PDA

Bekijk de volledige versie : Bestellingen vanuit de USA problematisch...



Mac Hammer Fan
08-03-2003, 07:57
In mijn vriendenkring (in België) ken ik verschillende mensen die DVDs kopen via online bedrijven vanuit de USA. Tot zes maanden geleden hadden wij relatief weinig problemen. Maar nu is dat veranderd.
1) Sommige bestellingen komen nog toe binnen de 10 dagen. In al deze gevallen hebben ze de douane niet gepasseerd.
2) Vooral met DEEPDISCOUNT DVD hadden wij problemen. Meerdere bestellingen kwamen nooit toe. Ze waren echter zo eerlijk van replacement copys op te sturen. In sommige gevallen arriveerden die dan weer binnen de 10 dagen, zonder douane. In andere gevallen na twee maanden met douanekosten. Echter, soms kwamen ze gewoon niet toe.
Kleine zendingen van 13 dollar arriveerden meestal wel maar daarop moesten we dan 100% taks betalen omdat er al een vaste kost van 9 EUR is. In dit geval werd de factuur zelfs verwijderd!
3) Ook bij DVD Planet hebben we een verloren zending gehad. Er werd een replacement copy opgestuurd met vermelding URGENT maar die arriveerde pas na 50 dagen, en weer met douanekosten.
4) Bestellingen via Amazon kwamen tot nog toe altijd toe, in 14 dagen zonder douane of in 7 weken met douane.
5) Wij hebben contact opgenomen met de douane en zij zegden dat die pakjes daar niet lagen. 10 dagen later kwam er evenwel toch een zending met douanekosten toe die 7 weken vroeger was verstuurd.

Mijn vraag is:
Zijn er nog andere mensen in België die problemen hebben met buitenlandse bestellingen?
Hoe is de situatie in Nederland?
Weet iemand welke de gemeenschappelijke depots zijn waar buitenlandse DVDs vanuit de USA verstuurd arriveren? Bij mij weten wordt er soms verzonden via Bazel of Zurich.
Ook daar zou er iets kunnen mislopen, misschien ook in een Belgisch sorteercentrum of bij de douane zelf?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

:(

Oakey
08-03-2003, 08:43
Ik heb in Nederland nooit dit soort problemen gehad. Gezien de vele threads die er al lopen over de Belgische douane (zie de perikelen rond Play.com) lijkt mij dit een specifiek Belgisch probleem.

Mac Hammer Fan
08-03-2003, 20:45
In België is er een aanbiedingstaks van 9 EUR. 3% invoerrechten en 21 % BTW. Dat betekent dat een zending met een waarde van 13 EUR 100% extra kosten met zich meebrengt.En meer dan een maand vertraging. Hoe zit dat in Nederland?

Harry B.
08-03-2003, 21:21
In België is er een aanbiedingstaks van 9 EUR. 3% invoerrechten en 21 % BTW. Dat betekent dat een zending met een waarde van 13 EUR 100% extra kosten met zich meebrengt.En meer dan een maand vertraging. Hoe zit dat in Nederland?

Tot €22,- per zending wordt er geen belasting en invoerrechten over berekend.

Mac Hammer Fan
08-03-2003, 22:05
Dit is in België ook zo, behalve voor bestellingen via het internet. (zo staat het op mijn afschrift).
De kleine man is nog maar eens de pineut.
Onze regering moet toch van ergens het geld halen om aan belastingverlaging te kunnen doen?
:lol:

Als je dan nog een heleboel zendingen hebt die helemaal niet toekomen kan ik er echter niet meer om lachen.

Harry B.
08-03-2003, 23:08
Gelijk maar even gecheckt op douane.nl en in NL is dat gelukkig niet het geval. Heb dan ook geen problemen met zendingen uit de USA/canada, alles is tot nu toe aangekomen (wat ik helaas niet kan zeggen van zendingen uit Australie :( )