PDA

Bekijk de volledige versie : Henry : Portrait Of A Serial Killer



Paul_Knoop
13-03-2003, 10:56
Is Henry : Portrait of a serial killer een goede film ofniet? De boxset is nu 14,99 en ik twijfel nog of ik um zal nemen... dus graag commentaar!

Reinbo
13-03-2003, 11:44
Persoonlijk vind ik het een absoluut meesterwerk, de film is traag, maar zeer beklemmend en geeft geen moreel oordeel. Past in het rijtje

Texas Chainsaw Massacre
Evil Dead
Taxi Driver


Absolute aanrader.

Deel twee ken ik niet, maar dat lijkt me niets. (Gemaakt omdat deel 1 een goede reputatie heeft opgebouwd en daar willen ze natuurlijk nog wat aan verdienen. Meestal is het dan niks.)

PS waar staat die voor 14,99?

pavko
13-03-2003, 13:05
Ik vond het destijds (begin jaren 90) een slap aftreksel van

Man Bites Dog/ C'est arrivé près de chez vous (http://us.imdb.com/Title?0103905)

(en dat nog wel terwijl Henry 6 jaar eerder gemaakt was)

Reinbo
13-03-2003, 15:22
Ik vond het destijds (begin jaren 90) een slap aftreksel van

Man Bites Dog/ C'est arrivé près de chez vous (http://us.imdb.com/Title?0103905)

(en dat nog wel terwijl Henry 6 jaar eerder gemaakt was)

Dan is het dus geen aftreksel, maar een voorloper.

Ik vindt zelf C'est arrivé près de chez vous ook erg goed, maar de strijl van beide films zijn onvergelijkbaar. C'est arrivé près de chez vous is een komische Mocumentary die doorslaat (in zwart wit), terwijl Henry toch veel meer een beklemmend drama is, waar weinig tot niets te lachen valt.

Philippe
13-03-2003, 16:28
Beklemmende film die baadt in een grimmige en grauwe sfeer. Sterk punt van de film is dat Henry zijn slachtoffers totaal willekeurig kiest. Je wordt bijna letterlijk meegesleept in zijn zieke gedachtengang en omdat alles bloedserieus/ documentaristish verteld wordt, komt de film op sommige momenten toch wel als een mokerslag aan.
Persoonlijk vond ik dit een absolute mijlpaal in zijn genre die wat mij betreft als zijn voorgangers en nakomers met glans overtreft. Ook de prestatie van Michael Rooker was indrukwekkend.
Henry 2 is redelijk maar mist de ijzige sfeer van het origineel.

Eddy
13-03-2003, 17:10
Hoe zit het eigenlijk met de specs van de Henry-box? Gaat het om een pan&scan versie, staan er nog interessante extra's op, hoe zit het met het geluid? Het is natuurlijk wel erg goedkoop €14,99 voor een box met twee films.

skin
13-03-2003, 17:10
nare film (y)

Oakey
13-03-2003, 21:44
Hoe zit het eigenlijk met de specs van de Henry-box? Gaat het om een pan&scan versie, staan er nog interessante extra's op, hoe zit het met het geluid? Het is natuurlijk wel erg goedkoop €14,99 voor een box met twee films.

Beeld is 4:3 fullscreen, film is erg low budget en dat zie je aan de beeldkwaliteit. Geluid is volgens mij gewoon mono of stereo. Maar de film is erg goed. Deel 2 heb ik nog niet bekeken, moet nog steeds een keer gebeuren.

kruspe
13-03-2003, 21:47
Als we het toch over seriemoordenaars hebben....het wordt hoog tijd dat films als Citizen X (over die Russische seriemoordenaar met een te moeilijke naam...),To Catch A Killer( john wayne gacy) en The Deliberate Stranger (Ted Bundy) ook eens op regio 2 uitkomen.....

Paul_Knoop
14-03-2003, 12:14
bedankt voor alle reacties :D maar ik denk dat ik hem dan toch maar huur!

pavko
14-03-2003, 22:21
bedankt voor alle reacties :D maar ik denk dat ik hem dan toch maar huur!

Voor die paar euroos (hier € 3,50) kun je je geen buil vallen

Gewoon doen dus.

En als je snel wilt weten of een film iets is kun je wellicht ook eerst een kijkje nemen op www.imdb.com .

Daar spreken filmliefhebbers hun waardering (of afgrijzen) uit over elke denkbare film. De cijfergemiddeldes zijn geen Wet maar wel te hanteren als leidraad om de betere films er uit te kunnen vissen.

Jaap22
16-03-2003, 19:02
Ik heb die box besteld, stond tussen de 2 voor 25 euro bij FRS. Ik ben benieuwd, maar ben gek op films over serial killers enzo!