PDA

Bekijk de volledige versie : Fight Club / Lord Of The Rings THX Certified?



Oudgebruiker3
17-03-2003, 19:45
Bij het invoeren van mijn collectie in DVD Profiler kwam ik erachter dat de Special Edition van Fight Club (UK-versie) en de 4-disc versie van Lord Of The Rings THX gecertificeerd zijn, maar dit komt nergens terug op de hoes van de dvd's. Het gaat om de regio 2 versies.

Stomme vraag, maar de dvd's zijn dan wél THX gecertificeerd? Ik geloof dat het er bij de Starwars cd's nadrukkelijk opstaat...

Richard B.
17-03-2003, 20:18
De regio 2 versies zijn volgens mij niet THX-gecertificeerd: anders had er namelijk wel zo'n test-programma bijgezeten. Voor de verschillende regio's moet zo'n certificatie apart worden uitgevoerd en voor regio 2 nemen ze daar bijna nooit de moeite voor.

Mark S
17-03-2003, 20:26
Ik heb hier de Fight Club R2. Kijk eens achterop de cover, boven de streepjescode: een thx-logo!

Nathan Strik
17-03-2003, 20:28
De regio 2 versies zijn volgens mij niet THX-gecertificeerd: anders had er namelijk wel zo'n test-programma bijgezeten. Da´s dus niet zo.
De DVD van Alien is bijvoorbeeld ook THX gecertificeerd en die heeft geen testprogramma.

Richard B.
17-03-2003, 20:38
De regio 2 versies zijn volgens mij niet THX-gecertificeerd: anders had er namelijk wel zo'n test-programma bijgezeten. Da´s dus niet zo.
De DVD van Alien is bijvoorbeeld ook THX gecertificeerd en die heeft geen testprogramma.

Oeps! Je hebt gelijk: ik zie het nu ook.

Lesley
18-03-2003, 07:56
Op de UK hoes van Fight club is inderdaad geen THX logo aanwezig, op de NL/FR versie wel. De Engelse versie is THX certified, maar ook gecensureerd...

Oudgebruiker3
18-03-2003, 15:15
Op de UK hoes van Fight club is inderdaad geen THX logo aanwezig, op de NL/FR versie wel. De Engelse versie is THX certified, maar ook gecensureerd...

Gecensureerd? Wat is er dan precies gecensureerd? Enne, als het er niet opstaat, hoe kan ik er dan achter komen? Ik dacht dat er bij de Starwars videobanden (episodes 4 t/m 6) vóór de film een THX-logo in beeld kwam. Bij Fight Club dus niet.

Bij de 4-disc versie van LotR komt het ook helemaal nergens terug, maar DVD Profiler geeft 't tóch aan. Op mijn receiver / dvd-speler kan ik ook nergens de bitrate van een geluidsspoor terugvinden. Mocht ik verkeerd hebben gekeken, en de bitrate duikt ineens wel ergens op het scherm op, kan ik daar dan vanaf leiden of 'n dvd THX gecertificeerd is?

Lesley
18-03-2003, 15:48
Klopt, 3 klappen bij "Angel's Beating" en 1 klap in de kelder "I'm fucking Lou" zijn er uit geknipt.

Ik wist het eerst ook niet, maar heb ze allebei gehad (heb nu de UK versie verkocht) en heb dit dus vergeleken. in het totaal is er "maar" 4 sec. geknipt... maar toch doet het afbreuk aan de film...

Oudgebruiker3
18-03-2003, 16:04
Klopt, 3 klappen bij "Angel's Beating" en 1 klap in de kelder "I'm fucking Lou" zijn er uit geknipt.


Oh, dat wist ik niet. Ondanks het feit dat ik de ongecensureerde versie wel 'ns heb gezien :)

Maarre, hoe zit 't nou precies met het THX verhaal?

Lesley
18-03-2003, 19:25
De Engelse versie is THX certified

US (www.thx.com) ook
NL/FR ook (Op hoes aangegeven)

Oudgebruiker3
19-03-2003, 12:29
Wéér een THX-vraagje!

Volgens thx.com is de regio 2 versie van From Russia With Love ook thx gecertificeerd, maar ook dit komt nérgens op de hoes terug.

Iemand 'n idee hoe ik dit kan controleren?

ps. dit geld voor meerdere Bond-titels...

Daniel1974
19-03-2003, 12:53
Het is wel zo dat over het algemeen inderdaad meer R1 titles THX gecertificeerd zijn. Ik heb de R1 versie van fightclub en die lijk ook nog eens 5.1 EX te zijn, maar dat zie ik ook niet op de hoes terug.

Engelse titels kopen blijft erg tricky, dat knippen in films ontgaat mij echt compleet !!! En in andere gevallen hebben ze het ook niet gedaan. Omdat het dan om een R2 gaat, huiver ik toch soms wel een beetje voor de luiheid en dat ze dan dezelfde versie gebruiken voor de Nederlandse markt en in de onze ook geknipt wordt. Ik twijfelde ook een tijdlang over Die Hard With A Vengeance maar nu heb ik dan toch maar de R1 versie besteld. Heb ik de film nog DTS ook.

Je ziet THX vaak op de hoezen van FOX & Buena Vista staan. Ook bij Independence Day & Abbyss (echter is hiervan de NL versie de Engelse track 2.0 !!! Duuuhhh !!!! En heeft de Engelse wel een 5.1) En Braveheart ? Ik weet nog dat de video wel THX was, maar de DVD is me nog steeds niet duidelijk. Ook hier krijg je weer het verhaal op DVDcompare, als advies : R1 for its uncut status. Zo kunnen we wel aan de gang blijven

Oudgebruiker3
19-03-2003, 13:33
...maar uit je verhaal wordt me toch niet helemaal duidelijk hoe ik er nu achter kan komen of 'n dvd daadwerkelijk THX gecertificeerd is.

Regio 1 dvd's zijn overigens niet aan me besteed, omdat m'n dvd-speler nog niet regiovrij is gemaakt.

Daniel1974
19-03-2003, 18:14
Heel vaak staat het niet op de hoes en is het wel zo of andersom. Lees vooral veel reviews zou ik zeggen. Bij DVDfile.com zie je naast de review een overzicht van de specificaties en daar vind je meestal mooi of het wel of niet THX is. Het is vaak gewoon onduidelijk, net wat ik zeg bij Braveheart en Independence Day waren de video´s wel THX maar op de DVD vind ik dat niet terug, maar denk het haast wel. THX blijft een vreemd iets. Te meer ook omdat het niet een echt omkaderd iets is maar meer een certificatie. Waardoor het nog waziger wordt. Op regio 1 zijn echter wel veel meer DVD´s THX, veel meer dan hier.

Oudgebruiker3
19-03-2003, 18:19
Bedankt voor de link.

Rest me nog één vraag, waar iemand een antwoord op móet hebben :)

Hebben THX dvd's bijzondere kenmerken? Tenminste, zijn er, bijvoorbeeld door de bitrate etc., manieren waarop je een THX dvd kan herkennen?

Lesley
20-03-2003, 12:47
Nee feitelijk is het nergens aan te herkennen,
THX let alleen bij het masteren van Audio en video, dat een door THX bepaalde norm word gehandhaafd. Maar als het nergens op de hoes, of voor de film kenbaar word gemaakt. kun je dit niet achterhalen zonder bronnen als thx.com...

Oudgebruiker3
20-03-2003, 13:19
Bedankt Lesley, dat wilde ik even weten! Meteen maar even THX.com bookmarken dus ;)