PDA

Bekijk de volledige versie : Vanaf nu stemmen welke DVD jij het beste vindt



Eric van Ballegoie
24-10-2001, 20:32
Vanaf nu stemmen welke DVD jij het beste vindt



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=142)

Alex van den Berg
24-10-2001, 20:42
Goed initiatief!! :)
Ik hoop dat het ook een 'eerlijke' stemming wordt... Iemand zou b.v. vanwege de inhoud kunnen stemmen omdat hij/zij weleens een oude release gezien heeft i.p.v. een oordeel over de kwaliteit van de besproken DVD-release te geven...

Dennis Veldhuizen
24-10-2001, 20:55
erg goed idee

Emperor
24-10-2001, 21:32
leuk hoor! ben benieuwd wat de mening (over dvd's uiteraard ;))is van dvd-minnend nederland!

Martin van Tuijl
24-10-2001, 22:35
Altijd leuk dit soort extra mogelijkheden! Ik denk inderdaad dat er even aangeven moet worden dat stemmen beter alleen kan als je de dvd in kwestie zelf gezien hebt..

Dadaveke
24-10-2001, 22:49
Dit is dus wel een super relax idee.
Nu allen hopen tot er ook een eerlijke mening wordt gegeven.

Nathan Strik
24-10-2001, 23:08
Geweldig idee. Ik ga meteen stemmen op alle DVD´s die ik heb gezien.

Martin van Tuijl
24-10-2001, 23:14
Daar was ik dus ook al mee bezig :D Voor die gene die ff de draad kwijt zijn de oudere recenties vind je hier: http://www.dvd.nl/reviews.php

Martin van Tuijl
24-10-2001, 23:17
Nog even een vraagje: is het de bedoeling dat we stemmen op de kwaliteit van de DVD of mogen/kunnen we ook onze mening over de film zelf meenemen in het rapport cijfer?

Koen Crijns
24-10-2001, 23:42
Dat mag allemaal. De een zal de technische-kant van de DVD belangrijker vinden, de ander de film kant. Het gaat in ieder geval om een rapportcijfer voor het geheel.

Alex van den Berg
24-10-2001, 23:45
Da's duidelijk! We krijgen straks dus een gemiddeld cijfer voor techniek en inhoud?... Interesting... :)

Dit kan dus betekenen dat "Turks Fruit" (Is die eigenlijk al op DVD uit...?) vanwege de inhoudelijke en 'cultus' kwaliteit er beter gaat uitkomen dan b.v. "Charlies Angels" die technisch perfect is... Geinig... :)

Martin van Tuijl
25-10-2001, 00:28
Dat mag allemaal.

Cool! (ik zie zowiezo niet je hoe je dat eventueel zou kunnen scheiden, maar ik dacht, ik vraag het maar ff :D) Ben benieuwd wat dat oplevert!. Zoals Alex al opmerkte: Geinig... :)

C-Jtje
25-10-2001, 08:41
komt er ook een overzicht van alle stemmen
(een Gemiddelde)

het is leuk nieuw iets voor deze site

toppie


Obi-Wan

starbuck
25-10-2001, 09:01
hooggeachte dvd.nl crew,

bij deze wil ik graag mijn dankbaarheid uiten voor het feit dat dvd.nl weer een stukje aantrekkelijker is gemaakt. Enig nadeel van dit alles is dat ik steeds minder tijd over heb voor de rest van het internet, maar dat is waarschijnlijk ook uw bedoeling. In ieder geval "keep up the good work"

met bijzondere groet,

Starbuck ( die stiekum blijft hopen dat we ook nog eens over avatars mogen stemmen )


ps: normaal hadden er 2 lachsmilies achter de laatste zin gestaan maar op een of andere manier werken die niet als ik in "nieuws" post..op het forum werkt het wel ??

System 3rror
25-10-2001, 10:38
Zeker goed initiatief!!

Alleen nu maar hopen dat iedereen alleen stemt als ze deze films al hebben gezien, maar dat zal ongetwijfeld!

Ben ook druk bezig met stemmen!!

Koen Crijns
25-10-2001, 11:26
komt er ook een overzicht van alle stemmen
(een Gemiddelde)
Zeker, zeker! Binnenkort komt er ook een DVD.nl Top 50 pagina, maar daarvoor moeten natuurlijk wel eerst veel meer stemmen binnen zijn. Ofwel: iedereen even de scores doorgeven voor alle DVD's die hij of zij in zijn/haar bezit heeft!

System 3rror
25-10-2001, 13:22
Yahoo...

Ik ben klaar! Ik heb er 91 van gezien zo snel geteld en ook cijfers eraan gegeven... heb toch niks te doen op school :)

Henk Heideveld
25-10-2001, 13:43
Originally posted by Koen Crijns
Zeker, zeker! Binnenkort komt er ook een DVD.nl Top 50 pagina, maar daarvoor moeten natuurlijk wel eerst veel meer stemmen binnen zijn. Ofwel: iedereen even de scores doorgeven voor alle DVD's die hij of zij in zijn/haar bezit heeft!

Dat gaat helaas niet helemaal op. Ik heb nogal wat DVD's die op de lijst niet voorkomen. Hoe ga ik dan te werk?????

Hoe dan ook het is een goed idee. Het verlevendigt e.e.a. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. Je weet namelijk niet of het om de inhoud ging, de vele extrá's, de fraaie beeldkwaliteit, het perfecte camerawerk, het fraaie geluid, de riante filmmuziek.

Nathan Strik
25-10-2001, 14:08
Ja, is inderdaad erg lastig becijferen. Ik heb het gewoon als volgt gedaan. Goede DVD´s met goede films krijgen een 7. Als er essentiële dingen missen in de DVD ofzo, dan gaat er een puntje af.
Heeft de DVD echt een toegevoegde waarde of is de film extreem goed, dan krijgt de DVD een 8. En een 9 is bij mij echt alleen weggelegd voor bijna perfecte DVD´s (bijv. Dinosaur en Se7en S.E.) En een 10 geef ik bijna nooit. Niet voor regio 2 DVD´s in ieder geval.
Oh ja, en DVD´s als American History X, die krijgen van mij gewoon een dikke vette onvoldoende!!!


Da's duidelijk! We krijgen straks dus een gemiddeld cijfer voor techniek en inhoud?... Interesting... :)

martin
25-10-2001, 16:25
hee leuk ik doe mee.

System 3rror
25-10-2001, 17:50
Euh Crew... ff een opmerking!

Ik heb vandaag al mn films die ik gezien heb een cijfer gegeven! Dit deed ik vanaf mijn laptop op school... Nu zit ik hier thuis en keek ff bij Vertical Limit, en zie ik plots klaps dat ik nog een keer kan stemmen!!!
Ook nog bij andere films gecheckt... en ook daar kan ik weer stemmen!!

Het stemmen gaat dus niet per member (tenminste dat denk ik dan), maar per ip-adres?!

Opzich wel makkelijk op dan de scores te beinvloeden! (niet dat het erg veel zin heeft, maar toch!)

Tell me if I'm wrong!

Gegroet, Tim

Martin van Tuijl
25-10-2001, 19:24
Het stemmen gaat dus niet per member (tenminste dat denk ik dan), maar per ip-adres?!


Oeps, ff geprobeerd bij Alien, maar ik kan inderdaad gewoon weer stemmen. Per IP adres gaat dus niet op, want ik doe het vanaf de zelfde computer... maar als ik het goed begrepen heb dan zijn de namen van de members te zien bij de uiteindelijke resultaten? In dat geval val je dus vanzelf door de mand..

System 3rror
25-10-2001, 20:02
Heb je dit gedaan en in de tussentijd een keer opnieuw opgestart? Als je geen kabel/adsl hebt, dan krijg je van je provider een nieuw ip-adres, dus zou daar aan kunnen liggen!!
Kan nu niet meer stemmen (voor 2e keer vanaaf) op Terminator!

Maar die optie met je naam er achter wist ik niet! wel een handige functie dan!

Martin van Tuijl
25-10-2001, 20:59
Als je geen kabel/adsl hebt, dan krijg je van je provider een nieuw ip-adres, dus zou daar aan kunnen liggen!!

Ik heb kabel, en een vast ip adres.. Ook na opnieuw opstarten kon ik weer stemmen, maareuh.. nu dus niet meer :p Is er intussen iets aangepast???
UPDATE
Het lijkt erop dat er toch een foutje zit ergens, want je kan 2 keer stemmen op de zelfde film en dan niet meer...

Alex van den Berg
25-10-2001, 22:11
Ik hoop dat het ook een 'eerlijke' stemming wordt... Ik hoop nog steeds dat het ook een eerlijke stemming wordt... :D

Robert van den Hanenberg
26-10-2001, 08:51
Leuk initiatief, zo'n stembus.
Maar ik kan er echter niet aan deelnemen. In het gebiedje waar ik mijn stem zou moeten uitbrengen staat de melding dat ik niet ingelogd ben. En dat terwijl ik zojuist ingelogd heb bij het Forum.
Kan iemand wat licht in mijn duisternis scheppen?

Nathan Strik
26-10-2001, 09:43
Dat hoop ik ook. Ik heb eergisteren op een hele zooi DVD´s gestemd, blijkt gisteren dat ik weer opnieuw kon stemmen (ja, vanaf dezelfde PC). Hmm, lijkt me niet echt de bedoeling volgens mij...


Ik hoop nog steeds dat het ook een eerlijke stemming wordt... :D

Marco
27-10-2001, 22:17
Ja een leuk initiatief. Alleen er word niet veel gestemd. Hoe ouder de review des te minder stemmen :(

Is het niet mogelijk om een top-10 te maken gebaseerd op de stemmen. Zo kan je zien wat de lezers/members DVD.nl vinden van het DVD aanbod in NL en omstreken :)

System 3rror
27-10-2001, 22:26
Er word idd helaas nog niet zoveel gestemt op de "oudere" reviews...

Misschien kan de crew iedereen een mailtje sturen, net zoals er gebeurt op een reply van jouw post!?

calex
28-10-2001, 11:32
Heel leuk idee,maar ik denk dat het toch moeilijk blijft.
Wat de 1 een prachtige film vind vind de ander bagger

Maar toch ga zo door prima

Grtz.Henny :D :D

Martin van Tuijl
29-10-2001, 01:24
Kan iemand wat licht in mijn duisternis scheppen?
De Bijbel misschien? :D Maar je hebt gelijk, kom op DVD.nl!, er zijn veel vragen hier die onbeantwoord blijven...

Robert van den Hanenberg
29-10-2001, 08:46
Thanks for your support, Martin!

But DVD.NL remains silent....