PDA

Bekijk de volledige versie : levertijden buitenlandse dvd stores



Joris
17-03-2003, 15:39
bestel al lang dvd's in canada, usa en australie, maar de laatste bestellingen duren heel lang of komen zelfs niet aan. Heb bijvoorbeel ruim een maand geleden een dvd bij deepdiscountdvd gekocht, maar deze is nog steeds niet. Hetzelfde geldt voor amazon canada.

Heeft iemand hier ook last van of weet waardoor het komt.

Mark_vdH
17-03-2003, 15:45
Amazon.ca is inderdaad erg langzaam de laatste tijd, evenals trouwens ook devoted.com.au. Bij DeepDiscountDvd heb ik (nog) geen problemen qua levertijd gehad.....

Kagemusha
17-03-2003, 16:28
Ik heb de laatste tijd een aantal dvd's bij dvdsoon gekocht (ondanks alle slechte berichten) en deze zijn steeds na een week binnen gekomen, dus....

patje
17-03-2003, 16:36
Ik bestel eigenlijk altijd bij Play of bij Ezy. Ik weet niet waarom, maar de laatste tijd duurt het vaak +/- 5 dagen langer dan normaal

KillerBee
17-03-2003, 17:43
Alleen (nog) maar ervaring met Play, langste levertijd: 10 dagen, kortste levertijd (vorige week): 7 dagen. Afgelopen weekend weer een bestelling geplaatst, dus ben benieuwd...

Jurgen V
17-03-2003, 17:56
Ik vraag me iig de levertijd van http://www.dvdcrave.com/ af. Iemand daar al iets besteld ervaringen?? :?:

Joris
17-03-2003, 17:59
dvd soon gaat bij mij ook prima de laatste tijd. Alleen amazon en deepdiscountdvd duren verschrikkelijk lang.

Joost v.d. Ham
17-03-2003, 18:22
play.com binnen 5 werkdagen
ezydvd binnen 7 werkdagen
amazon.ca laatst in 3 werkdagen (ik kies daarom ook voor DHL als verstuurder kost maar iets meer)

devoted doet er sinds start 2003 een stuk langer over en min. 2 weken is nu normaal :cry:

GJB
17-03-2003, 18:25
Splash +/- 10 dagen
Play R1 +/- 6 dagen
Play R2 +/- 10 dagen
CDWow +/- 6 dagen

P.C.M. SCHOUTEN
17-03-2003, 18:38
Ik heb twee keer bij devoted besteld en moest ruim 3 weken
wachten.
Maar ja het is wel goedkoop dus vind ik wachten het wel waard.

Ik ontdek wel dat het steeds minder intressant wordt om in australie
te bestellen want als je goed zoekt scheelt het met nederland bijna niets meer.

Joost v.d. Ham
17-03-2003, 18:42
Ik heb twee keer bij devoted besteld en moest ruim 3 weken
wachten.
Maar ja het is wel goedkoop dus vind ik wachten het wel waard.

Ik ontdek wel dat het steeds minder intressant wordt om in australie
te bestellen want als je goed zoekt scheelt het met nederland bijna niets meer.
Dan wil ik wel even heel graag weten waar jij je dvd's in NL haalt....?

ik bestel veel in Australie en altijd ongeveer de helft van de NL prijzen.
uiteraard alleen de aanbiedingen... :)

Jurgen V
17-03-2003, 18:54
Ik heb twee keer bij devoted besteld en moest ruim 3 weken
wachten.
Maar ja het is wel goedkoop dus vind ik wachten het wel waard.

Ik ontdek wel dat het steeds minder intressant wordt om in australie
te bestellen want als je goed zoekt scheelt het met nederland bijna niets meer.

The X Files boxen kosten hier meer als het dubbele van het bedrag daar... Bijna niets meer nee... (mag ik dan wel het adres van die winkel waar jij het zo goedkoop haalt??? )

pavko
18-03-2003, 00:01
Tot nu toe heb ik geen enkele klacht over de levertijden bij

Play
CD-Wow
Ezy
AB Sound

alleen bij dvdboxoffice moest ik ietsje langer wachten maar ook die was er uiteindelijk binnen 3 weken.

Dennis Veldhuizen
18-03-2003, 00:38
dvdboxoffice.com ... vroeger ong. 2 weken... tegenwoordig (al 12 DVD's hier!)... maar 7 tot 9 dagen :) (zondag mee gerekend)

kruspe
28-03-2003, 08:22
play.com binnen 5 werkdagen


Geldt dit ook als je daar een regio 1 titel besteld?
Deze worden daar namelijk rechtstreeks vanuit Amerika verzonden...

Micoom
28-03-2003, 13:08
play.com binnen 5 werkdagen


Geldt dit ook als je daar een regio 1 titel besteld?
Deze worden daar namelijk rechtstreeks vanuit Amerika verzonden...

Ik heb laatst de Fantasia Anthology boxset regio 1 bij play besteld. En die was er inderdaad binnen vijf dagen, kwam uit Canada.

MAD
28-03-2003, 13:19
R1:

DVDSoon 7-14 dagen
DVDBoxoffice 3-4 weken
Amazon.ca (onlangs) 1 1/2 maand!

R2:

Play 5-10 dagen
SplashDVD 7-14 dagen

R4:

DeVoteD DVD (sinds 2003) nu 8 weken and still counting :cry:
FBO 5-10 dagen :D

Bij allen nog nooit douane onderschepping gehad. Vrees vaak het ergste bij Amazon, gezien ze met enorme koeieletters A M A Z O N op de verpakking zetten en ook de waardeprijzen van de inhoud niet verlagen (maar dus toe nu toe nog niet onderschept)! Vrees het minst bij FBO omdat je zelf kan aangeven op de verpakking of de inhoud voor de douanedoeleinden als "gift" of als "merchandise" moet worden behandelt. Kies je voor "gift" dan zetten ze er zelf geen waarde meer op en sturen ook geen bon mee (kijk dat is pas service (6)!).

Mac Hammer Fan
21-04-2003, 12:31
bestel al lang dvd's in canada, usa en australie, maar de laatste bestellingen duren heel lang of komen zelfs niet aan. Heb bijvoorbeel ruim een maand geleden een dvd bij deepdiscountdvd gekocht, maar deze is nog steeds niet. Hetzelfde geldt voor amazon canada.

Heeft iemand hier ook last van of weet waardoor het komt.

Woon jij in België?
Daar hebben we de laatste 9 maanden niets dan miserie gehad met aankopen aan DEEPDISCOUNTDVD. Wat de douane ontglipte arriveerde in 10 dagen, kleine zendingen door de douane getakseerd tegen 100% arriveerden na 2 maanden en grotere zendingen kwamen gewoon niet toe (ook niet na 8 maanden). Ook met andere bedrijven was er verlies of aanzienlijke vertraging. Als je na één maand belt naar de douane zeggen ze dat die pakjes daar niet liggen, na ander halve maand ook niet en na twee maanden en een half krijg je ze dan toch aangeboden met de taksen natuurlijk.
Van een uitstekende service gesproken. Talloze pakjes zijn spoorloos, en op de kleine zendingen van 13 dollar mag je nog eens 13 EUR taks betalen.

Van vrijstelling is er bij ons geen sprake meer.


:evil: :evil:

Mobie
22-04-2003, 06:45
bestel al lang dvd's in canada, usa en australie, maar de laatste bestellingen duren heel lang of komen zelfs niet aan. Heb bijvoorbeel ruim een maand geleden een dvd bij deepdiscountdvd gekocht, maar deze is nog steeds niet. Hetzelfde geldt voor amazon canada.

Heeft iemand hier ook last van of weet waardoor het komt.

Woon jij in België?
Daar hebben we de laatste 9 maanden niets dan miserie gehad met aankopen aan DEEPDISCOUNTDVD. Wat de douane ontglipte arriveerde in 10 dagen, kleine zendingen door de douane getakseerd tegen 100% arriveerden na 2 maanden en grotere zendingen kwamen gewoon niet toe (ook niet na 8 maanden). Ook met andere bedrijven was er verlies of aanzienlijke vertraging. Als je na één maand belt naar de douane zeggen ze dat die pakjes daar niet liggen, na ander halve maand ook niet en na twee maanden en een half krijg je ze dan toch aangeboden met de taksen natuurlijk.
Van een uitstekende service gesproken. Talloze pakjes zijn spoorloos, en op de kleine zendingen van 13 dollar mag je nog eens 13 EUR taks betalen.

Van vrijstelling is er bij ons geen sprake meer.


:evil: :evil:

Wij leven toch in een tof landje he :( :( :(

seetie
22-04-2003, 09:13
DeVoteD kan wat mij betreft de boom in. Ik wacht nog steeds op een bestelling van 10.01.2003, die al op 09.03.2003 is verstuurd. Nog steeds niet ontvangen. DeVoteD zegt nu uit te zoeken waar het is gebleven en mij anders een vervangend exemplaar te sturen. Dit is en blijft mijn eerste en enige bestelling aldaar. :x

DVDCrave vind ik een goeie. Ik heb er laatst voor het eerst besteld en binnen een week waren The Robbie Williams Show en de nieuwe Zelda voor de GameBoyAdvance binnen. (y)

Psykomike
22-04-2003, 13:57
Ik heb net mijn eerste dvd van Deep Discount DVD binnen. Op 10 april besteld, 13 april verzonden en op 22 april ontvangen. Niet slecht als je het mij vraagt. Ik ben er in ieder geval wel tevreden over. 8)

De_Schaduw
28-04-2003, 15:23
Bij Amazon.fr heb ik vorige week de dvd Lubitsch' To Be Or Not To Be' besteld. Daar kon je kiezen uit een verzendingsmethode waarbij het 3 á 4 dagen zou duren of een snellere die er 1 á 2 dagen over doet voor een groter bedrag. De dvd werd een dag na bestelling verzonden en deed er 2 dagen over bij de 3 á 4 dagen verzendingsmethode!
Alleen jammer dat ze bij Amazon.fr net als bij Amazon.co.uk verschrikkelijk slechte verpakkingen gebruiken.
De dvdhoes was van karton en het gedeelte waar de dvd vast zit van plastic. In een simpele katonnen enveloppe overleeft dat het natuurlijk niet :nono:

Wim S.
28-04-2003, 16:18
Inderdaad laatste bestellingen bij dvdzone.com en deepdiscount zijn niet aangekomen,gelukkig sturen ze de dvd's opnieuw maar dat is ook nog effe afwachten dus.

Mac Hammer Fan
17-05-2003, 10:36
dvd soon gaat bij mij ook prima de laatste tijd. Alleen amazon en deepdiscountdvd duren verschrikkelijk lang.
In België moet je vandaag meer dan 2 maanden wachten op een PRIORITY MAIL van DeepDiscountDVD, met dank aan de douane (postaal dedouaneringscentrum).
Ze zeggen dat ze teveel werk hebben en daardoor met een achterstand zitten. Ik kan het geloven, als je al die kleine pakjes van 11 EUR ook al moet takseren tegen 120%...
We worden dubbel gepest.

kruspe
17-05-2003, 10:50
Ik heb gisteren Reservoir Dogd S.E. Mr. Pink binnen gekregen via DeepDiscountDVD,en heeft er maar 5 dagen over gedaan!!
Echt supersnel!

Mac Hammer Fan
17-05-2003, 11:01
Ik heb gisteren Reservoir Dogd S.E. Mr. Pink binnen gekregen via DeepDiscountDVD,en heeft er maar 5 dagen over gedaan!!
Echt supersnel!
Ja, jij hebt het geluk van in Nederland te wonen.
De weinige keren dat een DVDtje de douane niet passeerde kreeg ik het ook in 10 dagen.
Maar dat is verleden tijd.
:wink:

Guus Josee
17-05-2003, 18:42
Ik bestel alleen maar bij Play of Ezy.
Op een keer naar, nooit problemen gehad.
Dat was bij Ezy, 2 dvd`s besteld nooit binnengekomen, wel geld terug gehad.
Sindsdien bestel ik maximaal 1 dvd bij Ezy.
En het duurt inderdaad maximaal 7 dagen, voordat de levering binnen is.

Oudgebruiker3
18-05-2003, 19:07
Ik heb mijn eerste bestelling bij Play.com in januari gedaan, en sindsdien komen de (regio 2) dvd's binnen 8 dagen aan.

FLEPSER
18-05-2003, 19:10
Play.Com bezorgt bij mij pas na 2 WEKEN!

kruspe
18-05-2003, 21:17
Play.Com bezorgt bij mij pas na 2 WEKEN!

Ach...dat valt nog mee.
Ik zit al 7 weken op een bestelling van play te wachten :(

Pieter H.
19-05-2003, 18:19
Twee keer bij Play besteld en twee keer na precies 10 dagen lag de bestelling op de mat.

Vandaag mijn bestelling van Ezy binnen gekregen: precies 7 dagen nadat ikhet bericht van ze kreeg dat e.e.a. verzonden was. :)

seetie
20-05-2003, 08:01
Vandaag mijn bestelling van Ezy binnen gekregen: precies 7 dagen nadat ikhet bericht van ze kreeg dat e.e.a. verzonden was. :)

idem dito (y)

wilco pot
21-05-2003, 09:11
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en zal ook ff vertellen waar ik bestel en wat daar de levertijd van is.

De dvd's die ik bestel komen weg bij dvdworldusa.com, deze site leverd zeer goed. Ten eerste leveren ze meestal al 3 weken voor de release date van amerika uit, zo ben ik al in het bezit van de Recruit en T2 Extrem valt net door de brievenbus. Op het moment van afschrijven zijn ze 4 werkdagen onderweg maar 3 is geen uitzondering.

Daar in tegen heb je ook wel eens verdwaalde dvd in de post en duurt het langer maar gemiddeld 4 dagen. En bij, mij een keer overkomen, geen levering van 3 weken sturen ze gewoon een nieuwe.

Vrgr Wilco

Oudgebruiker3
21-05-2003, 09:42
Ik heb mijn eerste bestelling bij Play.com in januari gedaan, en sindsdien komen de (regio 2) dvd's binnen 8 dagen aan.

...en sinds kort zelfs binnen 7 dagen! De DVD's worden op de dag dat ik ze bestel al op de bus gedaan :)

lodi
22-05-2003, 11:24
Heeft iemand wel eens wat langer dan gebruikelijk moeten wachten op een bestelling van CDWow ? Ik wacht nu al een dag of veertien, terwijl ik ze normaal altijd met een dag of zes in huis heb.

Mac Hammer Fan
09-07-2003, 09:20
Heeft iemand wel eens wat langer dan gebruikelijk moeten wachten op een bestelling van CDWow ? Ik wacht nu al een dag of veertien, terwijl ik ze normaal altijd met een dag of zes in huis heb.

Als mijn bestelling de douane ontglipte was het 7 dagen. Anders TWEE MAANDEN en 100% taks erbovenop.
Ja, ik woon in België...
In Nederland zal dat wel niet zo zijn.
:evil: