PDA

Bekijk de volledige versie : The Mummy Box



Ton v/d Heiden
24-10-2001, 09:40
Begint al weer lekker, heb zojuist effe de Mediamarkt gebeld i.v.m. de Mummy Collection Box. De box is nog niet binnen. De verkoper zei dat de release nog een aantal dagen is uitgesteld !
Op de vraag wat de prijs gaat worden antwoordde hij : FL 149,-
Toch nog aardig aan de prijs........

Edwin V
25-10-2001, 07:07
Zodra een winkel een aanbieding heeft verlagen sommige andere winkels hun prijs. Dit kan per DVD enkele tientjes schelen. Kun je nagaan hoeveel winst er op gemaakt wordt! Schandalig gewoon.:mad:

Voorbeeld Hitchcock collection box. Meeste winkels fl299,95 media markt fl260 en een aanbieding bij de Makro voor fl208 incl. BTW. Dat scheelt dus 90 piek!!!!:mad: :mad: oftewel 30%!!!

martin
25-10-2001, 17:03
Tja wij zijn toch de eikels die al die mooie DVD's kopen.

Ton v/d Heiden
25-10-2001, 18:57
Martin....klopt ! Heb al een paar keer op m`n $#^@#$^#@%% gekregen van m`n vriendin, omdat ik perse op de dag van release al een bepaalde DVD wilde hebben. En dus de volle mep ervoor moest betalen, terwijl een paar dagen later de aanbiedingen je om je oren vliegen....

Moraal van het verhaal : Geduld is een schone zaak !

martin
25-10-2001, 19:14
Hoi Ton.

Dan kunnen we elkaar een handje geven want dat maak ik weekelijks mee.
Maar geduld kan ook tegenwerken, ong 14 dagen geleden kosten die DVD van cast away 39,95 na een week twijvel wilde ik hem kopen kosten hij weer 59.95, ja dan laat ik hem liggen.

ik denk dat we tegreetig zijn met DVD's kopen, afentoe durf ik gewoon niks tegen me vrouwtje tezeggen dat ik weer voor 200,- DVD's heb gekocht ( zoals vandaag) Het is eigenlijk belachelijk dat ik in me kast voor bijna 14.000,- aan DVD's heb staan.

Maar ik rook niet ;)

Ton v/d Heiden
25-10-2001, 19:40
Martin,

Ouwe lotgenoot !
Toch hebben de vrouwen vaak wel gelijk. Ik weet nog dat toen de X-Men uitkwam, ik `m kocht voor 65 piek. 2 dagen later was ie in de aanbieding bij de M-Markt.....je raadt het al : 44 gulden.
Wat je dan naar je kop krijgt van je vriendin.

p.s 200 gulden per keer hoef ik niet uit te geven....tenzij ik het leuk vind om in het portiek te pitten, natuurlijk !!

martin
25-10-2001, 19:54
Hi Ton.

Ik heb net The mummy returns DVd aan me vrouwtje laten zien, haar eerste reactie was waarom heb je die BOX niet gekocht.
Ant: is nog niet tekoop en deze was maar 65,-. die eerste deel koop ok nog wel als die wat goedkoper word.
maar ik heb nog 2 titels liggen waarvan zij het nog niet weet.
Kiss the Girls en Star Trek 3. Pfff het valt niet mee om getrouwd tezijn ;)

Me dochtertje is ook bijna jarig. kost ook weer een paar knaken ( feestje, nieuwe fiets).....

Ton hoe lost jij dit op ???

greets van een lot genoot.

PS zijn er nog meer mannen die aan de Womans.Accept.Factor lijden.

Rudy Mas
25-10-2001, 21:04
Hallo,

Als verkoper van DVD's wil ik er toch even op attent maken dat de hoge prijzen niet worden verzonnen door de winkels maar door de Producenten van die DVD's.

The Mummy Returns bijvoorbeeld heeft een adviesprijs van 1799,- BEF/98.28 NLG. De aankoopprijs voor deze DVD is 1367,- BEF/74.68 NLG. Dit wil dus zeggen dat er een winst van 432 BEF/23.6 NLG op deze DVD is.

Ik persoonlijk verkoop deze DVD aan, 1463 BEF/79.92 NLG. Dat wil dus zeggen met een winst van 96 BEF/5.24 NLG.

Alle vernoemde prijzen zijn nog inclusief BTW, dus de werkelijke winst die ik dus op die DVD's heb is 79 BEF (België = 21% BTW)

Ik moet dus al heel veel verkopen om genoeg winst te kunnen maken om er van te kunnen leven. Ik doe dit namelijk in hoofdberoep.

Als je deze prijzen dan ook beziet, dan zie je ook dadelijk dat de grote winkels hun DVD's verkopen zonder winst of zelfs met verlies. Ze lokken de klanten hun winkels in en hopen dat de klant ook andere zaken kopen om zo toch met een winstbalans te komen.

Persoonlijk hoop ik dus ook dat die producenten eens beginnen te beseffen dat hun huidige prijspolitiek niet langer meer kan, als je vergelijkt met de prijzen in de USA dan weet je dadelijk wie de grote winst in hun zakken steekt. (Wel aan denken dat on-line sites in de USA nog steeds geen BTW moeten betalen, dit heeft natuurlijk ook een grote invloed op de prijzen.)

Maar dat er iets mis is in de Benelux is wel heel duidelijk, sinds de producenten zijn omgeschakeld van BEF/NLG op EUR zijn de prijzen enorm afgerond naar boven!!!

Dit wou ik toch even kwijt. :)

Ton v/d Heiden
25-10-2001, 21:06
Martin,

heb de oplossing voor je !
Koop gewoon een dvd`tje als verjaardags-kado voor je dochter !
Zo van :" Kijk eens wat papa voor je heb gekocht.... Terminator 2, DTS, Special edition !!!" Zo, enne...ga nu maar naar je bedje toe.....papa moet nog effies iets doen" !!!

Of is dit een kindonvriendelijke oplossing ??

;)

Alex van den Berg
25-10-2001, 22:25
Eerst DVD's, dan een vrouw en kinderen!!
Ik zou ruzie met mezelf krijgen wanneer ik nu ineens duizenden guldens per jaar aan een gezin zou uitgeven... :D

Michael Law
25-10-2001, 22:41
Hi guys,

GELUKKIG heb ik heel weinig last van mijn vrouw en kinderen, wat betreft de aanschaf van DVD's. Ik schaf gemiddeld 2 tot 3 DVD's per week aan en mijn vrouw zeurt er helemaal niet over. Mijn collectie is ondertussen al opgelopen tot ongeveer 310 stuks. Ja, ik verdien het geld, mag ik ook effe bepalen wat ik ermee ga doen?

Robert van den Hanenberg
26-10-2001, 08:37
Even on topic (of is het ondertussen off topic?;) )

Dat de releasedatum van de Mummybox is uitgesteld ben ik laatst ook achter gekomen. (scheldend, vloekend en tierend) Maar kan iemand mij vertellen wat de nieuwe releasedatum is?

Alexander de Mol
26-10-2001, 12:55
Originally posted by Alexander de Mol in 'The Mummy Returns' Regio 2 forum (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1230&pagenumber=3)
Wat mij zojuist opviel is dat The Mummy Returns in een soort kartonnen omverpakking a la Se7en SE zit en de vernieuwde [b]The Mummy (Ultimate Edition met DTS) in een gewone keepcase.
Dat oogt niet echt fraai in een box....
Ben benieuwd hoe men dat oplost! Of zou dat de reden van de vertraging van de box-release zijn? Ik meen dat de box twee weken uitgesteld is.
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat ze echt een fout hebben gemaakt ten aanzien van de verpakkingen. The Mummy - Ultimate Edition ligt nu overal (overigens veel te duur) in een keepcase terwijl The Mummy Returns in een fraaie kartonnen verpakking zit.
Iemand die meer info heeft over de vertraging?

martin
26-10-2001, 13:34
een kerel bij de media markt zei gisteren dat de box 1 week was uitgesteld.

volgens mij zag ik eens op een plaatje dat de box uit een uitklapbare map bestond met daarin de 4 schijfjes.

martin
26-10-2001, 13:39
Ik heb gelukkig een lieve vrouw die het niet zo erg vind, maar wel binnen de perken, af en toe neem ik ook wel een disney DVD'tje mee of een leuke DVD met richard gere ( daar is me vrouwtje weg van) dus zo los ik het op.


Rudy

de prijzen die je noemt zijn wel errug hoog, ik wist niet dat de winst marge zo laag lag, maar dat er met de prijzen gerommeld word is wel duidelijk.

Eric van Ballegoie
26-10-2001, 20:59
The Mummy Returns bijvoorbeeld heeft een adviesprijs van 1799,- BEF/98.28 NLG. De aankoopprijs voor deze DVD is 1367,- BEF/74.68 NLG. Dit wil dus zeggen dat er een winst van 432 BEF/23.6 NLG op deze DVD is.


Wat je vergeet is dat dit JOU aankoopprijs is. Free Record Shop (en Mediamarkt) betalen een stuk minder, simpelweg omdat ze meer afnemen. MediaMarkt verkoopt soms onder de prijs, maar bij het grootste deel van hun titels is dat niet het geval. FRS maakt zowiezo altijd winst.

Olaf M.
26-10-2001, 21:17
....

PS zijn er nog meer mannen die aan de Womans.Accept.Factor lijden.

Ikke wordt ook streng in de gaten gehouden door mn vriendin :p

martin
27-10-2001, 08:50
Een praatgoep over dit nieuwe W.A.F fenomeen is misschien ook wel handig ;)

RobW
27-10-2001, 10:29
Over die box: ik zag in dvd-report ook zo plaatje staan met een mapje, en daar een box omheen. Dit zal wel de reden zijn van de vertraging, misschien was het mapje aan de verkeerde kant opengesneden zeg maar, net als je soms bij een boek hebt dat de bovenkanten nog vast zitten.
Maar goed, nog ff wachte. Ik hoorde overigens ook dat de box in de loop van de volgende week verschijnt, misschien een dinsdag. Ik heb hem in ieder geval gereserveerd, dus zodra die binnen is, krijg ik een telefoontje.

StevenTD
30-10-2001, 13:45
Zag net dat de box vanaf morgen voor 2300 bfr (dus een kleine 130 piek) te koop wordt aangeboden in de GB (grootste supermarktketen van België).

Te gek toch?

Groetjes,
StevenTD.

Laurens-Jan
30-10-2001, 14:37
Bij de Makro kost de box zo'n 114 piek incl BTW
actie vanaf 30 oktober!

Mark S
30-10-2001, 15:06
Grappig dat mensen die lopen te jammeren dat DVD's veel te duur zijn, kennelijk dezelfde mensen zijn die met een rode waas voor de ogen als een dolle naar een winkel rennen om maar vooral zo snel mogelijk de nieuwste release te scoren, no matter what....

En voor de mensen die het gevoel hebben bij hun moeder te wonen, terwijl ze kennelijk door moeder de vrouw tegen zichzelf in bescherming dienen te worden genomen:
Geef hun die zak met geld en stuur ze op koopjesjacht. Zijn ze gek op! En laat ze voor het geld wat ze uitsparen iets leuks voor zichzelf kopen! Iedereen gelukkig....

Tot slot de dvd's waarvan je het bestaan liever niet aan je vrouwtje vertelt...Ik wil niet eens weten wat voor dvd's dat zijn....

starbuck
30-10-2001, 19:34
Ha schat, ik heb net the mummy, godfatherbox, sneeuwwitje en nog wat budgettitels gekocht..................MAAR IK ROOK NIET !:D

Alexander de Mol
05-11-2001, 19:02
Iemand 'The Mummy box' al gesignaleerd?
Makro heeft 'm bijvoorbeeld in de aanbieding (zie Pricewatch) maar had 'm vorige week nog niet binnen...

Tom van den Hout
05-11-2001, 19:22
Hij is zeker al gesignaleerd, ik heb hem namelijk al een paar dagen.

Kwam bij de Makro aan en ze waren hem net in de rekken aan het zetten :D ik was lekker de 1e

De box lijkt kwa opbouw veel op de Rocky box, Toppie dus

Ikzelf heb hem dus bij de marko gekocht voor 114,-
Maar kom er net achter dat ze hem ook bij plee hebben en daar is ie net iets onder de 100,- iets van 99nogwa, Deze heeft ook nederlandse ondetitling :)

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=97724

Edwin V
05-11-2001, 19:23
Iemand 'The Mummy box' al gesignaleerd?
Makro heeft 'm bijvoorbeeld in de aanbieding (zie Pricewatch) maar had 'm vorige week nog niet binnen...

Ja afgelopen zaterdag bij de FRS, wel aan de prijs!

martin
05-11-2001, 19:25
Ja afgelopen zaterdag bij de FRS, wel aan de prijs!

Goh vertel eens wat nieuws ;)

Edwin V
05-11-2001, 19:52
Goh vertel eens wat nieuws ;)

De prijs van rush hour viel wel mee (fl25,77)

martin
05-11-2001, 20:01
het gaat hoofdzakelijk om de nieuwe titels waar men vaak teveel voor betaald.

Dunky
05-11-2001, 22:20
Bij Media Markt Adam ligt hij voor 129,95.
Zonde eigenlijk want iedereen heeft deel 1 al en misschien ook deel 2 en dan daarna ook nog die 4 discs kopen...
Tja de distributeurs bekijken het goed op deze manier.
En wij maar dokken.

Terwijl ik gehoord heb dat bij een speelgoed winkel (noem geen namen) de inkoopprijs 25,= op een dvd die voor 65 piek wordt verkocht.

Wie spreekt er nu de waarheid.

Alex van den Berg
05-11-2001, 23:21
Ik had deel 1 al en heb een week of 2 geleden deel 2 los gekocht... Ik vind 't wel prima zo... :)

Nathan Strik
05-11-2001, 23:35
Ik koop die box wel online... hij is me een beetje duur in Nederland.
Ik had ze allebei nog niet, dus die box komt me als een geschenk uit de hemel.

Ton v/d Heiden
06-11-2001, 06:04
Tjonge..het is wat ! De Mummy box lag vorige week niet bij de Makro. Balen. Afgelopen zaterdag was ik in Den Bosch en daar lag de box bij de FRS voor 160 piek.
Dan maar naar de Mediamarkt, in Capelle. Daar zou die dan wel een paar tientjes gpedkoper zijn.........NOT !!
Ook 160 piek ! En als je de beide delen los koopt ( Mummy 85 piek en Mummy Returns 75 piek) kom je ook gewoon uit op 160 piek.

De achterliggende gedachte bij een box is toch dat je meerdere titels met een bepaalde korting krijgt ?
Of ben ik nou gek geworden......

Edwin V
06-11-2001, 06:41
Ik had deel 1 al en heb een week of 2 geleden deel 2 los gekocht... Ik vind 't wel prima zo... :)

Ik ook. Ik ga niet nogmaals dezelfde film kopen alleen voor een DTS track. De DD track is ook best goed.

Alexander de Mol
06-11-2001, 08:10
Ik had ze allebei nog niet, dus die box komt me als een geschenk uit de hemel. Idem, ik kan alleen niet wachten tot ik 'm bij Play.com kan bestellen. Vandaar dat ik deze week de Makro nog een keer verblijd met een bezoekje.

Ton v/d Heiden
07-11-2001, 12:57
Me too ! A.s. donderdagavond sta ik ook in de Makro !
Ben te herkennen aan een bezweette opgewonden kop, 114 piek in m`n linkerhand en zo`n lekkere Makro appelflap in m`n rechter !

bondfreak
07-11-2001, 17:17
Eindelijk ik heb hem, The Mummy Deluxe edition:D .

Maar die prijs was dus gewoon een verschrikking,
160 piek - 10% cocacolapaskorting= 144 piek!

asociaal, zeker als hier geen winkels zoals de Makro en de mediamarkt in de buurt zitten.
Er moet echt nodig is iets gaan veranderen aan de prijzen bij de FRS. Zelfs de Godfather box was bij de Blokker nog goedkoper.

Maar ja de mensen (zoals ik) zijn dom genoeg om het te betalen.
En dan die leveringsproblemen, marketingtruc van het jaar.
(Denk eens aan de voorspelde "problemen" met SW Episode one)
Vanavond kan ik in ieder geval de buren even uit hun slaap houden met The Mummy Returns
Laterz
mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki)

Edwin V
08-11-2001, 06:50
Zelfs de Godfather box was bij de Blokker nog goedkoper.
Toch niet met coca cola pas? fl 133 - 10% korting is toch minder dan Blokker 129,95? Of is ie weer goedkoper bij Blokker geworden?

Alexander de Mol
08-11-2001, 08:11
Me too ! A.s. donderdagavond sta ik ook in de Makro !
Ben te herkennen aan een bezweette opgewonden kop, 114 piek in m`n linkerhand en zo`n lekkere Makro appelflap in m`n rechter ! Je kan de appelflappen toch pas bij de uitgang kopen...? Overigens heb ik uiteindelijk gisteren mezelf de boxset cadeau gedaan. :D

arno
08-11-2001, 08:15
Makro in Breda had er nog 3! staan...en het is echt een hele mooie set wat betreft hoes e.d.

Alleen hadden die boekjes wel wat mooier gemogen, volgens mij zijn het nu echt dezelfde als bij de losse luxe sets van Mummy 1 en 2.

Jeroen Driessen
08-11-2001, 08:20
Bij FRS in Breda stonden er ook nog 2, voor 169,95(!!!). Inderdaad erg mooie box, maar ik wacht dan nog liever een paar weekjes tot ie via play.com binnenkomt. Voor die 70 piek kun je hier altijd nog een veel te duur DVD'tje aanschaffen....

SpaceWolve
08-11-2001, 08:21
Lachen als binnenkort de mummy 3 uitkomt, kan iedereen weer een nieuwe box kopen. :D

En als jullie nog dvd aankopen willen doen zou ik wachten tot de pc dump in amsterdam. Daar zag ik de vorige keer de Godfatherbox liggen voor 100,- (zelf gekocht voor 132,50) en recente dvdtitels 2 voor 100 piek, met o.a. 1ste seizoen van Sex and the City, die ook een winkelprijs heeft van 100 piek en hiero maar 50 kostte (als je er tenminste 2 titels in 1 keer kocht). Maar als je dat zo ziet voel je je toch best genaaid. Ik denk dat ik ook maar wacht met Pearl Harbor kopen. 22 december is de volgende dump

Ton v/d Heiden
08-11-2001, 13:07
Je kan de appelflappen toch pas bij de uitgang kopen...? Overigens heb ik uiteindelijk gisteren mezelf de boxset cadeau gedaan. :D

Oh ja da`s waar ! Hoe dan ook, ik ben er vanavond. En nu maar hopen dat het weer niet uitverkocht is. Bedoel de mummy box en niet de appelflappen:D

Gabriël de Rop
08-11-2001, 13:52
Bij play.com; the Mummy box-set (4 DVD), voor 28 engelse ponden zonder verzendkosten = 100,- !!!

Anonymous
08-11-2001, 16:39
Werd er zo moe van, dus besloot ik maar om ze los te kopen, ik krijg toch 25 % korting omdat ik in een cd-winkel werk, zag em inderdaat laatst staan, de extra's van de eerste en het gekuid zijn zeker een vooruitgang. De extra's van de tweede vond ik zoals ook al terecht opgemerkt op DVD angle te veel rond de Scorpionking geconcentreerd.

De Neel
08-11-2001, 20:59
Om de kostbaarheid van onze hobby te kunnen verkopen raad ik iedereen aan hetzelfde te doen als ik. Neem er een duurdere hobby bij. Ik behoor tot de groep randdebielen die zich elk weekend maar weer naar het stadion laat lokken om een potje voetbal te kijken. Dat deze zich soms in verre landen bevinden dient dan onmiddelijk te worden uitgebuit in de zin van: "Okay schat ik ga wel niet (bespaar 1500 gulden), maar dan koop ik wel 10 DVD's (kosten +/- 700- gulden). Winst +/- 800 gulden!!!!

Toppert....

De Neel