Bedelia hard aan het script gewerkt en moet de film in 2005 in de bioscoop draaien. Ook Bruce Willis keert terug als John McClane en regisseur John McTiernan, die Die Hard en Die Hard with a Vengeance (deel 3) maakte, doet opnieuw de regie.

In de vierde Die Hard krijgt niet alleen Bedelia als Holly McClane een rol, ook de kinderen van Holly en John worden als belangrijke karakters opgevoerd. Dat er al heel lang over Die Hard 4 gesproken wordt, maar dat de film nu pas gemaakt wordt heeft volgens Bedelia te maken met het feit dat eerst Bruce Willis niet zo nodig hoefde en toen hij eenmaal ja had gezegd, vond de studio dat het niet de juiste tijd was om een nieuwe Die Hard i.v.m al het terrorisme en geweld in de wereld. Nu is de tijd blijkbaar wel rijp voor Die Hard 4.

martini
25-07-2004, 11:06
Ik kan niet wachten tot ie in de bios draait. Maar dit moet wel echt de laatste zijn, anders wordt het te saai.

Wizz-Art
27-07-2004, 04:41
Nou ik sta te springen enzow kan echt niet geloven dat er eindelijk een vierde deel gaat komen, wow echt ben zow blij 8) :wink:

baltar
28-07-2004, 19:37
En John McTiernan terug in de regiestoel, zal dus wel een fantastische actiefilm gaan worden.

Hij heeft toch veel van zijn oude (Die Hard,Predator) glans verloren met Rollerball als dieptepunt. Gelukkig weet de Die Hard reeks wel het beste in McTiernan naar boven te halen.

Jeroen C
09-02-2005, 09:55
.
..
...

Willis Plans Fall Die Hard 4.0 Shoot

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/mgm/hart_s_war/bruce_willis/hartpre.jpg

Source: BBC February 9, 2005

While doing the promo rounds for his new action thriller Hostage in London, Bruce Willis told the BBC that a fourth "Die Hard" movie is moving ahead.

"'Die Hard 4.0' is being written as we speak, and if all goes well we'll be shooting it in Autumn on the east coast of the United States."

As he previously said, he added that "John McClane has retired as a cop, and that's all that Fox have allowed me to tell you about it."

BBC (http://www.bbc.co.uk/radio1/news/entertainment/050208_brucewillis.shtml)

Anonymous
09-02-2005, 11:59
Ging die megadombo Jessica simpson zijn dochter niet spelen?

Laten we hopen van niet!!!

Maick Werner
09-02-2005, 13:26
Ging die megadombo Jessica simpson zijn dochter niet spelen?

Laten we hopen van niet!!!

Of wél natuurlijk :roll:

Betere ideeën:

- Amanda Bynes
- Lindsay Lohan
- Kirsten Dunst
- Eliza Dushku

:roll:

Bravestarr
09-02-2005, 14:22
Ging die megadombo Jessica simpson zijn dochter niet spelen?

Laten we hopen van niet!!!
Ik had juist gehoord dat ze Britney Spears hiervoor hadden gevraagd.

Maick Werner
09-02-2005, 14:47
Ging die megadombo Jessica simpson zijn dochter niet spelen?

Laten we hopen van niet!!!
Ik had juist gehoord dat ze Britney Spears hiervoor hadden gevraagd.

Beiden zouden het in mijn ogen prima doen :lol:

Sneaker
09-02-2005, 14:49
Ging die megadombo Jessica simpson zijn dochter niet spelen?

Laten we hopen van niet!!!
Ze heeft inderdaad auditie gedaan voor die rol. Onsuccesvol gelukkig.

Meende me overigens te herinneren dat hier al een thread over bestond, maar nieuws over Die Hard is altijd goed.

Jeroen C
23-02-2005, 16:06
.
..
...

More From Bruce on Die Hard 4.0

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/miramax_films/hostage/bruce_willis/hostage1.jpg

Source: Empire Online February 23, 2005

Empire Online caught up with Bruce Willis and tried to get more out of him regarding the Die Hard 4.0 script. "Doug Richardson, who wrote Hostage, took a shot at Die Hard 4.0 and it's a good idea. The script will be done by summer and they want to shoot it in the fall. McClane's retired, he's not a cop anymore," said Willis.

But we knew all that already, so the magazine asked for more. "It's completely different from the other three films. The only one of the other three films that I thought had any merit to it was the first one. Actually, in the third one I think Sam Jackson's work was really strong."

They asked what the significance was of the 'point-oh' in the title. "Well, it has something to do with computers..."

Empire Online (http://www.empireonline.co.uk/site/news/newsstory.asp?news_id=16580)

Hankster
23-02-2005, 17:29
Actually, in the third one I think Sam Jackson's work was really strong."
eensch
Ik hoop dat ze hem weten te strikken voor deel 4

damn .. ik herinner me nou pas hoelang het is geleden dat ik deze films voor t laatst heb gezien..

Jordy van Buel
23-02-2005, 17:35
Ik ben wel heel benieuwd naar het 4e deel. Deel 3 was echt ijzersterk en ik ben dan ook benieuwd wie ze deze keer met Bruce Willis (al dan niet) samen laten spelen.

Z-Man
23-02-2005, 19:59
Van mij mogen ze Die Hard laten rustten. Die Hard With A Vengeance was erg cool, maar ik denk dat dit net zoals Lethal Weapon 4 gaat worden. Hoge verwachtingen die niet waar gemaakt kunnen worden.

The Omen
25-02-2005, 19:35
Misschien wordt 'ie juist wel cool, ik kijk er wel naar uit.

baltar
27-02-2005, 18:26
Volgens dit bericht gaat Die Hard 4.0 over computers.

http://www.rottentomatoes.com/news/comments/?entryid=165200

The Omen
27-02-2005, 18:27
Volgens dit bericht gaat Die Hard 4.0 over computers.

http://www.rottentomatoes.com/news/comments/?entryid=165200

:shock: :?

AndréV
27-02-2005, 19:03
Yeah, this computernerd want to see it :lol: Oké, zo'n computernerd ben ik nou ook weer niet :wink:

Van mij mogen ze wel eens een goede film maken over het misbruik van computers. Dan niet zo'n rampzalige *** film als hackers, want die sloeg echt totaal nergens op. :evil:

Ik hoop dat het net zo'n goede film wordt als de rest van de serie.

The Omen
27-02-2005, 19:08
Van mij mogen ze wel eens een goede film maken over het misbruik van computers. Dan niet zo'n rampzalige *** film als hackers, want die sloeg echt totaal nergens op. :evil:

Haha, ja die is zeker ***, echt vage computers hebben ze daar zeg, zouden die nou uit de toekomst komen, of uit de prehistorie, of uit de toekomstige prehistorie?

AndréV
27-02-2005, 19:18
Van mij mogen ze wel eens een goede film maken over het misbruik van computers. Dan niet zo'n rampzalige *** film als hackers, want die sloeg echt totaal nergens op. :evil:

Haha, ja die is zeker ***, echt vage computers hebben ze daar zeg, zouden die nou uit de toekomst komen, of uit de prehistorie, of uit de toekomstige prehistorie?

Er zit wel enige waarheid in die film. Die computers zijn ook uit de prehistorie :wink: . Maar dat verkeerd vermelden van hackers. Ik wordt daar zo ziek van. Door zulke *** films worden hackers in het verkeerde daglicht gezet, terwijl men het eigenlijk heeft over crackers.

Ik kan er wel over doorgaan, maar dit is een DVD forum :roll: :wink:

The Omen
27-02-2005, 20:33
Van mij mogen ze wel eens een goede film maken over het misbruik van computers. Dan niet zo'n rampzalige *** film als hackers, want die sloeg echt totaal nergens op. :evil:

Haha, ja die is zeker ***, echt vage computers hebben ze daar zeg, zouden die nou uit de toekomst komen, of uit de prehistorie, of uit de toekomstige prehistorie?

Er zit wel enige waarheid in die film. Die computers zijn ook uit de prehistorie :wink: . Maar dat verkeerd vermelden van hackers. Ik wordt daar zo ziek van. Door zulke *** films worden hackers in het verkeerde daglicht gezet, terwijl men het eigenlijk heeft over crackers.

Ik kan er wel over doorgaan, maar dit is een DVD forum :roll: :wink:

Ik weet wat je bedoeld. :P

pieter bond
28-02-2005, 17:53
Voor de liefhebbers van De Die Hard trilogie

Vanavond op VT4:Die Hard 3

AndréV
28-02-2005, 21:49
Van mij mogen ze wel eens een goede film maken over het misbruik van computers. Dan niet zo'n rampzalige *** film als hackers, want die sloeg echt totaal nergens op. :evil:

Haha, ja die is zeker ***, echt vage computers hebben ze daar zeg, zouden die nou uit de toekomst komen, of uit de prehistorie, of uit de toekomstige prehistorie?

Er zit wel enige waarheid in die film. Die computers zijn ook uit de prehistorie :wink: . Maar dat verkeerd vermelden van hackers. Ik wordt daar zo ziek van. Door zulke *** films worden hackers in het verkeerde daglicht gezet, terwijl men het eigenlijk heeft over crackers.

Ik kan er wel over doorgaan, maar dit is een DVD forum :roll: :wink:

Ik weet wat je bedoeld. :P

:D 8)

rkrijger
07-03-2005, 21:23
Het schijnt ineens allemaal niet zo zeker meer te zijn dat het vierde deel van de Die Hard serie gemaakt zal worden.
Dit viel te lezen op verschillende movie-sites:

Rather odd news, it seems that Bruce Willis was on MTV's "Total Request Live" and hinted that he "doesn't think they will be making this one".

Weet nou niet of ik blij of teleurgesteld moet zijn...
Zou Bruce ineens gehoord hebben van de geruchten dat Britney Spears zijn dochter zou moeten gaan spelen?..... :wink:

Mzzls. 8)

Geen vooroordelen. Op goeie films zitten we altijd te wachten! Die Hard 3 was erg goed! :-)

Jeroen C
23-03-2005, 23:40
.
..
...

Affleck in Die Hard 4?

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dreamworks_skg/surviving_christmas/ben_affleck/survivepreg.jpg

May star opposite Bruce Willis.

March 21, 2005 - John McClane may have a sidekick in Die Hard 4. According to Massachusetts newspaper The Shirley Oracle (via Dark Horizons), Ben Affleck could star alongside aging action hero Bruce Willis in the forthcoming flick.

Willis and Affleck have become good friends since appearing together in 1998's Armageddon. They had hoped to work together on Tears of the Sun, but that fell through and the plan to collaborate again was shelved, until recently, when Willis suggested Affleck for the next Die Hard movie.

Affleck would reportedly play John McClane's adult son who is also a cop.

Little else is known about the film's storyline. Willis recently told Empire magazine, "The script will be done by summer and they want to shoot it in the fall. McClane's retired, he's not a cop anymore. It's completely different from the other three films."

There are rumors that Willis' character may be killed-off in the next film. These are unsubstantiated, but it's entirely possible. Maybe the franchise would then be handed off to Affleck? The Gigli star may be in need of a new franchise since rumor has it that Paramount may drop him from future Jack Ryan films.

Assuming the Die Hard 4 goes ahead, it'll probably arrive in theaters in Summer 2006.

Film Force (http://filmforce.ign.com/articles/597/597662p1.html)

Marcel v/d H.
24-03-2005, 06:14
Neej! geen Ben Affleck :cry:

raymond koene
05-04-2005, 14:11
Ik las net op www.telegraaf.nl dat Willis Justin Timberlake graag wil hebben voor de rol van Willis' zoon in Die Hard 4. Als dit het geval is, ga ik deze film boycotten :twisted:

HiddeV
05-04-2005, 14:28
Ik las net op www.telegraaf.nl dat Willis Justin Timberlake graag wil hebben voor de rol van Willis' zoon in Die Hard 4. Als dit het geval is, ga ik deze film boycotten :twisted:

Waarschijnlijk allemaal bullshit. Ze weten echt wel dat het geen slim plan is om zo iemand in hun film mee te laten spelen.

pieter bond
06-04-2005, 07:36
Ik las net op www.telegraaf.nl dat Willis Justin Timberlake graag wil hebben voor de rol van Willis' zoon in Die Hard 4. Als dit het geval is, ga ik deze film boycotten :twisted:
Waarom moeten toch altijd verwaande popsterren in een film meespelen ??:roll: :roll: :roll:

raymond koene
06-04-2005, 08:09
Ik las net op www.telegraaf.nl dat Willis Justin Timberlake graag wil hebben voor de rol van Willis' zoon in Die Hard 4. Als dit het geval is, ga ik deze film boycotten :twisted:

waarschijnlijk allemaal bullshit. Ze weten echt wel dat het geen slim plan is om zo iemand in hun film mee te laten spelen.

ik vrees er anders wel voor, las vanochtend in de Metro dat dit bericht ook al in the Daily Mail (of Daily Telegraph, dat weet ik niet meer precies) gestaan heeft....

Ed Van Seeters
06-04-2005, 15:03
nu is het final volgens planet.
vond het volgende stukje

Justin Timberlake speelt mee in Die Hard 4

Gepubliceerd op dinsdag 05 april 2005

LONDEN (ANP) - De Amerikaanse zanger Justin Timberlake speelt een rol in Die Hard 4. Timberlake doet mee als de zoon van Bruce Willis, die in de filmserie de hoofdrol voor zijn rekening neemt. Dat meldde de Britse krant Daily Mirror dinsdag.

Volgens de krant was Willis onder de indruk van Timberlakes acteerprestaties in Alpha Dog. In het derde vervolg op het oorspronkelijke Die Hard gaat Willis als John McClane weer op terroristenjacht, ditmaal dus geholpen door zijn zoon.

Homer72
06-04-2005, 15:32
misschien waar, waarschijnlijk onzin.

ze gebruiken allemaal dezelfde bron en nemen deze klakkeloos over. misschien is die bron helemaal niet betrouwbaar. In elk geval een hoop publiciteit en daar is het de studio's vaak om te doen. Ik denk dat ze met opzet zulke berichtjes laten lekken.

raymond koene
06-04-2005, 15:41
misschien waar, waarschijnlijk onzin.

ze gebruiken allemaal dezelfde bron en nemen deze klakkeloos over. misschien is die bron helemaal niet betrouwbaar. In elk geval een hoop publiciteit en daar is het de studio's vaak om te doen. Ik denk dat ze met opzet zulke berichtjes laten lekken.

ik mag het hopen, anders gaat deze film aan mij voorbij...justin timberlake, hoe verzinnen ze het :twisted:

HiddeV
06-04-2005, 16:41
Zal heus wel onzin zijn, eerst britney spears nu justin timberlake, wie is de volgende :lol:

Richard68
06-04-2005, 16:55
Justin Timberlake!

Cry me a river

Wellicht wordt Die Hard 4 een zwarte komedie. Immers met Justin in een rol hoop je dat hij sterft tijdens de film, van spanning kan dan geen sprake meer zijn. :wink:

jorra
06-04-2005, 16:58
Dan vond ik Ben Afleck nog beter passen dan JT. Laten we inderdaad hopen dat hij vroegtijdig sterft in de film. :lol:

Jeroen C
15-04-2005, 10:54
.
..
...

Florent Siri to Direct Die Hard 4.0?

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/miramax_films/hostage/bruce_willis/hostage1.jpg

Source: Michael April 14, 2005

In an interview at AlloCiné.com (http://www.allocine.fr/article/fichearticle_gen_carticle=18372131.html), Hostage director Florent Siri says that he has been asked by that film's star Bruce Willis to direct Die Hard 4.0. Hostage screenwriter Doug Richardson is rewriting a script by Mark Bomback, who redrafted a pre-existing Fox script called "WorldWar3.com."

In the article, Siri says that he hasn't read the fourth installment's script yet and is waiting to read it before giving his response. He also adds that he doesn't only want to make action movies, so it will be interesting to see whether or not he takes on another actioner so soon.

Willis previously said that "the script will be done by summer and they want to shoot it in the fall. McClane's retired, he's not a cop anymore. It's completely different from the other three films. The only one of the other three films that I thought had any merit to it was the first one. Actually, in the third one I think Sam Jackson's work was really strong."

Asked what the significance was of the 'point-oh' in the title. "Well, it has something to do with computers," Willis answered.

freeza
15-04-2005, 16:17
die hard 4 i`ll die harder this time
ja bruce heeft geld nodig en maak dan maar een flop
zal wel niks worden deel 4 maar wie weet
lethal weapon 4 was ook goed dus mischien met die hard ook

HiddeV
15-04-2005, 16:50
die hard 4 i`ll die harder this time
ja bruce heeft geld nodig en maak dan maar een flop
zal wel niks worden deel 4 maar wie weet
lethal weapon 4 was ook goed dus mischien met die hard ook

Ik heb er meer vertrouwen in dan jou, ze hebben 2 sequels gemaakt die redelijk het niveau van het eerste deel haalt, dus denk dat ze het nog wel een keertje kunnen doen. We zullen het wel zien.

FrankGuthrie
16-04-2005, 14:35
die hard 4 i`ll die harder this time
ja bruce heeft geld nodig en maak dan maar een flop
zal wel niks worden deel 4 maar wie weet
lethal weapon 4 was ook goed dus mischien met die hard ook

Ik heb er meer vertrouwen in dan jou, ze hebben 2 sequels gemaakt die redelijk het niveau van het eerste deel haalt, dus denk dat ze het nog wel een keertje kunnen doen. We zullen het wel zien.

Rddelijk? Ja deel 2 was redelijk, maar 3 was weer ijzersterk.

HiddeV
16-04-2005, 15:48
die hard 4 i`ll die harder this time
ja bruce heeft geld nodig en maak dan maar een flop
zal wel niks worden deel 4 maar wie weet
lethal weapon 4 was ook goed dus mischien met die hard ook

Ik heb er meer vertrouwen in dan jou, ze hebben 2 sequels gemaakt die redelijk het niveau van het eerste deel haalt, dus denk dat ze het nog wel een keertje kunnen doen. We zullen het wel zien.

Rddelijk? Ja deel 2 was redelijk, maar 3 was weer ijzersterk.

ik doelde meer op 2 die was inderdaad redelijk, 3 was weer net zo goed als 1.

denizg
16-04-2005, 19:12
ff iets anders, als je wil laggu:

http://imdb.com/title/tt0337978/board/nest/14540408

!

Darko
16-04-2005, 21:55
Beetje kinderachtige reacties.
Ik las vorige week in de SP!TS dat Justin Timberlake :evil: de ZOON van McClane gaat spelen.... :shock:

Hankster
17-04-2005, 09:31
idd kinderachtig en niet grappig :P
ik ben wel benieuwd wat er nou echt waar is van JT .. ik kan me echt niet voorstellen dan Bruce Willis onder de indruk was van de 'acteerprestaties' van die loser

Jeroen C
31-05-2006, 19:30
.
..
...

Len Wiseman to Direct Die Hard 4

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/comic_con/comic_con_2005_photos/len_wiseman/con.jpg

Source: The Hollywood Reporter May 31, 2006

Len Wiseman (Underworld: Evolution, Underworld) is in talks to direct Die Hard 4 for 20th Century Fox, says The Hollywood Reporter.

The trade says the fourth installment of the franchise finds hero John McClane coming out of retirement to battle an Internet terrorist organization. Bruce Willis will reprise his role as the fearless cop.

Mark Bomback and Doug Richardson wrote the screenplay, which at one point was titled "Die Hard 4.0." Arnold Rifkin is producing the latest entry.

The three "Die Hard" films have earned $740 worldwide.

The Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com)

HiddeV
31-05-2006, 21:41
Slecht nieuws :(

Daan de G.
31-05-2006, 22:43
Valt wel mee, die man weet hoe hij actie in beeld moet krijgen ( alleen het verhaal... tja ;))

Cinemaniac
31-05-2006, 23:07
The three "Die Hard" films have earned $740 worldwide.

Zo weinig?! :) :wink:

Werner
31-05-2006, 23:23
Zo weinig?! :) :wink:

De rest is opgegaan aan de rekening voor de munitie...

Jeroen D
01-06-2006, 06:55
Len Wiseman ? Die van die videoclips van 90 minuten ? :evil:
Erg jammer.

wolfrolf
01-06-2006, 08:59
740 Dollar XD

Wat een succes! XD

BassFace
01-06-2006, 09:13
is goed nieuws, dan zijn ze er tenminste mee bezig :D

Lex v/d Moolen
01-06-2006, 11:02
Zo weinig?! :) :wink:

De rest is opgegaan aan de rekening voor de munitie...En het salaris van Bruce :wink:

RobinB
01-06-2006, 15:59
Zolang Bruce weer de cowboy kan uithangen, yipikay yay ...dan is alles best..'thnks for the advice'..De quotes!! Bruce..vergeet ze niet de quotes..'

Jeroen C
30-07-2006, 23:10
.
..
...

Justin Long Aboard Die Hard 4

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/sundance/sundance_film_festival_2006_photos/justin_long/sff06_dreamlandv4.jpg

Source: IESB.net July 30, 2006

IESB.net has learned that Accepted star Justin Long is joining Bruce Willis in the Len Wiseman-directed Die Hard 4 at 20th Century Fox.

While the official announcement is expected within the next few days, the IESB can confirm that he is in the final stages of his negotiations. He will either play the son of John McClane, of course, reprised by Bruce Willis or a computer hacker that he teams up with.

Visit the link below for more on this.

=========================

Update > Justin Long is in talks to join Bruce Willis in the Len Wiseman-directed Die Hard: Reset, the fourth film in the 20th Century Fox franchise.

Production Weekly says "Reset" finds hero John McClane (Willis) coming out of retirement to battle an internet terrorist organization intending to systematically demolish or seize our technological infrastructure via a three-day plan. These guys will gradually step up malfunctions starting with traffic control systems, working towards economic markets, and finally shutting down key utilities like power and water, to send the U.S. essentially into a modern Dark Ages.

The producers are scouting locations in Vancouver for a September 30 start.

IESB.net (http://iesb.net/index.php?option=com_d4j_ezine&task=read&page=1&category=featured&article=67&Itemid=27) | Production Weekly (http://www.productionweekly.com/site.html)

scifi maniac
31-07-2006, 07:25
Hmmz

martini
03-08-2006, 09:22
Live Free or Die Hard on June 29, 2007!

20th Century Fox will release the next installment in the "Die Hard" action franchise next summer over the coveted July 4 holiday weekend, reports Variety.

Live Free or Die Hard will return Bruce Willis to the big screen as rough-and-tumble New York cop John McClane. The film, set to begin shooting next month, will be released on June 29, 2007.

The movie will face Disney/Pixar's Ratatouille, which is scheduled for the same date, while Paramount's Transformers opens five days later on July 4.

Len Wiseman, who helmed the two "Underworld" films, will direct from a screenplay by Mark Bomback.

USA Today adds that the film will feature McClane attempting to stop a techno-terrorist from shutting down the nation's computer systems on the Fourth of July. The story takes place around Washington, D.C.

"Our villain is high tech, but the way McClane deals with him is low-tech," Wiseman told the newspaper. "A fistfight still solves a lot of problems." He added that the fourth outing "will be a more epic movie. It's on a much grander scale. The threat is nationwide."

Wiseman said none of the characters from the earlier movies were returning, and no other cast members were being announced yet.

Fox released the third title in the franchise, Die Hard: With a Vengeance, in 1995.

Z-Man
03-08-2006, 09:45
Laat mij de eerste zijn om te zeggen wat een K*T titel!! Nog slechter dan Die Hard 2: Die Harder :x

Lorre
03-08-2006, 11:03
Idd, titel staat me ook niet aan. Hopelijk een toffe film zoals de 3 voorgaande. Eindelijk gaat het project vooruit. :)

Jeroen C
23-09-2006, 16:15
.
..
...

Justin Long & Maggie Q Joining Die Hard

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/sundance/sundance_film_festival_2006_photos/justin_long/sff06_dreamlandv3.jpg http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/paramount_pictures/mission__impossible_iii_rome_premiere_photos/maggie_q/mi3rome_call.jpg

Source: Variety September 22, 2006

Justin Long (Accepted) has been set to co-star with Bruce Willis in Live Free or Die Hard, the fourth installment in the John McClane franchise.

Maggie Q (Mission: Impossible III) is also in talks to join the film, which begins shooting this month. Fox will release the film on June 29.

Long plays a computer-savvy accomplice who helps McClane take on a terrorist organization around the July Fourth holiday.

Len Wiseman is directing a script by Mark Bomback.

Variety (http://www.variety.com/index.asp?layout=upsell_article&articleID=VR1117950550&categoryID=13&cs=1)

Cinemaniac
30-09-2006, 18:37
Eerste foto's van de set:

http://img181.imageshack.us/img181/3507/256263051dg8.jpg (http://imageshack.us)
http://img172.imageshack.us/img172/8903/256475881ya4.jpg (http://imageshack.us)
http://img181.imageshack.us/img181/1884/256475131ea2.jpg (http://imageshack.us)
http://img181.imageshack.us/img181/7386/256475831yq6.jpg (http://imageshack.us)
http://img503.imageshack.us/img503/5199/256476281rg4.jpg (http://imageshack.us)

Jeroen C
03-10-2006, 18:27
.
..
...

Jeffrey Wright to Die Hard?

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/paramount_pictures/the_manchurian_candidate/jeffrey_wright/mannypres2.jpg

Source: JewReview.net October 3, 2006

JewReview.net is reporting that Jeffrey Wright (upcoming Casino Royale, Syriana) has been cast as the villain in 20th Century Fox's Live Free or Die Hard, currently filming in Baltimore.

The fourth film of the action franchise will feature John McClane (Bruce Willis) attempting to stop a techno-terrorist from shutting down the nation's computer systems on the Fourth of July. The story takes place around Washington, D.C.

Justin Long and Maggie Q co-star in the Len Wiseman-directed film, hitting theaters on June 29.

JewReview.net (http://www.jewreview.net/article.php?id=644)

jan_tran
03-10-2006, 19:33
Geweldig nieuws vandaag, eerst Garcia Bernal in een commerciële aktiefilm (Bourne Ultimatum) en nu Jeffrey Wright zelfs. Begint steeds meer een trent te worden (Hoffman in M:I-3 en Foxx in Miami Vice).

RobinB
03-10-2006, 20:13
Ik heb hoge hoop voor deze film! Eindelijk kan ik Bruce weer eens zien als de koppige John Mclane met geweldige qoutes..can't 'fuckin' wait.. :P

Jeroen C
20-10-2006, 20:30
.
..
...

Olyphant & Winstead to Live Free or Die Hard

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/universal_pictures/the_break_up/timothy_olyphant/breakuppreg.jpg http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/premiere/premiere_women_in_hollywood_photos/mary_elizabeth_winstead/women3.jpg

Source: The Hollywood Reporter October 20, 2006

Timothy Olyphant and Mary Elizabeth Winstead have landed key roles in 20th Century Fox's Live Free or Die Hard, says The Hollywood Reporter. Len Wiseman is directing the fourth installment.

Bruce Willis is reprising his role as John McClane in the story of an attack on the U.S. computer infrastructure that begins to shut down the country. The mysterious figure behind the scheme has figured out every digital angle but never counts on the old-fashioned, "analog" McClane.

Olyphant will play Willis' nemesis, while Winstead will play Willis' daughter. Justin Long and Maggie Q already have been cast in the production, which is shooting in Los Angeles.

The Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com/thr/film/brief_display.jsp?vnu_content_id=1003285922)

jan_tran
20-10-2006, 21:43
:( Wright was helemaal geweldig geweest, fantastische gangster speelde die in Shaft.

Jeroen D
23-10-2006, 15:05
Leuk, een olifant en de dochter van Marijke Helwegen in Die Hard 4.

Richard68
23-10-2006, 18:13
Leuk, een olifant en de dochter van Marijke Helwegen in Die Hard 4.

LOL, dat lijkt inderdaad net haar dochter.

steve88
14-12-2006, 19:28
TEASER TRAILER ONLINE!!!!! 8)

http://playlist.yahoo.com/makeplaylist.dll?id=1534690&sdm=web&qtw=640&qth=400

Het word zeker over de top. :D
Maar lijkt me heerlijke summerblockbuster 8)

Sneaker
14-12-2006, 19:35
Sweeettt. Niet helemaal geloofwaardig. Maar dit ziet er wel erg vet uit.

Aloys
14-12-2006, 19:41
Dus Bruce Willis is Tome Cruise' opvolger in de Mission Impossible reeks.. :o

Paul H.
14-12-2006, 20:21
Trailer vind ik tegenvallen McClane in de Die Hard films moet het zwaar hebben en niet cool rondrijden, ik wil een vies shirt zien en bloed.

hot stuff
14-12-2006, 20:47
VET!!

straks deel 1 opleggen 8)

John Sital
14-12-2006, 20:55
ziet er cool uit

freaky
14-12-2006, 21:25
Denk niet dat dit de beste Die Hard film zal worden, maar verlopig ziet het er toch wel vet uit, zouden ze de autoscenes al ingeblikt hebben? :lol: :lol: :lol:

evilll_nelus
15-12-2006, 01:18
Ow geweldig, die nerd (Justin Long) van Galaxy Quest en Dodgeball speelt in Die Hard.. is dat niet bijna net zo erg als Britney Spears?
En super grappig dat ie is op het einde! :?

Evil Hobbit
15-12-2006, 11:35
not impressed. Live free or die hard? klinkt als een rapnummer. Noem het dan gewoon Die Hard 4. Irritante jongen met een irritant grapje op het einde. Achja, het is maar een teaser maar hopelijk wordt het niet zo pg13 als het er uit ziet. :(

TheGodfather
15-12-2006, 19:23
Ziet nog niet echt veel, ben benieuwd of het ook echt wat wordt...

El-Jorge
15-12-2006, 19:41
link doet het niet :(

steve88
15-12-2006, 19:54
link doet het niet :(

Op de site hieronder staat hij ook

http://www.movie-list.com/trailers.php?id=diehard4 (Hi-Res)

http://www.youtube.com/watch?v=ztfShRH5YYw

intexor
15-12-2006, 21:36
De trailer zint me wel. Overdreven? waarschijnlijk wel, maar dat was 3 ook en sommigen zullen zeggen dat de hele reeks wel wat over the top was. Maar het voelde wel aan als een Die Hard film en dat telt. Nu maar hopen dat niet alle goede actie-scenes al in de trailer verwerkt zaten :roll:

RobinB
16-12-2006, 17:34
Ziet er goed uit! Die hard, explosies, willis in top vorm! Ik kan nog niet zo heel veel uit de trailer op maken maar het is nog niet in de buurt van deel 1 & 2..want ik heb Bruce nog niet horen praten..en dat maakte de film zo goed..door John Mclane..yippi kayee

Cinemaniac
21-12-2006, 18:52
HD Teaser (http://movies.yahoo.com/feature/livefreeordiehard_hd.html)

rveldhuizen
21-12-2006, 19:27
ziet er wel mooi uit 1080p op mijn 24" iMac :) Wat een beeld...

steve88
16-02-2007, 14:10
nieuwe trailer

http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=8620&titel=Nieuwe_trailer_Live_Free_or_Die_Hard

Hugo R
16-02-2007, 14:33
Ben hier ieder geval erg benieuwd naar. Ga deze zeker zien als hij uitkomt.

DanielC
16-02-2007, 17:18
VET!! White House wordt opgeblazen :D :D

intexor
16-02-2007, 17:21
Zag er weer zeer goed uit zoals de vorige trailer, maar ik hoop opnieuw dat niet alle vette scenes uit de film al in de trailer zaten. Ik ga er in ieder geval geen meer kijken van deze film, heb nu al teveel gezien denk ik.

TheGodfather
16-02-2007, 19:55
Ziet er cool uit, laat maar komen :D :D

pokalapoketl
16-02-2007, 20:35
VET!! White House wordt opgeblazen :D :D

Capitool ;)

Rickje
16-02-2007, 20:44
Zag er strak uit maar klopt dat die vent tegen een muur aanvloog toen hij werd geramd door die auto?

Paul H.
17-02-2007, 10:55
Mclane lijkt wel een superheld in deze trailer...ik hoop dat er toch iets van de humor bewaard is gebleven en dat dit niet een standaard actiefilm lijkt te worden wat het wel lijkt te gaan worden door middel van de trailers.

Eric B.
17-02-2007, 11:40
teaser/trailer ziet er cool uit, alleen de titel "Live free or Die Hard" is gewoon ***! ik bedoel Die Hard 4 is mischien afgezaagd, maar nog altijd beter dan dit :roll:

intexor
17-02-2007, 12:27
teaser/trailer ziet er cool uit, alleen de titel "Live free or Die Hard" is gewoon ***! ik bedoel Die Hard 4 is mischien afgezaagd, maar nog altijd beter dan dit :roll:

Ik vraag me af of hij internationaal niet de titel Die Hard 4.0 gaat krijgen, zoals te zien is op het einde van die nieuwe trailer. Mij maakt het niet echt uit, maar voor de organisatie van mijn dvd-collectie zou het ook wel handig zijn als de naam gewoon weer met Die Hard begint ;)

Kendorjia
17-02-2007, 18:45
teaser/trailer ziet er cool uit, alleen de titel "Live free or Die Hard" is gewoon ***! ik bedoel Die Hard 4 is mischien afgezaagd, maar nog altijd beter dan dit :roll:

ben ik het helemaal mee eens... die titel past gewoon niet bij de al bestaande trilogie... ja er zit die hard in maar daar houdt het ook op... het lijkt wel zo'n nieuwe james bond film.... John McClane vind ik een van de 'coolste" actiepersonages die er zijn... en ik vind alle drie dh films gewoon top in z'n genre... maar bij deze heb ik toch heel wat bedenkingen...weer typisch hollywood om zo'n idioot kind van McClane in het verhaal te schrijven.... dat is zo irritant... godzijdank dat het niet zo'n kleuter is maar dat de leeftijd al wat omhoog is gekrikt..en dan zo'n snul als Len Wiseman director laten spele.... Zo'n geweldige franchise geef je toch niet aan zo'n newbie director? Ja hij gaat al wat jaartjes mee in de filmwereld ook voor z'n director's 'carriere" maar of dat genoeg is om een Die Hard te kunne dragen... ik weet het niet.... fingers crossed... Underworld was wel ok, maar niet meer dan dat...om over deel II maar te zwijgen...

Patrick van den Hul
18-02-2007, 08:52
Ik maak me ook zorgen over de regisseur, een serie als dit moet idd in veel betere handen komen. Maar goed, ik hoop er het beste van natuurlijk :)

scheur
19-02-2007, 13:55
Heb ook mijn twijfels over de regiseur, maar ik zal het van de zomer wel zien, wordt in ieder geval een hete...... :twisted:

Jeroen C
28-02-2007, 20:58
.
..
...

Poster

http://www.empireonline.com/images/image_index/hw800/17207.jpg

RobinB
28-02-2007, 21:23
Zeer strak.

Dennis Oosterhuis
28-02-2007, 21:41
Mooie poster. McClane zoals je hem wilt zien, onder de schrammen en een vies shirtje... :D

Patrick van den Hul
28-02-2007, 22:12
Yep, poster is goedgekeurd (y)

Rotterdam5314
28-02-2007, 22:15
teaser/trailer ziet er cool uit, alleen de titel "Live free or Die Hard" is gewoon ***! ik bedoel Die Hard 4 is mischien afgezaagd, maar nog altijd beter dan dit :roll:

Ik vind de titel juist wel ok. Helemaal niks mis mee.

Menno Hagendoorn
28-02-2007, 22:16
Ook ik ben erg sceptisch over wiseman als regisseur, maar moet toegeven dat de trailer er strak uitziet.
En gelukkig (naar het zich laat aanzien) hebben ze die belachelijke titel ook veranderd naar Die Hard 4.0.
Wat me wel weer zorgen baart is dat er hardnekkige geruchten gaan dat deze Die hard voor een PG-13 rating gaat.....
Eerst de eerste berichten na release maar eens afwachten voordat ik hier naartoe ga

Kendorjia
28-02-2007, 22:43
ik heb nog nergens gelezen dat de titel terug veranderd is naar Die Hard 4.0, ook in de trailer was het Live Free or Die Hard (jammer genoeg, zucht) dus veronderstel ik ook dat deze poster fan-art is... of zit ik verkeerd?

Marc Raps
28-02-2007, 23:25
Wat me wel weer zorgen baart is dat er hardnekkige geruchten gaan dat deze Die hard voor een PG-13 rating gaat.....

Ew, ew, ew, ew. Bah. Die Hard en PG-13... dat gaat toch niet samen? :?

Menno Hagendoorn
01-03-2007, 05:59
Wat me wel weer zorgen baart is dat er hardnekkige geruchten gaan dat deze Die hard voor een PG-13 rating gaat.....

Ew, ew, ew, ew. Bah. Die Hard en PG-13... dat gaat toch niet samen? :?
Dat bedoel ik dus.......
Laten we maar hopen dat dat gerucht niet waar blijkt te zijn. (hoewel het gezien de commerciele instelling van Hollywood helaas best eens zou kunnen kloppen)

Menno Hagendoorn
01-03-2007, 06:00
ik heb nog nergens gelezen dat de titel terug veranderd is naar Die Hard 4.0, ook in de trailer was het Live Free or Die Hard (jammer genoeg, zucht) dus veronderstel ik ook dat deze poster fan-art is... of zit ik verkeerd?
De nieuwe trailer (link enkele posts hier boven door Steve88 gepost) spreekt toch echt over Die hard 4.0.
volgens mij is deze poster dan ook niet fanmade

Kendorjia
01-03-2007, 09:49
oh ok, laat ons hopen dan

Spider-Steve
04-03-2007, 18:13
Mooie poster!

John kan toch nooit eens zijn kleren proper houden hé?!!! :P

Steve

MrsRobinson
04-03-2007, 18:40
Hij is zo oud... :?

Spider-Steve
04-03-2007, 19:12
Oud?

Denk van niet hoor!

Sean Connery is nog ouder en speelt ook nog in films.

http://imdb.com/name/nm0000125/

Nu speelt hij weer Indiana Jones zijn vader!

Terug naar Die Hard 4.0

Hopelijk werken alle boxen goed in de bioscoopzalen, want dit is streling voor het oor!!!

Steve

Patrick van den Hul
04-03-2007, 19:25
Sean Connery is nog ouder en speelt ook nog in films.

http://imdb.com/name/nm0000125/



Hij bedoelt oud voor een actieheld denk ik :wink:

Er er zijn nog wel heel wat oudere, nog werkzame acteurs hoor.

Lex v/d Moolen
04-03-2007, 19:41
Connery was ook al vrij oud in The Rock :wink:

Patrick van den Hul
04-03-2007, 22:42
Connery was ook al vrij oud in The Rock :wink:

Ja daarom, dus het kan zeker :)

Dennis Oosterhuis
04-03-2007, 23:14
Ik vind het nog wel meevallen, hoor, met de leeftijd van Bruce Willis, en al helemaal met zijn uiterlijk, want je ziet het niet zo 1-2-3 van hem af. Trouwens, naar Hollywood-maatstaven is alles mogelijk, dus zeker een held op leeftijd... :wink:

Lex v/d Moolen
04-03-2007, 23:35
En Arnuhld was in T3 ook bijna 60 en dat viel ook wel mee (6)

Fruity
08-03-2007, 22:39
Poster ziet er wel goed uit. Ga deze zeker in de bioscoop bekijken :D

Bob Hiemstra
04-04-2007, 08:40
Nieuwe trailer:

Trailer (http://movies.yahoo.com/feature/livefreeordiehard.html;_ylt=Ausl_RkYkqp_NdcR.KINxG RfVXcA)

steve88
04-04-2007, 08:42
De film ziet er echt vet uit8-) .
Ga hem zeker in de bios zien
Die quote van McClane mocht gewoon niet ontbreken
"Yippiekayee motherf**":D

RobinB
04-04-2007, 09:21
Damn die trailer is echt goed! Kijk heel erg uit naar deze film!!

Patrick van den Hul
04-04-2007, 09:23
Heeeeerlijk overdreven :D

Jeroen D
04-04-2007, 09:24
Had het niet echt verwacht maar die trailer is inderdaad vet.

Rickje
04-04-2007, 10:53
Vette trailer en ik hoop dat ik niet alle vette scenes heb gezien in de film anders ben ik wel teleurgesteld..

Evil Hobbit
04-04-2007, 15:20
Jammer van de sidekick.

Rickje
04-04-2007, 15:22
En trouwens nu ik de trailer al een paar keer heb gezien.. lijkt deze DH niet een beetje overdreven in vergelijking met de rest en dan ga ik alleen uit op de trailer van DH4. Doet mij een beetje denken aan de Transporterfilms

Evil Hobbit
04-04-2007, 18:07
Rickje, dat vind ik dus ook. Het voelt allemaal veel minder realistisch en meer als een Michael Bay variant. Het mooie aan Die Hard vond ik juist altijd het rauwe realisme van McClane.

jasmin1
05-04-2007, 22:09
zit er top uit,alleen de badguy:nono: !!! die neemt toch niemand serieus

TheGodfather
07-04-2007, 09:25
Geweldige trailer, heerlijk over the top :D (y)

Eric B.
07-04-2007, 19:34
idd een gewelidige trailer :smile:


dat stukje als ie die gasfles naar die gast toegooit en er dan op schiet "BOEM!" die gast door het raam, ziet er echt vet uit(y)

Spider-Steve
08-04-2007, 11:10
Mooi als hij zegt: "I was out of bullets..." en die auto de helikopter vernielt.

Zit er in Die Hard 4.0 / Live Free or Die Hard ook dialoog??? :) Lijkt mij precies van begin tot einde boem patat, alles moet kapot en ontploffen! (Ik klaag niet hoor, want zo moet een Die Hardfilm zijn: John in een vuil onderlijf en veel ontploffingen enzo.

Steve

RobinB
10-04-2007, 09:43
Die hard is 1 en al ontploffingen..:razz:

Menno Hagendoorn
10-04-2007, 10:00
zit er top uit,alleen de badguy:nono: !!! die neemt toch niemand serieus

Die badguy is een grote "cocksucker" (6) (kenners van de "betere tv series" weten wat ik bedoel) en ik ben juist benieuwd hoe hij het er in deze film vanaf brengt.

T. van Keeken
10-04-2007, 10:22
Die badguy is een grote "cocksucker" (6) (kenners van de "betere tv series" weten wat ik bedoel) en ik ben juist benieuwd hoe hij het er in deze film vanaf brengt.

Vond m geweldig in Go en The Girl Next Door, hopelijk breekt ie hier echt mee door.

Aloys
10-04-2007, 10:26
Vond m geweldig in Go en The Girl Next Door, hopelijk breekt ie hier echt mee door.

In Scream 2 vond ik hem redelijk..

Deze Die Hard word een beetje te Mission Impossible.

En dan ook nog die titel.. vreselijk.

Menno Hagendoorn
10-04-2007, 10:26
In the Girl next door was hij inderdaad ook geweldig!!

jan_tran
10-04-2007, 10:36
Trailer doet me erg denken aan True Lies, vooral toen die F16 in beeld kwam.

Kees Hoekerd
10-04-2007, 11:12
Die badguy is een grote "cocksucker" (6) (kenners van de "betere tv series" weten wat ik bedoel) en ik ben juist benieuwd hoe hij het er in deze film vanaf brengt.
Zeker weten. Maar vooralsnog overtuigt die niet als bad guy.

Kendorjia
10-04-2007, 13:21
ik word er godverdomme gek van, altijd met die *** yahoo trailers dat heel mijn pc gewoon blokkeert.... ze spelen voor geen meter af... waar slaagt dat toch op zeg... pfffffff

ik kijk echter wel uit naar deze film... die die hard films zijn toch echt zo van die films die ik blijven kijken kan en nooit beu word... John McClane is en blijft mijn favoriete actieheld... die heerlijk droge, i don't give a fuck attitude is te gek... Dat heeft bijvoorbeeld Martin Riggs ook... (in mindere mate)

alleen die titel he... zucht.... wat een aartslelijke titel, en het klinkt ook gewoon niet... ik begrijp wel dat ze kost wat kost die 4 willen vermijden uit de titel maar Die Hard 4.0 is toch echt beter hoor... Snap niet welke idioot met het idee voor deze titel op de proppen kwam, en welke, nog grotere idioot het ook goedkeurde

Kendorjia
10-04-2007, 13:30
woohoo, heb de trailer dan toch kunnen zien via wat geklooi... lekker lache weer met die onelinders... hahaha commandcenter, it's a basement... mooi droog... veel zal het verhaal allemaal wel niet voorstellen, maar pure actie, knallen, ontploffingen, wrakken, dat zal die hard 4 genoeg hebben, en dus lekkere summer blockbuster, can't wait!

Evil Hobbit
03-05-2007, 12:09
DIE HARD WORDT PG13 !!!!

http://www.aintitcool.com/node/32511

Een Die Hard die niet R/16 is ga ik niet kijken. Blegh.

Daan de G.
03-05-2007, 12:14
overslaan dus...

Dennis Oosterhuis
03-05-2007, 12:38
Ah nee hè! :?

intexor
03-05-2007, 13:15
unrated of extended edition dvd please.

al die grote films waar ik naar uitkijk dit jaar vallen al tegen voor ze in de zaal komen :roll:

Patrick van den Hul
03-05-2007, 14:04
Tjah, wie de recente documentaire over de MPAA gezien heeft weet dat een 16+ rekening vaak een commerciële strop is voor grote films. Artistiek gezien was het misschien mooier geweest, maar denk dat de producers alleen maar heel blij zijn met dit nieuws :neutral:

Evil Hobbit
03-05-2007, 15:43
http://www.petitiononline.com/lfodh/petition.html

its me martin
03-05-2007, 15:46
unrated of extended edition dvd please.

al die grote films waar ik naar uitkijk dit jaar vallen al tegen voor ze in de zaal komen :roll:

Had precies het zelfde willen zeggen... :sad:

Erik B.
03-05-2007, 16:22
Nou, die ga ik dan ook mooi overslaan. Jammer, ik keek hier eigenlijk best naar uit, leek me van alle vervolgdelen die dit jaar in de bioscoop moeten verschijnen degene die me het meest had kunnen bekoren. Die gasten hebben blijkbaar niks geleerd van dat AvP-debacle, want dit gaat dezelfde richting uit.
Petitie getekend iig.

HiddeV
03-05-2007, 19:34
Die Bruce Willis had het ook in zijn contract op moeten nemen dat het een 16+ film zou worden.

Kendorjia
03-05-2007, 19:36
tegenslag, bleuk.... nou ja, ik ga hem waarschijnlijk wel kijken... (ik ben nu eenmaal verslaafd aan die hard) maar verwachtigen zal ik maar laag zetten nu... jammer

petitie nochtans wel getekend

Hugo R
03-05-2007, 19:49
Jammer, misschien toch maar beter wachten op de dvd release dan.

RobinB
04-05-2007, 10:01
Damn, its always all about the money!

Dennis Oosterhuis
04-05-2007, 10:19
http://www.petitiononline.com/lfodh/petition.html
Ik heb hem ook maar even getekend... :-?

RobinB
06-05-2007, 16:32
Tis ing al te laat..:P

Spider-Steve
06-05-2007, 16:38
Denk het ook. Leuk wat er boven sincerly staat

Yipee-ki-yay, ************ dus

Steve

intexor
06-05-2007, 16:43
Nu heb ik nog meer het gevoel dat alle leuke stukken al in de trailer zaten :roll:

Weeral een cinema-bezoek geschrapt van de lijst voor dit jaar. Maar ik mag dan toch wel hopen op een unrated DVD versie, zeker als het toch aanvankelijk de bedoeling was dat hij R-rated ging worden en ze dus hopelijk nog genoeg beeldmateriaal hebben liggen om toe te voegen aan de kinderversie die ze in de bioscoop gaan spelen. Dus Len Wiseman, please maak hier een goede director's cut van!

Frank
11-05-2007, 15:24
Varèse Sarabande (http://www.varesesarabande.com) brengt op 26 juni a.s. de soundtrack uit met daarop de muziek die Marco Beltrami (Scream 1-3, Hellboy, I, Robot, The Omen 666) voor de film schreef. Beltrami volgt Michael Kamen op die de muziek voor de vorige delen schreef. Kamen overleed in 2003 op 55-jarige leeftijd aan een hartaanval.

steve88
17-05-2007, 09:13
4 nieuwe tv spots

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=20439

Spider-Steve
17-05-2007, 09:35
Hoe heet het liedje dat in tv spot 2 en 4 speelt?

Ik heb het nog gehoord, en geloof iets typisch Amerikaans. Kan er nu maar niet opkomen hé!!!

Steve

Patrick van den Hul
17-05-2007, 09:45
Hoe heet het liedje dat in tv spot 2 en 4 speelt?

Ik heb het nog gehoord, en geloof iets typisch Amerikaans. Kan er nu maar niet opkomen hé!!!

Steve

Volgensmij is het typisch klassiek en dus niet Amerikaans :wink:

mark t
17-05-2007, 09:53
Hoe heet het liedje dat in tv spot 2 en 4 speelt?

Ik heb het nog gehoord, en geloof iets typisch Amerikaans. Kan er nu maar niet opkomen hé!!!

SteveStaat bekend als Beethoven's Ode to Joy. O.a. ook in vorige Die Hard's gebruikt. En als Europees volkslied. Zie hier (http://en.wikipedia.org/wiki/Ode_to_Joy) voor meer info.

RobinB
17-05-2007, 11:00
Zeer goeie spots. Onderaan staat 'not yet rated' dus nog kans op een R-rating?

FrankGuthrie
18-05-2007, 11:35
Heb de trailer gezien ne moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. De vooruitgang in de technologie maakt sommige actie scene echt belachelijk. Dat werd niet met de delen 1-3 gedaan. Gewoon echte actie en niet met computer gemaakte actie scenes.
Dit is niet een film die ik in de bioscoop ga checken.

Menno Hagendoorn
18-05-2007, 11:49
Tegen beter weten in, de petitie nog ff ondertekend...
Als hij inderdaad PG-13 blijft zal ik deze niet in de bios gaan checken... (hoe jammer dat ook weer is:-( .)

Patrick van den Hul
18-05-2007, 13:45
Tegen beter weten in, de petitie nog ff ondertekend...
Als hij inderdaad PG-13 blijft zal ik deze niet in de bios gaan checken... (hoe jammer dat ook weer is:-( .)

Wat aar dat mensen een keuring genoeg vinden om meteen al niet meer naar de bioscoop te gaan, alsof je alleen maar voor de gore naar een film als dit gaat. Tuurlijk, het is jammer, maar zo'n rating vormt maar een heel klein onderdeel van de film.

intexor
18-05-2007, 14:04
Wat aar dat mensen een keuring genoeg vinden om meteen al niet meer naar de bioscoop te gaan, alsof je alleen maar voor de gore naar een film als dit gaat. Tuurlijk, het is jammer, maar zo'n rating vormt maar een heel klein onderdeel van de film.

Ik schrijf de film nog niet helemaal af, maar als hij geen R rating heeft dan weet ik al zeker dat ik een aantal dingen niet ga zien en horen die ik essentieel vind voor een Die Hard film. En dan heb ik er ook geen nood aan om hem zo snel mogelijk te zien, wacht ik wel gerust op een DVD die als het even kan hopelijk wel unrated is.

Menno Hagendoorn
18-05-2007, 14:05
Wat aar dat mensen een keuring genoeg vinden om meteen al niet meer naar de bioscoop te gaan, alsof je alleen maar voor de gore naar een film als dit gaat. Tuurlijk, het is jammer, maar zo'n rating vormt maar een heel klein onderdeel van de film.

Niet de keuring op zich, maar het feit dat er bewust op gemikt wordt, weerhoudt mij er van om deze film in de bios te gaan zien.
Zeker nu het aanbod zo groot is als komende zomer.
Ik heb er niets tegen als een film gemaakt is zoals ze het van te voren hadden willen doen, en deze blijkt een PG-13 rating te krijgen.
maar als ze bewust op zoek gaan naar zo`n rating, worden de leuke stukken uit het originele script vaak weggesneden of afgezwakt.
Hetgeen in mijn optiek een opgewarmde, lauwe versie van de eerdere films zal gaan opleveren.
Bovendien... de film heet niet voor niets: Die Hard (y)

jan_tran
18-05-2007, 14:49
Tuurlijk, het is jammer, maar zo'n rating vormt maar een heel klein onderdeel van de film.

Een rating vind ik juist erg belangrijk bij sommige films, om maar een voorbeeld te geven, wat als alle Kevin Smith films die R-rated dialogen niet meer hadden? Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma en Strike Back zouden dan niet meer dan +/- 10 minuten elk duren. Zo zie ik het ook bij Die Hard en andere R-rated films die verder mogen gaan op elk gebied dan een PG-13 film.

SuperDre
18-05-2007, 16:33
Misschien hebben wij mazzel dat we hier wel de 'uncut' versie te zien krijgen, zou namelijk niet de eerste keer zijn dat wij in nederland wel een uncut versie te zien krijgen..

TheGodfather
18-05-2007, 21:45
ROCKY BALBOA vs SPIDERMAN SHREK and JOHN McCLANE (http://www.youtube.com/watch?v=CtQkaN9r6jQ) :mrgreen: :mrgreen:

Dennis Oosterhuis
27-05-2007, 01:26
:lol:

Wouter van Dis
27-05-2007, 19:23
Mooi, mooi mooi!

Rickje
27-05-2007, 22:46
Hijs leuk..:razz:

jan_tran
13-06-2007, 18:23
http://www.livefreeordiehard.com/index_site.html

http://www.livefreeordiehard.com/images/MPAA_block.gif

Dennis Oosterhuis
13-06-2007, 21:02
:mad:

Erik B.
13-06-2007, 21:07
PG-13 SchmieG-13

TheGodfather
13-06-2007, 21:23
Dus dat wordt dalijk in de bios: Yipee-ka-yee mother.......
net zoals in de trailer :roll:

Kendorjia
14-06-2007, 18:02
mja, niet echt geweldig nieuws, maar laat ons positief blijven en hopen dat ze toch wat toelaten...men moet toch beseffen dat het toch die hard moet blijven he he, en geen john mcclane in teletubbieland....

Hugo R
14-06-2007, 18:06
Dat is wel weer een tegenvaller, maar wie weet valt het nog mee allemaal.

steve88
15-06-2007, 16:02
10 min van Live free or die hard duiken op online

http://www.movieweb.com/news/93/20493.php

Erik B.
15-06-2007, 19:27
Hmmm, ik weet het zo net nog niet. Wel tof dat de terminator een fital role speelt in het verloop van die scene. :-P Ik wil dat beeld al een tijd hebben...

En ondertussen ben ik toch weer verleid om deze clips te kijken terwijl ik me had voorgenomen om me te laten verrassen in de bioscoop. Weinig wilskracht denk ik...

Paolo-Martini
15-06-2007, 19:47
Toch nog steeds niet echt een Die Hard sfeertje vind ik. John McClane moet ergens ongewild bij betrokken raken, dat lijkt hier niet het geval.

Ik ben nog niet overtuigd.

Daan de G.
15-06-2007, 23:33
nou lijkt me niet dat hij graag zijn tijd verdoet bij Justin Long, dus volgens mij raakt hij der wel degelijk ongewild betrokken bij!
Volgens mij wordt dit wel wat, Bruce heeft al zn fans gerust gesteld en zeg dat het wel goed gaat komen met het geweld en het gescheld! Hopelijk heeft ie gelijk... Zou zonde zijn ..

Rickje
17-06-2007, 23:11
Ik ga die clip niet kijken want ik wil hem graag in de bios zien zonder al iets te weten.
Van de week maar weereens beginnen met Die Hard 1-2-3 (y)

Chris W
18-06-2007, 10:01
Arme Terminator pop :cry: :p

Wel leuke clips verder. K kijk er nog steeds graag naar uit:mrgreen:

Eric B.
23-06-2007, 13:52
wel tof dat de film (hier althans) gewoon Die Hard 4.0 heet en niet Live free or Die Hard(y) ik wil hem ook graag zien, eens kijken of iemand zin heeft om er naartoe te gaan:-D

SuperDre
23-06-2007, 16:24
hiero, erg leuk interview tussen Kevin smith en Bruce willis... er zitten wel erg veel spoilers in vindt ik... Maar dit lijkt me er 1tje die als extra's op de dvd/BR zal komen te staan..

http://images.apple.com/movies/fox/livefreeordiehard/livefreeordiehard-fte-h.ref.mov

Wouter van Dis
23-06-2007, 17:44
Recensie: (Preview.nl)

Have you done this kind of stuff before?', vraagt een jonge hacker aan smeris John McLane als die hem net levend uit een vuurgevecht heeft gered. ‘Not for a long time', is het nuchtere antwoord.

http://www.preview.nl/images/letters/k.gif lopt. Het is twaalf jaar geleden dat Bruce Willis als McLane de wereld verloste van alweer een gekke terrorist. En dat is een verdomd lange pauze voor een actieheld.

Gelukkig staat John McLane nog steeds zijn mannetje, zelfs al noemt iemand hem hier ‘een Timex-horloge in een digitale tijd'. Het laatste beetje haar is verdwenen, maar de grote mond en de snelle reflexen zijn gebleven, en de conditie is puik. McLane moet een computerhacker oppakken voor verhoor, en is net op tijd om de jonge gast voor een moordaanslag te behoeden.

Deze Matt Farrell blijkt onbewust te hebben meegewerkt aan een computerprogramma dat de complete infrastructuur van Amerika wil platleggen. De man achter deze actie, Thomas Gabriel, heeft namelijk nog een appeltje te schillen met de overheid. Terwijl de VS dreigen weg te zinken in complete chaos, beginnen McLane en Farrell hun zoektocht naar deze digitale terrorist.

De kracht van de Die Hard-franchise school in de combinatie van de nonchalante humor van Willis met explosieve actie. Beiden zijn hier goed vertegenwoordigd. Willis maakt van McClane een nog cynischer tegenstander van bureaucratie en technologische vooruitgang dan hij al was. En regisseur Wiseman komt met een aantal eersteklas actiescènes. Onder de hoogtepunten een angstaanjagende kettingbotsing in een pikdonkere tunnel en een krankzinnige achtervolging tussen een truck en een straaljager. In deze laatste zie je duidelijk de invloed van de digitale trukendoos, maar over het algemeen weet Wiseman de actie verdomd realistisch neer te zetten. Overigens met dank aan de stuntmannen hier, waarvan Franse actiester Cyril Raffaelli de show steelt met een dodensprong. Dit is actie zoals het hoort.



Klinkt veelbelovend!

Hugo R
23-06-2007, 20:52
Gisteren de trailer gezien in de bios en deze ga ik zeker wel even een keer bekijken in de bios.

Daan de G.
26-06-2007, 13:52
Veronica gids geeft de film maar liefst 5 sterren... Ik als Die Hard fan ga deze zeker in de bios checken :D

Dennis Oosterhuis
26-06-2007, 15:16
5 sterren?!? Da's wel heel erg veel... Maarja, da's dan ook de Veronica gids, hè... :wink:

Daniël V.
26-06-2007, 15:38
5 sterren?!? Da's wel heel erg veel... Maarja, da's dan ook de Veronica gids, hè... :wink:
Nou, die zijn anders niet zo scheutig met het geven van de volle mep. :razz: De laatste bioscoopfilm die van Veronica 5 sterren kreeg kan ik me eerlijk gezegd niet 1-2-3 herinneren.

Ik herleid de kwaliteit van de film niet rechtstreeks uit het aantal sterren of het cijfer dat een film krijgt van een recensent. Maar een indicatie kun je er wel uit halen. :-D Ik ga deze nu wel zeker in de bioscoop checken.

Aloys
26-06-2007, 16:25
Nou, die zijn anders niet zo scheutig met het geven van de volle mep. :razz: De laatste bioscoopfilm die van Veronica 5 sterren kreeg kan ik me eerlijk gezegd niet 1-2-3 herinneren.

Bij mij komt alleen 'Sin City' naar boven :p

Patrick van den Hul
26-06-2007, 17:02
Critici zijn ook positief tot nu toe:
http://www.rottentomatoes.com/m/live_free_or_die_hard/

En bezoekers van de site ook :-D

pokalapoketl
26-06-2007, 17:08
De PG13 rating was (leek?) een domper maar nu de positieve recensies binnenstromen, wil ik er volgende week wel naartoe. Donderdag eerst maar naar Transformers :D.

Dennis Oosterhuis
26-06-2007, 18:15
De PG13 rating was (leek?) een domper maar nu de positieve recensies binnenstromen, wil ik er volgende week wel naartoe. Donderdag eerst maar naar Transformers :D.
Ja, zo denk ik er nu dus ook over.. :)

Daan de G.
26-06-2007, 22:52
Ik vind trouwens dat de Veronica ( Althans de meeste critics daar) vaak hetzelfde denken over films als ik, niet altijd natuurlijk! Smaken blijven verschillen! Vond bijvoorbeeld de kritieken op Spiderman 3 en POTC 3 terecht, maar veelste mild ;)

Yippee Ki Yay ************ :D

Rotterdam5314
26-06-2007, 23:23
5 sterren?!? Da's wel heel erg veel... Maarja, da's dan ook de Veronica gids, hè... :wink:


Das waar....Maar de filmvalley heeft soms ook belachelijke scores. ;)

Patrick van den Hul
27-06-2007, 07:12
Das waar....Maar de filmvalley heeft soms ook belachelijke scores. ;)

Ik kan me juist heel vaak in hun oordeel vinden, integendeel tot die van de gidsen...

scheur
27-06-2007, 12:36
Nog een weekie geduld en dan ga ik deze ook aanschouwen met mijn vriendin en m'n ouders (ja , dit zijn ook allemaal Die Hard fans...(y))......

TJ Weissel
27-06-2007, 12:39
Ik kan hier echt niet meer warm van worden,... de sequelfabriek die hollywood heet.

nog nooit zoveel sequels mogen aanschouwen als in 2007/2008

hstadman
27-06-2007, 13:11
Gisteravond voor het eerst reclame van die hard 4 gezien op de tv. Er wordt dus flink reclame voor gemaakt en om de bekendbaarheid zo groot mogelijk te houden wordt het hier die hard 4 genoemd. Grote kans dat asnog veel mensen gaan kijken, daar die hard een bekende naam is.;-)

Mick Schouten
27-06-2007, 17:33
ik ga morgen naar de eerste voorstelling die in zoetermeer te zien is van deze film :D

Richard23
27-06-2007, 18:40
DEze film lijkt me zeker wel wat kan niet wachten

Patrick van den Hul
28-06-2007, 07:12
Ik ga vanavond heen en post na afloop wel een verhaaltje...

Dennis Oosterhuis
28-06-2007, 17:28
Ik ga komende zondag naar de bios, ben benieuwd... :)

Werner
28-06-2007, 23:42
Dit weekeind in Metropolis Antwerpen overigens digitale AP van LFODH!

hstadman
29-06-2007, 01:27
Ik ga vanavond heen en post na afloop wel een verhaaltje...

Ik ben benieuwd.

hstadman
29-06-2007, 01:30
Dit weekeind in Metropolis Antwerpen overigens digitale AP van LFODH!

En dan nog durven beweren dat belgen achterlopen!:mrgreen:

Patrick van den Hul
29-06-2007, 08:22
Die Hard 4.0

Na vele nieuwsberichten verspreid over de afgelopen jaren en tot de verbazing van Bruce Willis zelf, is het er dan toch van gekomen. Een nieuwe film in de Die Hard reeks, waarvan het origineel door velen als een van de beste actiefilms ooit gemaakt wordt gezien. Onbeduidend regisseur Len Wiseman heeft ditmaal de regie in handen, hiervoor alleen ervaren als regisseur en schrijver van de, in mijn ogen, middelmatige Underworld films. Ik hield dan ook mijn hart vast en hoopte op het beste, maar vreesde het ergste...

De opening was veelbelovend. Rauwe, relalistische actie. Een hoofd door een ruit, een appartement dat aan flarden wordt geschoten en tegelijk absurdische stunts. Dit alles werd gemixt met de nodige humor en een nog hardere McClane, mijn interesse was gewekt.

Het lovenswaardige aan deze film is dat Wiseman het lef heeft gehad om 100% voor de actie te kiezen, waarbij het verhaal fors naar de achtergrond wordt verschoven. Het tempo ligt werkelijk moordend hoog en van adempauzes is bijna geen sprake. Je verstand moet je niet te veel gebruiken, daardoor zijn de stunts soms toch net iets te absurd.

De cast is jammer genoeg wat minder geslaagd. Bruce Willis is vanzelfsprekend op dreef en heeft het personage McClane tot in de puntjes geperfectioneerd. De bad guy is echter ongeloofwaardig en wordt slecht neergezet door Olyphant. Het was interessanter geweest als Maggie Q een wat grotere rol had gekregen. Justin Long vervult zijn functies als sidekick, comic relief en excuus voor nog meer actie prima, maar ook niet meer dan dat.

In hoog tempo zet de film zich voort en de hilarische one liners die zo kenmerkend zijn voor deze franchise, vliegen je om de oren. Jammer genoeg vliegt de film op het einde jammerlijk de bocht uit door overmatig gebruik van CGI in een gevecht tussen een vrachtwagen en een straaljager. Dit terwijl de afwezigheid van CGI juist zo lovenswaardig was.

Gelukkig revancheert de film zich weer tijdens de echte confrontatie met de bad guy en krijgen we een van de coolste kills ooit voorgeschoteld. Helaas heeft de PG-13 rating er wel voor gezorgd dan McClane's bekende oneliner wordt onderbroken door een explosie.

Al met al biedt Die Hard 4.0 alles wat je er maar van zou kunnen verwachten. Geweldige actie en veel humor. Het geheel is een stuk harder en rauwer wat verfrissend werkt, maar wel tot gevolg heeft dat de sfeer van de andere films niet altijd even goed terug te vinden is. Een aanrader voor elke liefhebber van het actiegenre!

8,2/10

dunedain
29-06-2007, 09:44
Die Hard 4.0 recensie:

http://www.studio64.nl/reviews/diehard4.php

Marcel v/d H.
29-06-2007, 21:47
Die Hard 4 (http://www.kaartspelranking.nl/dvd/film.php?fid=3522) (2007)

Films uit de Die Hard reeks staan garant voor vette aktie en stoere oneliners, dit vierde deel is daar geen uitzondering op. John McClane is weer helemaal terug! Naast zeer extreme aktie ook weer een groot arsenaal aan heerlijke onliners. De aktie is af en toe totaal onrealistisch en de scenes aan het einde van de film deden me aan True Lies denken. Verhaaltechnisch is dit 4e deel helaas het minste uit de reeks, maar ja daarvoor kijk je ook niet naar een Die Hard film. Een groter minpunt is de niet overtuigende rol van de bad guy (Timothy Olyphant), dat ging Alan Rickman en Jeremy Irons toch heel wat beter af. Bruce is gelukkig wel weer top. Sterke aktiefilm dus en zo lang men dit niveau weet vast te houden hoeft dit wat mij betreft ook niet het laatste deel uit de reeks te zijn. 7.8

Hrodbern
30-06-2007, 11:50
kan mij alleen maar aansluiten bij bovenstaande
- actie is overweldigend
- scenario zit..vol met (kogel)gaten en onwaarschijnlijkheden
- bad guy is, zeker in tegenstelling tot de voorgande in deze serie, een tegenvaller

Wel absoluut de moeite van het kijken waard.

Patrick van den Hul
30-06-2007, 22:35
Nu ik nog eens goed stil sta bij die bad guy vind ik het toch wel ontzettend jammer. De film had nog een stuk beter kunnen zijn met een betere acteur in die rol.

Marcel Hagels
01-07-2007, 11:35
Nu ik nog eens goed stil sta bij die bad guy vind ik het toch wel ontzettend jammer. De film had nog een stuk beter kunnen zijn met een betere acteur in die rol.

Ik had helemaal niet het idee dat Timothy Olyphant de rol van villain slecht neerzette. Ik vond dit karakter leuker om naar te kijken als zijn rol in Deadwood.

Verder erg vermakelijke film.

Patrick van den Hul
01-07-2007, 12:32
Ik had helemaal niet het idee dat Timothy Olyphant de rol van villain slecht neerzette. Ik vond dit karakter leuker om naar te kijken dan zijn rol in Deadwood.

Verder erg vermakelijke film.

Heb die andere rol niet gezien, maar hij miste hier twee belangrijke dingen naar mijn mening.

1. Geloofwaardigheid. Ik geloofde zijn acteerprestatie niet.
2. Angstaanjagendheid. Hij ziet er niet uit als een villain, spreekt niet als een, komt niet angstaanjagend over. Bottom line: Ik geloofde het niet.

Gelukkig kwam hij vrij weinig in beeld. Zijn oostere handlanger was heel wat taaier (6)

Aloys
01-07-2007, 14:26
Ik heb hem net gezien, en naar mijn mening was Timothy Olyphant meer gekke bekken aan het trekken en 'eng' aan het kijken dan dat hij overtuigend overkwam.

Ik heb wel genoten van de film! Long's personage was beter dan verwacht en hij speelde ook beter dan verwacht.

Evil Hobbit
01-07-2007, 18:08
Ik vond Olyphant dus geniaal, geweldig gespeeld. De reden dat het niet overtuigend overkomt komt niet door het spel maar door het suffe hacker plotje. Hackers zijn niet eng!! Prima actiefilm verder maar niet hard genoeg, ik geef hem een 7. Beter dan 2, minder dan 1 en 3.

Dennis Oosterhuis
01-07-2007, 18:55
Ben net terug van heengeweest... :p

Inderdaad minder dan 1 (ofcourse...) en deel 3, maar hij kan zich meten met deeltje 2. De humor was ouderwets, de actiescene's super en heerlijk over the top, net wat je verwacht dus. En ook de badguy, Timothy Olyphant, viel me niet tegen. Ik geef hem een 8.0/10, want deze film staat dus garant voor flink wat spektakel en als ze zo doorgaan, mag er van mij nog wel een deel komen! (y)

Nog altijd overstijgt hij de middelmaat in z'n genre...

Daan de G.
01-07-2007, 22:42
Ik vond het de beste actiefilm van de laatste jaren! Geweldig!! De eerste zomerfilm die niet teleur stelt...

Humor was top, de actie goed en Bruce was behoorlijk rauw! vooral de vecht scene met Maggie Q mocht er zijn, paar behoorlijke stompen kreeg ze te verduren :D Justin Long vond ik behoorlijk meevallen en was zelfs goed als sidekick! Timothy Olyphant was ook niet zo slecht, gewoon een kille kikker :)

Heb iig genoten!!

SuperDre
01-07-2007, 23:39
Ook net gezien, en ook ik vond Olyphant niet slecht overkomen voor het character dat hij moest spelen, je kunt geen 'tommy lee jones' of zo iemand een gefrustreerde hacker laten spelen... Alhoewel regelmatig wel helaas teveel weggeknipt ivm PG13, en duidelijk ook te merken dat er zo af en toe stukken uitgeknipt waren ivm lengte..
Helaas vond ik de gebruikte filmstock niet mooi, veelste donker/flets/videolook.. Tevens moet ik ook zeggen dat het geluid in pathe eindhoven zaal 8 zeer onder de maat was, en het beeld was volgensmij ook niet goed gefocused (aan de subs te zien)... Dus wacht af op de BR versie om echt te kunnen genieten van de film (tja eigen beamer is toch wel fijn)..

Wat mij betreft mag er ook weer een vervolg komen...

Kasper P.
02-07-2007, 10:22
Teleurstelling. Slap scenario, matige regie en veel te tam, maar Willis als McClane blijft erg leuk. kleine 6

David L.
02-07-2007, 11:16
Het begon leuk, maar het eindigt zó slecht dat teleurstelling overheerst....:?

Gewoon een 13 in een dozijn "actie"-film, die het meer moet hebben van z'n epilepsie-camerawerk dan van de daadwerkelijke stunts. Alleen dat leuke matpartijtje met miss Q. had iets weg van Die Hard. Voor de rest is Wiseman een regiseur die beter computers en auto's kan regiseren dan mensen.
En dude, what the fuck is dat op het eind? :mad: Ik dacht dat ik de verkeerde zaal in was gelopen of dat ze de akte van Transformers er aan hadden gemonteerd... Vrachtwagen vs. F35 straaljager en F35 verliest (ook)?!?! :-? McClane die zich staande kan houden op de romp van zo'n ding? Nou ben ik bereid om best veel onzin voor waar aan te nemen in een film, maar dit is geen leap, dit is een around the moon and back trip of faith...blêrgh!:evil:

Pascal Barroso
02-07-2007, 13:34
Prima Die Hard film op een paar minpuntjes na:

- De F-35 scene is gewoon TE.
- Het gebrek aan bloed bij de tegenstander (bij de vorige delen vloog het aardig in het rond) maar dat is dan de rating, en zoals al werd gemeld: jammer dat de oneliner er matig uitkwam.

Kleine dingetjes i know maar toch..

Kevin Smith vond ik leuk :mrgreen:
McClane was weer lekker scherp en op dreef.
En de rest voldeed wel.

Lorre
02-07-2007, 15:58
Bruce Willis was geweldig enkel vond ik dat de PG-13 rating ervoor gezorgd heeft dat hij een mindere McClane kon neerzetten. Normaal vloekt deze in het rond en idd zoals velen aanhalen het bloed ook, hier was het door de rating te braafjes. Hopelijk een unrated versie. Voor de rest tof filmpje die toch niet kan tippen aan Die Hard 1 en 3, maar toch zeker beter is of 2 en bij de reeks past. Op naar Die Hard 5! (y)

LesterBurnham
02-07-2007, 22:35
Zojuist 1 gezien, en gister deel 4. Ik vind 4 even goed als 1. Verhaal is beter in 1 maar de actie is veel minder dan in deel 4.

martini
03-07-2007, 12:24
Afgelopen zaterdag geweest en was echt verrast. Had alleen een actiefilm verwacht, maar het was echt meer dan dat. Heb af en toe echt dubbel gelegen om de one-liners. Lekker veel actie en Willis op zn best. 8.5/10. Geen 10 omdat we t allemaal al een keer eerder gezien hebben.