PDA

Bekijk de volledige versie : groene vlekjes



Enzo
16-03-2003, 21:08
ik heb een projector die doet het goed en ben er erg blij mee.. echter vertoont hij kleine groene vlekjes die vooral zichtbaar worden bij een zwarte achtergrond, het is niet de lens die vies is maar zit echt binnen in de projector
als ik aan de scherpte instelling zit zie je dat hij die vlekjes scherper wil maken of juist andersom natuurlijk ,, weet iemand wat deze nog niet hinderlijke vlekjes zijn? en hoe je ze wegkrijgt??? indien ik dit niet zelf kan doen,wat zijn de kosten ongeveer? en is er een goede LCD projector reparateur/schoonmaker in omgeving Flevoland die dit kan doen??

alvast bedankt voor je reactie!! 8)

Roland1
16-03-2003, 21:32
Misschien stof op je paneel/panelen.

Alex van den Berg
16-03-2003, 22:12
Het probleem dat je beschrijft, doet me meteen denken aan defecte pixels. In dit geval pixels die altijd aan blijven en dus vooral goed zichtbaar worden bij donkere beelden.

Volgens mij is de enige oplossing het vervangen van het LCD-paneel...
Hopelijk heb je nog garantie?

Jan H
07-04-2004, 22:22
Die groene vlekjes die je ziet zijn zogenaamde "Dust blobs" stofjes die op de LCD paneeltjes zitten .

Johan van den D.
08-04-2004, 09:23
Die groene vlekjes die je ziet zijn zogenaamde "Dust blobs" stofjes die op de LCD paneeltjes zitten .En dat moet niet mogen neem ik aan. :?

PM
08-04-2004, 12:04
Nope... Misschien kan je naar ITC (www.hometheater.nl) in Emmeloord gaan die kan je vast wel verder helpen... is niet extreem ver weg toch?

rob v.d Pol
09-04-2004, 21:58
Die groene vlekjes die je ziet zijn zogenaamde "Dust blobs" stofjes die op de LCD paneeltjes zitten .En dat moet niet mogen neem ik aan. :?

Jan je hebt gelijk wat die dust blobs betreft, bij mijn projector heb
ik er ook last van.
Bij mij zijn ze in verschillende kleuren.
Ik heb de NEC VT 650 projector.
De oorzaak van deze Dust Blobs komt natuurlijk door de ventilator
die niet alleen de schone lucht aanzuigt (waarschijnlijl) langs het LCD
paneel.
Het schoonmaken van de projector zou mij toen in begin 2003
250 € hebben gekost.
Ik heb dit nog niet laten doen totdat het me echt gaat irriteren.
Tip : bij aankoop van een nieuwe lcd projector vraag naar een gesloten
systeem,zodat je dit probleem niet meer krijgt.

Groetjes Rob

Fiscus
17-04-2004, 00:25
idd Dustblobs zijn t. Soms kan je ze gemakkelijk verwijderen met een spuitbus lucht, projector openmaken en langs de lcd panelen blazen. (ik ben niet verantwoordelijk :D ). Tenminste voor de sanyo z1 en de sanyo z2 is dit een bekend probleem en op t avsforum.com is er wel wat over te vinden.

Greetz Fiscus