PDA

Bekijk de volledige versie : DVD's kopieren



disone
08-03-2003, 19:23
Gaarne een sticky in het "DVD op PC" forum over wat wel en niet besproken mag worden.
Zie ook:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12458
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12083

R. Schaap
08-03-2003, 19:25
ik vote voor 'nee', omdat het nou juist wel iets heeft om volkomen legaal te blijven als forum.

Natuurlijk zegt dat niet dat ik tegen het kopieren ben, ik geniet nu al tijdje van een kopie.........

Hennie
08-03-2003, 19:26
ik heb ook nee gestemd omdat er divx sites voor dit, het is allemaal wel interresant allemaal, maar daar is dvd.nl niet voor denk

daviddekam
08-03-2003, 19:31
Ook ik heb voor nee gestemd, ik ben het met Rein eens

René Groen
08-03-2003, 22:43
Ik stem voor nee. Redenen zijn hierboven al aangedragen

Ro1671
09-03-2003, 09:57
waarom niet..
van al je aangeschafte dvds mag je back ups maken...
niets illegaals..dus

M Balje
09-03-2003, 10:04
Mij maakt het eigelijk niet uit.
Alleen ik denk dat als je er teveel over lult,dvd.nl meschien in gevaar kan komen ivbm copyright.

Mark de Jong
09-03-2003, 10:06
Ja en nee, mag van mij wel, zolang het maar om een back-up gaat van je eigen collectie. Maar dat is dus lastig te checken...

JCL
09-03-2003, 10:17
In zeker zin is dit een grijs gebied. Waar ik mij soms wel aan kan ergeren is dat DVD.nl dit meteen zwart maakt. Het is wel zo dat je iedere info kunt gebruiken voor zwarte doeleinde maar waarom mag een tread over "waar haal ik DVD's op de zwarte markt in beverwijk" dan wel?

Ik heb nou net 1 week geleden een DVD brander gekocht en ik zit vol met vragen en vol met (voor somiige nutigge) antwoorden. Waarom mag ik die dan niet delen?? Ik kan mij heel goed voorstellen dat je, je kostbare colectie wilt backupen. Niet meer die orgine colectors DVD uitlenen maar ff een kopie maken.

Of ik zelf dan wel eens EEN dvd copieer?? Ja natuurlijk, en waarom niet?
ff een voorbeeld. Tomb Raider. Dat is vind ik een leuke film alleen niet ZO leuk om er 1 maand zakgeld voor over. Nu ga ik naar de videotheek (zij hoeven dus ook niet te klagen) en brand hem (want voor 5 euro wil ik hem weer WEL). Kopen zou ik Tomb Raider NOOIT doen, waarom ben ik dan op dat moment inkomsten aan het stelen? (want daarom is het verboden).

Of ik dan ook ga lopen handelen?? Ach :roll: die branders zijn duur dus je wilt ze er wel uit krijgen maar het is echt niet zo dat ik met een koffer vol op het schoolplein ga staan en aan iedereen ga uitdelen.

Wel goed dat dit ter sprake komt!

Kasper P.
09-03-2003, 10:29
Ja en nee, mag van mij wel, zolang het maar om een back-up gaat van je eigen collectie. Maar dat is dus lastig te checken... Ja, want net zoals hierboven beschreven kun je een dvd-brander ook gebruiken voor andere doeleinden dan (film)dvd's kopieren. Waarbij ik het maken van back-up's bedoel. Ik vind dat de technieken, software, fouten, vragen e.d. zeker behandeld mogen worden maar dat we het NIET over het kopieren van met copyright beschermde dingen hebben. Lijkt me wel een oke voorstel.

daviddekam
09-03-2003, 11:53
waarom niet..
van al je aangeschafte dvds mag je back ups maken...
niets illegaals..dus

Klopt, maar ik snap niet helemaal waarom je nou van je hele collectie backups zou willen maken :?

Richard B.
09-03-2003, 21:06
Ja, maar alleen als het in een apart forum gebeurt en alleen als er niets illegaals besproken wordt. Ik lees wel eens de nieuwsgroep nl.media.dvd en die *verzuipen* in newbie-bootleggers die duizend keer dezelfde vraag stellen over hoe ze een divx op dvd kunnen branden. Ik moet er niet aan denken dat we dat ook op dit forum gaan krijgen... :(

Joost v.d. Ham
09-03-2003, 21:56
Nee, zijn andere plaatsen voor....

Eric van Ballegoie
10-03-2003, 08:30
Ik ben blij dat de meeste mensen de mening hebben dat het niet goed is om discussies over illegale DVD's toe te staan. Als we daar eenmaal mee beginnen dan groeit het forum snel uit tot een plaats waar illegale DVD's verhandeld worden en dat willen we koste wat kost voorkomen.

Overigens is het niet zo dat deze poll bindend is: We zullen discussies over illegale DVD's in geen geval toestaan.

daviddekam
10-03-2003, 12:55
Ik ben blij dat de meeste mensen de mening hebben dat het niet goed is om discussies over illegale DVD's toe te staan.

You'r Welcome (y)

nomore
12-03-2003, 21:49
(Lijkt wel of deze discussie alleen maar gaat over divx terwijl je gewoon dvd op dvd over kan zetten. )


Het is dezelfde discussie als met muziekcd's... dvd en cd prijzen worden kunstmatig hooggehouden, terwijl in Amerika en Australie of zelfs in Duitsland al de prijzen veel lager liggen.
Omdat ik zo rebels ben als de pest wil ik ze graag een hak zetten, dus kopieren ja.
Moet wel eerlijk zeggen dat als muziek en film een normale prijs zou hebben ik ze gewoon origineel zou kopen, maar vind dat oude films en muziek niet boven de 10 euro mag kosten.

groente en fruit

Caledonians
12-03-2003, 21:58
Ik heb ook 'nee' gestemd omdat ik van mening ben dat het niet gepast is om het op dit forum over het kopieren van dvd's te hebben. Als je je eigen dvd's wilt backuppen moet je dat zelf weten maar lijkt mij verder ook niet nuttig om dat hier te vermelden. Ben blij dat de crew het ook niet toestaat. En bijvoorbeeld in het geval van Sonyman, er zijn genoeg sites waarop je alle info kunt vinden over dvd-branders.

Alex van den Berg
13-03-2003, 03:19
Ik heb nou net 1 week geleden een DVD brander gekocht en ik zit vol met vragen en vol met (voor somiige nutigge) antwoorden.
Het enige wat hier af en toe geroepen mag worden over het maken van een "veiligheidskopie voor eigen gebruik"... http://www.vcdhelp.com/ ... tegenwoordig ook te vinden onder http://www.dvdrhelp.com/ ...en verder zoek je het allemaal maar lekker zelf uit. ;)

Op deze site vind je allerlei nuttige vragen en antwoorden m.b.t. het verschijven van homevideo en het maken van allerlei soorten backups.

Hans De Bisschop
13-03-2003, 07:52
Ik heb nee gestemd aangezien het kopiëren van DVD's al op andere sites besproken word ... dvd-authoring en het op DVD zetten van eigen films of andere dingen vind ik echter wel moeten kunnen ... aangezien ik zelf in den beginne ook nogal wat vragen had en er nergens mee terechtkon ... maar het kopiëren van dvd's ... nee ik zie er het nut niet van in om dat hier toe te laten ... aangezien je van je eigen gemaakte dvd'tjes sowieso een kopij kan maken (toch met diegene gebrand door de meeste programma's) of je moet net als ik al over een professioneel programma beschikken dat ook Macrovision en kopieerbeveiliging ondersteunt ...

Aangezien ik me nu zelf denk ik al redelijk bedreven mag noemen in het authoren van dvd's (met DVD Maestro en Scenarist) beantwoord ik dan ook graag vragen hierover aangezien ik zelf ook goed weet hoe moeilijk het kan zijn om hieraan te beginnen ...

starbuck
13-03-2003, 08:05
heel simpel, NEE.

John Dejesus
17-03-2003, 10:40
NEE, Het staat toch veel mooier in je collectie als al je dvd's in originele staat zijn dan gekopieërde spul.?????????????????

deeveedeeke
18-03-2003, 20:25
Heel simpel NEE. Er gaat niets boven origineel, op alle vlakken.
En trouwens wat is over praten, waar stopt dit...... en dan weer met alle gevolgen vandien. Dus alle legaal houden.

Bordeaux
03-04-2003, 01:42
Sorry, nog een latertje van mij, maar zag deze topic pas net.

Heb ook nee gestemd.

DVD's kun je huren, iets wat je met bijvoorbeeld software voor je pc niet kan (alhoewel er bijna overal trials voor zijn tegenwoordig).
Is hij de moeite waard om te bewaren dan zet je hem op je wishlist en wacht je tot hij een prijs bereikt heeft die acceptabel is voor je budget (bij mij is dat max. 12 euro bijvoorbeeld).

Maar mijn grootste reden om nee te stemmen is eigenlijk heel simpel.
Ik ben hier redelijk nieuw (zo'n 70 posts) maar ben zo tevreden met dit forum dat ik het graag behouden zie tegen allerlei acties van copyright bedrijven die doorgaans ook niet echt blij zijn met pricewatches en import prijzen etc.

Dus uiteraard ben ik blij met jullie antwoord.

Een ding kan ik dan weer niet begrijpen, en vandaar ook dit late antwoord, namelijk;

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7952

De covers zijn erg schitterend maar roepen wel een sterke associatie op met gecopieerde dvd's.
Gezien het feit dat bijvoorbeeld cdcovers.cc geen audio covers meer heeft vanwege problemen snap ik niet dat er op dit forum openlijk custom covers beschikbaar zijn.
(en geloof me, ik vind ze echt schitterend die custom covers).

kan iemand me dat uitleggen?

grt.

Tim

Hans De Bisschop
03-04-2003, 08:14
Maar mijn grootste reden om nee te stemmen is eigenlijk heel simpel.
Ik ben hier redelijk nieuw (zo'n 70 posts) maar ben zo tevreden met dit forum dat ik het graag behouden zie tegen allerlei acties van copyright bedrijven die doorgaans ook niet echt blij zijn met pricewatches en import prijzen etc.

Dus uiteraard ben ik blij met jullie antwoord.

Een ding kan ik dan weer niet begrijpen, en vandaar ook dit late antwoord, namelijk;

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=7952

De covers zijn erg schitterend maar roepen wel een sterke associatie op met gecopieerde dvd's.
Gezien het feit dat bijvoorbeeld cdcovers.cc geen audio covers meer heeft vanwege problemen snap ik niet dat er op dit forum openlijk custom covers beschikbaar zijn.
(en geloof me, ik vind ze echt schitterend die custom covers).


Die pricewatches vind ik zelf maar niet meer dan logisch, indien men dit niet wilt moet men er maar voor zorgen dat alles overal even veel .... euh nee liever even weinig :wink: ... kost ... daar zie ik in het geheel geen graten in ...

Wat betreft die Custom covers .... daar kan ik al geheel niet meer volgen ... dit is zowat hetzelfde als het feit dat iedereen divx gaat associëren met illegale films en mp3 met illegale muziek ... een zeer bekrompen mening vind ik, want als je ziet hoe lelijk sommige covers zijn en dat wanneer de dvd release op zich wel perfect kan zijn dan vind ik het maar niet meer dan normaal dat je er ook een mooie cover bij wil ... neem nu maar het volgende ... ik ben voor het moment bezig met een hele remake van alle Highlander Covers aangezien die gewoon om van te gruwelen zijn ... ik maak die ook met die bedoeling en NIET om ze te gebruiken voor illegale dvd's ... dus eerlijk gezegd vind ik het een beetje een misplaatste opmerking ... tenslotte hebben de studios hier meestal ook niks tegen ... of je moet gaan beginnen met covers maken voor films die nog niet gereleased zijn ... ik heb bijvoorbeeld al mijn Disney Classics DVD covers (die overigens allemaal de originelen zijn) allemaal vervangen door een prachtige reeks covers die je HIER (http://www.dvdcoverart.com/dvdcoverart/search.php?dowhat=search&keywords=chris+elder&mod=and&iso=Authorsl) kan vinden ... dit om een beetje continuiteit in mijn collectie te brengen ... ik vind dat het altijd mooier oogt als de hele reeks een mooi uniforme look heeft ... in plaats van 3 compleet verschillende designs voor een filmreeks en dat dan gewoon omdat de films van 3 verschillende studios komen .... sommige covers zijn nu eenmaal oerlelijk ... en alleen al daarom zou je de dvd niet in je collectie willen ... wat hoe je het nu draait of keert, het oog wil ook wat ... dat merk je snel genoeg aan het feit wanneer er in een aankondiging hier op DVD.nl een foto'tje van de cover staat ... binnen de kortste keren heb je een paar mensen die de cover ofwel magnifek vinden ofwel oerlelijk .... misschien logisch dat je dan een andere, die je dan dus wel mooi vindt, in de plaats wil ? Of niet ?
Ik zie dan ook niet in wat er ook maar mis kan zijn met custom covers, trouwens ook niet wat er mis kan zijn met het kopiëren van dvd's aangezien je dit niet altijd direct moet gaan associëren met "normale dvd's" ... oook je eigen home-video's op DVD wil je misschien wel eens kopiëren ? En sommige authoring programma's maken je dat vreselijk moeilijk ...

Al deze dingen worden mijns insziens dus veel te snel met illegaliteiten verbonden ... wat dus ook we echt niet de bedoeling is van de makers van dat bepaalde product, ik vind trouwens ook dat men in de DVD industrie wel een goede evolutie heeft, want DVD'szijn de laatste jaren toch merkelijk in prijs gedaalt ... iets wat voor mij wel maakt dat ik ze ook met plezier koop. De CD-industrie langs de andere kant doet de prijzen enkel stijgen ... soms is het zelfs zo dat je de soundtrack van een film meer (!) betaalt dan de DVD zelf ! En dat is schandalig ... want ik kan me niet inbeelden dat iemand 25 euro wil geven voor een muziek cd'tje van 45 minuten ? Sorry maar dat is met de consument lachen hoor ! En dan nadien maar klagen dat er veel illegale kopies circuleren ... tja minder de prijs ongeveer met de helft en dan kan ik dubbel zo veel cd'tjes kopen ... nu moet ik me beperken tot 3 of uitzonderlijk 4 per maand ... en wetende wat er op een maand uitkomt is dat natuurlijk veel te weinig ... maar ja als de prijzen te hoog zijn zit er niks anders op ... ik vind dit allemaal een zeer spijtige evolutie maar als je illegale kopies wil voorkomen moet je de prijzen zo doen dalen dat het uiteindelijk niet meer de moeite en het geld waard is om een kopie te maken in vergelijking met het origineel ...

Maar aangezien de meeste mensen dvd's kopiëren direct verbinden aan illegaal kopiëren of een back-u'p maken (waar ik dan ook vaak mijn twijfels bij heb) vind ik dat dit dan ook maar niet op DVD.nl besproken moet worden.

PS. cdcovers.cc had grotendeels originele ingescande covers en GEEN custom covers en dat veranderd de zaak sterk !

Bordeaux
04-04-2003, 01:06
Hoi Hans,

bedankt voor je lange reactie.
Zoals ik ook al eerder zei, de custom covers zijn erg mooi.
Uiteraard heb ik je link bekeken en ben er erg blij mee om eens op een zondag goed door te neuzen (kende hem niet).

Maar eerlijk is eerlijk.. kijk eens naar hun top 10

1. Minority Report (scan)
2. xXx (scan)
3. Bourne Identity, The (scan)
4. Ice Age (scan)
5. My Big Fat Greek Wedding (scan)
6. Road to Perdition (custom)
7. Star Wars: Episode II - A (custom)
8. Spider-Man (scan)
9. We Were Soldiers (scan)
10. Men In Black II (scan)

2 customs, en dat dan ook voor films die nogal gewild liggen in bepaalde kringen.

Overigens heeft je verhaal me wel aan het denken gezet.
Als het inderdaad puur custom covers betreft dan is het misschien wel een ander verhaal en ben ik er eigenlijk wel blij mee.
Dus bedankt voor het rechtzetten!

goh.. das lang geleden dat ik blij ben geweest om niet gelijk te krijgen :wink:

grt.

Tim

Remco87
04-04-2003, 13:45
Nee

want ik vind het leuk om dvd s te verzamelen en dus de orginele te hebben en niet van die gare kopien

Gr. Remco

Hans De Bisschop
04-04-2003, 14:30
Hoi Hans,

bedankt voor je lange reactie.
Zoals ik ook al eerder zei, de custom covers zijn erg mooi.
Uiteraard heb ik je link bekeken en ben er erg blij mee om eens op een zondag goed door te neuzen (kende hem niet).

Maar eerlijk is eerlijk.. kijk eens naar hun top 10

1. Minority Report (scan)
2. xXx (scan)
3. Bourne Identity, The (scan)
4. Ice Age (scan)
5. My Big Fat Greek Wedding (scan)
6. Road to Perdition (custom)
7. Star Wars: Episode II - A (custom)
8. Spider-Man (scan)
9. We Were Soldiers (scan)
10. Men In Black II (scan)

2 customs, en dat dan ook voor films die nogal gewild liggen in bepaalde kringen.

Overigens heeft je verhaal me wel aan het denken gezet.
Als het inderdaad puur custom covers betreft dan is het misschien wel een ander verhaal en ben ik er eigenlijk wel blij mee.
Dus bedankt voor het rechtzetten!

goh.. das lang geleden dat ik blij ben geweest om niet gelijk te krijgen :wink:

grt.

Tim

Tja ... covers kunnen beschadigd raken ... en dan wil je natuurlijk niet terug die DVD gaan kopen om een nieuw covertje te hebben hè :wink:

Eric van Ballegoie
04-04-2003, 15:11
De discussie dwaalt af. Het Kopieeren van DVD's is een onderwerp wat niet op ons forum thuishoort en daar kunnen we het denk ik bij laten. Tijd voor een slotje.