PDA

Bekijk de volledige versie : Zou jij dvd's kopen met een duitse hoes/menu?



Niels Simons
18-03-2003, 18:04
hee medefanaten,khad es een vraag.

zouden jullie dvds kopen met een duitse hoes of menu?

regio 1 wil iedereen wel hebben,omdat t zoveel sneller is.
Maar mijn ervaring is dat in duitsland sommige dvds wel eens erg goedkoop zijn,en dan kan ik me niet bedwingen.
(10 euro betaald voor Terminator 2,Judgment day,en basic instinct 2disc SE,om maar es iets te noemen).

zou je zon regio2 willen hebben,met de taal van onze oosterburen?
ik verkoop na verloop van tijd nl alles wel weer door eigenlijk,en als iedereen anti-duits zou zijn...

heb ooit es zeer lang over gedaan om mijn enemy of the state te ruilen alleen vanwege de german hoes.

benieuwd,

niels

Erwin_W
18-03-2003, 18:07
Ik zou nooit een duitse versie kopen... ook geen regio 1 trouwens... ik wil al mijn dvd's regio 2 en met nederlandse ondertiteling. Het liefst nog SE als het even kan... Maar ja Thats just me..

Mark de Jong
18-03-2003, 18:09
Tja, op zich vind ik het niet zo'n probleem als het alleen om de hoes gaat, maar Duitstalige menu's vind ik nou niet echt super (niet dat ik geen Duits kan, maar heb er toch een ander 'gevoel' bij).

Niels Simons
18-03-2003, 18:10
maar mocht de versie verder helemaal gelijk zijn aan de nederlandse?

kheb dus basic instinct,engelse dts(das wel een unicum voor duitsland,meestal maken ze er duitse dts van...)2disc,en met nederlandse ondertiteling.

dan maakt alleen de prijs nog maar iets uit toch? :P

niels

Hennie
18-03-2003, 18:11
ik ook geen duits ga voor regio 2, alleen ik spaar de disney treasures dus regio 1 ook een klein beetje, maar zeker geen duits

René Groen
18-03-2003, 18:15
Ik betaal liever iets meer, of wacht iets langer, voor een Nederlandse hoes en / of menu.

Mark de Jong
18-03-2003, 18:17
maar mocht de versie verder helemaal gelijk zijn aan de nederlandse?

kheb dus basic instinct,engelse dts(das wel een unicum voor duitsland,meestal maken ze er duitse dts van...)2disc,en met nederlandse ondertiteling.

dan maakt alleen de prijs nog maar iets uit toch? :P

niels

Dan is het inderdaad wel te doen. Alleen zie ik mezelf niet snel DVD's kopen met een Duitse hoes... Tenzij het echt een film is die ik hoe dan ook in m'n collectie wil hebben, maar dat lukt meestal wel met de NL versies :)
Leon zou ik bijvoorbeeld wel in Duitsland kopen (; dus gewoon met een Duitse hoes), aangezien de NL versie hier geen verwijderde scenes heeft. De Duitse versie heeft dat, volgens sommigen, weer wel.

Heb trouwens ook 2 DVD's met Franse cases: Fight Club en Seizoen 4 van The X-Files. Maakt me ook niets uit :)

Niels Simons
18-03-2003, 18:35
leon duitse versie moet je niet kopen,aangezien de alleen duitse 5.1 en duitse 2.0 heeft,er staat totaal geen engelse sound op.

en dan kunnen ze em voor 1 euro aanbieden,dat koopt natuurlijk geen hond he...

khad trouwens ook nog full metal jacket,one flew over the cuckoos nest en proof of life gekocht,alle3 met eng 5.1 of eng dolby surround(one flew),en alles behalve proof of life heeft nl subs!

alles 10 euro p stuk... de resident evil se was er 22 euro,hoeveel kost die hier bij MM?

mazzel,niels

Mark de Jong
18-03-2003, 18:40
leon duitse versie moet je niet kopen,aangezien de alleen duitse 5.1 en duitse 2.0 heeft,er staat totaal geen engelse sound op.

alles 10 euro p stuk... de resident evil se was er 22 euro,hoeveel kost die hier bij MM?

Kijk, dat wist ik niet. Maakt trouwens ook niet uit, krijg binnenkort de R1 versie binnen :)

Resident Evil kostte bij de MM dacht ik €25 (tenminste Lex heeft 'em voor die prijs voor mij gekocht) :)

maximus
18-03-2003, 18:48
ich habe CONAN DER BARBAR.

Pat
18-03-2003, 18:50
Als de specificaties van de DVD goed zijn en er zijn Nederlandse subs (tja, sommigen hebben familieleden die geen Engels verstaan :) ) dan wil ik die - als het veel scheelt in prijs - wel kopen.
Niels, kan je een paar Duitse Web shops waar jij koopt eens doorgeven ? Ik heb er eigenlijk nog nooit naar gezocht...

Mich
18-03-2003, 18:50
No German For Me.
Enkel Regio 2, Nederlands of Engels. Dus ook geen ... jak ... Frans.

Niels Simons
18-03-2003, 18:55
pat,ik koop ze in de shop zelf.

duitse webshops zijn mijns inziens totaal niet interessant,maar als ik een media markt onderweg tegenkom,of tussen de middag ff zon stadje in zou gaan en kan een leuke dvd kopen...

heb vandaag gekocht,voor 9,99 per stuk:

Terminator 2 UE 2disc(duitse DTS,engelse 5.1 EX),eng of duitse subs
Basic Instinct,2disc(ENGELSE DTS)nl subs
Proof of life,5.1 engels,engelse of duitse subs(beetje als regio 1 of 2UK dus)
One Flew over the cuckoos nest,dolby surround engels,nl subs
Full Metal Jacket,dd5.1 engels,nl subs

deze gaan in principe voor dezelfde prijs ex verzending(dus 11,56) weer de deur uit...

mocht ik een goeie deal vinden(american history x widescreen5.1 voor 10 euro bv) dan koop ik er 5 of zo,maar dan moet ik wel weten of ik die kan slijten via t forum,vandaar ook deze thread...

niels

Mark de Jong
18-03-2003, 18:55
No German For Me.
Enkel Regio 2, Nederlands of Engels. Dus ook geen ... jak ... Frans.

Jak... ? Geen gekke dingen zeggen nu, he ? :)
Nee, is niets mis mee dacht ik zo :)

Niels Simons
18-03-2003, 18:58
hee maximus,klopt t trouwes dat die duitse conan een heel slechte beeldtransfer heeft?

ik heb de australische,en wilde die duitse ook nog es kopen(leuk voor derbij,schwarzie freak) maar hij heeft dacht ik dolby surround geluid,en een beeldje om van te janken...

hoor t wel,

niels

M Balje
18-03-2003, 19:04
Nee.
Ik wil altijd de film in orginelen taal (Engels/Nederlands of welke taal dan ook) met Nederlandse subs.
Dus geen: "Der Morgen Stirbt Nie " (Tomorrow never dies) for mij.

Ik haat Duitse en Franse Synchronisation van een Engelse film.

Pat
18-03-2003, 19:04
pat,ik koop ze in de shop zelf.

duitse webshops zijn mijns inziens totaal niet interessant
Oh OK. :) In een Duitse winkel zal ik zelf niet zo makkelijk geraken.
Ken jij (of iemand anders) een betrouwbare Duitse DVD reviewsite want ik neem aan dat beeld- en geluidskwaliteit en extra's van de Duitse DVD's niet altijd gelijk is die van hun Benelux tegenhangers ?

Niels Simons
18-03-2003, 19:08
kzou zeggen,kijk es bij www.dvdpricecheck.co.uk
je kan hier behalve prijzen opzoeken ook versies met elkaar vergelijken,dmv 3 verschillende sites(michaeldvd,en nog 2 andere).

volgens mij kun je zo ook makkelijk achter de evt verschillen komen tussen de r2 duitsland en bv r2uk of r1

mazzel,niels

maximus
18-03-2003, 19:11
geluid:
dd 5.1 engels
dd 5.1 duits

beeld:
2.35:1 anamorph

ca. 121 min
ca. 15 min bonus matriaal

het hoesje ziet er niet uit maar het beeld en geluid zijn wel goed alleen kan ik de ondertitels niet uit zetten. :cry: :cry: 8)


hee maximus,klopt t trouwes dat die duitse conan een heel slechte beeldtransfer heeft?

ik heb de australische,en wilde die duitse ook nog es kopen(leuk voor derbij,schwarzie freak) maar hij heeft dacht ik dolby surround geluid,en een beeldje om van te janken...

hoor t wel,

niels

HarryCallehan
18-03-2003, 19:12
Ik was laatst in Duitsland en toen liep ik tegen de dvd LEON aan.
Een NL versie van LEON ben ik niet meer tegen gekomen dus dat leek me wel wat. Bleek dat er alleen een Duitse geluidstrack op zat en geen Engelse..... Erg jammer, ik heb hem dan ook maar laten liggen.
Hij was wel goedkoop trouwens, 10 Euro.

Toch kijk ik wel eens een film van bijvoorbeeld Eastwood en zet ik de Duitse track op... Humor !!!

"He du, hande hoch.... sonst pomp ich dich voll blei....."

Excuus voor mijn slechte Duits, maar dan lig ik echt in een deuk....

HC

Niels Simons
18-03-2003, 19:16
moet je the matrix eens op zijn duits kijken,of the avengers op zijn italiaans,lache!!!

die ingebrande subtitles vind ik ook rottig(had t bij austin powers 1,de enige r2 die widescreen is).doordat t de enige is,moesten de subs ingebrand worden oid.

ik bekijk als eerste of de subs niet ingebrand zijn,want anders koop ik de dvd niet eens...

niels

Jurgen V
18-03-2003, 19:18
Als alleen het menu/hoes in die taal is heb ik er geen problemen mee, wel als de film alleen in die taal is.

Lex v/d Moolen
18-03-2003, 19:20
Zeg toch eerlijk: Deze koop je toch niet ? Zelfs als ik Duitser was, kwam deze bij mij niet het huis in

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006AUDJ.03.LZZZZZZZ

Pat
18-03-2003, 19:29
kzou zeggen,kijk es bij www.dvdpricecheck.co.uk
Okee. Bedankt !

Peedeepee
18-03-2003, 19:35
maar mocht de versie verder helemaal gelijk zijn aan de nederlandse?

kheb dus basic instinct,engelse dts(das wel een unicum voor duitsland,meestal maken ze er duitse dts van...)2disc,en met nederlandse ondertiteling.

dan maakt alleen de prijs nog maar iets uit toch? :P

niels

nee... ik hoef geen duitse hoes... bah!

Mark de Jong
18-03-2003, 19:38
Zeg toch eerlijk: Deze koop je toch niet ? Zelfs als ik Duitser was, kwam deze bij mij niet het huis in

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006AUDJ.03.LZZZZZZZ

Goed, daar heb je dan weer gelijk in. Maar gelukkig zijn niet alle titels in het Duits vertaald :)

chino
18-03-2003, 20:02
Ik heb van Lola Rennt en Das Experiment de duitse versies en die bevallen goed, vooral Lola rennt was een behoorlijke verbetering tov die NL-bagger-versie. Al is er in Belgie nu wel een goede versie van deze film.

Greetz, Martin

Dennis V.
18-03-2003, 20:04
als er gewoon een mogelijkheid is om de originele engels gesproken dialogen te krijgen en een nederlandse sub, ja, waarom niet ? Een ander hoesje ... ach wat ... je gaat toch niet twee uur naar de hoes kijken ?

Enzo
18-03-2003, 20:07
hahahahahaha dit is een coole thread 8)

maakt mij niets uit wat er op de hoes staat, ik haal ze overal vandaan, dvd's bedoel ik natuurlijk

China, Engeland, Australie, Canada, Frankrijk en Duitsland

het moet wel of engels gesproken zijn of in eigen orginele taal of minimaal engelse subs bevatten

vaak heb je een DTS uitgave in het buitenland voor een prikkie of een S.E. die je nog nooit hebt gezien in eigen omgeving. Om nu een coole film op te noemen in alleen Duitse uitgave, wat dacht je van The Fifth Element

geremastered collecters editie, 2 dvd's en DTS track die vindt je nergens anders!!! :P

gimme gimme gimme :mrgreen:

Kasper P.
18-03-2003, 20:11
Ich habe auf Deutsch: The game und Mr. Bean the movie nix ergs aan :lol:

Dennis V.
18-03-2003, 20:18
kijk, dat bedoel ik. Binnenkort weer eens in CentrO kijken, winkelcentrum bij Oberhausen ...

Hilde
18-03-2003, 20:22
tuurlijk waarom niet. Als er in nederland geen DVD te krijgen is die ik wil hebben en wel in duitsland te koop is, dan koop ik hem

Mich
18-03-2003, 20:22
No German For Me.
Enkel Regio 2, Nederlands of Engels. Dus ook geen ... jak ... Frans.

Jak... ? Geen gekke dingen zeggen nu, he ? :)
Nee, is niets mis mee dacht ik zo :)

Die mooie Franse Taal en ikzelf passen niet goed samen. Trauma's van in de schooljaren.

Mark de Jong
18-03-2003, 20:24
No German For Me.
Enkel Regio 2, Nederlands of Engels. Dus ook geen ... jak ... Frans.

Jak... ? Geen gekke dingen zeggen nu, he ? :)
Nee, is niets mis mee dacht ik zo :)

Die mooie Franse Taal en ikzelf passen niet goed samen. Trauma's van in de schooljaren.

Ah kijk, dat is begrijpelijk :)

deeveedeeke
18-03-2003, 20:33
ik vind het moeilijk. Ik begrijp uw gedachtegang heel goed. Ik zag er onlangs online staan met franse hoes en serieus wat goedkoper en als je het dan uitrekend op verschillende DVD's dan loopt het snel op en trouwens je ziet naar de film en niet naar de hoes (of toch niet veel). Het menu is al iets anders, op zich ook geen groot probleem omdat wederom de film het hoofddoel is.
Ik heb zelf ook al getwijfeld, ik denk dat als je er ooit verkoopt dat ik toch wel één van de mogelijke kopers zou zijn.

Ikzelf heb ook een vraagje, je sprak over zone 1. Ik weet dat wij hier zone 2 hebben, maar kunnen wij ook zone 1 afspelen. Zo bekend ben ik hier nog niet mee omdat ik enkel zone 2 neem.

groetjes

Niels Simons
18-03-2003, 20:51
dvdke,regio 1 is amerikaans,je kan t dus alleen spelen als je je dvdspeler regiovrij laat maken,kan heel erg soms softwarematig maar meestal moet ie ff opengehaald worden. veel bedrijven doen dit zelfs met behoud van garantie en voor weinig geld,tis dus wel alleen van belang als je een creditcard hebt,en bv in canada,amerika,of bv australie(das regio4) dvds wil gaan bestellen.

bijna altijd is online bestellen nog goedkoper als in een duitse winkel rondneuzen,of welke winkel dan ook...

niels

btw,tis toch leuk om in allerlei talen dvds te hebben? ik heb ook maleisisch gehad,en nu nog japans,duits,uiteraard engels,frans(canadees regio1)

mazzel,niels

deeveedeeke
18-03-2003, 20:55
Bij deze ikke weeral wat wijzer geworden. Er is nog hoop :lol: :lol:

bedankt voor de toelichting

Jurgen V
18-03-2003, 22:47
Zeg toch eerlijk: Deze koop je toch niet ? Zelfs als ik Duitser was, kwam deze bij mij niet het huis in

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006AUDJ.03.LZZZZZZZ

Ok in dat geval is het anders. :P

Caledonians
19-03-2003, 11:55
Ik zou nooit een Duitse dvd kopen. Ik wil graag op het hoesje van mijn dvd's gewoon Nederlands en wil ook gewoon NL subtitels en ik ben daar bereid langer voor te moeten wachten of meer ervoor te betalen.

M Balje
19-03-2003, 14:05
Ik zou nooit een Duitse dvd kopen. Ik wil graag op het hoesje van mijn dvd's gewoon Nederlands en wil ook gewoon NL subtitels en ik ben daar bereid langer voor te moeten wachten of meer ervoor te betalen.

Wat ook wel is vervelend vind,maar al minder erg dan een duitse cover titel is een Nederlandse titel op een engelse film zoals bij Harry Potter of The Lion King.

Harry Potter and the Chamber of Secrets = Harry Potter en de Geheime Kamer.

The Lion King = De Leeuwen Koning

atomicb
19-03-2003, 15:37
vorige week gekocht in duitsland:

Romeo Must Die (eng. dd 5.1 , nl subs)
Clueless (eng. dd 5.1 , nl subs)
Resident Evil (eng. dd 5.1 , eng subs)

ik koop ze alleen niet als er geen eng audio track opzit..
en nl subs zijn optioneel, maakt me niet veel uit..
ik kijk toch vaak alles met eng subs ipv nl subs.

MAD
19-03-2003, 15:56
Ik heb maar 1 Duitse DVD en dat is Das Boot (NL versie), maar gekker dan dat moet het ook niet worden... (6)

Wel baal ik dat een oer-Nederlandse topfilm als: "Als je begrijpt wat ik bedoel..." enkel en alleen in het Duits bestaat, met lelijke Duitse hoes (met zelfs niet eens door Maarten Toonder getekende figuren) en enkel een lelijke Duits nagesynchroniseerde geluidstrack. Standpunt in deze is daarmee geloof ik wel duidelijk...

Caledonians
19-03-2003, 16:37
Wat ook wel is vervelend vind,maar al minder erg dan een duitse cover titel is een Nederlandse titel op een engelse film zoals bij Harry Potter of The Lion King.

Harry Potter and the Chamber of Secrets = Harry Potter en de Geheime Kamer.

The Lion King = De Leeuwen Koning

Ja ben ik ook mee eens. Maar daar kan ik nog wel mee leven, maar die Duitse titels zijn echt te erg.

yakhals
19-03-2003, 16:50
Ik koop niets dat geen Nederlandse of Engelse hoes heeft. Verder heb ik wel een afwijking, ik koop namelijk alleen maar Regio 1 dvd's, of ze moeten hem in de US heel erg vern%^&$ hebben. Bijvoorbeeld Lost Highway of Eyes Wide Shut.

Maar zeker geen Duits o.i.d. :lol:

Frank
19-03-2003, 20:04
Ik heb er niet zo'n problemen mee om een Duitse DVD te kopen. Sterker nog; ik heb er twee: Deep Blue Sea en The Ten Commandments.

WitteGijt?
19-03-2003, 20:29
Voor mij ook geen duitse dvd's, want ik vind 't al erg genoeg dat de nederlandse versie van Almost Famous (een van m'n favo films) op de eerste disc duitse menu's en extra's heeft, waaronder dus ook de rolling stone artikelen van Cameron Crowe :cry:.

Bambi
19-03-2003, 21:08
Ik heb tot nu toe 1 Duitse DVD (meer omdat ik Frans nog net een stap te ver vond gaan) en wel de "Doppel DVD Edition" van "Dornröschen" oftwel de 2DVD editie van Disney's Sleeping Beauty. Heb ik tenminste anamorph 2.35:1 beeld. Daarnaast mis ik de NL subs niet zo.

(Veel later kwam er trouwens ook een UK vergelijkbare versie uit, maar dat was destijds nog niet bekend :( ).

Niet echt problemen met Duits dus.

Marcel 'Bambi' Versteeg

Dennis Veldhuizen
19-03-2003, 23:05
hier kan ik maar 1 ding op zeggen.... NEE

Joost v.d. Ham
19-03-2003, 23:14
Nee liever niet.

heb wel 1 spaanse namelijk: 13 Fantasmas (Thirteen Ghosts)

Whitesoxx
21-03-2003, 18:16
Wat een gezeur zeg. De anti-Duitse mentaliteit druipt er her en der weer van af. Ik heb stapels Duitse dvd's en het maakt mij echt niet uit of het menu al of niet Duits is (komt trouwens zelden voor, bij de meeste majors kun je gewoon een Engels menu kiezen), als ik de film maar gewoon in de originele taal kan zien, zonder ondertiteling.

Ik heb inmiddels al honderden euro's bespaard (niet overdreven) door in Duitsland dvd's te halen- vaak zijn ze inderdaad stukken goedkoper. En soms nog een mooiere uitgave ook. Daarnaast is er ook een groot aantal Duitse films die erg de moeite waard zijn. Maar goed, in een land waar hele volksstammen "Volle Maan" en "Costa" het einde vinden is dat misschien een beetje teveel gevraagd... ;-)

Duitse dvd recensies: www.dvdinside.de bijvoorbeeld