PDA

Bekijk de volledige versie : Nixon [DVD]



Koen Crijns
18-07-2001, 23:03
Nixon [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=126)

notes_guy
06-09-2001, 13:49
Een geweldige DVD voor een geweldige prijs. Bij MediaMarkt betaal je slechts 25 piek, echt een aanrader!

Kasper P.
07-03-2003, 15:56
Een van de slechtst ontworpen hoezen. Foei foei wat lelijk :roll:

Richard B.
08-03-2003, 21:34
Een erg onderschatte film: zonder twijfel is dit een van Oliver Stone's beste. Heel boeiend tot op het eind, natuurlijk vooral ook omdat het allemaal echt gebeurt is. De manier van vertellen is, zoals we het van Stone gewend zijn, subliem en houdt je in de greep. Een aanrader, vooral ook omdat de dvd nu voor bijna niets in de budget-bakken te vinden is.

Daniel1974
11-03-2003, 14:46
Echter jammer dat wij in Nederland weer zijn toebedeeld met de verkeerde versie. Mijn god het houdt ook nooit op. Die gasten van Buena Vista bakken er ook echt helemaal niets van he. (op de 4-disc van Pearl Habor na dan) De versie van Warner in de USA, is veel langer 222 min, veel meer extra's, waaronder 2 verschillende aoudiocommentaren van Oliver Stone en nog iets van een uur aan verwijderd materiaal.

Dus als je er een wilt, wees dan wel zeker dat je de goede in huis haalt.

Afgezien van de versie, en kijkende naar de film maakt Anthony Hopkins inderdaad erg veel indruk. Hij speelt niet Nixon, hij is Nixon. Een geweldige film over een erg wazige tijd in de Amerikaanse geschiedenis, verteld zoals alleen Oliver Stone dat maar kan.

Richard B.
12-03-2003, 12:19
Echter jammer dat wij in Nederland weer zijn toebedeeld met de verkeerde versie. Mijn god het houdt ook nooit op. Die gasten van Buena Vista bakken er ook echt helemaal niets van he. (op de 4-disc van Pearl Habor na dan) De versie van Warner in de USA, is veel langer 222 min, veel meer extra's, waaronder 2 verschillende aoudiocommentaren van Oliver Stone en nog iets van een uur aan verwijderd materiaal.

Dus als je er een wilt, wees dan wel zeker dat je de goede in huis haalt.

Afgezien van de versie, en kijkende naar de film maakt Anthony Hopkins inderdaad erg veel indruk. Hij speelt niet Nixon, hij is Nixon. Een geweldige film over een erg wazige tijd in de Amerikaanse geschiedenis, verteld zoals alleen Oliver Stone dat maar kan.

Weet je zeker dat de NL-versie van Buena Vista is? Ik heb hem niet voor me maar er staat me zo iets van bij dat ie van RCV was.

Kasper P.
12-03-2003, 14:38
Weet je zeker dat de NL-versie van Buena Vista is? Ik heb hem niet voor me maar er staat me zo iets van bij dat ie van RCV was. Hij is ook van RCV :roll:

Daniel1974
12-03-2003, 20:21
Ja je hebt gelijk. RCV, nu ben ik even in de war. Maar evenogoed nog de verkeerde versie.

Geno Michaelangeli
30-12-2004, 01:14
Maar evenogoed nog de verkeerde versie.

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik heb de VS editie die is 2.40:1 non-anamorf. Niet mooi als je hem uitzoomt op je projector.... :cry:

Caledonians
18-03-2005, 10:56
Vond deze film ook boeiend van begin tot eind! Was niet echt op de hoogte van de geschiedenis van Nixon en moest daarom erg goed opletten. Ga deze film zeker nog eens bekijken want er valt nog wel het een en ander te ontdekken. Zeker een aanrader ook omdat die in de budgetbakken ligt!

Swanski
05-04-2006, 14:13
prima degelijke en 3 uur interessante biografische film over Nixon. Film haalt niet het niveau van JFK maar heeft een hoge waarheidsgehalte met wat fictive aspecten en mede daardoor 3 uur lang heel interessant.

Hopkins is een goede acteur evenals de acteurs/actrices in de bijrollen. Waar JFK meer dan een biografische film is, heeft Nixon dat 'wat' minder... de 6,9 op iMDB is wat ondergewaardeerd, alleen al het 6 is gewoon niet terecht voor een film die je als kijker 3 uur lang weet te boeien...

absolute aanrader om te huren en voor liefhebbers ook een aanschaf waard, goede dvd prima film voor een hele lage prijs vrijwel overal te krijgen...

Marco Dubbeldam
10-04-2006, 20:47
prima degelijke en 3 uur interessante biografische film over Nixon. Film haalt niet het niveau van JFK maar heeft een hoge waarheidsgehalte met wat fictive aspecten en mede daardoor 3 uur lang heel interessant.

Hopkins is een goede acteur evenals de acteurs/actrices in de bijrollen. Waar JFK meer dan een biografische film is, heeft Nixon dat 'wat' minder... de 6,9 op iMDB is wat ondergewaardeerd, alleen al het 6 is gewoon niet terecht voor een film die je als kijker 3 uur lang weet te boeien...

absolute aanrader om te huren en voor liefhebbers ook een aanschaf waard, goede dvd prima film voor een hele lage prijs vrijwel overal te krijgen...

Mee eens. Vond het ook een boeiende en interessante film. Inderdaad een beetje ondergewaardeerd...

Lex v/d Moolen
11-04-2006, 19:10
Sterke film van Stone, hij weet als geen ander een boeiende film te maken waarin veel gepraat wordt.

Henk Heideveld
12-04-2006, 12:14
Geweldig!
Maar ik ben niet objectief, ik heb grote voorkeur voor Anthony Hopkins.

Avalan
21-01-2008, 11:38
Ik snap niet goed waarom deze DVD een 8 krijgt voor beeld. De beeldkwaliteit is ronduit belabberd met enorm veel compressie-artefacts. Ik twijfelde nog effen of het wel over dezelfde uitgave gaat, maar de UPC/EAN komt wel degelijk overeen.
Kan overigens ook moeilijk anders. De film duurt een dikke 3u en bovendien staan er nog tientallen minuten aan extra materiaal op. En dat allemaal op 1 enkel schijfje. Bovendien heb ik geen layer change hickup gezien, dus misschien gaat het zelfs om een single layer DVD.
BTW, wel ongelooflijk toevallig dat we die gisteren bekeken en ik tegen mijn vrouw nog zei dat we over 20j dan wellicht een film over Bush zullen krijgen. En wat is er vanmorgen in het nieuws ? Stone wil een film over Bush gaan maken :).

BrianB
22-01-2008, 14:41
Ik snap niet goed waarom deze DVD een 8 krijgt voor beeld. De beeldkwaliteit is ronduit belabberd met enorm veel compressie-artefacts. Ik twijfelde nog effen of het wel over dezelfde uitgave gaat, maar de UPC/EAN komt wel degelijk overeen.
Kan overigens ook moeilijk anders. De film duurt een dikke 3u en bovendien staan er nog tientallen minuten aan extra materiaal op. En dat allemaal op 1 enkel schijfje. Bovendien heb ik geen layer change hickup gezien, dus misschien gaat het zelfs om een single layer DVD.
BTW, wel ongelooflijk toevallig dat we die gisteren bekeken en ik tegen mijn vrouw nog zei dat we over 20j dan wellicht een film over Bush zullen krijgen. En wat is er vanmorgen in het nieuws ? Stone wil een film over Bush gaan maken :).

Het is dan ook een uitgave en een recensie van zes jaar oud. De technieken zijn (gelukkig maar) alleen maar beter geworden.
Het lijkt mij echter stug dat ze drie uur op een single layer weten te proppen. Misschien heb je de laagwisseling niet opgemerkt?

Richard B.
22-01-2008, 18:52
Het is een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb, maar ik meen me te herinneren dat ik de transfer toch echt wel goed vond. En hij zal ook inderdaad wel niet single layer zijn, maar gewoon een goed verscholen layer change hebben.

intexor
23-01-2008, 14:26
BTW, wel ongelooflijk toevallig dat we die gisteren bekeken en ik tegen mijn vrouw nog zei dat we over 20j dan wellicht een film over Bush zullen krijgen. En wat is er vanmorgen in het nieuws ? Stone wil een film over Bush gaan maken :).

En hij ging objectief proberen te zijn :roll: Zoals we dat van hem gewend zijn zeker.

Nixon vond ik overigens wel een goede en ondergewaardeerde film.

Avalan
27-01-2008, 17:56
En hij ging objectief proberen te zijn :roll: Zoals we dat van hem gewend zijn zeker.
.

Huh? Ik denk dat je mij met iemand anders verwart. :roll: Edit: LOL, nu pas door dat je het over Oliver Stone hebt en niet over mij ;).

Anyway, ivm de dvd kwaliteit. Ik vermoed dat ik een goedkopere reissue heb (met dezelfde barcode dan), want ik heb er ook maar een paar euro voor betaald. De versie die ik had was echt wel pover van beeldkwaliteit.

intexor
27-01-2008, 18:45
Huh? Ik denk dat je mij met iemand anders verwart. :roll: Edit: LOL, nu pas door dat je het over Oliver Stone hebt en niet over mij ;).

haha, inderdaad het ging over Stone ;)

Tarkus
08-11-2012, 13:15
Prachtig historisch drama is dit, met alweer een uitmuntende Anthony Hopkins die een Nixon neerzet zoals niemand hem het zal nadoen.
Hoewel ikzelf tijdens de regeerperiode van Nixon nog een jonge kerel was herinner ik me toch vele gebeurtenissen goed die in deze film aan bod komen, het kan ook moeilijk anders, want zowat alles van Nixon uitspookte was frontpaginanieuws.
Het verhaal is zo onthutsend dat deze film er wel de nodige tijd voor heeft, meer dan 3 uur zit je aan het beeld gekluisterd, niet door actiebeelden want die zijn er niet, maar door de vele politieke en vooral on-politieke zetten van de president.
De film dateert uit de tijd dat Oliver Stone nog garant stond voor filmen die een en ander blootlegden over de Amerikaanse geschiedenis en behoort tot een van zijn meesterwerken.
De cast is er ook eentje om U tegen te zeggen, stuk voor stuk grote namen, teveel om ze allemaal op te noemen, maar stuk voor stuk sterk in het neerzetten van hun (ook al) historische personages.
Deze film is een aanrader.. en of !!!!