PDA

Bekijk de volledige versie : mening over diverse muziek DVD's



Point7
13-03-2003, 11:13
Wat is jullie mening (liefst eigen ervaring) over volgende muziek DVD's.
Ik ben vooral geinteresseerd in het audio-gedeelte. Hoe goed klinkt de DVD in DD5.1/DTS of stereo ?
Andere opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk.

A Tribe Called Quest
Cypress Hill: Still Smokin
Jamiroquai: Live In Verona
Tricky: A Ruff Guide
Beastie Boys: Video Anthology
Deftones: Live In Hawai
Eagles: Hell Freezes Over
Ero Lounge
Godsmack Live (DTS)
Massive Attack: Eleven Promo's

Nathan Strik
13-03-2003, 11:18
Ik heb nog niet zo heel veel muziek DVD's, iets wat ik zeker wil gaan veranderen de komende tijd.

(Die Massive Attack DVD heb ik trouwens niet zulke goeie verhalen over gehoord)

Maar hier vast wat ervaringen met andere titels:

- Within Temptation: Mother Earth Tour (super geluidje, beste muziek-DVD die ik heb qua soundtrack, alleen geen anamorf beeld, verder niks te klagen)

- Metallica: Cunning Stunts (helaas 4:3 beeld, maar de DD 5.1 mix is prachtig om even lekker met volume voluit te luisteren)

- Alanis Morissette: Feast on Scraps (niet aan te raden, geluid is niet bepaald mooi en er zijn nog baggerstukjes met Home-Video geluid tussen gemonteerd ook, afrader! Alleen kopen als je die-hard fan bent en dan ook nog alleen voor de bonus audio-CD die je er bij krijgt, want die is beter dan de DVD zelf)

- Kane: With or Without You (niet echt dat ik super Kane fan ben, maar hun versie van U2's Unforgettable Fire ruleert toch zwaar!) Geluid vond ik trouwens niet zwaar indrukwekkend, maar ook niet slecht.

seetie
13-03-2003, 11:20
Wat is jullie mening (liefst eigen ervaring) over volgende muziek DVD's.
Ik ben vooral geinteresseerd in het audio-gedeelte. Hoe goed klinkt de DVD in DD5.1/DTS of stereo ?
Andere opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk.

A Tribe Called Quest
Cypress Hill: Still Smokin
Jamiroquai: Live In Verona
Tricky: A Ruff Guide
Beastie Boys: Video Anthology
Deftones: Live In Hawai
Eagles: Hell Freezes Over
Ero Lounge
Godsmack Live (DTS)
Massive Attack: Eleven Promo's

Ik kan alleen iets over De Egels vertellen: DTS track is subliem! Niet alleen thuis klinkt-ie erg lekker, ook wordt deze schijf door menig electronicawinkel gebruikt om de home theater setjes te demonstreren.

Gewoon kopen.

B. Gerdes
13-03-2003, 11:36
Wat is jullie mening (liefst eigen ervaring) over volgende muziek DVD's.
Ik ben vooral geinteresseerd in het audio-gedeelte. Hoe goed klinkt de DVD in DD5.1/DTS of stereo ?
Andere opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk.

A Tribe Called Quest
Cypress Hill: Still Smokin
Jamiroquai: Live In Verona
Tricky: A Ruff Guide
Beastie Boys: Video Anthology
Deftones: Live In Hawai
Eagles: Hell Freezes Over
Ero Lounge
Godsmack Live (DTS)
Massive Attack: Eleven Promo's
Als je een klasse muziek dvd wilt luisteren moet je de volgende maar 's proberen:

Queen: we will rock you
Scorpions: Acousica

RobM
13-03-2003, 12:02
d'r zijn hier dus weinig HipHopHeadz op 't forum

Still Smokin' van Cypress Hill is wel OK qua sound alleen hadden ze dat live concert beter zonder hardcore band kunnen tapen.

De Tribe called Quest en Beastie Boys DVD's zijn volgens mij gewoon een clip-compilaties, jammer dus.

Duncan _206
13-03-2003, 23:26
Maiden - Rockin Rio is ook erg goed met DTS

Bob Bakker
14-03-2003, 00:18
Ik heb Jamiroquai en Beastie Boys. Beide zijn echte aanraders. De geluidskwaliteit van Jamiroquai in DD5.1 is uitstekend. Het concert opzich is ook erg goed. Hoe kan het ook anders.... Enige nadeel vind ik is dat ze geen nummers van hun eerste 2 cd's deden. De Beastie Boys dvd is een geval apart. Ik heb zelf de Criterion versie maar ik ga ervan uit dat de versie die in NL is uitgebracht identiek is. Maar dit is echt een geweldige dvd. Ten eerste staat er een vrachtlading aan clips op. Maar het mooie aan deze dvd is dat je bij een hoopnummers remixes hebt die je realtime kunt wisselen. De geluidskwaliteit van deze dvd is ook erg goed, vooral in de DD5.1 mix waarbij de bas echt de kamer binnen knalt.

Marcel den Haan
14-03-2003, 13:13
Ik heb die Godsmack Live en ik moet zeggen die knalt de speakers uit !!!
Toch zoiezo al 1 van mijn favo bands dus dat helpt wel mee maar de DTS track is echt heel hard en mooi. Zeker een aanrader, verder zijn Korn Live en Metallica Cunning Stunts ook errug gaaf.

Point7
14-03-2003, 19:13
Ik heb die Godsmack Live en ik moet zeggen die knalt de speakers uit !!!
Toch zoiezo al 1 van mijn favo bands dus dat helpt wel mee maar de DTS track is echt heel hard en mooi. Zeker een aanrader, verder zijn Korn Live en Metallica Cunning Stunts ook errug gaaf.

Die van Metallica heb ik al. Van Korn heb ik voorlopig enkel de DVD "Deuce". Bevat hun videoclips in DD 5.1. Ook deze zijn zeeeeeer vet opgenomen !!!
Rga Against The Machine heb ik ook. Deze valt mee. Geluid kon beter, maar is zeker niet slecht.

pavko
14-03-2003, 22:49
Ik kan alleen iets over De Egels vertellen: DTS track is subliem! Niet alleen thuis klinkt-ie erg lekker, ook wordt deze schijf door menig electronicawinkel gebruikt om de home theater setjes te demonstreren.


En daarmee is deze dvd de waardige opvolger geworden van de in de jaren 80 grijs gedraaide CD Brothers in Arms van de Dire Straits waarmee werkelijk vele tienduizenden cd-spelers en Hifi-sets verkocht zijn. En dan met name met de eerste minuut van Money For Nothing

Fokkeyou
15-03-2003, 20:42
Ik ben niet zo iemand die muziekdvd's koopt, tenzij Hans Zimmer er eentje uitbrengt! :lol: Maar ik kan begrijpen dat iemand anders graag met de beste geluidskwaliteit naar zijn/haar favo artiest luistert. Maar ik loop met een boog om dat soort dvd's heen.

Christiaan Sauer
15-03-2003, 20:56
De enige uit je lijstje waar ik daadwerkelijk ervaring mee heb is Hell Freezes over van The Eagles, en zoals al eerder geschreven: de DTS track is wat mij betreft erg goed. Het enige puntje van aandacht is dat je soms instrumenten van achter/de zijkant hoort die je toch duidelijk in je (4:3) beeld ziet spelen. Het is mij nog niet opgevallen, want ik luister meestal terwijl ik naar een andere zender kijk, maar het schijnt wel eens voor te komen. Maar voor de rest een hele goede DTS track dus. (#5: Hotel California staat overigens ook op een DTS Demodisc, zegt wel genoeg denk ik).
Een andere muziek dvd waar ik nog ervaring mee heb: The Up in Smoke Tour. Dit is meer een dvd voor de fans, en niet voor fans van bijzonder goed geluid. Er zitten zeker goede effecten in (zoals wanneer The Skull begint te praten, en dan vooral die explosies van te voren), maar het geluid zelf is niet al te geweldig. Wel weer een DTS. Ook zijn er stukken die gewoon van een andere bron zijn genomen, en die gedubt zijn ten opzichte van de live-uitvoering.
Bij deze mijn "prachtige" bijdrage in deze overigens interesante thread. :D (sorry, ben melig, vandaar :lol: )[/i]

Timothy
21-03-2003, 10:25
Beastie Boys: KOPEN!

Nee, serieus, dit is echt een hele goede dvd. OK, er staan alleen clips op, maar dat weet je van tevoren. Je kan de clips uit meerdere hoeken bekijken, met verschillende remixen op de achtergrond: WOW!!!

Oudgebruiker3
21-03-2003, 14:52
Wat ik van 'Hell Freezes Over' heb gezien en gehoord is erg goed - ik geloof dat de bitrate van de DTS-track ook volledig benut wordt.

Andere uitstekende muziek dvd's vind ik 'Symphonic Live' van Yes, en 'Live At The Cavern!' van Paul McCartney, beiden DTS.

Dane
21-03-2003, 20:15
Heb nog maar 1 muziek dvd, Hullabaloo van Muse, geweldige DTS track. Geweldige muziek en geweldige dvd, kijk om de paar dagen wel een paar nummers. Aanrader als je van de muziek tenminste:)

Elwood.

Qique
22-03-2003, 19:45
Ik heb inmiddels een aardig lijstje muziek DVD's 8) :D :wink:

Van de volgende 'toppers' (in volgorde van mijn voorkeur) een wat uitgebreid oordeel:

1. (met stip :D (y) ) Roger Waters, life in the flesh.
'slechts' DD 5.1, maar van een prima kwaliteit. Dit is een life concert dat mij nooit verveelt. Het is een soort toneelstuk. Als Katie Kissoon dan ook nog eens haar stem open gooit, dan krijg ik gewoon kippenvel ("..momma will build the wall..")

2. (errug close achter de nummer 1 :P ) Diana Krall, life in Paris.
Een super fantastisch Jazz concert met een perfecte DTS track. Het is dat ik Diana een klein beetje een 'dooie' vind qua show, anders was zij mijn absolute nummer 1 geworden. De beeldkwaliteit van deze DVD is trouwens ook erg goed.

3. U2, Elevation Tour 2001, Live in Boston.
Een ongelofelijk goede show, met een sfeer waar je kippenvel van krijgt.
Ook hier gewoon weer een dd5.1 track, maar wel errug goed.

4. Bee Gees, One Night Only.
Erg goede DTS track. Ook een leuke show van deze oude heren. Zij nemen ons op een perfecte manier mee terug in de tijd. Wist niet meer dat zij zoveel nummers hebben geschreven (ongelofelijk!)

5. Kylie Minogue, Live in Sydney.
De favoriete DVD van mijn vrouw en dochters. DTS goed. Hele leuke show met goed beeld (en een ontzettend mooie vrouw... 8) )

Verder de rest van mijn lijstje met een summier ordeel:

- Queen, video hits 2DVD's; DTS erg goed, matig beeld
- ELO, Zoom; DTS goed, leuke show!
- Madonna, Drowned World Tour; DTS goed. Show ook erg goed!
- Marco Borsato; Onderweg, Live in de Kuip; DTS erg goed. Leuke show!
- Blof, Tussen Nacht en Morgen; DTS erg goed.
- Bruce Springsteen, Live in New York; DD5.1 Erg goed. Show fantastisch!
- The Eagles, Hell Freezes Over; DTS perfect! Beeld errug goed. Alleen de nummers zijn niet allemaal even boeiend.
- Eric Clapton, Live in Hyde Park 8) DTS erg goed. Cool concert!
- The Corrs, live in London; DTS erg goed, en een prachtige show (wat eem mooie Ierse vrouwen.. (6) )
- Janet Jackson; DTS goed, fantastische show. Alleen jammer dat Janet zelf niet helemaal boven de muziek etc. uit komt.

Point7
28-03-2003, 12:30
Ik heb ondertussen de DVD van Jamiroquai: Live in Verona aangeschaft en beluistert.

Ik ben zeeeer tevreden over de DVD. Het geluid is zeer goed. Het is DD5.1, maar het grootste deel komt wel uit de front-speakers en zo hoort het ook bij muziek vind ik. De center en surrounds spelen gewoon wat mee op een lager volume heb ik de indruk.
Het klinkt zeer zuiver en de sub werkt zeer hard mee bij de bass-drum. Iets wat ik zowiezo graag hoor.

De muziek is ook zeer goed. Ik hou wel van die muziek en zeker omdat het eigenlijk een soort best-of is bij zulk live concert.

Andere DVD's uit mijn lijst in het begin van deze thread zijn onderweg. (EzyDVD)

jokey
28-03-2003, 19:00
- The Corrs, live in London; DTS erg goed, en een prachtige show (wat eem mooie Ierse vrouwen.. (6) )Dan moet je "Unplugged" ook zeker eens beluisteren/bekijken. Rustiger optreden (unplugged; geen lichteffecten oid.), maar naar mijn mening veel beter geluid (DD5.1) dan de DD/DTS tracks van "Live in London". Klinkt echt als een klokje! Beeld is btw ook gewoon heel erg goed.

Luther Hartog
29-03-2003, 23:35
Heb nog maar 1 muziek dvd, Hullabaloo van Muse, geweldige DTS track. Geweldige muziek en geweldige dvd, kijk om de paar dagen wel een paar nummers. Aanrader als je van de muziek tenminste:)

Elwood.Ik hou van de muziek...en de DVD is idd (y)(y)(y)

De Travis DVD "Live in Glasgow" is ook erg goed en David Gray - Live is echt fantastisch.