PDA

Bekijk de volledige versie : JBL SUB125 subwoofer



Boullie
11-03-2003, 11:46
Heeft iemand enige ervaring met deze subwoofer?

Wat zijn de specs e.d.?

R. Schaap
11-03-2003, 13:07
Ik heb de 125 set zelf inclusief de subwoofer.

Ik vind de sub er uitspringen, hij is echt heel goed. De 100 watt komt er heel lekker uit! Echt een krachtige subwoofer in mijn ogen.

Boullie
11-03-2003, 13:11
Het vreemde is dat hij tweedehands aangeboden wordt zonder de satjes. (Niet dat ik die nodig heb).

Er zit ook geen knop op om de kantelfrequentie te bepalen. Is dat dan geen probleem?

Ook staat er op de site van JBL aangegeven dat hij slechts 75 watt is ipv 100 watt.

Hoeveel mag ik betalen voor zo'n tweedehandstoestel?

Boullie
12-03-2003, 09:07
Hoeveel mag ik max. betalen voor een tweedehands JBL SUB125?

De verkoper vraagt 175 euro, maar dat lijkt mij nogal veel ...

Sorry dat ik deze thread naar boven duw, maar ik moet snel beslissen of ik hem neem of niet :D

R. Schaap
12-03-2003, 10:34
hoi,

Ik heb in december voor 225 tweedehands de hele set gekocht inclusief stands en goede subkabel. 175 is dus teveel voor enkel de sub.

Ik weet niet wat een kantelfunctie is dus dat mis ik dan ook niet.

Hij is echt 100 watt hoor, neem dat maar van me aan.

Raskel
12-03-2003, 10:56
De kantelfrequentie bepaald vanaf wannneer de sub het laag van de sattelietspeakers overneemt. Normaal gezien zit dit wel op een sub, tenzij je het kan instellen via je reciever/versterker.

Boullie
12-03-2003, 11:05
Ah, akkoord. Maar op die JBL zit die knop voor de kantelfrequentie duidelijk niet. Is dat erg?

Maar ik zou de line ingang van de subwoofer gebruiken en de front en center speakers er niet op aansluiten.

Op mijn receiver kan je instellen tot welke frequenties het geluid naar de subwoofers gestuurd worden, je kan wel maar kiezen tussen 100, 150 en 200 Hz.

Is het dan een goeie instelling om al mijn speakers op small te zetten, de frequentie voor subwoofer op <100 Hz en de subwoofer aan te sluiten via de daartoe voorziene line uitgang van de speaker?

Ik zie ook dat die JBL sub een stereo line ingang heeft. Waar is dat goed voor? Het is toch een mono speaker, 1 kanaal? Of stel ik nu domme vragen?

MarcoV
12-03-2003, 17:10
Ah, akkoord. Maar op die JBL zit die knop voor de kantelfrequentie duidelijk niet. Is dat erg?

Maar ik zou de line ingang van de subwoofer gebruiken en de front en center speakers er niet op aansluiten.

Op mijn receiver kan je instellen tot welke frequenties het geluid naar de subwoofers gestuurd worden, je kan wel maar kiezen tussen 100, 150 en 200 Hz.

Is het dan een goeie instelling om al mijn speakers op small te zetten, de frequentie voor subwoofer op <100 Hz en de subwoofer aan te sluiten via de daartoe voorziene line uitgang van de speaker?

Ik zie ook dat die JBL sub een stereo line ingang heeft. Waar is dat goed voor? Het is toch een mono speaker, 1 kanaal? Of stel ik nu domme vragen?

Vragen zijn nooit dom :wink:

Als je een dedicated subwoofer pre out hebt op je receiver raad ik je aan die te gebruiken. stel dan je kantelfrequentie in op 150 Hz ipv van 100, zodat je het hele LFE-kanaal afgedekt hebt (dat loopt tot 120 Hz). Verder je speakers op small, afhankelijk van de range van je speakers en wat je zelf goed vindt klinken.

Die stereo line in, daar ben ik niet helemaal zeker van, maar je kunt door een Y-kabel opzetten waardoor uiteindelijk het geluid uit je sub een paar Db luider wordt. Over het algemeen wordt dit niet echt aangeraden.

Boullie
13-03-2003, 08:23
Bedankt voor de verhelderende uitleg :)

R. Schaap
13-03-2003, 11:31
ik heb hem in mijn receiver ingesteld op 150 en de sats op small.

Hoeveel wil jij die kerel ervoor geven dan? Wat lijkt jou reeel?

Boullie
13-03-2003, 11:35
Euhm, hoe minder hoe liever natuurlijk :wink:

Lijkt 125 euro een eerlijke prijs?

(Ik denk nog steeds in Belgische franken :oops: , vandaar 125 euro +-= 5000 Bfr.)

Jaak
13-03-2003, 11:41
Hier een link voor de "simple setup guide" van de SUB 125 (pdf).

http://www.etis.fr/dossier_hifi/JBL/document_jbl_pdf/JBL_scs125.pdf

Jaak

Boullie
14-03-2003, 08:42
De verkoper wil de prijs verlagen tot 150 euro, lager wil hij blijkbaar niet gaan.

Doen of niet?

Raskel
14-03-2003, 11:52
Het is nog veel geld voor wat je krijgt, en aangezien het niet eens een volledige set is..ik zou kijken voor wat anders, misschien een leuke 2e hands yamaha of zo? die zijn meestal wel te vinden.

Boullie
14-03-2003, 12:14
Je hebt gelijk, ik vind het ook veel geld.

Qua tweedehands woofers heb ik ook al uitgekeken naar een Yamaha, maar had er net naastgegrepen op e-bay :-(.

Iemand suggesties voor goede tweedehands sites