PDA

Bekijk de volledige versie : Finding Nemo in Monsters Inc. ?



Frank J.
11-03-2003, 09:00
Ik zat net Monsters Inc te kijken en aan het einde, als ze Boo terug brengen naar d'r eigen, kamer viel me op dat als Boo allemaal speelgoed aan Sullivan geeft dat ze ook een vis van de aankomende nieuwe Pixar movie Finding Nemo geeft :lol:
Toeval of echt door de mensen van Pixar bedoeld? Wel grappig om te zien trouwens :)
Ik dacht ik zeg het ff

GrTZ

Lesley
11-03-2003, 11:28
Er zitten heel veel verwijzingen in de film!

"Mike, give her the bear" als je goed kijkt is dit meer een monster als een beer, en dit was ook 1 van de eerste ontwerpen van Sullivan (Maar dan in pocket formaat)

Het wolkenbehang van Toy Story (Andy's kamer) is heel even te zien bij de camoflage test van randall

De gele bal met de ster erop komt ook voorbij, en is van de Short Story met die lamp...

De "Pizza Planet" Truck uit beide Toy Story's is ook terug te vinden.

De Trailer uit A bugs Life, waar Randall word gemept

Op een gegeven moment houd Boo een DVD van A Bugs Life vast...



Er zullen ongetwijfelt nog meer dingen voorbij komen...

Richard B.
11-03-2003, 12:07
Ik zat net Monsters Inc te kijken en aan het einde, als ze Boo terug brengen naar d'r eigen, kamer viel me op dat als Boo allemaal speelgoed aan Sullivan geeft dat ze ook een vis van de aankomende nieuwe Pixar movie Finding Nemo geeft :lol:
Toeval of echt door de mensen van Pixar bedoeld? Wel grappig om te zien trouwens :)


Klopt. En reken er maar niet op dat dat toeval is. :)

Frank J.
11-03-2003, 12:52
Het viel me op het eind gewoon erg op dat je die vis langs zag komen...
Wel leuk ! Ik ga nog maar eens kijken om de andere verwijzingen te vinden! 8)

GrTZ

BLACKENED
11-03-2003, 17:08
Boo heeft op het einde ook nog een knuffel van de cowgirl uit Toy Story 2

Charley Baak
12-03-2003, 09:16
Als ik me goed herinner, word een en ander bij een extra uitgelegd door de makers. (misschien in de commentaartrack)

(Disney)Tom Houben
12-03-2003, 16:09
Nou we het hier toch over hebben:

Bij Lilo en Stitch heeft Nani op haar kamer een poster van Mulan hangen en in een winkelstraat heet een winkel "Mulan Wok". Mulan was de eerste film die het team van Lilo in Walt Disney World (Disney-MGM Studios, in de animatie attractie) gemaakt heeft.

Bij Treasure Planet staat in de kamer van de jonge Jim Hawkins in het begin van de film op het rek een knuffel van Stitch!

Als je bij de DVD van De Kleine Zeemeermin het beeld stilzet als Koning Triton in het begin van de film aan komt in zijn "zweefding" getrokken door dolfijnen, zie je link Mickey, Goofy en Donald heel klein tussen het vissenpubliek zitten!

Als bij Tarzan Professor Porter onderstenboven wordt gehouden door apen (2e helft van de film), valt Little Brother uit Mulan uit zijn zak. Ook is het servies van Beauty and the Beast te zien tijdens de Trashin' the Camp scene.

Zo zijn er nog veel en veel meer van dit soort cameo's, erg leuk!

:)

Mark Knoop
16-08-2003, 13:01
In de Klokkenluider van de Notre Dame zie je op het marktplein Belle (uit Belle en het Beest) met een boek lopen.

BrianB
16-08-2003, 13:26
In de Klokkenluider van de Notre Dame zie je op het marktplein Belle (uit Belle en het Beest) met een boek lopen.

En je moet ergens Pumbaa uit The Lion King met een appel in z'n mond, die op het punt staat geroosterd te worden, zien.

Frank
16-08-2003, 15:02
Als ik me goed herinner, word een en ander bij een extra uitgelegd door de makers. (misschien in de commentaartrack)

De extra waar je het over hebt staat op disc 2 van de Deluxe Edition (bij Humans Only, Design) en heet Guide to In-Jokes.

Kevin Baeckelandt
19-08-2003, 21:36
Ik zat net Monsters Inc te kijken en aan het einde, als ze Boo terug brengen naar d'r eigen, kamer viel me op dat als Boo allemaal speelgoed aan Sullivan geeft dat ze ook een vis van de aankomende nieuwe Pixar movie Finding Nemo geeft :lol:
Toeval of echt door de mensen van Pixar bedoeld? Wel grappig om te zien trouwens :)
Ik dacht ik zeg het ff

GrTZ
Het wordt tijd om Monsters Inc. eens terug te bekijken :(
Was mij niet opgevallen na het bekijken van de film, waar was ik met mijn gedachten :roll:

Mark Knoop
19-08-2003, 22:10
Vanmiddag waren mijn oom en tante op bezoek met de kleine. Hij wilde graag Hercules kijken (VHS). Ik heb die video aangezet en toen zag ik in de scene waarin hercules nageschildert wordt op een vaas dat hij daar een soort Scar (lion king) masker draagt.