PDA

Bekijk de volledige versie : Final Destination 2



Richard B.
11-03-2003, 07:43
Gisteren gezien in de sneak. In het kort: wat een ranzige bende! Het enige doel van deze film lijkt wel om in beeld te brengen hoe mensen op de meest gruwelijke manieren op hun einde komen. Ik heb nog nooit zoiets als 'faces of death' gezien, maar ik kan me voorstellen dat deze wel op dezelfde toonhoogte zit: echt ranzig deze. Al met al geen aanrader, mede ook omdat ie wel *erg* veel op het origineel lijkt..

Rochan
11-03-2003, 07:45
Ik heb gisteren voor het eerst het origineel gezien, en die vond ik best wel leuk. Ook qua verhaal. En er zaten soms best wel leuke schrik effecten in. Van het 2e deel verwacht ik ook niet echt veel. Zal hem wel eens een keertje huren :roll:

Predje
11-03-2003, 08:11
Vond het origineel ook al niet echt bijzonder, ik had het idee dat de film gewoon bedoeld was om een paar toevallige, gruwelijke ongelukken in beeld te brengen. Ik denk dat ik deze film wel is gewoon zal huren.

Art
11-03-2003, 11:49
Ik vind ranzig een groot woord. In de Preview stond ook dat deze film wel eens de meest bloederige film kon zijn die door een grote filmmaatschappij is uitgebracht. Het idee achter de film is wel gruwelijk maar qua ranzigheid vind ik het echt behoorlijk meevallen. Het is een redelijke film en daar is eigenlijk ook alles meegezegd :|

Oudgebruiker3
11-03-2003, 15:17
Om het eerste deel heb ik in de bioscoop nog wel kunnen lachen, maar het tweede deel lijkt me érg slecht.

Deel één is overigens bij de FRS in de aanbiedingenbak beland...

Richard B.
11-03-2003, 17:07
Vond het origineel ook al niet echt bijzonder, ik had het idee dat de film gewoon bedoeld was om een paar toevallige, gruwelijke ongelukken in beeld te brengen. Ik denk dat ik deze film wel is gewoon zal huren.

Dit is denk ik geen spoiler maar bij de ongeluk-scenes aan het begin van de film hebben ze een soort SPR-techniek van filmen toegepast maar dan nog een stuk extremer. Het ziet er erg realistisch uit maar het is zoooooo goor! Echt niet leuk meer eigenlijk.

Btw: het origineel vond ik wel erg goed. Daarin overheerste de horror lang niet zo als het in deel 2 en die was ook een stuk grappiger.

daviddekam
11-03-2003, 17:11
Deel 1 was leuk ja. Vooral die scene in de douche :D . Maar wat ik leuk vind aan deze film is de manier waarop ze doodgaan steeds erg onverwacht. Je denkt die gaat dood want de keuken staat in de fik, maar nee er valt een mes uit een messenblok precies op d'er kop. Een vriend van mij heeft deze ook bekeken in de sneak en die benadrukte dit ook nog eens. Hij lijkt mij wel leuk.

Oudgebruiker3
11-03-2003, 19:32
Dit is denk ik geen spoiler maar bij de ongeluk-scenes aan het begin van de film hebben ze een soort SPR-techniek van filmen toegepast maar dan nog een stuk extremer. Het ziet er erg realistisch uit maar het is zoooooo goor! Echt niet leuk meer eigenlijk.

Kijk, dát maakt me dan weer nieuwsgierig!

Hanna
11-03-2003, 20:09
deel 1 vond ik hartstikke leuk.. best eng, ik heb me er mee vermaakt.
ik had ook al leuke dingen over deel 2 gehoord. maar gisteren heb ik bij tmf preview een stukje gezien wat me echt totaal niet aansprak..
erg a la 'I still know what you have done when you were on your summer holiday five freaking years ago'... *dat was het toch? :roll: ;)*

WitteGijt?
11-03-2003, 23:57
Heb net de film in de sneak gezien, heb 't origineel niet gezien maar weet wel waar 't over gaat.

Ik ben 't met richard eens dat 't lijkt alsof 't de enigste bedoeling is om te laten zien heo mensen aan hun einde komen.
Toch kon ik (en dat was ook 't enigste) er wel om lachen, om de manieren waarop ze dood gingen :twisted: , omdat dit gewoon op zo'n overdreven en onrealistische manier gebeurt.

Maar om voor de film naar de bios te gaan kan ik afraden, dan lijkt huren me 'n betere oplossing als je 'm dan al wil zien ;).

AlexandervanDongen
12-03-2003, 12:34
Heb ook gehoord in Amerikaanse reviews dat hij te ranzig voor woorden is. Hierdoor wil iedereen hem wel zien denk ik omdat iedereen gewoon benieuwd is.

Alexander

Art
12-03-2003, 12:52
Heb ook gehoord in Amerikaanse reviews dat hij te ranzig voor woorden is. Hierdoor wil iedereen hem wel zien denk ik omdat iedereen gewoon benieuwd is.

Alexander
En dan zullen ze zien dat het behoorlijk meevalt :roll:

Alexander V
12-03-2003, 15:05
En ik had gister 'Maid in Manhattan' in de sneak :roll: Voel me opgelicht. :cry:

Ik vond deel 1 echt heel goed en ben ook erg benieuwd naar deze. En ranzig, mwah, zal best wel weer meevallen.

Richard B.
12-03-2003, 21:40
Heb ook gehoord in Amerikaanse reviews dat hij te ranzig voor woorden is. Hierdoor wil iedereen hem wel zien denk ik omdat iedereen gewoon benieuwd is.

Alexander
En dan zullen ze zien dat het behoorlijk meevalt :roll:

Ok, het is natuurlijk maar wat je 'standaarden' zijn, maar ik dacht van mezelf altijd dat ik wel wat gewend was. Dat bleek dus *niet* zo te zijn. Ik wil wel zeggen dat ik wat minder cynisch ben dan de gemiddelde horror-fan maar dan nog denk ik dat deze film qua bloederigheid nieuwe grenzen aanbreekt.

Btw: om dit nou eens te toetsen denk ik dat ik binnenkort maar eens een van die Japanse horror-films ga huren om te zien of dat meer/minder erg is. Je zou je gaan afvragen waar je grenzen liggen qua visueel geweld... :?

Art
13-03-2003, 00:46
Heb ook gehoord in Amerikaanse reviews dat hij te ranzig voor woorden is. Hierdoor wil iedereen hem wel zien denk ik omdat iedereen gewoon benieuwd is.

Alexander
En dan zullen ze zien dat het behoorlijk meevalt :roll:

Ok, het is natuurlijk maar wat je 'standaarden' zijn, maar ik dacht van mezelf altijd dat ik wel wat gewend was. Dat bleek dus *niet* zo te zijn. Ik wil wel zeggen dat ik wat minder cynisch ben dan de gemiddelde horror-fan maar dan nog denk ik dat deze film qua bloederigheid nieuwe grenzen aanbreekt.

Btw: om dit nou eens te toetsen denk ik dat ik binnenkort maar eens een van die Japanse horror-films ga huren om te zien of dat meer/minder erg is. Je zou je gaan afvragen waar je grenzen liggen qua visueel geweld... :?
Ik zou eens Ichi the Killer gaan kijken als ik jou was :wink: In die film wordt er echt niet op een biefstukje meer of minder gekeken :roll:

Richard B.
13-03-2003, 12:45
Ik zou eens Ichi the Killer gaan kijken als ik jou was :wink: In die film wordt er echt niet op een biefstukje meer of minder gekeken :roll:

Ik hoorde al de nodige dingen over deze film. Ik ben benieuwd. ;)

SchumiFan
13-03-2003, 19:22
Ik wil de film nog een keer zien .. geweldig al die banale ongelukken. Vooral het begin ongeluk :D Sommige scenes wil ik is ff beeldje voor beeldje zien :D

Vond hem minder slecht dan verwacht.

Gabriel B.
13-03-2003, 20:02
Ik heb zo een vermoeden dat ik FD2 ooit wel eens zal zien in de videotheek. En dit zonder me te haasten.

Tom Rood
14-03-2003, 12:17
Ik vond 1 wel grappig maar het was al geen top film.. op de humor na is het verhaal niet echt sterk.. dus verwacht ik erg weing van 2
deel 1 heb ik wel thuis liggen .. ooit gekocht toen ie bij de megapool lag voor 8 euro..

Dit is denk ik typisch zo'n film waar ze gewoon beter geen vervolg op hadden kunnen maken. 8)

Xin
14-03-2003, 17:03
Ik heb deel 2 in de VS gezien, de opening is best wel gaaf. Verder is deel 2 kwa idee het zelfde als deel 1. Vond hem niet slecht ook niet goed.

Paul IJsendijk
14-03-2003, 17:19
Ik heb deze film afgelopen woensdag gezien in de sneak preview.

De film was wel grappig maar een beetje voorspelbaar.

Leukste scene vond ik met dat vrouwtje dat beklemd zat in de auto en dat de brandweer haar eruit probeert te halen en dan gaat de airbag.... :shock:

mvg P.IJsendijk

Fokkeyou
15-03-2003, 12:31
Deel 1 vond ik verassend goed. Niet zo'n psychisch gestoorde vent in een Halloween pakje, maar eens iets nieuws. De scene met het vliegtuig is inmiddels klassiek. Natuurlijk kwam er een vervolg. Nog niet gezien, maar ik verwacht er niet veel van. Het hele genre, of het nu een moordenaar of de dood zelf is, is uitgemolken. Ik ben de slasherfilms zat.

Richard B.
23-03-2003, 12:48
Ik zou eens Ichi the Killer gaan kijken als ik jou was :wink: In die film wordt er echt niet op een biefstukje meer of minder gekeken :roll:

Ik hoorde al de nodige dingen over deze film. Ik ben benieuwd. ;)

Ik zit hem *nu* te kijken. Wat een gore film zeg! Toch kan ik dit wat beter verdragen als iets als FD2: deze is vaak zo 'cartoonesque' dat het nog wel grappig is. Bij FD2 was dat veel minder zo.

incubus
24-03-2003, 07:24
Het overdreven en ook wel grappige goor in Final destination 2 kan ik alleen maar toejuichen.
Een horrorfilm moet voor mij ECHT horror zijn anders is deze niet effectief genoeg meer voor mij. De ongelukken zijn verre van realistisch en waren het meest entertainende aspect van de film. Het verhaal kennen we al dus ben ik blij dat de makers er inventieve sterfscènes in gestoken hebben net zoals dat in de jaren 80 en 70 in horrorfilms het geval was.
Die jaren 70 en 80 films kijk ik nu nog steeds trouwens, terwijl recentere "brave" "horror"films stof liggen te verzamelen.
Mensen die dit schokkend vinden, zijn al geen echte horrorliefhebbers. Ik vind dus helemaal niet dat een horrorfilm tammer gemaakt moet worden voor de niet liefhebber want dan is de hardcore doelgroep toch niet tevreden met het eindresultaat.

Voor een echte schokkende ervaring..... gisteren irreversible gezien en DAT vind ik real horror... Niet entertaining, niet in het minste beetje. Ik voelde me slecht en depressief na deze film. De maker was dus in zijn opzet geslaagd te noemen. Voor mij dus liever 1000 caroonesque gore-movies dan 1 realistisch verkrachtingsdrama. Really sick...

richard_oud
31-03-2003, 11:11
Hmm... ik moet eerlijk zeggen dat ik FD 1 zeker een goede film vond. Het was weer is wat anders (zoals al vaker gezegd is in deze topic) dan de standaard horror films van deze tijd.

Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar FD 2...

Marco
31-03-2003, 14:26
Ik vond deel 2 helemaal niet ranzig, meer komisch. Vooral het einde was echt absurd, maar zeer goed. Kreeg trek in een biefstukje :D de sterfscenes was wel overdreven, maar wel goed in elkaar gezet (het berust gewoon op toevalligheden). Die auto ongeluk is zeer goed gemaakt.


Leukste scene vond ik met dat vrouwtje dat beklemd zat in de auto en dat de brandweer haar eruit probeert te halen en dan gaat de airbag....En als ze slim waren geweest dan wisten ze wel dat ze eerst iets anders weg had moeten halen :D oops kan dat "ding" wat zachter ;) BTW, na dat vrouwtje kreeg je nog dat hekje.

Splatterhead
03-04-2003, 23:18
Ik vond deel 1 behoorlijk goed en origineel en heb net deel 2 gezien in de bios.

De originaliteit is er wel af, maar toch heb ik mij zeer vermaakt met het 2e deel.
Voor een Hollywood 'teen horror' was deze redelijk bloederig en de sterfscenes waren dan ook zeer vermakelijk in elkaar gezet.
Dit was maar goed ook, want van het verhaal hoef je het niet te hebben.
Vrijwel hetzelfde als deel 1.
Wel jammer dat de lift scene niet gedetaileerder in beeld werd gebracht.
Mischien op de dvd als deleted scene. :twisted:

Iemand had die jongen een handje moeten helpen met die barbeque aan het eind. :wink: